Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Toen het staal vlak voor en in de oorlog schaars werd, vervingen de autofabrieken grote delen van de carrosserieën door houten panelen. In de meeste gevallen betrof het toen stationcars, maar na de oorlog probeerde Chrysler dit systeem net als Ford met succes ook in de duurdere personenwagens. `Woody' noemde de eigenaar zijn auto die hem als `Town and Country' verkocht was. Tegenwoordig zijn die zeer nostalgisch ogende wagens niet goedkoop.
Aantal cilinders: 6 en 8 Cilinderinhoud in cm3: 4106 en 5332 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 117/3600 en 137/3200 Topsnelheid in km/uur: 120-130 Carrosserie/Chassis: gedeeltelijk hout/afzonderlijk chassis Uitvoering: coach, sedan, cabriolet, stationcar Productiejaren: 1946-1950 Productie-aantallen: 18.353
Voor het modeljaar 1970 had men de Pontiac GTO een nieuwe carrosserie aangemeten. De motor had een inhoud van 6,6 of 7,5 liter en kon in verschillende stadia van tuning besteld worden. In de standaarduitvoering had de GTO een drieversnellingsbak maar een vierbak of een automaat kon ook worden ingebouwd. De GTO was een zware auto en om hem helemaal vurig te maken was er de optie 'The Judge' met een Ram Air V8-motor en vele spiervergroters.
Aantal cilinders: 18 Cilinderinhoud in cm3: 6558 of 7462 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 355/5000 tot 375/5500 Topsnelheid in km/uur: 200 tot 215 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé en cabriolet Productiejaren: 1969-1971 Productie-aantallen: 122.968