Al sinds de Middeleeuwen staat de streek rond het Noord-Franse Hondschoote bekend als ‘vlasland’. In juni zijn de velden getooid met prachtige blauwe vlasbloemen. Het is de beste tijd voor een fietstocht door Pays de Flandre. Veertien juni is de hoogdag van het vlas want dan wordt fietsroute ‘Rally Blue’ georganiseerd, de inhuldiging van de vlasroute. Hondschoote was in de 16de eeuw één van de rijkste en mooiste steden van het Graafschap Vlaanderen. Het linnen, gemaakt van de vlasplant, werd via de havens van Brugge en Antwerpen uitgevoerd naar alle hoeken van Europa.
Ontspannende en leerrijke fietsroute: Hondschoote is nu een rustig stadje waar nog altijd bloeiende vlasvelden te bewonderen zijn. Dit kan je perfect doen langs de Route du Lin, een dertig kilometer lang en vlak parcours dat door iedereen kan worden gefietst. Elk jaar wordt de route aangepast naargelang de locatie van de vlasvelden. Bovendien is het nog educatief ook. Je fietst door een mooi landschap waar de tijd als het ware is blijven stilstaan en de monumenten, kerken en historische sites elk hun eigen boeiend historisch verhaal vertellen. Vlas is voor Frans-Vlaanderen nog altijd belangrijk want het gewas wordt nu ook gebruikt in de automobiel- en bouwsector, de sportwereld en de luchtvaartindustrie. Dat komt omdat de vlasvezel even grote kwaliteiten heeft als de synthetische vezel. Je ontdekt het allemaal tijdens een verkenning van fietsroute, waarlangs panelen staan die de fietser informeren over de groei en de oogst van het vlas en over de vlasgeschiedenis. Fietsen langs de Route du Lin in Frans-Vlaanderen is een aanrader als daguitstap dichtbij huis.
Inhuldiging op 14 juni ‘Rally Bleu’
Op zondag 14 juni wordt naar jaarlijkse gewoonte de ‘Rally Blue’ georganiseerd, de opening van de vlasroute. De ganse dag is er animatie rond het thema vlas, je kan oude Vlaamse volksspelen proberen, genieten van een markt met streekproducten en onderweg een pitstop maken in een gezellige estaminet. De Rally Blue is elk jaar een uniek evenement dat focust op de promotie van het lokale erfgoed. Je kan ter plaatse inschrijven voor een wedstrijd. Langs het parcours kan een vragenlijst worden ingevuld om je kennis te testen over de vlasnijverheid. Inschrijvingen voor de 12de editie Rally Blue kosten € 2,50, er bestaat eveneens de mogelijkheid voor fietshuur via dienst voor toerisme.
Office de Tourisme Hondschoote, 5, Place du Général De Gaulle, F-59122 Hondschoote, T 00 33 (0) 3 28 62 53 00 - www.otpaysdulin.fr
Info: www.paysdeflandre.fr of www.frans-vlaanderen.be
Dansen met midzomernacht, kijkje in een gletsjer en lokaal dineren
In IJsland vind je zomers 24 uur per dag vertier! Bekijk een gletsjer van binnenuit, feest dag en nacht tijdens midzomernacht en eet je buik rond met lamsvlees en verse kabeljauw. Klinkt goed? Vanaf 30 april tot en met 25 oktober vliegt Icelandair 5 keer per week naar Reykjavik vanuit Brussel. Vanuit Amsterdam kunnen passagiers deze zomer 17 keer per week een vlucht pakken. Zo check je meteen of de Lonely Planet wel echt gelijk had om de bestemming uit te roepen tot een van de ‘Best in Travel’-bestemmingen van 2015.
Bekijk een gletsjer eens niet van boven, maar van binnenuit! Op 1 juni opent Ice Cave Iceland haar ijsdeuren in de op een na grootste gletsjer van Europa: de Langjökull. Ga tot 30 meter onder het ijs en laat je rondleiden door de 200 meter lange uitgegraven tunnels en kamers. De gletsjer ligt op zo’n 130 kilometer ten noordoosten van Reykjavik en is in de zomer bereikbaar met alle auto’s. Je rijdt naar het dorpje Húsafell en vanuit hier word je naar de Ice Cave zelf gebracht. Liever niet zelf naar de gletsjer rijden? Ice Cave organiseert dagelijks dagtours vanuit Reykjavik inclusief vervoer. Je kunt de Ice Cave bezoeken vanaf 17.900 IJslandse kronen (omgerekend € 120,-) per persoon.
