Inhoud blog
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    09-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lovende reacties Walibi

    Lovende eerste reacties voor Exotic World en Kondaa, de nieuwe wereldprimeur van Walibi

     

    De nieuwste Walibi’s nieuwe gethematiseerde zone Exotic World én Megacoaster Kondaa werden officieel voorgesteld. Het totale prijskaartje voor het project bedraagt €25 miljoen; de belangrijkste investering in de geschiedenis van het Waverse pretpark. De eerste reacties klonken alvast erg lovend.

    Omstreeks 10u25 vertrok de eerste bemande trein van Kondaa. De eer werd voorbehouden aan het personeel van het park, als dankbetuiging voor hun inzet tijdens het afgelopen crisisjaar.

    Een volledig nieuwe sensatie

    “Het is indrukwekkend! Je hebt de indruk dat je tijdens de hele rit jouw zitje amper raakt”, vertelt Vanessa Crocco Villarroel, Coördinator Ontvangst. “Eerst ga je héél hoog om nadien aan een topsnelheid over de grond te razen. Dit is een unicum voor Walibi Belgium”, vervolgt Thomas Ruiz-Ruiz, Park Operations Supervisor. Wie zich ook aan een sensationele rit waagde, was Jean-Christophe Parent, directeur-generaal van Walibi Belgium: “Onze attracties bieden allemaal verschillende sensaties. Zo hebben we bijvoorbeeld inversies, vrije val, launch... maar airtimes; dat misten we nog. Kondaa is een écht airtimemachine! Een totale nieuwe ervaring voor onze bezoekers. Ik kijk al uit naar hun reacties zaterdag, wanneer het park opengaat voor het grote publiek!”

    Belangrijkste investering in de geschiedenis van Walibi

    De totale prijskaart voor de opbouw van de achtbaan en de aanleg van de omringende zone bedraagt €25 miljoen. Dit is ongezien voor het pretpark, zowel op het vlak van grootte, thematisering en budget. Voor de aanleg van Exotic World werd een terrein van 4.5ha aan het park toegevoegd. Naast Kondaa zal dit gebied ook de thuishaven zijn voor Kondaala (kinderattractie), NSoso (restaurant) en een gethematiseerde shop. Dit nieuwe gedeelte is enkel bereikbaar via twee indrukwekkende bruggen, die de bezoekers begeleiden naar "het verloren gebied". Om de onderdompeling in de exotische wereld te verzekeren werd er volop gewerkt aan de thematisering. Zo werden er bijvoorbeeld 16.000 planten en bomen aangelegd bestaande uit 80 verschillende soorten, waarvan 14 zeer uitzonderlijke exotische varianten in ons gebied.

    Dé blikvanger is uiteraard Kondaa: de hoogste en snelste achtbaan in de Benelux. De eigenschappen van deze attractie zijn adembenemend: 50m hoog, 1,2km lang, 113km/u en 4,5g! Alsof dit nog niet indrukwekkend genoeg klinkt, breekt Kondaa ook twee wereldrecords: het is de Megacoaster met het meeste aantal parcourselementen én het meeste aantal airtimemomenten (15!).  





    09-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.This must be the place

    Een solotentoonstelling van het Belgische duo Hell'o : 21.05 > 19.06.2021

    Het lied van de Talking Heads « This must be the place » begint met de woorden « Home is where I want to be » .Dit is de conclusie van de opsluitingservaring voor Antoine Detaille en Jérôme Meynen, de Hell’Os. Onzekerheden en vrijheidsbeneming maakten natuurlijk deel uit van het dagelijks leven. Desondanks hebben velen van ons met belangstelling ons gemeubileerde appartement en de mensen die erin wonen herontdekt.

