Breng de chique nonchalance van Parijs naar je garderobe. De opsplitsing in rood/navy en navy/offwhite zorgt voor elegante silhouetten die op verschillende manieren kunnen gecombineerd worden: op-en-top vrouwelijk in combinatie met de botanische en grafische prints. De grafische bollenprint is een absolute musthave dit seizoen! Gegarandeerd Parisian chic!
Mayerline is een op-en-top Belgisch modemerk dat al van bij de start, 60 jaar geleden, resoluut de kaart van vrouwen trekt. Van vrouwen die middenin het leven staan. Mayerline maakt tijdloze stukken die het mooiste in elke vrouw naar boven brengen. Ze gaan voor mode die verder kijkt dan de catwalk en de waan van de dag, want uiteindelijk wil elke vrouw gewoon kledij die haar doet stralen. Mayerline gelooft in mode die een subtiele schoonheid en stille klasse uitstraalt. Kwaliteit, schoonheid en stijl zitten in de details. In de ideale snit, het perfecte materiaal, de naad die exact juist loopt. In elk stuk opnieuw gaan ze voor die topkwaliteit. Zij zetten de puntjes op de “i”. Zo zorgen ze voor magie, dat beetje ‘je ne sais quoi’. Je kan er je vinger niet opleggen, je weet enkel dat het echt klopt.
Verliefde zebra's en kusvissen, in welke pyjama ga jij naat school?
Nationale Pyjamadag - 15 maart
Naar school gaan is helaas niet voor elk kind mogelijk zoals bijvoorbeeld door langdurige ziekte. Gelukkig biedt Bednet een oplossing met afstandsonderwijs zodat zieke kindjes vanuit hun bed de lessen mee kunnen volgen. Wil je je solidariteit tonen met dit initiatief? Ga dan op 15 maart in pyjama naar school. Mooi meegenomen voor mama en papa ook, zo bespaar je heel wat tijd bij het ochtendritueel. Van verliefde zebra's tot kussende koi-vissen, bij het Belgische pyjamalabel Woody vindt elke speelvogel zijn pyjama.
De jonge juwelenontwerpster Aurore De Heusch brengt elk seizoen een collectie die op vier pijlers berust: haar ervaring in het ambacht, haar ondernemerschap, haar grafische visie en de poëzie die ze legt in haar juwelen.
Haar juwelen zijn architecturaal, grafisch en geometrisch. Ze houdt van rechte, hoekige en ergonomische vormen met veel krommingen, die in balans zijn met het menselijk lichaam, en verzoent zo techniek met esthetiek. Haar strakke stukken en de ogenschijnlijke eenvoud van haar lijnen zorgen voor een evidentie die niets te maken heeft met normcore. Haar collecties zijn altijd origineel, en herkenbaar door hun asymmetrie. Ze speelt met perspectief, en breekt het evenwicht.
Aurore De Heusch werkt vooral met zilver, maar ook met goud, hout en plastic. Ze laat zich inspireren door foto’s en vermenselijkt wat haar aantrekt in het dagelijkse leven in de stad. Ze ziet schoonheid in industriële vormen en maakt van een ‘gebrek’ een verwondering.
Zes jaar geleden installeerde ze haar boetiek-atelier in de Brusselse Dansaertstraat, in het kloppende hart van de creatiefste wijk van Brussel. Eens haar diploma van de Francisco Ferrer-hogeschool op zak, begreep ze meteen dat ze haar toekomst en talenten wou wijden aan het ontwerpen van juwelen. “Toen ik voor het eerst plaatsnam aan de werkbank van een juwelenontwerper, werd ik meteen verliefd op dit beroep.” Aurore kiest dan ook volledig voor deze poëtische wereld waar ze al haar kunstenaarstalent in kwijt kan. “Bijouterie is mode, zonder de druk die daarmee gepaard gaat. Het is een soort van bubbel waarin je rustig op je eigen ritme kunt werken, zonder rekening te moeten houden met trends.” De jonge vrouw neemt haar tijd om haar inspiratie te laten openbloeien. Ze maakt haar collecties met de hand en werkt aan een traag tempo, om alles op ambachtelijke wijze te verwezenlijken. Net als de geometrische vormen van haar creaties, soms doorsneden met rechte lijnen, volgen haar gedachten hun eigen weg. Aurore de Heusch verwierf haar kennis van de juweelkunst met een vorming aan het Institut de la Parure. Ze is voortdurend op zoek naar alternatieve paden, weliswaar gebaseerd op traditie maar altijd op een moderne manier en met een knipoog.
In 2012 begon ze samen met een vennoot een ‘juwelenconceptstore’. Vandaag staat ze alleen aan het roer daarvan. Ze verkoopt er stukken van een tiental, voornamelijk Belgische ontwerpers. Haar belangrijkste selectiecriterium is dat het allemaal handgemaakt moet zijn door de ontwerpers zelf.
Ter gelegenheid van Valentijn gaf Aurore een romantisch tintje aan haar strakke vormen. Haar capsulecollectie draait om curves die vastgehouden worden door hoekige vormen. Ze houdt zich daarmee ver van licht sentimentalisme, maar biedt ons de mogelijkheid om subtiel te communiceren. Haar kracht zit in haar sterke ambacht waarmee ze op een hedendaagse wijze haar gevoelens overbrengt.
De collectie is extravert en ademt optimisme uit over de hele lijn, maar ze is geenszins naïef! Het optimisme flirt met een donkere kant – de toekomst is nu eenmaal niet rooskleurig, zoals we weten via het avondnieuws.
De kledingstukken zijn doelmatig dit seizoen. De vormen zitten comfortabel en vertonen weinig details. Knopen, kragen en manchetten hebben we verwijderd. Werkkledij was de voornaamste bron van inspiratie om komaf te maken met de elitaire codes van het ‘topsegment’ van de prêt-à-porter.
