LolaLiza stoomt je klaar voor kantoordagen met Back to Work collectie
Het begin van september betekent voor velen de terugkeer naar kantoor na een heerlijke zomer. LolaLiza zorgt voor goede moed én goede outfits, met een Back to Work collectie boordevol stuks die de werkdag opfleuren. Een classy suit, een vrouwelijk bloemenjurkje of een comfortabele denim, dankzij LolaLiza ben je voorbereid op elke soort uitdaging.
Belgische moderetailer LolaLiza presenteert met trots haar Back to Work collectie, geshoot in het Antwerpse MAS. Statement prints, stijlvolle blouses en jassen die je moeiteloos van het zomer- naar herfstseizoen helpen. Girlboss doorheen de werkweek met LolaLiza!
Mag het wat meer casual zijn? LolaLiza brengt haar razendpopulaire multiplesize Shape of You jeans terug, die zich aan vrouwelijke vormen aanpast. De baanbrekende jeans komt in drie maten, die de vrouwelijke matenboog van maat 34 tot 48 omvat, dankzij de elasticiteitsgraad van 90 tot 100%.
Praktisch
De collectie is beschikbaar in alle LolaLiza-winkels en op de webshop vanaf 31 augustus van maat 34 tot 50. De Shape of You jeans zijn beschikbaar vanaf 14 september
A.S.Adventure helpt je op weg - Veilig fietsen naar het werk: tips voor fietspendelaars
Fietsen naar het werk is een van de beste manieren om de dag te beginnen. Je krijgt gratis frisse lucht, een gezonde workout én het is een vrij goedkoop vervoermiddel. Bovendien bespaart het je heel wat tijd, stress en frustratie omdat je niet in de file moet staan of een parkeerplaats moet zoeken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de fiets steeds meer in opmars is en omarmt wordt als manier om naar het werk te gaan. Bij A.S.Adventure fietst maar liefst 34% van de werknemers naar het werk. A.S.Adventure deelt alvast een aantal handige tips en must-haves voor een optimale en veilige fietsuitrusting.
Fietsen naar het werk: in opmars
We fietsen steeds meer. Uit recent onderzoek blijkt dat 18% van al onze verplaatsingen in Vlaanderen gebeurt met de (elektrische) fiets, een stijging van wel 4% t.o.v. 2019.* Deze tendens trekt zich ook door in het woonwerkverkeer, waarbij maar liefst 22% in Vlaanderen met de fiets naar het werk gaat, waarvan 9% met de elektrische fiets.
De Vlaming gebruikt de elektrische fiets niet alleen voor langere afstanden van 5 tot 15 km en langer, maar ook voor korte afstanden tot 5 km. Hierdoor is ook de gemiddelde afstand die we met de fiets afleggen naar het werk ook gestegen naar 8 km. Een verdubbeling op slechts 10 jaar tijd: in 2009 was dit nog 4,4 km.
De populariteit van de (elektrische) fietsen zien we ook terugkomen in de hoeveelheid fietsen in de Vlaamse huishoudens. 77% van de Vlaamse gezinnen bezit momenteel minstens één fiets. Het aantal Vlamingen dat een elektrische fiets bezit stijgt bovendien fors: 35% van de gezinnen met een fiets heeft een elektrisch exemplaar in huis, terwijl dit pre-corona slechts 20% bedroeg
Fietsen wordt dus steeds populairder. Het biedt niet alleen voordelen voor het milieu en het Belgische fileprobleem, maar heeft daarnaast ook tal van persoonlijke voordelen.
Bicycle benefits
Fietsen is goed voor je conditie en je gezondheid, fysiek en mentaal. Al fietsend verbrand je vet, kweek je spieren en verklein je tegelijkertijd de kans op diabetes en andere ziektes doordat je je weerstand verbetert. Ook je mentale welzijn krijgt een boost: je verhoogt je hersenactiviteit, slaapt beter en ervaart minder stress. Elektrisch fietsen is minstens even goed voor je gezondheid en conditie als ‘gewoon’ fietsen. Dankzij de elektrische ondersteuning rijd je meestal verder, vaker én langer. Het is bovendien een ideale upgrade om niet (langer) zweterig aan te komen op je werk.
Door in beweging te zijn, word je creatiever. Gebruik de tijd op de fiets om na te denken of je te laten inspireren door de natuur rondom. Je leert niet alleen je omgeving beter kennen, maar je hebt ook een dagelijks gezond ritueel én een dagelijkse portie natuur, een belangrijke dagelijkse gewoonte die benadrukt wordt door gezondheids- en milieu-experten. Door de auto thuis te laten, doe je bovendien iets voor het milieu, spaar je benzinekosten uit én sta je niet meer in de file. Win-win-win.
