Foto
Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto-nostalgie
vervolg van skodaman 3
 
23-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulietta SZ Codatronca 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo Giulietta SZ Codatronca 1963

23-12-2008 om 21:38 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulia TZ 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo Giulia TZ 1963

23-12-2008 om 21:37 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA FABIA 2007..
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA FABIA 2007...

23-12-2008 om 07:54 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA FABIA 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA FABIA 2007

23-12-2008 om 07:54 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD TRANSIT 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen FORD TRANSIT 1966

23-12-2008 om 07:52 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHEVROLET PICK-UP 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen  CHEVROLET PICK-UP  1953

23-12-2008 om 07:51 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD PICK-UP 1950....
Klik op de afbeelding om de link te volgen FORD PICK-UP 1950....

23-12-2008 om 07:50 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD PICK-UP 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen FORD PICK-UP 1950

23-12-2008 om 07:49 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEUGEOT 203 PICK UP 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen PEUGEOT 203 PICK UP 1956

23-12-2008 om 07:48 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
22-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CITROEN C3.... 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen CITROEN C3.... 2005

22-12-2008 om 15:17 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA COROLLA KE-30 ...1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen

TOYOTA COROLLA KE-30 ...1974

In december 1974 komt het KE30 model uit, een 55 mm langer en 70 mm breder model. Het oude KE20 model bleef nog even in het leveringsprogramma. Hoewel in sommige landen op het coupémodel KE35 een vijfversnellingsbak leverbaar is, blijft de keuze in Nederland beperkt tot een volledig gesynchroniseerde handgeschakelde vierversnellingsbak of de Toyoglide tweeversnellings automatische transmissie. Net als het voorgaande model KE20 was het KE30 model voorzien van een starre achteras met halfelliptische bladveren en MacPherson veerelementen aan de voorzijde. Verschil met het KE20 model is dat het KE30 model is voorzien van een gescheiden hydraulisch remsysteem met schijfremmen voor en trommelremmen achter.
 
De twee- en vierdeurs sedanmodellen en de tweedeurs coupé uitvoering KE35 wordt gecompleteerd met een besteluitvoering met drie of vijf deuren leverbaar, het KE36 model. Dit model kon ook in gesloten (driedeurs) besteluitvoering worden geleverd.

 
In 1975 kostte een KE30 1.2 (3K-H) Economic coach € 4.308 en een 1.2 SR coupé met 3K-B motor € 5.558. Naast het KE35 coupé-model werd ook een TE37 model geproduceerd. Dit model heette SR-5 en was voorzien van de 1.6 twincam-motor 2T-G.

 

22-12-2008 om 15:15 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD MUSTANG GHIA....1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen FORD MUSTANG GHIA....1977

22-12-2008 om 15:12 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BARKAS AMBULANCE... 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen BARKAS AMBULANCE... 1986

22-12-2008 om 15:10 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW TRANSPORTER ...1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW TRANSPORTER ...1963

22-12-2008 om 15:08 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW-DOUBLE-CAB....1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW-DOUBLE-CAB....1950

22-12-2008 om 15:07 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
21-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLKSWAGEN 1500 VARIANT 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VOLKSWAGEN 1500 VARIANT 1962

In het concept verschilde de 'grote Volkswagen' niet veel van de Kever. Hij deelde de versnellingsbak en de achteras en had ook een luchtgekoelde motor achterin. Deze boxer was zo vlak en laag gebouwd dat er een extra kofferruimte onder de motorkap ontstaan was. Behalve de normale VW 1500 was er nog een S-uitvoering met 54 pk en een VW 1600. Nu is de fastback uitvoering, de 1600 TL, (in Duitsland toen `Traurige Lösung' genaamd) de meest gezochte uit deze serie. Van de cabriolet zijn er slechts twaalf gebouwd.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1493 en 1584
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 45/3800, 54/4200 en 54/4000
Topsnelheid in km/uur: 130-140
Carrosserie/Chassis: centrale buis
Uitvoering: coach, fastback en stationcar
Productie jaren: 1961-1973
Productie-aantallen: 2.584.904

 

21-12-2008 om 14:54 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD CORTINA LOTUS 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

FORD CORTINA LOTUS 1966

De Cortina was niet alleen een gezinsauto; er bestond ook een versie waarmee men races en rally's winnen kon: de Cortina Lotus. Bij Lotus had men de motor onder handen genomen en o.a. van een nieuwe cilinderkop met twee bovenliggende nokkenassen voorzien. Herkennen kon men deze racewagen aan zijn witte lak met gekleurde strepen opzij, aan zijn zwarte grille en aan zijn gedeelde voorbumper. Deze snelle Cortina's zijn gewilde wagens voor historische races. Wie er een zoekt, hoede zich voor namaak-exemplaren.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1558
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 106/6000
Topsnelheid in km/uur: 170
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: coach
Productiejaren: 1963-1966
Productie-aantallen: 3.301


 

21-12-2008 om 14:51 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIAT ABARTH 750.... 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen FIAT ABARTH 750.... 1961

21-12-2008 om 14:50 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JENSEN FF.. 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

JENSEN FF.. 1966

Jensen was een Brits automerk, opgericht door de broers Richard en Allan Jensen. 
Zij begonnen in de jaren dertig met de bouw van speciale carrosserieën. De eerste modellen van dit merk zijn in 1935 op de markt gebracht. Vlak voor de Tweede Wereldoorlog bouwden ze een eigen auto, voortgedreven door Amerikaanse Nash en een 3.6 liter Ford V8-motor. Korte tijd na de oorlog bouwden ze sportieve modellen. Na vele modellen met toepassingen als de hydraulische remmen, schroefverenbekrachtigde schijfremmen rondom, kwam in 1966/ 1967 de Interceptor FF. Deze was voorzien van vierwielaandrijving met automatisch power-Lok differentieel, stuurbekrachtiging en schijfremmen rondom. Maar, belangrijker van al deze technische snufjes: de Interceptor FF had ABS. In samenwerking met David Healey werd in de '70-er jaren de Jensen-Healey gebouwd. De energiecrisis zorgde ervoor dat het merk uiteindelijk failliet ging.

 

21-12-2008 om 14:48 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
20-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA FABIA.. S 2000.....2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA FABIA.. S 2000.....2008

20-12-2008 om 18:13 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman3
  • Skoda Nostalgie

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • jensen owners belgium
  • austin eight

  • Zoeken in blog


    Gastenboek
  • Goedenavond Guy
  • dhr
  • fijn Weekend Skodaman
  • Dinicreatief
  • Groetjes aus Daisy Town

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!