IJslands midzomernachtfestival
Houd je wel van een festivalletje of twee? IJsland biedt deze zomer muziek voor elke liefhebber. Ga bijvoorbeeld met de voetjes van de vloer tijdens Secret Solstice (19 t/m 21 juni): tijdens dit midzomernachtfestival feest je 24 uur per dag in compleet daglicht tijdens concerten van onder meer Kelis en DROOG. Op 25 juli moet je op het BrÆÐslan Music Festival zijn: dit kleinschalige festival vindt plaats in het dorpje Borgarfjörður Eystri, gelegen aan de oostkust van IJsland. Nationale en internationale artiesten uit de Indi, Pop en Rockscene treden op in een 40 jaar oude visfabriek, die een keer per jaar wordt omgebouwd tot festivalterrein.
Een greep uit de overige IJslandse muziekevents deze zomer: Folk Music Festival Siglufjordur (1-5 juli): IJslands festival met folkmuziek; All Tomorrow’s Parties (2-4 juli): kleinschalig muziekfestival; Eistnaflug (8-11 juli): heavy metal festival in het oosten van IJsland; Reykjavik Pride (4-9 augustus): de IJslandse versie van de Gay Pride en Reykjavik Jazz Festival (12-16 augustus): festival met IJslandse en internationale jazz
Nieuwe hotspots
Voor je portie verse vis of lamsvlees moet je deze zomer aanschuiven bij Matur og Drykkur. Dit restaurant is een van de nieuwste hotspots van Reykjavik en geliefd onder de locals vanwege het menu. Op de kaart staan namelijk alleen traditionele IJslandse gerechten, maar dan gestoken in een modern jasje. Je kunt er dagelijks terecht voor lunch (maandag t/m zondag) en diner (donderdag t/m zaterdag).
Zomerse bereikbaarheid van IJsland: Icelandair vliegt deze zomer volop naar IJsland. In de periode van 30 april t/m 25 oktober vliegt de luchtvaartmaatschappij tot vijf keer per week van Brussel naar Reykjavik en tot zeventien keer per week vanuit Amsterdam. In de wintermaanden gaan er dagelijks vluchten vanuit de Nederlandse hoofdstad.
megabus.comkondigt verbeterde diensteregelingen aan
Brussel-Luxemburg-route uitgebreid door eerste toevoeging van Straatsburg aan het megabus.com netwerk - Nieuwe dienst zal Rotterdam, Antwerpen en Parijs verbinden - Extra dienst toegevoegd aan Amsterdam–Brussel–Parijs-route - Al meer dan 110.000 passagiers vervoerd vanuit Belgische basis
Europa’s leidinggevende low-budget busmaatschappij megabus.com heeft een aantal geplande verbeteringen van haar dienstregelingen in het Benelux-netwerk aangekondigd. Vanaf 18 mei introduceert het bedrijf eveneens enkele nieuwe diensten en voegt ze voor de eerste keer Straatsburg toe aan het megabus.com-netwerk.
megabus.com – deel van de Stagecoach Group – opende zijn Brusselse basis in Oktober van vorig jaar en biedt diensten verspreid over de hele Benelux-regio aan, met tarieven vanaf €1*. Nu al hebben meer dan 110.000 klanten gebruikt gemaakt van de diensten vanuit het depot in België. Om de dienstregelingen te verbeteren, breidt het bedrijf haar dagelijkse lijn tussen Brussel en Luxemburg uit om ook Straatsburg te bedienen. Dit een keer per dag in iedere richting, zeven dagen per week.
megabus.com introduceert eveneens een nieuwe dienst. Deze zal een keer per dag rijden tussen Rotterdam, Antwerpen en Parijs en voegt eveneens een extra bediening aan de bestaande route tussen Amsterdam, Brussel en Parijs toe. Als gevolg van de lage passagiersvraag, zet het bedrijf haar route tussen Brussel en Rijsel stop. Dit maakt meer middelen vrij voor routes waar meer klanten baat bij hebben.
