De BMW M1 is een auto die vanaf 1979 tot 1981 geproduceerd werd door BMW. Het was tot dusverre de enige BMW met een middenmotor, een M88/1 3.5 L6 cilinder. De M1 is een van de weinige auto's waarvan vanuit het serie model een raceversie is ontstaan. Zo kon bijvoorbeeld het chassis zonder grote modificaties worden gebruikt voor een raceauto. Het vermogen is afhankelijk van de versie en varieert van 277 tot 950 pk. De topsnelheid van de straatversie bedraagt 262 km/h; die van de circuitversie 310 km/h
De BMW E21 is een model van het Duitse automerk BMW. Het werd ontworpen onder leiding van Paul Bracq. In 1975 (in de VS: 1977) rolden de eerste 3 modellen van de band. De E21 wordt gezien als BMW's eerste echte 3-serie, die van mei 1975 tot 1982 geproduceerd is. Voorloper van de E21 was het 02 model, beter bekend als 1502, 1602, en 2002. Echter, met de komst van de E21, kreeg BMW een 3-cijferige type aanduiding. De E21 kwam alleen maar uit met benzinemotoren. In het begin van de productie kon men kiezen uit verschillende types: de 316, 318, 320 en 320i. Tegen 1977 kwam de 323i erbij en werd de viercilinder 320i vervangen door de 320/6. Zowel de 320/6 als de 323i waren zescilindermotoren. In 1980 kwam er nog de spaarversie bij, de 315.
De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.
Triumphs TR-reeks is een successerie, maar het nadeel was dat de autos steeds groter en zwaarder zijn. Toen ook nog eens bleek dat Austin-Healey met de kleine Sprite en later ook MG met de kleine Midget goud in handen heeft, kan Triumph niet achterblijven. Het tegenoffensief wordt ingezet met de Spitfire, die in 1962 komt. Technisch leunt de auto op de Triumph Herald, maar qua vorm is het een onvervalst sportwagentje: laag en gestroomlijnd en met plaats voor niet meer dan twee personen. De Italiaanse ontwerper Michelotti tekent de lijnen, zoals hij dat wel vaker doet voor Triumph. De Herald-viercilinder (1.147 cc) is licht opgevoerd en levert nu 63 pk; vanaf 1963 nog vier pks meer (de Spitfire mk2). Tegen die tijd is ook een overdrive leverbaar, waarmee de topsnelheid op 155 km/h komt. In 1967 werd de auto flink gefacelift en ontstaat de mk3. Met het oog op de Amerikaanse markt zijn de bumpers nu een stuk hoger geplaatst waardoor het autootje gelijk totaal anders aandoet. De viercilinder van de Herald is nu weer verder opgeboord, naar 1.296 cc en levert 75 pk, waarmee het de sterkste configuratie is. Weer later, in 1970, komt een mk4-versie uit van de Spitfire, maar deze was voor de verandering niet sterker. De motor is teruggeschroefd naar 63 pk (het oorspronkelijke vermogen van de mk1), maar doordat versnellingsbak en wielophanging zijn verbeterd, is de auto nog altijd in staat 155 km/h te rijden. De mk4 is ook wat betreft vorm weer flink gemoderniseerd. Vanaf 1974 is er een nieuwe 1.493 cc motor met 71 pk. Die blijft tot 1980 in productie en tegen die tijd zijn er in totaal 314.322 Spitfires gebouwd.
In 1955 verscheen de waarschijnlijk meest sensationele auto die de wereld na de oorlog te zien gekregen heeft: de DS 19. In de DS, alias Snoek, was alles anders dan men gewend geweest was. Technisch bood de wagen interessante details zoals een geheel nieuw veersysteem op basis van olie en gas. Toen de DS na twee decennia uit productie genomen werd, was het nog steeds een moderne auto. Vanaf 1964 waren er extra luxe versies onder de naam Pallas. De meeste exemplaren hebben een halfautomaat.
Soort: sedan Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1911, 1985 en 2175 Vermogen: 63/4500 tot 109/5250 Topsnelheid: 135-178 Chassis: zelfdragend met bodemliggers Productiejaar: 1955-1967 Productieaantallen: 1.360.462 (sedans)
De nieuwe generatie Mercedes Benz Actros trucks wordt in de lente van 2003 op de markt gebracht. Deze modellen voor zwaar transport over lange afstanden verschillen hoofdzakelijk van de vorige serie wat betreft de veiligheid, de zuinigheid en het comfort van de bestuurder. De belangrijkste vernieuwingen betreffen het interieur van de nieuwe cabine, ontworpen voor de meest veeleisende chauffeurs, de steeds krachtiger motoren en de technische verbeteringen die op de trekas zijn aangebracht. Van buiten worden de nieuwe Actros gekenmerkt door het rooster van de radiateur met bredere lamellen voor een betere ventilatie en de nieuwe glazen lampen en reflectoren met variabele brandpuntsafstand. De nieuwe Actros lijn wordt aangedreven door de nieuwe V-motoren van de Serie 500 en de V8-motor voor de 1854 LS uitvoering die een vermogen heeft van 503 tot 578 HP
De Turbo-Star, het vlaggeschip van de IVECO truck serie, werd tegen het einde van de 80-er jaren onder handen genomen. Er werden wat veranderingen aangebracht in de motor en de aerodynamische eigenschappen werden verbeterd. De nieuwe Turbo-Star heeft ook verbeterde koeling voor de voorremmen. Deze truck is de No. 1 van alle Italiaanse trucks. Dankzj zijn robuuste bouw en betrouwbare motor veroverde deze truck een belangrijke-plaats op de Europeache truck markt.
Deze zware Scania behoort tot de nieuwste generatie lange-afstandstrucks die door de bekende Zweedse fabriek aangeboden word. De 164L, met een 580 pk sterke V-8 motor, behoort tot de top van deze serie en dankzij het enorme koppel is iedere helling probleemloos te nemen. In 2002 werd het uiterlijk van de Topline serie bijgewerkt, hetgeen in dit model goed te zien is.
Deze zware conventionele trekker is een karakteristiek voorbeeld van de in Amerika rijdende trucks. Speciaal gebouwd voor het lange-afstandsverkeer op het Amerikaanse continent hebben ze sterke motoren, enorme brandstoftanks en zeer ruime slaapcabines die van alle gemakken voorzien zijn. Deze trucks werden beroemd door de vele Amerikaanse films waar ze een hoofdrol in speelden.
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: autos .