Koffie is voor Costa Rica het exportproduct bij uitstek. Lokaal situeert de teelt zich in een vijftal provincies, waardoor diverse smaken en aromas ontstaan.
Navcafé is als een van de belangrijkste producenten sterk gehecht aan de kwaliteit, authenticiteit en vooral de smaakrijkdom van de Costa Ricaanse koffie. In nauwesamenwerking met het Ministerie van Export, worden trouwens wereldwijd vormingspromoties voor barista barmannen van restaurants, bars en brasseries georganiseerd om het rijke koffie-assortiment extra uitstraling te geven.
Diversiteit in koffie is in Costa Rica troef, Manuel Dinarte, wist ons te verwennen, niet met een capuccino of cafe late, maar o.m. met een cru nuts, wild coffee, taxi driver, two worlds en albagibre.
Hij vermengt op sublieme wijze producten zoals rose thee van Jamaica, jenever, ijs, nootjes, kaneel, witte moerbei en zelfs basilicum met Costa Ricaanse koffie.Tal van nieuwe bereidingen die de koffiekaart extra aantrekkingskracht bezorgen maar ook aantonen dat het ons bekende aureool van koffiebereidingen met bijzonder aangename keukengeheimpjes kan worden uitgebreid. RVH.
AlberTine is het fornuis bij uitstek voor jonge epicuristen, die zichzelf graag plezieren en in alle vrijheid hun talent willen tonen, zonder verplichtingen of dictaten.
Met een kooktafel met 5 gasbranders of 5 prachtige inductiezones en vooral een spectaculaire oven van 110 liter kan dit fornuisalle culinaire uitdagingen aan. De oven van de AlberTine, dat is als het ware de introductie van de Cinemascope in de keuken. Hij biedt niet alleen de mogelijkheid om zeer grote stukken te bakken, maar vooral ook om er twee schotels tegelijkertijd in te bereiden. Een groot voordeel dat de liefhebbers zeker niet zal ontgaan.
De stijl van de AlberTine is functioneel, maar niet afgelijnd sober. Dit is een jeugdig fornuis dat in elke keuken perfect tot zijn recht komt en meteen duidelijk maakt hier wordt gekookt.
De mooie indeling van de bedieningsknoppen wordt geaccentueerd door de zeer aparte omlijsting van de ovendeur, met een grote knop en een embleem die de typische stijl van La Cornue uitstralen. RVH.
Eurofleurs op Brussels Expo maakt Brussel even Bloemenhoofdstad van Europa
Spaces laten wind van vernieuwing waaien op de herfsteditie van Europacado-Florex-Decoforce.
De herfsteditie van België's grootste vakbeurs voor interieur, decoratie, geschenken en bloemen, Europacado-Florex-Decoforce, belooft heel wat nieuws. Een gloednieuw totaalconcept in samenwerking met de exposanten, dat de veelbelovende naam Spaces kreeg, zal de bezoeker nieuwe inspiratie brengen. Daarnaast tovert Eurofleurs Brussel om tot Bloemenhoofdstad van Europa.
Spaces: inspiratievolle invloedssferen
De rode draad door de herfsteditie van Europacado-Florex-Decoforce is een gloednieuw concept: Spaces. In samenwerking met designer Saskia Westerduin werden vijf verschillende Spaces gedefinieerd, die de invloedssferen vormen waarin de belangrijkste trends voor het komende najaars- en winterseizoen terug te vinden zijn. Me, She, You, They en We zijn de namen van deze verschillende Spaces, die elk een andere sfeer uitademen. Per Space vindt de beursbezoeker een sfeer met bijbehorende kleuren, ideeën en materialen die tot uitdrukking worden gebracht door enkele objecten.
De Spaces worden samengesteld in samenwerking met de exposanten, die objecten kunnen indienen per invloedssfeer. Saskia Westerduin kiest uit deze ingediende nieuwe objecten de fijnste en meest stijlvolle uit, zodat unieke settings worden gecreëerd.
In de 'We' Space bijvoorbeeld, staan waarden uit het verleden centraal. Natuurkleuren domineren er en de materialen zijn eerlijk en puur, zoals steen, hout en zand. Alles draait om respect, hergebruik en de schoonheid van het imperfecte.In tegenstelling tot We staat Me, een extraverte Space waarin het individu en zijn hang naar status en perfectie centraal staan. Denk aan exclusiviteit, glambarok en veel goud en zwart.
