Inhoud blog
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    24-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.low cost

    Brussels Airport breidt Low Cost aanbod verder uit

    Sky Europe opent drie bijkomende bestemmingen

     

    De Midden-Europese lagekostenmaatschappij Sky Europe gaat zijn aanbod vanuit Brussels Airport gevoelig opdrijven.

     

    Sky Europe biedt sedert vorig jaar rechtstreekse vluchten tussen Brussel en de Poolse stad Krakow. Het aantrekkelijke aanbod op deze typische citytrip-bestemming scoort erg goed, en voor het winterseizoen wordt de frequentie daarom opgevoerd van drie naar vier wekelijkse vluchten.

    Nu maakt Sky Europe bekend om vanaf de komende zomer ook andere populaire bestemmingen vanuit Brussel aan te bieden tegen lage tarieven. Vanaf 26 maart 2007 vliegt de maatschappij drie keer per week naar Praag, vier keer per week naar Boedapest en dagelijks naar Wenen.

     

    Met tarieven vanaf 19 euro (one way, alle taksen inbegrepen) toont Sky Europe zich één van de allergoedkoopsten, zelfs binnen de low-cost markt.

    Naast Sky Europe vliegen ook diverse andere lagekostmaatschappijen vanaf Brussel, waaronder AerLingus (Dublin) Atlas Blue (Marrakesh), Blue1 (Helsinki) en Vueling (Barcelona, Valencia). Ook JetairFly and Thomas Cook Airlines bieden voortdurend tickets naar Zuid Europa aan zeer scherpe tarieven.

     

    “Al deze lagekostenmaatschappijen verkiezen vanuit en op Brussels Airport te vliegen en niet  één of andere regionale luchthaven omdat dit is wat de klant, de passagier verkiest”, zegt Brussels Airport CEO Wilfried Van Assche.

    Vanaf het komende zomerseizoen biedt Brussels Airlines vanuit Brussels Airport een lagetarievenproduct naar niet minder dan 48 Europese bestemmingen, mét laagsteprijsgarantie. “Brussels Airport is niet alleen één van de belangrijkste zakenluchthavens van Europa, we bieden tegelijk een uitgebreid palmares aan low cost bestemmingen", bevestigt CEO Wilfried Van Assche. Onze intentie is dit aanbod nog verder uit te breiden”.

     

    "Het low cost model veroverde tijdens de voorbije tien jaar een belangrijke positie binnen de luchtvaart. Binnen Europa zijn vandaag 50 lagekostenmaatschappijen actief. Samen vertegenwoordigen ze een marktaandeel van meer dan 16 procent van alle intra-Europees vliegverkeer. Brussels Airport moet een volwaardige speler zijn in elk van de deelgebieden van de luchtvaart, waaronder low cost, business travel, en luchtvracht. We willen voor elk van deze deelgebieden tot de absolute top behoren".

    “Onze stevige reputatie voor zakenverkeer weerhoudt ons er niet van om ook low cost kampioen te zijn. Met 54 low cost bestemmingen bieden we de volgende zomer twee keer zoveel keuze als alle andere Belgische luchthavens samen.” Van Assche voegt daaraan toe: "Low Cost hoeft geen synoniem te zijn met "cheap". Sommige maatschappijen zoals Sky Europe en Vueling kiezen er bewust voor om hun reizigers het best mogelijke comfort te bieden. Ze kiezen voor internationale luchthavens met makkelijke bereikbaarheid en een keuze aan bestemmingen voor transferverkeer.”

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.budapes

    SN Brussels Airlines verhoogt vluchtaanbod tussen Brussel en Boedapest

     

     

    SN Brussels Airlines breidt het vluchtaanbod tussen de Europese hoofdstad en Boedapest gevoelig uit. Vanaf 19 februari wordt het vluchtschema tussen Brussel en de hoofdstad van Hongarije geoptimaliseerd dankzij bijkomende dagelijkse vluchten en de inzet van grotere vliegtuigen.

     

    Sinds Hongarije lid werd van de Europese Unie in 2004 zit het zakenverkeer tussen Brussel en Boedapest in de lift. De handelsrelaties tussen Hongarije en de rest van de Europese Unie nemen toe en tientallen Hongaarse expats streken neer in Brussel om voor de EU Commissie of één van de vele andere Europese instellingen en organisaties te komen werken.

     

    Ook steeds meer city trippers ontdekken de prachtige historische rijkdommen, het thermale kuuraanbod en de zeer gevarieerde en aantrekkelijk geprijsde hotelinfrastructuur van de Hongaarse hoofdstad. Volgens de cijfers van de Belgische vereniging van touroperators ABTO is Boedapest dan ook één van de snelst stijgende citytrip bestemmingen op de Belgische vakantiemarkt.

     

    Redenen genoeg voor SN Brussels Airlines om het vluchtaanbod tussen Brussel en Boedapest gevoelig uit te breiden en om ook de uurregeling te optimaliseren. Vanaf 19 februari biedt SN Brussels Airlines een vroeg ochtendvertrek aan naar Boedapest en een avondvlucht met vertrek in Brussel in de vooravond en een terugkeer vanuit Hongarije ’s avonds.

     

    De nieuwe uurregeling is zowel aantrekkelijk voor zakenreizigers als voor toeristen die een hele dag in Boedapest of Brussel willen spenderen.  Het zetelaanbod neemt dankzij deze  frequentieverhoging en de inzet van Boeing 737 toestellen voor bepaalde vluchten gevoelig toe.

     

    Dankzij de samenwerking met partner Malev Hungarian Airlines, die eveneens twee dagelijkse vluchten verzorgt, hebben SN Brussels Airlines klanten voortaan de keuze uit vier vluchten per dag. De vluchturen van partner Malev liggen mooi verspreid tussen de vluchten van SN Brussels Airlines.

     

    Tot en met 24 maart worden alle vluchten door SN Brussels Airlines uitgevoerd. Vanaf 25 maart wordt het vluchtschema overgenomen door Brussels Airlines.

    www.brusselsairlines.com

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.whisky
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    International Malt Whisky Festival 2007

     

     

     

    Het International Malt Whisky Festival, het evenement voor de Whiskyliefhebber in België, vindt dit jaar opnieuw plaats in het I.C.C te Gent. Het festival werd in 2004 en 2005 reeds in Gent georganiseerd, en verhuisde vorig jaar naar Brussel. Het Minneplein van het ICC, op de eerste verdieping staat volledig in het teken van (malt) whisky’s uit de hele wereld. Gelijkvloers is tegelijkertijd de 29e Schotse beurs.

    Whiskyminnend België kan er terecht om bij de talrijke stands van de Belgische importeurs whisky's te proeven en informatie te krijgen. In Masterclasses kan men zich door specialisten verder laten inwijden in de geheimen van dit meesterlijk levenswater. Whisky experts leiden u daarbij door de wondere wereld van smaken en aroma's. Op het Internationaal Malt Whisky Festival zijn alle gerenommeerde whiskyhuizen uit Schotland en Ierland aanwezig, maar ook uit landen die niet zo voor de hand liggen (zoals India, Zweden en Japan) zijn er whisky's op het festival.

     

    Er is een snackbar aanwezig voor wie tussendoor iets wil eten of iets anders dan whisky wil drinken. In de Whisky Festival Shop zijn de meeste whisky's te koop die u heeft geproefd. Ook is er een stand met whiskyboeken met o.a.de laatste, geheel herziene, Nederlandse versie van de Whisky Companion van de whiskyschrijver Michael Jackson.

