Inhoud blog
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
  • Aspria: een goede ademhaling, levensbelangrijk!
  • Moederdag
  • Peugeot lanceert nieuwe stijlvolle Boreal molen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    10-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dl pittige mosterd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Devos Lemmens: lichte saladesaus met pittige mosterdsmaak:

     

    Devos Lemmens breidt het gamma lichte saladesausen ‘salade creative’ uit met een nieuwe variant: Mosterd Normandie. Een heerlijke mosterdsaus met een zoet vleugje goudgele honing, een subtiele Normandische appeltoets en een walnootaroma. Boordevol gezonde en smaakvolle ingredienten. Een lekker lichte en verrassend andere saus die elke salade omtovert tot een culinair hoogstandje.

    De keuze aan slaatjes is tegenwoordig heel uitgebreid. Het zijn volwaardige maaltijden in tal van variaties: met groenten en fruit, maar ook met vis en vlees, pasta of rijst. Veelzijdigheid is dus troef. En vooral in de zomer is een slaatje een goed en smakelijk idee. En met de sauzen van Devos Lemmens kan je al die smakelijke salades een heel persoonlijk accent geven. RVH.

     

    Suggestief recept: Salade van appel en kaas: voor 4 personen: 2 porties krulsla, 1 appel, 1/2  camenbert, 4 eetlepels noten, 200 g gerookt spek, limoenspa, peper en Mosterd Normandiesaus. De camenbert kan door geitenkaas of door een mengeling van beide worden vervangen.

     

     

     

    10-06-2006 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROODEN SCILT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    ROODEN SCILT

     

    Reeds als jonge knaap was Hans-Jürgen Porteman door het koken en de keuken begeesterd. Dat als hij als jongeling resoluut opteerde voor een koksopleiding verraste dan ook niemand, opleiding die hij trouwens met succes in de hotelschool van Koksijde doorliep.

     

    Leergierig en overtuigd dat de school slechts een eerste introductie was, bleek hij kieskeurig bij het zoeken naar werk. Gedreven leerlingen vinden evenwel snel een baan en als geboren Westvlaming kon hij zowaar in de Brusselse Pomme Cannelle terecht, enkele maanden later vinden we hem terug in Le Moulin des Ramiers in Crupet, om nadien korter bij huis in restaurant D’Hulhaege in Deinze aan de slag te gaan.

    Zijn gedrevenheid lag evenwel hogerop, zeker na zijn kennismaking met Regine, zijn latere echtgenote. Hans-Jürgens begeestering voor de kookkunst en klassieke gastronomie was dermate groot dat hij haar meteen wist te overtuigen. Zij schoof haar opleiding haartooi terzijde en schreef zich meteen in voor een zes maanden durende opleiding horeca die destijds door Horeca Oostende werd georganiseerd; cursus die ze zonder problemen afwerkte.

    Nu nog zegt Hans-Jürgen dat hij destijds sceptisch stond tegenover deze kortlopende opleiding maar het eindresultaat mocht er best wezen. Door het specifieke zomerseizoen was Horeca Oostende bestendig op zoek naar nieuwe krachten die tijdens de pieken konden inspringen, zowel in de zaal als in de keuken. Tafelzetting, tafeldecoratie maar ook de zaalbereidingen en zaalversnijdingen maakten deel uit van de cursus. Facetten waarvan Regine nog steeds handig gebruik maakt.

     

    Maxim’s Brussel was een nieuwe uitdaging, snel gevolgd door Maxim’s Parijs. Samen trokken Hans-Jürgen en Regine naar Parijs, hij voor het grote werk in sterrenrestaurants, zij voor nieuwe horeca-ervaringen in het vooruitzicht van een mogelijk eigen restaurant, al bleek snel dat ook in de Lichtstad de Oostendse horeca-opleiding erg werd gewaardeerd. De sterrenervaring die Hans-Jürgen hier opdoet, kan hij vervolledigen bij Boyer in Reims en vormt een prettige introductie voor het Congressenpaleis in Luzerne en Hotel de la gare in Digoin in de Bourgognestreek.

    Toch aarzelde Hans-Jürgen geen ogenblik om Luzerne en andere sterren de rug toe te keren toen hij in 1986 als chef in La Maison du Seigneur in Waterloo aan de slag kon, meer dan 5 jaar bleef hij trouwens chef-kok in dit gerenommeerde restaurant. Hans deelname aan de Prosper Montagnéprijs in 1987 leverde hem een 2de plaats op en een eerste kennismaking met Guy Pauwels, laureaat van deze prijs in 1977, jurylid en uitbater van het Rooden Scilt. Tijdens een tweede deelname aan deze wedstrijd werden de banden tussen Guy Pauwels en Hans-Jürgen Porteman aangehaald en ontdekte Hans-Jürgen het Rooden Scilt.

