Carrefour is de 1ste retailer in Belgiƫ om geen plastic oorstaafjes meer te kopen
• Vanaf 1 maart 2019 koopt Carrefour België geen oorstaafjes meer - • Primeur in België: het is de eerste retailer om oorstaafjes in plastic af te schaffen - • Diverse papieren alternatieven, waaronder bio, zijn al in de winkel te vinden
In het kader van de acties die Carrefour onderneemt om plastic voor eenmalig gebruik uit de winkels te bannen, heeft Carrefour vandaag beslist geen plastic oorstaafjes meer vanaf 1 maart 2019 aan te kopen. Het is de eerste retailer in België die in actie schiet.
Het aftellen is begonnen. De wattenstaafjes verdwijnen geleidelijk vanaf 1 maart uit de schappen van de Carrefour-winkels. De voorgestelde alternatieven zijn, bio als niet-biologische, oorstaafjes waarvan het stokje van papier is. Die producten zijn al beschikbaar in winkels. In de volgende weken stopt Carrefour ook met het verkopen van plastic rietjes, bekers, bestek en glazen die voor eenmalig gebruik zijn bestemd. Ze worden vervangen door duurzame alternatieven.
Al deze maatregelen zijn het resultaat van Actie 9 van Act For Food, waarin Carrefour zich ertoe verbindt plastic artikelen voor eenmalig gebruik te bannen en milieuvriendelijke alternatieven te promoten.
Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij haar uiteenlopende winkelformats, haar aanbod en de meer dan 10.000 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven. De ambitie van Carrefour is de leider te worden op het vlak van de voedseltransitie voor iedereen. Haar programma met concrete acties, Act for Food, moet iedereen beter laten eten.
Met 40 Hypermarkten Carrefour, meer dan 440 Carrefour Market supermarkten, ongeveer 300 Carrefour Express buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase begeleidt.
Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van meer dan 10.000 lokale en meer dan 4.500 bio producten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 700.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour.
Carrefour België maakt deel uit van de Carrefour groep, een van de belangrijkste foodretailers ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.300 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2017 een omzet van 88,24 miljard euro onder enseigne.
Marie’s Corner : Designing emotions – nieuwe modellen 2019
Tijdens de beurs Maison & Objet (Parijs, januari 2019) stelde Marie’s Corner zeven nieuwe modellen voor. Vier zitbanken, twee stoelen en een fauteuil vervolledigen het aanbod van de specialist van de tailor made zitbank en brengen het totaal aantal exclusieve modellen op meer dan 200. Marie’s Corner werpt zich meer dan ooit op als een initiator van emoties.
Ook dit jaar zal Marie’s Corner alles inzetten om de uitstekende reputatie te behouden en dit door de onevenaarbare stijl door te trekken in elk nieuw model. Of het nu om een volledig nieuwe look van een basismodel gaat of om een herinterpretatie van een bestaand model, het Belgische merk blijft verrassen door het toelaten van een moderne toets in het eigen universum. Ieder model blijft ook trouw aan de fundamenten die meer dan 25 jaar geleden gelegd werden: kwaliteit van de afwerking, keuze van eerste kwaliteitsstoffen en zoektocht naar een zo optimaal mogelijk comfort.
ZITBANKEN
Marie’s Corner en de zitbank, dat is een groot liefdesverhaal. De zitbank krijgt door de jaren heen verschillende gedaantes: rechthoekig en afgelijnd voor een lounge-universum met de Hill of de Michigan, rond en zacht voor een heerlijke cocoonsfeer met de Vegas en een ruwere, vintage look met retrotoetsen met de Woodstock.
FAUTEUIL
De zitbank Vegas bestaat ook in een fauteuilversie. Dit ronde en comfortabele zeteltje is perfect voor een salon waar rust en luieren de twee belangrijkste regels zijn.
STOELEN
Marie’s Corner stelt in het segment stoelen twee nieuwe elegante en originele modellen voor. De Albany is de perfecte toevoeging aan een gezellige tafel. De stoel met armleuningen Ashton valt dan weer meteen op door de originele look en de prachtige houtstructuur.
NIEUWE WEBSITE
Marie’s Corner lanceert een volledig nieuwe website. De nieuwe website is meer dan ooit de reflectie van de unieke stijl, van het samenspel tussen de traditie en de hedendaagse toetsen. Marie’s Corner ontvangt de online bezoekers met een introductievideo waarin het vakmanschap wordt belicht. De bezoekers kunnen vervolgens verder surfen naar een intuïtief en gebruiksvriendelijk platform: presentatie van de modellen en de productgamma’s, overzicht van de collecties, de stoffen en de afwerkingsmogelijkheden, projecten van het merk in de horecasector en in golfclubs, lijst van verkooppunten en showrooms.
De bezoeker geniet ook van een aantal nieuwe functies: een volledige pagina is gewijd aan de stoffen die men kan sorteren per type, kleur of motief. Er is ook een filter bij de producten zodat het gewenste product snel gevonden kan worden. De meer dan 200 modellen van het merk zijn zo beschikbaar in enkele muisklikken. Via de fotogalerij kunnen de liefhebbers 3D-beelden van de modellen downloaden, ideaal voor interieurarchitecten die de meubels willen integreren in hun eigen toonmodellen.
Le Nobili Hair mist: een vleugje schoonheid op je lokken
Elke vrouw is uniek, net als haar haar. Bind het samen, zet het in model met een borstel, laat het golvend los hangen … en spray er tot slot Le Nobili Hair Mist over, als een fijne sluier geurend naar heerlijke bloemen. Zo blijft je haar vederlicht en stralend, en jij gaat niet onopgemerkt voorbij.
De nieuwe Le Nobili Hair Mist biedt een zintuiglijke ervaring in de vorm van drie geraffineerde geuren: Magnolia Nobile, Rosa Nobile en Peonia Nobile. Elke geur is verrijkt met een kostbare conditioner die het haar mooi zacht maakt en lekker doet ruiken.
Een eenvoudig, elegant gebaar – meer is er niet nodig om je vrouwelijkheid in de verf te zetten. De florale noten van de mist verspreiden zich in de lucht terwijl het haar beweegt. Le Nobili Hair Mist zit in een 50 ml flacon met dezelfde iconische vormgeving als de klassieke parfumfles. Deze nieuwkomer vormt een mooie aanvulling bij de “Le Nobili”-lijn van geuren, douchegels en lichaamscrèmes.
Rosa Nobile Hair Mist laat de romantische, zijdeachtige noten van een blijvend verrassende geur door je haar waaien – een mooi gevoel. De zachte, levendige accenten van Siciliaanse mandarijn, Calabrese bergamot en een snuifje peper openen de compositie.
In het warme hart vormen noten van pioen, viooltje en meiklokje een prelude voor de omhullende volheid van Centifolia Rose. Daarna gaat het verder crescendo naar de houtachtige basis van cederhout, ambergris en muskus.
Straal frisse charme uit door je lokken te strelen met de lichte en elegante noten van Magnolia Nobile Hair Mist. De kristallijne topnoten van bergamot, citroen en ceder smelten samen in een weelderig bloemenboeket waarin magnolia een koninklijke plaats inneemt, in het hart bijgetreden door roos, jasmijn en een fijne toets van tuberoos. De basis bevat kostbare noten van sandelhout, patchoeli en vetiver.