Start to bike
Fietsen naar het werk heeft niets dan voordelen dus. Weet je toch nog niet zo goed waar te beginnen? A.S.Adventure helpt je op weg en staat klaar om je te ondersteunen in jouw fietsavontuur, van het kiezen van de juiste fiets voor jouw behoeften tot het selecteren van de ideale fietsuitrusting om je fietstocht veilig en comfortabel te maken.
De werknemers van A.S.Adventure dragen sterk aan het groeiende aandeel van de fiets als woonwerkverkeer. Bij A.S.Adventure kwamen er het afgelopen jaar wel 34% van de werknemers met de fiets naar het werk. Samen hebben ze 866.140 km gefietst. Er zijn zelfs medewerkers die zo ’n 1000 kilometer per maand afleggen voor hun woonwerkverkeer.
Welke fiets kies je?
Een gewone stadsfiets volstaat voor korte afstanden, maar de elektrische fiets wint meer en meer aan populariteit bij bike commuters omdat je door de trapondersteuning minder bezweet raakt onderweg. Een speedpedelec is een aanrader voor lange afstanden die je normaal met de auto zou afleggen, maar voor wie geen zin heeft in de dagelijkse file.
Heb je een douche op je werkplek? Dan komen een racefiets en een mountainbike ook in aanmerking, afhankelijk van het terrein van je woon-werktraject. Een racefiets is ideaal voor wie gebruik maakt van de fietsostrades of een woon-werkroute over een vlak wegdek kan volgen. Een mountainbike is dan weer geschikt voor ruw en oneffen terrein, een musthave voor bike commuters die ‘op den buiten’ wonen en zich behendig een weg willen banen door bos en veld om op het werk te arriveren.
Tip: Informeer je met een speedpedelec goed over je (bijkomende) plichten op de weg, want een speedpedelec is volgens de wegcode geen fiets maar een bromfiets ‘klasse P’.
Hoe zorg je voor een goede en veilige fietsveiligheid?
Alles begint bij goed werkende fietsverlichting: wit licht vooraan, rood licht achteraan en de bijhorende reflectoren. Met extra fietslampjes maak je jezelf nog beter zichtbaar op de weg en heb je bovendien steeds een reservelamp bij. Ook een fluohesje met reflecterende stroken of andere details is een must bij schemering of ’s nachts. Denk ook aan reflecterende elementen op je fietshelm, rugzak(hoes) of bandjes rond je enkels of bovenarmen. Hoe meer, hoe beter.
Tip: Check regelmatig of je (reserve) fietsverlichting nog werkt en opgeladen is. Zo sta je niet voor onverwachte verrassingen op donkere, druilerige dagen.
Ook een fietshelm is cruciaal. Het beschermt je hoofd tijdens een val en kan je leven redden. Oók voor recreatieve fietsers die niet aan 50 km/u over het asfalt scheuren, want hoe trager je fietst, hoe zwaarder de zijdelingse impact wanneer je valt en hoe groter de kans op een hersenletsel. Een fietshelm te warm? Zeker niet, ventilatiesleuven zorgen ervoor dat er zelfs méér verkoelende rijwind door je haren glijdt dan zonder helm. Dankzij alle kleuren en designs die momenteel op de markt te vinden zijn, is er voor ieder wat wils.
Tip: Wist je dat je een hoop fietsuitrusting zoals kleding en accessoires met je ecocheques kan betalen?
Hoe kies je een geschikte fietsuitrusting?
Maak een slimme combinatie van technische kledij afgestemd op het weertype. Belangrijk is dat je transpiratievocht zo snel mogelijk wordt afgevoerd, zodat je droog blijft en je temperatuur op peil blijft. Begin met een basislaag uit merinowol of synthetische materialen die nauw aansluit op je lichaam, aangevuld met een isolatiejack of fleece voor extra isolatie, die je snel kan uittrekken als het te warm wordt. Een waterafstotende, winddichte softshell of waterdichte, ademende fietsjas en fietsbroek maken je outfit af bij regenweer of sneeuw.
De buitenste kledinglaag is heel belangrijk op de fiets, want die moet je beschermen tegen regen, sneeuw en wind. Zorg dus dat je regenjas zeker gemaakt is uit een wind- en waterdicht materiaal dat goed ademt om condens te voorkomen wanneer je gaat zweten. Zo kan je overtollige lichaamswarmte en je transpiratievocht snel naar buiten worden afgevoerd. Een regenjas voor op de fiets is achteraan wat langer zodat je rug beschermd is, heeft wat langere mouwen die goed aansluiten aan de pols zodat de warmte binnen blijft en eventueel een tweewegsrits vooraan zodat je meer bewegingsvrijheid hebt. Een regenponcho is ook een goede optie.
Tot slot zorgt een goed paar fietshandschoenen niet alleen meer grip op je stuur, maar houdt je handen ook warm en droog bij koud weer. Echte koukleumen kiezen best voor een set waterdichte, ademende handschoenen of wanten met een isolerende voering, eventueel gecombineerd met een dunne handschoen of liner voor extra warmte en meer gevoel in je vingers. Tot slot zorgt een handige en kwalitatieve fietstas, die makkelijk loskoppelbaar is, ervoor dat je op een handige manier je spullen naar kantoor vervoert.
