Foto
Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto-nostalgie
vervolg van skodaman 3
 
10-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 911 TURBO 3 LITER 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

PORSCHE 911 TURBO 3 LITER 1977

Nadat Porsche jarenlang op de circuits ervaringen met de turbomotor verzameld had, durfde men het aan een dergelijke motor in de 911 aan te bieden. De presentatie vond in 1974 op de Parijse Salon plaats. Goedkoop kon en mocht de wagen natuurlijk niet zijn, maar dat hij vrijwel het dubbele kostte van een 'gewone' 911 leek haast overdreven. Voor de technisch geïnteresseerden: de KKK 3 LDZ turbolader werkte met een druk van 0,8 Atu. Deze wagen wordt ook wel met '930' aangeduid.

Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud in cm3: 2994
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 260/5500
Topsnelheid in km/uur: 250
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: coupé
Productiejaren: 1975-1977
Productie-aantallen: 2.873

 

10-01-2009 om 14:37 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 911 SC 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

PORSCHE 911 SC 1977

In de zomer van 1977 had de klant de keuze uit twee 911-modellen: de SC en de hierboven besproken Turbo. De SC was 911 S met een 3-liter Carrera-motor en de wagen stond bij Porsche bekend als een 'afgeslankte Carrera'. In augustus '79 krijgt de wagen er 8 pk's bij en een jaar later nog een 16. Vanaf januari 1983 is er een cabrioletuitvoering in het programma. De opvolger van de SC is de 3.2-liter Carrera. Amerikaanse versies van de eerste SC-typen beschikken over 172 pk.

Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud in cm3: 2994
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 180/5500- 204/5900
Topsnelheid in km/uur: 225-235
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: coupé, largo en cabriolet 1'83)
Productiejaren: 1978-1983
Productie-aantallen: ca. 29.000

 

10-01-2009 om 14:35 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 356 B-C 2000 GS HARDTOP 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

PORSCHE 356 B-C 2000 GS HARDTOP 1959

In 1959 ontstond uit de 356A de 356B en men herkende dit model aan zijn hoger geplaatste bumpers en koplampen (wat een hoger benzineverbruik en een slechtere wegligging veroorzaakte). Ook binnen in de wagen zag men veranderingen, onder andere een nieuw, zwart stuurwiel. Naast de 1600 met 60 pk, `Porsche Dame' genaamd, verscheen de Super 90 die een nieuwe achterwielophanging had. Nieuw was ook het hardtop model dat bij Karmann in Osnabrück gebouwd werd. Vanaf 1961 was de achterruil groter en waren er Koni's.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1582
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 60/4500, 75/5000 en 90/5500
Topsnelheid in km/uur: 160-185
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Uitvoering: coupé, cabriolet en roadster
Productiejaren: 1959-1963
Productie-aantallen: 30.963

 

10-01-2009 om 14:33 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 356 A CARRERA COUPE 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

PORSCHE 356 A CARRERA COUPE 1958

De Porsche 356 begon al gauw zijn triomftocht over de verschillende circuits. Ook bij de Carrera Panamericana had hij succes. Zoveel, dat de fabriek een type Porsche 'Carrera' doopte. Deze Carrera GS had een motor met 2x2 bovenliggende nokkenassen die aan gedreven werden door een koningsas. Dit juweeltje, een ontwerp van Dr. Ernst Fuhrmann, nam weinig ruimte in, kon zeer hoge toerentallen verdragen, maar was vreselijk duur in productie en onderhoud. Nu behore deze modellen tot de meest gezochte.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1582
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 60/4500 en 75/5000
Topsnelheid in km/uur: 160-175
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Uitvoering: coupé, cabriolet en speedster
Productiejaren: 1955-1959
Productie-aantallen: 21.045

 

10-01-2009 om 14:31 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 356A SPEEDSTER 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen

PORSCHE 356A SPEEDSTER 1957

Speciaal voor de Amerikaanse markt ontstond een goedkope uitvoering van de 356 cabriolet, de Speedster. De wagen was bestemd voor clubraces en bood nauwelijks enig com fort. De zijruitjes moesten in de portieren gestoken worden en de linnen kap bood minder bescherming dan een paraplu. De Speedster, nu een top-liefhebberstuk kon me alle mogelijke motoren geleverd worden. In 1958 werd het model vervangen door de Convertible D.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1582
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 60/4500
Topsnelheid in km/uur: 180
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: cabriolet
Productiejaren: 1955-1957

 

10-01-2009 om 14:29 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda S 2000 .... 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda S 2000.....  2007

09-01-2009 om 09:15 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA CIVIC TYPE R.. 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen HONDA CIVIC TYPE R.. 2001

09-01-2009 om 09:14 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA INTEGRA TYPE R... 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen HONDA INTEGRA TYPE  R... 1995

09-01-2009 om 09:14 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA CIVIC SIR II 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen HONDA CIVIC SIR II 1991

09-01-2009 om 09:13 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ACURA NSX.. 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen ACURA  NSX.. 1991

09-01-2009 om 09:12 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEXUS LS 430... 2003
Klik op de afbeelding om de link te volgen LEXUS LS 430.... 2003

08-01-2009 om 09:40 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEXUS LS 430 2003
Klik op de afbeelding om de link te volgen LEXUS LS 430 2003

08-01-2009 om 09:40 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEXUS GS400 .1998
Klik op de afbeelding om de link te volgen LEXUS GS400 .1998

07-01-2009 om 13:57 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES 600 SEL 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen  MERCEDES 600 SEL 1992

07-01-2009 om 13:56 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. MERCEDES S600 COUPE 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen  MERCEDES S600 COUPE 1992

07-01-2009 om 13:55 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES BENZ E 320..... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen MERCEDES BENZ E 320..... 2002

06-01-2009 om 20:57 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES BENZ A 160... 2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen MERCEDES BENZ A 160... 2000

06-01-2009 om 20:56 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES BENZ A 160... 2003
Klik op de afbeelding om de link te volgen MERCEDES BENZ A 160... 2003

06-01-2009 om 20:55 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA FABIA 1.... 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA FABIA 1.... 2004

06-01-2009 om 20:53 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA FELICIA 1998
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA FELICIA 1998

06-01-2009 om 10:05 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman3
  • Skoda Nostalgie

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • jensen owners belgium
  • austin eight

  • Zoeken in blog


    Gastenboek
  • Goedenavond Guy
  • dhr
  • fijn Weekend Skodaman
  • Dinicreatief
  • Groetjes aus Daisy Town

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!