Mijn heldin houdt van een ironische insteek, eigenzinnige styling, robuuste vormen en een mix van gewaagde kleuren. Haar nieuwsgierigheid is niet te stillen. Ze is altijd zoekend, uitgekookt en uitdagend, mijn kleine wonderkind. Ze zal blijven groeien, zonder ooit op te groeien.
De bloem van de macht is verwelkt tot een post-apocalyptisch boeket. In het meta-modernistische tijdperk waarin we leven is zelfspot heel gewoon. Het geeft ons ook nieuwe kracht om een inschatting te maken van wat we hebben aangericht en langzaam te beginnen ploegen door de oceanen van plastic. In deze collectie worden gerecycleerde, organische en maatschappelijk verantwoorde elementen geïntroduceerd zonder afbreuk te doen aan de stadse en strakke vormgeving van kleding met een vleugje retrofuturisme.
We zien zongebleekte strepen en gewaagde kleuren van sportoutfits uit de seventies. Breiwerk met lussen, vreemde combinaties van lila, kaneel en smaragd … of rood, blauw en geel zijn afgekeken van de kleuren die de jeugd in de jaren ’70 droeg tijdens het skateboarden in leegstaande Californische zwembaden.
American Vintage - SS19 Campaign The sjy, the sun, Marseille
Voor de nieuwe American Vintage-campagne wordt de Zuid-Franse stad gevat door de lens van fotografe Julia Champeau. Ze volgt het parcours van twee meisjes en een jongen doorheen de stad, en vertelt ons met haar beelden op een intimistische manier het verhaal van die tocht.
Ze beseft duidelijk dat mode vergankelijk is, maar stijl eeuwigdurend. Haar foto’s zijn een tijdloos verslag van de lome sfeer van de dagen aan het strand waarop je niet veel uitvoert, maar des te meer aanvoelt. Er zijn stiltes, af en toe doorbroken door gelach. De wind laat zijn vertrouwde geluid horen, en zorgt voor een zachte rimpeling op het water van de baai. Adèle, Angèle en Lemmie, die ze volgt op deze mooie zomerdag, vormen de incarnatie van de absolute vrijheid.
Ze genieten van het moment, niets kan hen deren. Voor de eerste keer gaan ze uitsluitend gekleed in stukken van AMV, het nieuwe concept dat onder deze veelzeggende naam de tijdloze must-haves van American Vintage verzamelt.
Het merk verandert radicaal van strategie en zet zijn essentials in de kijker. Het legendarische witte T-shirt wordt gedragen op raw denim, onder hun voeten kraakt het zand. De meisjes lenen het jeansjasje van hun vriendje, waarbij het ruwe katoen contrasteert met hun ranke, blote benen. Maar ook de jongens stelen met hun ogen uit de damesgarderobe. Hun hemden en shorts in molton vertonen de felle zomerkleuren die je eerder enkel in meisjeskleerkasten zag: kersenroze en karmijnrood. Dit fotogenieke trio staat voor de herpositionering van American Vintage, dat geen rekening houdt met trends maar terugkeert naar de bron. Het merk is vast van plan zijn rol te blijven spelen.
Hema inytoduceert beautylabel B.A.E. before anything else
HEMA introduceert het nieuwe beautylabel B.A.E. before anything else. Een label bestaande uit 138 innovatieve producten, voor ieder moment van de dag. B.A.E. is betaalbaar, on trend en 100% vegan. De boodschap: wie je ook bent, wat je ook doet, met B.A.E. ben je altijd de beste versie van jezelf.
B.A.E. staat voor before anything else: het is letterlijk het allereerste wat je opdoet voordat je de deur uitgaat. Daarnaast staat B.A.E. voor jouw beste vriend of vriendin, degene die uiteraard op de eerste plek staat. B.A.E. is een geheel nieuw label en wordt gepositioneerd als een ‘’brand within a brand’’. Het is edgy, stoer, on trend en komt in fun verpakkingen. De producten van B.A.E. zijn betaalbaar, vegan en ontwikkeld met het oog op een duurzame toekomst. Het label wordt exclusief bij HEMA verkocht en is in alle winkels en online verkrijgbaar. Het label bestaat uit 138 producten in zes verschillende categorieën:
FACE : Van basis tot glow en veel palettes om je look #instaready te maken.
EYES : Mascara, oogschaduw, eyeliners en palettes: name it en B.A.E. heeft het.
BROWS : Met de Brow Wonder Pencil of Loose Powder, haal je alles in huis voor mooie en volle wenkbrauwen.
LIPS : Hou je van glitters of juist van matte? In de collectie vind je alles voor #selfieready lippen.
ACCESSOIRES : Met de nieuwe ovale kwasten creëer je een perfecte look in een handomdraai.
EAU DE TOILETTE : Op zoek naar jouw perfecte geur, maar altijd on the go? B.A.E. heeft vijf verschillende geuren parfum, bodymist en een mini parfumflesje voor onderweg.
B.A.E. is beauty. Maar dan anders. Het is makkelijk aan te brengen, on trend en betaalbaar. En het past bij wie je bent. Laat B.A.E. je beste vriendin zijn, before anything else.
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. De producten en diensten van HEMA kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. HEMA heeft meer dan 750 winkels in 9 landen, ruim 19.000 medewerkers en ruim 32.000 producten en diensten. Echt HEMA.
Voorlopige bescherming van Provinciaal Handels- en Taalinstituut Gent
“Ik bescherm het Provinciaal Handels- en Taalinstituut in Gent omwille van de architecturale, stedenbouwkundige, technische en historische waarde. Het is een toonbeeld van de naoorlogse provinciale onderwijsgebouwen in Vlaanderen.”, aldus bevoegd Vlaams Minister-President Geert Bourgeois.