    Guy Pauwels zag in Hans-Jürgen een gedroomde opvolger terwijl het ietwat rustieke dorpsplein van Erps Kwerps voor Hans-Jürgen een complete uitdaging was. Vermits beide chefs mekaar erg goed begrepen, verliepen de overnamebesprekingen erg vlot en konden Hans-Jürgen en Regine zich in 1991 in hun eigen restaurant nestelen.

     

    Droomlocatie:

     

    Het Rooden Scilt was voor Hans-Jürgen een droomlocatie. Een historisch, rustiek gebouw met een degelijke traditionele keuken, kortom een locatie die hij zeer snel tot een sterrenrestaurant wou uitbouwen. Het gezellige, intieme salon en een zaal voor een 25-tal gasten waren onbetwistbare pluspunten.

     

    Jammer genoeg liep de belangstelling voor de uitgebreide 7 en 8-gangenmenu’s, mede door de hogere kostprijs, begin der 90-er jaren plots terug, waardoor de klandizie eerder beperkt bleef. Het behalen van de Delta d’Or in 1992 als meest beloftevolle jonge kok betekende wel de doorbraak, maar toch opteerden de meeste gasten voor een à la cartedegustatie of een beperkt menu.

     

    Hans-Jürgen twijfelde geen ogenblik, hij zou een nieuw succesvol concept opbouwen waarbij een betaalbare gastronomie centraal stond. Zijn concept was eenvoudig, op de middagen in de week, een menu aan een vaste prijs aanbieden met keuzes uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts. De klant heeft hierbij de keuze uit een all-in formule waarin aperitief, wijnen, water en koffie/thee zijn begrepen of maakt uit de drankenkaart een eigen keuze van alle dranken.

    Een dergelijk concept maakte het aldus Hans-Jürgen mogelijk om enerzijds het product-assortiment te beperken zonder evenwel toegevingen te moeten doen op de kwaliteit van de producten. Anderzijds biedt dit het voordeel dat de gasten een ietsje sneller kunnen worden bediend, facet dat vooral de zakenmensen ten goede komt.

     

    Anderzijds is voor Hans-Jürgen het respect van de klanten voor zijn gerechten erg belangrijk, zijn verkiezingen als laureaat van de Knackacties midden de jaren 90 bewijzen ten volle deze waardering. Toen Trends in 2005 een enquête bij 14.000 zakenmensen organiseerde kreeg het Rooden Scilt een 5de stek toegewezen, na 2 Oost-Vlaamse en 2 West-Vlaamse restaurants. Dit betekent aldus Hans-Jürgen dat hij in een zeer grote regio rond Brussel, Leuven en Mechelen boven aan de waarderingsschaal staat. Deze enquête werd begin 2006 overgedaan en andermaal scoort het Rooden Scilt als primus in dezelfde regio’s. Zijn concept wordt aldus Hans-Jürgen bijzonder gewaardeerd door de zakenlui en hij besloot om voortaan een zelfde concept op zaterdagmiddag toe te passen.

     

    Dertig jaar Rooden Scilt waarvan 15 jaar in eigen beheer vormen geen aanleiding om een eenmalig feest te organiseren. Toch gooit hij ahw. de remmen los en verruimt zijn concept in zoverre dat de gasten zowel ’s middags als ’s avonds het menu kunnen nuttigen en dit tot eind 2006. Het menu op zich, voorgerecht, hoofdschotel en dessert, kost 30€, voor de all-in betaal je 15€ extra. Als feestelijk verjaardagstintje krijgt iedereen die voor de all-in formule opteert, eveneens tot eind 2006, tijdens het dessert een glas champagne aangeboden.

     

    Toekomstgericht focust Hans-Jürgen Porteman zich op de verdere uitbouw van zijn menu-concept met dagverse kwaliteitsproducten en lekkere wijnen. Ondertussen heeft Hans-Jürgen Porteman zijn sterrendroom opgeborgen en neemt hij afstand van vlugklare hapjes en brasserietoestanden. Hij opteert voor een oerdegelijke traditie en klassieke keuken die wordt geapprecieerd én door de zakenman én de door klanten van middelbare en gouden leeftijd. Het Rooden Scilt biedt een erg klassiek trio van Franse topgastronomie, een klassiek historisch pand en fijnproevers-gastronomen als klant. René Van Hoof.

    Het Rooden Scilt – Dorpsplein 7 – 3071 Erps Kwerps – tel 02-759 94 44

    info@roodenscilt.be - www.roodenscilt.be

      

     

     

    05-06-2006 om 22:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meesterkoks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Robert Van Duüren nieuwe voorzitter van de Meesterkoks van België

     

    Op hun algemene Vergadering beslisten de Meesterkoks van België dat Robert Van Duüren de leiding van Alain Deluc overneemt van de vereniging die door Pierre Romeyer is opgericht en die de beste chef-koks van ons land tezamen brengt.

