Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Toen het staal vlak voor en in de oorlog schaars werd, vervingen de autofabrieken grote delen van de carrosserieën door houten panelen. In de meeste gevallen betrof het toen stationcars, maar na de oorlog probeerde Chrysler dit systeem net als Ford met succes ook in de duurdere personenwagens. `Woody' noemde de eigenaar zijn auto die hem als `Town and Country' verkocht was. Tegenwoordig zijn die zeer nostalgisch ogende wagens niet goedkoop.
Aantal cilinders: 6 en 8 Cilinderinhoud in cm3: 4106 en 5332 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 117/3600 en 137/3200 Topsnelheid in km/uur: 120-130 Carrosserie/Chassis: gedeeltelijk hout/afzonderlijk chassis Uitvoering: coach, sedan, cabriolet, stationcar Productiejaren: 1946-1950 Productie-aantallen: 18.353
Voor het modeljaar 1970 had men de Pontiac GTO een nieuwe carrosserie aangemeten. De motor had een inhoud van 6,6 of 7,5 liter en kon in verschillende stadia van tuning besteld worden. In de standaarduitvoering had de GTO een drieversnellingsbak maar een vierbak of een automaat kon ook worden ingebouwd. De GTO was een zware auto en om hem helemaal vurig te maken was er de optie 'The Judge' met een Ram Air V8-motor en vele spiervergroters.
Aantal cilinders: 18 Cilinderinhoud in cm3: 6558 of 7462 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 355/5000 tot 375/5500 Topsnelheid in km/uur: 200 tot 215 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé en cabriolet Productiejaren: 1969-1971 Productie-aantallen: 122.968
In de periode dat de Pontiac Firebird uitkwam, zakte de vraag naar open wagens steeds meer en daarom werden er net als bij de Mustang en de Camaro veel meer coupés dan cabriolets verkocht. Waarom ook een cabriolet? De Amerikaan kocht liever een tochtvrije gesloten auto met een goed werkende_ airconditioning. In 1970 stond de cabriolet-uitvoering van de Firebird dan ook niet meer op het programma. Het prijsverschil met Camaro's (zie boven) vinden we amper bij open versies.
Aantal cilinders: 6 en V8 Cilinderinhoud in cm3: 3769 en 4093, 53440 en 6558 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 167/4700 tot 350/5000 Topsnelheid in km/uur: 160-220 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: cabriolet Productiejaren: 1967-1969 Productie-aantallen: 15.528, 16.960 en 11.657
De duurste Cadillac uit de naoorlogse jaren werd eind 1956 voorgesteld om als model 1957 in productie te gaan. De Eldorado Brougham kostte 13.074, (een `gewone' Cadillac Sedan DeVille kostte toen $ 4.713,), wat de reden was dat er niet veel verkocht konden worden. De wagen had alles wat de verwende automobilist zich kon bedenken, van een gepolijst roestvrij stalen dak tot luchtvering toe. De dubbele koplampen waren toen nog uniek.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5972 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 330/4800 en 310/4800 Topsnelheid in km/uur: 190 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: sedan Productiejaren: 1957 en 1958 Productie-aantallen: 400 en 304