De provinciale onderwijsactiviteit nam na de Tweede Wereldoorlog en vooral na de Schoolpactwet van 29 mei 1959 een hoge vlucht. Dit ging gepaard met de moderne scholenbouw die de overheid toen propageerde. Hoofdontwerpers Jan Tanghe (1929-2003) en Francis Serck (1929) realiseerden het instituut in drie fasen, tussen 1959 en 1984. Het is een cruciaal deel van hun oeuvres.
Tanghe en Serck werden van 1948 tot 1953 opgeleid als architect aan het Sint-Lucasinstituut in Gent en bouwden tijdens de tweede helft van de twintigste eeuw een indrukwekkend oeuvre uit: Serck voornamelijk in de omgeving van Gent, Tanghe in heel Vlaanderen en Brussel. Tanghe was daarnaast vanaf 1966 voorzitter van het multidisciplinair bureau Groep Planning.
Stilistisch sluit het Provinciaal Handels- en Taalinstituut aan bij verschillende stromingen. De eerste bouwfase uit de jaren zestig is nog duidelijk geïnspireerd door het internationale modernisme. Het meest in het oog springende modernistische element is de gordijngevel, die technisch mee uitgewerkt werd door grote toonaangevende firma’s zoals Chamebel en La Brugeoise & Nivelles. Verder brachten de architecten verschillende functies van de school onder in aparte vleugels, ze plaatsen één vleugel op vrijstaande, grote zuilen en ze hanteerden een skeletstructuur die een volledige vrije plattegrond mogelijk maakt. De uitwerking van het interieur (scherp afgelijnd, ruimtelijk en met verfijnde detaillering), het meubilair en zelfs de groenaanleg (met berken en ruw bekiste beton) is sterk geïnspireerd door het Scandinavische modernisme en in het bijzonder door de Deen Arne Jacobsen.
Bij de latere bouwfasen behielden de ontwerpers de vormelijke en technische aspecten van het modernisme, maar ze verrijkten dit met een grotere plasticiteit door de toepassing van naar boven uitkragende verdiepingen, een gevarieerde en complexe hoekafwerking en allerlei annexen zoals traptorens. Ze besteedden ook meer aandacht aan de gebruikers van de school, wat aansluit bij stromingen die vanaf eind jaren vijftig voortkwamen uit het modernisme en er tegelijkertijd een kritiek op vormden, het structuralisme en het brutalisme. Onder invloed van het structuralisme en meer bepaald de Nederlandse architect Herman Hertzberger werd gekozen voor een open en gevarieerd interieur met als blikvanger het immense atrium. Typisch voor het brutalisme is de ruwe, onbewerkte esthetiek met gebruik van veel beton en hout, zowel binnen als buiten.
De verwevenheid van architectuur en stedenbouw zoals die met name door Jan Tanghe vanaf de jaren zestig werd bepleit onder invloed van de toenmalige hedendaagse Engelse architectuurtheorie en -praktijk (in het bijzonder de universiteitscolleges van Oxford en Cambridge) is duidelijk aanwezig bij het Provinciaal Handels- en Taalinstituut. De ontwerpers besteedden veel aandacht aan de bestaande omgeving (met name het hoogteverschil tussen de Abdisstraat en de Henleykaai) en aan de inplanting van vier vleugels rond een grote, stille groenzone, wat Tanghe zelf omschreef als een herinterpretatie van het kloosterpandpatroon. Illustraties onroerend erfgoed
Terra di Siena blijft trouw aan de eigen waarden en put ook voor de nieuwe collecties inspiratie uit de heerlijke Italiaanse dolce vita. Nu de eerste zonnestralen komen piepen, stelt het Belgische merk bijna iedere week nieuwe collecties voor van exclusieve modellen in een gevarieerd aanbod van kleuren en prints.
Colection Spring 2019
Terra di Siena is een kleurrijk, vrouwelijk en eclectisch merk dat staat te popelen om door de lente van 2019 te dartelen in frisse en opvallende outfits. Gemakkelijke effen of gestreepte broeken of kleurrijke jurken met bloemenprints... er is voor ieder wat wils: de tijdloze marinepull, het hemdje met luipaardprint of de lange jurk, een must-have in iedere kleerkast. Fashionista’s kijken nu al uit naar de stukken die de lente kleur zullen geven.
Où trouver Terra di Siena?
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Zo genieten de klanten van het merk van persoonlijke service en advies. Alle verkooppunten en de online shops zijn te vinden op de website: www.terradisiena.be
It's a cruel cruel Summer... Hot blistering Summer nights and cold, rainy weekends. Everything is possible from a meteorically point of view here.
Thank god for layering and multifunctional knits that we can easily play around with in our Summer wardrobe. Moreover, don't just wear them as an add-on, let those cozy knits be the star of your seasonal outfit!
Wie comfortabel en tijdloos zegt, zegt denim! LolaLiza lanceert 'this denim is made for...', een campagne die in de verf zet hoe alle kleine (geluks)momentjes in het leven nog leuker worden in de perfecte denim. This denim is made for dancing, cooking, painting, cuddling, daydreaming, ... this denim is made for YOU. Met de nieuwe collectie kan je eindeloos combineren en fijne momenten creëren.
We can't get enough of collabs this season. Today we are so excited to share that Reebok and Gigi Hadid are finally debuting their very first clothing collection, suitably called Reebok x Gigi Hadid. Excited much? Read further!
The collection is the perfect combination of Reebok's undeniable authentic heritage and Gigi's love for both fashion and sport. What do you think about Gigi's role as fashion designer?