    De dertig tekeningen zijn het product van dit eindeloze jaar. De afmetingen van de werken zijn niet groter dan die van de eettafel of het bureau. Het duo werkte afzonderlijk, elk op hun eigen ontwerpen, op zoek naar inspiratie in privacy. Uiteindelijk verschijnen er nuances tussen de twee Hell’O's. Jérôme Meynen lijkt te neigen naar een meer ruimtelijke compositie door de objecten te vermenigvuldigen. Antoine Detaille vestigt de aandacht op het personage dat vaak op de voorgrond wordt geplaatst.

    Maar het meest opmerkelijk is de voortreffelijkheid van de mate van harmonie die tussen de werken is bereikt, die de gemeenschappelijke beeldtaal van een denkbeeldige wereld echt overstijgt.

    Dit is Hell'O.

    Vaak verandert het surrealistische universum van het collectief van koers. Het was plantaardig, geometrisch, verfijnd, abstract gestructureerd, georganiseerde prullaria, naast elkaar geplaatste scènes, in elkaar grijpende karakters… Deze keer tekenen ze interieurs zonder muren, samengesteld uit planken, sculpturen, planten en bloemen. Alles is met zorg, zachtheid en balans georganiseerd. De sfeer is vredig en de tijd is opgeschort. Deze intieme sfeer heeft ertoe geleid dat de kunstenaars voor elke tekening verschillende lijsten en passe-partouts hebben gekozen. Het object dat ooit aan de muur werd gehangen, krijgt de deugd van de talisman, de magische kracht van bloeiende veerkracht.

    Galerie ALICE / ALICE Gallery - 4 rue du Pays de Liège - 1000 Bruxelles





    09-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skinmask

    het duurzame masker voor make-upfans

     

    Nina Park, de Catwalk Make Up Artist stelt een samenwerking voor: lancering van een speciale ‘SKIN MASK’ editie met Weimat !

    Een lifestyle masker

    Na het SMILE masker te hebben ontdekt dat werd gedragen door het internationale model Jil (die niemand anders is dan de dochter van Alex Weiss, stichter van het bedrijf Weimat) tijdens de Fashion Week van Berlijn, heeft Nina Park eenvoudigweg voorgesteld om van dit doorschijnende masker een waar accessoire te maken voor mode en beauty. Deze innovatie is namelijk perfect voor vrouwen en mannen die hun gezicht willen tonen en voornamelijk voor vrouwen dan ervan houden zich op te maken en dat ook te tonen. Met deze SKIN version, met aanpasbare en doorschijnende bandjes, betreedt het Belgische masker voortaan de Lifesstyle markt, terwijl het haar beschermende functie behoudt.

    Nina Park, de Catwalk Make Up Artist

    Nina Park, een bekende Duitse make-up artist woont in Berlijn en werkt met grote tijdschriften en prestigieuze merken waaronder Schwarzkopf, L’Oréal Paris, Sisley, Eucerin, Nivea,…. Ze heeft eerst gewerkt in muzikaal theater gedurende een aantal jaren, alvorens zich te wijden aan mode shootings en zich te specialiseren in beauty. Ze werkt voor talrijke modellen, onder andere voor Victoria Secret. Ze werkt eveneens samen met bekendheden zoals Naomi Watts, Julianne Moore, Helen Mirren, Gwyneth Paltrow,…

    Naar aanleiding van haar ontmoeting op de catwalk met Jil, heeft Nina Park Alex Weiss, de CEO van Weimat, voorgesteld een project te beginnen met een modefotograaf. De shooting van zijn dochter Jil, nauwkeurig voorbereid onder leiding van Nina Park Beauté in het kader van deze samenwerking, heeft geleid tot een reeks uitzonderlijke foto’s. Een keuze voor een minimale en elegante make-up en een verzorgde verlichting benadrukken de schoonheid van deze jonge vrouw. Vanaf mei 2021 is het SKIN masker beschikbaar in beauty shops en parfumzaken. Het wordt aangeboden in een doos die geïllustreerd is met foto’s die werden gemaakt in het kader van dit project van Nina Park Beauté.

