Optimaal genieten van de warme zomerdagen, dat is waar het bij Unisa dit voorjaar rond draait. Het Spaanse modemerk zoekt continu naar nieuwe en innovatieve technologieën om hun producten zo comfortabel mogelijk te maken. Het resultaat? De nieuwste ontwikkeling, de SUPER LIGHT technologie, die de perfecte match biedt tussen vrouwelijkheid en comfort. Dankzij het gebruik van EVA (ethyleenvinylacetaat) zijn de schoenen en tassen flexibeler en lichter dan ooit.
Op wolken lopen
We ruilen onze stevige, warme schoenen in voor een open hak of ademende sneaker en vieren de aantocht van de zomer. Wat je plannen ook zijn, in de ULTRA LIGHT schoenen van Unisa kan je zowel urenlang rondslenteren in je favoriete stad als feesten tot in de late uurtjes.
Zo licht als een veertje
Ben je het zat om steeds een te zware tas te moeten meesleuren? Unisa ontwikkelde vederlichte tassen voor een optimaal draagcomfort. De handtassen zijn musthaves voor iedere stranddag of citytrip.
The Art of Everyday Life - Beschikbaar sinds 27 februari
De wereldwijde kledingretailer UNIQLO kondigt vandaag de lancering aan van de lente/zomer 2023 editie van het LifeWear magazine (Issue 08) op maandag 27 februari. Het LifeWear magazine is een gratis publicatie die de UNIQLO LifeWear-filosofie uitdraagt om het dagelijks leven van mensen rijker en comfortabeler te maken. Het thema van Issue 08 voor lente/zomer is "The Art of Everyday Life", een herontdekking van de relatie tussen kleding en leven. Dit is een nummer dat lente/zomer stylings presenteert met "kunst" in de zin van een creatief avontuur, evenals de kwaliteiten en vaardigheden die ons in staat stellen elke dag positief te beleven.
Takahiro Kinoshita, Fast Retailing Group Executive Vice President en Creative Director gaf als commentaar: "Parijs, Tokio, Melbourne, Los Angeles, Barcelona, Kyoto, Stockholm, Boston, Hamburg en Warschau - dat zijn de steden die LifeWear magazine bezocht en fotografeerde voor dit nieuwste nummer. We wilden de positieve stemmingen en waarden van elke locatie en haar inwoners overbrengen samen met LifeWear, en we zijn er in geslaagd een nummer met een reisgevoel samen te stellen."
Overzicht van LifeWear magazine Issue 08 2023 Lente/Zomer nummer - Magazine: A4 gewijzigd formaat, 120 pagina's, tweetalig Japans en Engels. - Belangrijkste distributiepunten: in de 3 UNIQLO-winkels in België. - Website: https://www.uniqlo.com/lifewearmagazine/ - Bevat exclusieve inhoud die alleen beschikbaar is op de website.
Belangrijkste inhoud van het voorjaars-/zomernummerummer 2023
Kledingkast essentials : Het openingsartikel richt zich op basisartikelen van UNIQLO en hoe deze zich blijven ontwikkelen. Er worden 11 artikelen gepresenteerd die iedereen als vast onderdeel van zijn garderobe zou willen hebben, waaronder oxford overhemden die met de jaren beter worden, chino-broeken met een bijgewerkt, modern silhouet, en jurken met print die gevoelens van opgetogenheid voor de lente oproepen.
Praten over kunst en denim in LA : Deze voorstelling van denimstijlen die eigenheid accentueren gaat gepaard met een verslag van een bezoek aan het Jeans Innovation Center van Fast Retailing in Los Angeles. Het artikel belicht producten uit deze R&D-faciliteit zoals Blue Cycle Jeans, samen met laserbewerking en andere geavanceerde technologieën, vanuit het perspectief van een excursie met lokale kinderen.
Kunst en leven in Barcelona : In samenwerking met Apartamento, een Spaans tijdschrift dat de leefruimte en levensstijl van ontwerpers van over de hele wereld laat zien, richt deze rubriek zich op drie kunstenaars die in Barcelona wonen, met foto's van hen in hun studio's die enkele van de nieuwste items uit de Uniqlo U-collectie dragen. Door middel van interviews delen zij hun gedachten over de kunst van het genieten van het moment door middel van expressie.
Rivieren Horen, Bergen Voelen : Dit artikel volgt de Noord-Ierse kunstenaar Nigel Peake, die de omslag van dit nummer maakte tijdens een bezoek aan Kyoto. Hij bespreekt kunst aanwezig in het dagdagelijks leven en zijn filosofie om te creëren tijdens zijn bezoek aan vlooienmarkten, antiekwinkels en de geishawijken van de stad. Nigel benadrukt het belang van het vastleggen van momenten in steeds veranderende dagen. Het kunstwerk dat hij maakte voor de omslag is een afbeelding van Kyoto.
Klassiek Ballet, Jeugdige Geest : Dit artikel volgt de oefensessies van het Nationaal Jeugd Ballet in Hamburg, Duitsland. Acht jonge dansers van het gezelschap dragen sportkleding gebaseerd op AIRism. Het artikel staat bol van hun toekomstdromen, en hun frisse charme
Ter ere van Internationale Vrouwendag (8 maart) onthult Belgisch modelabel CKS een nieuwe campagne die vrouwen aanspoort elkaars grootste cheerleader te zijn. Onder het motto 'We’ve got each other’s back' creëerde het merk een exclusieve capsulecollectie van vrouwelijke musthaves. CKS voegt de daad bij het woord en lanceert tegelijk een videocampagne waarin powervrouwen Evy Gruyaert en Cathérine Moerkerke, samen met gekende influencers, maar ook CKS lovers en CKS collega's, elkaar verrassen met complimenten.