Gerijpte wijn, waarbij het wachten de druif terugbrengt aar zijn oorspronkelijke essentie – 13% alc vol
100% Albillo Mayor uit Baros de Valdearados. Het wijnjaar 2019 in de regio werd als uitstekend beoordeeld. De klimatologische omstandigheden zorgden voor een uitzonderlijk wijnjaar, met een gematigde temperatuur en voldoende regenval, wat resulteerde in wijnen met een hoge concentratie, een gladde textuur en een groot bewaarpotentieel.
De oogst vond plaats op 20 september 2019. De wijn is gemaakt in open vaten met de druivenschillen, wat zorgt voor de oranje kleur (oranje wijn). Hij rijpte anderhalve maand in oude klei-amforen, 27 maande rijping in 255-liter Franse eiken vaten die eerder werden gebruikt voor de productie van rode, witte en versterkte wijnen. Hij werd gebotteld op 15 juni 2022. Productie 1029 flessen.
In het glas een ambergele kleur en mooi helder. In de neus krijgen we aroma’s van fijn steenfruit met tonen van geoxideerd fruit, kruiden en een mooie intensiteit. Overvloedige aanwezigheid van noten, amandelen en geroosterde zaden, met een rokerige hint. Verleidelijk aroma met een subtiele ondertoon. In de mond is deze wijn zeer fris, persistent en intens. Aangename zuurgraad en zeer vol. Verrassend complex in de mond, met hints van reductie. Een leuke bewaarwijn.
Deze wijn past perfect bij geroosterde noten, gerookte vis, rauwe vis en zachte kaas (zoals brie en gorgonzola). Hij past ook bij groenten zoals kardoen, artisjok en asperges. Te bewaren op een koele, droge plaats, vermijd direct zonlicht en serveer bij een temperatuur van 9-11° C.
De Belgische ontwerpster Kim Jacob lanceert ‘A touch of black’
Een juwelencollectie die de kleur zwart laat schitteren in al haar eenvoud
Kim Jacob Jewelry Design, het juwelenmerk van de gelijknamige Belgische ontwerpster, verwelkomt een nieuwe collectie: ‘A touch of black’. Een deel van het zilverwerk of het vergulde goud wordt zwart gemaakt met behulp van kaliumpolysulfide. ‘A touch of black’ is geïnspireerd door de iconische Little Black Dress en richt zich tot trendy en optimistische levensgenieters. De collectie bestaat uit een ring, een armband, oorbellen en een ketting, In de praktijk kan echter iedere minimalistische creatie van de ontwerpster uit Meise een zwarte toets meekrijgen.
Kleuringstechniek als basis
Kim Jacob gebruikt kaliumpolysulfide (ook wel zwavellever genoemd) als kleurstof om zilveren en verguld gouden juwelen een zwarte toets te geven. Het juweel in kwestie wordt met de kleurstof beschilderd en moet minstens een nacht drogen. Hoe minder de vloeistof met water is verdund, hoe zwarter de kleur zal zijn. Na het kleuringsproces kan de klant nog kiezen om het juweel al dan niet te laten afwerken en personaliseren met een edelsteen. De productietermijn bedraagt ongeveer 3 weken.
‘Little black dress’ van Coco Chanel als inspiratiebron
Waarom juwelen met een zwarte toets? “Ik heb mij laten inspireren door Little Black Dress van Coco Chanel, één van mijn mode-idolen. Deze creatie bewijst het tegelijk chique, klassieke en tijdloze karakter van zwart alsook de eindeloze combinatiemogelijkheden die de kleur biedt.” De grote droom van Kim? “Eén van de juwelen uit de collectie ooit op televisie zien schitteren. Heel wat series, zoals Wednesday op Netflix, lenen zich tot juwelen met een donkere toets.”
De collectie ‘A touch of black’ richt zich tot levensgenieters die gedurfd uit de hoek willen komen, zonder aan sierlijkheid in te boeten, de sierlijkheid die zo eigen is aan de minimalistische juwelen van Kim Jacob.
Praktische informatie
De ‘A touch of black’-creaties kunnen besteld worden via de website www.kimjacobjewelry.com en zijn beschikbaar bij Mixage Concept Store (Oude Graanmarkt 39, 1000 Brussel) of op afspraak in de atelier van Kim Jacob Jewelry Design in Eversem (Meise). De prijzen van de collectie ‘A touch of black’ variëren van 60 € tot 250 € (voor niet-gouden stukken en afhankelijk van de afwerking).
