Inhoud blog
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
  • Aspria: een goede ademhaling, levensbelangrijk!
  • Moederdag
  • Peugeot lanceert nieuwe stijlvolle Boreal molen
  • Freedom Moses
  • Door de gordijnen het licht zien
  • De gevelbekleding maakt de architectuur
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ricotta & Parmesan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    RICOTTA & PARMESAN

     

     

     

     

    Het team van Ricotta & Parmesan viert feest en besloot de gasten nog meer dan vroeger te verwennen. Er is een nieuwe kaart die nog altijd de grote klassiekers van het huis bevat maar die zich ook richt op nog meer authenticiteit qua smaken en geuren. Een creatievere aanpak dus die ook in de suggesties wordt weergevonden met recepten en producten die steevast uit Italië komen.

     

    ‘Ricotta & Parmesan’ staat sinds het begin en nu meer dan ooit, voor een eerlijke, authentieke, echte Italiaanse keuken met recepten van het huis. Naargelang je smaak, kan je genieten van heerlijke canelloni gevuld met verse geitenkaas en krokante pacetta met acaciahoning op een kaviaar van aubergines, een leuke ballontine van mozzarella in een jasje van gerookte zalm op een carpaccio van gegrilde courgettes met room, een volmaakte aubergine alla parmagiana, scampi’s Ricotta & Parmesan bereid met room, een Napolitaans sausje, paddestoelen en dragon. Mogelijk bezwijk je voor de verleiding van een ‘met z’n tweetjes in een Italiaans bord’, een assortiment van zonovergoten bereidingen die je met z’n tweeën uit een en hetzelfde groot bord kan eten.

     

    Vlees, vis en deegwaren zijn in Ricotta & Parmesan uiteraard van de partij: de enige echte tartaar op Italiaanse wijze met gebakken gnochetti in plaats van frietjes, de traditionele osso bucco, gegrilde zeebrasemfilet geserveerd met een risotto van asperges en parmezaankrulletjes en naturlijk ook de zelfgemaakte lasagne.

     

    De formule van de traditionele Parmesanavonden wordt lichtjes gewijzigd. Het enorme wiel van Parmezankaas waarin verse deegwaren, paddestoelen, gedroogde tomaten en andere ingrediënten werden gemengd blijft bestaan. Toch zal de bereiding voortaan vooral omwille van de hygiëne in de keuken gebeuren. De nieuwigheid zijn thema-avonden waarbij parmesan de rode draad blijft,  al worden tal van nieuwe creaties ten tonele gevoerd.

     

    De wijnkaart van ‘Ricotta & Parmesan’ combineert ontdekkingen en plezier, een kelder gevuld met mooie verrassingen. Italiaanse wijnen die in de eerste plaats gekozen werden omwille van hun volheid, dit naast enkele wereldwijnen en grands crus classés, tegen redelijke prijzen. De wijn van de maand staat op elke tafel en kost zowat 25 euro, terwijl een meer dan degelijke huiswijn slechts 18 euro kost.

     

    Bij Ricotta & Parmesan heerst er meteen sfeer, een stijl die iets weg heeft van een Spaanse bodega, een Milanese trattoria, Parijse bistro of trendy café en dit achter een prachtige art-nouveaugevel. Het gebouw op enkele passen van het Muntplein was lange tijd een wapenfabriek, uit deze periode dateert de prachtige vitrine van hout en glas, mooi geaccentueerd en gelukkig bewaard. De vitrine herbergt een klein deel van de bijzondere collectie keukengerei van onze grootmoeders. Elders in het restaurant ontdek je een set pannen, een arsenaal van pureestampers, een lappendeken van wafelijzers, slingers van eierkloppers, flesopeners en tal van andere oude en ontroerende getuigen van de keuken van weleer.

    In feite geen nostalgie, maar een knipoogje tussen de warme bakstenen muren en de oranje tafels, getuigen van een joviale, levendige en vrolijke sfeer.

     

    Toch blijft Renaud bij zijn uitgangspunt dat men de gasten niets wil opleggen. Ze kunnen nog steeds vrijelijk hun bord samenstellen. Renaud biedt een volledig assortiment van deegwaren en sauzen waaruit de gast gewoonweg kiest.

    Ricotta & Parmesan – Schildknaapstraat 31 – 1000 Brussel – tel 02/502 80 82

    11-11-2007 om 21:18 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HSIA bij Accor-groep

    Naast Wi-Fi nu ook HSIA in business hotels van de Accor groep.

     

     

    Accor, Europees leider en internationale groep in de wereld van reizen, toerisme en diensten aan bedrijven, kondigt samen met telefoonoperator Orange een WIFI-dekking van 100% aan in alle Sofitel-, Novotel-, Mercure- en Ibis-hotels en van 50% in de vestigingen van Etap Hotel en Formule 1 in België. De Groep kondigt ook de invoering aan van de High Speed Internet Access (HSIA)-technologie in de business-hotels tegen 2008. Deze diensten worden aan de klanten aangeboden aan tarieven die tot de meest competitieve van de markt behoren met de garantie van een bekwame bijstand 24 uur op 24.

     

    Draadloos internet is een must geworden in de zakenwereld. Accor lanceerde deze technologie in 2005 in zijn hotels en stelde sindsdien een duidelijke stijging vast in de vraag en het aantal dagelijkse verbindingen in alle vestigingen.  De groei is nog het meest uitgesproken bij de ketens waar veel businessklanten vertoeven, zoals Sofitel, Novotel en zelfs Ibis.  Accor werkt samen met Orange voor de invoering van de WIFI-technologie in de hotels. Niet alleen omdat Orange tot meer competitievere operatoren op de markt behoort maar vooral omwille van de kwalitatief hoogstaande technische bijstand.

     

    Dankzij een 100% WIFI-dekking in de hotels van Sofitel, Novotel, Mercure en Ibis in België kunnen de klanten aan de bar, in de lobby, in de vergaderruimtes of in hun kamer hun laptop met WIFI-technologie gebruiken om een draadloze en snelle internetverbinding tot stand te brengen. In de vestigingen van Etap Hotel en Formule 1 zijn de gemeenschappelijke ruimten en 50% van de kamers uitgerust met WIFI.

    In geval van technische problemen staat een drietalige helpdesk (Frans, Nederlands, Engels) dag en nacht ter beschikking.

     

    De klanten van de Accor-hotels hoeven geen abonnee te zijn bij Orange om van deze dienst gebruik te maken.  Ze hoeven enkel de internetbrowser van hun computer op te starten, hun kredietkaartgegevens in te vullen en de gewenste verbindingsformule te kiezen. Van begin 2008 af worden er ook e-vouchers verkocht aan de receptie van de hotels voor klanten die geen kredietkaart zouden hebben.