    Ter herinnering : eind januari hernieuwt en lanceert Weimat een nieuw product op de markt van maskers : de SMILE, een doorschijnend, duurzaam masker! Haar bijzonderheid: een herbruikbaar en recycleerbaar alternatief waarvoor je geen anti-damp spray nodig hebt om proper te blijven (in tegenstelling tot haar concurrenten). Een uitdaging op gebied van concept en productie, maar ook een première voor een doorschijnend masker van een Belgische firma dat beschikbaar is op de internationale markt! Het masker is voorzien van een FFP2 filter (lFFP2 is gecertificeerd). Het model SKIN beschikt, in tegenstelling tot SMILE, over bandjes die eveneens doorschijnend zijn.

    Prijs SKINMASK, Samenwerking met Nina Park Beauté : 1 doorschijnend masker met doorschijnbare riempjes + 25 FFP2 filters : 29,90 EUR / stuk inc BTW (incl. 25 FFP2 filters) Beschikbaar in beauty shops en parfumzaken.

     

     

     

     







    08-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeune Premier FW21

    W21 “From Europe with Love”: reis doorheen Europa met de schooltas in de hand

     

    Van de Danube in Budapest, via de toreadors in Madrid, naar de lichtjes aan Montmarte in het romantische Parijs. Staat jouw (boeken)tas al klaar? High-end schooltassenmerk Jeune Premier neemt je in hun gloednieuwe F/W21 collectie ‘From Europe with Love’ mee op een rondreis doorheen Europa. Ontdek hieronder meer over de collectie, bestaande uit schooltassen en lifestyle gadgets. Enne, vergeet je niet om ons een postkaartje te sturen?

    From Europe with Love

    Jeune Premier brengt ook dit najaar de mode van de catwalk naar de speelplaats. Het Belgische label lanceert hun gloednieuwe collectie van modieuze boekentassen en toffe lifestyle gadgets binnen het thema 'From Europe with Love'. De tassen en gadgets nemen je mee op een ongelofelijk trip doorheen Europa.

    Van sportief tot elegant, van stoer tot girly: voor elke avonturier heeft Jeune Premier een leuke boekentas. Met de Balloon collectie, geïnspireerd op de verhalen van Jules Verne, reis je het avontuur achterna. Monte Carlo (inclusief ingebouwde ledlichtjes in de koplampen van de auto) laat je in gedachten cruisen langs de Franse Riviera van de jaren ‘50. Dankzij Racing Club bevind je je in een wip op de 24 uur van Le Mans. Met de Sharkie collectie schuim je de zeeën af, als een echte piraat. En met Ladybug waant iedere kleine fashionista zich op de catwalk in Parijs.

    De Jackie-boekentas is de ultieme blikvanger van deze nieuwe collectie. Een stijlvolle ruzgak met afneembaar buideltasje, die bovendien beschikbaar is in twee designs, Icons en Tiara Tiger. Creative Director Hélène Fransen: “Ik stond op de luchthaven van Hong Kong toen mijn oog viel op een groepje dames met een rugzak waarop ze een buideltasje hadden vastgesnoerd met een riem. Niet erg praktisch, leek me, maar het idee op zich was wel leuk. Dit kunnen wij beter, dacht ik!”

    Je kan de Jackie-boekentas door zijn twee handige compartimenten gebruiken als schoolrugzak – het buideltasje doet dan dienst als voorzakje om nog wat extra spulletjes in op te bergen – maar evengoed als cool fashion statement: de tas op je rug en de buideltas cross body.

    Ik ga op reis en ik neem mee: een drinkbus, een brooddoos en een sleutelhanger. Jeune Premier stoomt je helemaal klaar voor je wereldreis die aan de schoolpoort begint! Het Oostendse label breidt dit seizoen immers het assortiment uit met nog meer bijpassende lifestyle gadgets, zoals drinkbussen, brooddozen, mappen, sleutelhangers en pennenzakken.