     

    De nieuwe voorzitter is bepaald geen nieuwkomer bij de Meesterkoks. Robert Van Duüren heeft een naam die niet licht vergeten zal worden door de Brusselse gastronomen welke zijn befaamde restaurant La Sirène d’Or  aan de Vismarkt bezochten. Hij voltooide zijn opleiding aan de hotelschool van Koksijde in 1956. Na keukenstages in Zwitserland, Duitsland en Brussel (onder meer in de Grill du Métropole, maar ook in de Rôtisserie d’Alsace en in het restaurant Londres) voer hij het zeegat uit en maakte vijf reizen op onze oceaanstomers die de verbinding met Congo onderhielden, om vervolgens als chef-de-partie de wereld rond te gaan aan boord van de Rotterdam van de Holland Amerika Lijn.

     

    De terugkeer in België was vorstelijk, want Robert Van Duüren trad van 1962 tot 1965 in dienst van onze koninklijke familie. Hij werd namelijk chef-kok op het kasteel Belvédère bij prins Albert en prinses Paola, onze huidige vorsten. In die periode kon hij verscheidene missies in het buitenland uitvoeren voor het koninklijk huis en voor de dienst van Buitenlandse Handel, met name in Spanje, Nederland en de Verenigde Staten.

     

    Robert Van Duüren, die in 1965 in het huwelijk trad, opende in datzelfde jaar zijn eerste eigen restaurant in de wijk van de ministeries bij de Wetstraat. In 1978 besloot hij te verhuizen naar de buurt van de Vismarkt en het avontuur van La Sirène d’Or te beginnen. Van 1982 tot 1991 zou hij daar de drager van een Michelin-ster zijn.

     

    Nadat hij in 2000 met dit bedrijf was opgehouden, koos hij toen toch nog niet voor de complete rust. Zodra hij met betrekkelijk pensioen gegaan was, werd hij immers de organisator van talrijke ‘Belgische weken’ in landen als Korea, Kenya of Congo. En van de vereniging van de Meesterkoks van België waartoe hij in 1985 was toegetreden, werd hij in 2000 de penningmeester. Hij is eveneens lid van de Académie culinaire de France en ondervoorzitter van de Orde der 33 Meesterkoks van België, alsook gediplomeerd Meester-Sommelier van Sopexa.

     

    Robert van Duüren is er zich van bewust dat hem een zware taak wacht. Ook Meesterkoks hebben vandaag te maken met nieuwe werktechnieken en nieuwe communicatiesystemen, die veel energie en vindingrijkheid vragen.’ Andere prioriteiten voor Robert Van Duüren zijn o.a. benaderen van de jongeren, hen bij de hand te nemen, te motiveren en aan te moedigen, hun de finesses van de hedendaagse kookkunst te leren en hen het  gastronomisch erfgoed over te dragen. Tevens dient het contact met de verschillende regio’s, de hotelscholen en onze opleidingsinstituten verbeterd te worden. Tenslotte wil jij ook de typische Belgische streekproducten meer kansen bieden in de traditionele gastronomie.’

     

    Het voorbije jaar traden vier nieuwe leden tot de vereniging toe: Luc BOLLE van ‘De Zilverberk’ in Dudzele, Franco SPINELLI van ‘San Daniele’ in Brussel, Giuseppe COLELLA van restaurant ‘Bocconi’ in het hotel Amigo in Brussel en Serge DEVREKER van ‘La Belle Maraîchère’ in Brussel

     

    De ‘Week van de Jongeren’ herhaalt zich voortaan elk jaar, in 2006 loopt ze van 18 tot en met 24 september. Jongeren tussen 18 en 23 jaar kunnen in de deelnemende restaurants voor de vaste prijs van 30 euro een menu kunnen bestellen dat bestaat uit een amuse-bouche, een voorgerecht, een hoofdschotel, een nagerecht, water, wijn en koffie. In 2005 zijn ruim 8000 jongeren op deze voorwaarden aan tafel geschoven bij 50 leden van de vereniging.

     

    Het nieuwe Jaarboek van de vereniging is zojuist verschenen. Daarin worden de 74 Meesterkoks van België vermeld. De gids – in kleur ditmaal! - is voor iedereen verkrijgbaar.

    biasetto@pandora.be

     

     

    05-06-2006 om 22:29 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.asperges

     

     

    Carrefour en GB introduceren de Kwaliteitsketen Asperges

     

    De nieuwe kwaliteitsketen voor asperges illustreert het verlangen van Carrefour Belgium om voortdurend nieuwe Belgische kwaliteitsproducten aan te bieden. Om asperges van uitstekende kwaliteit en dito smaak te kunnen aanbieden, werkt Carrefour Belgium samen met 11 Belgische producenten, voornamelijk uit de streek van Mechelen. De asperges zullen verkocht worden in alle Carrefour en GB-winkels tijdens het aspergeseizoen, dat loopt tot 24 juni.