Er zijn enkele veranderingen gepland voor de megabus.com-haltes in Rotterdam en Antwerpen. In Rotterdam zal het nieuwe vertrekpunt verhuizen naar het Centraal Station. In Antwerpen zal de nieuwe halte gevestigd worden in Berchem aan de Borsbeekbrug. Er zullen eveneens enkele kleine wijzingen in de timing van een beperkt aantal routes doorgevoerd worden om de betrouwbaarheid van de bediening te verbeteren. Meer informatie over de dienstregeling is beschikbaar op www.megabus.com. Daarnaast kunnen klanten vanuit Brussel nu ook reizen naar Limoges, Brive La Gaillade, Toulouse en Barcelona via een overstap in Parijs. Tickets voor alle reizen kunnen nu geboekt worden op www.megabus.com.
Managing Director van megabus.com Edward Hodgson zei: “We zijn erg tevreden met het succes van ons Benelux-netwerk tot nu toe. We volgen al onze diensten nauwlettend op, in het bijzonder de nieuwe diensten, om te achterhalen waar we verbeteringen kunnen doorvoeren. We geloven dat deze geplande veranderingen van de dienstregelingen onze klanten ten goede zullen komen.”
“Het is geweldig om Straatsburg te verwelkomen in het megabus.com-netwerk aangezien het een levendige stad is die veel te bieden heeft. Het is fijn om te weten dat zovele mensen verspreid over de regio al gebaat hebben bij onze voordelige tarieven en kwaliteitsvolle diensten. We kijken ernaar uit om nog meer passagiers aan te trekken op onze groenere, slimmere en voordeligere busdiensten in de volgende weken en maanden.”
De tarieven voor alle megabus.com-routes starten aan €1*. Het aantal passagiers dat gebruikmaakt van het groeiende megabus.com-netwerk in Europa is met meer dan 60% toegenomen in het afgelopen jaar. En het bedrijf blijft de reismogelijkheden voor passagiers transformeren. megabus.com vervoert nu al meer dan 15 miljoen passagiers per jaar in Europa en Noord-Amerika. In vergelijking met standaard autocars gebruikt megabus.com grotere bussen met zitplaatsen voor tot 87 mensen. Hierdoor is de kost per passagier klein en kunnen de tarieven laag gehouden worden, goed voor een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
In het depot van België zijn negen Astromega-dubbeldekkers gestald, goed voor een investering van meer dan 4 miljoen euro. Alle voertuigen zijn gefabriceerd door de in België gebaseerde bussenbouwer VanHool en zijn uitgerust met gratis Wi-Fi en stopcontacten. De bussen hebben onboard toiletvoorzieningen voor extra comfort en gemak. Bovendien hebben alle voertuigen twee gloednieuwe veiligheidsfuncties: Lane Deviation Warning en Adaptive Cruise Control. Deze veiligheidsfuncties zijn al een jaar voor de wetgeving ze verplichtte, voorzien.
megabus.com werd in 2003 gelanceerd in het VK en breidde in 2006 zijn busdiensten uit naar Noord-Amerika. Het bedrijf lanceerde lage kosten busdiensten tussen Londen en het Europese vasteland in 2012 en verbindt nu 110 bestemmingen in het VK en Europa. Het Europese netwerk bevat Parijs, Amiens, Amsterdam, Brussel, Gent, Antwerpen, Rotterdam, Keulen, Toulouse, Barcelona, Rijsel, Luxemburg, Frankfurt, Stuttgart, München, Berlijn en Hamburg.
Alle Europese bestemmingen worden dagelijks bediend, met routes van en naar het VK die overdag en ’s nachts opereren. Een tussenstop in London Victoria Coach Station maakt het mogelijk om over te stappen op routes van en naar Schotland, Engeland en Wales. De website van megabus.com is zowel in het Frans, Nederlands, Spaans als Duits beschikbaar. www.megabus.com.