    Bovendien werkt Jeune Premier dit jaar ook samen met gevestigde waarde Lannoo Graphics voor coole mappen, binders, stickers, kaftpapier en ander schoolmateriaal.

    Deze samenwerking ontstond onder het motto ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Jeune Premier staat uiteraard gekend als (school)tassenmakers, maar om de papierwaren naar hetzelfde niveau te tillen als de ‘From Europe with Love’ collectie, werden de handen in elkaar geslagen met een echte specialist ter zake! En wie was er beter geplaatst dan de eminence grise van de papierwaren: Lannoo Graphics. Een Belgische collab van de bovenste plank.

    Niet één maar twee collabs dit jaar! Dankzij de samenwerking met Millow komen de kids nooit meer te laat op school. Samen met het Franse horlogemerk lanceert Jeune Premier twee horloges in de Jeune Premier-stijl. Bovendien is een horloge met leuk design de ideale motivatie om te leren kloklezen. “Naast Creative Director van Jeune Premier ben ik in de eerste plaats natuurlijk ook gewoon moeder van twee toffe zonen. Tijdens mijn zoektocht naar een mooi horloge voor mijn jongste zoon die de klok leerde lezen op school, stootte ik op het Parijse merk Millow en was ik meteen verkocht” , aldus Hélène Fransen.

    Een collab kon en mocht dan ook niet uitblijven. Toen Hélène hoorde dat de eigenares van Millow ook een fervente Jeune Premier fan was, werd er niet getwijfeld. "Vanaf 1 september hebben de Jeune Premiertjes dus geen excuus meer om te laat op school te komen."

    Wie gaat er mee op rondrit? Open je hart, ontdek de wereld met een rugzak vol ervaring en boordevol fantasie. En vergeet zeker niet om een postkaartje te sturen!

     

     

     

     

     

     







    07-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloom in bloei

    : de nieuwste must-have parasol

     

    Parasols een noodzakelijk kwaad? Niet als het aan Royal Botania ligt. Zij geloven dat iets functioneel ook mooi kan zijn en lieten ‘Bloom’ ontpoppen. De opvolger van parasol-prijsbeest ‘Palma’ die deze zomer gegarandeerd het mooie weer zal maken.

    The bigger the better

    Vijf jaar geleden bracht Royal Botania het paradepaardje onder de parasols op de markt: Palma. Met verfijnde organische lijnen sleepte deze allereerste automatische tuinparasol een Red Dot Award voor “Best of Best” binnen en schopte het zelfs tot de cover van het jaarboek. Vandaag introduceert Royal Botania opvolger Bloom: dezelfde heldere uitstraling en organische lijnen, maar technisch een volledig nieuw meesterwerk. Om grotere maatvoeringen mogelijk te maken, is het pneumatische systeem van Palma vervangen door een mechanisme met een zwengelbediening. Dat trekt het bovenste deel van de kroon tegen het onderste deel, en laat zo alle elementen aaneensluiten tot een organisch gevormd geheel.

    Bloom in bloei

    Deze zomer staat niet alleen je tuin in bloei, Bloom fleurt ook je terras op. Van onderen gezien geeft de parasol namelijk de elegante uitstraling van een bloem in volle bloei, wat meteen ook de naam van deze kanjer verklaart. De Bloom-parasol is verkrijgbaar in een ronde en een vierkante vorm. De ronde exemplaren zijn verkrijgbaar in diameter 3,3 en 3,8 meter; bij de vierkante kan je kiezen tussen de formaten 2,75 en 3,3 meter. Ook in kleuruitvoering heeft Bloom verschillende opties. De aluminium baleinen en mast in gecoat roestvrijstaal zijn beschikbaar in de neutrale tinten zwart, wit en zandkleur. Voor de textielbekleding kan je uit een ruime waaier aan kleuren kiezen voor een rustige match of een vrolijk statement.

    https://www.royalbotania.com

     





    06-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bring it back
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Patrizia Pepe involves its customers in the "Bring it Back" charity project in support of the dress for success association. Patrizia Pepe has chosen to once more stand beside women and, for this reason, the brand is encouraging all its customers to participate in the “Bring It Back” project in support of Dress for Success; a non-profit association committed to helping women achieve financial independence by means of experienced and qualified coaches.