Kim Jacob heeft een gevarieerde achtergrond maar steeds met creativiteit als rode draad doorheen haar leven. Een eerste ondernemerservaring in de horeca alsook de opleidingen Fotografie (Sint-Lukas), Juwelenontwerp (Syntra) en Arts & Métiers (Jean Toussaint) wakkerden haar creatieve en ondernemende ambities verder aan. Dat leidde tot de oprichting van Kim Jacob Jewelry Design in maart 2020, een lancering die versneld werd door de coronacrisis
In 2020 stelde IZIPIZI voor het eerst een volledige koolstofbalans op om zijn activiteiten met de meeste uitstoot te bepalen en een simpel doel te stellen: de ecologische voetafdruk van zijn brillen met 50% verminderen. Sindsdien zijn er een aantal grondige structurele beslissingen genomen om de reeds opgestarte acties te versnellen:
> In 2021 is het doel gesteld om 30% van de productie biologisch te maken door te werken met materiaal dat deels afkomstig is van planten.
> In juni 2021 introduceerde het bedrijf een nieuw materiaal dat voor 45% op basis van ricinusolie is gemaakt om ons gebruik van fossiele brandstoffen met hetzelfde percentage te laten dalen.
> Juli 2023 is een keerpunt in de geschiedenis van het merk:
IZIPIZI is nu een B Corp-gecertificeerd bedrijf dankzij zijn milieu-, sociale en maatschappelijke inspanningen. Het bedrijf behoort nu tot een netwerk van 6000 gecertificeerde bedrijven wereldwijd, en dat alles met een glimlach! Na vele maanden van gesprekken, totale transparantie en de controle van (zeer) veel criteria heeft B Corp, een internationale beweging van inspirerende en toegewijde bedrijven, ons zijn label verleend.
B Corp: erkenning en verantwoordelijkheden
B Corp is een wereldwijd label dat een norm voor uitmuntendheid definieert voor maatschappelijk en ecologisch betrokken bedrijven. De gecertificeerde bedrijven moeten wettelijk vastleggen dat ze streven naar het beste voor alle begunstigden.
Via de B Corp-certificering volgt het bedrijf een proces van voortdurende verbetering van sociale en milieu-impact, en sluit het zich aan bij een wereldwijde gemeenschap van bedrijven die samen werken aan een betere wereld. Om dat te bereiken werden alle aspecten van ons bedrijf tot in het kleinste detail bekeken, want alleen perfect op elkaar afgestemde inspanningen, mvo-gerelateerd of niet, bieden een bedrijf de kans aanspraak te kunnen maken op dit veeleisende label waar IZIPIZI zo trots op is!
De vijf pijlers van B Corp die tijdens het evaluatieproces beoordeeld worden zijn: bestuur, werknemers, milieu, klanten en gemeenschap. De toegang tot deze kleine kring van bedrijven (slechts 300 Franse bedrijven) bevestigt de dagelijkse inspanningen van het merk om ervoor te zorgen dat alles wat het doet gunstig is voor alle belanghebbenden. En dat zijn geen loze woorden. IZIPIZI zet zich volop in om te evalueren naar een meer duurzame toekomst.
Alle MVO-inspanningen van het merk zijn terug te vinden op de website izipizi.com.
Het Scandinavische Joelfeest heeft zijn oorsprong in de Oud-Germaanse geschiedenis en viert de winterzonnewende, ofwel de kortste dag en langste nacht van het jaar. Het markeert het begin van de winter en staat symbool voor de hoopvolle terugkeer van het licht. Heerlijke feestmaaltijden worden in alle gezelligheid geserveerd en grote vreugdevuren worden aangestoken om de duisternis te doen verdwijnen. Met het najaar voor de deur haalt Barbecook inspiratie uit het heidense feest en introduceert twee gloednieuwe vuurkorven – de Jules- en Jack 100-modellen – waarmee je gemakkelijk je eigen Joelvuur in de achtertuin ontsteekt. Laat die lange nachten maar komen!
The full Joel-package
Kom met je vrienden en familie samen aan de Jules vuurkorf en laat je verwarmen door de aangename temperatuur van het vuur. De ronde vuurkorf is vervaardigd uit een hoogwaardig, gepatineerd cortenstaal, dat in zijn totaliteit een industriële noot aan je tuin of terras toevoegt. De geperforeerde bodem verzorgt een optimale luchtcirculatie met minimale rookontwikkeling en maximale verbranding, terwijl de geïntegreerde asopvangbak voor een gemakkelijk en snel onderhoud zorgt. Een kleine honger? Als expert in outdoor kokerellen heeft Barbecook de juiste accessoires in huis die niet alleen op de barbecue maar ook zonder moeite op de Jules vuurkorf passen: van de elevated grill tot de pizza-oven!
Geschaalde vreugde
De populaire Jack-vuurschaalcollectie van Barbecook krijgt een derde lid met het Jack 100-model. In een rijke roestkleur en met een minimalistisch en strak ontwerp creëert het een unieke vuurbeleving in de achtertuin, waardig aan een Scandinavisch vreugdevuur. Met de introductie van het nieuwste model biedt Barbecook een grotere vuurschaalvariant met meer ruimte voor houtblokken en een intensere vlam. Klaar voor je eigen Joelfeest in de achtertuin? Wij alvast wel.