puur en onversneden dankzij waterbehandelingsspecialist BWT
Het Anker in Mechelen is al sinds de 15de eeuw actief als brouwerij. Onder leiding van Charles Leclef verwierf de brouwerij internationale bekendheid, exporteert ze naar meer dan 30 landen en worden de bieren van Het Anker – GC Cuvée van de Keizer, Lucifer, Maneblusser, maar vooral Gouden Carolus – wereldwijd gelauwerd. Ook de Gouden Carolus Single Malt, de whisky die Charles Leclef sinds 2010 in De Molenberg stookt, lijkt een even succesvolle toekomst tegemoet te gaan. Dat succes is in de eerste plaats te danken aan de bedrijfsstrategie van Het Anker, al draagt waterbehandelingsspecialist BWT (Best Water Technology) er ontegensprekelijk ook een steentje toe bij. Tijdens het brouw-, stook- en bottelproces worden immers verschillende types toestellen van BWT ingeschakeld om zowel het bier als de whisky van Het Anker zo puur en zo smaakvol mogelijk te produceren.
Van brouwen tot stoken: Op de Mechelse site waar Het Anker momenteel gelegen is, stond in de 15de eeuw een ‘Krankenhuis’. Begijntjes brouwden er bier voor de zieken - meteen het startschot voor een heuse traditie in bierbrouwen. Momenteel staat Charles Leclef er als vijfde generatie brouwerij-eigenaar aan het roer. Sinds 1991 kiemde hij een langetermijnfilosofie uit om van Het Anker niet enkel een puur economische productie-eenheid te maken, maar een publiek-toegankelijk totaalverhaal te brengen met tal van extra activiteiten. Zo opende hij eind jaren ’90 een 3-sterrenhotel binnen de muren van de brouwerij, begon hij in 2010 rondleidingen op de site van Het Anker te organiseren en voorzag hij het domein van een brasserie.
Minimalistische badkamerkranen uitgerust met de nieuwste technologieën
Zoals de naam van deze nieuwe kranenlijn suggereert, is het ontwerp van de Essence teruggebracht tot het strikt essentiële. Door de kraan rond het nieuwe 28 mm patroon te bouwen, heeft GROHE hem nog verder kunnen afslanken en de visuele impact van zijn minimalistische vorm verhoogd. Bovendien biedt Essence de gebruikers extra vrijheid door de verbeterde functionaliteit van de draaibare uitloop en de verstelbare GROHE AquaGuide-mousseur. De oorsprong van het unieke ontwerp is onmiskenbaar. Deze kraan is voortgekomen uit de eerste puur cilindrische GROHE-lijn, en als zodanig een geactualiseerde herinterpretatie van een populaire klassieker.
Cilindrische vormen, vloeiende overgangen: Essence is een droom die uitkomt voor designliefhebbers over de hele wereld. Deze kranenlijn maakt geraffineerd puristisch design betaalbaar. Het assortiment bestaat uit vier wastafelkranen van S- tot XL-formaat, waarbij de 'S'-uitvoering de slankste is van alle GROHE-kranen die momenteel op de markt zijn. Met een uitloophoogte van 111 mm en versierd met een verfijnde greep is deze perfect geproportioneerde kraan een plezier om te gebruiken en een lust voor het oog.
De drie grotere varianten van de Essence-wastafelkraan bestaan uit een combinatie van uitgepuurde vormen met geleidelijke overgangen tussen de verschillende diameters. Deze subtiele geometrie en de organische overgangen geven het ontwerp een verrassend menselijk trekje. Alle Essence-producten delen de look en feel van de buisvormige 'U'-uitloop en de slanke greep, zodat de consument een hele badkamer kan samenstellen met een naadloos gecoördineerde look.
Evenwicht tussen comfort en duurzaamheid: Alle Essence ééngreepsmengkranen voor wastafels bevatten 28 mm patronen met geïntegreerde temperatuurbegrenzers. GROHE's streven naar duurzaamheid is duidelijk zichtbaar in de GROHE EcoJoy®-mousseur die de waterdoorstroom vermindert, zonder afbreuk te doen aan de waterervaring voor de gebruikers. Voor extra energiebesparingen is het S-model leverbaar met GROHE SilkMove® ES-technologie om het onbedoeld stromen van gemengd water bij het openen van de kraan in de standaardmiddenpositie te voorkomen. Om de hoogste niveaus van gebruikerscomfort en een spatvrije werking te garanderen, worden de grotere kranen geleverd met een draaibare uitloop en de verstelbare GROHE AquaGuide-mousseur, die in een hoek kan worden ingesteld om het water daar te krijgen waar de gebruiker het nodig heeft. Een ander belangrijk kenmerk van deze lijn dat bijzonder gewaardeerd wordt door professionals, is het GROHE QuickFix® Plus-systeem voor een eenvoudige en tijdbesparende installatie.