The collection is inspired by Hadid’s unique history and love for volleyball, featuring bold stripes and color-blocked patterns, as well as the brand new Aztrek Double sneaker.
Unveiled for the first time in conjunction with this collaboration, the Aztrek Double revamps the original Aztrek sneaker with an extra thick midsole and comes with 2 shoelace options, perfect for the eternal doubter in us.
This modern version of a 90's classic fits in with any item of the collection and definitely adds a little bit of old skool flair to any wardrobe!
“Because Reebok loves me for the reason that I found confidence in myself growing up, which was through being an athlete, I knew I wanted that story very much to be about how being an athlete made me the person that I am, and gave me a work ethic and kind of a drive to get here. And I think that these shoes are almost kind of like the story of my life, the athlete turned fashion.” Gigi
Available now on www.reebok.be/gigi_hadid and The Athlete's Foot and HIT Footwear (Bruges).
Voorlopige bescherming van het Provinciehuis in Gent en Woning Goethals in Ledeberg
Geert Bourgeois, Vlaams minister-president en Vlaams minister van Onroerend Erfgoed beschermt het Provinciehuis voorlopig als monument. “Het provinciehuis kent een lange geschiedenis, zowel lokaal als politiek. Bovendien is het een unieke smeltkroes van architecturale, artistieke, stedenbouwkundige en archeologische evoluties. Het Provinciehuis is er om te blijven.”, aldus bevoegd Minister-President Geert Bourgeois.
Het provinciehuis bevindt zich aan de rand van de vroegmiddeleeuwse handelsnederzetting van Gent, op een plek waar vanaf 1794 de voorloper van het provinciebestuur gevestigd was. De daaropvolgende anderhalve eeuw onderging het complex verschillende uitbreidingen en verbouwingen tot het in 1940 opgeëist werd door de Duitse bezetter als Oberfeldkommandantur. Vijf jaar later, in september 1944 stak diezelfde bezetter het complex in brand om te verhinderen dat de voorraden en archieven in handen van het verzet of de Britse troepen zouden komen.
De naoorlogse heropbouw startte in 1946 en zou uiteindelijk meer dan 15 jaar duren. Het betekende de start van een vruchtbare samenwerking tussen twee van de meest prominente figuren uit de Gentse en Vlaamse architectuurscene: Valentin Vaerwyck (1882-1959) en Jean Hebbelynck (1892-1971). Beide architecten bewandelden sinds het begin van hun carrière een middenweg tussen het modernisme en het traditionalisme, en besteedden enorm veel aandacht aan het provinciegebouw, dat ze uittekenden tot in de details, zoals de indrukwekkende wand- en kroonluchters. Voor de uitvoering werd een beroep gedaan op gespecialiseerde kunstenaars en ambachtslui. Zo zijn de beeldhouwwerken en reliëfs het werk van de gerenommeerde Geo Verbanck (1881-1961) met wie Vaerwyck sinds 1910 regelmatig samenwerkte.
Gezien de voorgeschiedenis van beide ontwerpers is het niet verwonderlijk dat het gebouw nog enkele kenmerken vertoont van de typische architectuurstromingen uit het interbellum zoals de art deco en het neotraditionalisme. Tegelijkertijd is het provinciehuis een mooi voorbeeld van het modern classicisme (1930-1960). Typisch hiervoor is dat men moderne kenmerken, zoals een functionele planindeling, en recente constructietechnieken, zoals gewapend betonnen vloerplaten en metalen dakspanten, trachtte te verzoenen met een eerder klassiek aandoend uitzicht met traditionele gevelmaterialen (baksteen of natuursteen), klassieke compositieprincipes zoals symmetrie en orthogonaliteit, en een algehele soberheid in combinatie met enkele figuratieve decoraties. Deze stilistische keuze sloot ook aan bij de ruimere zoektocht naar een monumentale en representatieve (symbolische) architectuur die vanaf eind jaren twintig tot eind jaren vijftig heel populair was, met name bij overheidsgebouwen. Het resultaat is een tijdloos, duurzaam en kwalitatief bouwkundig geheel dat een bepalend onderdeel vormt van de stedenbouwkundige structuur.
Woning Goethals in Gent (Ledeberg)
Geert Bourgeois, Vlaams minister-president en Vlaams minister van Onroerend Erfgoed, heeft eveneens beslist de woning Goethals in Gent (Ledeberg) voorlopig als monument te beschermen. “De woning Goethals uit 1968 wordt beschermd omwille van de architecturale waarde van het gebouw. Het is een van de eerste en meest spraakmakende realisaties van het architectenbureau BARO. De woning getuigt, net als het volledige oeuvre van BARO van lef.”, aldus bevoegd Minister-President Geert Bourgeois.
De woning in Ledeberg (Gent) dateert uit 1968. Twee oud-studenten (Eric Balliu en Johan Baele) van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Gent richtten BARO op, het Bureau voor Architektuur en Ruimtelijke Ordening. Tijdens hun studieperiode was de invloed van modernistische architect Gaston Eysselinck groot aan de academie. Nadien werden beide architecten beïnvloed door het opkomende brutalisme. Het meest opvallende aspect van de Woning Goethals is de brutalistische gevelarchitectuur met haar zogezegd eerlijk gebruik van zichtbaar beton en ruw baksteenmetselwerk, en een opeenstapeling van volumes zoals balkons en een buitentrap.