Sothys, al meer dan 75 jaar een Franse referentiespeler in de beautysector, en Eden Park, specialist van hoogwaardige en stijlvolle kleding, hebben hun krachten en expertise gebundeld. De merken stellen samen een nieuw gamma verzorgings- en beautyproducten voor mannen voor. Dit gamma is beschikbaar in winkels, praktijken, instituten en welzijnscentra.
Eden Park werd opgericht door twee internationaal bekende rugbyspelers, Franck Mesnel en Éric Blanc, en steunt al bijna 40 jaar op waarden die aanleunen bij die van Sothys: Franse art-de-vivre, hoge eisen, creativiteit, hoogwaardige producten, welzijn, elegantie, een sterke verbondenheid met Parijs en de wens om internationaal actief te zijn.
Franck Mesnel en Éric Blanc waren als topsporters al vernieuwend en lieten een frisse wind waaien doorheen de rugbysport. Zo brachten zij een hoog 'showbizz'-gehalte naar de sport, bijvoorbeeld door het veld op te komen in blazer, smoking en met een roze strik. Eden Park is het verlengstuk van die paradoxale creativiteit: elegantie, vastberadenheid en fantasie... elementen die de rode draad vormen doorheen kwalitatief hoogstaande producten van het premium merk.
Energizing hair and body gel cleanser: frisheid gegarandeerd. Deze gel is een energiebom. Een 2-in-1-product dat de huid en de haren instant reinigt en een subtiele hesperide, muskusachtige en houtige parfum aanbrengt. De gel is zacht voor de haarvezels en zorgt meteen voor een gevoel van frisheid. Aanbevolen verkoopprijs: 22,50 €
Rejuvenating moisturizer fluid: voor een gladde en gehydrateerde huid. De perfecte combinatie van actieve en hydraterende bestanddelen (glycerine, bio karitéboter, een derivaat van ureum, pollenextracten, tarwekiemen, soja en olijvenextracten), voor een dubbele anti-aging en beschermende werking. De huid is zichtbaar gladder en klaar om de dagdagelijkse uitdagingen te trotseren. Aanbevolen verkoopprijs: 46€
Scented water for body & hair. De perfecte alliantie tussen de frisheid van bergamot en de werking van patchouli en sandelhout. Dit frisse water is op het lijf geschreven van sterke en stijlvolle mannen. In de praktijk? Fruitige toetsen die sensualiteit en genot uitstralen, houtige toetsen die elegantie en diepgang uitstralen. Aanbevolen verkoopprijs: 29 €
Carrefour maakt bij de start van het schooljaar het verschil op het kasticket van haar klanten
Een unieke combinatie van 5 acties maken het beste toegankelijk voor iedereen
Het begin van het nieuwe schooljaar is voor velen een dure periode. Om de beste producten aan de beste prijs toegankelijk te maken voor haar klanten, lanceert Carrefour België tussen 24 juli en 10 september een hele reeks acties op schoolartikelen én op alle aankopen, food en non-food. In alle Carrefour-winkels zijn tal van groente- en fruitsoorten verkrijgbaar voor minder dan 1 euro en vallen er extra Bonuspunten te verdienen. Klanten die elders een back-to-school-product goedkoper vonden, kunnen 5x het verschil terugkrijgen in de Carrefour Hypermarkten. En vanaf 21 augustus verlaagt Carrefour voor de vierde keer de prijzen van tal van producten in al haar winkels.
Carrefour Hypermarkt vergoedt klanten 5x het verschil op back-to-school-benodigdheden. Als een klant een back-to-school-product elders goedkoper zou vinden, betaalt Carrefour het verschil tussen de werkelijk betaalde prijs in een van de Carrefour Hypermarkten en de lagere prijs aangeboden door een concurrent 5x terug in Bonuspunten. Het enige wat klanten moeten doen is - binnen 14 dagen na hun aankoop - hun Carrefour Hypermarkt kasticket presenteren met de werkelijk betaalde prijs, en een fysieke folder met de prijs van de concurrent. Deze actie is tussen 26 juli en 4 september geldig op alle items in de categorie back-to-school die in de folder staan - dus niet op online artikelen en exclusief telefonie en televisie.
500 producten met verlaagde prijs: Ook bij de start van het nieuwe schooljaar wil Carrefour de koopkracht van haar klanten beschermen. Daarom verlaagt het vanaf 21 augustus voor de vierde maand op rij de prijzen van een hele reeks producten in haar Express-winkels, Markets en Hypermarkten en via haar online platform Carrefour.be. Daarmee heeft de supermarktketen al meer dan 500 afgeprijsde producten in haar assortiment.