We’ve got each other’s back
Van presentatrices Evy Gruyaert en Cathérine Moerkerke tot Vlaamse entrepreneurs en trouwe CKS-klanten: het merk nodigde powervrouwen uit en vroeg hen iemand mee te brengen die hen nauw aan het hart ligt.
Het gaat om een ware feelgoodmissie, waarbij CKS vrouwen wil stimuleren om elkaar complimenten te geven, te ondersteunen en empoweren om zo het ‘onmogelijke’ te bereiken. CKS filmde deze kostbare momenten; de dames gingen gekleed in hun favoriete items van deze exclusieve capsulecollectie.
De Internationale Vrouwendag-collectie bestaat uit übervrouwelijke musthaves waaronder T-shirts met quotes, een sweater, palazzobroek, blouse, kimono en sokken. Instant happy kleuren (Fuchsia! Felgroen!) werden gecombineerd met een unieke, in-house ontworpen print gecreëerd uit een handgetekende collage. Het resultaat mag er zijn, met fleurige looks om één van de belangrijkste dagen van het jaar in te vieren.
Praktisch : De capsulecollectie is verkrijgbaar vanaf 2 maart 2023 in alle CKS stores en op cks-fashion.com. Prijzen variëren tussen €14,99 euro en €124,99.
Interhome bevestigt: onze buurlanden boeken al massaal, terwijl wij afwachten
Vakantiewoningverhuurder Interhome kende een recordjaar in 2022 en ook 2023 belooft mooie resultaten. De boekingen gaan pijlsnel, alleen in België gaan de reservaties voor de paas- en zomervakantie achteruit ten opzichte van vorig jaar (-6,7%). Dit terwijl de Nederlanders, Fransen en Duitsers nog een versnelling hoger schakelen dan in 2022. Met andere woorden: onze buurlanden gaan met de mooiste woningen aan de haal en de Belg dreigt met de overschotjes van onze buren achter te blijven.
Interhome ziet de boekingscijfers binnenstromen en heeft dit vooral te danken aan onze buurlanden. In termen van reservaties gaan zowel Nederland (+14,8%), Duitsland (+10,3%) als Frankrijk (+4,4%) erop vooruit in vergelijking met het recordjaar van 2022. Belgen lijken afwachtend want de reservaties voor 2023 gaan met –6,7% achteruit ten opzichte van vorig jaar.
De vergelijking wordt natuurlijk gemaakt met 2022, wat voor Interhome een heus recordjaar was. Maar de ons omliggende landen blijven in tegenstelling tot België wel nog steeds snelheid maken én groeien. Frankrijk en Duitsland zijn niet de kleinste landen, dus ook de volumes zijn aanzienlijk. “Wanneer we het zoekgedrag en de zoekvolumes bekijken op de Belgische website, is de interesse niet minder dan vorig jaar. Er wordt gewoon minder snel geboekt”, vertelt Thibault Van Look, Country Manager België bij Interhome. “Dat maakt natuurlijk dat de mooiste woningen momenteel naar reizigers uit onze buurlanden gaan, aangezien wij langer twijfelen dan hen. Een woning kan voor dezelfde periode maar één keer verhuurd worden, natuurlijk. En de maanden juli en augustus zijn ook voor onze buren de populairste maanden”, sluit hij af.
Drie populairste landen al voor 70% volgeboekt
De populairste vakantielanden voor de Belg blijven Frankrijk, Spanje en Italië. Maar het aanbod aan beschikbare vakantiewoningen voor komende zomer slinkt daar dus stevig. “Als we filteren op vakantiewoningen met eigen zwembad, het populairste product in de maanden juli en augustus, zien we dat het aanbod op de populairste bestemmingen gemiddeld al voor 70% is volgeboekt”, zegt Thibault Van Look nog. Concreet is in Spanje 61% van de woningen met eigen zwembad volgeboekt, in Frankrijk is dat 70% en in Italië maar liefst 78%.
» T-SHELF EILANDDAMPKAP MET GEÏNTEGREERDE LEGPLANKEN - » TREND OVERGEVLOGEN UIT DE HORECA
De keuken is de plek in huis waar efficiëntie en design geslaagd samensmelten, soms op de meest onverwachte manieren. Heer en keukenmeester Franke haalde inspiratie uit de restaurantwereld en gaf een eigen twist aan de functionele eilanddampkamp. Het nieuwe Mythos T-Shelf-model combineert het praktische van een professionele keuken met kwaliteitsvol design in een industrieel getint jasje, voor een krachtige eyecatcher die het hart van de woning naar een nieuwe dimensie voert.
Design en finesse ...
De statige constructie van de Mythos T-Shelf krijgt een zachtere afwerking door de glazen leggers met getemperde finish. Het geheel is een elegante maar gestructureerde symmetrie die met zijn mat zwarte afwerking een hoogwaardige designtoets geeft aan ieder kookeiland. De geïntegreerde schapjes hinten bovendien naar de professionele restaurantkeuken en zijn praktisch organisatievermogen, volledig in te vullen naar eigen smaak en inzicht. Stal je mooiste wijnglazen uit of breng leven in de ruimte met een groene kamerplant of zelfgekweekte kruidencollectie. Of misschien heb je wel een straffe verzameling kookboeken om mee te pronken? Ten slotte zorgen de ingebouwde LED-lichtbalken met gemoedelijke dimfunctie voor de juiste sfeer, op ieder moment van de dag.