Wees het stralende middelpunt dankzij de subtiele maar levendige en krachtige noten van Peonia Nobile. De verfrissende en licht fruitige aanzet met zwarte peper en framboos vormt de perfecte introductie tot het bloemenhart van pioen vermengd met geranium, Turkse roos en fresia. Een veelzijdige wervelwind die neerstrijkt op de fluwelige basisnoten van amber, verstrengeld met accenten van patchoeli en muskus.
Samen de liefde vieren; dat is waar Valentijnsdag om draait. Of je nu je moeder, je geliefde of een vriend(in) wilt verrassen, bij HEMA vind je lieve cadeautjes voor iedereen. Shop het HEMA valentijnsassortiment vanaf nu in de winkel of via hema.be.
Een uniek cadeau
Zet jouw valentijn in het zonnetje met een persoonlijk cadeautje. Zo verkoopt HEMA dit jaar love tokens met vouchers die je zelf in kan vullen en een fotolijst waar je jullie mooiste herinneringen in kwijt kan. Je cadeau maak je helemaal af met een passende geschenkverpakking. Ook je huis versier je geheel in stijl met hartjesconfetti, een hartjesslinger en confettiballonnen in hartvorm.
Liefde gaat door de maag
HEMA heeft allerlei lekkers in het assortiment om je Valentijn mee te verwennen. Verras je geliefde met een chocoladeroos, een romantisch bonbondoosje of heerlijke petit fours in hartvorm. Smullen maar!
Mooi, mooier, mooist
Op Valentijnsdag wil je er natuurlijk extra stralend uitzien. De limited edition beautyproducten van HEMA helpen je een handje. Verzorg je lippen met de nieuwe lipscrub om ze vervolgens te laten stralen met een velvet lipstick of een metallic lipgloss. Ook je wangen krijgen een mooie shimmer met de hartvormige blushes. Met de speciale verzorgingsproducten leg je je valentijn, of jezelf, helemaal in de watten.
Catalina J: een moderne originele en tijdloze stijl
Door middel van pure lijnen, een asymmetrische snit en een herkenbaar design wil het label Catalina J mode op een hedendaagse manier benaderen: karaktervolle stukken uit edele en vlotte materialen voor vrouwen die op zoek zijn naar verfijning in een modern jasje. Catalina J is een eerbetoon aan elegantie en aan vrouwelijkheid.
DE COLLECTIE LENTE-ZOMER 2019
De inspiratie voor deze collectie komt uit de wereld van de hedendaagse dans, een manier bij uitstek om emoties los te laten. “Ik ben vertrokken van een basisstuk, het witte hemd, en ik heb dat op mijn eigen manier bekeken en herwerkt, onder meer met avantgardistische toetsen: pofmouwen, volume, asymmetrische en geometrische snit.” De emoties komen tot leven door het stof en door de bewegingen van het lichaam. Daarom draagt ieder model ook de naam van een emotie of een gevoel, “Euphoria”, “Insomnia”, “Affection”,…
Deze collectie bestaat uit 28 stukken – hemdjes en blouses maar ook zijden jurken, typisch Catalina J – en is beschikbaar in een palet van bescheiden kleuren: wit, ivoor en zwart met toetsen van roze, geel en enkele streepjes- en lentemotieven. Catalina J draagt ook slow fashion een warm hart toe en gebruikt organisch katoen en popeline. Ieder stuk wordt uitgebracht in beperkte oplage zodat de collectie een uniek karakter behoudt.
DE STIJL
De stijl van Catalina J past bij actieve en ambitieuze persoonlijkheden die op zoek zijn naar originaliteit en perfectie. Catalina Jitaru wil met kwalitatief hoogstaande mode tegen een juiste prijs de moderne kant van de vrouw benadrukken. Die ambitie leidde al snel tot een unieke stijl. « De silhouetten die ik maak zijn licht, ze laten het lichaam als het ware zwevend voortbewegen.”
Enkele typische kenmerken van de Catalina J stijl? Asymmetrie, oog voor detail, een monochroom kleurpalet met wit, zwart, crèmekleur als belangrijkste kleuren en enkele subtiele motieven. De stukken hebben karakter en zijn met veel precisie ontworpen. De luxueuze stoffen (Italiaanse zijde, wol, crêpe…) worden met veel zorg verwerkt tot originele stukken.
Al enkele collecties lang is de capejurk één van de meest uitgesproken stukken van het merk. De capejurk is tijdloos en evolueert in verschillende stoffen met de seizoenen mee en volgens de inspiratie van het moment.
Daarnaast voegt Catalina J ook een ethische kant toe aan haar creaties. Ze kiest resoluut voor organisch katoen. “Ook hier gaat het om een moderne aanpak, ethische mode is de toekomst!” Het concept van slow fashion past perfect bij de visie van Catalina: een tijdloos aanbod dat de seizoenen en de trends overstijgt.
DE ONTWERPSTER ACHTER HET MERK
Catalina Jitaru studeerde Stylisme en Fashion Design aan de Academie voor Schone Kunsten van Moldavië. Vóór haar komst naar Brussel, werkte de jonge ontwerpster gedurende zes jaar als styliste voor verschillende bekende merken op de Roemeense markt. Eerst ontwerpt ze mode op maat: kwalitatief hoogstaande cocktail- en avondjurken in het hoger segment.
In 2016 besluit ze om het concept uit te breiden en lanceert ze haar eigen merk: Catalina J. Haar collecties, gemaakt in een naaiatelier in Boekarest, bestaan uit jurken maar ook rokken, broeken, hemden en blouses. Alles wordt in beperkte oplage gemaakt om het unieke karakter van de creaties te behouden.
Catalina J is te koop op de website www.catalina-j.com en ook in verschillende multimerkenboetieks in Brussel en Antwerpen.
American Vintage SS19: De blauw elucht, de zon en Marseille ...
Voor de nieuwe American Vintage-campagne wordt de Zuid-Franse stad gevat door de lens van fotografe Julia Champeau. Ze volgt het parcours van twee meisjes en een jongen doorheen de stad, en vertelt ons met haar beelden op een intimistische manier het verhaal van die tocht.
Ze beseft duidelijk dat mode vergankelijk is, maar stijl eeuwigdurend. Haar foto’s zijn een tijdloos verslag van de lome sfeer van de dagen aan het strand waarop je niet veel uitvoert, maar des te meer aanvoelt. Er zijn stiltes, af en toe doorbroken door gelach. De wind laat zijn vertrouwde geluid horen, en zorgt voor een zachte rimpeling op het water van de baai. Adèle, Angèle en Lemmie, die ze volgt op deze mooie zomerdag, vormen de incarnatie van de absolute vrijheid. Ze genieten van het moment, niets kan hen deren. Voor de eerste keer gaan ze uitsluitend gekleed in stukken van AMV, het nieuwe concept dat onder deze veelzeggende naam de tijdloze must-haves van American Vintage verzamelt. Het merk verandert radicaal van strategie en zet zijn essentials in de kijker. Het legendarische witte T-shirt wordt gedragen op raw denim, onder hun voeten kraakt het zand. De meisjes lenen het jeansjasje van hun vriendje, waarbij het ruwe katoen contrasteert met hun ranke, blote benen. Maar ook de jongens stelen met hun ogen uit de damesgarderobe. Hun hemden en shorts in molton vertonen de felle zomerkleuren die je eerder enkel in meisjeskleerkasten zag: kersenroze en karmijnrood. Dit fotogenieke trio staat voor de herpositionering van American Vintage, dat geen rekening houdt met trends maar terugkeert naar de bron. Het merk is vast van plan zijn rol te blijven spelen.