Modernistisch zijn de inpandige buitenruimtes (zoals dakterrassen) zodat er niet meer grond nodig is om te wonen dan de oppervlakte van het gebouw. De gescheiden circulatie voor werken en wonen, en het gebruik van een buitentrap doet denken aan Gaston Eysselincks eigen woning in Gent, en aan woningen van Le Corbusier uit het interbellum. Het gebouw is georganiseerd in splitlevels met een minimaal aantal binnendeuren, typisch modernistisch. De ontwerpers plaatsten echter ook kanttekeningen bij het modernisme. Zo verzetten ze zich tegen het doorgedreven functionalisme en tegen de volledig beglaasde buitengevels. In plaats daarvan kozen ze voor vrij in te vullen ruimtes en een organisatie rond een centrale binnentuin met enkele goed geplaatste, kleine vensters op de buitenwereld. Dit verzekerde de privacy, wat niet onbelangrijk was door de nabijheid van een drukke steenweg en het toen gloednieuwe viaduct van de E17.
BARO gebruikte het brutalisme (voornamelijk het contrastrijke, zintuigelijke materiaalgebruik) om de modernistische principes te verzoenen met de traditionele architectuur en om zo aansluiting te zoeken met de bewoners. In dit centraal stellen van de mens en de maatschappij sluit BARO aan bij het structuralisme met architecten zoals de Nederlander Piet Blom. Meer algemeen past het in de zoektocht naar een betekenisvolle rol voor architectuur in de opbouw van de stad en de maatschappij, die een sterke impuls kreeg door de revolte van mei ‘68.
Na deze voorlopige bescherming organiseert het gemeentebestuur voor beide projecten een openbaar onderzoek. Op die manier heeft iedereen de kans om opmerkingen of bezwaren kenbaar te maken bij de gemeente. Binnen negen maanden beslist minister-president Geert Bourgeois over een definitieve bescherming. Illustraties agentschap onroerend goed.
Sweet pastels by La Redoute Collections ! Is all the neon getting a bit too much for you this season? Don't worry, the sweetest pastels are gently finding their way into our wardrobe and even our home.
The good thing about this soft color scheme is that you can easily style it. Take it to another lever in combination with the Pantone color of the year, aka Living Coral or make it a bit more sassy with black leather skirt or a classy chino.
As for the interior side of things, pastels contrasts well with sober wooden floors, your new Spring greenery but also the deep emerald green and lush deep reds from last season. Welcome to the softer side..
Slovenië is een ideale bestemming voor een short-ski
Wil je enkele dagen van de skipret genieten dan valt je oog al snel op Slovenië. De skigebieden liggen dichtbij een luchthaven en bijgevolg gaat er weinig tijd in verplaatsing. Zo sta je snel op de lange latten, in Slovenië, het kleine Alpenland, dé bestemming voor een short-ski trip.
Neem het skigebied van Krvavec, slechts 25 km van de hoofdstad Ljubljana en maar 8 km van de luchthaven. Het is trouwens het skioord dat het dichtst bij een luchthaven ligt in heel Europa. En of je er kan skiën ! Er zijn 30 km goed onderhouden pistes waar ervaren skiërs en beginners plezier beleven op blauwe en rode pistes. Sneeuw is verzekerd want het skioord ligt op 1450 meter en de ski arena strekt zich uit tot op een hoogte van bijna 2000 meter.
Ski en spa
In Slovenië zijn er tientallen spa- en wellness resorts. Overal borrelt er warm en helend water uit de bodem en dat maakt van Slovenië een eersterangs wellness bestemming. En wat is er leuker dan een korte trip waar je geniet van de twee grootste winterse Slovenië-troeven: ski en spa. Een goed voorbeeld is het skigebied Pohorje op slechts zes km van Maribor, de tweede stad van het land. Pohorje heeft 41 km pistes én er is veel wellness en spa in de buurt.
Maribor heeft de beste centra, met fantastische faciliteiten. Een topper met naam en faam is Chateau Ramsak, een luxe oord met binnen- en buiten zwembaden, sauna’s, wellnessfaciliteiten en talloze spabehandelingen. Ramsak Resort ligt tussen de wijngaarden, heerlijk voor natuurliefhebbers en wandelaars die er uiteraard ook de beste Sloveense wijnen kunnen proeven.
Gezelligheid in de Alpen
Families met kinderen en beginners gaan naar het skigebied Vogel want naast genieten van de gemoedelijke sfeer kan je er skiën op gemakkelijke afdalingen. En toch zijn er hoogteverschillen van 1300 meter die overbrugd worden door negen goed op elkaar aangesloten skiliften. Vogel is een rustige plek met brede panorama’s op de Julische Alpen.
Vlakbij de grens met Oostenrijk ligt een ander skigebied waar ouders met kinderen graag komen. Kransjka Gora is een leuk dorp met 20 km pistes waarvan 50 % gemakkelijke afdalingen. Voor wie nog moet leren of voor de kleintjes is Kransjka Gora een toffe winterse reisbestemming.
Short ski met de ganse familie
Ook het skioord Rogla is gezinsvriendelijk en het is een uitstekend resort voor zij die willen skiën en ook snowboarden. Snowboarders en freestyle skiërs zullen hun hartje ophalen in Fun Park Rogla Voor de kinderen is er een Snow Park en het sprookjesachtige Zlodej’s Land waar je op zoek gaat naar Zlodej, de duivel van Rogia. Ook in Rogla kan je ski en spa combineren want de thermen van Zrece zijn dichtbij.
Vergeet ook Cerkno niet, vorige winters uitgeroepen tot één van de beste en modernste skistations in Slovenië. Een pluspunt van Cerkno zijn de spa-mogelijkheden, ideaal voor een après-ski.
Short-ski voor beginners
Zijn er reisgenoten die nog moeten leren skiën dan is Stari vrh, op slechts 35 km van Ljubljana, een aanrader. Ook voor culinaire genoegens is dit een leuke bestemming. Daarenboven is een bezoek aan de hoofdstad Ljubljana van hieruit gemakkelijk te regelen.