     

    Kwaliteitsasperges dankzij een natuurlijke teelt

    De asperges van de Kwaliteitsketen worden geteeld door 11 producenten, volgens een strikt lastenboek dat werd opgesteld door Carrefour Belgium. Tussen beide partijen bestaat een hecht partnership, dat de producenten een duurzame en stabiele ontwikkeling garandeert. De asperges worden geteeld zonder gebruik van pesticiden en worden met de hand geoogst, zodat de klant de garantie krijgt dat enkel asperges met een omtrek van 16 à 22 mm worden aangeboden.

     

    Een garantie van versheid en kwaliteit

    Om producten van de hoogste kwaliteit te garanderen, voert Carrefour Belgium jaarlijks systematische controles uit bij al zijn partners-producenten. Voor andere asperges gebeuren deze controles niet zo systematisch. Bovendien krijgen de klanten de garantie van verse asperges, rechtstreeks van de producent. De asperges worden 's ochtends geoogst, 's namiddags geleverd in het depot en vanaf de volgende dag aan de klant aangeboden in de Carrefour en GB-winkels. De oogstdatum wordt duidelijk op de verpakking vermeld. Al deze kwaliteitsgaranties laten zich echter niet voelen in de verkoopprijs, die is afgestemd op de marktprijs.

     

    Asperges, steeds heerlijk en gezond

     

    De asperge maakt deel uit van de familie van de lelieachtigen, zoals de lelie en de prei. Het is een merkwaardige plant: hoe ze groeit, haar vorm, kleur, haar voedingswaarde, smaak en geneeskrachtige waarden. Asperges zijn goed voor de darmflora, want ze zitten boordevol vitaminen, mineralen en vezels, en bevatten tegelijk weinig calorieën. De culinaire mogelijkheden van de asperges voor verrassende en gevarieerde gerechten, zijn eindeloos. De asperge kan op verscheidene manieren worden klaargemaakt zonder haar smaak te verliezen, onder andere in de oven, gekookt in water of zelfs in de microgolf. Voor een nog lekkerdere smaak, kan men de asperges in kleine stukjes koken of bruinen in de pan met een klontje boter voor een heerlijke, zachte en hapklare delicatesse. EVH.

     

     

     

    05-06-2006 om 22:28 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinner in the sky
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    WERELDPREMIERE: “DINNER IN THE SKY”

    GASTRONOMISCH DINEREN OP 50 M HOOGTE MET EEN GLAASJE

    S. PELLEGRINO IN DE HAND

     

    Quentin Jadoul, de chef van "Fruit de ma passion" had een briljant idee, het communicatiebureau Hakuna Matata werkte het verder uit, Benji fun maakte dit technische hoogstandje mogelijk en…  S. Pellegrino overtuigde 22 jonge chef-koks om de wet van de zwaartekracht uit te dagen en 'hoogstaand' gastronomisch verwend te worden op 50 meter boven de grond!

     

    Benji Fun: nieuwe stunt

     

    Hendrik Concience leerde zijn volk lezen, Stefan Kerkhofs leert het volk wat sensatie betekent. Persconferenties met Benji springen uit de band. Wie herinnert zich niet de voorstellingen van Car-dropping, Air-Diving, House-Running, Cat Car en zovele anderen kickproducten. Het is een hele tijd geleden dat Stefan nog uit de hoek kwam met een stunt van formaat maar met “Dinner in the Sky” is het weer bingo: een heuse wereldpremière waarbij maximaal 22 mensen met vierpuntsgordels worden vastgemaakt op hun stoel. Met tafel en al worden ze met een reuzenkraan tot 50 m hoogte gehesen om ….te dineren. Gastronomie op hoog niveau dus. Geen zaakje voor bangerds of mensen met claustrofobie of hoogtevrees. Smaken culinaire gerechten ook indien je zenuwachtig bent? Hoe reageren onze smaakpupillen op deze hoogte? Een sigaretje roken van de zenuwen kan maar naar het toilet gaan bijvoorbeeld is uitgesloten. Om het geheel nog spannender te maken zijn de zitjes zo gemonteerd dat ze met een eenvoudige beweging honderdtachtig graden draaien zodat de sky ook nog de limit is.

     

    Tafelen op hoogstaand niveau met S.Pellegrino, het  Italiaans water bij uitstek!