Photo: Julia Champeau (Artlist) _ Models: Adèle Farine (Girl mgmt) Angele Metzger (Nouvelle Ere) Lemmie Van Den Berg (Success Models) _ Movie Director: Thomas Lachambre _ Make up artist: Céline Martin (Artlist) _ Hair Stylist: Joseph Pujalte (Artlist) _ Stylist: Alexandra Elbim (C’est la Vie) _ Productie: HVH Marseille
American Vintage - French women’s & men’s rtw - www.americanvintage-store.com
Een feestelijk Valentijn vol liefde in Koksijde-Oostduinkerke
Liefde, gezelligheid, verwennerij en romantiek zijn de sleutelwoorden van het Valentijnprogramma in Koksijde-Oostduinkerke. Het begint al op 9 februari met een verfrissende knuffelduik en het gaat in crescendo, zelfs met een triootje, tot 16 februari.
Knuffelduik (09/02/2019) : Je moet het maar doen, putje winter in het koude zeewater duiken. Maar met je partner, je liefje of vrienden gaat dat makkelijker want er kan aardig geknuffeld worden om het koude gevoel te verminderen. Daarenboven is er net voor de duik een muzikale groepsopwarming. En dan met zijn allen het water in, precies om 14u30, op het strand van Oostduinkerke. Nadien is er nog meer verwarmende muzikale ambiance en om 18u30 een groot liefdesvuurwerk. Inschrijven kan hier. Deelnameprijs is € 5 waarvan de opbrengst naar de vzw Kiekafobee gaat, een extra warme gedachte.
Chaussée d’Amour (16/02/2019) : Op 16 februari, van 16 tot 20 u, wordt de Zeelaan van Koksijde omgetoverd tot een heuse Chaussée d’Amour met burlesque optredens, lingerieshows en ook een vleugje pikant. Heb je zin in een unieke Valentijn late-night shopping ervaring dan is Koksijde-Bad the place to be !
Triootje aan de Westkust : (14/02/2019 – 17/02/2019)
Naar aanleiding van het feest van Valentijn hebben de gemeenten De Panne, Nieuwpoort en Koksijde de handen in mekaar geslagen. Onder de tot de verbeelding sprekende naam ‘Triootje aan de Westkust’ hebben ze een programma boordevol romantiek samengesteld.
Op 14 en 15 februari rijdt de Kus-tram tussen de drie badsteden. Een romantisch aangekleed tramstel rijdt van 14 u tot 20 u tussen de drie gemeenten en de reizigers worden verwend met een glaasje bubbels in een uniek champagneglas dat je mag meenemen als herinnering aan Valentijn-dag (€ 10 p.p.).
Nog op 14 en 15 februari is er een romantische strandwandeling van de Panne via Koksijde-Oostduinkerke naar Nieuwpoort, of omgekeerd. Bij elke passage van een badplaats krijg je een hartje op een stempelkaart. Een volle Kus-kaart geeft € 10 korting op de Kus-menu in één van de deelnemende restaurants.
Lee Cooper kijkt al uit naar weer een lange, hete zomer. Deze is gevuld met vrolijke kleuren, veel shorts - inclusief Bermuda-shorts - en vintage logo's op T-shirts.
Jeans zijn voornamelijk mager, hoewel bootcuts ook een uiterlijk hebben in zowel klassieke als nieuwe wijd uitlopende breedtes. Alle jeans zijn in vintage waskleuren en worden geleverd in normale en 7/8 lengtes. Enkels zijn duidelijk nog steeds in de schijnwerpers - of ligt de focus op die mooie sneakers?
Lichtgrijze en blauwgrijze jeans zijn een onopvallende keuze, in tegenstelling tot de curry-gele jeans en skinny jeans in sexy luipaardprint. Jean-jassen overspannen ook het denimblauwe spectrum en gekleurde spijkerbroeken worden rood of wit met een rood hart.
Tik voor de vijfde en laatste keer op snooze van het alarm, waad door de heuvel van meldingen die binnenkwamen aan je telefoon en poets je tanden met een slaperig gezicht. Deze dagelijkse herhaalde acties creëren onze ochtendroutine, net als het aantrekken van een nieuw ondergoed. Ze vormen de ruggengraat van elke goede kledingkast, samen met goed passende beha's. Ons slipje speelt echter vaak de tweede viool op bh's.
Anita - Chantelle Soft Stretch - Wacoal
Vrouwen kiezen hun beha net zo zorgvuldig als hun vriend, maar beslissen wat er op de grond gebeurt, verdient gelijke aandacht. Omdat we allemaal aardige skivvies verdienen, verplaatsen we de focus naar teenslippers, boyshorts, slips en meer. Laat je inspireren door onze regenboogselectie
Met Wagram lanceert Chantelle lingerie een nieuwe verleidelijke en tegelijk comfortabele lijn.
Wagram weerspiegelt de grote trend van puurheid in de lingeriewereld, met een clean design en een elastische band in mesh. Grafische details in de vorm van een geborduurd ruitmotief creëren impact en zorgen voor een effortless verleidelijke look.
en durf kleur te bekennen met SPICE, de 5de collectie behangpapier van het Belgische merk Tenue de Ville.
Voortbouwend op vier jaren van intensieve creativiteit, reizen en samenwerking signeert Alexia de Ville de Goyet, de Belgische ontwerpster van het behangpapier label TENUE DE VILLE, met SPICE een collectie waarin kleur en poëtische beelden de hoofdrol spelen.
Beelden van sublieme herbaria, vergulde palmbomen en wonderlijke vogels , allemaal van de hand van Alexia de Ville, verleiden ons tot een mooie wandeling. Etsen en oude weefsels worden hier opnieuw geïnterpreteerd, getransformeerd en samengesteld door Alexia, die als een ware vertelster een nieuw schitterend gekleurd verhaal creëert samen met SPICE.
De ontwerpster heeft voor deze nieuwe collectie de subtiele texturen, die het succes uitmaakten van haar derde collectie BALSAM, even terzijde geschoven en heeft hier eerder gekozen voor duidelijk afgelijnde en beeldende motieven in de lijn van haar eerste collectie, City Garden. Dieren en planten verschijnen weer in de onwezenlijke compositie van de nieuwe collectie met zorgvuldig uitgewerkte kleuren.
De inspiratiebronnen voor de kleuren, centraal in deze collectie, zijn de trends van 2019 en worden door de zeer eigen kijk van Tenue de Ville verfijnd tot het exclusieve kleurenpalet van het merk.
Spice staat voor sterke motieven en zinderende kleuren: poeder roze, nude, limoengeel, terracotta oranje, kopergroen, smaragdgroen, het kobaltblauw, dat ons meevoert naar de tuinen van Christian Lacroix en uiteraard ook het eeuwige zwart.
Alexia vernieuwt ook het technische aspect : zo kiest ze voor een niet geweven papier met nog zichtbare vezels die een elegante achtergrond creëren met een interessante textuur. De 11 Unis ( de effen papieren) van de collectie zijn eenvoudig maar verfijnd dank zij dit, volgens haar, magische papier.