     

    Accor vertrouwde aan Orange ook de implementatie toe van High Speed Internet Access (HSIA) in de hotels met sterke zakelijke oriëntering.  Deze technologie biedt een aantal voordelen: ze stelt klanten die geen verbinding kunnen maken met WIFI in staat om toch te surfen; een ethernet-poort volstaat; het vermogen is duidelijk veel groter en het is sneller. Vandaag biedt alleen Sofitel Brussels Europe beide technologieën aan in alle gemeenschappelijke ruimtes en kamers. Maar Accor wil tegen 2008 starten met de invoering van HSIA in de rest van de business-hotels. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    10-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eclats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eclats

     

     

     

    Het eerste boek van Pierre Marcolini ‘Eclats’ is een ode aan het wordingsproces van chocolade, van de zoektocht naar de beste cacaobonen tot de creatie van parels van pralines en van verrassende vormen in chocolade. Telkens weer een heerlijke ontdekking voor de chocoladeliefhebbers met oog voor kunst. Want ‘Eclats’ is ook een kunstboek met prachtige zwart-wit fotografie van Serge Anton. De teksten zijn van de hand van Marianne Comoli, coryfee van de Franse gastronomische journalistiek. Zij zorgt voor boeiende informatie die het water in de mond doet komen.

    Zwart-wit, net als de chocolade, en vierkant, dat zijn de vormelijke eigenschappen van ‘Eclats’.

     

    Het boek wordt begin december 2007 gelanceerd en is te koop in de winkels van Pierre Marcolini aan 75 euro incl. BTW. Het boek in driekleurendruk ( twee zwarten, een grijs), telt 220 pagina’s en heeft een formaat van 300 x 300 mm.

    Op 9 december zijn er signeersessies gepland, van 11 tot 13 uur bij Pierre Marcolini in de Miniemenstraat en van 15 tot 17 uur in boekhandel Filigranes aan de Kunstlaan in Brussel. RVH.

    09-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tree O
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     

    TREE O

     

     

     

     

    Temidden van de natuur, in het hart van het Zoniënwoud, opende Dolce La Hulpe Brussels zijn gourmet restaurant “Tree O”. Executive Chef Pascal Marcin maakt er een erezaak van om zijn gasten een zeer creatieve en natuurlijke keuken aan te bieden met een lokale toets.

     

    Pascal Marcin bereidt een vlees- of vissoort op drie verschillende manieren en presenteert de drie varianten op één degustatiebord dat als voorgerecht of hoofdgerecht kan worden genomen. Elk van deze smaaktrio’s kan door een specifieke wijn begeleid worden. Op dezelfde manier worden ook de desserts geserveerd. De naam “Tree O” werd gekozen omdat het een homoniem is van ‘trio’, wat verwijst naar het concept van het restaurant. Bovendien is het ook een woordspeling die verwijst naar het thema ‘boom’ dat we in alle andere restaurants, bars en vergaderzalen van Dolce La Hulpe Brussels terugvinden.

     

    Het introductiemenu was een schitterende illustratie van het creatieve ‘Tree O’ concept. Champagne Moët & Chandon fungeerde met de Brut Impérial, Rosé Impérial en Nectar Impérial als huisaperitief met drie uitmuntende soepjes die elk van de godendrankjes nog meer diepgang gaven. We kregen achtereenvolgens een mosselsoepje, een soepje van mentholerwtjes met brochette van St Jacobsvruchten en een soepje met Seranomeloen.  Het trio van ganzenlever kreeg gegrilde en gekarameliseerde appeltjes, werd in vaatdoek gekookt met een gelei van Espelette kruiden en was tenslotte vergezeld van een bloempje Noirmoutierzout, dit alles vergezeld van de Moët & Chandon Nectar Impérial.

    De Zeebaarsfilet aan de lijn werd opgediend: gerookt à la minute vergezeld van jonge spinaziescheutjes en truffelsaus, als tartaar met fijne kruiden en gemarineerd in gemberolie en koriander. Hierbij hoort een leuke selectie van witte wijnen: een Bonterra Chardonnay 2004 Medocino County Californië, een Saint-Véran Louis Jadot 2005 Frankrijk en een Villera, Rhine Riesling 2000 Paarl Zuid-Afrika.

    De hindefilet werd opgediend met gevogelte uit Bresse en geconfijt witloof, was gebraden met speculoos, terwijl de carpaccio van hindefilet een koffievinaigrette meekreeg. Hier een selectie rode wijnen: een Caliterra 2005, Cabernet Sauvignon Colchaqua Valley Chili, een Finca Flichman vin reserva Malbec 2004, Mendoza Argentinë en een Château Bel Air, Lussac-St-Emilion 2002 Frankrijk.

    Het chocoladedessert omvatte een mousse met sinaasappel, als zachte cake met crème anglaise op smaak gebracht met saffraan en een beignet met munt. Het trio van verrassingsdrankjes varieert hier naargelang de creativiteit van de chef; al zorgde Pascal voor schitterende smaakcombinaties.

     

    Dolce La Hulpe Brussels heeft anderzijds een partnerschap gesloten met de Stichting Folon. De Conference Destination bezit 5 afdrukken van Folon die het restaurant Tree O verfraaien. De kunstenaar realiseerde deze kunstwerken op basis van een postkaart, ze brengen de kunstliefhebber naar New York, de Rocky Mountains, Florida, de Cycladen en China. Pascal Marcin bedacht een menu ‘Découverte Folon’ op basis van een van de 5 tentoongestelde werken. De culinaire interpretatie van de chef zet aan tot reizen en neemt u mee naar de mooiste landschappen van Jean-Michel Folon.

    Dit menu bestaat uit een degustatie van vitelottes bereidt met rauwe zalm en korinader, met tofu en shitake en met jonge uitjes, appel en sojascheuten. Een gevogelteconsommé met stukjes champignons, enoki en citroenmelisse, met een ravioli van king krab en schizo en met gebraden langoustinestaart met gember. Volgt een carpaccio van ananas, gekruide mascarpone en gemarineerd in rijstalcohol.

    Het hoofdgerecht is rund uit Simmental, gekruid met Sechuanpeper, rood op dunne plakjes Chinese kool met 5 kruiden en gerookt met jonge spinaziescheutjes. Het dessert tenslotte bestaat uit een bananenbeignet, pudding met gember en tonka en rijstpap met oranjebloesem.

     

    Het restaurant is geopend van dinsdag tot vrijdag van 12 tot 13.30 uur en van 19 tot 21u30, op vrijdag tot 22.30 uur. Zaterdag van 19 tot 22.30 uur. RVH.

     

    Restaurant Tree O

    Dolce La Hulpe Brussels – Brusselsesteenweg 135 – 1310 La Hulpe

    tel 02/290 99 90 – www.lahulpe.dolce.com

     

     zie ook www.6minutes.be

     

    08-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jachten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Evenement te midden van 2.000 jachten

     

     

     

    Restaurant 't Vlaemsch Galjoen en het aanpalende auditorium kijken uit over de uitgestrekte jachthaven in Nieuwpoort. Een unieke locatie met een gevoel van 'the sky is the limit'.