Een doorgewinterde chef kent en begrijpt het belang van efficiëntie in de keuken en hoe het kan bijdragen aan een fijne restaurantervaring. Franke goot deze kunde en wijsheid mee in de Mythos T-Shelf-dampkap, voor een vakkundig kookmoment in eigen huis. Het symmetrische 360°-ontwerp is niet alleen mooi om naar te kijken, het is ook bijzonder handig en vanuit iedere hoek bereikbaar. De sterke ingebouwde Sound Pro-ventilator van het model zorgt bovendien voor geurvrije rust en ongestoorde stilte tijdens gezellige kooksessies. Daarnaast werden de slimme bediening en andere nuttigheden (als de vetfilters) opnieuw naadloos geïntegreerd in het design: efficiënte esthetiek ten top!
De Veluwe is het sterkste streekmerk van Nederland, gevolgd door Zuid-Limburg en het Waddenzeegebied. Dit blijkt uit onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy - in opdracht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen - onder de 100 grootste gemeenten, bekendste streken en provincies.
Een sterk streekmerk kenmerkt zich door een hoge naamsbekendheid, waardering en gevoel van verbinding, het zijn allemaal factoren waar de Veluwe in het onderzoek hoog op scoort. Zo kent vrijwel iedere 18-plusser de regio en geven het de hoogste waardering van alle Nederlandse streken, gevolgd door het Waddenzeegebied en de Veluwezoom. Bijna de helft geeft aan de streek nog eens te willen bezoeken.
Veelzijdige Veluwe: Reinou de Haan, Merkleider Veluwe bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is blij met deze erkenning: “De afgelopen jaren hebben we - samen met gemeenten, ondernemers en terreinbeherende organisaties - hard gewerkt aan het versterken van het merk Veluwe. Met inzet van strategische campagnes en marketingactiviteiten zetten we ons in voor een duurzame bezoekerseconomie en een sterk streekmerk. Het is mooi om te zien dat deze inzet loont. En van de herkenbaarheid en aantrekkelijkheid van de veelzijdige Veluwe profiteert de hele regio.”
Hoge waardering : ‘Uniek, sympathiek, actief en ruig’ wordt de Veluwe genoemd en geroemd om de mooie natuur en goede wandel- en fietsmogelijkheden. Voor jongeren geldt hetzelfde; zij kennen de Veluwe ook om de natuurschoonheid, met daarnaast de vele vakantiemogelijkheden en sfeer. De hoogste waardering kent deze groep toe aan Texel, Bonaire en op de derde plek de Veluwe. De Veluwe is het geliefdst bij mensen met een modaal inkomen, gepensioneerden, hoger opgeleiden, parttime werkers en 55-plussers.
Top 5 sterkste Veluwse merken : Volgens inwoners van Gelderland zijn Koninklijke Burgers' Zoo, Apenheul, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Nederlands Openluchtmuseum en Dolfinarium de sterkste merken op de Veluwe. Ondervraagden buiten de provinciale grenzen noemen Paleis Het Loo, Apenheul, Kröller-Müller Museum, GelreDome en Open Monumentendag. Algemeen directeur Alex van Hooff van Koninklijke Burgers’ Zoo: “We voelen ons zeer vereerd met deze uitverkiezing. Wat het extra mooi maakt, is dat deze waardering door de inwoners van de provincie Gelderland zelf is uitgesproken. Als park voelen we ons zeer betrokken bij onze regio.”
Nieuwe streekproducten erkend: eetbaar erfgoed gaat niet verloren
De Valeirkoekjes uit Gavere en graanjenever uit Landen worden erkend als ‘eetbaar erfgoed’. Ze krijgen van VLAM de erkenning STREEKPRODUCT.be. Ineke Demeyer bakt vaders koekjes met faam in haar nieuwe zaak in Oost-Vlaanderen, in Vlaams-Brabant neemt Kris Wintmolders de lokale jenevertraditie terug op. Zo zorgen ze ervoor dat het eetbaar erfgoed in hun streek niet verloren gaat.
Eetbaar erfgoed is het paraplubegrip dat verwijst naar alle traditionele streekproducten in Vlaanderen. Denk maar aan vleesproducten, dranken of zoetigheden. Meer dan 4 op de 10 Vlamingen koopt minstens maandelijks een streekproduct. Maar wat denkt de Vlaamse consument over eetbaar erfgoed? Uit een bevraging van VLAM blijkt dat eetbaar erfgoed wordt gelinkt aan volgende begrippen: - typisch in België, Vlaanderen of in een bepaalde regio; Traditioneel: dingen die je kent van je grootouders en die generatie-overschrijdend blijven bestaan. Op traditionele wijze gemaakt met veel vakmanschap, liefde en geduld. - Waardevol: wereldbekend of vergeten, ze zijn steeds de moeite waard om erover te praten en door te geven.
Elk jaar voorziet het Steunpunt Streekproducten in de schoot van VLAM (Vlaams Centrum voor Agro-en Visserijmarketing vzw) drie erkenningsrondes voor Vlaamse traditionele streekproducten. De beoordelingscommissie, die samengesteld is uit specialisten uit alle voedingsdomeinen, onderzoekt de aanvragen en adviseert de sectorgroep Streekproducten van VLAM, die beslist over de erkenningen. In totaal telt VLAM 186 unieke streekproducten.
Gavers Valeirke
Aangeboden als Gavers Valeirke door Koffiehuis Bon Appetine in Gavere
Het standbeeld van een ridder die meevocht in de Slag van Gavere in 1453 heeft heel wat te weeg gebracht in Gavere. Lokaal kreeg het beeld de naam “Valeir” door de gelijkenis met een Gaverse schrijnwerker. In 1994 besliste banketbakker Kris Demeyer het beeld te eren met een broos koekje, het eerste van de vele Valeir-producten in de streek. Vervolgens verenigde o.a. de familie van Kris zich in de Confrerie van de Tantes en de Nonkels van Valeir. Zij groeiden uit tot ambassadeurs van Gavere en van de Gaverse producten zoals bieren en hespen.