Rijke keuze aan varianten: Andere varianten van wastafels omvatten 3-gatscombinaties en wandgemonteerde 2-gatscombinaties met uitlopen van verschillende lengtes die op diverse beschikbare wastafels passen. Het assortiment omvat ook verborgen en zichtbare bevestigingen voor badkuipen en douches, 3-gats- en 4-gatscombinaties voor badkuipen, evenals een vrijstaande badvuller.
De Essence-lijn van kranen en fittingen is de nieuwste creatie van de GROHE Design Studio onder leiding van Paul Flowers. Uitgeroepen tot het 'red dot: design team of the year 2011/2012' en bekroond met maar liefst vijf 'red dot: best of the best' awards, heeft de GROHE Design Studio naam gemaakt in en buiten de sanitaire industrie. Door de onvergelijkbare nieuwe Essence-lijn van kranen en fittingen aan zijn portfolio toe te voegen, benadrukt GROHE zijn vastberadenheid om door te gaan met het op de markt brengen van uitstekende designerproducten. De komst van Essence van GROHE maakt sensueel minimalistisch design tot een betaalbare luxe.
De pareo is voor de Polynesische bevolking al eeuwen een traditioneel kledingstuk. Ook nu nog wordt de pareo nog dagelijks gedragen. De Journée du Pareo die op vrijdag 29 mei 2015 wereldwijd plaats vindt, zet deze tropische klederdracht internationaal in de kijker. Het beautygeheim van de Polynesische vrouwen zit niet alleen in het dragen van een pareo, het behouden van hun eeuwige jeugdigheid hoeven ze eveneens niet ver te zoeken.
Wij associëren een pareo met vakantie want dragen het als strandkledij. Het fleurige kledingstuk wordt in Tahiti en haar eilanden echter niet alleen op het strand, nabij de lagune of aan het zwembad gedragen, er zit veel meer betekenis achter.
Ook voor mannen: Wie naar Tahiti en haar eilanden reist, merkt al meteen bij aankomst in het hotel of resort dat de pareo geen folklore is. Van het receptiepersoneel tot wie je aan het diner bedient, iedereen is in pareo uitgedost. Opvallend daarbij is dat het kleurrijke doek ook door mannen, als lendendoek, wordt gedragen. In Tahiti en haar eilanden is de pareo kortom een dagdagelijkse outfit en een werkuniform.
Koraal en bloemen: De pareo is heel kleurrijk en kent verschillende motieven die allemaal met de Polynesische eilanden en hun natuur verband houden: ze variëren van wuivend koraal tot bloeiende bloemen. In tal van winkeltjes kun je op Tahiti en haar eilanden naaisters aan het werk zien en pareo’s in een ruim gamma aan kleuren en motieven aanschaffen.
Eeuwige jeugd: De pareo is niet enkel een praktisch kledingstuk dat je op veel manieren kunt dragen, het flatteert ook nog eens mooi, en vooral de Polynesische vrouwen. Hun lange zwarte haren en hun gebronsde huid zijn legendarisch. Het lijkt wel alsof ze dè allermooiste vrouwen op aarde zijn, alsof ze beschikken ze over de formule voor eeuwige jeugd en schoonheid.
Wat is het beautygeheim van de vahine? Het beautygeheim van de vahine – of Polynesische vrouw - schuilt in de weelderige natuur van Tahiti en haar eilanden. De overvloed aan bloemen en planten brengt inspiratie voor stoffenprints maar vooral de werking van de natuurlijke plantenextracten is bij de bevolking goed gekend en wordt nog steeds dagelijks toegepast.
Monoï: Meest populair en ondertussen wereldwijd bekend is monoï. Dit natuurlijke schoonheidsproduct bij uitstek voor huid- en haarverzorging wordt gemaakt van kokosolie en tiare, de nationale bloem. Monoï kent veel toepassingen. Pasgeboren baby’s worden met monoï gemasseerd want dagelijks insmeren is immers goed om de huid te voeden en is ideaal als aftersun. Monoï is verder uitstekend als haarverzorging en voorkomt dat muggen prikken. De werking van monoï wordt dan ook internationaal erkend en bijgevolg als ingrediënt in de commerciële cosmetica gebruikt.
