Stoomloc's en andere spoorvoertuigen
Over mijzelf
Ik ben RAFAËL DE LANDTSHEER, en gebruik soms ook wel de schuilnaam STOMERKE.
Ik ben een man en woon in KAPRIJKE (BELGIË) en mijn beroep is TREINBESTUURDER OP RUST.
Ik ben geboren op 24/07/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: FOTOGRAFIE - TREINEN - STOOMLOKOMOTIEVEN & REIZEN.
Foto
Inhoud blog
  • MIJN ALLERBESTE WENSEN VOOR 2023
  • GELUK EN VOORSPOED VOOR HET NIEUWE JAAR 2022
  • BESTE WENSEN VOOR 2021
  • GELUKKIG NIEUWJAAR 2020
  • AAN ALLE SPOORVRIENDEN ~ DE BESTE WENSEN VOOR 2019
  • NIEUWJAAR 2018
  • WENSEN VOOR 2017
  • SEPTEMBER 2016 ~ NAJAARSREIS NAAR TSJECHIË
  • NIEUWJAARSWENSEN VOOR 2015
    Foto
    Sfeerbeeld van de Stoomloc-parade op 29 april 2006. Het was toen amper 8° Celcius. Het enige voordeel was dat er heel veel stoom te zien was. Maar 't was toch bibberen hoor. Normaal kan het rond deze tijd van het jaar in Wolsztyn al 26° warm zijn. Op zaterdag 28 april 2007 is er opnieuw een stoomparade te Wolsztyn. Info vind je HIER
    14-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARADA PAROWOZÓW 30 04 2005
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Goede vrienden,
    Op zaterdag 30 april 2005 was ik voor de derde maal in Polen, meer bepaald in het mooie stadje Wolsztyn
    op zo'n kleine 100 km. van de Duitse grensstad
    "Frankfurt an de Oder". 

    Naar jaarlijkse traditie werd er die dag de internationale
    STOOMPARADE "PARADA PAROWOZÓW"

    georganiseerd door de Poolse Spoorwegen "PKP"

    http://www.pkp.pl/

    Het weer was, zoals de traditie het wil, schitterend...
    en de opkomst van het talrijke publiek was ook dit jaar massaal!
    Eén van de 12 grote stoomloc's die dit jaar meereden in de parade was de locomotief "OL49-7" van de thuisbasis Wolsztyn zelf, die wie hier op de foto zien.
    Op hun eigen website kan U nog meer mooie foto's
    van dit fantastische schouwspel bekijken.

    http://www.parowozy.com.pl/indexdl.html 

     



    14-05-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    17-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harzer Schmalspurbahnen in Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Op dinsdag 12 april 2005 was “Stomerke” onder de zijnen.
    Meer bepaald in het Harz-gebied in Duitsland.


    De Harz met bijhorend gebergte is gelegen in de deelstaat Sachen-Anhalt (voormalig Oost-Duitsland).


    In dit prachtige natuurgebied is het hoogste punt ( Brocken) gelegen op 1124 meter.

     

    Vanuit de mooie stad Wernigerode op 264 meter, rijden er dagelijks meerdere treinen via een smalspoor naar Brocken.
    Men spreekt er dan ook over de Brockenbahn.

     

    De Harzer Schmalspurbahnen vieren dit jaar hun 50 ste verjaardag.

     

    Ze zijn ooit opgericht in de 19 de eeuw door de toenmalige Deutshe Reichsbahn.

    Tijdens en na de tweede wereldoorlog was het Harz-gebied een militair domein (Sperrgebiet),
    eerst in Duitse heerschappij en na de oorlog bezet door de Russen.

    In 1955 werden nieuwe locomotieven gebouwd en begon men terug met reguliere treinen te rijden. 

    In eerste instantie uitgebaat door de Deutsche Reichsbahn en vanaf 1986 door een private onderneming (de HSB).

     

    http://www.hsb-wr.de/



    17-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    10-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TSP-afscheidsrit van de
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Op zaterdag 02 april 2005 legde het
    (T)oeristisch (S)poor (P)atrimonium
    zijn eerste rit van het seizoen 2005 in.
    Deze keer stond het afscheid van de "groene" 62'ers op het programma.