Beginners die voor Kranjska Gora kiezen, hét familie resort van Slovenië, maken kans om als volleerde skiërs huiswaarts te reizen. De bestemming staat immers niet voor niets in de top 10 Ski Resorts Voor Beginners.
"ZOE" 's werelds eerste virtuele cruise assitent- exclusief ontworpen voor MSC-passagiers
MSC Cruises, HARMAN Connected Services en SAMSUNG Electronics bouwen samen aan een nieuwe toekomst van Cruise Experience met Machine Learning, Natural Language Processing en Smart Audio-technologie.
ZOE – 's werelds eerste virtuele personal cruise-assistent – staat paraat om MSC Cruises' Guest Services naar een totaal nieuwe hoogte te brengen met verbluffende virtuele 'butler-technologie' en voor een nog intensere en meer zorgeloze cruise-beleving voor de passagier. ZOE begrijpt en beantwoordt honderden vragen over het cruisetraject. Zij verschaft informatie over de aan boord-dienstverlening en begeleidt of suggereert passagiers bij het boeken van die diensten. ZOE bedienen is kinderspel – Zeg simpelweg “Ok ZOE!” en zij is één en al oor voor jouw vragen. Dankzij haar vergevorderde stemherkenningstechnologie kan elke passagier louter met zijn stem de gewenste informatie opvragen of opdrachten geven.
ZOE is een met stem bediende, artificiële intelligentie ten dienste van passagiers in alle cabinetypes en die maar liefst 7 talen begrijpt. ZOE is een ware primeur in de cruisewereld en alweer een 'sprekend' voorbeeld van hoe MSC Cruises het voortouw trekt op het vlak van innovatieve top-technologie ten dienste van haar gasten. ZOE gaat in première op MSC Bellissima (maart 2019) en vervolgens op elk nieuw schip, inclusief de op stapel staande MSC Grandiosa (nov.2019) en MSC Virtuosa,(2020).
SAMEN VOOR INNOVATIE
ZOE werd speciaal in het leven geroepen om het MSC For Me Ecosystem te verrijken via de weg van in-cabin TV. MSC Cruises' trouwe innovatiepartner Samsung Electronics ontwierp het Hotel Management System dat ZOE op die manier linkt aan de cabine-TV, die alzo ZOE's fysieke verschijning wordt.
ZOE werd ontworpen en gebouwd volledig omheen de cruisebeleving én vanuit het standpunt van de passagier. Het systeem bevat de nieuwste technologische hoogstandjes met hooggevoelige geluidssensoren en een hoogkwalitatieve geluidsbox, beiden garant voor de beste audiobeleving. ZOE linkt met gemak smartphones aan haar systeem zodat passagiers via Bluetooth in de privacy van hun cabine kunnen genieten van hun favoriete muziek.
COMMUNICATIE IN HET COMFORT VAN DE CABINE
ZOE is 'opgeleid' om duizenden versies van meer dan 800 van de meest voorkomende vragen te herkennen én te beantwoorden. Zo voelt elke passagier zich persoonlijk in de watten gelegd.
ZOE is in staat elk gesproken woord in 7 talen te begrijpen, naar tekst op de cabine-TV om te zetten en vervolgens weer te transformeren naar gesproken boodschappen. ZOE beantwoordt al jouw verzoeken, van de meest algemene over aanboorddiensten, catering of excursies en vertier tot persoonlijke zoals een overzicht van jouw individuele kostenplaatje.
ZOE is een artificiële intelligentie van de laatste generatie, in staat om bij te leren, te evolueren. Zij is geprogrammeerd voor instant feedback, aangepast aan elke passagier van MSC Cruises.
ZOE's hoofdfunctie is 24/7 aanwezig zijn als een virtuele, persoonlijke cruise-assistent. Zelfs al zal zij nooit de menselijke interactie tussen bemanning en passagier vervangen, biedt zij niettemin de passagier de luxe de eerste stap naar informatiewinning te zetten vanuit het comfort van zijn of haar cabine.
Carrefour is de 1ste retailer in België om geen plastic oorstaafjes meer te kopen
• Vanaf 1 maart 2019 koopt Carrefour België geen oorstaafjes meer - • Primeur in België: het is de eerste retailer om oorstaafjes in plastic af te schaffen - • Diverse papieren alternatieven, waaronder bio, zijn al in de winkel te vinden
In het kader van de acties die Carrefour onderneemt om plastic voor eenmalig gebruik uit de winkels te bannen, heeft Carrefour vandaag beslist geen plastic oorstaafjes meer vanaf 1 maart 2019 aan te kopen. Het is de eerste retailer in België die in actie schiet.
Het aftellen is begonnen. De wattenstaafjes verdwijnen geleidelijk vanaf 1 maart uit de schappen van de Carrefour-winkels. De voorgestelde alternatieven zijn, bio als niet-biologische, oorstaafjes waarvan het stokje van papier is. Die producten zijn al beschikbaar in winkels. In de volgende weken stopt Carrefour ook met het verkopen van plastic rietjes, bekers, bestek en glazen die voor eenmalig gebruik zijn bestemd. Ze worden vervangen door duurzame alternatieven.
Al deze maatregelen zijn het resultaat van Actie 9 van Act For Food, waarin Carrefour zich ertoe verbindt plastic artikelen voor eenmalig gebruik te bannen en milieuvriendelijke alternatieven te promoten.
Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij haar uiteenlopende winkelformats, haar aanbod en de meer dan 10.000 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven. De ambitie van Carrefour is de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. Haar programma met concrete acties, Act for Food, moet iedereen beter laten eten.