    Het auditorium met 50 zitplaatsen is ideaal voor seminaries, dealermeetings, verkoopstrainingen, persconferenties enz. De klant beschikt over twee projectoren, projectiescherm, presentatiebord en airco. Het panoramisch zicht op de jachthaven en de IJzermonding zet de voordrachten hier extra kracht bij.

     

    Het auditorium kan enkel gebruikt worden in combinatie met een ontbijt, lunch of diner in het aanpalende restaurant. De huur van het auditorium is in de cateringprijs inbegrepen. Er is keuze uit verschillende formules geïnspireerd op de hedendaagse wereldkeuken, met of zonder dranken. Capaciteit restaurant: 30 tot 100 personen.

    Bedrijven die aan teambuilding willen doen, kunnen een zeilinitiatie inbouwen. Per plekke worden zeilactiviteiten voor een dag of een halve dag georganiseerd, met ontbijt en teatime in de clubbar van VVW Nieuwpoort vzw, op de benedenverdieping van 't Vlaemsch Galjoen. Ook strandactiviteiten, natuurwandelingen, excursies met motorjachten, jetskitrials enz. behoren tot de mogelijkheden. RVH.

    't Vlaemsch Galjoen - Watersportlaan 11 (1ste verdieping) -  8620 Nieuwpoort

    Tel 58/235495 - info@galjoen.be  of  www.galjoen.be

     

    08-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Place
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LA PLACE

     

     

     

    De heropening van de Antwerpse stadsfeestzaal op de Meir is meteen de start van een voor België, totaal nieuw restaurantconcept dat vanuit Nederland wordt ingevoerd.

     

    La Place, in 1987 voor het eerst opgestart in Utrecht en ondertussen uitgegroeid tot circa 200 exploitaties in Nederland, kan het best omschreven worden als een ‘marktrestaurant’. Het concept onderscheidt zich door verse en bij voorkeur biologische producten en ingrediënten op een transparante manier te presenteren en  aan te bieden in een aantrekkelijk geprijsd assortiment van huisgemaakte gerechten.

    Met zijn vestiging in Antwerpen zet La Place zijn eerste buitenlandse stap. La Place is één van Nederlands grootste restaurantketens, met jaarlijks 35 miljoen bezoekers in meer dan 200 locaties, waar ruim 4.500 medewerkers werken. La Place werd onlangs door de Nederlandse consumenten gekozen tot ‘Beste Restaurant- en Horecaketen’ van Nederland. De Antwerpse vestiging telt van bij de start 60 mensen personeel  en staat onder leiding van Belgisch management. De opening in Antwerpen is erg belangrijk voor La Place en een eerste stap in de Belgische markt.

     

    Versheid betekent dat alle producten ’s morgens vers worden aangevoerd. Elke avond wordt er dus opnieuw nagedacht over het verse marktaanbod en de keuze voor de volgende dag. La Place gebruikt eerlijke – bij voorkeur biologische- grondstoffen, waarvoor het zowel lokaal als internationaal inspiratie haalt. Het restaurant onderhoudt graag een persoonlijke band met zijn producenten. Transparantie duidt dan weer op de verse producten die liggen “uitgestald” in het restaurant en à la minute en in het zicht van de gasten worden klaargemaakt tot een ruim assortiment, waarvan de gasten in een gezellige sfeer kunnen genieten. Ook in de gebruikte grondstoffen en hun herkomst is La Place transparant.

     

    Het aanbod van La Place volgt het aanbod in de markt en van het seizoen van dat moment. Het restaurant op de Antwerpse Meir gebruikt ook Belgische ingrediënten en producten en heeft zijn assortiment aangevuld met typisch Belgische gerechten en producten, zoals Belgische kazen als Passendale en Wijnendale, Belgische bieren en een meer uitgebreide selectie van vis- en schaaldieren en wijnen.

    Paul Bringmann, directeur van La Place: “De Belgische markt lonkte al een hele tijd. De culinaire traditie van België sluit immers goed aan bij wat we als La Place willen uitstralen; verse producten die ter plekke worden bereid. We zijn zeer verheugd dat we in Antwerpen in de prachtig gerenoveerde Stadsfeestzaal van start mogen gaan.”

     

    La Place biedt een zevental formules aan met o.a. keuze uit La Place Marché du Monde, het wereldrestaurant van la Place met Thaise, Toscaanse en Mediterrane keuken. La Place Mangerie is een grote take-away-formule met broodjes, salades en complete gerechten. Binnen de voorgestelde formules werd ook aan ondernemingen en bedrijven gedacht met La Place Evenementencatering: een grootschalige publiekscatering op locatie zoals beurzen, lifestylefairs, concerten en grote sportevenementen en La Place Partyservice, een take-away catering jaarrond en speciaal tijdens de feestdagen. Hier kan men online bestellen en afhalen in één van de La Place-vestigingen.

     

    La Place Antwerpen biedt in het complex van de stadsfeestzaal, een restaurant met 340 zitplaatsen op een oppervlakte zowat 900m² maar eveneens een take-away. Dagelijks worden 65 wisselende en vooral verse gerechten aangeboden. La Place is open van maandag tot zaterdag van 10 tot 20 uur, ook op de koopzondagen is het restaurant en de take-away toegankelijk en dit van 11 tot 18 uur. RVH.

     

    La Place – Meir 78 – 2000  Antwerpen

    Tel 03/226 85 46 – antwerpen@laplace.be

     

     

     zie ook www.6minutes.be

    07-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ETAP Raeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ETAP HOTEL RAEREN AACHEN GRENZE

     

     

     

    Etap Hotel breidt verder uit in Noord Europa en opende zopas zijn vijfde hotel in België: Etap Hotel Raeren Aachen Grenze, gelegen aan de Duitse grens. Deze merknaam werd door Accor in 1991 ontwikkeld, en biedt een economische formule om ‘slim’ te slapen. Dat de formule al een groot aantal klanten heeft kunnen verleiden is niet verwonderlijk en dit zowel zakenlui als toeristen.

    ‘Het concept Etap’ laat de gasten toe hun budget optimaal te beheersen’ verduidelijkt Thomas Dubaere, Operations Manager. ‘Zakenlui kunnen zo hun verplaatsingskosten beter onder controle houden en de toeristen kunnen zich iets extra veroorloven zonder te moeten inboeten op de kwaliteit van hun verblijf.’

     

    Etap Raeren Aachen Grenze is gelegen aan het drielandenkruispunt België, Duitsland en Nederland, op 25 minuten van Luik, 10 minuten van Aken en 30 minuten van Maastricht. De heringerichte parking langs de autosnelweg heeft naast het hotel een nieuw Total benzinestation, een Autogrill restaurant en een toeristisch informatiepunt van de Duitstalige gemeenschap.