Het Gavers Valeirke is een knapperig koekje op smaak gebracht met hazelnoten, amandelen en citroenschil. Momenteel is de productie in handen van Ineke Demeyer, zij bakt en serveert de koekjes in de oude bakkerij, nu Koffiehuis Bon Appetine.
Aangeboden als Graanjenever door Wintmolders Jenever uit Landen
Graanjenever is de passie van Kris Wintmolders. Na een jaar avondschool te volgen kon hij zelf moutwijn maken, de basis voor een ambachtelijke graanjenever. Bovendien ging hij aan de slag in een Vlaams-Brabantse regio met een stokerijtraditie. De plaatselijke heemkundige kring Pepijn@Landen telde in de 19e eeuw 4 stokerijen verspreid over de deelgemeenten Neerwinden, Janshoven, Walshoutem en Eliksem. De streek beschikte over rijke landbouwgronden met een overvloedige graanoogst en er was bovendien voldoende water beschikbaar.
Vandaag haalt Kris zijn beslagwater uit een bron vlakbij de watertoren, een symbool voor Landen dat ook op het etiket van de Wintmolders-graanjenever prijkt. De Landense graanjenever is zeer zacht, hij bevat 20% moutwijn, wat hem een complexe graansmaak geeft met een lichte toets van jeneverbes. Het eindproduct bevat 30% alcohol, niet te sterk en een aanrader voor wie gin eens wil inruilen voor een echte Vlaams-Brabantse graanjenever.
Huidveroudering is een complex biologisch proces dat na verloop van tijd structurele veranderingen in gang zet in elke laag van de huid. Met name het gezicht verliest stevigheid en elasticiteit, wat tot oneffenheden leidt zoals een verslapte, ingevallen huid en verlies van definitie van de gezichtscontouren. Dit is het gevolg van de afname van de kwaliteit en kwantiteit van essentiële moleculen zoals collageen en elastine. De afbraak van vezels binnen deze moleculen (essentieel voor het bieden van ondersteuning, structuur en stevigheid) accentueert de huidverslapping en zorgt ervoor dat de definitie en elasticiteit van de huid geleidelijk aan afneemt.
De oplossing van Collistar Milano: LIFT HD+
LIFT HD+ tilt LIFT HD naar een hoger niveau: nu met ultradoeltreffende, pure** formules en een gebooste technologie als basis. De perfecte oplossing voor een gerichte, liftende en een verstevigende anti-age werking. Lift HD+ is door Collistar Clean Research® ontwikkeld volgens de hoogste kwaliteitscriteria. Het behandelt succesvol het verlies aan definitie en stevigheid met direct zichtbare resultaten. Na verloop van tijd wordt de huid steeds steviger dankzij een speciale combinatie van drie krachtige ingrediënten: LIFT HD+-complex, Tens-Activ® en Extract van Italiaans Theerooswater. Deze nieuwe aanpak van cosmetisch liften herstelt de stevigheid, kracht en definitie en verjongt het gezicht. Gerichte, progressieve resultaten worden versterkt door de LIFT HD+ lijn te combineren met een spieractiveringsritueel, waarbij speciale massagetechnieken het spiergeheugen van het gezicht opnieuw activeren.
DE ROL VAN HET SPIERGEHEUGEN
Weet jij nog hoe je gezicht er tien jaar geleden uitzag? Je spieren wel, dankzij het ‘spiergeheugen’.
Ons gezicht wordt ondersteund door spiergroepen die net als de andere lichaamsspieren hun ondersteunend vermogen verliezen als ze niet op de juiste manier worden gestimuleerd en getraind. De effecten van veroudering, onze levensstijl en gezichtsuitdrukkingen versterken het natuurlijke proces waarbij onze spieren hun stevigheid en definitie verliezen. Het menselijk lichaam heeft daarom een mechanisme dat bekend staat als het ‘spiergeheugen’. Hierdoor kunnen de spieren het verlies aan stevigheid en volume relatief snel tegengaan, op voorwaarde dat ze op de juiste manier gestimuleerd worden.
1. LIFTING REMODELING SERUM : Een serum ontwikkeld voor de verslapte huid. Het voelt vloeibaar en zijdezacht aan en is verrijkt met 100% Italiaans Theerooswater, dat bekend staat om zijn vermogen te kalmeren en oxidatieve stress te verminderen. Het serum heeft een liftende en verstevigende werking, zodat het gezicht geherdefinieerd en gelift wordt met optimale resultaten. Dit alles dankzij een speciale formule die LIFT HD+ complex, Tens-Activ® en Extract van Italiaans Theerooswater combineert
2. LIFTING FIRMING CREAM : De kracht van cosmetisch liften is nu gevat in een buitengewone textuur. De crème is verrijkt met 100% Italiaans Theerooswater, dat bekend staat om zijn vermogen oxidatieve stress te verminderen en de huid te kalmeren. De rijke crème smelt op je hand en wordt gemakkelijk opgenomen door de huid. Aan de basis staat een gebooste technologie die drie ingrediënten combineert: LIFT HD+-complex voor de synthese van collageen en elastine, Tens-Activ® voor een onmiddellijk liftend effect en Extract van Italiaans Theerooswater voor elasticiteit en stevigheid.
