Met haar nieuwste lijn zet Royal Botania design op hoge poten: Styletto. Een minimalistisch model met slanke vormen dat de grens tussen in- en outdoor design meer dan ooit doet vervagen. Styletto maakt een elegant statement door stijl, esthetiek en comfort te combineren tot een bruikbare en uitgebreide collectie tuinmeubelen, gaande van stoelen tot modulaire lounge.
Zitcomfort op killer heels: Styletto knipoogt met haar naam en vormgeving naar de fijne naaldhak. Een inspiratie die zich sierlijk weerspiegelt in de langgerekte licht-conische poten van de meubellijn. De Styletto-stoelen benadrukken hun inspiratie met een rechte lijn van armleuning naar achterpoot, scherp als een killer heel, zonder in te boeten aan comfort. Want de stoelen zijn niet alleen in pure uitvoering zonder stoffen bekleding beschikbaar; voor wie design toch liever op een kussentje heeft, is er een waaier aan mogelijkheden om in de rugleuning en zitting een aangenaam kussen te integreren.
Minimalisme à la carte: Ook voor de eet-, lounge- en bijzettafels catert Royal Botania naar smaak. Drie soorten tafels beschikbaar in een haast eindeloze reeks combinaties van frame + blad. De bijzettafels komen in drie verschillende groottes, variërend van 40 cm diameter tot 75 cm, drie hoogtes (28, 35 en 40 cm) en uitvoeringen voor het tafelblad in teak, lavasteen en keramiek.
De eet- en loungetafels zijn telkens beschikbaar in 2 hoogtes: een standaardhoogte van 75 cm en een lage versie van 67 cm voor de eettafel, en een hoge versie van 50 cm en een lage van 35 cm voor de loungetafel. Voor het tafelblad biedt Royal Botania bij Styletto drie opties aan: een ovaal blad, een ellipsvormig en een rond. Respectievelijk beschikbaar in de volgende lengtes: 220 of 300, 250 of 320 en 120 of 160.
Schoenen in de zetel : Gooi de benen omhoog en hou die schoenen vooral aan, want Royal Botania voorziet in het Styletto-gamma ook een duurzame lounge. Dankzij een slim modulair systeem, moet de lounge qua keuzemogelijkheden niet onderdoen voor de Styletto-tafel. Drie types zitelement maken de basis van de lounge: een 1-zit van 72x72 cm, een 2-zit-element van 144x72 cm en een 3-zit-basis van 216x72 cm, waarvan bij deze laatste kan gekozen worden voor een kantelbaar deel zodat de lounge een waardig ligbed is. De rug- en armsteunen kunnen, net als de lounge-tafelementen, vrij geplaatst worden voor een unieke uitvoering voor al even unieke levensgenieters.
Puy du Fou: Belgen belangrijkste buitenlandse bezoekers sinds 2019
In het Franse themapark Puy du Fou vergeet je de 21ste eeuw en word je ondergedompeld in het tijdperk van jouw keuze. Unieke spektakels, adembenemende decors en special effects laten een blijvende indruk na. Een magie die de Belgen altijd weer betovert. Als grote fans van dit park in de Vendée hebben de Belgen hun eerste plaats onder de buitenlandse bezoekers behouden. Door de verdubbeling van het aantal Belgische bezoekers dit jaar ten opzichte van 2020, zijn ze op weg om het niveau van 2019 weer te halen.
Overweldigend, fantastisch, magisch, uniek…: de bezoekers van Puy de Fou komen woorden tekort om de sfeer te beschrijven. En in deze moeilijke periode hebben we er meer dan ooit nood aan om er even tussenuit te knijpen, te dromen en ons te laten meeslepen in een wereld vol pure ontspanning en plezier.
De Belgen op kop
Ook in deze pandemie blijft Puy du Fou bezoekers lokken die op zoek zijn naar een uitje. Hun verwachtingen worden nog altijd meer dan ingelost. Dat blijkt uit de laatste bezoekerscijfers van het park. Want ondanks een zeer logische daling in 2020 is het aantal bezoekers opnieuw sterk gestegen dit jaar.