     

    Het natuurlijke mineraalwater S. Pellegrino, dat sinds 1899 in flessen wordt verkocht, bouwde dankzij zijn unieke smaak en subtiele sprankeling al gauw een uitstekende reputatie op in de allerbeste restaurants overal ter wereld. Het brengt dan ook steevast alles op tafel waarmee het land van herkomst naam en faam verwierf: verfijnde elegantie, gezelligheid en verleiding onder het genot van een prima maaltijd, savoir-vivre en de typisch Italiaanse kunst om te genieten van alles wat lekker is. Qua prestige moet S. Pellegrino in geen geval onderdoen voor de grote wijnen waarmee het de tafel deelt. De typische wijntermen lenen zich dan ook uitstekend tot een beschrijving van dit water: typisch voor dit karaktervolle water met prettige afdronk is de rotsachtige en licht astringente toets. De eerste impressie in de mond is die van de vurige frisheid van de fijne bubbels. Dankzij de matige zuurheid en de structuur die rijk is aan mineralen bevordert S. Pellegrino de speekselafscheiding en is het een heuse streling voor het gehemelte van elke fijnproever. Een water dat de meest verfijnde gerechten en de beste wijnen alle eer aandoet. Net als S. Pellegrino is Acqua Panna volmaakt gezelschap voor de beste wijnen en de meest verfijnde gerechten, die het volop tot hun recht laat komen. Acqua Panna, enkel te krijgen in toprestaurants, is een natuurlijk mineraalwater zonder koolzuur. Dit bijzonder zachte en zuivere water is zeer licht gemineraliseerd maar uiterst evenwichtig. Acqua Panna vertolkt met brio de noblesse en de elegantie van Toscane en vormt samen met S. Pellegrino een select duo op de betere tafels. Met S.Pellegrino en Acqua Panna, dé Italiaanse waters bij uitstek, tafel je altijd goed! Ook hoog in de lucht…

     

    Dinner in the sky, topgastronomie van wereldklasse met jonge, veelbelovende koks aan het roer. Kortom een uniek buitenkansje om belgische topgastronomie ten voete uit in een  exclusieve omgeving te degusteren. RVH.

     

     

    05-06-2006 om 22:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les 2 freres
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LES 2 FRERES

     

    Het restaurant ‘Les 2 Frères’ waar Patrick Roth een must heeft van gemaakt, rust niet op zijn lauweren. Het restaurant bestaat ruim 20 jaar en werd destijds als een bevlieging van trendgevoelige mensen omschreven. Patrick staat al die tijd trots aan het roer van zijn schip, houdt het op koers en schrobt regelmatig het figuurlijke dek. Enkele aanpassingen geven het restaurant een nieuwe glans en benadrukken de intiem gezellige sfeer die Patrick al die jaren nastreeft. Het nieuwe terras werd een echt toevluchtsoord met zicht op bomen waar men buiten kan eten zonder last te hebben van het drukke verkeer dan de buurt teistert. Chef Paulo Botelho kreeg een nieuwe keuken waarvan hij dankbaar gebruik maakt om zijn talent nog beter te ontplooien. Bovendien geeft het nieuwe romantico-chic interieur het restaurant extra uitstraling mee.

     

    Patrick en zijn team strijden voor ‘smaak’… Verse en knapperige groenten, kruiden, olijfolie en een kookbereiding ‘à la minute’ geven de gerechten een zuiders tintje. Gezonde voeding is de algemene leidraad waardoor elk gerecht opnieuw een uitnodiging vormt om met smaak te worden gegeten. Talloze verrassingen en suggesties uiteraard maar ook de klassiekers blijven in het daglicht, een geheel waarbij zeer zeker de desserts niet over het hoofd mogen worden gezien, desserts die de chef patisser als volmaakte afsluiter bereidt.

     

    De wijn van de maand loopt voortaan onder de noemer ‘coup de coeur’, terwijl de wijnkaart zelf een brede waaier van excellente landwijnen, voor Les 2 Frères, wereldflessen, voorstelt. Vanzelfsprekend worden ook eenvoudige appellations naast grote, prestigieuze wijnen in de kaart opgenomen. De framboise Lindemans die als huisaperitief wordt geserveerd bij warm weer zorgt voor een verfrissend tintje en wekt de eetlust op.

     

    Een ruime kaart met spoepel aanpassingvermogen overgoten door maandelijkse suggesties en traditionele gerechten in een cosy interieur met veel kaarsen en objecten die het restaurant een ziel geven. Kortom een restaurant waar men elk moment van het leven kan doorbrengen met een privé-salon voor speciale gelegenheden.

     

    Les 2 Frères – Vanderaeylaan 2 – 1180 Brussel – tel 02/376 76 06 – info@les2freres.be

     

    05-06-2006 om 21:57 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.le mess
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LE MESS:

    Officers and gentlemen.

     

    In 1998 gingen de gebroeders en boezemvrienden Serge en Pascal Van Hamme samen de uitdaging aan om een restaurant in te richten buiten het traditionele circuit, in een historisch gebouw dat op dat moment volkomen vervallen was. Hun keuze viel op een pand dat volgens sommige architecten-historici, vroeger deel uitmaakte van het kazernecomplex aan de Brusselse kleine ring.

