Het zou maar eens de ideale schoonzoon kunnen zijn, want wat is beter dan een dankbare houtsoort met een zacht en warm karakter in huis? Walnoothout was de voorbije decennia wat verlegen, maar wordt vandaag opnieuw hartelijk gekraakt en gesmaakt. De notelaar brengt een warme sfeer met een luxueus gevoel in een ruimte dankzij zijn donkere uitstraling, duidelijke adering en natuurlijke schakeringen. Juntoo geeft je graag 3 voordelen van walnoot in je interieur en stelt je voor aan haar nieuwste meubels in walnoot. Toppers van formaat die uit het goede hout gesneden zijn!
1/ Een warme sfeer
Donkere tinten brachten altijd al de nodige sfeer en gezelligheid in huis en dat bewijst ook walnoothout. Helemaal terug van enkele decennia weggeweest, durft het hout terug een plaats in te nemen in interieurs. Deze minimalistische look zet meteen de toon tussen bijvoorbeeld zachte natuurlijke tinten of nudes. De massieve donkere uitstraling vestigt zich opvallend in een ruimte en straalt warmte uit. Kies voor een eetkamerset met de Todi- of Trento-stoel, hun afgeronde vormen en zacht zitkussen bieden nog meer gezelligheid.
2/ Karakter en diepgang
Walnoot heeft zeer typische looks. Hoe ouder het hout, hoe donkerder de kleur en hoe kenmerkender de nerven worden. De natuurlijke schakeringen in het oppervlak zorgen voor een krachtig karakter en veel diepgang, wat opnieuw bijdraagt aan de warme sfeer dat het in een interieur creëert. Een ‘statement piece’ als Juntoo’s handgemaakte Forli stoel zorgt met haar zitting uit natuurlijke rotan voor nog wat extra power.
3/ Vintage feel
Wie notelaar zegt, denkt meteen aan de grosse overdaad waarmee het tussen 1940 en 1970 in een interieur werd gebruikt. Zo kwistig gaan we het hout niet meer inzetten, maar we maken wel graag een duidelijke knipoog. Helemaal on trend is het mid-century modern en de 70s vibes, die met een frisse blik het toentertijd weerspiegelen en terugbrengen. Juntoo tipt haar Grivolo-kastcollectie (dressoir, barkast, tv-meubel), een knap meubel uit walnoot met verticale inkepingen. Die voegen samen met de natuurlijke nerven en zachte houtstructuur diepte toe aan een ruimte en geven het hout nog meer waardering. www.juntoo.be
4 outdoor dining trends volgens Barbecook en Point-Virgule
» De outdoor dining trends van 2022 - » Barbecook & Point-Virgule
Aaah, de lente! We kunnen ons favoriete seizoen al bijna ruiken. Bye bye dikke jas en dichtgeknoopte sjaal, so long, farewell korte dagen en lange nachten, auf wiedersehen grijsgrauw landschap. We maken ons op voor de eerste zonnestralen in een frisgroene tuin, liefst bij een gezellige barbecue of romantische picknick. Leg het flesje rosé en/of de pintjes maar al koud, want Barbecook en Point-Virgule bepalen de outdoor dining trends. Begint het al te kriebelen?
1/ Al Fresco-dining
Van low- & slow-smokers tot pizza-ovens en vuurkorven. Iedereen verzamelt dit outdoorseizoen rond de lichtpunten in de tuin. Al Fresco-dining en -cooking brengt vrienden en familie samen bij een ondergaande zon en open sterrenhemel in een ongedwongen en feestelijke stemming. Zo verhuizen we officieel van de keuken naar de tuin als het nieuwe hart van de woning. Barbecook barbecues zoals de Spring, Stella en de Siesta worden in combinatie met de Buddy het uitgeruste fornuis van de tuin, met hun extra bergruimte en een keukenoppervlak.
2/ Extreme diner parties & Elevated picknicks
En of het wat meer mag zijn: meer luxe én meer tuinfeestjes! We snakken na opnieuw een lange winter naar een beetje outdoorluxe en extravagantie. Daarom tillen we de apero’s en etentjes een level hoger, want iedere gelegenheid grijpen we om ‘all out’ te gaan. Breek-de-week, een niet-verjaardagsfeest, avondje met vrienden... Iedere reden is er eentje (te weinig) om uitgebreid in de buitenlucht te tafelen. Niets of niemand ontsnapt aan meerdere sessies ‘tablescaping’ met Point-Virgule’s PLA servies en de matching barbecues van Barbecook. Ga voor een fancy picknick met de Joya-tafelbarbecue of een tuinfeestje met partytafel en barbecue Edson.