En onder die bezoekers vinden we zeer veel Belgen. Ze vormden zelfs de grootste groep buitenlandse bezoekers in 2019, 2020 én opnieuw in 2021. Terwijl ze met 40.000 waren in 2019 en vervolgens met maar 17.000 in 2020, is hun aantal dit jaar opnieuw geklommen tot 30.000. Dat is bijna het dubbele van vorig jaar. Dat bewijst dat de Belgen ondanks de coronamaatregelen trouw blijven aan dit park, dat al heel wat prijzen heeft weggekaapt dankzij de hoogstaande kwaliteit van de shows en attracties, waarin acteerprestaties de hoofdrol spelen. Zoals David Nouaille, adjunct-directeur-generaal van het park, het perfect samenvat: “Mensen raken blijft het belangrijkste van live entertainment.”
Nieuw en succesvol
Een andere reden voor deze niet-aflatende populariteit zijn de nieuwigheden die elk seizoen weer opduiken. Daarbij streeft het park al sinds zijn ontstaan naar perfectie en realisme. Een van de meest recente spektakels is Les Noces de Feu, dat is uitgeroepen tot beste show van het jaar 2020. Een perfecte harmonie van water en vuur, van intimiteit en grandeur. Dansers met lichtgevende kostuums en gigantische decors duiken op uit de diepten van het meer. Dit muzikaal begeleid avondspektakel neemt de toeschouwers mee op een poëtische reis naar de romantiek van de 19e eeuw.
Een ander succesverhaal is het onlangs geopende hotel Le Grand Siècle, dat zijn gasten meeneemt naar de tijd van de Zonnekoning. Dit hotel is geïnspireerd op het intiemste kasteel van Lodewijk XIV. De Zonnekoning heeft het kasteel van Versailles aanzienlijk uitgebreid om er ambassadeurs en zijn hof te ontvangen. In Marly heeft hij evenwel een ander kasteel gebouwd, dat hij voorbehield voor zijn vrienden en intimi. Dit majestueuze gebouw werd tijdens de Franse Revolutie vernield, maar is in al zijn glorie nagebouwd in Puy du Fou, met 8 geweldige, lichtrijke lodges en een schitterend restaurant met 500 plaatsen. Het geheel is afgewerkt met sublieme Franse tuinen die van dit hotel een heerlijke, rustgevende plek maken.
De hartjesslippers van Freedom Moses vormen het ultieme Valentijnscadeau voor de hele familie
‘No plans, good plans!’ Dat is de nieuwe mantra van Freedom Moses, het merk van de hippe veganistische slippers. Niets moet, alles mag. Ook voor Valentijn! In de nieuwe collectie van de funky slides zit nu ook een lovey-dovey model met een print vol hartjes. Ideaal voor een romantisch weekendje weg, voor een deugddoend saunabezoek of voor een zalig dagje thuis relaxen. De trendy sandalen zijn geschikt voor de hele familie en vormen zo het perfecte Valentijnscadeau. Eerlijk, bestaat er een mooier geschenk dan fun & comfort?
Valentijn staat weer voor de deur. De planners onder ons weten al een jaar op voorhand waarmee ze hun geliefde dolblij zullen maken. Anderen zijn op 13 februari nog steeds koortsachtig op zoek naar het perfecte geschenk. Search no further! Freedom Moses bracht unieke hartjesslippers op de markt. Het lovey-dovey design bestaat in 2 kleuren, roze en wit, en brengt de hele familie in no time in een liefdevolle Valentijnsmood.
Love is all around
Trek je er met Valentijn graag avontuurlijk op uit? Of geniet je liever van een stressvrij dagje thuis? Met de slides van Freedom Moses ben je meteen op pad voor een chille ervaring, alleen, met je partner of met de hele familie. Een dagje spa, een weekendje weg of een date met de vriendinnen waren nog nooit zo relaxerend!
De slippers zijn 100% veganistisch, cruelty-free en gemaakt uit de recycleerbare stof PCU. Bovendien ruiken ze naar melk en honing, een subtiele knipoog naar de Israëlische designer Sarah Gurt.
Op ieder potje
Ben je niet echt het romantische type? Vergeet de hartjes en laat je verrassen door de speelse kleuren van de andere modellen.
De slippers van Freedom Moses zijn verkrijgbaar via de website of vind een winkel in je buurt via de store locator.