     

    Het Internationaal Malt Whisky Festival kent een eigen en uniek betaalmiddel de "dram" (1 dram = 1 euro). Aan de ingang krijgt iedere bezoeker vijf 'drams'. Daarmee kan hij/zij whisky's proeven. Voor elke te proeven whisky wordt minimaal 1 dram betaald. Voor de meer

    exclusieve whisky's kan iets meer worden gevraagd. Op deze manier wordt de keuze voor iedereen heel breed.

     

    Op de website vindt men de laatste nieuwtjes, kan men kaarten bestellen of een Masterclass reserveren. Voor degene die iemand wil verrassen, is er de Whisky Festival Cadeaubon, die men eveneens via de site kan bestellen.

     

    NIEUW !!!!! UITREIKING BELGIAN WHISKY AWARDS

     

    Voorafgaand aan het festival zullen voor de eerste maal de Belgian Whisky Awards worden uitgereikt. Dit is een initiatief van de festivalorganisatie in samenwerking met de Belgische whisky importeurs. Er zijn 5 categorieën die voor een prijs in aanmerking komen.

     

    Het whiskyfestival loopt op 10 en 11 februari 2007, telkens van 12 tot 18 uur in het ICC Gent. Het ICC aan de rand van het centrum van Gent beschikt over een parkeergarage en ligt op amper 10 minuten lopen van het station.

    Toegangsprijs: Euro 25, - inclusief whiskyglas, 5 drams en programmaboekje.

    www.whiskyfestival.be

     

     

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schweppes

    RAFFLES RESORT CANOUAN ISLAND,

    EEN EXCLUSIEF HOTEL OP EEN  EXCLUSIEF EILAND

     

     

    Het Raffles Resort Canouan Island ligt op 40 minuten vliegen van Martinique, op het eiland Canouan in het hartje van The Grenadines. Dit uniek paradijs is een ware oase van luxe en sereniteit. Een gedroomde vluchtplaats voor rustzoekers op zoek naar verfijning, witte zandstranden en absolute ontspanning.

     

    Het Raffles Resort ligt in The Grenadines, in het zuidoosten van de Caraïben, rond een eigen baai en is omgeven door één van de grootste koraalriffen ter wereld. Het Resort is ingrijpend gebouwd in ‘amfitheater’ stijl. De 156 kamers op het ‘Orchestra’ of het ‘Mezzanine’ niveau zijn door de Italiaanse architect Luigi Viette ontworpen en smaakvol ingericht in oker en rode tinten. Alle kamers en suites bieden een prachtig uitzicht op zee of op de tropische tuinen en bieden zonder uitzondering, een idyllisch kader.

     

    Sport en ontspanning

    De gasten van het Raffles Resort Canouan Island kunnen zich heerlijk laten verwennen in de Raffles Amrita Spa, een ware weldaad voor lichaam en geest. Dit exclusief en prestigieus concept biedt u een uitgebreide keuze aan massages, verzorgingen & aromatherapie-behandelingen die u uitzonderlijke momenten van ontspanning en ongehoorde sensaties zullen schenken.

     

    Ook aan de sportieve mens is gedacht. Het Resort biedt sportliefhebbers uitgebreide watersportmogelijkheden, 4 tennisbanen en een fitnessruimte, het Raffles Amrita Fitness Center.

    Het Raffles Resort Canouan Island is ook een echt paradijs voor golfers. Ze kunnen “swingen” langs het koraalrif, hoog boven de baai! De prachtige 18 holes golfbaan, ontworpen door Jim Fazio, zal de meest enthousiaste golfers in een buitengewoon kader weten te verheugen.

     

    Ook op gastronomisch gebied heeft het Raffles Resort een stevige reputatie. Het telt niet minder dan vier restaurants voor ieders smaak: restaurant Varenne voor een uitgesproken gastronomische keuken, restaurant Piazza voor de liefhebbers van Italiaanse keuken, Jambu serveert Aziatische en internationale gerechten en Godahl, een Beach Bar & Grill.

     

    Trouw aan de uitstekende reputatie van de Rafflesgroep, is het Raffles Resort Canouan Island zonder enige twijfel één van de meest geraffineerde en luxueuze hotels van de Caraïben. Het Raffles Resort Canouan Island behoort dan ook tot de « Leading Hotels of the World ». Belangstellenden kunnen o.a. aanvullende informatie vinden bij Rainbow en Odysseus.

     

    Canouan Island, temptation island ?

     

    Het eiland Canouan maakt deel uit van The Grenadines eilandengroep en is gelegen ten zuiden van het eiland Mustique. Deze regio staat wereldwijd bekend als een toevluchtsoord van de eerste orde. Canouan strekt zich uit op slechts 8 km² en telt 700 inwoners. Romantische verscholen baaien, prachtige uitgestrekte witte zandstranden en een weelderige tropische vegetatie vormen samen het idyllisch eiland Canouan. Ten noorden van het eiland, biedt de Mount Royal een wonderlijk panorama op de buureilanden. Canouan maakt deel uit van de Commonwealth en de officiële taal is Engels.

     

    Vluchten naar Canouan zijn mogelijk via Martinique in combinatie met Martinairvluchten vanuit Shiphol. De luchtvaartmaatschappij Take Airlines biedt elke week 4 vluchten Fort-de France / Canouan (woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag) en twee extra vluchten op vrijdag en zaterdag, uitsluitend gereserveerd voor het Raffles Resort Canouan Island.

    www.raffles-canouanisland.com

     

     

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la scala
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LA SCALA

     

     

     

    Tegenwoordig noemt een restaurant zich al ‘Italiaans’ wanneer de ober om de twee minuten ‘Mamma Mia’ uitkraamt of wanneer de spijskaart spaghetti bolognese, tortellini alla crema , pizza of in het beste geval osso buco aanbiedt... Niet echt verfijnd en weinig spectaculair.

     

    Met zulke allesbehalve hoogstaande criteria is het niet verwonderlijk dat Brussel alleen al niet minder dan 200 zogenaamde ‘Italiaanse’ restaurants telt. Heb jij ook genoeg van deze namaakfolklore, gespijsd met stereotypen zoals de overdreven rollende ‘r’ en een tomatensaus die meer vlekt dan smaakt?

    In zijn restaurant: La Scala maakt Aurelio Giglio er een erezaak van om een verfijnde en zeer kwalitatieve Italiaanse keuken te serveren. Zijn persoonlijk doel? Een maaltijd aanbieden die je de fijne, zeer smakelijke maar toch zo toegankelijke Italiaanse keuken laat ontdekken.

     

    Aurelio weet bijzonder goed wat de doorsnee Belg van een typisch Italiaans restaurant verwacht. Hij kwam nagenoeg 20 jaar geleden in België terecht. Voordien had hij zijn opleiding genoten in Noord Italië, waar hij trouwens ook zijn eerste culinaire ervaring opdeed. In Brussel vond hij werk in een Italiaans restaurant op de Louizalaan. Niet voor lang echter want hij opende La Scala meer dan 17 jaar geleden en dit met behoorlijk succes, facet dat ongetwijfeld deels te danken is aan het feit dat hij zijn zaak tot een rasecht Italiaans eethuis omtoverde.