    De rit ging langs de nieuw aangelegde L.55 van Merelbeke via Wondelgem en Sas van Gent naar Zeeland in Nederland.

    Op de foto zien we de locomotief 6244 op kop, met 6256 in dubbele tractie, ergens in Zeeuws-Vlaanderen.

    Zeeuws-Vlaanderen is een soort schiereiland in Zeeland. 
    De enige spoorverbinding met de rest van Europa geschied langs de grensstations
    'Sas van Gent in Nederland en Zelzate in België.
    Het beschikt in totaal over ongeveer 55 kilometer spoor uitsluitend voor industriële doeleinden.
    De maximumsnelheid op gans het net is er 30 km/h.

    Alle aan- en afvoer van goederenwagens gebeurt dus via België.
    Tot voor kort nog steeds met een locomotiefwissel aan de grens te Sas van Gent.
    Sinds 12 december 2004 rijden de Belgische 77'ers door tot in Terneuzen.

    Ook Crossrail rijdt nu tot in Terneuzen.


    http://www.pfttsp.be/



    10-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    09-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoomlocomotief 29013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De 29013 is de enige nog rijvaardige stoomlocomotief van de NMBS. 

    Hij werd in 2002 – 2003 te Meiningen 
    (voormalig Oost-Duitsland) volledig gerestaureerd.


    Op 8 november 2003 werd deze locomtief in al zijn nieuwe glorie, plechtig ingehaald op Belgische bodem.


    Ondertussen rijdt hij jaarlijks speciale ritten ter gelegenheid van speciale gebeurtenissen,

    zoals hier (op de foto) in de zomer van 2004 tussen Kortrijk en Poperinge.


    Ook dit jaar zal hij actief zijn en wel op 23 & 24 april 2005 tussen Kontich en Turnhout ter gelegenheid van de herdenking van “150 jaar spoor in de Kempen”.



    09-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stoomlocomotief 1002
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Dit is een foto van de Belgische stoomlocomtief 1002.
    Deze locomotief, in het vakjargon "type 1" genoemd,
    werd in de jaren 50 vooral op snelle verbindingen ingezet.


    09-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    08-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op de foto zien we de locomotieven 2374 en 2326 in TS
    met een zware goederentrein aan de haak op weg van Gent-Zeehaven naar Hasselt.




    De foto werd gemaakt op 25 juni 2002 te Hombeek bij Mechelen.




    08-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (0)
    07-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn nieuwe website
    Klik op de afbeelding om de link te volgen














    Beste spoorliefhebber,

    Ik heet U vanharte welkom op mijn weblog. 
    Het is de bedoeling om af en toe eens een foto en een weetje op deze Blog te plaatsen. 
    Ik heb gekozen voor dit medium omdat dit de snelste en eenvoudigste manier is om iets, van mijn hobby's (railway en fotografie) met anderen te delen en wereldkundig te maken. 

    Ik wens jullie veel surfplezier!



    07-04-2005, 00:00 geschreven door stomerke
    Reacties (3)
    meest populaire web sites van België
    Stuur mij gerust een mailtje.

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    LIJST VAN DE LINKS
  • WOLSZTYN
  • TREINFOTO 2000
  • SPOORWEGNOSTALGIE
  • T.S.P.~P.F.T.
  • DE SPOTTERSITE VAN L.25 / 27
  • RAILPASSIE
    Links naar interessante spoor-sites
  • STOOMCENTRUM MALDEGEM
  • Spoorventje ~ Site van de Steven
  • Wallorail
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek. Enkel gerelatteerde berichten, alle andere worden verwijderd. Dank U.

    Blog als favoriet !
    Archief per maand
  • 01-2023
  • 11-2022
  • 01-2022
  • 01-2021
  • 01-2020
  • 01-2019
  • 01-2018
  • 01-2017
  • 11-2016
  • 01-2015
  • 10-2014
  • 10-2011
  • 01-2011
  • 12-2009
  • 06-2009
  • 12-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 07-2006
  • 04-2006
  • 02-2006
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
  • 05-2005
  • 04-2005

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!