     

    Het hotel beschikt over 86 kamers, voor rokers en niet-rokers, een kamer voor mindervalide; de prijs van per kamer is 42€ voor 1, 2 of 3 personen. Alle kamers zijn voorzien van airconditioning en beschikken over een tweepersoonsbed en een verhoogd éénpersoonsbed. Er is een eigen WC, douche, televisie, automatische wekker, een opbergvak voor kleding en kleine werktafel. In de lobby bevindt zich een internetcorner met 24/24 uur connectie en betaaltelefoon. Alle kamers beschikken eveneens over een vaste internetaansluiting en/of draadloos internet.

    Het ontbijtbuffet ‘à volonte” wordt van maandag tot vrijdag geserveerd van 6u30 tot 10 uur, op zaterdag, zondag en feestdagen tussen 7u en 10u30. ‘Dispensers’ met warme en koude dranken, gezouten en gesuikerde snacks staan 24 uur per dag ter beschikking aan de receptie. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    07-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson sas Berlijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DomLounge in het Radisson SAS Hotel in Berlijn:

     

     

    De nieuwe DomLounge op de bovenste verdieping van het Radisson SAS Hotel in Berlijn opende zopas zijn deuren. Met zijn 1.400 m² flexibele ruimtes verspreid over twee verdiepingen met onwaarschijnlijk uitzicht over Berlijn, belooft het de perfecte locatie te worden voor de organisatie van evenementen en conferenties. Het Radisson SAS hotel verdubbelt hiermee zijn vergadercapaciteit en kan nu tot 1.500 deelnemers ontvangen.

     

    Bovenop zijn fantastisch zicht op de Berlijnse TV toren, het Rotes Rathaus, de Gendarmenmarkt en het Museum Eiland (UNESCO wereld erfgoed site), biedt de nieuwe DomLounge in het Radisson SAS Hotel de combinatie van flexibele ruimtes, de meest geavanceerde technologieën en op maat gemaakte diensten voor de organisatie van eender welk evenement. Algemeen Directeur Wolfgang Wagner is enthousiast: “De DomLounge wordt gegarandeerd een succes. Van alle vijfsterren hotels in Berlijn, zijn wij de eerste met een conferentieruimte net onder het dak met schitterende zalen, kamerhoge ramen en uniek zicht op de mijlpalen van de Duitse hoofdstad. Hoogtepunt van de DomLounge is natuurlijk zijn ingang via de AquaDom – de grootste vrijstaande cylindervormige aquarium in de wereld.

     

    De vijf vergaderzalen (variërend tussen 50 en 600 m²) en de vier foyers bieden meer dan genoeg ruimte voor de organisatie van kleine of grote vergaderingen, presentaties, recepties, tentoonstellingen of galadiners. Tijdens de renovaties werden alle zalen uitgerust met de meest geavanceerde technische technieken, zoals geluidsdichtheid en draadloze hoge snelheid internettoegang, gratis in alle Radisson SAS Hotels voor hotel- en conferentiegasten  en de meest kwalitatieve tools als overhead projectoren, schermen en geluidssystemen.

     

    Het bekende Berlijnse architectenbureau BHPS stond in voor de design van de DomLounge. Het warme oranje biedt een mooi contrast met het schitterende glas en de stalen dakconstructie, de stijlvolle design stoelen en het lichtgekleurd hout creëren een ontspannende sfeer. Het element van water wordt ook hier geaccentueerd – in de DomLounge hangt een levensgrote foto van water in al zijn vormen die herinnert aan de DomAqua en de Rijn die aan de voet van het hotel stroomt.

     

    Een hoogtepunt van elk bezoek is een tocht door de AquaDom met zijn 2.500 tropische vissen en één miljoen liter zout water. De twee verdiepingen hoge lift kan tot 48 gasten meenemen tijdens een reis van 10 minuten door het vrijstaande cylindervormige aquarium, doorheen de scholen van nieuwsgierige vissen. Enkel voor mensen zonder hoogtevrees echter, de enige weg terug is een 25 meter hoge glazen brug die naar de DomLounge leidt. Verder brengen twee elegante express liften de gasten naar de DomLounge. RVH.

    www.domlounge.com.

     
    zie ook www.6minutes.be

    07-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Branche d'olivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    La Branche d’Olivier

     

     

     

     

     

     

    Het is een traditie geworden die door iedereen wordt gesmaakt: met de komst van de eerste rijp, koppelt La Branche d’Olivier zijn wildseizoen aan een bourgognefestival. En om de vreugde compleet te maken, wordt het evenement nog aangevuld met de vier best gesmaakte oesters van het huis die meteen een krachtige rentree maken. Dit is nu al de vierde wintereditie van La Branche d’Olivier waarbij de chef Jean-Claude Demurger, een expert blijft in haar- en vederwild. De grote Bourgondische namen worden hier per vier bij betrokken, met collectiewijnen die de kenners doen watertanden.

     

    Tot eind januari zijn de ovens van chef Jean-Claude Demurger het decor van het zachte stoven van een wildrijk repertorium dat hulde brengt aan de kleinere bevolking van de velden, de hemel en het bos: bosduiven, wilde duiven, hazen, fazanten, hinden en reëen. Men kan er de beroemde hele fazant op zijn Brabants vieren, in borden die naar wens versterkend zijn omdat zoals Pascal Grage graag herhaalt “de wildkeuken eerst en vooral versterkende porties zijn, overlopend van gulheid”. Een versterkende keuken volgens de klassieke kunst die in de bosrijke omgeving van het reservaat van Kinsendael de indruk geeft dat het restaurant niet in Ukkel, maar in het hartje van de Ardennen ligt.

     

    Samen met de lekkernijen presenteren de bourgognewijnen zich aan tafel voor een prachtig huwelijk. Tot de sterren van de bourgondische ‘terroir’ behoren namen als Bertrand Ambroisie met zijn Pommard 1er cru, Philippe Charlopin als voorloper van de modernie vinificatie, Xavier Besson met zijn uitstekende kelder uit de 17de eeuw en Claude Nouveau die goed bewaarbare terroirwijnen maakt.

    Naast dit viertal zijn ook diverse domeinen op de afspraak waarvan het thema de bourgogne, de mensen, de streken en de pinot noir, tot unieke kwaliteiten worden verheven, met in het bijzonder de domeinen Cornu en Bertagna.

     

    De kreeften blijven op de herfst-winterkaart staan, maar de oesters versterken de lokroep van de Oceanen, dit om het evenwicht met het woud te behouden. Onder de holle oesters vindt u de normandische oesters, fines de claires en spéciales de claires, onder de platte oesters, de oesters uit Zeeland en Colchester.