3. LIFTING EYE & LIP CONTOUR CREAM : Deze uitzonderlijke eye and lip contour cream is verrijkt met 100% Italiaans Theerooswater, dat bekend staat om zijn antioxiderende en kalmerende eigenschappen. Het resultaat? Een onmiddellijk liftend, verstevigend effect. Met zijn fluweelzachte, smeltende textuur, herstelt hij de stevigheid van de oog- en lipcontouren, verbetert oneffenheden, lift de oogleden en vermindert wallen en donkere kringen. De uitstekende anti-age werking is te danken aan een combinatie van drie speciale ingrediënten: LIFT HD+ complex voor de synthese van collageen en elastine, Tens-Activ® voor een onmiddellijk liftend effect en Extract van Italiaans Theerooswater voor elasticiteit en versteviging. De formule is ook verrijkt met meidoornbloesemextract om de oogleden te liften en de doorbloeding te verbeteren, donkere kringen te verhelpen en de huid te laten stralen.
4. IMMEDIATE TENSOR EFFECT LIFTING VIALS : De nieuwe Immediate Tensor Effect Lifting Vials (nu verrijkt met 100% Italiaans Theerooswater) zijn nog doeltreffender en zorgen voor een gerichte, onmiddellijk liftende werking en een verstevigend anti-age effect. De speciale formule bevat een rijke mix van actieve ingrediënten die in synergie werken om de huid te revitaliseren, en meer stevigheid te geven. LIFT HD+ complex voor de synthese van collageen en elastine, Tens-Activ® voor een onmiddellijk liftend effect en Extract van Italiaans Theerooswater voor elasticiteit en versteviging. Ideaal als shokbehandeling op het gezicht, hals en decolleté voor een belangrijke avond, voor wanneer het gezicht er moe en getekend uitziet, of als een intensieve behandeling als onderdeel van de LIFT HD+ beautyroutine. De ampullen strijken de gezichtscontouren weer glad, minimaliseren rimpels, laten tekenen van vermoeidheid en stress onmiddellijk verdwijnen.
Lift HD+ Lifting Remodeling Serum 30 ml € 60,00 - Lift HD+ Lifting Firming Cream 50 ml € 65,00- Lift HD+ Lifting Eye And Lip Contour Cream 15 ml € 50,00 - Lift HD+ Lifting Vials Immediate Tensor Effect 7 x 1,5 ml € 40,00
NIEUW LIFT HD+: VANAF EIND FEBRUARI 2023 VERKRIJGBAAR
zetten sterk in op verduurzaming afval- & materialenbeheer
Veritas zal vanaf 01/04/2023 haar volledige afval- en materialenbeheer onderbrengen bij haar specialistische partner, Recycling Partners Belgium BV (“RPB”). Veritas heeft de ambitie om haar afval- en materialenketen sterk te verduurzamen. Een uniform, centraal gecoördineerd en kwalitatief afval- en materiaalbeleid doorheen haar hele organisatie, zowel op winkel als op DC niveau, draagt daar aan bij. Veritas wil hiermee ook inspelen op de toenemende consumentenvraag naar duurzaamheid.
Uitdagingen & Doelstellingen
Veritas is steeds op zoek naar mogelijkheden om haar supply chain efficiënter en duurzamer te organiseren. In de praktijk is het niet altijd eenvoudig te monitoren welke materialen waar en wanneer aanwezig zijn in een organisatie met 120 winkels doorheen heel België en een centraal DC in Tisselt. Om ze vervolgens ook nog eens correct te sorteren en de juiste partners aan te sturen voor de ophaling en verwerking ervan.
Veritas is zich zeer bewust van de stijgende waarde van grondstoffen en daarom is het doel om het afval- en materialenbeleid verder te optimaliseren, een afvalhandboek ter beschikking te stellen van elke medewerker, bronsortering te promoten en operationeel mogelijk te maken aan de hand van sorteereilanden, - instructies en -opleidingen. Dit moet stap voor stap leiden tot afvalpreventie, restafvalreductie en hogere recyclage scores.
“We zijn erg blij de handen in elkaar te slaan met RPB. Wij zoeken continu naar nieuwe manieren om beter te doen en om onze werking te optimaliseren. Door samen te werken met een expert in het vak, kunnen we bouwen aan een meer duurzame toekomst”, stelt Corneel De Maeyer, CEO van Veritas.
RPB neemt deze uitdaging met twee handen aan en zorgt voor één centraal aanspreekpunt, de nodige tools en de implementatie ervan, zowel op de werkvloer als op vlak van data management. Vervolgens koppelt RPB de materialen aan de best mogelijke operationele ophalers en verwerkers en rapporteert regelmatig de resultaten naar de stakeholders bij Veritas.
Strategisch Partnership
De focus van deze strategische samenwerking ligt op duurzaamheid, maar daarnaast ook op operational excellence, innovatieve techniek, marktconformiteit, interne processen en vereenvoudiging van het facturatie- en administratie proces. Het is een bewuste keuze om dit deel van de business uit te besteden omdat dit sneller zal leiden tot het gewenste resultaat. Marktkennis, een sterk netwerk en actieve aansturing zijn daarbij key en dat vinden we terug bij RPB. Veritas kan op die manier eigen resources volledig blijven inzetten op haar core retail activiteiten.
Stijn Smetsers, Partner bij Recycling Partners Belgium BV, vult aan: “Door Veritas volledig te ontzorgen met een centraal gecoördineerde aanpak, zowel op operationeel als op data management vlak, kan Veritas zich volledig focussen op haar core business. Ondertussen worden haar interne organisatie, operationele & administratieve processen, afvalvalorisatie en juridische dekking door RPB geoptimaliseerd.”
Stijlvol, maar comfy: de Nillies-geïnspireerde, kwaliteitsvolle broeken en shorts van BRAX zijn een must-have in iedere kleerkast. Het Duitse modelabel combineert lichte, soepele stoffen met felle kleuren voor een casual, maar verfijnde look. Ook de felgekleurde, 2000s-geïnspireerde jeansbroeken uit de SS23-collectie zijn favoriete bottom pieces in the making.
