Het huis 29TH|OCTOBER breidt de collectie TIMELESS uit met een vegan capsulecollectie, twee modellen uit vernieuwende materialen en een tijdloos, verfijnd en vrouwelijk design: FLEUR, de mantel met colsjaal en FILARIA, de oversized kimono met hedendaagse uitstraling. Het Belgische huis is proactief bezig met de impact op het milieu en stelt duurzame waarden voorop. 29TH|OCTOBER slaagt erin om die ambitie te combineren met kwaliteit, natuurlijke materialen en artisanale productie.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk
die perfect passen als volledige look of in combinatie met andere creaties.
Eden Park drukt zijn stempel op het najaar en stelt een stijlvol en karaktervol silhouet voor. De Eden Park 2021 man is een gedurfd persoon en straalt zowel daadkracht, elegantie als een zekere eigenwijsheid uit. In deze collectie maken de details het verschil!
De snit is tot in de perfectie uitgevoerd, de lijnen zijn een streling voor het oog en de kleurencombinaties zijn logisch en eenvoudig. Er worden verschillende materialen gecombineerd en de details uit de rugbysport zorgen ervoor dat deze verzorgde en doordachte look net dat tikkeltje extra meekrijgt. De iconische blazer en de comfortabele jekker, het best open gedragen met een verhoogde hals, is een uitstekende combinatie. Voeg accessoires toe zoals een paar stevige lederen wandelschoenen en je creëert de perfecte stijl om overal ter wereld gezien te worden.
Eden Park is het eerste premium merk ter wereld met de rugbysport als inspiratiebron. De creaties zijn authentiek, hedendaags, elegant en met een duidelijke signatuur. Het merk straalt die typische doordachte Franse knowhow uit alsook die typische French Flair. Het huis Eden Park is aanwezig in 34 landen en heeft ondertussen ruim 534 verkooppunten.
Enough with those e-meetings, where our shoe taste didn't get the attention it truly deserves. We are reclaiming our freedom and preparing ourselves - and our closets - for all the festivitities happening soon. No more comfortwear, this upcoming season is all about luxury. And Floris van Bommel can definitely lend a hand in that, with their brand new and dashing FW21 collection.
Graceful and fun
Whoever knows Floris van Bommel, appreciates that this brand has it all: from classic elegance to rather bold designs. This FW21 collection is no different and might have never before looked so appealing. Interesting patterns, shiny materials and playful prints grace the upcoming women's collection, that was inspired by Paris in the fifties. Your favorite new pair is guaranteed to be among the styles below, whether that be a fun boot, sneaker or loafer.
Rebel style
For men this FW21 collection is full of must-haves in interesting shades. Floris van Bommel introduces fall and winter essentials for the true rebels, with eye for details and while uncompromising on quality. The patterns, prints, textures, use of metallics…every shoe is a showstopper and
Sustainable is the new standard. And step by step, LolaLiza too is moving towards a greener future. Always looking forward, never backwards. By 2025, LolaLiza wants to be making over 50% of their range with recyclable or natural fabrics.
In this newly launched collection, LolaLiza uses many recyclable and natural fabrics for a collection full of sturdy pieces that exude power. A jumpsuit, quilted jacket or black denim dress: a greener future is looking stylish at LolaLiza.
Overall, denim has never been the most eco-friendly garment one can have in their closet. That's why LolaLiza introduces eco wash denim pieces. This means the denim has been washed with low-impact chemicals and less consumption of water and energy. Cool but conscious, we'd say.
Also Eco Vero viscose, the sustainable version of viscose, is used in this collection. Eco Vero has the lightness, shine and comfortable wearability of viscose, but with a significant less environmentally damaging production process. It’s produced with less water and less emission. Just look at this dress, being all pretty and way less harmful for the environment.
Recycled polyester is a fabric that has been made out of recycled plastic bottles. Its production requires far fewer resources than that of new fibres and it generates fewer CO2 emissions. This sturdy padded jacket above, made out of recycled polyester, proves that being fashionable and eco-friendly at the same time isn’t that tough after all.
LolaLiza puts her money where her mouth is: in 2019 the retailer partnered up with Terre absl. Until September 1st 2021, you can bring in old clothes (of any brand) to a LolaLiza store which will then be reused or recycled. Like there is no tomorrow!
Terwijl we nog even van de zomer genieten, belooft ook het najaar warm en gezellig te worden. Overstock Garden introduceert de cozy country vibes van de populaire Cottage Core-trend op je terras met robuuste tuinmeubelen uit teak die tegen een winterstootje kunnen. Teak is back en een blijver op je terras want deze kanjer kan de gure wintermaanden overwinteren. Overstock Garden maakt je er met 3 redenen ongetwijfeld warm voor.