Voor de 15 traditionele referenties van de collectie kiest Alexia ervoor deze mooie achtergrond te sublimeren volgens de foliotechniek, een verluchtingsprocedé met bladgoud of –zilver dat een zacht reliëf creëert en waardoor de motieven opleven naargelang de intensiteit van de belichting.
Voor de 4 panoramische (beschikbaar in verschillende kleurversies) kiest ze voor grote kleurrijke beeldende motieven. Dit is perfect mogelijk door de digitale drukkerstechniek.
“De hedendaagse binnenhuisdecoratie is een gedurfd motief of een onverwachte kleur kiezen. Het is een geste, een franke keuze. Het behangpapier is weer terug van weg geweest maar men gebruikt het op één enkele wand. Ik heb deze collectie ontworpen met dit principe in gedachte. Daarom stelt SPICE grote motieven voor om op één muur aan te brengen en effen kleuren om de andere muren mee af te werken.
Elk sterk motief vindt zijn bijpassend effen papier met dezelfde achtergrond of kan subtiel met een complementaire kleur harmoniseren” preciseert Alexia de Ville.
De fotografie van de collectie gaat van hetzelfde principe uit. Alexia stelt er inderdaad combinaties voor, die een harmonieus geheel vormen soms braaf, soms gewaagder.
Tenue de Ville, opgericht in 2014 is momenteel verdeeld in 20 landen over de wereld en telt een honderdtal verkooppunten in België. Vanaf nu zijn de collecties van Tenue de ville niet enkel meer beschikbaar in de verkooppunten van het merk, zoals bij Miniox, maar wordt ook een eigen e-shop van het merk gelanceerd, langs waar limited-editions van zowel exclusief behangpapier als papierwaren en kussens kunnen worden besteld.
Met massief natuurhout, design en geavanceerde technologie maakt TEAM 7 keukens die gemakkelijk een leven meegaan. Deze Oostenrijkse meubelfabrikant is de internationale benchmark op het gebied van duurzame designkeukens. Maak kennis met natuurlijke topkwaliteit op de stand van TEAM 7.
Een keuken van TEAM 7 - made in Austria - is maatwerk. De gebruiker kiest de houtsoorten, de indeling, de looks. Alles kan, zelfs kookeilanden die van hoogte kunnen veranderen. En elke keuken is een ideale ontmoetingsplek voor het hele gezin en vrienden.
TEAM 7 kiest radicaal voor duurzame kwaliteit. Het merk heeft een eigen testlaboratorium en beschikt over alle toonaangevende internationale milieulabels. Het hout van TEAM 7 komt uit bossen die het zelf duurzaam beheert en elk meubel is gemaakt van massief natuurhout, alleen met olie veredeld.
De controle van TEAM 7 op een duurzame productieketen, van boom tot klant, is wereldwijd uniek. En meer dan dertig gerenommeerde design awards bewijzen hoe TEAM 7 ook het verschil weet te maken met een eigen, zelfbewuste stijl.
filigno
De filigno keuken valt op door haar sterke geometrische uitstraling en maakt een volledige integratie van keuken en woonkamer mogelijk. Op LivingKitchen wordt een uitvoering in notenhout getoond. Opmerkelijk is de dikte van 12 mm van de panelen, wellicht een unicum in de meubelwereld. De filigno lijn is van de hand van Tesseraux + Partner uit Potsdam. De architecturale roots van dit ontwerpbureau zijn voelbaar in het rastersysteem dat achter het keukendesign schuilt.
Gebruikers kunnen de rasterblokken of modules schakelen om strakke wandkeukens en kookeilanden te creëren die perfect aansluiten bij het woonkamermeubilair van TEAM 7. Zo vullen een wandkeuken en een sideboard elkaar aan met hun uniforme looks. Recent werd de lijn nog uitgebreid met nieuwe wandmeubelen voor de woonruimte.
De keramische werkbladen voor fornuis en aanrecht kunnen als apart opzetelement op het keukenmeubel worden geplaatst. Greeploze fronten, schuifdeuren en inspringende sokkels maken de minimalistische looks van de filigno keuken compleet.
loft
De loft keuken, ontworpen door Sebastian Desch, is een keuken voor wie houdt van echt vakmanschap en natuurlijke materialen. Op LivingKitchen is ze uitgevoerd in eiken wildsortering.
Voor de kok bevindt alles zich binnen handbereik in een ergonomisch kookeiland. In het natuurstenen werkblad zit een butcherblok vervat. Het warme natuurlijke hout en de open elementen maken de loft tot een transparant ontwerp, net als een architecturale loftwoning, waarin de gebruiker zelf een gedetailleerde indeling aanbrengt.
In combinatie met de loft aanbouwtafel, optioneel met geïntegreerde besteklade of een uittrekbaar inlegblad, verandert de loft keuken in een trefpunt voor de hele familie. Uitgevoerd in wild eiken of wild notenhout oogt deze keuken bijzonder expressief.
linee met keramische fronten
De linee keuken van TEAM 7, op LivingKitchen uitgevoerd in notenhout, heeft keramische fronten en geometrische lijnen. Het ontwerp is van de hand van Sebastian Desch.
Het is mogelijk designelementen te integreren in het keukenontwerp, net als in het woonkamermeubilair van TEAM 7. Op die manier ontstaat meer eenheid in het interieur. Designelementen kunnen worden voorzien van glazen deuren of open blijven voor een meer ontspannen look.
Als altijd zijn alle elementen van deze TEAM 7 keuken uitgevoerd in massief natuurhout. Gebruikers kunnen de linee naar wens indelen, van klassieke wandkeuken over kookeiland tot grote familiekeuken.
linee l1
De l1 is de ideale TEAM 7 instapkeuken, ontworpen door Sebastian Desch. Op LivingKitchen is ze gepresenteerd in kernbeuken. Een beperktere keuze van uitvoeringsmogelijkheden maakt een voordelige prijs mogelijk, maar verder biedt de l1 net dezelfde eigenschappen als linee: hoogwaardige kwaliteit, horizontaal houtpatroon en dezelfde houtsoorten.
Valentijn: een buitengewoon romatisch onderonsje bij Center Parcs
Even zalig ontspannen in een privésauna met uitzicht op de Vogezen, een paardrit maken door de ongerepte natuur, de nacht doorbrengen onder de sterrenhemel in een Boomhuis, romantisch dineren bij het haardvuur of zich uitleven achter het stuur van een buggy … Ieder z’n Valentijn bij Center Parcs, de ideale bestemming om er met z'n tweetjes even tussenuit te zijn!
Een wellnessverblijf in Domaine des Trois Forêts - Moselle
Omringd door de ongerepte natuur belooft het meest bosrijke vakantiepark van Center Parcs zijn vakantiegangers een onbezorgd verblijf vol pure ontspanning, weg van de buitenwereld. Een Exclusive cottage op maat van geliefden: een stijlvol en hedendaags ingerichte cocon met een prachtig uitzicht over de Vogezen, vanop het terras, vanuit het privébubbelbad of de eigen sauna.
De dag vullen met een romantisch bezoekje aan de gloednieuwe Spa Deep Nature, om er een vernieuwende minerale wereld binnen te stappen en te genieten van een onvergetelijke, exclusieve lichaamsverzorging met massage in een tweepersoonscabine.
‘s Avonds kunnen geliefden zich dicht bij het haardvuur neervlijen in hun cottage of de Forest Lodge, en genieten van een authentiek gerecht, bereid door een topchef uit de streek. Vanaf € 539 voor een Exclusive cottage voor 2 personen, van 14 tot 17 februari 2019.