Julie Van den steen lanceert tijdloze capsulecollectie met CKS
CKS X Julie Van den Steen
Vlaamse presentatrice Julie Van den Steen fantaseerde al jarenlang van een eigen kledingcollectie. Na eindeloos schetsen en tekenen tijdens de lockdown voegde zij de daad bij het woord. Samen met het Belgische modemerk CKS brengt ze de tijdloze collectie ‘Head in the Clouds’ op de markt. Opvallend in de capsule zijn de mannelijke items die een vrouwelijke touch kregen, en omgekeerd. ‘Draag de stuks waar jij je zelfzeker in voelt. Niet twijfelen, gewoon doen!’, aldus Julie. De vrolijke collectie straalt vanaf 27 januari in de rekken van de CKS-winkels en is ook online verkrijgbaar.
Waar het hart van vol is
Op de set van een promotiefilm voor CKS vertelt Julie honderduit over de schetsen die ze tijdens de lockdown maakte. Ze vond inspiratie in haar favoriete kledingstukken uit haar kast. Ze paste haar schetsen zo aan, totdat die er exact uitzagen hoe zij het wilde. CKS was geboeid door haar passionele uitleg en vroeg aan Julie om deels voort te bouwen op die schetsen. Deze tekeningen vormen nu de basis van de pre spring capsulecollectie.
Niet zomaar het gezicht van
Talrijke moodboards werden besproken en aangepast tot alles helemaal goed zat, en het ook als geheel qua kleuren bij de rest van de CKS collectie paste . Samen met een technisch tekenaar en een trendwatcher ging Julie aan de slag. “Ik gaf op voorhand aan dat ik niet zomaar het gezicht van een bestaande collectie wilde worden. De capsule zou mijn eigen stempel dragen. Soms was het geven en nemen, maar CKS luisterde naar mijn visie en gaf me voldoende vrijheid. Daar ben ik CKS erg dankbaar voor.”
Roze tinten en retro vibes
De capsule 'Head in the Clouds' is haar naam waardig: dromerige kleuren, wolkenprints en retro fits katapulteren je rechtstreeks naar de jaren '80, met een knipoog naar Scandinavische mode. Een lichtroze jurk, een zalmroze powersuit, bordeaux co-ords en een mouwloze vest,… Feel good is waar het in deze collectie om draait.
Van nature milieubewust
Een duurzame insteek voor ogen houden was voor Julie een belangrijke factor tijdens het creatieproces. Ze is trotse eigenaar van een Instagram- en Vinted account* waarmee ze tweedehandskledij verkoopt, en is organisator van meerdere closet sales. “De kledingstukken in de collectie zijn tijdloos en combineerbaar met andere items die misschien al in je kleerkast hangen. Bovendien zijn ze geschikt voor alle leeftijden en kan je ze dragen op meerdere gelegenheden, zowel op een sollicitatiegesprek of op een avondje uit. Zo neem ik niet deel aan de fast fashion industrie die in onze huidige maatschappij leeft.”
*Weetje: de helft van de opbrengst van haar verkochte stuks op Vinted doneert pet lover Julie aan een dierenasiel.
Blakend van zelfvertrouwen
“Als ik in een slechte bui ben, grijp ik bewust naar de fleurigste stukken in mijn kleerkast. Kleren verklappen veel over je persoonlijkheid, en maken de vrouw én man,” vertelt Julie. Dat zo’n stralende verschijning een vrolijke collectie ontwierp, verbaast niet. Als grote fan van Isabel Marant creëerde ze trendy maar tijdloze stukken waar zowel vrouwen als mannen zich goed in voelen. “Een paar van mijn mannelijke vrienden hebben mij al verteld dat ze de roze blazer op de launch party zullen dragen,” gaat Julie verder. “Geweldig, toch?” De opzet van de collectie? Dat de kledij je zoveel zelfvertrouwen geeft dat je werkelijk alles aankan.
De publieksfavoriet
“Tijdens de laatste opnames op het werk droeg ik iedere dag een ander stuk uit mijn eigen collectie. Zo kon ik al een beetje aanvoelen welke kledij in de smaak valt bij het grotere publiek. Over de blouse met de split en de lange pull die je als kleed kan dragen, heb ik al veel complimenten gekregen. Mijn favoriet? De bordeaux deux-pièces, absoluut! Ik ben al jaren zot van die retrostijl.”