    The organization - which is active in 150 cities (25 countries) around the world - works with a network of international partners who support the cause by donating dresses to women who are trying to improve their living conditions and become financially independent, yet often cannot afford suitable clothing for a job interview. This project stemmed from the desire of Patrizia Pepe to help build a better present and future for all courageous and determined women who want to get back into the game; in these instances, even a small gesture can go a long way.

    This initiative is made even more poignant by the fact that the brand is personally involving its customers by encouraging them to return one or more used Patrizia Pepe garment to the brand’s European boutiques, and then donating them to the Dress for Success association. All customers who participate in this charity drive will receive 15% off their next purchase of new-collection garments or accessories.

    “Patrizia Pepe is a brand designed and made for women; it has always been linked to the values of togetherness and solidarity, in addition to the freedom to express one’s own personality and infinite potential,” stated Creative Director, Patrizia Bambi. “Today we embrace this cause with great pride and awareness, as women’s emancipation and the right to work are the foundations of a responsible and inclusive society, in which each of us can and must attain our position in the world. I am certain that our customers - who are extremely sensitive to the issue of empowerment - will answer the call to arms, by helping have a hand in change, with the common goal being to support and encourage women and give them a new opportunity.”

    “The project seamlessly ties in with the mission of the Dress for Success Association, who has seized the opportunity - by dint of this collaboration - to shift women's attention to women, a solidarity multiplier that Patrizia Pepe interprets perfectly.” Ilaria Granati, Responsable for the coordination of Dress For Success Milan.

    06-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hygiƫne opnieuw gdefinieerd: Intellimix

    Ecologische, contactloze mengkraan van Ideal Standard geeft zowel water als zeep af

    Met Intellimix® zet Ideal Standard de nieuwe norm voor hygiëne. Deze slimme en duurzame kraan geeft gedoseerd water en zeep af voor een perfecte reiniging van je handen, 100% contactloos. De ideale oplossing voor kantoren, winkelcentra, hotels en restaurants, precies omdat Intellimix® gebruikers stimuleert om heel intuïtief de handen altijd met zeep te wassen.

    De handen wassen met water en zeep, gedurende minstens 20 seconden, is een van de gemakkelijkste maar tegelijk ook efficiëntste manieren om de verspreiding van virussen en bacteriën te voorkomen. Ondanks deze aanbeveling van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt uit onderzoek dat 30% van de Europese kantoormedewerkers zijn handen niet met zeep wast. Bij wie dat wel doet, gebruikt 95% niet genoeg zeep of water om het risico op infecties te vermijden.

    Met Intellimix® reikt Ideal Standard een praktische én duurzame oplossing aan voor meer hygiëne op de werkvloer of in openbare sanitaire ruimtes. Deze technologische kraan, 100% aanraakvrij, is ontworpen om bij elk gebruik zowel zeep als water af te geven. Daarbij geeft het ingebouwde scherm duidelijke handwasinstructies voor optimale hygiëne en lijken de dagen van aparte zeepdispensers – die vaak tot onhygiënische wastafels leiden – straks geteld.

    Voor een echte personalisatie, kan zelfs het bedrijfslogo op het kraandisplay vermeld worden.

    Ondanks het feit dat bij elke wasbeurt een optimaal zeepvolume wordt geleverd voor een betere hygiëne, vermindert Intellimix® de totale hoeveelheid zeep en water die doorgaans wordt gebruikt in sanitaire ruimtes met traditionele kranen. Zo kan Intellimix® kostenbesparingen optekenen tot 80% voor het gebruik van zeep en 85% voor water. Bovendien kunnen facility managers heel eenvoudig de instellingen beheren – zoals zeep- en cyclusinstellingen – via de smartphone (Bluetooth-app).

