Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
1949 was voor Cadillac een belangrijk jaar. Men kon de éénmiljoenste wagen uit de fabriek rijden en die had voor het eerst in Cadillacs geschiedenis een V8-motor met kopkleppen. Men had bij Cadillac sinds 1915 volop V8-krachtbronnen ingebouwd, maar dan steeds met zijkleppen. Nieuw voor 1949 was ook de Coupe DeVille Hardtop Convertible die geen cabriolet was, zoals men zou vermoeden, maar wel een coupé. Deze hard-top-uitvoering was voor Cadillac geheel nieuw.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5424 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 160/3800 Topsnelheid in km/uur: 160 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé Productiejaar: 1949 Productie-aantallen: 2.150
Nadat de Skoda 440 een ingrijpende face-lift gehad had, noemde de fabriek de wagen Octavia. Ook technisch was de wagen verbeterd. Hij had nu spiraalveren in plaats van een bladveer voor en ook de achterwielophangingen waren veranderd. De Octavia Super had de grote motor die voorheen in de Skoda 1201 gebruikt was. Na 1964 is alleen de stationcar nog in productie en die loopt door tot in 1971. Van de TS-versie met dubbele carburateur zijn er 2273 gebouwd.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 1098 en 1221 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 43/4600 en 47/4600 Topsnelheid in km/uur: 125 en 130 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coach en stationcar Productiejaren: 1959-1964 Productie-aantallen: 227.258
Dr. Dante Giacosa ontwierp in 1936 een kleine auto die in Italië zo geliefd werd dat men hem Topolino ofwel klein muisje noemde. De tweezitter was groot genoeg voor de hele (Italiaanse) familie en daarom was het geen wonder dat de productie van de Fiat 500 na de oorlog weer opgenomen werd. In 1948 verscheen de 500 B die nu een motor met kopkleppen had. Na een jaar werd die B door een gemoderniseerde `muis' opgevolgd. In Frankrijk werd de 500 Als Simca 5 in licentie gebouwd.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 569 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 13/4000 en 16,5/4400 Topsnelheid in km/uur: 85-90 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé en stationcar Productiejaren: 1946-1949 Productie-aantallen: 500:122.213; 500 B: 21.623
Eind 1961 neemt het vermogen van de Eend iets toe. De oer-versie met 375 cc is dan uit het programma genomen. Vanaf '63 heetten alle typen sedans AZ en beschikten ze over 18 pk's. Er komt een luxere AZAM-uitvoering, die de Eend van lieverlede wat meer veren geeft. Als het wagentje in 1970 zelfs 26 pk krijgt (bij 6750 tpm) en er een 2CV 6-versie komt met 33 pk's, dan achtten de aanhangers van de oer-Eend de glorietijd van deze typische fransoos voorbij.
Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud in cm3: 425 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 12/3500, 13,5/4000 en 18/5000 Topsnelheid in km/uur: 70, 85 en 95 Carrosserie/Chassis: dragend/chassis Uitvoering: sedan Productie jaren: 1961-1970 Productie-aantallen: zie boven
Om niet geheel van de sportwagenmarkt afhankelijk te moeten zijn, kwam StandardTriumph in 1959 met zijn Herald. Deze kleine wagen, weer was het een ontwerp van Michelotti, stond op een stevig chassis en ko dus in alle mogelijke uitvoeringen geleverd worden. Bovendien waren de meeste carrosseriepanelen vastgeschroefd in plaats van gelast en daarom kostte het niet veel moeite om varianten als een stationcar en een cabric let te maken. De coupé en cabrio hebben dubbele carburateurs.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 948, 1147 en 1296 Vermogen in pk hij toeren/minuut: 35/450062/5000 Topsnelheid in km/uur: 115-140 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coach, stationcar, coupé en cabriolet Productiejaren: 1959-1971 Productie-aantallen: 525.767
Met zijn lange neus, zijn korte achterkant en zijn vier zitplaatsen naar het Mustang-recept zorgde de Beau de Cologne voor opzien. De Capri was in een groot aantal varianten leverbaar, van goedkope gezinsauto tot snelle race- en rallywagen. In 1972 werden de V's uitgewisseld tegen viercilinder lijnmotoren. De I is inmiddels een gearriveerde liefhebbersauto. We geven de prijzen voor de goedkoopste versie; die van de snellere typen ligt relatief veel hoger, zo kost de 2600 RS ongeveer driemaal zoveel.
Aantal cilinders: V4, V6 en 4 cilinder lijnmotor Cilinderinhoud in cm3: 1293-2637 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 50/5000 tot 150/5300 Topsnelheid in km/uur: 135-200 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé Productiejaren: 1969-1973 Productie-aantallen: 784.000