Een authentiek weekend in Domaine du Bois aux Daims - La Vienne
Met 260 hectare aan vakantieplezier biedt het Domaine du Bois aux Daims een onvergetelijke ervaring, één met de natuur, waar iedereen zichzelf én de ander terugvindt. Zet voor ongewone ontmoetingen koers naar het Dierenpark en kom oog in oog te staan met hindes, reeën en herten, everzwijnen, vossen en andere dieren uit het bos! Tijdens een gezellige paardrit kunnen geliefden genieten van een romantische uitstap, dwars door de natuur.
Het volledig in hout opgetrokken Boomhuis vol snuisterijen en ambachtelijk vervaardigd meubilair is dé toplocatie voor een magische nacht of om op adem te komen en tijd te nemen voor het leven. Ook de ochtend belooft betovering, met een smaakvol ontbijt op het terras terwijl de vogeltjes vrolijk fluiten en de eekhoorntjes ritselen door het struikgewas. Vanaf € 1.334 in een Boomhuis, van 15 tot 18 februari 2019
Een stevige dosis adrenaline in Domaine Les Hauts de Bruyères
In het kloppende hart van de Loirestreek vol prachtige renaissancekastelen ligt het Domaine Les Hauts de Bruyères, de ideale uitvalsbasis voor een sportieve Valentijn!
Koppels die niet stil kunnen zitten, kunnen zich wagen aan een partijtje paintball in open lucht, een buggyrit of parcours tussen de bomen, een kanotocht over het meer van het vakantiepark of een wedstrijdje Arrow Contact, een origineel gevecht met pijl en boog!
‘s Avonds is er tijd voor romantiek in een VIP Cottage. Op het programma: op adem komen in de sauna, hamam of jaccuzzi, genieten bij het haardvuur en smullen van overheerlijke chocoladefondue. Vanaf € 749 voor een VIP Cottage voor 2 personen, van 14 tot 17 februari 2019
Even uitblazen aan de oevers van het meer, in Domaine le Lac d'Ailette
Valentijn is de perfecte uitvlucht om het vernieuwde Domaine le Lac d'Ailette te verkennen. Moderner en digitaler dan ooit! Geliefden kunnen kiezen voor een Lakeside Cottage, om languit vanop de zetel of vanop het privéterras te genieten van de magnifieke zonsondergang.
Het kleurrijke dorp in Canadese stijl is het perfecte decor voor een leuke wandeling … of een ritje met de Segway! Een unieke en leuke manier om het vakantiepark te verkennen! In de namiddag volgt een bezoekje aan de champagnekelders van Reims of is het tijd voor spanning en plezier in de Aqua Mundo, van de wildwaterbaan tot het 29 °C warme buitenbad … Heropening op 8 februari 2019. Vanaf € 569 in een vernieuwde Premium Lakeside Cottage van 14 tot 17 februari 2019
Center Parcs werd in 1967 opgericht in Nederland en kent geen gelijken in Europa. Center Parcs telt vandaag 23 vakantieparken: 9 in Nederland, 6 in Frankrijk, 5 in Duitsland en 3 in België. Center Parcs is een uniek concept dat gezinnen de ideale oplossingen biedt om samen mooie momenten te delen op vakantie. Het merk biedt de mogelijkheid even weg te trekken uit de dagelijkse beslommeringen en samen onvergetelijke momenten te beleven, op basis van zeven kenmerkende pijlers: de natuur, de Aqua Mundo, de activiteiten, de ontspanningsmogelijkheden, de cottages, de Market Dome met boetiekjes en restaurants en de dienstverlening. Center Parcs staat garant voor een vakantie zonder zorgen, onder meer dankzij de applicatie Planet Center Parcs, dé reisgenoot voor een vlotte klantenervaring, het hele verblijf lang.
Woody 25: uitgebalanceerde optichannel strategie reikt de hand naar de consument
Van bij de lancering van Woody in 1994 was de distributiepolitiek 100% geënt op de kleinhandel en speciaalzaak. Woody was uitsluitend verkrijgbaar in boetieks zoals kinderkledingwinkels, lingerie- en slaapwinkels. Een kanaal dat vandaag én in de toekomst nog steeds de belangrijkste zal zijn. Maar een kwarteeuw later zijn er heel wat omgevingsfactoren veranderd. Eerst en vooral zijn er de verschuivingen in het gezinsbudget. Het aandeel dat een gezin spendeert aan kleding en schoenen is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald van 10,5% naar 4,8% ten voordele van wonen, persoonlijke verzorging én horeca (bron De Tijd 08/09/’18).
Ook het aantal spelers op de markt is toegenomen. Grote kledingmerken én retailers, zowel nationale als internationale spelers, hebben ondertussen allemaal pyjama’s en homewear standaard in hun aanbod opgenomen.
“Vooral het winkellandschap staat méér dan ooit onder druk” licht Marlies Schrage (head of sales) toe. “Woody zag de afgelopen 5 jaar een kwart van de méér dan 450 verdeelpunten hun deuren sluiten. Terwijl gelijktijdig ook het aankoopgedrag van de consument in sneltempo wijzigde. Of je het nu wil of niet, de milllennials en digital natives zijn opgegroeid met internet en willen online kunnen kopen.
Uit respect voor de winkeliers is Woody binnen haar segment ongetwijfeld één van de weinige spelers die zo laat met e-commerce gestart is. Maar omdat het verlies in omzet via het klassieke kanaal niet werd opgevangen, drong een optichannel strategie zich op.
Woody opende haar webshop heel voorzichtig in september 2017 en verloor hierbij de goede relatie met de winkeliers niet uit het oog en respecteert de prijzen. Op vandaag ligt het aandeel van e-commerce net onder de 2% en is het dus eigenlijk nog marginaal. Stap per stap zal dit moeten evolueren tot een groter aandeel niet enkel in België maar vooral ook in andere landen.
“De uitrol van eigen Woody winkels is een tweede pijler in de distributiepolitiek” vult Steven Van de Velde aan. De eerste winkel in Hasselt is open sinds september 2015. Heel recent kwam daar Knokke bij en er volgen in de loop van 2019 nog boetiekopeningen in 2 andere steden in Vlaanderen. Vanaf februari zullen er in alle eigen Woody winkels grote touchscreens komen waarop klanten hun pyjama online kunnen bestellen en thuis laten leveren, mocht het model of de maat niet beschikbaar zijn in de winkel. Retours kunnen dan ook via de winkels zelf teruggebracht worden, voor een optimale service. Een kleine outlet shop is dan weer gekoppeld aan het distributiecentrum in Merelbeke waar stocks van vorige jaren verkocht worden.”