Altijd een optimist
Boost je mood! De kleurrijke en luchtige stoffen uit de nieuwe BRAX-collectie zorgen voor een relaxte, maar classy fit, die je automatisch goed in je vel laten voelen. Losse broeken in ademende stoffen zijn ideaal voor de warmste uren van de dag én de frissere zomeravonden. Mix en match met een blazer of een losse trui.
De terugkeer van de Nillies
Van denim op denim tot low rise jeans: wat mode betreft zijn de Nillies weer helemaal terug. De Y2K-trend, geïntroduceerd door popiconen als Britney Spears en Christina Aguilera, zorgt voor pure nostalgie. De SS23-collectie van BRAX heeft een uitgebreide collectie van 2000s-geïnspireerde denim.
Kort gebroekt
Laat de nauw aansluitende broeken maar in de kast liggen en kies ook eens voor een minishort. Combineer met slippers, sneakers of laarzen. De BRAX SS23-collectie biedt heel wat stuks geschikt voor iedere gelegenheid.
De Belgische interieursmaakmaker trekt vanaf het voorjaar de veelzijdigheid van haar indoormeubelen de buitenlucht in. Met het bestaande aanbod tuinlounges, -stoelen en -(salon)tafels nu in een geborstelde, zwarte uitvoering, inspireert Ethnicraft de identiteit van ons terras. Tijdloze, smaakvolle statements kunnen vanaf 1 maart ook buiten worden gemaakt met de Jack Outdoor- en Bok Outdoor-collectie in klassiek zwart uniform.
Say it in black
Zoals Ethnicraft steevast ontwerpt met veelzijdigheid in kleuren en materialen, is de buitencollectie nu ook beschikbaar in een nieuwe zwarte variant. Met uitvoeringen van de Jack Outdoor- en Bok Outdoor-collectie in zwart gebeitste, massieve teak wordt de elegantie van het interieur doorgetrokken naar de tuin en het terras. Deze zwarte versie is chic, verfijnd en brengt een andere, gestroomlijnde sfeer dan de outdoor collectie in natuurlijk teakhout.
De afwerking van de Black Outdoor-collectie is geborsteld, wat resulteert in een meer authentieke afwerking die de houtnerf accentueert en extra tactiliteit geeft. Daarnaast zijn de buitenmeubels getest op extreem hoge temperaturen en warmteabsorptie. Met de uitnodigende en luchtige lijnen van de Jack- en Bok-reeks houd je het hele jaar door de zomerse gezelligheid vast.
Het iconisch Belgisch denimmerk blaast dit jaar 115 kaarsjes uit, en dat mag gevierd worden!
Lee Cooper is een merk met een rijke geschiedenis, enorm veel ervaring, en jarenlange expertise. Het label is opgericht in 1908 en zijn dankzij hun rijke heritage uitgegroeid tot een onmisbare speler in de denimmarkt. Van oorsprong Engels, maar al vele jaren in handen van een Belgisch familiebedrijf, mag Lee Cooper zich ondertussen het oudste jeansmerk van Europa noemen, en daar zijn ze enorm trots op.
Lee Cooper is een merk dat volledig leeft volgens hun motto "Be Yourself". Een baseline die ze in de jaren '80 gebruikte, en die ze in 2022 opnieuw hebben gelanceerd. Ze voegen ook direct daad bij woord, want met decennia aan ervaring kunnen ze een uitgebreid aanbod aan pasvormen aanbieden. Ze spreken niet over must-haves of trends, maar leggen de focus op kwaliteitsvolle producten die lang meegaan, en op een groot aanbod modellen zodat iedereen bij Lee Cooper terecht kan en iets kan vinden waar ze zich goed in voelen. Zo introduceren ze dit jaar ook de Boomer Jeans, blijven ze focussen op genderneutraliteit door de introductie van verschillende unisex items, en zetten ze de volgende stap in hun duurzaamheidsverhaal.
Het merk introduceert dit jaar een nieuw model, de Boomer Jeans. Een jeansbroek die speciaal ontworpen is om toegankelijk te zijn voor een ouder doelpubliek. Gemaakt uit katoen, en met een lossere fit is dit de ideale broek om in ultiem comfort de dag door te komen. De slim fit zorgt ervoor dat de broek je een polished look geeft, en de koordsluiting voegt dan weer een casual element toe. Combineer het met een kleurrijk jasje en sneakers, en je bent helemaal good to go.
Lee Cooper introduceerde vorig jaar al genderneutrale items binnen hun kindercollectie. Er werd afgestapt van de tradtitionele jongen/meisje verdeling en overgegaan tot een algemene benaming. Op deze manier willen ze kinderen, en bijgevolg ouders, aanmoedigen om kleren te kiezen waar ze zich goed in voelen, zodat ze volledig kunnen genieten van het kind-zijn.
Dit jaar introduceert Lee Cooper ook genderneutrale items voor volwassenen. Niet alleen bovenvermelde Boomer Jeans wordt verkocht als unisex model, maar ook verschillende items zoals een sweatshirt, T-shirt, en een denim hemd. Elk seizoen introduceert het merk nieuwe items zonder vermelding van het gender.
Lee Cooper houdt al 115 jaar van denim, maar houdt nog meer van de planeet. Ze investeren al jaren in een duurzamer productieproces waarbij ze erin zijn geslaagd niet enkel hun waterverbruik enorm te verminderen, maar ook hun gebruik van energie en chemicaliën is enorm gedaald. In 2023 zetten ze de volgende stap in het duurzaamheidsverhaal door de Circular Denim te lanceren. De broek is gemaakt uit 99% natuurlijke vezels, en de grondstoffen kunnen telkens opnieuw worden gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de jeans na zijn levenscyclus makkelijk en quasi volledig te recycleren is.