     

    La Scala bevindt zich in een buurt waar men vanalles kan verwachten, behalve een ‘klasse’ restaurant (Waversesteenweg 132 in Elsene). Eenmaal binnen, word je verleid door het warme, sobere en luchtige interieur en door de aangename sfeer die verwijst naar grootse opera’s en Italiaans lyrisme. Enkele marmeren treden omhoog, en je wordt onmiddellijk ontvangen door een uiterst beleefde ober die post heeft gevat naast de vleugelpiano en die je begeleidt naar een sfeervolle gedekte tafel. Een bijzonder detail van la Scala: de open keuken die onmiddellijk op het eetsalon uitgeeft. Maar wees gerust: alleen het zachte gefluit van de chef-kok bereikt de tafels, niet de geurtjes.

     

    In La Scala hoef je echt niet diep in je geldbeugel te tasten: de menuformule biedt een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Elk menu kan worden genomen mét of zonder begeleidende wijnen: een menu met aangepaste regionale Italiaanse wijnen kost € 34,00, voor een menu zonder wijnen betaal je € 27,00.  Bij elk menu heb je de keuze uit een aantal voorgerechten, hoofdschotels, nagerechten en krijg je koffie als afsluiter. Natuurlijk kan je ook je eigen keuze maken. Aurelio is eveneens fier op zijn proevertjes, meestal drieerlei met o.m. een mini mozarella, toast tomaat en meloen met overheerlijke San Danielehesp.

     

    Alleen al bij het overlopen van de kaart, loopt het water je in de mond. Aurelio goochelt met bijzondere combinaties zoals ‘Carpaccio van Belgisch Rundsvlees met Parmigiano en een Rucola salade à l’Orange’, ‘Panna cotta met Amarena kersen’ of ‘Filet pur van Angus Beef met een Gorgonzola saus’. Het proeven van deze originele gerechten is een echte verwennerij voor de smaakpapillen. Ze worden omgetoverd tot dé ontmoetingsplaats voor op het eerste gezicht paradoxale aroma’s die je tong strelen: zoet maakt zout het hof, zuur levert een strijd met zachtheid, frisheid gaat perfect gepaard met een wat zwaardere smaak…  Het is Aurelio’s lust en leven om steeds weer een andere en nieuwe persoonlijke toets toe te voegen aan elke bereiding. Zijn open culinaire geest heeft hij wellicht te danken aan de positieve invloed van zijn Mauritiaanse vrouw. Het meest opvallende voorbeeld is zijn osso buco, discreet gekruid met gember.

     

    Een ander opmerkelijk verschil zijn de pasta’s. Aurelio is nog één van de weinige koks die ze allemaal zelf bereidt. Hij garandeert dan ook pasta van een ongeëvenaarde kwaliteit en versheid. Bovendien beleeft hij veel plezier en hecht hij een groot belang aan de verrassende vullingen. En dat proef je! Eén van de absolute toppers is het ‘Trio van Ravioli’ bestaande uit ‘eendenfilet, ganzenlever en eekhoorntjesbrood’

     

    Aurelio Giglio is een perfectionistische kok: vernieuwend en gedurfd op het vlak van de verrassende kruidenmengelingen, maar ook een vurige verdediger van een aantal tradities. Geraffineerde gastronomen worden hier niet om de tuin geleid! En zelfs al laat Aurelio zich beïnvloeden door de culturen die hem omringen, dan nog zal hij de klassieke receptuur nooit verloochenen.

     

    La Scala kan je omschrijven als een traditioneel maar tegelijk ook een atypisch restaurant. Ondanks de overweldigende contrasten en paradoxen blijft La Scala op de eerste plaats een Italiaans restaurant.  Subliem in zijn eenvoud…

     

    La Scala – Waversesteenweg 132 – 1050 Elsene – tel 02/514 49 95

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cafe callens

    Café Callens

     

     

    Het Callens verhaal begint in 1922 wanneer Charles Callens zijn Brussels café verlaat en in Blankenberge hotel MarieJosé opent. Zijn zoon Jean keert in 1952 naar Brussel terug en vestigt zich in de Handelsstraat. Chez Callens wordt zeer snel het restaurant van de politieke-, zaken en financiële wereld. De wijk ontkomt evenwel niet aan een tijdelijk verval, bespoedigt door verschuivingen van de commerciële activiteiten, de belangstelling voor het betere restaurant dooft zienderogen uit en hij wijkt uit naar Ottignies.

     

    Het horecabloed van de Callensfamilie bruist evenwel verder. Olivier en Jean die in het buitenland ervaring opdeden, beslissen het Callens-imperium nieuw leven in te blazen en de Brusselse link te herstellen. Zij vinden nabij de Louizalaan een prachtig pand en heropenen “Café Callens”.

     

    Gezien de ligging is de aanpak eenvoudig: aan een lokale klantenkring moeten een elegante en aantrekkelijke sfeer naast een zo breed mogelijk aanbod van gerechten worden geserveerd. In het restaurant kan men terecht, zowel voor een dagschotel als voor een meergangenmenu. Uiteraard moeten de prijzen daarbij redelijk blijven. Zelfs de meest veeleisende klanten moeten hier kunnen komen met vrienden die misschien een beperkter budget hebben, zonder dat de een of de ander zich daarbij minder op zijn gemak voelt. Op deze principes is de formule van “Café Callens” gebaseerd.

     

    Het is een “Café” omdat Olivier en Jean komaf wilden maken met het concept van het etablissement in de Handelsstraat, dat weliswaar gastvrij maar in de ogen van sommigen toch een beetje stijf was. Het eerste gedeelte van het nieuwe etablissement is dan ook een echt café, waar men ook welkom is om gewoon een lekker biertje te drinken.

    Het restaurant speelt volop de kaart van de hedendaagse trends en tendensen. Niettemin is het aanbod, zoals eerder vermeld, zeer ruim. Gehaktballetjes in tomatensaus staan zonder blikken of blozen naast tarbot en, in het seizoen, de lekkerste wildgerechten. De gemeenschappelijke noemer bij dit alles is… smaak. Jean, die de scepter zwaait in de keuken, terwijl zijn vrouw Valérie over het restaurant waakt, doet op dat vlak geen enkele toegeving.

     

    Op de kaart staan inderdaad nog altijd gerechten uit de burgerkeuken, maar met een hedendaagse aanpak: moderner en eenvoudiger, in de positieve zin van het woord. Lekkere gerechten dus, even heerlijk als de klassieke versies, maar open voor een smaakvolle, moderne benadering. ‘Smaak’ is een gemeenschappelijke noemer waaraan geen toegevingen worden gedaan.

     

    Na twaalf maanden activiteit heeft Café Callens duidelijk een eigen plaats verworven bij de klassieke etablissementen, waarop de tijd nauwelijks vat lijkt te hebben. Hedendaags, maar niet afhankelijk van de mode, hip, maar zonder het zweverige dat daarbij lijkt te horen. Ideaal om even aangenaam te verpozen.

     

    De “prairie”, dat wil zeggen: het grasperk dat bij mooi weer als terras dienst doet, is in de wijk een “must” geworden en aan het eind van de week doet Café Callens, met zijn jong en dynamisch team,  qua sfeer absoluut niet onder voor de meer ambitieuze clubs.

     

    Café Callens, aan de voet van de “IT Tower”, Emile de Motlaan, 1000 Brussel (tegenover ter Kameren abdij).Geopend van maandag tot en met zaterdag (behalve op zaterdagmiddag) van 7.30 uur (ontbijt!) tot 24 uur.