3/ Soul Eating
Het wordt een zomer waar we volop van gaan genieten, dat staat vast. We nemen terug de tijd om te beseffen wat goed is en wat gelukkig maakt. ‘Good food, good mood’ is niet voor niets een leuze die voor velen geldt. Met de trend Soul Eating schenken we onze volle aandacht aan het kopen, klaarmaken, serveren en consumeren van al wat lekker en goed is. We gaan voor ‘Food for your mind, body and gut’, met bijvoorbeeld een duurzame tafeldekking. Denk maar aan PLA-servies van Point-Virgule. Barbecook tipt meteen ook een gezond receptje waar je mee aan de slag kan.
4/ XXL Bbq-ontbijt
De barbecue is al lang buiten zijn boekje getreden. Het werd de spil van de tuin, daagde je cooking skills meermaals uit en gaat nu zelfs de volledige dag aan de slag. Al van bij het ochtendgloren maak je een atypisch ontbijt op de barbecue klaar. Wie barbecue zegt, denkt aan een uitgebreid buffet, en dat kan ook ’s ochtends. Wat hoort er op jouw barbecue-ontbijt? Verloren brood op de grill, shakshuka, gegrild fruit, crumble... Geniet van waar jij zin in hebt!
» High-tech onder de douche - » Holistische badkamerrituelen - » Draagbare wellness
Onze woning is steeds meer het centrum van ons bestaan geworden. Het is de plek waar we de afgelopen twee jaar alle dagelijkse activiteiten combineerden met zowat elke medebewoner die er was. Niet altijd een makkelijke oefening, maar wel eentje die ons deed inzien dat we onze thuis – en onszelf – moeten koesteren. De home wellness blijkt dé weg naar instant rust en ontspanning te zijn. Een hoogstpersoonlijke oase van welzijn die we groots of iets bescheidener kunnen aanpakken, naargelang onze verlangens en budget. Gervi detecteert de 3 trends om in 2022 de badkamer tot een heuse spa om te toveren.
1. Tandenborstels, tissues en technologie : De toekomst laat zich voelen in de badkamer met o.a. snufjes die we vroeger te futuristisch vonden maar ondertussen onbewust hebben aanvaard. Denk maar aan contactloze bediening van toestellen, stemgestuurde apparaten, automatische sensoren, etc. Ons bewustzijn rond hygiëne is danig aangescherpt waardoor we steeds meer contactloos zijn gaan leven en dit nu ook zonder enige moeite in onze badkamer toepassen. Maar het stopt niet bij praktische bediening en apparaten. Ook de innerlijke mens wordt gesteund door de nieuwste snufjes: meditatie-, gezondheid- en sportapps begeleiden ons naar de beste versie van onszelf en ons geluk.
2. Holistisch gewassen : In 2022 wassen we ons niet meer enkel om proper te zijn. We maken er een ritueel van dat alle zintuigen aanspreekt. Wie groot wil uitpakken, installeert een wellnessbad of een aangrenzende sauna naast de badkamer. Maar ook subtieler kan je genieten van de weldaden van geuren, kleuren en sensaties. Opvallend bij beide aanpakken is de opmars van lichttherapie. Het juiste licht beïnvloedt ons gemoed danig: het maakt ons rustig, slaperig of net heel energiek. Met de geschikte apparatuur waan je je zo in een plensbui in het zachte maanlicht, of onder een krachtige waterval in de volle zon. Versterk de sensoriële ervaring met etherische oliën, massagestralen, scrubs en soundscapes.
3. Take-away zen : Homewellnessen neemt vele vormen aan en kan, wanneer je bv. op vakantie bent, zelfs makkelijk meegenomen worden naar een tijdelijke thuis. En dit is geen overbodige luxe, zeker nu we weten hoe belangrijk de juiste luchtkwaliteit op onze gezondheid is. Een goeie luchtkwaliteit voorkomt hoofdpijn, allergische reacties, verkoudheden en andere virale infecties. Een draagbare microzoutverstuiver draagt bovendien bij aan het verzachten van ontstekingen en helpt naast de lucht ook het lichaam te zuiveren.
De nieuwste GUESS-brillencollectie bevat een trendy reeks moeiteloos chique, tijdloze ontwerpen die zijn gebaseerd op GUESS-stijlcodes om opvallende modellen te creëren die de GUESS-attitude perfect belichamen.
Vrouwen leuke, verleidelijke en vrouwelijke stijlen dragen in een verbluffend kleurenpalet die elke modieuze outfit afmaken.