     

    Ze renoveerden het gebouw en gaven daarmee Le Mess zijn vermoedelijke oorspronkelijke functie terug. Vandaag zijn niet alleen officieren maar ook gentlemen – én hun ladies – welkom in dit etablissement, dat is uitgegroeid tot een heuse referentie bij zakenlui en fijnproevers, enerzijds om al het lekkers op de kaart, anderzijds voor het plekje met uniek origineel kader. Kwaliteit, verscheidenheid en smaak behoren tot de prioriteiten van het huis, waar zowel in het glas als op het bord de hele wereld aan bod komt. Uiteindelijk is de wereld immers weinig meer dan een groot dorp.

     

    Voor de binneninrichting werd gewerkt rond het militaire thema al blijft de algemene sfeer eerder afgestemd op een cosy geheel, officieren verlangden destijds ook in hun “mess” een beetje huiselijke warmte, die nauw aanleunde bij de waarde van de bourgeoisie. Doorheen de drie zalen op het gelijkvloers kan men mooie kersenhouten lambriseringen bewonderen die getuigen naar de drang van weelde en verburgerlijking om te ontsnappen aan de soberheid van het kazerneleven. Dit comfort wordt extra onderstreept door de verlichting en het meubilair van de hand van Philippe Stark. Er wordt ook leuk gespeeld met volumes terwijl de oorspronkelijk voorziene plankenvloer door een gepolijste betonvloer werd vervangen, vloer die door menig bezoeker als arduin wordt aanzien. Ook aandacht voor de akoestiek, om de meest rumoerige momenten op te vangen werd de onderkant van de tafels bedekt met speciaal geluiddempend schuim.

    Op de bovenverdieping zijn er twee zalen, met aan de terraszijde een traditionele serre die de voorkeur kreeg op een moderne luifel. Een erg goede keuze aangezien het authentieke karakter van de glazen serre, de ganse zaal in weeldering licht laat baden. Dat deze plek iedereen bevalt bewijst de wingerd die er tegen het glas groeit en trots uitpakt met enkele druiventrosjes.

     

    Le Mess was lange tijd een restaurant dat vooral was toegespitst op het middagpubliek door de nabijheid van kantoren, winkels en universiteit, maar trekt de jongste tijd ook ’s avonds een groeiend cliënteel aan. Gastronomen zoeken immers steeds nieuwe cosy eetplekjes, ze wensen andere kaarten en smaken te ontdekken. Het aantrekkelijke architecturale concept van de Mess wordt extra in de verf gezet door de bijzondere verlichting. Het samenspel van deze elementen geeft de kaart een extra dynamiek, kaart die met de grootste zorg is uitgewerkt en de aandacht heeft voor de desiderata van de klant.

     

    De vertrekbasis is een brasseriekeuken doorspekt met fusionelementen. Toch blijft de rode draad doorheen alle gerechten, het gebruik van verse degelijke producten die met het vereiste vakmanschap worden klaargemaakt. De dubbelzijdige kaart biedt aan de ene kant een overzicht van de vaste voorgerechten, hoofdschotels en nagerechten, die evenwel variëren naargelang de seizoenen. De andere kant geeft een overzicht van de talrijke suggesties en de lunch. Ook hier ruime aandacht voor verse producten en primeurs. Er zijn een aantal wijnsuggesties maar wie de ruime flessencollectie van het huis wil raadplegen krijgt een kaart boordevol witte en rode klassewijnen, zowel uit Frankrijk als wereldwijnen.

    Bij de voorgerechten vinden we momenteel o.m. een sashimi van tonijn met zeewier en kervel en een ravioli met kreeft op een bedje van spinazie met blanke boter terug.  De klassiekers van het huis bio-lamsvlees van Gaumes of tussenribstuknootjes met béarnaise worden aangevuld met een rundstartaar met aromatische oliën of een koningskabeljauw met stro-aardappeltjes en mousselinesaus. Een dame blanche of een ‘colonel’ ronden als dessert het volwaardig menu af. Als suggestie vonden we een tartaar van groene en witte asperges met scampi, kreeftenvingers op een slaatje van groene linzen uit Puy en een foie gras met gestoofd witloof. Talloze gerechten om figuurlijk je duimen en vingers af te likken.

     

    Meesterkok Bruno Lesbats, afkomstig uit de Landes, zwaait nu vijf jaar de plak in de keuken van Le Mess. Voor de constante kwaliteit die hij al die jaren op het bord toverde verdient hij ongetwijfeld alle eer. Hij is de kapitein van een keuken die vandaag haar volle maturiteit heeft bereikt en erkend wordt om haar verdienstelijke eenvoud, haar zin voor smaak en haar openheid van geest.