Monoï is het meest gebruikte product maar niet het enige. Ook kokosmelk is voedend voor zowel huid en haar en zelfs hun make-up vinden Polynesiërs al eeuwenlang in de natuur: sommige hibiscusbloemen gebruiken ze als make-up en een infusie van jasmijn verzorgt het gelaat.
ALGEMEEN: Tahiti en haar eilanden
De idyllische bestemming Frans-Polynesië in de Stille Oceaan bestaat uit 118 eilanden verdeeld over vijf archipels en verspreid over een gebied zo groot als Europa. De bekendste eilanden Tahiti en Bora Bora maken deel uit van de Genootschapsarchipel, Rangiroa vind je in de Tuamotuarchipel, Hiva Oa is dankzij Jacques Brel en Paul Gauguin het bekendste eiland van de Markiezen en tot slot zijn er nog de Gambier-en de Australarchipel. Elk heeft zijn eigen unieke karakter: van weelderig begroeide vulkaankraters en hagelwitte of zwarte lavastranden tot atollen met appelblauwzeegroene lagunes en koraalriffen.
Het tijdsverschil tussen Tahiti en België bedraagt elf uur in de winter en twaalf uur in de zomer. Reken voor de vlucht op ruim twintig uur. De voertaal is er Frans en de munteenheid is de XPF, de Franc Pacifique (één EUR = 119,33 XPF). www.tahiti-tourisme.be
Pierre & Vacances: nieuwe bestemmingen in Italiƫ en Portugal
Vanaf april 2015, stellen Pierre&Vacances en Pierre&Vacances premium nieuwe bestemmingen voor in de prachtige regio’s Toscane en Puglia in Italië en aan de Algarvekust in Portugal.
Italië de zuiderse warmte: Als belangrijke toeristische bestemming heeft Toscane heel wat te bieden: ongerepte landschappen, lange zandstranden, kunstminnende pleisterplaatsen... Verder naar het zuiden lonkt Puglia, een geslaagde combinatie van natuur; kunst en geschiedenis. Een duik in het hartje van Italië dankzij zes partnerresidenties: Cordial GolfII Pelagone, Poggio all’Agnello, Borgo Magliano, Pian dei Mucini in Toscane, Sant’Anna del Volterraio op het eiland Elba en Villagio dei Turchesi in Puglia.
Residentie Pierre&Vacances Sant’Anna del Volterraio : Op het eiland Elba, de parel van de Tyrreense Zee ontdekt men de residentie Sant’Anna del Volterraio, gelegen in een uitgestrekt gebied, op 400m van de badplaats Bagnaia. De residentie biedt een waaier aan activiteiten voor de hele familie: gratis toegang tot de Mini Kids Club van 4 tot 10 jaar, buitenzwembad met kinderbad, tennisbaan, sauna…De appartementen, gaande van een studio voor 2 personen tot een 3-kamer appartement voor 5/6 personen, zijn uiterst comfortabel.
Portugal: onder de zon in de Algarve:
Portugal is vandaag de dag een van de meest populaire bestemmingen voor toeristen die naar zon en het zachte klimaat van de Atlantische Oceaan verlangen. De Algarve, in het uiterste zuiden van Portugal, onderscheidt zich door de wilde natuur, het aangename klimaat, de lange zandstranden,....
Bij Pierre&Vacances kan men in Portugal terecht via zes partnerresidenties (waarvan vier premium): Marina Club, Balaia Golf Village, Pine Cliffs Resort, Vila Das Lagoas, Vidamar Villas en Encosta Do Lago.
Residentie Pierre&Vacances premium Pine Cliffs : Deze residentie nestelt zich in het natuurreservaat van Aldeia Das Açoteias, nabij het centrum van Albufeira. De accomodaties zijn ruim en luxueus. Beschikbaar vanaf 3 kamerappartementen voor 5 personen tot 4-kamerappartementen voor 8 personen. Niet te missen: Port Pirates en zijn 7.000m2 waterspelen voor kinderen.