GUESS Eyewear Mod. GU7817 - Prijs 135€
Strakke, vrouwelijke zonnebril met een rechthoekige voorkant en metalen randen. Het ontwerp van de open geventileerde lens wordt versterkt door de veren met een open metalen driehoek en het GUESS-logo.
Het model heeft een afneembare stoffen brillenketting met iconische GUESS- dierenprints. Verkrijgbaar in glanzend zwart of melkblauw met gradiëntlenzen of melkachtig leisteen, licht schildpad, ondoorzichtig bordeauxrood en melkachtig blauw met tweekleurige gradiëntlenzen, allemaal met complementaire accenttonen.
Marie's Corner stelt in 2022 twee nieuwe zitbanken voor , Crawford en Rochester.
Crawford is een echte ode aan luchtigheid. Deze sofa biedt 2 of 3 zitplaatsen en lijkt wel te zweven in de kamer...een uitnodiging om neer te vlijen tegen de kussens in de rug. Wie goed kijkt, zal zien dat het kader bijzonder licht is met fijne, gebogen armleuningen die zich op een natuurlijke wijze in het geheel nestelen. De poten uit beukenhout zijn beschikbaar in een tiental afwerkingen.
Zowel de versie met 3 zitplaatsen (230 cm) als die met 4 zitplaatsen (320cm) van de Rochester imponeren dankzij de serene en elegante stijl. Het model heeft een hoog zitcomfort met indrukwekkende zitkussens en lichtere opgehoogde kussens in de rug. De armleuningen creëren een visuele balans met een verrassende twist: de breedte wordt als het ware onderbroken door een inham vooraan de zitbank. De klant kan ook een poef integreren in de versie met 4 zitplaatsen. De Rochester wordt dan een XXL-sofa voor liefhebbers die het graag groots zien.
ART en DUO zijn 'Gekozen Producten van het Jaar 2022'
Consument bijzonder tevreden over nieuwe generatie bruiswatertoestellen - Innovaties maken het nog makkelijker om van bruiswater te genieten én wegwerpplastic te vermijden
De innovatieve bruiswatertoetellen SodaStream ART en DUO zijn de grote winnaars in hun categorie van ‘Gekozen Product van het Jaar 2022’.
Johan Schepers, General Manager SodaStream Benelux: "Bij SodaStream zijn we altijd op zoek naar manieren om te innoveren en de gebruikservaring van onze toestellen te verbeteren. Daarom zijn we bijzonder blij met deze erkenning door consumenten voor onze nieuwste generatie bruiswatertoestellen met geavanceerde technologie, een stijlvol design en optimaal gebruiksgemak. ART en DUO maken het de gebruiker nog makkelijker om van bruiswater te genieten én om afval van plastic wegwerpflessen te vermijden."
SodaStream ART en DUO
ART en DUO zijn de meest innovatieve modellen van SodaStreams nieuwe generatie bruiswatertoestellen. ART is het eerste bruiswatertoestel van SodaStream met hendel, in ware retrostijl, voor wie design en duurzaamheid waardeert. DUO is het allereerste SodaStream-bruiswatertoestel voor zowel glazen als herbruikbare plastic flessen. Met de grote glazen karaffen voor thuis en de herbruikbare en vaatwasmachinebestendige fles voor onderweg, brengt SodaStream DUO nog meer sprankelend plezier in huis. Beide apparaten werken met het nieuwe Cylinder Quick Connect-systeem (CQC), waarmee de koolzuurcilinder met een simpele klik in het toestel geplaatst wordt.
Kwaliteitslabel
Het label ‘Gekozen Product van het Jaar’ speelt een belangrijke rol als kwaliteitsstempel; het helpt consumenten bij het maken van een keuze in de winkel. Katia Vaneecke, Director Operations Support van Voted Product of the Year Worldwide: “De winnaars van het Gekozen Product van het Jaar 2022 zijn erin geslaagd de consument in een zeer dynamische markt aan zich te binden. Dat is een bijzondere prestatie, zeker in deze onzekere tijd. Juist omdat echte consumenten bepalen wie de winnaar is, geeft dat voor winkelbezoekers een extra impuls aan het vertrouwen in deze producten.”
De resultaten
SodaStream ART en DUO mogen zich een jaar lang Gekozen Product van het Jaar 2022 noemen met een totaalscore van maar liefst 30,4/40 op basis van innovatie, visuele aantrekkelijkheid, aankoopintentie en consumentenervaring. De gemiddelde score voor concurrenten is 28,2. Met name bij de gebruikstest, dus op het vlak van performantie en tevredenheid, scoren SodaStreams nieuwste bruiswatertoestellen bijzonder hoog: 8,8 op tien.