Voorbeelden van verlaagde prijzen: Innocent Appelsap (900 ml) : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 14%) - Dr Oetker Cake Natuur 400g : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 5%) - Carrefour Balletjes in Tomatensaus 400g (in blik) : nieuwe prijs 2,99 (prijsdaling van 9%) - Arizona Groene Thee 50cl : nieuwe prijs 1,19 (prijsdaling van 12%) - LU Luikse Wafels Chocolade 260g : nieuwe prijs 3,99 (prijsdaling van 10%) - Carrefour Bio Haverdrank 1 L : nieuwe prijs 1,49 (daling van 13%) - Kiri Dippi 5 X 35 g : nieuwe prijs 2,99 (daling van 13%) - Carrefour Bio Havermout chocolade banaan 400g : nieuwe prijs 2,99 (daling van 9%)
Extra Bonuspunten voor elke aankoop van 30, 60 of 100 euro
Van 14 augustus tot en met 3 september ontvangen klanten in alle Carrefour-winkels extra Bonuspunten voor hun aankopen. Bij Carrefour Hypermarkt verdienen klanten 1.000 Bonuspunten voor elke aankoop van €100. Bij Carrefour Market krijgen ze 600 Bonuspunten voor elke aankoop van €60 en bij Carrefour Express 300 Bonuspunten bij een aankoop van €30. Telkens ze 500 Bonuspunten hebben gespaard, kunnen klanten deze Bonuspunten zoals steeds omruilen voor Bonuscheques van €5 om ze in alle Carrefour-winkels te gebruiken voor hun aankopen.
Fruit en groenten aan minder dan 1 euro
Van 21 augustus tot en met 10 september zijn tal van groenten- en fruitsoorten verkrijgbaar voor minder dan 1 euro in zowel Carrefour Express, Carrefour Markets en Carrefour Hypermarkten. Voorbeelden van groenten – en fruitsoorten die aan 0,99 euro worden verkocht, zijn kleine appels (per kg), groene krulsla (per stuk), losse wortelen (per kg), radijzen (per bussel) en trostomaten (per kg).
Carrefour huismerkproducten gemiddeld 30% goedkoper dan grote merken
Carrefour biedt het breedste assortiment huismerkproducten, die gemiddeld 30% goedkoper zijn dan de grote merken. Het Carrefour-merk is bovendien gekozen als merk van het jaar 2023. Daarom lanceert de retailer bij het aanbreken van het nieuwe schooljaar tal van acties op de Carrefour huismerkproducten, geldig in de Hypermarkten en de Markets tussen 21 augustus en 10 september. En last but not least, is er het merk Simpl, het goedkoopste uit de Carrefour-range, met maar liefst 400 producten, waaronder ook schoolartikelen.
Als pionier in de haarverzorging met planten lanceert Phyto twee nieuwe verzorgingsrituelen voor droog en beschadigd haar. De zeer efficiënte plantaardige actieve bestanddelen van de nieuwe gamma’s Nutrition en Repair maken het haar zacht en glanzend, en verzorgen en herstellen het haar dat niet met de juiste zorg behandeld werd.
Nutrition : Voedt droog tot zeer droog haar zonder het te verzwaren
Deze collectie van 4 verzorgingen met royale en romige samenstellingen bevatten Jojoba, een ingrediënt met bewezen voedend effect dat ook wel het goud van de woestijn wordt genoemd omdat het in staat is te weerstaan aan droogte en extreme omstandigheden. Onze experts in de biologie selecteerden de granen die rijk zijn aan wasachtige esters en voedende eigenschappen hebben. De Jojoba in de producten van het gamma Nutrition is 100% van natuurlijke oorsprong en heeft een COSMOS-label. De Jojoba is in verschillende galenische vormen aanwezig (olie, esters en boter) waardoor de verzorgingen garant staan voor een voedend effect op maat voor droog tot zeer droog haar. Klein extraatje is de plantaardige extractie van biologische witte malve die het water in de formule vervangt en de vezel twee keer glanzender maakt. De zinnenstrelende formules voeden de haarvezel door en door zonder hem te verzwaren.