     

    24-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlm manchester

    VLM Airlines lanceert nieuwe route van

    Rotterdam naar Manchester

     

     

    Op maandag 26 februari 2007 neemt VLM Airlines een nieuwe lijn tussen Rotterdam en Manchester in gebruik. Deze nieuwe route verbindt rechtstreeks twee grote regionale steden in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, bovendien is er keuze uit twee diensten per weekdag.

     

    De start van deze nieuwe route betekent een toename tot drie bestemmingen die VLM Airlines gaat aanbieden vanuit Rotterdam. Naast de toevoeging van de nieuwe dienst naar Manchester vliegt de maatschappij reeds tien keer per weekdag naar London City Airport en twee keer per weekdag naar Hamburg.

     

    De beslissing van VLM Airlines om deze dienst te beginnen volgt op een uitgebreide analyse van de bestaande lijn die Rotterdam met Manchester verbindt via de thuishaven te London City Airport en een stijgende vraag van het aantal passagiers om rechtstreeks te reizen tussen beide steden.

     

    De nieuwe route biedt een ideaal vluchtschema aan reizigers die een volledige werkdag willen doorbrengen in Manchester dankzij een vroeg vertrek in Rotterdam en een aankomstuur aan het begin van de werkdag in de Engelse stad.

    www.flyvlm.com

     

    23-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.park inn luik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TINEKE DE WIT, ALGEMEEN DIRECTEUR

    NIEUW HOTEL PARK INN LIEGE AIRPORT

     

    Tineke de Wit werd benoemd tot Algemeen Directeur van het nieuw te openen hotel Park Inn Liège Airport.

     

    Tineke, van Nederlandse afkomst, begon in 1996 haar professionele carrière in het Kempinski Hotel Taschenbergpalais Dresden in Duitsland als Chef de Rang waar ze later in het Banketdepartement werkte en tot slot Assistant Food & Beverage Manager werd. In 2000, werd ze als Assistant Food & Beverage Manager getransfereerd naar het Kempinski Hotel Corvinus Boedapest in Hongarije. Eind 2000 zet Tineke de Wit de stap naar Radisson SAS waar ze begon als Product Manager in het Radisson SAS Resort Trent, Rügen in Duitsland. Een jaar later werd ze ook Product Manager in het Radisson SAS Resort Schloss Fleesensee. In 2003 werd Tineke de Wit Hotel Manager in het Radisson SAS Resort Trent, Rügen. Functie die ze tot vandaag uitoefende.

    Begin december 2006 kwam ze naar België en werd ze aangesteld als Algemeen Directeur van het nieuw te openen hotel Park Inn Liège Airport. Ze zal er instaan voor het dagelijks beheer van het hotel en een ploeg van 30 medewerkers en rechtstreeks rapporteren aan Han Oldenburger, Regionaal Directeur Benelux. Tineke de Wit studeerde af aan de Hotelschool in Den Haag in Nederland en praat Nederlands, Duits, Frans en Engels.

     

    Park Inn Liège Airport: open in maart 2007

    Het toekomstige Park Inn hotel met een totale oppervlakte van 4.000 m² zal 100 kamers bieden. Verder zal het hotel een restaurant, 8 modulaire vergaderzalen, een aparte crew lounge met internetverbinding, een fitnessruimte en een 50-tal parkeerplaatsen specifiek voor het hotel bieden. Het nieuwe hotel biedt zijn gasten bovendien gratis en draadloze internetverbinding in het hele gebouw. De investering wordt geraamd op 11 miljoen EUR. De opening is voorzien voor maart 2007. Park Inn Liège Airport, wordt het eerste Park Inn Hotel in de Benelux.

     

    Met zijn locatie, naast de passagiersterminal op de luchthaven, zal het Park Inn hotel zich enerzijds richten tot reizigers en gebruikers van de luchthaven en vliegtuigmaatschappijen die dagelijks kamers reserveren voor hun crews, klanten en medewerkers vanuit het buitenland en anderzijds tot bedrijven uit de lokale bedrijvenzones voor het organiseren van hun vergaderingen op dagbasis of eventueel met een overnachting. Zijn centrale ligging tussen steden als Luik, Antwerpen, Brussel, Maastricht en Keulen biedt een uitstekend alternatief voor het bijeenbrengen van zakenmensen zonder veel tijd te verliezen in files. Tijdens de weekends zal het nieuwe Park Inn aantrekkelijke prijzen bieden voor toeristen die Luik en zijn wijde omgeving willen ontdekken.

     

    Park Inn is een fris en energiek nieuw midden segment hotelmerk – globaal in aanpak, locaal in grootte en beheer. Park Inn biedt het essentiële van een goede hotelervaring in zijn klasse: een warm en informeel onthaal, perfecte properheid én gebruiksgemak. Park Inn zorgt voor “het beste bed in de stad” en plaatst het bedcomfort als één de topprioriteiten in zijn productaanbod.. Vandaag heeft het 73 hotels in 17 landen in doorheen Europa, het Midden Oosten en Afrika. Meer informatie : www.parkinn.com

     

    23-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le larry
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE LEKKERE ZACHTE SMAAK VAN LE LARRY

     

     

    Geitenkaas als aperitiefhapje, in een salade met honig of in een gerecht met couscous en tuinkruiden … De culinaire mogelijkheden zijn divers en geitenkaas is steeds vaker een vaste partner op de Belgische tafels.

     

    In de wereld van kaasproducenten neemt Le Larry, de kaasmakerij van ganda Ham, een aparte plaats in. Met hetzelfde enthousiasme waarmee ze 25 jaar geleden zijn gestart, blijven Gino en Nadine De Clercq op ambachtelijke wijze geitenkaas maken.

    Le Larry is het verhaal van twee ondernemende en creatieve Oost-Vlamingen. Gezien hun afkomst mag het eigenlijk weinig verwondering wekken dat ze iets zouden gaan doen in de agroalimentaire sector. Gino stamt uit een familie van serrenbouwers in bloemengemeente Lochristi. Hij leerde voor kok. Nadine komt uit een landbouwersgezin.

     

    In 1981 startten ze in Lochristi een geitenboerderij omdat “ ze iets wilden doen dat dicht bij de natuur stond”. Het kaasmaken gingen ze in Frankrijk leren maar ze wilden de Franse producenten in geen geval kopiëren. Ze wilden een smakelijke en zachte geitenkas maken die verschilde van de overheersende en penetrante smaken van veel Franse geitenkazen. Aanvankelijk produceerden Gino en Nadine een soort platte kaas. Tot ze in het dorpje Le Larry in de buurt van het Noord-Franse Amiens een specialist van het vak ontmoetten. Die leerde hen ook hardere geitenkazen te maken. De kaas Le Larry was geboren en het product werd in die aanvangsjaren vooral afgezet in de streek van Rijsel.

     

    Het basisproduct is rauwe melk, afkomstig van het ras witte Saanen, die twee keer per dag gemolken worden. Het eindproduct is een geitenkaas met een zachte smaak; het resultaat van dagelijkse verwerking en stremmen op lage temperatuur. Zo wordt het volle aroma van de geitenmelk bewaard, en is er geen bittere nasmaak.

     

    De fabricatie van Le Larry gebeurt volgens die typische traditionele ambachtelijke methode die de Fransen “moulé à la louche” noemen. Dus, met de pollepel, handgeschept in de vormen. Het almaar groeiende succes van Le Larry noopte de De Clercqs tot uitbreiding van hun zaak maar ze bleven steeds artisanaal werken. Ze houden er streng de hand aan dat de melk onmiddellijk wordt verwerkt, en daar is precies de garantie voor een kaas met een lekkere zachte smaak.