     

    Wij genoten van een huisterrine van patrijs met ganzenlever en fris winterslaatje en een eerder ongebruikelijke maar erg lekkere crepinette van varkenspoot met ganzenlever op een bedje van linzen. Jean-Claude Demurger zorgde bij het hoofdgerecht voor een spetterend festival van kleuren, geuren en aroma’s. Brabants was de fazantenhen alleszins, ze was getooid met gebraiseerd grondwitloof en rustte op een bedje van gestoomde aardappelen. De hertenfilet ‘grand veneur’, een aromatisch festival uit grootmoeders keuken, bewees dat hedendaagse meesterkoks met kwaliteitsproducten, savoureuse gerechten kunnen aanbieden.

    Gezel op deze ontdekkingstocht was een Chorey-les-beaune 2002 Maison Edmond Cornu & fils, een heerlijke en dieprode Bourgognewijn met fijne afdronk, die het culinaire festijn extra diepgang gaf.

     

    La Branche d’Olivier blijft ook tijdens het wildfestival, met zijn houten lambrisering met spiegels, zijn gewelfd plafond en zijdezachte muziek, een unieke atmosfeer van een oude Brusselse bistro uitstralen. Haar- en vederwild vergast je exclusieve culinaire momenten. RVH.

     

    La Branche d’Olivier – Engelandstraat 172/176 – 1180 Ukkel – tel02/374 47 05

     

    06-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the regent bordeaux
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Regent Bordeaux

     

     

    De Rezidor Hotel Group zal het vroegere Grand Hotel in Bordeaux openen als The Regent Bordeaux – dit historische paleis met zijn 150 kamers wordt meteen de jongste aanwinst van het meest luxueuze merk van de groep. Het hotel was origineel gepland om open te gaan als het Radisson SAS Grand Hotel – Rezidor en de hoteleigenaar, het Franse bedrijf FIB (Financière Immobilière Bordelaise), beslisten echter om dit unieke gebouw tegenover de opera op te waarderen als een Regent.

     

    “Tijdens het verloop van onze lange en intense samenwerking realiseerden we ons dat het hotel meer potentieel had dan we initieel dachten”, zegt Kurt Ritter, President & CEO The Rezidor Hotel Group. “Dit vroegere paleis ligt in het hart van de “Gouden Driehoek”, een deel van de stad dat zorgvuldig gerestaureerd werd tijdens de laatste jaren en dat nu de oude en rijke geschiedenis van de stad reflecteert. Het centrum van Bordeaux onderging een verbazingwekkende ontwikkeling en behoort vandaag tot de mooiste en meest gesofisticeerde plaatsen in Frankrijk. Door het legendarische Grand Hotel de naam Regent te geven willen wij bijdragen tot deze erfenis – Bordeaux verdient gewoon het beste.”

     

    “The Regent Bordeaux zal een nieuw marktsegment openen voor de stad”, voegt Michel Ohayon, President & CEO FIB hieraan toe. “In Rezidor vonden wij een partner met internationale ervaring en tegelijkertijd met oog voor locale noden – ons hotel past perfect in het herboren Bordeaux. We kijken al uit naar de Grand Opening Night in de komende maanden om de opening van het hotel te vieren.”

     

    De 128 kamers en 22 suites van The Regent Bordeaux zijn een meesterwerk van de wereldberoemde designer Jacques Garcia. Gasten zullen verrast worden door zijn elegant en rijk design, een combinatie van de klassieke stijl van de 18de en 19de eeuw en hedendaagse luxe en state-of-the-art technologie.

    Het gastronomische restaurant “L’Océan” biedt een combinatie van een vernieuwende keuken met locale en internationale specialiteiten en de beste wijnen uit de Bordelais streek. Verder kunnen gasten terecht in de “Brasserie de l’Europe” voor een informele wijn- en eetervaring, in de gezellige “Bar Victor” met zijn prestigieuze wijnkelder of in de trendy “Black Diamond” nachtclub tot in de late uurtjes.

    “Les Bains de Léa”, het 1.000 m² luxueuze spacentrum op de vijfde en zesde verdieping beschikt over een indoor zwembad met open dak, sauna en stoomkamer, gymzaal, solarium en een bar met zicht op de stad. Shopping liefhebbers kunnen terecht in het winkelparadijs “Fashion avenue” in het hotel. Deze 400m² luxegalerij werd ontworpen door de bekende Italiaanse architect Ferruccio Laviani en biedt plaats aan juwelenmerken als Van Cleef & Arpels, Chopard, De Grisogono, Repossi en Boucheron en modeboetieks met merken als YSL, Gucci, Roberto Cavalli en Bottega Veneta. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    06-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.air DC

    Nieuwe Congolese luchtvaartmaatschappij heet airDC

     

     

     

     

    De nieuwe Congolese luchtvaartmaatschappij die de Brussels Airlines groep samen met Hewa Bora Airways via haar Mauritiaans filiaal Pan African Airlines  opricht, krijgt de naam ‘airDC’. De eerste commerciële passagiersvluchten van ‘airDC’ zijn voorzien in het voorjaar 2008. Het nieuws over de oprichting van de maatschappij die een referentie wil worden inzake veiligheid, stiptheid en betrouwbaarheid werd bijzonder goed onthaald in Congo en door de Congolese Gemeenschap in het buitenland.

     

    De naamkeuze ‘airDC’ verwijst naar ‘RDC’ (République démocratique du Congo) zoals de Congolese Republiek in de Franse taal vaak wordt afgekort. airDC wordt dan ook een luchtvaartmaatschappij voor de Congolese Gemeenschap die lijnvluchten gaat aanbieden tussen de hoofdstad Kinshasa en het uitgestrekte binnenland van Congo.

    Daarnaast zal ‘airDC’ ook internationale vluchten verzorgen en dankzij een nauwe samenwerking met Brussels Airlines ook een luchtvaartlink met Europa en het uitgebreide Brussels Airlines netwerk hebben.

     

    airDC wordt een IATA luchtvaartmaatschappij en zal volgens internationale normen met Boeing 737 en BAE 146 toestellen opereren vanuit haar thuisbasis op de luchthaven van Kinshasa N’Djili. Vliegveiligheid, stiptheid, betrouwbaarheid en comfort staan centraal in de operaties. De maatschappij zal op alle Congolese luchthavens waar ze actief is zélf haar grond- en afhandelingsdiensten verzorgen.