SodaStream ART heeft een consumentenadviesprijs van 129,99 euro, SodaStream DUO 149,99 euro.
Since it was launched in 2007, The Longines Legend Diver Watch has attracted an impressive legion of fans who are drawn to its dynamic, clean expression of the brand’s rich dive watch heritage. The story continues with colourful new models featuring sand beige, ash grey, royal blue and vivid burgundy.
Along with a global reputation for elegance, Longines also has a long and proud connection to sport, including diving. In fact, Longines’ history of water-worthy timepieces can be traced back some 85 years to 1937, when it introduced the world’s first chronograph with waterproof pushbuttons, an innovation that was patented the following year. Then, when The Longines Legend Diver Watch was debuted in 2007, it carried on a proud legacy. It was based on one of the very first diving watches of the brand, a SuperCompressor from 1959. The range has expanded over the years, but each model from The Longines Legend Diver Watch collection retains the spirit and the clean lines of the original.
And the new models in the emblematic The Longines Legend Diver Watch family are set to carry on the winged-hourglass brand’s love story with water. These new interpretations are offered in a choice of colours and in two different sizes. Along with classically-proportioned 42mm models, Longines has also added 36mm references to the collection. Let’s meet the watches that are carrying on a legend.
Each new timepiece features a box-shaped sapphire crystal as well as two screw-in crowns and a screw-down caseback. Their shaded dials feature luminous hands, hour markers interspersed with luminescent squares and Arab numerals enhanced with Super-LumiNova® rectangles for optimum visibility and they are fitted with an internal rotating diving bezel – vivid reminders of the watch’s heritage. And like the original model, they are decorated with an embossed emblem of a diver. These newest variations house a self-winding mechanical movement (L888.5 for 42mm and L592.5 for 36mm versions) with a silicon balance-spring and are all delivered with a five-year warranty.
The 42mm versions feature sand beige or ash grey colour-gradient dials and come with toneon-tone fabric straps; the grey one has been created in the popular NATO style. The new 36mm references also have distinctive colour codes and are interpreted in vivid burgundy and sand beige with matching fabric straps. There is also a royal blue model, which is presented on a coordinated leather strap.
The Longines Legend Diver Watch says a lot about the brand and its heritage. It recalls Longines’ rich history in the world of diving and the technical innovations that have helped define it over the years. With its distinctive, unique look and design, The Longines Legend Diver Watch has earned its popularity and its privileged position in the brand’s long history. The new models – each one worthy of the name – will continue the legend.
With centuries of watchmaking expertise, Longines has played a pioneering role in a number of technological advances and continues to display an unwavering commitment to innovation. Its constant pursuit of excellence has, in turn, led it to equip all of its automatic timepieces with state-of-the-art movements which, notably, include a silicon balance-spring. This material is not only light and corrosionresistant but also remains unaffected by normal temperature variations and magnetic fields. Its unique properties improve the precision and longevity of the watch and allow Longines to provide these models with a 5-year warranty.
Longines has been based at Saint-Imier in Switzerland since 1832. Its watchmaking expertise reflects a strong devotion to tradition, elegance and performance. With many years of experience as a timekeeper for world championships in sport and as a partner of international sports federations, Longines has forged solid and lasting links with the world of sport over the years. Known for the elegance of its timepieces, Longines is a member of the Swatch Group Ltd, the World’s leading manufacturer of horological products. With the winged hourglass as its emblem, the brand has outlets in over 150 countries.
MAKING THE JOURNEY OUR DESTINATION. Utilitarisme en romantiek om een toekomst te blijven uitvinden.
Demain, il fera jour.
WE ARE WRITING OUR FUTURE. Lente - zomer 2022.
De rust van de laatste maanden, deze vreemde pauze… dit buitengewone moment.... Demain, il fera jour.'s heden en toekomst werden sterk door deze elementen beïnvloed..
Het merk dat door het utilitarisme van zijn creaties en de eeuwige jeugd van zijn Tshirts en sweatshirts zich definieert; vandaag neemt dat merk de weg terug om zijn toekomst te schrijven (E-commerce, nieuwe winkels, objecten...).
Om te beginnen heeft Demain, il fera jour. deze zomer de snitten voor vrouwen aangepast en nieuwe kleuren toegevoegd. Lichtroze, neon geel...Ook is er de E-shop die verrijkt met een kunstboek- en fotogedeelte is.
Tenslotte is er de nieuwe samenwerking met een agent die de verkoop en aanwezigheid van het merk in België ontwikkelt.