     

    Creatief denken én handelen staan voorp. Zo ontwikkelden ze steeds meer verschillende producten zoals geitenkaas met spek, met zongedroogde tomaten, met olie en kruiden, of met Ganda Ham. Van het een kwam het ander en de ambachtelijke kaasmakerij begon samen te werken met Ganda Ham voor research en de ontwikkeling van nieuwe producten. Le Larry raakte in een stroomversnelling. De grote doorbraak kwam er in 2000 toen de grootdistributiesector de uitstekende kwaliteit van hun producten ontdekte en Le Larry aan de distributie kon leveren zonder toegevingen te doen aan de kwaliteit en het ambachtelijk procédé. In 2003 trad Le Larry toe tot de Ganda-groep wat extra mogelijkheden bood om nog meer op zoek te gaan naar nieuwe toepassingen.

     

    Kaasmakerij Le Larry heeft sinds jaren zijn plaats in het aanbod van bioproducten. In 1999 was Le Larry het eerste Belgische bedrijf dat verse bio-geitenkaas op de markt bracht. De biologische aanpak loopt doorheen het hele productieproces: van aangepast biologisch geteeld en geproduceerd voer voor de geiten tot het kaasmaken zonder gebruik van bewaarmiddelen of kleurstoffen. Alle producten van Le Larry zijn trouwens in een bio-versie verkrijgbaar.

     

     

     

    Nu heeft de samenwerking tussen Le Larry en Ganda Ham, ook fysiek vorm gekregen. De kaasmakerij heeft haar intrek genomen in een pand naast dat van Corma. Tegelijkertijd werden ook de gebouwen van Corma onder handen genomen. Daar werden o.a. drie nieuwe loskaden gebouwd. Vanzelfsprekend profiteren beide bedrijven nu van deze logistieke verbeteringen, ook op het vlak van verpakking, conditionering, transport e.d.

     

    Bij Ganda werd recent ook een nieuwe slicingafdeling in gebruik genomen. Charcuterieproducten van allerlei aard worden hier met grote snelheid en efficiëntie, semi-automatisch versneden en verpakt. Met inachtneming van de strengste hygiënische normen, uiteraard.

     

    23-12-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cocktails
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Cocktails

    voor elke dag, voor iedereen

    Geprikkelde smaakpapillen voor iedereen

     

    Een cocktail voor kinderen? Een gezondheidsdrankje voor het ontbijt? Een pittige variant bij de brunch? Een warm opkikkertje na een stevig wintermaal? Laat je verleiden door een veelheid aan kleuren, geuren en smaken. En vooral, verras je vrienden en familie…

    Culinaire duizendpoot brengt in dit boek talrijke suggesties die ongetwijfeld voor erg aangename verrassingen zorgen.

     

    In Cocktails. Voor elke dag, voor iedereen is alles mogelijk. Gemberijs en sterke koffie, wodka met peterselie en knolselderie, rum met chocolade: Stefaan van Laere reikt je alle benodigdheden aan. Het experimenteren doe je zelf!

     

    De mogelijkheden voor een heerlijk cocktail zijn legio. Gewoonweg als gezellig aperitiefje, een tussendoortje of een avondlijke afsluiter. Een cocktail is aldus Stefaan Van Laere een drankje dat zich bij uitstek leent tot een originele manier van presentatie, niet alleen de verschillende types van glazen zorgen voor extra accentjes, maar ook de omkadering verhoogt op aanzienlijke wijze het evenement. Cocktails voor elke dag, biedt iedereen een uitgelezen kans om zijn creativiteit ongekende topmomenten te laten beleven.

     

    Dit boek giet de cocktail eens in een andere vorm: in plaats van enkel de klassieke zoete zomercocktail, komen hier ook gezonde en pittige drankjes aan bod, vol vitamines of met originele smaakcombinaties. Voor geheelonthouders, kinderen, bij de brunch of voor het slapengaan…alles kan!

     

    Culinaire duizendpoot Stefaan van Laere schrijft voor magazines, kranten en tijdschriften. De recepten in dit boek werden bedacht en uitgewerkt door Jean-Paul de Wit (het Eet-Kafee in Kontich).

     

    Cocktails voor elke dag, voor iedereen kost € 14,95, ISBN 90 5826 429 7

     

    22-12-2006 om 22:26 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.handboek van de thuiskok
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Handboek voor de thuiskok

    Stap-voor-staptechnieken en recepten van topchefs uit de hele wereld

    eindredactie door Jill Norman

     

     

    Wil je je (schoon)ouders, vrienden, kennissen, verrassen met een heerlijke kreeft? Vers brood bakken met je kinderen? Je vrienden verwennen op een avondje Mexicaans? Met goed gevolg een zeetong fileren?

     

    Dan is het Handboek voor de thuiskok je basisingrediënt voor een geslaagde maaltijd! Dit handige stap-voor-stap kookboek stoomt je klaar voor elk culinair experiment. Van klassiek Europees tot kunstig Japans, van delicieuze schotels met sublieme sauzen tot een heerlijke snelle hap... De meest diverse gerechten van over de hele wereld, lekker thuis.

     

    18 internationaal befaamde topkoks staan als het ware naast je in de keuken. Elk van hen verklapt alle kneepjes van zijn specialiteit: Ken Hom over Chinese schotels, Peter Gordon over kruiden, Stephan Franz over taarten, Ferran Adrià over origineel schuimplezier... Eenmaal je de basisbereiding en de essentiële technieken in de vingers hebt, tover je probleemloos ware meesterrecepten op tafel. De praktische info, de duidelijke foto’s en reddende tips bij ‘ongelukjes’ geven elk recept de zoete smaak van succes!

     

    Een 25-tal rubrieken gidsen je probleemloos door tal van internationale keukenbereidingen, maar besteden ook erg veel aandacht aan alledaagse voedingswaren zoals vlees, groenten, pasta’s, vruchten en noten.

    Topchefs staan dikwijls bekend voor hun onnavolgbare afsluitertjes. Het ‘Handboek voor de thuiskok’ heeft naast aandacht voor deeg en zoet gebak ook ruime belangstelling voor talloze desserts. Wie droomt er niet van om een heerlijke maaltijd af te sluiten met chocoladetruffels met passievruchten…

     

    “Handboek voor de thuiskok” zorgt ervoor dat elke amateurkok voortaan een vijf-sterren-keuken bij hem thuis wordt.

     

    Handboek voor de thuiskok kost € 54,50, ISBN 90 77363 14 9

     

    22-12-2006 om 22:23 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inchecken

     

    Inchecken kan voortaan vanop pc

     

     

    Passagiers van SN Brussels Airlines en Virgin Express kunnen voortaan vanop hun eigen pc inchecken en hun boarding pass thuis of op kantoor afprinten. Op de luchthaven mogen ze zich meteen via de grenscontrole, waar de afgedrukte boarding pass wordt aanvaard, naar het vliegtuig begeven. SN Brussels Airlines en Virgin Express zijn de eerste Belgische luchtvaartmaatschappijen die  online check-in mogelijk maken.