Residentie Pierre&Vacances Balaia Golf Village: Gelegen op 800m van het strand en nabij het centrum van Albufeira, is deze residentie de uitgelezen plek om te ontspannen en te genieten van de charmes van de Portugese kust. De appartementen (tot 3-kamerappartementen voor 5/6 personen) zijn volledig uitgerust en bevinden zich in het hartje van een groot park met een 9-holesbaan. Voor golfliefhebbers!
Van alle eilanden in de Middellandse Zee is Corsica de meest veelzijdige en makkelijk bereikbare vakantiebestemming. Zelfs voor een lang weekend tijdens het voorjaar reis je naar L’Ile de Beauté en uiteraard ook in de zomer die er tot in oktober duurt. Het wordt sowieso een complete vakantie omdat Corsica voor elk wat wils te bieden heeft. Er is de combinatie rijke cultuur en natuurschoon, het spectaculaire bergachtige binnenland en de kust met prachtige stranden. Dat alles overgoten met een grote portie couleur locale, een fantastische gastronomie en prachtige steden met een rijk historisch patrimonium en gezellige centra.
Corsica is ook makkelijk bereikbaar, niet alleen met de ferry vanuit de Zuid-Franse havens maar ook rechtstreeks met het vliegtuig. Zo kan je vanaf 10 mei met Air Corsica vanuit Liège Airport naar het mediterrane eiland vliegen, vier keer per week naar Bastia en Ajaccio met een vluchtduur van slechts 1u40.
Uitstekende aanbiedingen: De vakantieganger heeft een grote keuzemogelijkheid van prima kant en klare reisproducten, op maat van diverse types klanten, zowel voor een rondreis als voor een verblijfsvakantie in zowat alle regio’s van Corsica. Enkele voorbeelden:
1. Autorondreis met Corsica Travel - Hoogtepunten van Noord-Corsica 8 dagen/7 nachten: Reizen langs de Noordkust van Corsica is een kennismaking met steile kliffen, verdoken baaien met gezellige strandjes, authentieke vissershavens rond Cap Corse en karakteristieke dorpen in de Balagnestreek. Rechtstreekse vlucht Brussel – Ajaccio, verblijf in drie hotels, huurauto. Deze reis is een topper voor zij die op een rustige manier de mooiste hoekjes van het noorden van L’Ile de Beauté willen ontdekken. Prijs: € 869, inclusief vlucht, 7 nachten + ontbijt, 7 dagen huurauto type B. Vertrekdata: 4, 11, 18/07 en 1, 8, 15, 22/08 www.corsicatravel.be
2. Verblijfsvakantie met Thomas Cook - Een week genieten aan zee. De Golfe de Lozari ligt in de Balagne, één van de mooiste streken in het noordwesten van Corsica. De stranden zijn subliem en alleen reeds voor de prachtige zonsondergangen zou je voor deze regio kiezen. Met Thomas Cook verblijf je in het Belambre Golfe de Lozaro, ideaal gelegen tussen de zee en de bergen en met rechtstreekse toegang naar het strand. De moderne kamers zijn vol licht en hebben een balkon, er is een verwarmd buitenzwembad en de gasten genieten van een buffetontbijt en van regionale specialiteiten met uitzicht op zee. Prijs: € 598 p.p., 7 nachten halfpension tussen 30/05 en 19/06 - www.thomascook.be
3. Droomvakantie in Porticcio met Jetair - Badplaats aan de Golf van Ajaccio, 8 nachten/7 dagen. Het is handig als je voor een vakantie van een week snel op de bestemming bent. Met Jetairfly gaat het rechtsreeks van Brussel naar Ajaccio en naar het Hotel Club Marina Viva dichtbij de luchthaven van de hoofdstad van Corsica. Club Marina Viva ligt aan de prachtige Baai van Ajaccio, binnen een 10 hectare groot park, direct aan een groot zandstrand en het is de ideale uitvalsbasis voor talloze excursies in Corsica. Prijs: € 999 p.p., 7 nachten in half pension, in een superieure 2-persoonskamer, huurwagen cat. B en vluchten inclusief, afreis 16/05. www.wereldreizen.jetair.be
IBIS-familie wordt 3 jaar lang officiƫle partner van Tour de France
Accor, al sinds 2006 officieel partner van de Ronde van Frankrijk met zijn budgetmerk ibis budget, breidt nu zijn wielerengagement uit naar de volledige ibis-familie, die bestaat uit de merken ibis, ibis Styles en ibis budget. De ibis-familie wordt 3 jaar lang officieel leverancier van de Ronde van Frankrijk en zet zo haar duurzame samenwerking met hen voort.