Met 40 Hypermarkten Carrefour, meer dan 440 Carrefour Market supermarkten, ongeveer 300 Carrefour Express buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase begeleidt.
Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van meer dan 10.000 lokale en meer dan 4.500 bio producten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 700.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour.
Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour groep, een van de belangrijkste foodretailers ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.300 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2017 een omzet van 88,24 miljard euro onder enseigne.
Marie’s Corner : Designing emotions – nieuwe modellen 2019
Tijdens de beurs Maison & Objet (Parijs, januari 2019) stelde Marie’s Corner zeven nieuwe modellen voor. Vier zitbanken, twee stoelen en een fauteuil vervolledigen het aanbod van de specialist van de tailor made zitbank en brengen het totaal aantal exclusieve modellen op meer dan 200. Marie’s Corner werpt zich meer dan ooit op als een initiator van emoties.
Ook dit jaar zal Marie’s Corner alles inzetten om de uitstekende reputatie te behouden en dit door de onevenaarbare stijl door te trekken in elk nieuw model. Of het nu om een volledig nieuwe look van een basismodel gaat of om een herinterpretatie van een bestaand model, het Belgische merk blijft verrassen door het toelaten van een moderne toets in het eigen universum. Ieder model blijft ook trouw aan de fundamenten die meer dan 25 jaar geleden gelegd werden: kwaliteit van de afwerking, keuze van eerste kwaliteitsstoffen en zoektocht naar een zo optimaal mogelijk comfort.
ZITBANKEN
Marie’s Corner en de zitbank, dat is een groot liefdesverhaal. De zitbank krijgt door de jaren heen verschillende gedaantes: rechthoekig en afgelijnd voor een lounge-universum met de Hill of de Michigan, rond en zacht voor een heerlijke cocoonsfeer met de Vegas en een ruwere, vintage look met retrotoetsen met de Woodstock.
FAUTEUIL
De zitbank Vegas bestaat ook in een fauteuilversie. Dit ronde en comfortabele zeteltje is perfect voor een salon waar rust en luieren de twee belangrijkste regels zijn.
STOELEN
Marie’s Corner stelt in het segment stoelen twee nieuwe elegante en originele modellen voor. De Albany is de perfecte toevoeging aan een gezellige tafel. De stoel met armleuningen Ashton valt dan weer meteen op door de originele look en de prachtige houtstructuur.
NIEUWE WEBSITE
Marie’s Corner lanceert een volledig nieuwe website. De nieuwe website is meer dan ooit de reflectie van de unieke stijl, van het samenspel tussen de traditie en de hedendaagse toetsen. Marie’s Corner ontvangt de online bezoekers met een introductievideo waarin het vakmanschap wordt belicht. De bezoekers kunnen vervolgens verder surfen naar een intuïtief en gebruiksvriendelijk platform: presentatie van de modellen en de productgamma’s, overzicht van de collecties, de stoffen en de afwerkingsmogelijkheden, projecten van het merk in de horecasector en in golfclubs, lijst van verkooppunten en showrooms.
De bezoeker geniet ook van een aantal nieuwe functies: een volledige pagina is gewijd aan de stoffen die men kan sorteren per type, kleur of motief. Er is ook een filter bij de producten zodat het gewenste product snel gevonden kan worden. De meer dan 200 modellen van het merk zijn zo beschikbaar in enkele muisklikken. Via de fotogalerij kunnen de liefhebbers 3D-beelden van de modellen downloaden, ideaal voor interieurarchitecten die de meubels willen integreren in hun eigen toonmodellen.
Le Nobili Hair mist: een vleugje schoonheid op je lokken
Elke vrouw is uniek, net als haar haar. Bind het samen, zet het in model met een borstel, laat het golvend los hangen … en spray er tot slot Le Nobili Hair Mist over, als een fijne sluier geurend naar heerlijke bloemen. Zo blijft je haar vederlicht en stralend, en jij gaat niet onopgemerkt voorbij.
De nieuwe Le Nobili Hair Mist biedt een zintuiglijke ervaring in de vorm van drie geraffineerde geuren: Magnolia Nobile, Rosa Nobile en Peonia Nobile. Elke geur is verrijkt met een kostbare conditioner die het haar mooi zacht maakt en lekker doet ruiken.
Een eenvoudig, elegant gebaar – meer is er niet nodig om je vrouwelijkheid in de verf te zetten. De florale noten van de mist verspreiden zich in de lucht terwijl het haar beweegt. Le Nobili Hair Mist zit in een 50 ml flacon met dezelfde iconische vormgeving als de klassieke parfumfles. Deze nieuwkomer vormt een mooie aanvulling bij de “Le Nobili”-lijn van geuren, douchegels en lichaamscrèmes.
Rosa Nobile Hair Mist laat de romantische, zijdeachtige noten van een blijvend verrassende geur door je haar waaien – een mooi gevoel. De zachte, levendige accenten van Siciliaanse mandarijn, Calabrese bergamot en een snuifje peper openen de compositie.
In het warme hart vormen noten van pioen, viooltje en meiklokje een prelude voor de omhullende volheid van Centifolia Rose. Daarna gaat het verder crescendo naar de houtachtige basis van cederhout, ambergris en muskus.
Straal frisse charme uit door je lokken te strelen met de lichte en elegante noten van Magnolia Nobile Hair Mist. De kristallijne topnoten van bergamot, citroen en ceder smelten samen in een weelderig bloemenboeket waarin magnolia een koninklijke plaats inneemt, in het hart bijgetreden door roos, jasmijn en een fijne toets van tuberoos. De basis bevat kostbare noten van sandelhout, patchoeli en vetiver.