Hoewel Julie perfectionistisch is van aard, is ze ontzettend tevreden met het resultaat. “Heel eerlijk? Wanneer ik iemand over straat zie lopen met een stuk uit mijn collectie met CKS, vraag ik 100% zeker om een selfie met hem of haar!” lacht Julie.
Dromen van de toekomst
Naar eigen zeggen leerde Julie veel bij van het designteam bij CKS. Stiekem heeft ze ambitie om haar ontwerpersdroom nog verder te zetten. Wie weet start ze, met haar hoofd in de wolken, wel een eigen label in de toekomst…
Praktisch: De collectie is beschikbaar vanaf 27 januari in de winkels en online via de webshop.
Belgische multibrand concept store Juttu zet vanaf 18 januari het Belgische duurzame sneaker brand Komrads in de schijnwerpers. Het schoenenmerk, bekend van de iconische jaren '50 sovjetsneaker, prijkt twee maanden lang in de Juttu Pop-Up space. De items beschikbaar bij Juttu zijn tegelijk trouw aan het originele zwart-wit design, maar Juttu zou Juttu niet zijn als er geen focus was op de nieuwe, kleurrijke versies en op de collectie gemaakt uit appelleder.
Komrads werden voor het eerst in de jaren ’50 gemaakt in de Sovjetunie, als antwoord op de Amerikaanse Converse All Stars. Een ‘kameraad voor het volk’. In de jaren ’90 domineerden Komrads – aka foempies of CeBo’s – ook bij ons het straatbeeld en menig festivalweide. De productie werd echter stopgezet in 2009, toen de Oost-Europese fabriek Czech Boots (CeBo) zich enkel nog wou toeleggen op het maken van werkschoenen en regenlaarzen. Twee Belgen, waaronder Content Cowboy Mark Vandevelde, reanimeerden de cultklassieker, bleven trouw aan het originele zwart-wit-rood design maar voegden ook nieuwe, kleurrijke versies toe. Bovendien krikten ze de kwaliteit van de schoen op door opnieuw te werken met hard canvas en een dikke rubberen zool. De muzikanten van DEUS en Sir Yes Sir zijn alvast – opnieuw? - fan!
De eerste Belgische 100% vegan sneakercollectie
Komrads bracht de allereerste 100% vegan sneakercollectie uit in België, gemaakt uit appelleder en gerecycleerde materialen. Het voornaamste idee: slow fashion binnen de mode-industrie in de hand helpen met een tijdloos design, ontworpen met respect voor natuur én mens. Komrads gelooft in een circulaire toekomst, waardoor de sneakers ontworpen om lang mee te gaan, met het oog op recyclage. Belgisch, duurzaam en überhip: een perfecte match met de eigen waardes en esthetiek van Juttu.
Uitgeklapt staat netjes: een extra slaapplek komt uit de kast
» Uitklapbare slaapvoorzieningen van Camber - » Telkens vorbereid op visite
Wie compact woont, maar graag een extra slaapplaats voorziet, moet slim zijn. Komen de kleinkinderen met plezier bij oma en opa logeren? Of bied je je gasten na een avondje tafelen uit voorzorg een veilig bed aan? Camber klapt je interieur uit! Iedere ruimte – van living tot hobbykamer – transformeert de maatkastenspecialist naar een slaapplek door een uitklapbaar bed op te bergen in een kast op maat. Zo heb je altijd een comfortabel bed op zak, dat overdag netjes opgeborgen zit en plaats bespaart. Twee vliegen in één klap!
Camber
Met meer dan 25 jaar ervaring als 100% Belgisch bedrijf met 19 showrooms en meer dan 210 werknemers, heeft Camber een uniek concept in ons land. Camber ontwerpt en realiseert kasten en opbergoplossingen op maat dankzij een bijzondere mix van creativiteit, passie en vakmanschap.