    Bruno Lesbats is een volwaardig lid van Eurotoques en de laatste leerling van Maurice Isabal, waarna hij bij Guy Savoy aan de slag ging. Hier ontdekte hij de rechtlijnigheid van de keuken en de productgerichte aanpak in de uitwerking van een compleet menu. Toch liet hij enkele Aziatische en Italiaanse invloeden zijn keuken binnensluipen maar blijft permanent zijn team motiveren.

     

    Samen met de gebroeders Van Hamme wil Bruno Lesbats verder werk maken van een constante vernieuwing van de kaart van Le Mess en tegelijkertijd het beste blijven halen uit de fusionkeuken en de kwalitatieve dagverse producten.

    Le Mess, L.Schmidtlaan 1 , 1040 Brussel – tel 02-734 03 36

     

     

    05-06-2006 om 21:56 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bistrot du mail
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    BISTROT DU MAIL:

     

    Kruidig, fantasierijk is het minste dat men van de vernieuwde kaart van Le Bistrot du Mail kan zeggen. Dit restaurant in de buurt van het Kasteleinsplein geniet een degelijke reputatie die door het aantreden van een verjongd team plots nieuwe impulsen meekreeg.

     

    Het verder uitbouwen van de reputatie van het restaurant ligt sinds kort in handen van Lionel Verjans die eigenlijk een juridische opleiding meekreeg, maar tijdens zijn studies reeds de kennis en belangstelling voor Belgische bieren uitbouwde. Uiteindelijk koos hij voor de meer spetterende wereld van de horeca en belandde via Le Puits d’Orléans en Les Hiercheurs, een restaurant met stevig verankerde roots in de Franse klassieke keuken in Charleroi, bij H.I.S. een interim organisatie die voornamelijk VIP-recepties organiseert. Zijn horeca-ervaring gekoppeld aan zijn juridische backgrounds kan hij hier volop ontwikkelen tot Louis Toussaint hem in de Pré-en-Bulle tewerkstelt. In Le Bistrot du Mail wil hij vernieuwing brengen, de wereldkeuken uitbreiden en hoge kwaliteitsscores behalen.

     

    De gerenoveerde eetzaal biedt een frisse indruk o.m. door het stralend witte tafellinnen, gesteund door de contrasterende wandtinten. Enerzijds imponerend licht, anderzijds een donkere wand die zich perfect lenen om moderne schilders een kansje te bieden. Ook het meubilair past in deze stijl, nadrukkelijk hedendaags met een fijne verlichting die gans het interieur een serene toets meegeeft.

     

    De keuken staat sinds kort onder leiding van Stéphane Lefebvre die in 1998 aan de hotelschool in Namen afstudeert en o.m. in Le Mousseron en Le Vieux Logis actief is. Van 2001 tot begin dit jaar is hij assisterend chef-kok van Sang Moon Degeimbre in ‘L’Air du Temps’ in Noville-sur-Mehaigne. Kruiden hebben Stéphane sinds zijn kinderjaren begeesterd zodat Le Bistrot nu een moderne ‘fusion kitchen’ aanbiedt waarin evenwel ruime aandacht aan de wereldingrediënten wordt besteed. Verse dagproducten gekoppeld aan fantasierijke bereidingen moeten Le Bistrot du Mail grotere uitstraling meegeven.

     

    De prachtige veelkleurige borden op het witte tafellinnen wakkeren nadrukkelijk de eetlust en appetijt van de klanten aan. Cosy en toch stijlvol.

    Bistrot du Mail – Maliestraat 81 – 1050 Elsene – tel 02-539 06 97

    05-06-2006 om 21:53 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.salviat zone no-foot

    “ZONE NO-FOOT” gesignaleerd in Elsene

     

    Men kan er zeker niet meer naast kijken…Koning Voetbal laat zich meer en meer gelden in de media en in het dagelijkse leven en zal vanaf 9 juni helemaal het straatbeeld, het kleine scherm, de kranten, bars en restaurants inpalmen... Help!!!...en het zijn niet enkel de dames die deze noodkreet slaken!

     

    “ Sinds geruime tijd hebben een flink aantal van onze trouwe klanten me ondervraagd over het al dan niet aanwezig zijn van een klein scherm in de Brasserie gedurende deze periode....en ze schenen bijzonder opgelucht te zijn bij het horen dat wij niet deelnemen aan de Wereldbeker koorts.” zegt Antoine Salviat. “ Vandaar tot het uitroepen van een  “No Foot” zone in de Brasserie Salviat is maar een kleine stap en het onderwerp voetbal zal dus tijdens de Wereldbeker helemaal taboe zijn!”

     

    Wij maken trouwens al onmiddellijk een statement door op 9 juni, openingsdag van de Wereldbeker maand, een petanque toernooi te organiseren.

     

    De Brasserie richt zich voornamelijk tot de dames en nodigt hen uit om in de brasserie de nieuwe saladekaart uit te proberen of de andere zomerse gerechten van de nieuwe kaart terwijl de heren geboeid voor hun kleine scherm zitten.