Wees het stralende middelpunt dankzij de subtiele maar levendige en krachtige noten van Peonia Nobile. De verfrissende en licht fruitige aanzet met zwarte peper en framboos vormt de perfecte introductie tot het bloemenhart van pioen vermengd met geranium, Turkse roos en fresia. Een veelzijdige wervelwind die neerstrijkt op de fluwelige basisnoten van amber, verstrengeld met accenten van patchoeli en muskus.
Samen de liefde vieren; dat is waar Valentijnsdag om draait. Of je nu je moeder, je geliefde of een vriend(in) wilt verrassen, bij HEMA vind je lieve cadeautjes voor iedereen. Shop het HEMA valentijnsassortiment vanaf nu in de winkel of via hema.be.
Een uniek cadeau
Zet jouw valentijn in het zonnetje met een persoonlijk cadeautje. Zo verkoopt HEMA dit jaar love tokens met vouchers die je zelf in kan vullen en een fotolijst waar je jullie mooiste herinneringen in kwijt kan. Je cadeau maak je helemaal af met een passende geschenkverpakking. Ook je huis versier je geheel in stijl met hartjesconfetti, een hartjesslinger en confettiballonnen in hartvorm.
Liefde gaat door de maag
HEMA heeft allerlei lekkers in het assortiment om je Valentijn mee te verwennen. Verras je geliefde met een chocoladeroos, een romantisch bonbondoosje of heerlijke petit fours in hartvorm. Smullen maar!
Mooi, mooier, mooist
Op Valentijnsdag wil je er natuurlijk extra stralend uitzien. De limited edition beautyproducten van HEMA helpen je een handje. Verzorg je lippen met de nieuwe lipscrub om ze vervolgens te laten stralen met een velvet lipstick of een metallic lipgloss. Ook je wangen krijgen een mooie shimmer met de hartvormige blushes. Met de speciale verzorgingsproducten leg je je valentijn, of jezelf, helemaal in de watten.
Catalina J: een moderne originele en tijdloze stijl
Door middel van pure lijnen, een asymmetrische snit en een herkenbaar design wil het label Catalina J mode op een hedendaagse manier benaderen: karaktervolle stukken uit edele en vlotte materialen voor vrouwen die op zoek zijn naar verfijning in een modern jasje. Catalina J is een eerbetoon aan elegantie en aan vrouwelijkheid.
DE COLLECTIE LENTE-ZOMER 2019
De inspiratie voor deze collectie komt uit de wereld van de hedendaagse dans, een manier bij uitstek om emoties los te laten. “Ik ben vertrokken van een basisstuk, het witte hemd, en ik heb dat op mijn eigen manier bekeken en herwerkt, onder meer met avantgardistische toetsen: pofmouwen, volume, asymmetrische en geometrische snit.” De emoties komen tot leven door het stof en door de bewegingen van het lichaam. Daarom draagt ieder model ook de naam van een emotie of een gevoel, “Euphoria”, “Insomnia”, “Affection”,…
Deze collectie bestaat uit 28 stukken – hemdjes en blouses maar ook zijden jurken, typisch Catalina J – en is beschikbaar in een palet van bescheiden kleuren: wit, ivoor en zwart met toetsen van roze, geel en enkele streepjes- en lentemotieven. Catalina J draagt ook slow fashion een warm hart toe en gebruikt organisch katoen en popeline. Ieder stuk wordt uitgebracht in beperkte oplage zodat de collectie een uniek karakter behoudt.
DE STIJL
De stijl van Catalina J past bij actieve en ambitieuze persoonlijkheden die op zoek zijn naar originaliteit en perfectie. Catalina Jitaru wil met kwalitatief hoogstaande mode tegen een juiste prijs de moderne kant van de vrouw benadrukken. Die ambitie leidde al snel tot een unieke stijl. « De silhouetten die ik maak zijn licht, ze laten het lichaam als het ware zwevend voortbewegen.”
Enkele typische kenmerken van de Catalina J stijl? Asymmetrie, oog voor detail, een monochroom kleurpalet met wit, zwart, crèmekleur als belangrijkste kleuren en enkele subtiele motieven. De stukken hebben karakter en zijn met veel precisie ontworpen. De luxueuze stoffen (Italiaanse zijde, wol, crêpe…) worden met veel zorg verwerkt tot originele stukken.
Al enkele collecties lang is de capejurk één van de meest uitgesproken stukken van het merk. De capejurk is tijdloos en evolueert in verschillende stoffen met de seizoenen mee en volgens de inspiratie van het moment.
Daarnaast voegt Catalina J ook een ethische kant toe aan haar creaties. Ze kiest resoluut voor organisch katoen. “Ook hier gaat het om een moderne aanpak, ethische mode is de toekomst!” Het concept van slow fashion past perfect bij de visie van Catalina: een tijdloos aanbod dat de seizoenen en de trends overstijgt.
DE ONTWERPSTER ACHTER HET MERK
Catalina Jitaru studeerde Stylisme en Fashion Design aan de Academie voor Schone Kunsten van Moldavië. Vóór haar komst naar Brussel, werkte de jonge ontwerpster gedurende zes jaar als styliste voor verschillende bekende merken op de Roemeense markt. Eerst ontwerpt ze mode op maat: kwalitatief hoogstaande cocktail- en avondjurken in het hoger segment.
In 2016 besluit ze om het concept uit te breiden en lanceert ze haar eigen merk: Catalina J. Haar collecties, gemaakt in een naaiatelier in Boekarest, bestaan uit jurken maar ook rokken, broeken, hemden en blouses. Alles wordt in beperkte oplage gemaakt om het unieke karakter van de creaties te behouden.
Catalina J is te koop op de website www.catalina-j.com en ook in verschillende multimerkenboetieks in Brussel en Antwerpen.