    De kraan is verkrijgbaar in chroom en Black Onyx, in wastafelmodel en wandmodel.

    Meer info op www.intellimix.co

               







    05-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BergHOFF lanceerrt Stone
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    een nieuwe collectie aluminium kookpotten en -pannen

    Het elegante ontwerp van Stone, de nieuwste LEO-serie van BergHOFF met gegoten aluminium kookpotten en -pannen, heeft alles wat nodig is om met plezier te koken. De nieuwe reeks zal iedere hobbykok inspireren. Het assortiment van gietaluminium is ontworpen met de nadruk op gebruikscomfort. Het biedt duurzame potten en pannen met slimme functies en met een hoogwaardige antiaanbaklaag voor vetarm koken en eenvoudig schoonmaken.

    Gegoten aluminium kookgerei garandeert een optimale warmteverdeling en conservering voor zachte, smakelijke kookresultaten. De Stone-potten zijn ook geschikt voor gebruik in de oven (tot 200°C, zonder deksel en handgrepen).

    Alle voordelen op een rijtje: transparant deksel om het kookproces goed te kunnen volgen; - deksel met afgietopening – ook nuttig als stoomopening zodat het deksel niet gaat kletteren en de antikleeflaag niet beschadigd wordt; - handige dekselknop, bijvoorbeeld om een bakspaan of lepel op te laten rusten; -             comfortabele siliconen handgrepen die tegen de warmte beschermen (verkleuren niet en blijven zacht); - afneembare handgrepen zodat de potten ook in de oven kunnen; - geschikt voor alle vuren, ook inductie en fornuizen met geïntegreerd afzuigsysteem (downdraft); - vaatwasbestendig.

    De volledige Stone-reeks bestaat uit: braadpan 20 cm (31,95 euro); braadpan 24 cm (37,95 euro); braadpan 28 cm (47,95 euro); grillpan 26 cm (50,95 euro); steelpan met deksel 18 cm (55,95 euro); kookpot met deksel 20 x 9,5 cm (56,95 euro); kookpot met deksel 24 x 11 cm (72,95 euro); kookpot met deksel 24 x 14 cm (79,95 euro); sauteerpan 28 cm (82,95 euro); wok met deksel 28 cm (86,95 euro).

    www.berghoffworldwide.com

      

     

    04-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van schelp tot muurbekleding

    une chanson d’amour uit de Filipijnen

     

    » Bijzondere Capiz-schelpen als muurbekleding - » Capiz is een echt natuurproduct dat wordt gewonnen, gekleurd en versneden door de lokale bevolking van Samal.

    La mer, qu'on voit danser… Dit keer niet de Franse kust waar Charles Trenet over zong, maar wel het Filipijnse eiland Samal dat komt aanvaren in de Samal-collectie van Arte. Arte gidst ons langs de parelwitte stranden van het idyllische eiland waar de oesterachtige schelpen ‘capiz’ worden gewonnen en bewerkt. Arte brengt met muurbekleding van capiz-schelpen – die een onvoorspelbare kleur en structuur kennen – een markant spel van kleur, geometrie en licht naar je muren en componeert een artistieke en exclusieve chanson d’amour.

    Licht(e) verandering

    Terwijl wij dromen van een romantische strandwandeling op Filipijnse bodem, brengt Arte de bijzondere capiz-schelpen als muurbekleding naar onze huiskamers. De Samal-collectie bestaat uit vier gesofistikeerde ontwerpen: Helix, een Y-vormig patroon, Cubic – zoals de naam het verraadt – een kubusdessin, het Prisma-ontwerp en Camber, met eerder golvende lijnen. Elk dessin is beschikbaar in drie tot vijf kleuren: van goudgele tinten tot mysterieus grijsblauw.