Circular Denim jeansbroek voor haar en voor hem
"Ik ben heel fier dat wij dit jaar onze 115 jaar kunnen vieren, het oudste denimmerk van Europa! Ik werk ondertussen al 35 jaar voor Lee Cooper en ik heb dat al die jaren met veel passie gedaan. Ik heb heel wat merken zien komen en gaan, maar Lee Cooper staat er nog steeds. Door de jaren heen hebben wij een enorme know-how opgedaan in het maken van jeans. Wij ontwikkelen authentieke, tijdloze, en kwalitatieve jeans voor mensen die zich niet laten dicteren wat ze moeten dragen. Geen dwingende trends, maar gewoon de perfecte fit voor jong en oud", aldus CEO Caroline De Coker
Arte brengt groene ‘headspace’ naar binnen met een nieuwe collectie muurbekleding die de natuurlijke variëteit en rust van het bos viert. Les Forêts telt zeven dessins die opgebouwd zijn in de tinten mosgroen tot herfstpracht en een occasionele toets blauw. Ook de gebruikte materialen weerspiegelen de overvloed van het bos: schors, raffia, kurk en hout zijn verweven tot kunstige en toch evenwichtige patronen in blok-, vlecht- of bladvorm. Als een indoor-sessie bosbaden, haalt Les Forêts het razende tempo uit de dag en brengt visuele zuurstof in de plaats.
Canopée Dioré
Arte neemt van bovenaf een duik in de Les Forêts-collectie en brengt met Dioré als eerste dessin een levendige interpretatie van het bladerdak. Een opulente print in hoogpolig textiel die de pracht van het gelijknamige beschermde bos op het eiland Réunion weerspiegelt. Beschikbaar in 4 kleurtonen – Grass, Desert sun, Mustard en Cobalt – heeft Dioré de levendigheid en intensiteit van klassieke wandtapijten, maar dan vertaald in abstracte, hedendaagse finesse.
Promenade Infini
Verdwalen in de diepte van het woud doe je dan weer met Infini. Een ontspannen, met de hand geweven en gekleurd patroon van papierdraad en bananenblad, dat intrigeert door de verschillende kleurnuances. Doordat de vezels de verf tijdens het kleurproces ongelijkmatig opnemen, is elke variant een samenspel van eenzelfde en toch verschillende tinten. Het effect is levendig en natuurlijk rustgevend tegelijk. Infini is beschikbaar in de kleuren Teal, Mushroom, Sandstone en Autumn.
Quadro Tinto
Waar Infini met het bananenblad aan de slag ging, zakt Tinto verder de stam af en maakt een klassevol blokpatroon van de schors van de bananenboom. Beschikbaar in drie gekleurde tinten – Cinnamon, Chocolate en Moss – ontstaat Tinto door brede stroken handmatig te weven in een dambordpatroon, die daarna in tegels te snijden en deze tot slot in een strak patroon te leggen. Het resultaat is, volledig in lijn met de rest van de Les Forêts-collectie, zowel spannend en intrigerend als rustgevend.
Éclat abstract
Uitbundiger en abstracter gaat het eraan toe bij Éclat: een groot blokkenpatroon met binnen elke blok een intens spel tussen achter- en voorgrond. Éclat bestaat uit een fijn laagje kurk dat in willekeurige stukken de onderliggende glans laat zien. Éclat is beschikbaar in 7 kleuren: Aloe, White patina, Smoke, Rust, Antique gold, Tan en Mahogany.
Tresse vlechtwerk
Als een artisanaal patroon van handgevlochten koorden. Met een mix tussen dikke en dunne vlechten, brengt Tresse een speelsheid in de Les Forêts-collectie. Het vlechtwerk is geprint op natuurlijke vezel en afgewerkt met een dun laagje velours voor een even aaibare als opgewekte afwerking. Kies Tresse in Khaki, Sepia, Tan, Straw of Hazel.
Fleur Ajoura
Ajoura daalt qua materiaalkeuze af in het hart van het woud. Het echte houtfineer bevestigd op vlies is beschikbaar in drie natuurlijke houtkleurige varianten: Walnut, Birch en Ebony. Het fijne lijnenspel van het fineer lijkt op een kunstige ets, terwijl de weelderige tekeningen doen dromen van een uitkijkpost hoog in de bomen.
Gelaagd Ruban
Het laatste dessin uit de Les Forêts-collectie is een kunstig knip- en plakwerk van smalle raffiastroken op vlies. De intensiteit van het Ruban-ontwerp wordt gecreëerd door stroken van verschillende dikte opnieuw te versnijden in bredere stroken en die te verweven met een heel fijne draad. Deze bewerking zorgt voor een knap samenspel van dimensies en subtiele patronen. Ruban komt in de kleuren Palmier, Oak, Honey Beige en Skylight.
Huisgemaakte paella, heerlijke zoete sangria of diverse tapas die je nog niet kende: de smaak van Spanje ontdek en proef je in een chiringuito. De karakteristieke strandbars zijn tijdens de zomer overal te vinden, van de meest idyllische plek op Ibiza tot aan de toeristische trekpleisters van de Costa Brava. Als bescheiden hut of ruim restaurant biedt het steeds de juiste hoeveelheid schaduw om te genieten van de rust en het uitzicht - siesta iemand? Barbecuespecialist Barbecook bottelt de gemoedelijke chiringuito-sfeer in het nieuwe Nestor-model, voor een smakelijk tuinfeest dat je doet wegdromen van een deugddoende vakantie onder de Spaanse zon, het strand en heerlijke lekkernijen.