     

    Check-in, print en vlieg… Zo eenvoudig is de nieuwe online (of internet) check-in van SN Brussels Airlines en Virgin Express. Registreren voor de vlucht via internet gebeurt in een handomdraai. Vanaf 24 uur voor de afreis en uiterlijk 1 uur voor het vertrek kunnen alle SN Brussels Airlines en Virgin Express passagiers via de websites van beide luchtvaartmaatschappijen zichzelf of meereizende passagiers aanmelden voor de vlucht en ook al meteen de boarding pass afdrukken.

     

    Passagiers kunnen ook zélf hun zetel in het vliegtuig kiezen. Wie graag aan het raam of aan het gangpad zit kan dat voortaan thuis zélf vanachter de computer bepalen. De service is gratis. Met de uitgeprinte boarding pass kunnen passagiers met handbagage zich op Brussels Airport meteen naar de grenscontrole begeven. De grenspolitie ‘leest en herkent’ de boarding pass in sneltempo met de computer en verleent meteen toegang naar de vertrek ‘gate’ van het vliegtuig.

     

    Terwijl buitenlandse luchtvaartmaatschappijen alleen maar online check-in  aanbieden voor passagiers die enkel met handbagage reizen, is inchecken via internet bij SN Brussels Airlines en Virgin Express ook mogelijk voor klanten die bagage moeten laten registreren. De bagage kan op Brussels Airport aan ‘Drop off bagage’ points afgegeven worden en wordt er in een handomdraai geregistreerd en in ontvangst genomen.

     

    Tot en met 24 maart wordt de web check-in technologie aangeboden door SN Brussels Airlines en Virgin Express. Vanaf 25 maart biedt de nieuwe luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines de service aan.  

     

     

     

    22-12-2006 om 22:19 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse vakantiedorpen

     

    Vakantiedorpen,

    …een verrukkelijke vakantie…

     

     

    ‘Villages de Vacances’: dorpen om uw vakantie door te brengen…Ziedaar een concept dat heel wat verwachtingen wekt: rust, afzondering, avontuur, ontdekkingen, natuur, historisch erfgoed…

     

    De Franse Vakantiedorpen staan vooral voor een geestesgesteldheid, waarin authenticiteit, gezelligheid en vrijheid verenigd zijn. Het vakantiegenoegen is er doordrenkt van een warme sfeer die de gezinsrelaties verrijkt door ontmoetingen met anderen.

     

    De oorspronkelijke roeping van de Vakantiedorpen bestond erin vakantie en recreatie voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom werd hun beheer toevertrouwd aan verenigingen zonder winstoogmerk. Hun statuten verbieden elke vorm van winstbejag en daarom kon en kan men nog steeds een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding aanbieden.

     

    De 449 Vakantiedorpen die aangesloten zijn bij Maison de la France krijgen vakantiegangers uit heel Europa over de vloer. Hun inplanting legt het hele Franse grondgebied open: 131 dorpen bevinden zich op het platteland, 167 in het gebergte en 151 aan de kust. Zij vormen ook een ideale springplank om kennis te maken met de Franse levenskunst en gastvrijheid, en de rijkdom van het Franse erfgoed.

     

    Een Vakantiedorp is een toeristische infrastructuur uit de sociale sfeer, die zich als doel stelt vakantie toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek.

    De dorpen zijn open in alle seizoenen. Ze bieden logies en restaurants aan, en beschikken over een infrastructuur voor sport en recreatie, naast speelpleinen voor alle leeftijden.

    Het dorp geeft uitzicht op de omliggende natuur en dat kan zowel het gebergte, het platteland als de kust zijn. Op alle plaatsen worden bezoeken en ontdekkingen georganiseerd rond cultuur en lokaal erfgoed.

    ©Val VVF

    ©Vacances bleues

    © VCS Montgenevre

     


    De ligging van de vakantiedorpen is niet gebonden aan normen. Zij kunnen in een prestigieuze omgeving liggen: bij een kasteeltje op het platteland, in een immens park met majestueuze bomen, met uitzicht op een eiland of een grandioos bergpanorama, aan de oever van een rivier of in de nabijheid van een waardevol erfgoed.

     

    Informatie, brochure, reserveringen : www.franceguide.com

     

     

    22-12-2006 om 22:09 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les beaumes de venise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Les Beaumes de Venise

     

     

    Er zijn restaurants met indrukwekkend decor, restaurants met arrogante bediening, blikvangers of gewoonweg restaurants zonder meer. Les Beaumes de Venise staat wars van al deze tegenstellingen, het is een gezellig en charmant restaurant nabij de Brugmannplaats in Elsene.

     

    Abdel Bouassab heeft samen met zijn echtgenote Sabine Reinard, bij de opstart van het restaurant gekozen voor een aantal waardevolle parameters. Hij gaat resoluut voor dagverse kwalitatieve producten met hoge culinaire waarden, producten die hij op traditionele manier bewerkt en verwerkt om als dusdanig gastronomen en lekkerbekken vakkundig te verwennen. Geen look alike gerechten, maar volwaardige smaak- en aromarijke bereidingen.

     

    Culinair genieten in Les Beaumes de Venise is vertoeven in een aangename sympathieke sfeer van een rasecht Frans restaurant, een bistro gourmand zoals we in hartje Parijs terugvinden of anderzijds een Belgische bouchon volgens Lyonese traditie. Les Beaumes de Venise zorgt nochtans niet voor een uitgesproken rustiek kader, integendeel, het oogt eerder modern, biedt ruime zitplaatsen en etaleert zich met klasrijk getooide tafels met perfect witte tafelrokken.

    Het interieur werd recentelijk aangepast en kreeg een nieuw kleurtje, de lichtgrijze tinten hebben inderdaad voor een wedergeboorte gezorgd. Het resultaat is verbluffend, brengt licht en ruimte maar zorgt ook voor verjonging. Het subtiele licht en kleurenspel werpt trouwens een gans bijzonder accent op enkele schilderijen die een dominerende bloemenweelde tentoonspreiden.

     

    Het restaurant wordt nog steeds in twee delen opgesplitst, vooraan een ietwat intiemere atmosfeer met accenten op de bereidingen, achteraan iets ruimer, luchtiger o.m. door de veranda en de kleine tuin die wanneer de klimatologische omstandigheden het toelaten, als sfeervol binnenterras wordt aangewend. Ook in dit kader overweldigende smaken en aroma’s die in schitterende presentaties aanrukken. Het warme onthaal van Les Beaumes de Venise vloeit feilloos over in een attentievolle bediening, die het nodige respect voor de klant opbrengt en toch een ruime luisterbereidheid voor zijn wensen aan de dag legt.

     

    Een Franse keuken met klassieke producten en hedendaagse smaken, inderdaad Les Beaumes de Venise, zorgt voor een fijne alliantie tussen al deze elementen. Vis, vlees, gevogelte, schaaldieren, … de keuken van Abdel Bouassab is vooral op smaakcombinaties afgestemd, combinaties die terdege rekening houden met de eigenheid van de producten. Voor Abdel trouwens de enige manier om alle smaakaccenten tot hun recht te laten komen. Hij verzorgt gerechten voor fijnproevers en gastronomen, gerechten die naar hij beweert, voorbestemd zijn om door ‘lekkere vorken’ te worden gedegusteerd. Zijn gerechten worden met een perfecte synergie uitgebouwd tot topmomenten. Het zijn gerechten die de gulden middenweg bewandelen tussen wat men vulgariserend ‘canaille gerechten’ noemt die volgens eeuwenoude traditie werden bereid, en deze die getuigenis brengen van delicate hedendaagse smaakfacetten.