    Iedere individuele capiz-schelp is uniek en verschilt in kleur en structuur, waardoor het resultaat telkens een tikkeltje verschillend kan zijn. Daarbij komen de kleurnuances van het parelmoer die ontstaan naargelang de lichtinval in je interieur. Zo krijg je voortdurend een ander effect, waardoor het geheel steeds interessant blijft.

    Handwerk

    Er gaat een nauwkeurig en handmatig bewerkingsproces aan vooraf vooraleer de dessins op jouw muren kunnen pronken. Capiz is een echt natuurproduct dat wordt gewonnen, gekleurd en versneden door de lokale bevolking van Samal. Dat maakt niet alleen het ontwerp, maar ook het verhaal achter ieder stukje muurbekleding origineel. Une chanson d’amour dat Arte naar hartenlust componeert.

    3D-effect

    Arte verrast niet alleen met kleur, structuur en lichtnuances, maar ook met de gebruikte patronen. Elk ontwerp heeft een geometrisch patroon waardoor een soort 3D-effect gecreëerd wordt, mede dankzij de structuur van de capiz-schelpen zelf. De patronen van de collecties worden bepaald door de kleurschakeringen op de muurbekleding, maar ook door hoe de schelpen zich tegenover elkaar verhouden. Een rijk en artistiek effect verzekerd!









    04-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ouderen die vallen:

    sensibilisering van de gezondheidsprofessionals

     

    In woonzorgcentra valt 70% van de bewoners minstens één keer per jaar, soms met dramatische gevolgen. In de week van 19 tot 25 april ging er extra aandacht naar de valproblematiek. Professionals uit de gezondheidssector en bij uitbreiding de hele maatschappij werden gesensibiliseerd om het fenomeen ‘vallen bij ouderen’ niet te onderschatten. Het medische bedrijf MintT wou een steentje bijdragen aan de broodnodige sensibilisering en publiceerde onder meer een dubbelinterview met Prof. Dr. Bautmans (VUB) en Prof. Dr. Lieten (UZ Brussel) die hun licht werpen op de valproblematiek in ziekenhuizen en in de huidige maatschappij.

    Een valpartij bij ouderen kan drastische gevolgen hebben: fysieke letsels (breuk, ecchymose,...), psychische gevolgen die leiden tot minder autonomie, depressie, sociaal isolement, verlies van zelfvertrouwen, enz. De medische en paramedische omkadering heeft een sleutelrol om dit maatschappelijke probleem van volksgezondheid aan te pakken.

    Iedere gezondheidsprofessional vormt een belangrijke schakel in het zorgtraject

    Verpleegkundigen en zorgpersoneel in woonzorgcentra, ziekenhuizen, bij mensen thuis, huisartsen, kinesitherapeuten, ergotherapeuten, directies van woonzorgcentra, kwaliteitscoördinatoren, sociaal werkers in een zorgcontext, mutualiteiten... alle gezondheidsprofessionals die in contact komen met ouderen vormen een onmisbare schakel in een succesvol zorgtraject. Ook op het vlak van de valproblematiek is het een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle betrokkenen om bij te dragen aan de opvolging en de preventie van de persoon in kwestie.

    “We beseffen meer dan ooit dat het delen van kennis en de informatiedoorstroming cruciaal zijn in de sensibiliseringsboodschap,” aldus Eric Krzeslo, CEO van MintT, de startup die een valdetectiesysteem voor woonzorgcentra en ziekenhuizen heeft ontwikkeld. Het systeem werd ontwikkeld op basis van meer dan 100.000 uren opnames en geanalyseerde gevallen.