Last but not least willen we werk maken van onze export en hiervoor ook investeren in mensen en middelen. Het onderontwikkelde aandeel in Nederland en Duitsland willen we fors zien stijgen dankzij een directe B2C-aanpak. Een combinatie van e-commerce, eigen winkels, shop-in-shops bij grotere retailers of zelfs pop-ups lijkt daar het meest voor de hand te liggen. Maar ook op de Scandinavische markt zien we veel potentieel. “
Een geslaagd Belgisch-Turks huwelijk als garantie voor continuïteit én financiële gezondheid
Sedert juni 2017 heeft het Turkse Bella Tekstill alle aandelen verworven van de toenmalige eigenaar. Sterke man achter dit familiebedrijf is Mehmet Batur (CEO) omringd door zijn broer Emre Batur (finance) en echtgenote Melek Batur (sampling & collection). “Ik had weinig bedenktijd nodig. Toen mij deze kans werd geboden heb ik ze onmiddellijk met beide handen gegrepen. Woody was helemaal geen onbekende voor ons want reeds méér dan 20 jaar produceren wij exclusief voor het merk en hebben we in 2008 samen een joint-venture opgericht om onze productiesite Tekumut in Düzce van méér dan 7.000m² op te starten. Ik zag heel veel potentieel in het merk en droomde er stiekem reeds lang van om Woody internationaal groot te maken.”
“Na het afscheid van het toenmalige management-duo, was er nood aan aansturing door een Managing Director van het Belgische team in Gent, waar het kloppend hart van Woody nog steeds ligt. Ik vond de geschikte man in Steven Van de Velde die er in een niet zo ver verleden nog Operations Manager was en na een korte tussenstop in de bankwereld terug aan boord kwam. Ik wist hem snel te overtuigen om samen met mij, mijn familie én de Belgische en Turkse teams zijn schouders onder de toekomst te zetten. “
“De afgelopen maanden hebben we samen een strategische oefening gemaakt voor de toekomst én vooral gefocust op de financiële gezondheid. Na de overname van deze ruwe diamant doken immers een paar pijnpunten op die we meteen aangepakt hebben. Op anderhalf jaar tijd zijn we er in geslaagd de tekorten die er waren dicht te rijden. Deze nieuwe start was ook het ideale moment om de bedrijfsnaam te veranderen van JellyCoe naar The Woody Group waarmee we absoluut onze internationale ambities willen waarmaken”.
The Woody Group, een bedrijf met een hart voor mens, dier én planeet
The Woody Group is niet alleen een financieel gezond bedrijf, ook op ethisch vlak heeft het altijd een foutloos parcours gereden. Alle pyjama’s worden geproduceerd in het eigen productie atelier in Duzce, op 300 km ten oosten van Istanbul. Er werken ongeveer 275, in-huis opgeleide, volwassen medewerkers in arbeidsvriendelijke omstandigheden. Ze ontvangen een méér dan sociaal aanvaardbaar loon, naast andere voordelen. Zo krijgen ze ’s middags een gratis maaltijd en worden ze elke dag met de bedrijfsbus thuis opgehaald en teruggebracht. Werkuren en rustpauzes worden minutieus gerespecteerd. Het resultaat is dat mensen er graag werken en trots zijn op hun bedrijf. Vaak werken er meerdere generaties uit dezelfde familie.
Het duurzame beleid dat het bedrijf voert, begint al bij de keuze van materialen, de hoogwaardige kwaliteit van het productieproces en het vakmanschap waarmee de bijna 1 miljoen stuks per jaar gemaakt worden. Er wordt voornamelijk gewerkt met zuivere single jersey katoen dat ter plaatse gebreid, gesneden, gestikt én verpakt wordt. Het ondergoed van Woody is bovendien ook Oeko-Tex gecertifieerd waardoor de garantie op gebruik van schadeloze stoffen gewaarborgd is. En de mooie textielprints van de Woody dieren zijn in België gemaakt met niet-toxische inkten op waterbasis, veilig voor mens én milieu. Ook opvallend in de fabriek in Dücze is de metaaldetector waar tijdens de eindcontrole alle pyjama’s stuk voor stuk passeren om te vermijden dat er ook maar één verloren stiknaaldje in de pyjama zou achterblijven. Nu de organisatie 100% verticaal geïntegreerd is wil The Woody Group nog verder inzetten op een gestructureerd sociaal verantwoord ondernemerschap, startend van het design tot bij de eindklant.
Binnen het project “Close The Loop” van Flanders DC werd The Woody Group onlangs weerhouden als één van de 8 bedrijven die gedurende 1 jaar een persoonlijke CSR-specialist ter beschikking krijgt. Een mooie opportuniteit om binnen het ganse traject inzichten te verwerven, kennis op te doen en de juiste keuzes te integreren doorheen de alledaagse werking.
The Woody Group beseft daarnaast zeer goed dat helaas niet iedereen het voorrecht heeft om ’s avonds in een comfortabel bed, met een warme pyjama in een geborgen omgeving te kunnen slapen. Daarom ijvert de groep ervoor een aantal, weloverwogen, nobele initiatieven te steunen. In 2019 zal The Woody Group bij de verkoop van elke pyjama 10 eurocent aan een aantal goede doelen schenken binnen het domein van kinderen, slapen en dieren. In totaliteit wordt dat minstens €25.000
Het bekende Belgische pyjamamerk Woody viert in 2019 zijn 25e verjaardag en geeft het startschot van het feestjaar met “Woody’s Factory of Dreams” in de eventhal ArtCube in Gent op de Galveston site. Niet toevallig een voormalige katoenspinnerij. Met méér dan 500 gasten waaronder klanten, pers, relaties, medewerkers, topfans en BV’s blikt Woody terug op de voorbije 25 jaar maar worden vooral de ambities voor de toekomst gedeeld.
Klaar voor de volgende 25 jaar : In de aanloop naar de 25e verjaardag heeft Woody achter de schermen op verschillende niveaus gewerkt om het merk futureproof te maken, van de inhoud van de collectie tot de fotografie en de huisstijl.
Cathy de Rooij, head of marketing: “Voor onze zomerbrochure hebben we gekozen voor een frisse fotografie met een hoog instagramgehalte. Deze nieuwe stijl ligt helemaal in lijn met de collectie die kleurig en vrolijk is. Het resultaat zijn spontane foto’s van coole kids die uitpakken met hun favoriete pyjama. Ze stralen een instant happy feeling uit die aanstekelijk werkt. In de wintercampagne gaan we nog een stap verder en pakken we uit met het nieuwe logo dat strakker en internationaler is. Het wordt een “responsive” logo dat kan variëren van kleur en zo een speels karakter krijgt. De uitgepuurde oogjes en de grafische letter W garanderen de herkenbaarheid in één oogopslag”.
Wintercollectie 2019: nieuwe accenten, gevarieerd aanbod
Woody wordt spontaan geassocieerd met vrolijke, kleurige en hoogwaardige slaapmode en homewear voor de hele familie, van pasgeboren ukjes tot kids, teens en volwassenen. Elk seizoen pakt het merk uit met drie dieren die gelinkt zijn aan een kleurenpalet dat vooral tot zijn recht komt in de typische meerkleurige Woody-strepen. Grappige prints geven de dolle avonturen van de figuren weer.
Nathalie Deschuymer, head of design en ex-student van de Antwerpse Modeacademie, stond mee aan de wieg van Woody. In 2008 ging ze een nieuwe uitdaging aan bij een high-end fashion label om na tien jaar uiteindelijk terug te keren bij Woody. “Het was verfrissend om enkele jaren afstand te nemen en ervaring op te doen in de premium fashionwereld. Ik kwam terug aan boord vol nieuwe ideeën. Ik heb mijn stempel kunnen drukken op de volgende wintercollectie 2019. Ik heb gewerkt met nieuwe all-over prints op verschillende stoffen en grotere, stoere prints met glow-in-the dark effecten. De trendkleuren vormen een goede match met de winterse biotoop van de dieren. Ons speels spookdiertje leeft tussen trendy blauw-grijze mistige kleuren die het nordic thema vormgeven, de uitgestorven Dodo zweeft tussen oker met paarse accenten en de langharige Alpaca voelt zich in zijn nopjes tussen warme beige en roodtinten.