Camber staat garant voor maatwerk van A tot Z. In elke fase van een project werkt de maatkastexpert samen met de beste specialisten: van interieurarchitecten en meubelplaatsers tot een eigen voltallig technisch en logistiek team. Zo kan tot in de kleinste details een kast of opbergoplossing op maat worden gerealiseerd, dat ook nog eens volledig binnen de stijl van iemands persoonlijkheid en interieur ligt. Camber staat dicht bij de klant en zijn of haar behoeften
Volgens een artikel in Forbes, gebaseerd op de studie van de GAP jeans afdeling, mag Valletta zich de beste wellness-stad van Europa kronen. De studie vergeleek 28 Europese hoofdsteden op basis van verschillende criteria.
Valletta mag zich, volgens de studie van GAP, de wellness-hotspot van Europa noemen. Met een score van maar liefst 100 punten op de wellnessindex gaat Valletta Brussel (88 punten) en Helsinki (87 punten) voor. De Maltese hoofdstad haalde het vooral dankzij haar uitgebreid gezondheids- en fitnessbeleid, 21 hardloopclubs, 13 kuuroorden en gemiddeld 3.625 uren zonlicht per jaar.
De studie analyseerde 28 hoofdsteden van de EU en het Verenigd Koninkrijk en onderzocht verschillende factoren die bijdragen aan welzijn. De criteria waren onder andere: De hoeveelheid luchtvervuiling - Het percentage groene ruimte - Het aantal hardloopclubs per inwoner (per 100.000 mensen) - Het aantal sportscholen per inwoner - Het aantal kuuroorden per inwoner - Aantal Google-zoekopdrachten naar gezonde voeding en snacks per inwoner - Het aantal uren zonlicht - De kwaliteit van het drinkwater
Terug naar Valletta: ondanks dat het de kleinste hoofdstad van Europa is, heeft de stad erg veel te bieden. Naast prachtige bouwwerken en een rijke geschiedenis, is het ook de hotspot voor al wie graag met zijn gezondheid bezig is. Wij geven je graag enkele tips voor een leuke, gezonde vakantie.
Start je dag mindful
Sluit je aan bij een groep of ga alleen op pad, in Valletta zijn er verschillende parken met een fantastisch uitzicht om je dag te starten met een yogasessie. De Lower of Upper Barrakka Gardens, het plein aan de Triton fontein, de Hastings Garden, er is keuze genoeg. Het mediterrane klimaat zorgt voor een aangename temperatuur waardoor een buitensessie de ideale start van je dag is.
Loop, skeeler, fiets... rond Valletta : Hoe je je ook het liefst verplaatst, er is voor ieder wat wils. Wie een toertje gaat lopen, zal zijn ogen uitkijken. Doordat Valletta omringd is door de Grand Harbour heb je een prachtig zicht om elke hoek. Train je beenspieren en loop de vele trappen op naar het centrum van de stad. Je zal beloond worden met een magnifiek uitzicht over de stad en de haven. Wie zich liever op wieltjes verplaatst, kan een toer doen op de promenade aan het water, die de hele stad omringd. De uitzichten stellen nooit teleur.
Vitamine Valletta : We weten allemaal dat vitamine D belangrijk is voor je. Het geeft je energie, is goed voor je weerstand, zorgt voor stevige botten... Net daarom is een citytrip naar Valletta wat je nodig hebt: de Maltese hoofdstad mag zich de zonnigste hoofdstad van Europa noemen met gemiddeld maar liefst 3.625 zonuren per jaar. Ter vergelijking, in België ligt dit gemiddelde op zo'n 1.564 zonuren per jaar.
Je bent wat je eet : Maltezers houden van lekker eten. En wie zegt dat lekker eten niet gezond kan zijn? In Valletta vind je verschillende restaurants die zich focussen op lekker en gezond eten. Zo moet je zeker eens langsgaan bij Soul Food, een veganistisch restaurant met een Italiaanse touch. Bij NO.43 geniet je van een gezonde lunch met keuze uit verschillende salades, sandwiches, vegan cakes en nog zo veel meer. ’s Avonds kan je aanschuiven bij Under Grain, die als een van de eerste restaurants in Malta een Michelin ster kreeg. De chef werkt veel met verse lokale vis en de lekkerste groenten van het eiland.
Wil je meer weten over Valletta en Malta? Surf dan naar www.visitmalta.com.