     

    Enkele suggesties: bospaddestoelen met olijfolie en verse look, aardappelmousseline met grijze garnalen, filet van wilde tarbot hetzij gegrild hetzij met mousseline, Ardeense hazenrug met Britse mosterd, wilde patrijs gebraden met rozemarijn en geserveerd met gecarameliseerde witloofstronkjes of nog eendenlever met verse kruiden en muskaatwijn Beaumes de Venise. Dit laatste gerecht is trouwens een voltreffer die loopt sinds de opening van het restaurant.

     

     

    Meerdere van deze gerechten behoren tot de absolute huisklassiekers terwijl de klant naar eigen goeddunken een menu aan 30€ kan samenstellen. Hierin zijn de proevertjes, een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert begrepen. Dat een degelijke formule het nodige succes oogst hoeft nauwelijks onderlijnt.

     

    De wijnkaart op zich is ook een bezoek aan Les Beaumes de Venise overwaard. Nochtans bevat ze uitsluitend Franse wijnen, maar de patroon hemzelf, een gepassioneerde oenoloog, ging in de diverse Franse regio’s op zoek naar perfecte wijnen die zijn gerechten extra steun en allure meegeven. Misschien niet altijd de allergrootste – en dus ook de duurste wijnen - maar alleszins een degelijk en leuk assortiment dat talrijke ontdekkingen suggereert. De wijnen geven het pittige karakter van Les Beaumes de Venise extra ondersteuning, voor Abdel meteen de gelegenheid om elke maand, een nieuwe witte en rode wijn te lanceren.

     

    Les Beaumes de Venise biedt ruime mogelijkheden om volop nieuwe culinaire ontdekkingen te degusteren.

    Les Beaumes de Venise – Darwinstraat 62 – 1050 Elsene

    Tel 02/343 82 93

     

    22-12-2006 om 22:08 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cafe maris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Café Maris nieuwe stijl:

     

     

    Dit adres in Ukkel was, aan de vooravond van zijn 15de verjaardag, nooit zo dynamisch. Deze verjaardag wordt extra in de bloemetjes gezet door de komst van een nieuwe chef, Dominique Meyers. Maar naast de echte brasseriespecialiteiten en de mediterrane hittegolf die de borden dagelijks verwarmt, blijft Café Maris vooral één van de beste zeevruchtenbanketten van de hoofdstad met de lang verwachte terugkeer van de Colchester en de Zeelandse.

     

    Ver van het lawaai van de stad is Café Maris een toonbeeld met zijn breukstenen plaveien, zijn bolvormige lampen en fontein met drie kuipen omgeven door ingedommelde leeuwen. Dankzij zijn ligging achter het gebouw, is het terras, bij beter weer, ideaal voor een lunch in het groen, in een opwekkende natuur die alle lawaai doeltreffend dempt.

     

    Een andere visuele attractie bevindt zich aan de ingang van het restaurant met de glanzende bar in Belle Epoquestijl. Deze bar met oranje luchters is uniek in zijn soort en bestaat uit twee geschilderde kuipen waarlangs koperen baren en glinsterende spiegels lopen. De arabesken verwijzen naar deze in de zaal en fleuren zowel muren als plafonds op met gestileerde boeketten en, met boeketten van jonge meisjes met bloemen. Art Deco glas-in-loodramen en ramen met de typische krullen van die stijl spelen naar hartelust in de tweede zaal die in dezelfde geest is gedecoreerd met dezelfde smaak voor fresco’s en de sierlijsten. In dit universum, waar de magie van het dessin discussieert met de nostalgie van een heel tijdperk, kunnen makkelijk een honderdtal gasten in alle rust aanschuiven.

     

    ‘zeevruchten voor de fijnproever’:

    Het is de absolute roeping van de zaak, al acht jaar opent Francesco de parels van schelpen waarvan het nieuwe seizoen net begon. Hier begint dus het grote festival van de platte oesters, Belon, maar ook en vooral de Zeelandse en Colchester nieuwe oogst. De creuses volgen de beweging van het seizoen: Bouzigues, Fines de Claires, speciale groene, Normandische en Belle de Quiberon. De schaaldieren zijn natuurlijk ook van de partij en Francesco maakt zijn mooie langoustines even lekker klaar als zijn gamba’s, zwemkrabben, Noordzeekrabben en kreeften ‘Belle-Vue’. Er ontbreekt geen enkel schelpdier op het appel en in dit festival van zeevruchten die het hele jaar door dagelijks worden geleverd, vieren de zeevruchtenschotels natuurlijk feest. Het hele jaar door is er een meeneemdienst die overigens voor alle gerechten op de kaart geldt.

     

    Sinds kort heeft Dominique Meyers plaatsgenomen achter de fornuizen. Hij is afkomstig uit Aarlen, gediplomeerd aan de Hotelschool van Libramont en heeft diverse zaken geleid in Charleroi: l’Elysée, les Templiers, le Puits d’Orléans. Deze opengebloeide en joviale veertiger is verre van een groentje en voelt zich bijzonder goed in zijn element want hij zweert bij varkenspoten en pronkerige schorten. Op de kaart vindt hij dus alle emoties van een echte brasserie met haar huisgemaakte grijze garnaalkroketten, de fameuze cassoulet en de zuurkool, de Gentse waterzooi en de befaamd gegrilde Varkenspoot op ‘Halse’ wijze, maar ook de rundscarpaccio en ambachtelijke eendenlever. Ook wat de hoofdgerechten betreft, is de brasserie in al haar glorie te bewonderen: longhaajse van rund met sjalotjes, verse rundstartaar, andouilette AAAAA mosterd, gegrilde tong en zelfs gebraden kreeft of eventueel kreeft met scampi en een bisquesaus. Behalve vis en schaaldieren, die tegen dagprijs staan, kosten alle schotels minder dan 20 Euro. Maar aan de meest gevoelige portefeuilles biedt het huis ’s middags zijn beroemde “brasseriemenu” aan tegen 25 Euro inclusief een keuze uit vier voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, met de koffie erbij. Ze preciseren ‘s middags’, want Café Maris gaat probleemloos de klok rond en de keuken is doorlopend open van 12 tot 24 uur.

     

    Als bon-vivant en aanhanger van brasseriegerechten en bereidingen met abdijbier, is Dominique Meyers even gevoelig voor de periode van het wild dat hij graag op klassieke, maar royale wijze verwerkt. Jonge patrijs, haas en jong everzwijn genieten zijn voorkeur en onder de topgerechten van het najaar kunnen we rekenen op een reenootje op Rossini-wijze, met zijn traditionele lapje foie gras, de wildragout met trappist van Chimay, de wilde eend met pruimen en jonge patrijs met linzen. Even onverzettelijk als voor de kwaliteit, is de chef voor zijn sauzen op basis van fonds en verse reducties.

     

    De wijnen zijn meer dan een koketterie, ze zijn altijd de passie geweest van Ercol Arkoulis. Deze passie heeft hij doorgegeven aan zijn beide zonen, Cristo en Marino, die vandaag aan het roer staan, maar ook heersen over een rijke kaart met 450 Appellations Bordeaux en meer dan 220 bijkomende referenties, vooral uit Frankrijk. De beladen Champagnekaart moet niet onderdoen voor die van de Loire, Elzas, Bourgogne en Bordeauxwijnen, zonder streekwijnen en de Côtes du Rhône te vergeten. Er worden een dertigtal crus per glas ( 14 cl) aangeboden evenals in “pot lyonnais”, karaf (50cl) en prestigemagnums. Deze wijnpassie die de kaart doet stralen, vormt één van de punten van uitmuntendheid van het huis, net als het professionalisme en het warm onthaal. In dit opzicht verdient ook de likeur-, whiksy-, eaux-de vie- en sigarenkaart bijzondere aandacht.