     

    Philippe de Moerloose (Hewa Bora Airlines) en Michel Meyfroidt (Brussels Airlines) werden beiden benoemd tot Co-Chairman van de Raad van Bestuur. Het dagelijks bestuur van de maatschappij wordt waargenomen door Johan Maertens, die werd aangesteld als Algemeen Directeur van airDC. Tot voor kort was Johan Maertens African Projects Manager bij Brussels Airlines. Stavros Papaioannou, CEO van Hewa Bora, werd benoemd tot Administrateur Generaal en stelt zijn grondige luchtvaartkennis, en in het bijzonder zijn goede relaties met de Congolese autoriteiten, ten dienste van airDC.

    airDC werd opgericht door de Groep Brussels Airlines en de Congolese luchtvaartgroep Hewa Bora Airways. Brussels Airlines bezit via haar dochtermaatschappij Pan African Airlines -met zetel op Mauritius - 49 procent van de aandelen en Hewa Bora Airways heeft de overblijvende 51 pct. RVH.

     

     

     

     

     

     

     

    06-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tafelen in Vlaanderen

    Tafelen in Vlaanderen

     

    Brugge:

     

    Binnen het kader van ‘hartje winter Brugge” wordt in het najaar, aandacht besteed aan de Vlaamse Primitieven en hun keuken. Onder de titel ‘Vlaamse primitieven: een terugblik op de toekomst van de smaak’ bieden verschillende restaurants in Brugge een gerecht aan dat eeuwen geleden al op tafel kwam. Deze historische gerechten, die je de middeleeuwen opnieuw op je bord laten beleven, worden verpakt in een eigentijds kleedje.

    Je kan deze pareltjes van de Vlaamse Primitieven in het Groeningemuseum bewonderen, van 4 november tot 20 december, proeven van Middeleeuwse gerechten en overnachten aan voordeeltarieven.

    www.winterinbrugge.be

     

    Gent:

     

    Het vernieuwde Museum voor Schone Kunsten in Gent pakt dit najaar uit met de prestigieuze tentoonstelling ‘British vision – Observatie en verbeelding in de Britse kunst, 1750-1950’.

    Tafelen in Vlaanderen ging in het kader van deze tentoonstelling op zoek naar bijzondere adresjes waar je kan proeven van een klassiek English breakfast, een afternoon tea of andere culiaire geneugten met een Britse toets. Tot eind januari 2008 kan je hier terecht na je museumbezoek.

    www.britishvision.be

     

    Land van Stille waters:

     

    Tot 23 december biedt het project ‘lekker wandelen in Scheldeland’ in de provincie Antwerpen, een voorsmaakje op het ‘wandelwegennetwerk in het land van Stille Waters ‘ dat in maart 2008 verschijnt.

    Ook voor Tafelen in Vlaanderen is het Scheldeland een meer dan idyllische locatie om te wandelen en te fietsen. In deze regio kan je bovendien de rijke culinaire traditie leren kennen met als centraal gegeven de paling. Het wandel- of fietstraject maakt de lus van Mariekerke tot St Amands, hierbij gebruik makend van de veren in beide gemeenten. In een aantal horeca-zaken langsheen het traject kan je genieten van overheerlijke palingbereidingen. De bon in de wandelfolder, verdeeld door de toeristische diensten, biedt trouwens recht op een extra’tje van de zaak.

     

    Lekker weg aan zee:

     

    Tot 21 december, kan je ook buiten het hoogseizoen kennis maken met de kust in al zijn facetten. Overnachten kan tegen een voordeeltarief in een van de 35 deelnemende hotels, de prijs van het arrangement is afhankelijk van het aantal sterren dat het hotel heeft.

    Met dit overnachtingsinitiatief kan je in het kader van ‘tafelen in Vlaanderen’, tegelijk proeven van al het lekkers in het ruime aanbod van restaurants aan de kust. RVH.

    www.dekust.org

     

     zie ook www.6minutes.be

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cote d'Or - 125 jaar jong
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Côte d’Or – 125 jaar kwaliteit en innovatie

     

     

     

    In 2008 viert Côte d’Or zijn 125ste verjaardag. Reeds 4 generaties lang is deze chocolade met zijn intense smaak, de lieveling van chocoladeliefhebbers in België! Het is een feit dat België wereldwijd bekendheid geniet dankzij zijn tennisvedetten, zijn bier … en natuurlijk ook zijn chocolade! De Belgen zelf, zijn heuse ‘chocoholics’ en het merk met de olifant heeft altijd al hun voorkeur genoten. Côte d’Or maakt als het ware deel uit van hun genetisch erfgoed!

     

    Hoewel Côte d’Or nu deel uitmaakt van de wereldgroep Kraft Foods, wordt de ‘uitverkoren chocolade van de Belgen’ nog steeds in België geproduceerd, door Belgen. Ook de innovaties worden bij ons gecreëerd door meester-chocolatiers op basis van een oud recept; een recept dat Côte d’Or al sedert 1883 koestert… Van de selectie van de cacaobonen tot de verpakking van de overheerlijke chocolade, Côte d’Or beheerst alle fasen vanuit zijn Belgische productievestigingen. Dit zowel voor België als voor de rest van de wereld!

     

    Het verhaal begint in 1883 wanneer Charles Neuhaus, die reeds in 1870 een ambachtelijke chocoladesnoepfabriek opstartte, het merk Côte d’Or deponeert. Voor de naamgeving verwijst hij naar de Goudkust, het huidige Ghana van waaruit hij een deel van zijn cacaobonen importeert. Hij verkoopt zijn fabriek eind 19de eeuw.

    Het logo van Côte d’Or, een olifant drie piramiden en een palmboom ziet het daglicht in 1906. Opnieuw speelt Ghana een rol in het imago van Côte d’Or omdat het logo is geïnspireerd op een postzegel uit het land van de cacao.

     

    Al meer dan 100 jaar staat de olifant symbool voor een krachtig merk, zonder ook maar even buiten adem te raken, zonder ook maar even een rimpel te vertonen. Côte d’Or is niet weg te denken uit de chocolademarkt: één chocoladeproduct op 5 dat in België wordt verkocht is afkomstig van Côte d’Or. Van de verschillende segmenten zijn het zonder enige twijfel de tabletten die de toon aangeven: niet minder dan 6 tabletten op 10 zijn tabletten van Côte d’Or. Ook heel kenmerkend voor het merk zijn de chocoladerepen, een overigens typisch Belgisch product.

    Het moet gezegd worden: het gamma van Côte d’Or is enorm. Aan nieuw ideeën geen gebrek en steeds wordt er gezocht naar nieuwe smaken … Het merk blijft de kenners ongeacht stijl of herkomst verbazen, een optie dat het nog lang wil blijven doen!

     

    Côte d’Or wil zijn verjaardag in stijl vieren door zijn passie voor de intense smaak met alle Belgen te delen en samen met hen deze onovertroffen smaak te vieren. Een smaak die het resultaat is van een oud recept dat de tand des tijds glansrijk heeft doorstaan…

     

    Eerst en vooral keert Côte d’Or in januari terug naar hartje Brussel en dit met de opening van een boetiek die volledig in het teken van de olifant staat. De boetiek wordt het uithangbord van het merk en diens unieke smaak, chocoholics kunnen er zich overgeven aan hun passie en kennismaken met een waaier aan exclusieve creaties.