Verzorgingen tegen droog haar - Voedende shampoo - 90% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – Yuka-score: groen
De romige textuur met Jojobaolie wast het haar in alle zachtheid. De shampoo voedt droog haar en geeft het extra glans zonder het te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Zacht reinigende basis zonder tensioactieve sulfaatbestanddelen. 250 ml – Richtprijs € 13,90
De balsemtextuur verrijkt met olie en esters van Jojoba ontwart het haar en voorziet het van de nodige voedingselementen zonder de haarvezel te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 175 ml – Richtprijs € 15,90
De boter, olie en esters van Jojoba in deze extra rijke formule voeden droog tot zeer droog haar intens zonder het te verzwaren. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 200 ml – Richtprijs € 24,90
De absolute ster – Phyto 7 - 99% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – vegan – Yuka-score: groen
Deze eerste hydraterende crème voor het haar werd ontwikkeld door Patrick Alès, de stichter van het merk Phyto. Al sinds zijn ontstaan in 1968 is het product revolutionair. Phyto 7 is een meeneemverzorging die op elk moment van de dag op lengten en punten kan worden aangebracht. Het concentreert de voedende en beschermende eigenschappen van 7 planten (witte malve, wilg, kliskruid, soja, salie, calendula en rozemarijn). De nieuwe formule van Phyto 7 werd verrijkt met Jojoba en beschikt over niet minder dan 99% natuurlijke ingrediënten – een record. Phyto 7 voedt het haar zonder het te verzwaren, houdt het in model en vergemakkelijkt de styling. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Kan op droog of vochtig haar worden aangebracht. 50 ml – Richtprijs € 14,50
Repair
In 2010 realiseren de laboratoria Phyto een indrukwekkende krachttoer: ze slaagden erin plantaardige keratine aan te maken die in staat is de fysiologische eigenschappen van de keratine van het haar na te bootsen. Keratine is een onmisbare component voor het herstel van de haarvezel die frequent en herhaaldelijk wordt blootgesteld aan irriterende factoren van zowel chemische (kleuring) als thermische (steiltangen, brushing, gladmakende behandelingen…) aard. Onder invloed van deze factoren breken de verbindingen en ontstaat een tekort aan lipiden en aminozuren in de interne haarstructuur.
In 2023 pakken de laboratoria Phyto uit met het complex Keratine A18+. Deze extra rijke “plantaardige” keratine afkomstig van zwarte haver en lupinen is in staat de werking van de 18 aminozuren die deel uitmaken van de samenstelling van de keratine in het haar biologisch na te bootsen. In de 4 verzorgingen van het nieuwe gamma Repair heeft het complex Keratine A18+ een versterkend, herstellend en beschermend effect op het haar, de extractie van biologisch geteelde witte malve maakt het haar bovendien nog tweemaal glanzender.
De extra romige verzorgende textuur wast beschadigd en broos haar in alle zachtheid, herstelt het en geeft het glans. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. Zacht reinigende basis zonder tensioactieve sulfaatbestanddelen. 250 ml – Richtprijs € 13,90
De herstellende conditioner ontwart het haar en voorkomt dat het breekt dankzij de ricinusolie die tot diep in de haarschubben dringt. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 175 ml – Richtprijs € 15,90
Dit SOS-masker met extra rijke botertextuur herstelt de haarvezel door en door. De ricinusolie (concentratie 17%) sluit de haarschubben en maakt de haarlengten onmiddellijk steviger. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 200 ml – Richtprijs € 24,90
De ster – De thermobeschermende spray 230°C tegen broos haar - 96% ingrediënten van natuurlijke oorsprong – vegan – Yuka-score: groen
Patrick Alès, de uitvinder van de brushing en stichter van Phyto, vond het erg belangrijk om de haarvezel te beschermen tegen hoge temperaturen. De nieuwe thermobeschemende spray – opnieuw een staaltje van het technisch kunnen van de Laboratoria Phyto – beschermt de haarvezel tegen temperaturen tot 230°C afkomstig van steiltangen en haardrogers. Dankzij het complex Keratine A18+, het extract van Zonnebloemen en de tannines van Tara is deze spray in staat het haar te beschermen, te herstellen en glad te maken en het kroezen tegen te gaan. Het haar is subliem, glad en glanzend. Samengesteld zonder siliconen, fenoxi-ethanol of PEG. 150 ml – Richtprijs € 17,90
Beschikbaar in de apotheek, de parafarmacie en op www.phyto.com vanaf september.
MET NIEUWE COLLECTIES EN INNOVATIES VOOR ALPHA VINYL
Met de nieuwe collecties en innovaties in het Alpha Vinyl gamma bevestigen de Belgische designers van Quick-Step hun internationale pioniersrol. Niet alleen dankzij nieuwe decors, zoals de visgraatvloeren uit de Ciro-collectie en de ongezien authentieke houtdecors uit de Bloom-collectie met een revolutionaire oppervlaktetechnologie waardoor vinyl niet langer te onderscheiden is van hout. Daarnaast zijn de vloeren niet alleen ongeëvenaard mooi, maar ook waterdicht, stil én gemakkelijk te installeren dankzij onder meer een geïntegreerde, geluiddempende onderlaag. Conclusie? In de wereld van Quick-Step gaan schoonheid en gebruiksgemak hand in hand.
