Foto
Inhoud blog
  • WINKELEN IN DORDRECHT (3)
  • WINKELEN IN DORDRECHT (2)
  • WINKELEN IN DORDRECHT (1)
  • WINTERKLAAR MAKEN;
  • NAAR DORDRECHT (11)
  • NAAR DORDRECHT (10)
  • NAAR DORDRECHT (9)
  • NAAR DORDRECHT (8)
  • NAAR DORDRECHT (7)
  • NAAR DORDRECHT (6)
  • NAAR DORDRECHT (5)
  • NAAR DORDRECHT (4)
  • NAAR DORDRECHT (3)
  • NAAR DORDRECHT (2)
  • NAAR DORDRECHT (1)
  • BUREN OP BEZOEK (2)
  • BUREN OP BEZOEK (1)
  • MARIFOONANTENNE
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (6)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (5)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (4)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (3)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (2)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (1)
  • RONDJE BIESBOSCH
  • NAAR DRIMMELEN
  • ONWEER (2)
  • ONWEER (1)
  • NAAR HEUSDEN (13)
  • NAAR HEUSDEN (12)
  • NAAR HEUSDEN (11)
  • NAAR HEUSDEN (10)
  • NAAR HEUSDEN (9)
  • NAAR HEUSDEN (7)
  • NAAR HEUSDEN (6)
  • NAAR HEUSDEN (5)
  • NAAR HEUSDEN (4)
  • NAAR HEUSDEN (3)
  • NAAR HEUSDEN (2)
  • NAAR HEUSDEN (1)
  • IN DE BIESBOSCH (2)
  • IN DE BIESBOSCH (1)
  • PROEFVAART TOT DRIMMELEN
  • LASTIG WERKJE
  • NAAR DRIMMELEN (2)
  • NAAR DRIMMELEN (1)
  • NAAR DORDRECHT (27)
  • NAAR DORDRECHT (26)
  • NAAR DORDRECHT (25)
  • NAAR DORDRECHT (24)
    Nieuws VRT NWS
  • Vincent Verbeecke, woordvoerder van Gwendolyn Rutten, is derde kandidaat-voorzitter voor Open VLD
  • Opnieuw samenscholingsverbod in stationsbuurt Aalst: "Aanhoudende overlast moet stoppen"
  • Duizenden Amerikanen geëvacueerd door bosbranden in Californië
  • Dreigingsniveau blijft op 3: "Zal voor einde van de zomer niet veranderen"
  • Nachtelijke explosie aan pand met frituur in Wilrijk: voordeur beschadigd
  • Extra lange afsluiter, nieuwe headliners en de invloed van TikTok: de 100 acts van Rock Werchter doorgelicht
  • Zo vermijd je dat hoge roamingkosten jouw vakantie verpesten
  • Wie is Labour-leider Keir Starmer, de gedoodverfde nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk?
  • Ontdek hier alles wat je moet weten over de milieu- en wegenvignetten in Europa
  • Kwart van vooraf ingevulde belastingaangiften bevat fouten, zegt ACV
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    aanpak_slapeloosheid
    blog.seniorennet.be/aanpak_
    Sommerland
    Onze nieuwe boot
    01-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAARLEM - WOUBRUGGE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zonder te lange wachttijden varen we door Haarlem en zijn Spaarnebruggen. In de binnenstad kunnen we ook terug voltanken.
    We varen terug op de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder, steken het Braassemermeer over en besluiten te overnachten in Woubrugge. De jachthaven ligt aan de Heimanswetering.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZIJKANAAL - SPAARNDAM.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De haven van Amsterdam laten we achter ons en we varen het Zijkanaal op. Het regent. Voor de brug bij Spaarndam liggen een aantal zeilboten te wachten voor de brug draait. Wij kunnen er zonder problemen onderdoor. Even verder varen we de schutsluis binnen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8e dag : AMSTERDAM - WOUBRUGGE.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onder een bewolkte hemel vertrekken we uit Amsterdam; terug het Noordzeekanaal op. Langs de haven van Amsterdam zien we een hypermoderne containerterminal in volle werking.

    >> Reageer (0)
    31-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMSTERDAM - HET IJ (2).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een namiddag wandelen en winkelen in de stad, gingen we weer lekker eten bij hetzelfde Italiaans restaurant van op de heenreis. Op onze terugweg naar de jachthaven lag het IJ er betoverend bij in de avondschemering.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMSTERDAM - HET IJ.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens op het IJ kwam de slyline van Amsterdam al vlug in zicht. Langs de kade lagen twee enorme, imposante cruiseschepen aangemeerd. Enig mooi om daar langs te varen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE ORANJESLUIZEN.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een goede drie uur varen kwamen aan de Oranjesluizen, de toegang tot het IJ en Amsterdam.
    In de sluis was het erg druk Er lag ook weer een prachtige boot van de  "bruine vloot".

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET MARKERMEER.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoe dichter we Amsterdam naderden, hoe minder hard de wind waaide. In de verte, dicht aan de kant, zagen we een replica van een V.O.C schip (??!!). Het schip was echter te ver om te achterhalen welk schip het juist was. Wel een mooi gezicht!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7e dag : LELYSTAD - AMSTERDAM.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na eerst de Houtribsluizen genomen te hebben, waren we weer terug op het Markermeer. Het weer was niet te best. De weersvoorspelling gaf windkracht 4 tot 5.
    Voor de zeilboten was dat een lekker weertje, maar voor ons had het wel iets zachter gemogen.