    En om zijn passie met alle Belgen te delen, doorkruist Côte d’Or ook een jaar lang het hele land met een ‘rondreizend dorp’ dat leeft op het ritme van de chocolade, een dorp waar groot en klein meer kunnen leren over dit mysterieuze ingrediënt dat zijn oorsprong vindt bij de Azteken. En verhaal dat begint bij het plukken van de cacaoboon en eindigt met het degusteren… RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Horecaherstel

    Nieuwste horecacijfers tonen vrij opvallend herstel

     

     

     

    Horeca Expo, de grootste vakbeurs van de Benelux voor de horeca in Flanders Expo Gent, komt er binnen enkele weken aan. Traditiegetrouw is deze beurs de gelegenheid om een stand van zaken in de Belgische horeca op te maken. De cijfers van vorig jaar betroffen het jaar 2005 en lieten een eerder somber plaatje zien. De nieuwste cijfers (2006) tonen echter een vrij opvallend herstel.

     

    De Belgische horeca heeft nu ook, zij het blijkbaar met enige vertraging, kunnen meeprofiteren van de economische groei in ons land. De globale omzet van alle horecabedrijven samen groeide in 2006 met 5,7 %, dat is dubbel zo veel als de groei van de Belgische economie in 2006 (2,8 %). De investeringen stegen zelfs met 12,2 % tegenover 2006 en deze stijging is te zien in alle deelsectoren en in alle gewesten (behalve voor de hotels in Wallonië).

    Het herstel is duidelijk maar blijft broos. Volgens de meest recente statistieken van de FOD Economie gingen tussen 1 september 2006 en 31 augustus 2007 1393 horecazaken failliet - een gemiddelde van 26 per week.

     

    Brussel blijft in vrijwel alle domeinen de meest rendabele regio voor de exploitatie van een horecazaak. Dat geldt zowel voor hotels en restaurants als voor drankgelegenheden. Vooral de hotelsector blijft er boomen. Het aantal overnachtingen in de hoofdstad nam in 2006 toe tot 4,5 miljoen. Vorig jaar stegen de investeringen in de Brusselse hotels met liefst 128 %, het hoogste percentage in de voorbije tien jaar. De gemiddelde jaaromzet van een hotel in Brussel is drie keer hoger dan in Vlaanderen en ruim vijf keer hoger dan in Wallonië. Ook in Vlaanderen zijn hotels aan het investeren en innoveren ( +21.6%).

     

    In 2005 waren de Belgische restaurants globaal verlieslatend, ook hier is er in 2006 een bescheiden herstel. De gemiddelde jaaromzet steeg met 4,1 % tegenover een inflatie van 2,3 %. Een Belgisch restaurant haalt thans een gemiddelde jaaromzet van € 178.004. Het aantal restaurants blijft toenemen (+ 2,2 %), maar de groei was opnieuw het sterkst in Brussel (+ 4,1 %). De investeringen in de restaurantbranche groeiden dan weer het meest in Wallonië (+ 8,8 %).

     

    Heeft de invoering van het rookverbod sinds 1 januari 2007 een invloed gehad op de omzet en de rentabiliteit van de restaurants? Op dit moment zijn er, ondanks alle doemvoorspellingen, nog geen aanwijzingen voor een (sterk) negatieve invloed. Het aantal faillissementen van restaurants bij voorbeeld is de jongste maanden zeker niet toegenomen. Toch zullen we moeten wachten tot we alle cijfers van 2007 in handen hebben eer we een juiste beoordeling kunnen maken.

     

    2006 kende opnieuw een daling van het aantal cafés en drankgelegenheden (17 948 of - 2,9 %). Op tien jaar tijd (1997-2006) is ons land bijna één derde cafés armer geworden (- 28,2 %). Toch is zeker niet alles kommer en kwel in deze deelsector. Er wordt opnieuw geïnvesteerd (+ 7,7 % in 2006 en zelfs + 67,8 % in Brussel), terwijl de investeringen in 2005 nog een vrij forse daling kenden. De gemiddelde jaaromzet van een café in ons land blijft aan de lage kant (gemiddeld € 86.659), maar ook hier is de rendabiliteit aan het verbeteren. De gemiddelde jaaromzet nam in 2006 immers toe met 6,3 %. 

     

    Dat de grootkeukens en cateringbedrijven blijven groeien zal niemand verwonderen. In deze branche zien we nu de gevolgen van de fusies van de voorbije jaren, maar ook van de groei van de buitenshuisconsumptie in het algemeen.

     

    Over de werkgelegenheid in de Belgische horeca in 2006 zijn nog geen cijfers bekend. De FOD Statistiek maakt bovendien alleen voor hotels en restaurants aparte statistieken. In deze twee branches is de officieel ingeschreven werkgelegenheid tussen 2003 en 2005 nauwelijks gegroeid (1,4 %), hoewel juist de controles op zwartwerk in deze periode zeer sterk zijn toegenomen. Dit gegeven weerspiegelt niet alleen de moeilijke periode die de horeca in deze jaren heeft doorgemaakt, maar vooral het acute personeelsprobleem. Ook vandaag blijven horecazaken in ons land schreeuwen om geschoold én ongeschoold personeel. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kreeftenpot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    De concurrentie knijpt ze: de kreeftenpot van Demeyere

     

     

     

    Geen culinaire feestneus die zich niet achter de nieuwe kreeftenpot van Demeyere schaart! Want met deze speciale kookpot wordt kreeft bereiden... een feest. Handig met het eindejaar in zicht én geruststellend, want zelfs de meest veeleisende smaakpapillen zullen trillen van genot. De enige die ze nu nog knijpt, is de gastvrouw/gastheer van volgend jaar. En de kreeft natuurlijk.

     

    Met een diameter van 30 cm, een hoogte van 15,6 cm en een inhoud van 10 liter kan hij met gemak de bereiding van enkele kreeften aan. Daarnaast is de kreeftenpot van Demeyere ideaal voor grote hoeveelheden zeevruchten. In de zomer leent hij zich dan weer probleemloos om de zoetste confituur in klaar te maken. Voor optimaal gebruiksgemak zorgen het speciaal hengsel, het handvat aan de zijkant en de gietrand.

     

    De kreeften-/zeevruchtenpot wordt geleverd met een bijhorend deksel en is gemaakt van blinkend roestvrij staal 18/10. Hij is voorzien van een 5 lagenbodem van 5,5 mm dikte voor een optimale warmtegeleiding. Verder is hij geschikt voor alle vuren, inclusief inductie, kan hij in de oven gebruikt worden en is hij vaatwasmachinebestendig. Voor particulier gebruik geldt er een garantie van 2 jaar.  De aanbevolen verkoopprijs is 149,00 euro (inclusief BTW). RVH.

     zie ook www.6minutes/ a la carte

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines breidt security fast lane en online check-in uit

     

     

     

     

    Omdat steeds meer passagiers tijd willen winnen bij de check-in en de veiligheidscontrole breidt Brussels Airlines haar check-in per computer mogelijkheid en snelle exclusieve fast lane security gevoelig uit.  Nu al registreert tien procent van de passagiers zichzelf via de web of de self check-in machine. Het percentage neemt maand na maand toe.