We,Me, She, You, en They leiden de bezoeker door de Europacado, Florex en Decoforce aan de hand van de meest actuele trends en de meest stijlvolle producten.
Europacado-Florex-Decoforce is op zondag 31 augustus open van 10 tot 19u, maandag 1 en dinsdag 2 september van 10 tot 18u en op woensdag 3 september van 10 tot 17u. RVH.
De Cunard-liners zijn gekenmerkt door de rode en zwarte kleuren op hun flanken. Met elegante publieke ruimten, twee of drie dekken hoog en afgewerkt in kostbaar houtwerk, mooie mozaïeken en fraaie kroonluchters, blijven deze cruiseschepen trouw aan de rijke scheepstraditie. De Cunard-vloot telt in totaal drie Queens: Queen Elizabeth 2, Queen Victoria en Queen Mary 2 (de grootste Oceanliner ter wereld). RVH.
Brussels Airport krijgt nieuwe Director of Operations vanaf 1 september 2008
Vanaf 1 september verwelkomt Brussels Airport een nieuwe operationele directeur. Deze sleutelfunctie die essentieel is in de werking van een internationale luchthaven wordt ingevuld door Ruben Sicking, voormalig operationeel directeur airside op Schiphol. Ruben Sicking zal deel uitmaken van het directiecomité.
De functie van Director of Operations omvat onder meer de verantwoordelijkheid voor de veiligheid en beveiliging van de luchthaven, de passagiersdiensten, brandweer en nooddiensten, operationele planning en tal van andere activiteiten die essentieel zijn voor de vlotte en veilige dagelijkse werking, de efficiëntie en het dienstverleningsniveau van de luchthaven.
De functie van Director of Operations is nieuw voor Brussels Airport, en overkoepelt alle operationele diensten op Brussels Airport. RVH.
BEHAALT ALS ALLEREERSTE HET HOOGSTE LABEL INZAKE TOEGANKELIJKHEID VOOR PERSONEN MET EEN HANDICAP
Logiesuitbating Buytenshuys, lid van de vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen, behaalde als eerste het A+ label Toegankelijkheid (= comfortabel toegankelijk)!
Uitgerekend een Bed & Breakfast van hoeve- en plattelandstoerisme mag zich als eerste in Vlaanderen "comfortabel toegankelijk" noemen. De vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen is hierover uitermate verheugd.
Dit toont immers aan dat ook kleinschalige logiesuitbatingen een hoog niveau van kwaliteit, comfort én toegankelijkheid kunnen behalen.
Extra pluspunt voor uitbating Buytenshuys, een kleinschalige logiesuitbating met 3 gastenverblijven voor in totaal 14 personen, is dat de noodzakelijke voorzieningen voor de toegankelijkheid van het verblijf de algemene sfeer en uitstraling niet in de weg staan.
Het Vlaams label voor toegankelijk toerisme werd in januari van dit jaar voor het eerst uitgereikt door minister Bourgeois. Toen ontvingen 29 vakantieverblijven een labelbordje met het 'A' label (basistoegankelijk). De voorbije maanden groeide dit aantal verder aan. Buytenshuys is daardoor het vijftigste vakantieverblijf met een toegankelijkheidslabel en bovendien het eerste dat het hoogst haalbare niveau (A+) bereikt.
Toegankelijk zijn voor een brede groep van personen (met een handicap) is ook een vorm van gastvrijheid. En net dit gastheerschap is één van de sterke troeven van het kleinschalig toerisme.
Labels worden daarenboven meer en meer belangrijk voor het aanspreken en bereiken van specifieke doelgroepen. Ook de vzw Plattelandstoerisme in Vlaanderen wil, naast een permanente kwaliteitsbewaking en opschaling, haar producten beter afstemmen op de diverse marktsegmenten die uit het bezoekersonderzoek van 2004-2005 naar voor kwamen.
Vanaf het toeristisch jaar 2009 wordt uitgepakt met belevingslabels rond karakter, exceptionele ligging en landbouwbeleving en met themalabels rond paardrijden, fietsen, kindvriendelijk en eco. RVH.