    >> Reageer (0)
    30-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LELYSTAD.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een paar lekker tassen koffie en een verkwikkende douche werd het hoogtijd om te eten. In de jachthaven van Lelystad is een prima restaurant. Het eten was er buitengewoon; het was echt genieten.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEMMER - LELYSTAD.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de sluis waren we al vlug terug op het IJsselmeer. In tegenstelling tot een paar dagen geleden was het nu niet windstil, maar was het windkracht 4; een hele verandering. De golven sloegen soms tot tegen de voorruit en de boot ging hard op en neer. Na een kwartiertje voel je dat niet eens meer en treed gewenning op. Een goede vier uur later kwamen we aan in Lelystad.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6e dag : VERTREK UIT DE WOUDFENNEN ( BOORNZWAAG).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De volgende morgen vertrokken we terug naar huis met de nieuwe boot. Eerst moesten we brandstof tanken. Aan de jachthaven was een bunkerstation, maar ook weer van diezelfde uitbater van de jachthaven en het café-restaurant. Bij de prijs van de diesel telde hij doodleuk het havengeld bij voor 1 nacht. Indien we niet betaalden zou hij de politie verwittigen. Dus weer 15 euro bijbetaald.
    We voeren terug via dezelfde weg maar in plaats van door Lemmer te varen bleven we op het Prinses Margrietkanaal, om via de Prinses Margrietsluis het IJsselmeer op te varen. Het was zondag en het was erg druk in de sluis.

    >> Reageer (0)
    29-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JACHTHAVEN DE WOUDFENNEN (3).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Uiteindelijk raakte toch alles een beetje op zijn plaats. Het werd hoog tijd voor een verkwikkende douche. We stapten naar de havenmeester en vroegen waar we konden douchen en waar we de afvalcontainer konden vinden. De anders zo vriendelijke man zegde ons dat de douches alleen maar bestemd waren voor diegenen die havengeld betaalden. Nu was het al de derde keer dat ik in de Woudfennen kwam, was er altijd goed en vriendelijk ontvangen, en had er ook al veel gegeten en gedronken. Vanwaar die plotse ommekeer? Ik vertelde hem dat ik 35 euro had betaald via de makelaar aan de eigenaar van de boot om de nieuwe boot er nog een paar dagen te laten liggen. De havenmeester beweerde dat hij daar niets van gezien heeft.
    We zijn dan met z'n vieren NIET gaan eten bij hem, maar zijn op onze nieuwe boot blijven eten. Wel na eerst een uitgebreid aperitief te hebben gedronken, ook aan boord natuurlijk.


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JACHTHAVEN DE WOUDFENNEN (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veel tijd om te genieten van een drankje hadden we niet. Ik moest de makelaar bellen. Die zou onze (oude) boot komen ophalen maar die moest eerst door hem gekeurd worden.
    We begonnen al met het uitladen van onze boot en alles naar onze nieuwe boot te dragen. Wat een gezicht!!
    De makelaar kwam ter plekke. Hij begon met het keuren van de boot en vond toch hier en daar een mankement. Hij probeerde nog wat af te dingen op de overeengekomen verkoopprijs maar stemde uiteindelijk toch in met de overname van onze boot en vertrok bijna onmiddellijk. We hadden nog juist 30' tijd om de laatste spullen van de boot te halen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JACHTHAVEN DE WOUDFENNEN (BOORNZWAAG).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn op onze eindbestemming aangekomen, veilig en wel. Eerst even naar onze nieuwe boot gaan kijken en dan direct iets gaan drinken op het mooie en gezellige terras van het de jachthaven.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE SCHARSTER- OF NIEUWE RIJN.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens de Langweerder Wielen overgevaren slaan we de Scharster- of Nieuwe Rijn op. Honderd meter verder is onze eindbestemming : de jachthaven De Woudfennen in Boornzwaag.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE JANESLOOT EN DE LANGWEERDER WIELEN.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op het einde van de Koevorde nemen we aan stuurboord de Janesloot. We moeten nog onder een laatste brug. Er liggen enkele zeiljachten te wachten. Wij kunnen er wel onderdoor en even verder zijn we op de Langweerder Wielen, het meer dat we nog kenden van onze proefvaart..


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE GROOTE BREKKEN EN DE KOEVORDE.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We houden het droog. We steken de Groote Brekken over en vervolgens de Koevorde, 2 van de vele Friese meren.
    We zijn nu dichtbij onze bestemming.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET PRINSES MARGRIETKANAAL.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn door Lemmer heen en slaan nu het Prinses Margrietkanaal op. Een onweer komt drijgend onze richting uit.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DOORVAART VAN LEMMER.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eens door de sluis varen we door het centrum van Lemmer. Een echte belevenis. We varen langs de vele terrasjes, waar we gisteren nog lekker zaten te genieten.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DOORVAART VAN LEMMER (3).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op onze doorvaart door Lemmer zijn er ook nog een paar lage bruggen, waar we, in konvooi , moeten wachten. En met zoveel boten is dat altijd weer een spannend moment.


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 27/06-03/07 2011
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 03/11-09/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 11/12-17/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 27/03-02/04 2006



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!