DE VOORDELEN VAN ALPHA VINYL OP EEN RIJTJE
Quick-Step ontwikkelde een geïntegreerde ondervloer voor elke Alpha Vinyl-plank of tegel. Hierdoor gaat de installatie gemakkelijk en snel. Joyce Van Waeleghem, Chief Designer bij Quick-Step voegt toe: “Bovendien sluit de ondervloer dankzij een uniek productieproces naadloos aan op de planken of tegels, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over kieren. De onderlaag is trouwens gemaakt van hoogwaardige materialen die een uitstekende duurzaamheid en stabiliteit garanderen.” Een ander belangrijk voordeel van de nieuwe ondervloer is dat het geluiddempend effect van vinyl wordt versterkt. Voeg daarbij nog eens de innovatieve waterdichte technologie van Quick-Step en je kan op twee oren slapen. Zo wordt je huis een cocon van rust waarin iedereen zichzelf kan zijn. Het enige waarover jij je nog zorgen hoeft te maken, is het kiezen van een design.
HAAL DE NATUUR IN HUIS MET BLOOM
Als je het rustgevend effect visueel wilt versterken, is de nieuwe Bloom-collectie een absolute aanrader. Met een nooit eerder gezien detailniveau in vinylvloeren, vangt Bloom de essentie van de natuurlijke houtnerf op een manier die zowel mooi als duurzaam is. De realistische reliëfstructuur op elke plank bootst de look en het gevoel van natuurlijk hout na. Of je nu op zoek bent naar een moderne, rustieke of traditionele look, met een keuze uit maar liefst 25 kleuren én de ongeëvenaarde authentieke designs van Bloom maak je van elke ruimte in huis een thuis.
Maar dat is nog niet alles! Terwijl klassieke vinylvloeren een toegevoegde structuur hebben die in ongeveer 3 tot 4 dieptes van de plank gaat, kunnen we met onze nieuwe technologie tot 75 dieptes structuur aan de plank toevoegen. Hierdoor is het design realistischer dan enige welke andere vinylvloer op de markt.
NIEUW UNIZIP-KLIKSYSTEEM VOOR VISGRAATVLOEREN
Wil je grandeur en tijdloze elegantie aan je interieur geven? Dan is een vloer met visgraatmotief de perfecte keuze. Tot voor kort waren deze vloeren vrij moeilijk om te installeren. Om dat op te lossen, ontwikkelden de designers van Quick-Step het Unizip-kliksysteem. Resultaat? In plaats van twee verschillende soorten planken heb je vanaf nu slechts één ingenieus type plank nodig dat aan beide zijden klikt. Hierdoor wordt installeren kinderspel en creëer je ook minder afval omdat er geen stukken plank verloren gaan.
In de nieuwe Ciro-collectie vind je klassieke en trendy houten designs die doen dromen van lang vervlogen tijden, met het eigentijds gebruiksgemak en alle voordelen van Alpha Vinyl. De zes decors die graderen van licht naar donker zijn bovendien perfect te combineren met de brede kleurenwaaier van de Bloom-collectie. Zo kan je ervoor kiezen om een visgraatvloer als eyecatcher in één ruimte te plaatsen en in de rest van je huis een normaal plankenpatroon te plaatsen. Mix & match was nog nooit zo eenvoudig!
Je lichaam verwennen van kop tot teen? Dat hoeft niet alleen in de zomer te gebeuren op een zonovergoten strand. Ook in het najaar blijft Aspria vrouwen verwennen met een goed uitgekiend verzorgingsaanbod.
Het Institut Clarins ligt in de groene omgeving van Aspria La Rasante en stelt voor: Gommage lichaam & Massage Evenwicht met Essentiële Oliën. 90 minuten van puur genot, ontspanning én een gladde huid als resultaat. De kers op de taart? Je kan de verzorging aanvullen met een behandeling van Maison Roger 1937 voor stralende en gezonde haren.
GOMMAGE LICHAAM & MASSAGE EVENWICHT MET ESSENTIËLE OLIËN
90 MINUTEN - 130€ - Geef je huid opnieuw de zachtheid die het verdient dankzij de Gommage Lichaam Clarins! Deze exfoliërende behandeling verwijdert dode huid, regenereert de cellen en stimuleert de microcirculatie. De huid is dan klaar voor de volgende stap: de massage met essentiële oliën, ideaal om spierspanning te verlichten, het lichaam te ontspannen en een energieboost te krijgen. Je kiest zelf de olie die het best bij je spierspanning of wensen past. De "Tonic" olie gaat het lichaam en de geest stimuleren en de "Relax" olie zorgt voor een volledig ontspannen gevoel. Een verzorging op maat die je in hogere sferen brengt.
BEHANDELING VAN HET HUIS MAISON ROGER 1937
45 MINUTEN - 39€ - Het iconische huis Maison Roger 1937 stelt alle expertise en kwaliteit ten dienste van jouw haren! Na een massage met oliën laat je je meevoeren tijdens het meest emblematische aanbod van het huis: een voedende, revitaliserende, herstructurerende en diepgaande behandeling die je haar regenereert en je haarschubben weer sluit. Deze behandeling duurt 45 minuten met behulp van een stoomapparaat en een afsluitende brushing.