DE IBIS-FAMILIE, EEN PROMINENTE PARTNER VOOR EEN TOPSPORTEVENT
Drie weken lang, van het vertrek op zaterdag 4 juli in Utrecht tot de traditionele aankomst in Parijs op zondag 26 juli, zal de 102de Ronde van Frankrijk stralen in rood, groen en blauw, de kleuren van de drie merken: ibis, ibis Styles en ibis budget. Door de verlenging en uitbreiding van de samenwerking benadrukt de ibis-familie dat ze zich inzet voor de waarden die de familie deelt met de Ronde van Frankrijk: familie, nabijheid en gezelligheid.
Met 61 vestigingen en 7 259 kamers in de Benelux is de ibis-familie de ideale partner voor de trouwe supporters die hun helden komen toejuichen tijdens de 4 Belgische en Nederlandse etappes die dit jaar deel uitmaken van de Ronde. Met een gloednieuwe installatie wil Accor de boekingssite ibis.com in de kijker zetten en de prijzen en promoties van de drie merken onder de aandacht brengen.
INNOVATIEVE DIGITALE INSTALLATIE
De ibis-familie zet dit jaar een compleet nieuwe commerciële karavaan op touw met hightechinstallatie in de kleuren van ibis.com! Voor het eerst zullen de twee openingswagens uitgerust zijn met een nieuwe generatie ledschermen van 1,20 m hoog en 5 m lang. De hele Ronde lang zullen daar de promoties van ibis.com op te zien zijn.
Vanop deze twee wagens zal een animator met een megafoon de wielrenners en toeschouwers aanmoedigen om samen van de Ronde deze zomer een onvergetelijk moment te maken. Daarachter volgen twee 4x4 wagens van waaruit partners en franchisenemers van de ibis-merken de Ronde vanop de eerste rij kunnen beleven. Langs het parcours van de 21 etappes zullen 600.000 opblaasbare kussens uitgedeeld worden, het bekende embleem van de budgetmerken van de Accor-groep. De Ronde van Frankrijk is overigens niet alleen een sportieve topper, maar ook een echt feest, en dat zal iedereen geweten hebben. De ibis-familie doordrenkt die zomerse dagen met een carnavalssfeer en een Braziliaans muziektrio zal de stoet begeleiden op het duivelse ritme van de carimbo, de salsa en de merengue. Niemand zal naast de ibis.com-karavaan kunnen kijken dankzij de CO2-rookgranaten in de kleuren van de ibis-merken die haar doortocht zullen aankondigen.
"De Ronde van Frankrijk is een iconisch sportevent, dat elke zomer veel supporters kent. Ook de ibis familie draagt zijn steentje bij en wil de Ronde deze zomer onvergetelijk maken. Gezelligheid voor iedereen en de solidariteit waar je tijdens de Ronde van kan genieten, vind je ook terug in de ibis hotels zonder in te boeten op comfort, moderne uitstraling en design. Wij zijn alvast fier en enthousiast over deze samenwerking die de klanten, partners, medewerkers, topsporters en fans 3 jaar lang tijdens deze competitie zal samenbrengen.", aldus Caro van Eekelen, COO HotelServices Accor Benelux.
DE IBIS- FAMILIE
Het economy merkportfolio van de Accor groep, ’s werelds meest toonaangevende hoteloperator met meer dan 3.600 hotels in 92 landen, omvat de ibis, ibis Styles en ibis budget merken. Met meer dan 1.800 hotels in 63 landen, deelt de ibisfamilie de waarden ‘eenvoud’, ‘moderniteit’ en ‘welzijn’. Elk van de drie merken heeft zijn eigen persoonlijkheid en waaier aan hoteldiensten: behulpzaam en doelgericht garandeert ibis ultiem comfort aan een hoog dienstverleningsniveau. ibis Styles hotels hebben elk hun eigen uniek design en ‘happy mood’ sfeer. ibis budget biedt een slimme keuze voor essentieel comfort tegen een budgetvriendelijke prijs.