De streepmotieven die deel uitmaken van het DNA van Woody, heb ik op verschillende manieren geïnterpreteerd. Nu eens veelkleurig, dan weer tweekleurig, telkens uitgewerkt in verschillende breedtes en richtingen. Die afwisseling zorgt voor een dynamiek in de collectie.
Ook op vlak van de uitwerking van onze artworks zijn we een stap verder gegaan. Eyecatchers zijn de prints van dieren die doorlopen vanop het T-shirt naar de bijpassende broek en de nieuwe pantoffels waarbij de Woody-diertjes letterlijk aan je voeten liggen. In onze nieuwe cosy onesies kan je zelf het beestje uithangen. Uit de dierenwereld halen we zoveel inspiratie dat we overwegen om in de toekomst zelfs méér dan drie dieren per seizoen te brengen”.
Woody X Studio BamBam: geslaagde verjaardagseditie
Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.
“Deze zeer geslaagde collab brengt een frisse, nieuwe blik op de interpretatie van het Woody DNA dat gebaseerd is op beestjes, strepen én kleuren. We sluiten niet uit dat er in de toekomst nog collabs zullen volgen,” zegt Nathalie Deschuymer.
Welkom in de multimediale fantasiewereld van Woody
Woody wil in de toekomst véél verder gaan dan tweedimensionale prints op pyjama’s. Het wil de dieren en hun verhalen tot leven brengen via verschillende kanalen, van de website over een Augmented Reality app tot spannende leesboekjes voor het slapengaan.
Steven Van de Velde (managing director): “Rond het merk hebben we een volledige Woody Wereld gecreëerd die voortdurend in evolutie is en inspeelt op de actualiteit. Woody Wereld is een unieke fantasiewereld met een hoekje af. Een tikje mysterieus, maar vooral ook heel natuur- en ervaringsgericht dankzij de verhalen van dieren en hun avonturen. In de Woody Wereld leven dieren die nu nog bestaan of uitgestorven zijn en vreemdsoortige, denkbeeldige wezens tussen monstertje en robot. Ze hebben allemaal menselijke eigenschappen en herkenbare emoties. Ze ervaren vriendschap, moed, heldendom en geborgenheid. Maar ook ziekte, (liefdes)-verdriet of pestgedrag. Via de Woody Wereld willen we de fantasie van de kinderen prikkelen en hen ook een boodschap meegeven. Woody Wereld is vooral een positief universum want de dieren geven graag feesten en chillen erop los.
We wilden graag weten hoe kinderen Woody ervaren. Daarom hebben we jonge fans tussen 5 en 12 jaar de voorbije maanden aan het woord gelaten, dat leverde veel boeiende en grappige elementen op. In samenwerking met professionele tekenaars en auteurs van kinderboeken willen we die resultaten verwerken en de Woody Wereld concreet vorm geven, op verschillende levels, aangepast aan de leeftijd en de leergierigheid van elk kind. Kinderen kunnen voortaan deze Woody Wereld ontdekken op de website woodyworld.com, via mini-verhaaltjes op geheime plaatsen op hun pyjama, in boekjes, maar ook via onze Woody “Augmented Reality” app. Kinderen tussen 6 en 10 jaar groeien op met internet en digitale media. Wij willen hen als merk de hand reiken met onze unieke Woody AR-app. Samen met de Virtual Reality en Augmented Reality specialisten van het Gentse In The Pocket, ontwikkelen we de allereerste AR Woody PJ!”.
De AR-app wordt geactiveerd wanneer de diertjes op onze pyjama’s ingescand worden met een tablet of smartphone. De Woody diertjes komen dan letterlijk als avatar in 3D tot leven, spreken de kinderen aan en duiken samen in de virtuele Woody Wereld die in hun speelkamer of in de living op de muur of op de grond geprojecteerd wordt. Ze ontdekken samen verhalen of nemen een selfie met hun favoriete Woody avatar. Wij geloven als bedrijf heel sterk in de verkoop van onze pyjama’s met een toegevoegde waarde. Dit onderscheidt ons als marktleider en zal makkelijker deuren openen buiten België!”.
Céleste Mogador is een Frans merk van kleurrijke juwelen, accessoires en handborduurwerk, dat heel apart en uniek is in zijn genre. De beroemde 19deeeuwse cancandanseres Céleste Mogador werd in 2016 opnieuw tot leven gewekt door de Franse ontwerpster Pascale Nivet Bernetière, die gefascineerd was door haar buitengewone levensloop. Gestuwd door haar onvermoeibaar creatieve geest en bezetenheid van het borduren - “borduren is mijn eigen natuurlijke kalmeermiddel”, zegt ze zelf - neemt ze ons mee naar haar rijk geïnspireerde rockuniversum barstensvol fantasmagorische symboliek en ver weg van alle banaliteiten en geplogenheden. Laat u verleiden door deze eigenzinnige en kleurrijke geluksbrengers die aan al uw outfits een bijzondere uitstraling zullen geven.
Nieuw Belgisch designlabel geeft alledaagse voorwerpen een uniek kantje
» The Blow Poke - » The Bench - » The Axe - » The Table
Stijlvolle voorwerpen met bijzondere trekjes. Met dat beeld voor ogen richtte creatief bureau MAISTER uit Roeselare het gloednieuwe productlabel ‘Wünder’ op. De lijn telt op dit moment 4 kleurrijke objecten, stuk voor stuk ontworpen met aandacht voor het allerkleinste detail én mooi verpakt met een uniek echtheidscertificaat. Kortom: een plaatje dat klopt van a tot z.
Wûnder koos voor eigenzinnige foto's die hun objecten in ander daglicht tonen.
“We hadden vooral gewoon goesting om mooie dingen te maken.” Bram Couvreur, oprichter van Maister en medezaakvoerder van Wünder, windt er geen doekjes om: de producten van het nieuwe label moesten in de eerste plaats smaakvol en simpel zijn. Maar dan wel met een eigenzinnig, kleurrijk design en een eenvoudige materialisatie.
Praktisch en/of plezant: Een tuintafel, een bank, een bijl en een blaaspook: er is moeilijk een lijn te trekken in het huidige aanbod van Wünder. Maar dat is ook precies de bedoeling, want Wünder staat open voor elk idee. Of dat nu een functioneel nut heeft of louter voor de lol is. Want wie hangt er nu niet graag een luxueuze hakbijl aan de muur? Gewoon, omdat het kan.
Aparte afwerking
Wie bij Wünder bestelt, mag een met liefde samengesteld pakketje verwachten. Zo werd bij alle producten heel wat aandacht besteed aan de afwerking, wat sommige ideaal maakt als cadeau. Bestel je een dierenhuid, dan ontvang je bijvoorbeeld ook een ingekaderde foto van een model dat de huid in kwestie “draagt”. Andere voorwerpen krijgen dan weer een eigen paspoort mee. Bepaalde oplagen zijn namelijk gelimiteerd, dus wie een item kan scoren, heeft vaak een waar verzamelobject in huis.
