Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

30-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 320i 1997
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 320i 1997

30-07-2008 om 09:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 320i 1997.
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 320i 1997.

30-07-2008 om 09:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW M3 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW M3   1992

30-07-2008 om 09:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Sierra RS500 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Sierra RS500  1989

30-07-2008 om 09:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 635 CSi 1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 635 CSi  1985

30-07-2008 om 09:23 geschreven door skodaman


29-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJ-S TWR 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJ-S TWR  1984

29-07-2008 om 17:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda RX7 TWR 1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda RX7 TWR 1981

29-07-2008 om 17:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3.0 CSi 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 3.0 CSi  1975

29-07-2008 om 17:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri 2600 RS 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Capri 2600 RS 1972

29-07-2008 om 17:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bmw 2002 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bmw 2002  1971

29-07-2008 om 17:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Lotus Cortina MK1 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Lotus Cortina MK1 1965

29-07-2008 om 17:50 geschreven door skodaman


26-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 MM 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 MM 1953

26-07-2008 om 16:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 375 Panamericana 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 375 Panamericana 1954

26-07-2008 om 16:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 Testa Rossa..1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 Testa Rossa..1958

26-07-2008 om 16:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 GTO..1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari  250 GTO..1960

26-07-2008 om 16:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 GTO 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 GTO 1962
 Ferrari en autosport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Begin jaren zestig neemt Il Commendatore aan internationale Gran Turismo races deel met de 250 GT SWB (wat staat voor Short Wheel Base). Die auto is echter niet snel genoeg, wat voornamelijk aan de minder gunstige aërodynamica ligt, want de 3-liter V12 perst er in race-trim 280 pk uit. Tijd voor een snellere machine dus. Dat ligt echter minder eenvoudig dan men zou denken.
In 1962 vaardigt de FIA namelijk de regel uit, dat alle deelnemende auto’s in het GT-kampioenschap tevens als gewone productieauto leverbaar moeten zijn. Enzo Ferrari kan dus niet simpelweg een geheel nieuwe racewagen ontwikkelen, zonder er ook een serieproductiemodel van te ontwikkelen. Hij is echter niet voor één gat te vangen, dus verzint hij een list: op het chassis van de 250 GT SWB ontwikkelt hij in samenwerking met Giotto Bizzarrini een uiterst aërodynamische carrosserie, met een zo veel mogelijk dichte neus (met de drie kenmerkende, afsluitbare koelluchtopeningen) en een geïntegreerde spoilerrand aan de achterzijde. Zo ontstaat de fameuze 250 GTO, waarbij de O staat voor Omologato – gehomologeerd. En daarmee zijn meteen de bedoelingen met het model duidelijk: deelname aan het GT-kampioenschap.
De V12 met dry-sump-smering wordt voor het slopende gebruik op circuits opgevoerd tot 290 pk bij een onvoorstelbare 7.400 tpm. Daarmee is een topsnelheid van meer dan 250 km/h mogelijk; de acceleratie van 0 naar 100 is in ongeveer 6 seconden achter de rug. De GTO beschikt over een vijfversnellingsbak, zeer bijzonder in die dagen. De portierruiten bestaan slechts uit kunststof ruitjes, met schuifjes. Bumpers ontbreken volledig, net als geluidsisolatie in het interieur.
Omdat Ferrari claimt dat de GTO niets meer dan een variant op de SWB is, hoeft hij niet de voor de homologatie vereiste honderd straat-exemplaren te bouwen. Daarvoor offert hij zelfs de bij Ferrari-racers gebruikelijke, geheel onafhankelijke achterwielophanging op ten gunste van de simpeler achterasconstructie van de SWB. De laatste GTO’s (met een iets andere carrosserie en een sterkere V12 motor met 300 pk bij 7.700 tpm) worden in 1964 gebouwd, wat het totaal op 39 exemplaren brengt.
 

26-07-2008 om 09:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 275 GTB .. 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 275 GTB .. 1964

26-07-2008 om 09:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari..1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari..1971

26-07-2008 om 09:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 512BB Nart.. 1983
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 512BB Nart.. 1983

26-07-2008 om 09:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari F40 ..1987
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari F40 ..1987

26-07-2008 om 09:37 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!