Fiesta en el Jardín
Kom tijdens een zwoele zomerdag samen in de frisheid van de tuin en aan de gezellige Nestor-barbecue. Met zijn uniek design maakt die van 360°-grillen de norm. Want dankzij het ronde kookoppervlak en verschillende zones kan je zo meerdere gerechten tegelijkertijd bereiden. Het compacte ontwerp gaat bovendien hand in hand met uiterste functionaliteit: de ingebouwde houtopslag en handige asopvangpot zorgen bijvoorbeeld voor een snelle opstart en vlotte schoonmaak achteraf. Daarnaast zijn ook de grillplaten makkelijk te monteren en te onderhouden. Met ritmische salsamuziek op de achtergrond en een tropische cocktail in de hand waan je jezelf op vakantie in eigen land, in gedachten in verdere oorden.
¡Buen Provecho!
Uitgerust met een verwisselbare kern en diverse accessoires biedt de Nestor-barbecue voor ieder wat wils. Wat dacht je van een verhoogde grillplaat? Zo creëer je in een handomdraai meer kookruimte – handig tijdens grotere barbecuefestijnen. Voor liefhebbers van de Aziatische keuken bedacht Barbecook een heuse wokhouder, perfect om te experimenten tijdens het outdoor kokkerellen. Zoals bij alle barbecuemodellen van Barbecook kan je ook de Nestor upgraden met een reeks accessoires uit het vaste assortiment, zoals de dutch oven en grillplaat. Tot slot, beschikbaar in twee kleuren – zwart of een ‘hard rust finish’ – brengt de Nestor-barbecue de juiste sfeer in huis voor een verrukkelijke fiesta!
Kun je ook niet wachten tot de lente komt? De kriebels die je krijgt van het eerste warme zonnetje op een terras of van het prille groen in de stadsparken na een lange winterslaap. Haal het lentegevoel naar voren en plan alvast een heerlijke voorjaarstrip. Wat dacht je van een romantische getaway om de verborgen plekjes van Antwerpen te ontdekken vanuit je knusse YAYS-appartement. Of zin in Amsterdam? Zet de bloemetjes buiten met je vrienden of trek erop uit met je kinderen om het nieuwe seizoen te vieren. Ga de hipste hapjes proeven op het foodtruck festival in Den Haag of struin brocante marktjes af in Parijs en laat de lente maar komen.
De YAYS-steden komen weer tot bloei, verheug je er maar vast op! We geven je onze YAYS ‘Spring is in town’ top 4 per stad.
Amsterdam
Met 9 YAYS locaties in de hoofdstad, van familieappartementen in rustige wijken tot ruime accommodaties in pakhuizen aan de levendige grachten, kun je zo een park of een markt pakken net naast de deur.
Wil je wat bijzonders doen deze lente, dit zijn onze tips: Wijn proeven bij het Amsterdam Wine Festival op het Westergasterrein, waar van 23 t/m 26 maart de wijnoogsten van het zuidelijk halfrond worden gevierd. - Vanaf juni ieder weekend genieten van muziek, jeugdtheater, comedy en dans in het Vondelpark Openluchttheater. - Smullen in het Westerpark waar van 17 t/m 21 mei de Rollende Keukens klaarstaan voor een culinaire en feestelijke ervaring. - De bruisende hub van hedendaagse kunst induiken tijdens de Amsterdam Art Week van 31 mei t/m 4 juni.
Den Haag
Zowel in je YAYS-appartement The Hague Willemspark kom je helemaal in lentesferen met onze 4 favorieten: De frisse lentebries op je gezicht voelen als je met je YAYS fiets door de duinen naar het natuurgebied Meijendel fietst. In deze oase kom je helemaal tot rust. - De geur van kersenbloesem opsnuiven in maart en april als de kersenbomen volop in bloei staan in het Zeeheldenkwartier, op het Sweelinckplein en in het Zuiderpark. - Vanaf 1 mei op donderdag en zondag snuffelen op de antiek- en boekenmarkt aan de Lange Voorhout. - Je smaakpapillen verwennen tijdens het gezellige Rrrollend Foodtruck Festival van 16 t/m 19 maart.
Antwerpen
Antwerpen is een heerlijke city break voorjaarsbestemming. Er zijn vele redenen om een stijlvol YAYS-appartement in hartje Antwerpen te boeken, we noemen er 4: Je YAYS-appartement is nog geen 10 minuten lopen van de beroemde Vogeltjesmarkt. Een must-do voor een middagje de markt op in de lentezon. Van oorsprong is dit de markt waar vooral zangvogels werden verkocht, nu bestaat de markt voornamelijk uit kleding, lekkernijen, antiek en brocante. - Van 18 t/m 21 mei kunst en cultuur op z’n best beleven door de hele stad tijdens het Antwerp Art Weekend. - Op een half uurtje lopen zit je via de Sint-Anna tunnel aan de overkant van de Schelde waar je heerlijk kunt relaxen in de parken langs de rivier. - Vlak bij je YAYS-appartement krijg je alvast het tropische zomergevoel in de plantentuin Den Botaniek, vol bloeiende bloemen en (medicinale) planten en kruiden.
Parijs
Ervaar de Parijse lente wanneer er nog geen overload aan toeristen is en de stoelen en tafels van de cafés weer buiten staan. Ga optimaal genieten van je verblijf bij YAYS met deze 4 tips: Slenteren op de boerenmarkt Marché de Grenelle vlak bij Paris Eiffel by YAYS en op de lokale markt bij YAYS Paris Issy of snuffelen op de beroemde vlooienmarkt Marché aux Puces. - Picknicken in het groene gras van het park L’île Saint-Germain. - De Japanse tuin en het Vosges bos bewonderen bij het museum Albert Kahn - Een avond vol cultuur meemaken tijdens de Nuit des Musées op 13 mei waarin meer dan 150 Parijse musea gratis toegankelijk zijn.