Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
De kleine Prinz groeide, zoals dat hoorde, op tot een elegante Prinz IV. Deze wagen, hij leek wel heel erg op een verkleinde Chevrolet Corvair, was technisch op de Prinz 30 gebaseerd en had dus dezelfde motor, maar ook de 'Prinzair' luchtvering bij de achteras. Na 1964 kon men de wagen zelfs met schijfrem. men aan de voorwielen bestellen. Commercieel werd het een succes: meer dan een hall miljoen Prinz'en verlieten de fabriek. Deze Prinz heeft ook in Nederland en België zijn fans.
Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud in cm3: 598 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 30/5500 Topsnelheid in km/uur: 115 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coach Productiejaren: 1961-1973 Productie-aantallen: 576.023
De DKW F102 was in 1963 de opvolger van de Auto Union modellen 1000 en 1000S. Het was het laatste DKW-model en was de basis voor de latere Audi F103. Deze auto sloot de DKW 2-takttechnologie af, veel klanten vonden 2-takt in de 60-er jaren van de 20e eeuw ouderwets. De auto had een moderne en zelfdragende carosserie. Qua verkoop werd de auto geen succes en bracht Auto Union in zware financiële problemen. De wagen werd tot 1966 geproduceerd en de naam DKW werd opgeheven.
Het grote nieuws op de IAA van 1972 was zeker de nieuwe S-klasse van Mercedes. Optisch en technisch waren de wagens niet alleen volkomen nieuw maar ook veel mooi en beter dan hun voorgangers. De goedkoof ste serie was de 280, die met een carburateur of met benzine-inspuiting (SE) geleverd kor worden. In beide gevallen werden de kleppen door twee bovenliggende nokkenassen aang dreven. Vanaf 1974 kon de 280 ook als SEL besteld worden waarbij de letter `L' op lang sloeg. De wielbasis was nu 2965 mm in plaats van 2865, 10 cm die vooral de achter passagiers ten goede kwamen.
Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud in cm3: 2746 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 160/5500 en 185/6000 Topsnelheid in km/uur: 190 en 200 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: sedan Productiejaren: 1972-1980 Productie-aantallen: 122.848, 150.593 en 7.032 (SEL)