Ook externe designers
Ook creatief talent van buiten de Maister-muren is welkom om mee te bouwen aan Wünder. Wie een wild idee heeft of gewoon zin heeft om samen te werken, kan contact opnemen via info@wünder.be. Meer info is te vinden op www.wünder.be
Maister
Maister is een creative service unit met Roeselare als thuisbasis. Het bureau creëert totaalconcepten voor zijn klanten en stort zich daarbij met de hulp van een bontgekleurd team op elk aspect. Branding, architectuur, interieur, on- en offline media, fotografie, video... En nu ook productdesign.
Samen de liefde vieren; dat is waar Valentijnsdag om draait. Of je nu je moeder, je geliefde of een vriend(in) wilt verrassen, bij HEMA vind je lieve cadeautjes voor iedereen. Shop het HEMA valentijnsassortiment vanaf nu in de winkel of via hema.be.
Een uniek cadeau
Zet jouw valentijn in het zonnetje met een persoonlijk cadeautje. Zo verkoopt HEMA dit jaar love tokens met vouchers die je zelf in kan vullen en een fotolijst waar je jullie mooiste herinneringen in kwijt kan. Je cadeau maak je helemaal af met een passende geschenkverpakking. Ook je huis versier je geheel in stijl met hartjesconfetti, een hartjesslinger en confettiballonnen in hartvorm.
Liefde gaat door de maag
HEMA heeft allerlei lekkers in het assortiment om je Valentijn mee te verwennen. Verras je geliefde met een chocoladeroos, een romantisch bonbondoosje of heerlijke petit fours in hartvorm. Smullen maar!
Mooi, mooier, mooist
Op Valentijnsdag wil je er natuurlijk extra stralend uitzien. De limited edition beautyproducten van HEMA helpen je een handje. Verzorg je lippen met de nieuwe lipscrub om ze vervolgens te laten stralen met een velvet lipstick of een metallic lipgloss. Ook je wangen krijgen een mooie shimmer met de hartvormige blushes. Met de speciale verzorgingsproducten leg je je valentijn, of jezelf, helemaal in de watten.
Geef je interieur een boost en durf kleur bekennen met SPICE
de 5de collectie behangpapier van het Belgische merk Tenue de Ville.
Voortbouwend op vier jaren van intensieve creativiteit, reizen en samenwerking signeert Alexia de Ville de Goyet, de Belgische ontwerpster van het behangpapier label TENUE DE VILLE, met SPICE een collectie waarin kleur en poëtische beelden de hoofdrol spelen.
Beelden van sublieme herbaria, vergulde palmbomen en wonderlijke vogels , allemaal van de hand van Alexia de Ville, verleiden ons tot een mooie wandeling. Etsen en oude weefsels worden hier opnieuw geïnterpreteerd, getransformeerd en samengesteld door Alexia, die als een ware vertelster een nieuw schitterend gekleurd verhaal creëert samen met SPICE.
De ontwerpster heeft voor deze nieuwe collectie de subtiele texturen, die het succes uitmaakten van haar derde collectie BALSAM, even terzijde geschoven en heeft hier eerder gekozen voor duidelijk afgelijnde en beeldende motieven in de lijn van haar eerste collectie, City Garden. Dieren en planten verschijnen weer in de onwezenlijke compositie van de nieuwe collectie met zorgvuldig uitgewerkte kleuren.
De inspiratiebronnen voor de kleuren, centraal in deze collectie, zijn de trends van 2019 en worden door de zeer eigen kijk van Tenue de Ville verfijnd tot het exclusieve kleurenpalet van het merk.
Spice staat voor sterke motieven en zinderende kleuren: poeder roze, nude, limoengeel, terracotta oranje, kopergroen, smaragdgroen, het kobaltblauw, dat ons meevoert naar de tuinen van Christian Lacroix en uiteraard ook het eeuwige zwart.
Alexia vernieuwt ook het technische aspect : zo kiest ze voor een niet geweven papier met nog zichtbare vezels die een elegante achtergrond creëren met een interessante textuur. De 11 Unis ( de effen papieren) van de collectie zijn eenvoudig maar verfijnd dank zij dit, volgens haar, magische papier.
Voor de 15 traditionele referenties van de collectie kiest Alexia ervoor deze mooie achtergrond te sublimeren volgens de foliotechniek, een verluchtingsprocedé met bladgoud of –zilver dat een zacht reliëf creëert en waardoor de motieven opleven naargelang de intensiteit van de belichting.
Voor de 4 panoramische (beschikbaar in verschillende kleurversies) kiest ze voor grote kleurrijke beeldende motieven. Dit is perfect mogelijk door de digitale drukkerstechniek.
“De hedendaagse binnenhuisdecoratie is een gedurfd motief of een onverwachte kleur kiezen. Het is een geste, een franke keuze. Het behangpapier is weer terug van weg geweest maar men gebruikt het op één enkele wand. Ik heb deze collectie ontworpen met dit principe in gedachte. Daarom stelt SPICE grote motieven voor om op één muur aan te brengen en effen kleuren om de andere muren mee af te werken.
Elk sterk motief vindt zijn bijpassend effen papier met dezelfde achtergrond of kan subtiel met een complementaire kleur harmoniseren” preciseert Alexia de Ville.
De fotografie van de collectie gaat van hetzelfde principe uit. Alexia stelt er inderdaad combinaties voor, die een harmonieus geheel vormen soms braaf, soms gewaagder.
Tenue de Ville, opgericht in 2014 is momenteel verdeeld in 20 landen over de wereld en telt een honderdtal verkooppunten in België. Vanaf nu zijn de collecties van Tenue de ville niet enkel meer beschikbaar in de verkooppunten van het merk, zoals bij Miniox, maar wordt ook een eigen e-shop van het merk gelanceerd, langs waar limited-editions van zowel exclusief behangpapier als papierwaren en kussens kunnen worden besteld.
Het seizoen van de vakantiebeurzen is aangebroken! Tijdens de periode van de salons in Luik, Antwerpen en Brussel, lanceert de Belgische touroperator All Ways Cruises een actie met interessante kortingen.
De actie loopt van woensdag 23 januari tot en met 28 februari 2019.
Wie tijdens die periode de zomercruise naar Ierland en het Verenigd Koninkrijk boekt, geniet van een korting van 150 euro per persoon, dat is 300 euro per koppel. De originele route van deze zeecruise laat u toe om Zuid-Engeland, Cornwall en Wales te ontdekken. Samen met de eilanden Guernsey en Man vaart het schip ook volledig rond Ierland, met haltes aan de Atlantische Kust, Dublin en Cork. De cruise vertrekt vanuit Zeebrugge op 16 juli 2019. Terug op 28 juli.
All Ways schenkt tijdens dezelfde actieperiode 100 euro korting per persoon op alle riviercruises, met uitzondering van cruises in Frankrijk
All Ways Cruises is de specialist in het wereldwijd aanbieden van grootse cruises met kleine schepen, en met eigen begeleiding. Het zijn uitzonderlijke scheepsreizen voor Belgen, en met Belgen.
De cruises kunnen in de kantoren van All Ways geboekt worden (Brussel, Antwerpen, Gent, Luik, Moeskroen), of bij uw reisagent.
Klanten die tussen 2011 en 2018 een zeecruise hebben gemaakt met All Ways, krijgen een extra getrouwheidskorting van 5%. Wie de volledige reissom betaalt bij inschrijving krijgt een extra korting van 2%.