Foto
Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto-nostalgie
vervolg van skodaman 3
 
16-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca1000 1962

Simca1000 1962

De hoekige Simca 1000 is de opvolger van de Simca Aronde. Het ontwerpbureau van Fiat werkte mee aan het ontwerp. Van de Fiat-verwantschap is uiterlijk nog wel wat te zien in de gelijkenis met de Fiat 850. Gedurende de productiejaren is de 1000 in een drietal varianten gemaakt. Deze zijn met name makkelijk herkenbaar aan de grootte en vorm van de verlichting. De eerste versie heeft kleine ronde achterlichten. De koplampen van versie twee (vanaf modeljaar 1968) zijn aanmerkelijk groter (in feite gelijk aan de exportversie naar USA/Canada, Simca 1118) en heeft grotere, vierkante achterlichten. Versie 2 is ook herkenbaar aan het Chrysler pentastar logo dat de Simca-zwaluw verving, omdat Chrysler in dat jaar Simca geheel inlijfde. In de laatst geproduceerde versie, vanaf 1977, zijn de koplampen tenslotte rechthoekig en heet het model Simca 1005 of 1006 (in overeenstemming met de rest van de Simca-modellen, waarbij de laatste 2 cijfers de fiscale pk's aanduiden).

De Simca 1000 heeft een onafhankelijke wielophanging, en de carrosserieuitvoering is altijd vierdeurs. Het geringe gewicht van ca. 750 kg, en de plaatsing van de viercylinder, variërend in inhoud van 998 tot 1294cm³ motor achterin, maken de Simca 1000 erg gevoelig voor zijwind.

De Simca 1000 is naast met een volledige gesynchroniseerde 4 versnellingsbak ook, uitsluitend in combinatie met een 994cm³ motor, geleverd met een semi-automatische (wel schakelen, niet koppelen) Ferodo drieversnellingsbak.

De Simca 1000 is niet opgevolgd door een vergelijkbaar model. Enkele jaren later verscheen de Talbot Samba op de markt, wat feitelijk een afgeleide was van de Peugeot 104Z.

 



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Foto

Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman3
  • Skoda Nostalgie

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • jensen owners belgium
  • austin eight

  • Zoeken in blog


    Gastenboek
  • Goedenavond Guy
  • dhr
  • fijn Weekend Skodaman
  • Dinicreatief
  • Groetjes aus Daisy Town

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!