Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Nadat de Skoda 440 een ingrijpende face-lift gehad had, noemde de fabriek de wagen Octavia. Ook technisch was de wagen verbeterd. Hij had nu spiraalveren in plaats van een bladveer voor en ook de achterwielophangingen waren veranderd. De Octavia Super had de grote motor die voorheen in de Skoda 1201 gebruikt was. Na 1964 is alleen de stationcar nog in productie en die loopt door tot in 1971. Van de TS-versie met dubbele carburateur zijn er 2273 gebouwd.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 1098 en 1221 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 43/4600 en 47/4600 Topsnelheid in km/uur: 125 en 130 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coach en stationcar Productiejaren: 1959-1964 Productie-aantallen: 227.258
Dr. Dante Giacosa ontwierp in 1936 een kleine auto die in Italië zo geliefd werd dat men hem Topolino ofwel klein muisje noemde. De tweezitter was groot genoeg voor de hele (Italiaanse) familie en daarom was het geen wonder dat de productie van de Fiat 500 na de oorlog weer opgenomen werd. In 1948 verscheen de 500 B die nu een motor met kopkleppen had. Na een jaar werd die B door een gemoderniseerde `muis' opgevolgd. In Frankrijk werd de 500 Als Simca 5 in licentie gebouwd.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 569 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 13/4000 en 16,5/4400 Topsnelheid in km/uur: 85-90 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé en stationcar Productiejaren: 1946-1949 Productie-aantallen: 500:122.213; 500 B: 21.623
Eind 1961 neemt het vermogen van de Eend iets toe. De oer-versie met 375 cc is dan uit het programma genomen. Vanaf '63 heetten alle typen sedans AZ en beschikten ze over 18 pk's. Er komt een luxere AZAM-uitvoering, die de Eend van lieverlede wat meer veren geeft. Als het wagentje in 1970 zelfs 26 pk krijgt (bij 6750 tpm) en er een 2CV 6-versie komt met 33 pk's, dan achtten de aanhangers van de oer-Eend de glorietijd van deze typische fransoos voorbij.
Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud in cm3: 425 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 12/3500, 13,5/4000 en 18/5000 Topsnelheid in km/uur: 70, 85 en 95 Carrosserie/Chassis: dragend/chassis Uitvoering: sedan Productie jaren: 1961-1970 Productie-aantallen: zie boven
Om niet geheel van de sportwagenmarkt afhankelijk te moeten zijn, kwam StandardTriumph in 1959 met zijn Herald. Deze kleine wagen, weer was het een ontwerp van Michelotti, stond op een stevig chassis en ko dus in alle mogelijke uitvoeringen geleverd worden. Bovendien waren de meeste carrosseriepanelen vastgeschroefd in plaats van gelast en daarom kostte het niet veel moeite om varianten als een stationcar en een cabric let te maken. De coupé en cabrio hebben dubbele carburateurs.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 948, 1147 en 1296 Vermogen in pk hij toeren/minuut: 35/450062/5000 Topsnelheid in km/uur: 115-140 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coach, stationcar, coupé en cabriolet Productiejaren: 1959-1971 Productie-aantallen: 525.767
Met zijn lange neus, zijn korte achterkant en zijn vier zitplaatsen naar het Mustang-recept zorgde de Beau de Cologne voor opzien. De Capri was in een groot aantal varianten leverbaar, van goedkope gezinsauto tot snelle race- en rallywagen. In 1972 werden de V's uitgewisseld tegen viercilinder lijnmotoren. De I is inmiddels een gearriveerde liefhebbersauto. We geven de prijzen voor de goedkoopste versie; die van de snellere typen ligt relatief veel hoger, zo kost de 2600 RS ongeveer driemaal zoveel.
Aantal cilinders: V4, V6 en 4 cilinder lijnmotor Cilinderinhoud in cm3: 1293-2637 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 50/5000 tot 150/5300 Topsnelheid in km/uur: 135-200 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé Productiejaren: 1969-1973 Productie-aantallen: 784.000
De Porsche Carrera GT is een supersportwagen, van 2004 tot en met 2006 gemaakt door de Duitse automobielconstructeur Porsche. Van de Porsche Carrera zijn 1270 stuks gefabriceerd.
Nadat Porsche jarenlang op de circuits ervaringen met de turbomotor verzameld had, durfde men het aan een dergelijke motor in de 911 aan te bieden. De presentatie vond in 1974 op de Parijse Salon plaats. Goedkoop kon en mocht de wagen natuurlijk niet zijn, maar dat hij vrijwel het dubbele kostte van een 'gewone' 911 leek haast overdreven. Voor de technisch geïnteresseerden: de KKK 3 LDZ turbolader werkte met een druk van 0,8 Atu. Deze wagen wordt ook wel met '930' aangeduid.
Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud in cm3: 2994 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 260/5500 Topsnelheid in km/uur: 250 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé Productiejaren: 1975-1977 Productie-aantallen: 2.873
In de zomer van 1977 had de klant de keuze uit twee 911-modellen: de SC en de hierboven besproken Turbo. De SC was 911 S met een 3-liter Carrera-motor en de wagen stond bij Porsche bekend als een 'afgeslankte Carrera'. In augustus '79 krijgt de wagen er 8 pk's bij en een jaar later nog een 16. Vanaf januari 1983 is er een cabrioletuitvoering in het programma. De opvolger van de SC is de 3.2-liter Carrera. Amerikaanse versies van de eerste SC-typen beschikken over 172 pk.
Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud in cm3: 2994 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 180/5500- 204/5900 Topsnelheid in km/uur: 225-235 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé, largo en cabriolet 1'83) Productiejaren: 1978-1983 Productie-aantallen: ca. 29.000
In 1959 ontstond uit de 356A de 356B en men herkende dit model aan zijn hoger geplaatste bumpers en koplampen (wat een hoger benzineverbruik en een slechtere wegligging veroorzaakte). Ook binnen in de wagen zag men veranderingen, onder andere een nieuw, zwart stuurwiel. Naast de 1600 met 60 pk, `Porsche Dame' genaamd, verscheen de Super 90 die een nieuwe achterwielophanging had. Nieuw was ook het hardtop model dat bij Karmann in Osnabrück gebouwd werd. Vanaf 1961 was de achterruil groter en waren er Koni's.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 1582 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 60/4500, 75/5000 en 90/5500 Topsnelheid in km/uur: 160-185 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé, cabriolet en roadster Productiejaren: 1959-1963 Productie-aantallen: 30.963
De Porsche 356 begon al gauw zijn triomftocht over de verschillende circuits. Ook bij de Carrera Panamericana had hij succes. Zoveel, dat de fabriek een type Porsche 'Carrera' doopte. Deze Carrera GS had een motor met 2x2 bovenliggende nokkenassen die aan gedreven werden door een koningsas. Dit juweeltje, een ontwerp van Dr. Ernst Fuhrmann, nam weinig ruimte in, kon zeer hoge toerentallen verdragen, maar was vreselijk duur in productie en onderhoud. Nu behore deze modellen tot de meest gezochte.
Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud in cm3: 1582 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 60/4500 en 75/5000 Topsnelheid in km/uur: 160-175 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé, cabriolet en speedster Productiejaren: 1955-1959 Productie-aantallen: 21.045