» Arte x Momento Moooi collectie: Extinct Animals - » Dandelion Cranes, Golden Tiger & Pogo Goat dessins
Elk moment koesteren, herinneringen ophalen en genieten dag in, dag uit. Zo simpel kan het zijn, zo eenvoudig zou het moeten zijn. Arte en Moooi vieren het leven en bundelen opnieuw hun krachten voor hun derde muurbekledingscollectie: Memento Moooi Wallcovering. In het verlengde van hun vorige twee collabs, zocht het duo opnieuw naar Extinct Animals. Dieren die het leven in al haar facetten dag op dag vierden, van broosheid tot levenslust. Arte en Moooi herenigen hun soortgenoten in telkens een artistieke interpretatie. Sommige dessins vertellen een verhaal, andere prikkelen je zintuigen met beelden, texturen en onverwachte materialen. Het resultaat? Opvallende tactiele ontwerpen die in je woning verder zullen leven.
Alle gekozen Extinct Animals komen samen in de Memento Moooi Medley-muurbekleding. Het verenigt verschillende soorten uitgestorven dieren die bekend stonden om hun unieke, zachtaardige karakter en liefde voor het leven. Ieder dier wist elk moment van het leven te koesteren en vulde het als geen ander met mooie herinneringen. Afgebeeld tussen een hemelzacht wolkendek blijven ze het leven – of het hiernamaals – onverminderd vieren.
De Memento Moooi Medley wordt digitaal geprint op ultrazacht textiel, in drie kleurvariaties: Dawn (witte, dichte ochtendmist), Twilight (een zachte schemering tussen een wolkendek) en Dark (de maan die licht brengt in de nacht).
Kraanvogels werden altijd in paren geboren. Als tweeling, een onafscheidelijk duo tot ze hun partner vonden en gingen paren. Niet alleen hun verbintenis doet hunkeren naar liefde en broederschap, hun unieke, kleurrijke en waaiervormige vleugels zijn de basis voor het tactiele Dandelion Cranes-design. Het dessin is het resultaat van een kleurrijk palet op overlappend textiel, in een artistieke impressie van hoe een kraanvogel het leven aanbad. Dandelion Cranes is verkrijgbaar in drie kleurenwaaiers: Foliage (rood-blauw-paars), Prisma (pastel-goud-zilver) en Heliotrope (groen-blauw-rosé).
De Golder Tiger hield er niet van gescheiden te zijn van zijn groep. Dit uitgestorven groepsdier maakte vrienden voor het leven en wordt dan ook tussen zijn soortgenoten afgebeeld in deze muurbekleding. Om aan te tonen hoeveel waarde vriendschappen wel niet hebben, wordt het uit laser gesneden fineerhout bedekt met een verfijnd laagje goudfolie. Golden Tiger is verkrijgbaar in drie varianten: Ebony (mysterieus zwart met goud), Jarrah (terracottabruin & goud) en Makore (kaki-groen & goud-roest).
Pogo Goat is een abstracte interpretatie dat met een complex patroon een mooi beeld schept van de jaarlijkse trek van de Pogo Goats. Als kudde vertrokken ze op avontuur. Vandaag spelen ze deze choreografie opnieuw af in een 3D-muurbekleding uit zachte chenille. Pogo Goat kies je in Bone (gebroken wit), Sand (zandkleurig) en Stone (zachtgrijs).
Wie Arte zegt, zegt niet zomaar behang, maar stijlvolle, gesofistikeerde en high-end muurbekleding. Arte zoekt voortdurend naar esthetiek, innovatieve productiemethoden en eersteklas, verrassende materialen, zonder daarbij de trends uit het oog te verliezen. Het is wereldwijd gekend voor haar verfijnde ontwerpen die schitteren in zowel klassieke interieurs, als in grootse architectonische bouwwerken, van residentieel tot projectinrichtingen. Met haar doordachte dessins maakt Arte al sinds haar oprichting in 1981 wonen mooier.
Ieder jaar schitteren de nieuwste collecties in meer dan 80 landen overal ter wereld. De dessins moeten niet alleen vernieuwend en trendbepalend zijn, maar ook van superieure kwaliteit. Ongeveer de helft van de producten wordt intern vervaardigd met behulp van milieuvriendelijke procedés. De productie van een kleiner aantal muurbekledingen wordt toevertrouwd aan externe partners die dezelfde kwaliteits- en duurzaamheidsnormen hanteren. Arte mag zichzelf om die reden trots een CO2-neutrale onderneming noemen. Maatschappelijk verantwoord ondernemen behoort dan ook tot een van haar uitgangspunten en dit label is het bewijs dat Arte zich oprecht inzet voor het klimaat. www.arte-international.com/nl