    Café Maris, Waterloosesteenweg 1260, 1180 Ukkel – tel 02/374 88 34

    www.cafemaris.be

     

     

     

     

    22-12-2006 om 22:06 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les brasseries georges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BRASSERIES GEORGES:

    “ROYAL DU BOUCHER ».

     

     

     

    Te land en ter zee, overal stelt Georges Neefs, dezelfde hoge eisen aan de kwaliteit die zijn Ukkelse Brasseries serveren: hij gaat op ontdekkingstocht, in het spoor van de smaken, laat zich door de beste producenten bij de hand nemen, op zoek naar het lekkerste wat mens en natuur te bieden hebben op culinair vlak. Zo komen de oesters van de oesterbank niet zomaar van een grote naam, ze zijn ook van een handtekening voorzien. En vandaag speelt vlees de eerste viool in de Brasseries Georges.

     

    Georges Neefs vertelt: “Liefhebbers van vlees zijn talrijk, maar toch worden ze niet in de watten gelegd. Op de meeste menukaarten worden de vleesgerechten in een hoekje weggedrumd – alsof vleeseters zich moeten schamen – of worden ze in recepten opgenomen die ze moeten verschonen, civiliseren, verzoeten. Vrienden vertrouwden me hun onderdrukte dromen toe … ik stond dus niet alleen met mijn frustratie! Daarom rees het idee om vlees de eerste viool te laten spelen in de Brasseries Georges”. Georges Neefs staat gekend als een onvermoeibaar en gepassioneerd strijder voor de ‘goede keuken’ en al wat deze term inhoudt aan zowel respect als geluk van de lekkerbek. Vlees wordt voor Georges Neefs dan ook  een product dat heel bijzonder is, en toch heel gewoon maar vooral een product dat –goede- smaak heeft.

     

    Streekgerechten zijn een van de dada’s van Georges Neefs, toch staat de mens vooral in de schijnwerper. Daarom is hij permanent op zoek naar de beste oesterkwekers, zeevissers, kleine producenten, wijnbouwers, kwekers, ambachtslui. Georges heeft een voorkeur voor hen die proberen ‘hun werk goed te doen’. Daarom gaat Georges Neefs met hen een vertrouwensrelatie aan, sluit een pact af, waarbij hij ook de klant van de Brasseries Georges niet over het hoofd ziet. Aldus ontstaan een band, van in de ‘coulissen’ tot op het bord, in alle oprechtheid, een band waarvan iedereen beter wordt.

     

    Luc Vanderbiest herinnert zich niet meer sinds wanneer hij slager is, ‘mijn ouders, grootouders en achtergrootouders waren slagers’ Dankzij hem kon Georges Neefs heerlijk zuigkalf naar Brussel halen, zodat de klanten van de Brasseries Georges konden smullen van het oneindig malse vlees uit de Périgord.

    Luc was dan ook de meest geknipte persoon om Georges Neefs in zijn zoektocht naar het allerbeste vlees te begeleiden. Samen hebben ze een bijzondere, internationale kaart zonder toevoegingen voor karnivoren opgesteld. Puur geluk, van bavette (langdradige biefstuk) tot côte à l’os (dunne lende met been), zonder discriminatie.

     

    De araignée (spinnenkop) is een zeldzaam stukje vlees – op een rund van een ton zijn er maar twee spinnenkoppen van maximum 300 gr - , de onglet (zieltje) en de bavette worden door de slagers dan weer als ‘slachtafval’ beschouwd. Er is nochtans niets denigrerend aan deze term, slachtafval is immers al het vlees dat zich buiten het eigenlijke karkas van het dier bevindt en geen deel uitmaakt van de spiermassa. ‘Door de wetten van een steeds sneller voorbijrazende consumptiemaatschappij zijn de mensen vergeten dat het rund meer is dan een steak! Met Georges hebben we beslist om de mensen het vlees in al zijn diversiteit te laten herontdekken: stukken, smaken en rassen van dieren” stelt Luc.

    De bavette d’aloyau die in België ook ‘kleinhoofd” wordt genoemd, komt van het Belgische Blauw-witte rund, het enige dat hiervan een mooie hoeveelheid garandeert. De smakelijke onglet komt van een Ierlands rund en het Zuid-Amerikaanse Angus levert ons het super zachte stuk van het kleinhoofd dat filet mignon heet. Dit van oorsprong Schotse ras haalt zijn typische smaak uit de oneindige graaslanden van Argentinië en Brazilië. Een prestigieuze handtekening eveneens onder de côte à l’os van de Brasseries Georges: de Siementhal. Een superras van Zwitserse oorsprong, een mooi bruin rund met een doorregen vlees dat niet te imiteren valt.

     

    Naast de tenoren die de runderen zijn, is Pata Negra een echte outsider. Dit Spaanse wilde varken met de zwarte poten is een echte ster: ‘ Een parel, zou ik zeggen, en vergeef me de woordspeling. Kenners zeggen dat het een van de beste hammen ter wereld is, en ik kan alleen beamen dat het simpelweg gebraden vlees een lekkernij is die ik niet voor de klanten van de Brasseries verborgen mag houden’ zegt Georges Neefs. Hij benadrukt bovendien dat de kaart regelmatig zal worden aangepast volgens de adviezen van Luc Vanderbiest. Deze laatste zal regelmatig in de Brasseries Georges opduiken en raad geven bij de vleeskeuze, net als de sommelier dat voor de wijnen doet. Als nooit gezien ‘meester-slager’!

     

    De heerlijke, sappige smakelijke stukken vlees die op de kaart van de Brasseries Georges staan moeten enkel correct gebakken worden, volgens de voorkeur van de klant. Die kan naar keuze een bijhorende groene pepersaus bestellen, mosterdsaus à l’ancienne, béarnaise of bordelaise – de authentieke met gekonfijte sjalot en merg. En met frietjes natuurlijk. U kiest zelf de bereiding: traditioneel of à l’anciene, dik en met de hand gesneden, in olijfolie gebakken, in ganzenvet, paardenvet of ossenwit.

    En om zonder verpinken naast de ‘plateau Royal’ van de oesterbak te prijken, zag de ‘Royal du Boucher” het licht. Vier soorten vlees voor de fijnproevers en grote liefhebbers: Araignée, Pata Negra, Bavette of Onglet, met vier sauzen en frietjes ‘à l’anciene’ … Royaal!

     

    De ideale dranken bij deze vleesschotels zijn bier – een gekruide amberkleurige Ramée – of een van de wereldwijnen: Everton Ted Brown Brothers uit Australië, Pinot noir Cellar selection Villa Maria uit Nieuw-Zeeland, Cabernet sauvignon Los Vascos des Dom. Barons de Lafite Rotschild uit Chili – en dichter bij ons: een Barbera La Ladra Tenute Dei Vallarino uit Piemonte en een Bordeaux met de heerlijke naam Parcelles des Anges.

     

    Les Brasseries Georges – Winston Churchilllaan 259 – 1180 Brussel

    Tel  02-347 21 00 – www.brasseriesgeorges.be

     

    22-12-2006 om 22:05 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!