    In samenwerking met de Gruyère kazen en gedurende de hele Wereldbeker periode, stelt de Brasserie de Dames voor om meer buiten te komen en niet triest voor hun voetbalscherm te zitten. Elke donderdagavond zullen de “Ladies only” tafels verwend worden met kleine attenties en geschenken: van 9 juni tot en met 9 juli rijmt donderdag met “ vriendinnendag”!

     

    Bovendien zal elke avond per tafel van 4 één(1) gratis menu Brasserie aangeboden worden en alle dames zullen ook elke avond een gratis huisaperitief aangeboden krijgen! De heren blijven natuurlijk altijd welkom tijdens de hele periode.

    In elk geval zullen een resoluut “no foot” team en de valet parking service s’middags en s’avonds ervoor zorgen dat de Brasserie Salviat een “oase van rust” wordt tijdens deze maand die zich “in de ban van de bal” aankondigt.

     

    Reserveringen en meer informatie www.brasseriesalviat.be of info@brasseriesalviat.be

    Ecailler  - valet parking middag en avond  - Terras

    Zondag en Maandag sluitingsdag

    05-06-2006 om 21:27 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.monty

     

     

    Design zomert in Brussel

     

    In 2006 viert Brussel het jaar van de Mode & Design en toont zich van zijn meest kleurrijke en originele kant. Ongewone mode & design wandelingen, mode shows in de mooiste hoekjes van de stad, uitzonderlijke tentoonstellingen zoals “ History of Fashion meets contemporary Design” in het  mooie kader van de Jubelpark musea.

     

    Alhoewel Brussel bekend staat als een centrum van Design, bestaat er niet echt een Design museum waar men de grote klassiekers van de laatste 50 jaar kan gaan bekijken. Gelukkig is er het Monty Small Design Hotel met zijn 18 gerenoveerde kamers. In dit kleine boetiek hotel vindt men  een collectie van de fijnste en meeste interessante design creaties verdeeld over de kamers en de salons, een echte must voor de Design liefhebbers!.

    Dit Herenhuis uit de jaren 30, gelegen in een exclusieve residentiële buurt op een boogscheut van het stadscentrum, werd met liefde gerestaureerd met een zeer duidelijke inspiratie van het hedendaags design. Het algemene idee was een zeer duidelijk hedendaags interieur te creëren maar zonder de oude atmosfeer uit het oog te verliezen.

     

    De Belgische architect en interieur ontwerpen Thierry Hens ontwierp een receptie die meer weg heeft van een privé woning dan van een hotel: een  volledig open balie zonder barrière tussen personeel en klant. Het salon is gemeubleerd met design klassiekers zoals een ‘Charles Eames rocking chair’ en ‘Ingo Maurer’ belichting. De ontbijtzaal heeft één grote tafel rond dewelke de gasten zich s’morgens in een table d’hôte concept terug vinden onder de fantastische Campari Light lampen. In de kamers vindt men ook Cubo glass televisie’s van Marco Bellini, Louis Ghost stoelen en la Bohême tabourets van Philip Starck .

     

    Het interieur is een combinatie van donkergrijze muren en felrode trappen en deuren. De half doorzichtige gordijnen zijn eveneens bloedrood en scheppen een surrealistische atmosfeer in de kamers. Dit surrealistische gevoel start trouwens al aan de straat waar de gasten verwelkomd worden door – wat anders – een vuurrode koe, een souvenier van de erg populaire Art on Cows tentoonstelling in 2003, het jaar van de lancering van het nieuwe “Monty”.

     

    Het Monty Small Design Hotel is één van de eerste boetiek hotels in de Belgische Hoofdstad date en zeer gepersonaliseerde verwelkoming geeft aan zijn gasten zonder daarbij de vereiste diensten te vergeten die de hedendaagse welgeïnformeerde reiziger zoekt in een hotel. Alle gasten kunnen tijdens hun ganse verblijf gratis koffie en thee drinken of bestellen van een kleine selectie soft drinks en snacks in de Lounge. In deze Lounge staat eveneens een business desk met computer en gratis internet verbinding ; het ganse hotel heeft gratis WIFI internet toegang.

    Met zijn klassieke gevel, het totale design interieur en het familiale onthaal is het Monty Small Design Hotel een perfect voorbeeld van een niuew type hotel dat populair is bij de business reiziger die een meer persoonlijk onthaal zoekt en de leisure reiziger die een ongewone ervaring zoekt aan leuke prijsjes. Een must voor de hippe reiziger met een oog voor het ongewone!

    Het Monty Small Design Hotel viert ‘Mode & Design 06’ met een uitzonderlijk Summer Package.info@monty-hotel.be

     

     

    05-06-2006 om 21:25 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!