     

    Onderzoek van Brussels Airlines bij meer dan 5.000 vliegtuigpassagiers toont aan dat tijdswinst ‘op de grond’ bovenaan op het verlanglijstje staat.  Passagiers willen zo weinig mogelijk tijd besteden aan de check-in. Ze zien ook op tegen wachtrijen aan de veiligheidscontrole die door de nieuwe vloeistoffenregeling en 11/9 beperkingen op alle luchthavens ter wereld langer zijn geworden.

     

    Inspelend op de enquête ontwikkelde en investeerde Brussels Airlines verschillende nieuwe toepassingen die passagiers toelaten om flink wat tijd te winnen op de luchthavens. Sommige van deze nieuwe diensten zijn beschikbaar voor alle passagiers, enkele zijn omwille van de kostprijs voor de luchtvaartmaatschappij exclusief voor de b.flex economy+ klanten voorbehouden.

     

    Via de nieuwe gratis ‘online check-in’ kunnen passagiers vanaf 24 uur voor het vertrek van hun vlucht, op het ogenblik dus dat zelfs hun valies nog niet gepakt is, zichzelf al registreren en een speciaal door middel van een tweedimensionale barcode beveiligde inschepingskaart afdrukken die aan de grenscontrole wordt aanvaard. Ze moeten niet meer langs de check-in balie lopen in de vertrekhal en mogen zich meteen naar de gate van het vliegtuig begeven. Indien ze in te checken bagage bij zich hebben kunnen ze die in Brussel afgeven aan een speciale, snel werkende ‘Baggage Drop Off’ balie in de vertrekhal (in Brussel te vinden op rij 4).

     

    Passagiers die gebruik maken van deze gratis service kunnen ook zélf hun vliegtuigzetel selecteren en dus een plaats aan het gangpad, het raam, vooraan of achteraan het vliegtuig kiezen in functie van het gekozen product (b.flex – b.light). Deze online check-in ging van start in Brussels Airport en is dankzij onderhandelingen met luchthavens en grensautoriteiten nu al mogelijk in meer dan 40 Europese luchthavens die allemaal de zelf afgedrukte boarding pass aanvaarden.

     

    Bovendien gaat Brussels Airlines als één van de eerste maatschappijen op het kontinent online check-in ook mogelijk maken in Afrika. Dit proefproject is een van de volgende belangrijke investeringen in passagierscomfort.

     

    Op Brussels Airport heeft Brussels Airlines ook self check-in automaten en online check-in schermen geinstalleerd die het mogelijk maken om eigenhandig, zonder aan te schuiven in amper vijftien seconden in te checken en een inschepingsdocument af te drukken. Om in te checken met behulp van de automaten volstaat een getrouwheidskaart of een kredietkaart om door de machine herkend en ingechecked te worden. Ook passagiers met bagage kunnen gebruik maken van deze service en hun valies of sportzak nadien afgeven aan de nieuwe drop off balie.

    Uiteraard blijft ook de klassieke check-in aan de balie mogelijk en gratis. Er werden de voorbije maanden enkele tientallen extra werknemers aangeworven waardoor deze klassieke check-in voortaan veel sneller verloopt. B.flex passagiers en trouwe Brussels Airlines klanten kunnen trouwens gebruik maken van nog snellere b.flex check-in balies. Wie enkel met handbagage reist kan zijn inschepingskaart afhalen aan een speciale ‘hand luggage only’ balie of via de telefoon inchecken.

     

    Samen met Brussels Airport opende Brussels Airlines een ‘Fast Lane Security’ die het tijdens piekmomenten toelaat om minstens een kwartier tijd uit te sparen tijdens de veiligheidscontrole.  De Fast Lane Security opent automatisch de deuren op vertoon van een speciale code op de boarding pas en leidt naar een aparte scanningmachine waar het vrijwel nooit ofwel maximaal enkele minuten aanschuiven is. De nieuwe Fast Lane Security is zeer populair bij b.flex passagiers. Redenen genoeg voor Brussels Airlines om ook in andere Europese luchthavens een snelle security aan te bieden. Nu al is dit het geval in Milaan Malpensa, Londen Gatwick, Birmingham, Newcastle, Manchester en Athene. Binnenkort kunnen Brussels Airlines passagiers die b.flex reizen op verschillende andere Europese luchthavens gebruik maken van een fast lane security. b.flex passagiers sparen tijdens het inschepen zélf ook nog eens tijd op want ze genieten gratis van priority boarding.

     

    Omdat de ervaring leert dat de check-in van de Afrika vluchten door de vele bagage wat tijd in beslag heeft werd de voorbije maand een speciale pre check-in balie geopend zodat ‘Afrika’ passagiers al de avond voor vertrek tussen 19 en 22 uur hun bagage kunnen afgeven, bovendien mogen ze bij de pre check-in 5 kg extra bagage inchecken. Gemiddeld maken nu al elke dag zeventig passagiers van deze pre check-in gebruik. RVH.

     

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunstenaars curacao
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Curaçaose kunstenaars in beeld

     

     

    Curaçao bezit een wereld aan schatten als het gaat om kunst en kunstenaars. De kunst van Curaçao wordt in beeld gebracht in het nieuwe boek van Sinaya Wolfert en Eva Breukink: ‘Artists from Curaçao’.

    In het boek worden de verhalen en de mensen achter de Curaçaose kunst geportretteerd. ‘Artists from Curaçao’ laat de lezers kennis maken met schrijvers, beeldhouwers en schilders, allemaal met een eigen ontwikkeling en identiteit door hun sterke verbondenheid met Curaçao. Veel van de Curaçaose kunstenaars uit dit boek wonen op Curaçao. Sinaya Wolfert benadrukt en belicht de waarde van de Curaçaose wereld van kunst en haar kunstenaars in haar 200 pagina’s omvattende boek.

    In een eerder fotoboek dat van haar verscheen; ‘Otrobanda, a timeless poem of Curaçao’ maakte Sinaya Wolfert een fotoserie over mens, cultuur, bedrijf en het leven in de wijk Otrobanda.

    In totaal zijn de verhalen van 23 kunstenaars en hun werk in het boek ‘Artists from Curaçao’ gebundeld. Het boek is vanaf eind oktober te koop en een maand later in Curaçao. RVH.

    www.sinayawolfert.nl

    www.curacaoinfo.be of www.curacao.com

     

    05-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!