    “Wanneer een valpartij in een woonzorgcentrum leidt tot een ziekenhuisopname, dan beschikt het verzorgend personeel niet altijd over alle elementen die het ziekenhuis nodig heeft. Vandaar dat we tijdens de Week van de Valpreventie* extra aandacht willen vestigen aan het belang van rapportering, opvolging en het delen van informatie. Door de coronacrisis is het niet mogelijk om gezondheidsprofessionals te verzamelen en dus bieden we inhoud aan via de website. Bezoekers vinden er onder meer interviews met professoren Geriatrie en andere specialisten uit de gezondheidssector,” voegt Eric Krzeslo toe. *De Week van de Valpreventie krijgt op initiatief van MintT sinds 2021 ook een weerklank in Franstalig België met ‘La Semaine de prévention des chutes’.

    Enkele kerncijfers: Valpartijen komen voor bij 30 tot 70% van de bewoners in rusthuizen - In een rusthuis met 80 bedden worden gemiddeld zo’n 400 valpartijen per jaar gedetecteerd - • 2/3 van de valpartijen ontsnappen aan de aandacht van het personeel - Het HR-budget dat gaat naar de gevolgen van valpartijen wordt geschat op 150.000 per jaar voor een rusthuis met 80 bedden - Momenteel wonen zo’n 120.000 Belgen in een rusthuis (ofwel 6% van de 65-plussers)







    03-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duurzame kracht vnmarmer en keramiek

    » Nieuwe keramische trendkleuren Calacatta Luxe, Mar Del Plata, Aspen Grey, Black Obsession en Amazonico

    Marmer en keramiek, twee natuurlijke materialen waarmee je een duurzame keuze maakt voor je interieur. Het duo is al langer bekend in de keuken- en badkamerwereld, al worden ze steeds populairder voor de rest van je interieur. Wie duurzaamheid zegt, praat niet alleen over natuurlijke materialen, maar ook over een lange levensduur en de recyclagemogelijkheden achteraf. Overstock Home draagt haar ‘natuursteentje’ bij en zet marmer en keramiek op het hoogste schavot.

    MACHTIG MARMER

    Met marmer in je interieur maak je een statement. Het natuurlijke gesteente straalt klasse en degelijkheid uit. Van expressief geaderd Portororo Brown, over Silver Mink, Nero Marquina en Moon White tot de klassieke Italiaanse Bianco Carrara. Overstock Home biedt de keuze uit 5 verschillende types hoogwaardig marmer. Daarnaast kan je kiezen voor een rond of rechthoekig tafelblad voor je eet- of bijzettafel. Ook je console- of salontafel kan je extra karakter geven door een blad in duurzaam marmer toe te voegen. Met de kubusvormige Pietro-bijzettafel ga je voor een massieve marmerlook.

    KERAMISCHE KAMELEON

    Keramiek is een oersterk, honderd procent natuurlijk en makkelijk te recycleren product met veel technische troeven. Zo krijgen krassen, vlekken en bacteriën geen kans, is het water- en hittebestendig, zeer licht en bovendien een van de meest hygiënische materialen. Het wordt dan ook vaak gebruikt als materiaal voor vloeren, keukenbladen en zelfs outdoor toepassingen. Keramiek is vooral ook uiterst elegant en past bij alle interieurstijlen dankzij de vele keuzemogelijkheden. Overstock Home kiest voor keramische tafelbladen in verschillende afmetingen, afwerkingen en vormen – denk rond, rechthoekig of bootvormig. Ga voor zachte, maar uitgesproken tinten als Ceramo Arctic White, Calacatta en Calacatta Luxe, de grijze schakeringen van Aspen Grey en Mar Del Plata of voor de pure donkere kleuren van Basalt Black, Calatorao, Black Obsession, Nero Marquina en Amazonico.

    CO-WORKING

    Combineren en creëren. Niets beter dan een straffe match met andere duurzame en natuurlijke materialen. Zet je keramisch of marmeren tafelblad op houten poten en creëer een warme landelijke look of ga voor industrieel en modern met een metalen onderstel. Mix & match naar hartenlust. www.overstockhome.be







    03-05-2021 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!