Warm najaar
Cottage Core dook vorig jaar op na de eerste lockdown, maar maakt nog geen aanstalten om zijn koffers te pakken. De cozy country vibes die de trend kenmerken, geven een moderne draai aan de klassieke en rustieke landelijke stijl. Gezelligheid troef dus, en dat vanaf dit najaar niet alleen in je woning. Overstock Garden geeft graag warmte en karakter aan je terras als verlengstuk van je interieur. Als eersteklas fans van de natuur heten we teak dan ook meer dan welkom.
Kan tegen een winters stootje
Kijk je er nu al tegenop om een beschermhoes over je buitenmeubilair te trekken? Teak heeft tijdens de wintermaanden eigenlijk geen beschermhoes nodig. Het tafelblad krijgt immers graag extra zuurstof bij vochtig winterweer. Heb je echter helemaal geen zin in een uitgebreide lenteschoonmaak met schuren en lakken, dan kan je toch een hoes gebruiken. Maar zet in dat geval een emmer of ander hoger element in het midden van je tafel zodat je hoes niet ‘plakt’ tegen het hout en je tafelblad toch nog voldoende zuurstof krijgt.
Een duurzame keuze
Hoewel hout vaak niet geassocieerd wordt met ecologisch, bewijst teak het absolute tegendeel. Teak is een uiterst duurzaam materiaal door de levensduur van het meubel en de hardheid van het hout. Het is ook een natuurlijk materiaal en kan dus gerecycleerd worden. Het teak waarmee Overstock Garden collecties als Pagino en Lacrima vervaardigt, draagt het SVLK-label. Dat is een certificaat uitgegeven door de Indonesische overheid aan bedrijven die legaal verantwoorde houtsoorten exporteren.
1 online bestelling = 1 extra boom
Sinds dit jaar startte Overstock Garden het One Tree Planted-programma op waarmee het haar steentje wil bijdragen aan het milieu en duurzaam ondernemen. Bij elke online bestelling gaat er vanaf nu 1 euro naar de organisatie die daarmee extra bomen plant, wereldwijd. Overstock Garden richtte zich daarvoor specifiek naar Azië omdat haar hout voornamelijk daarvan afkomstig is. overstockgarden.be
Summer doesn't seem to have started yet, and the new school year is already getting closer. We haven't felt much warmth from the sun this summer, but if the sun won't shine, then our kids will. This fall we're mixing and matching happy colors, all kinds of jeans, and sturdy jackets. Finish the look with a statement backpack and a funky printed pencil case. Because going back to school doesn't need to be boring!
Dress code : This year, happy colors and prints are the way to go. Pick your favorite in our selection of SUN68, GUESS Kids, CKS Teens and La Redoute Collections items. This school year, JBC stimulates children to dream. Whether you're a boy or a girl, you must feel empowered to dream of the profession you want. With an inspirational coloring book and sweaters for boys and girls with inscriptions like "When I grow up I wanna be a CEO," they set the tone.
The GUESS Kids FW21 collection is filled with surprises. Girls rebel with punk style, metallic sparkle and fashion-forward utility wear, while boys head to the great outdoors with retro ski and camping-inspired looks and Japanese racing attitude.
School supplies you need : JBC is known for supporting local talent. Once again, the Belgian brand organizes a Back to School Local Market with school supplies of different Belgian brands. Get ready for class in the Local Market on JBC.be or in JBC stores, with beastly pencil cases, beautiful and handy planners and vegan cookies..
From the Danube in Budapest, through the toreadors in Madrid, to the lights at Montmartre in romantic Paris. Is your school bag ready yet? High-end bag brand Jeune Premier takes you on a tour of Europe in their brand new F/W21 collection 'From Europe with Love'.
A cool backpack is the foundation of your school neccessities. Find them in all colors, sizes and print at JUTTU. Have you decided on your bag? Time to choose matching gadgets, like pencil cases, notebooks, water bottles, laptop cases and more.
Accessories to top it off : These SUN68 hats will keep boys and girls warm while looking cool. These boots are made for... making an impression when stepping into the new school year! La Redoute Collections makes sure you're putting your best foot forward.
In the Naturino world, the vegan segment is consolidated with the Flower Mountain for Naturino line. This capsule, which has come from the collaboration with Japanese designers, keeps the promise made with its sustainable DNA by offering super cool sneakers with uppers in tartan fabric, faux fur and synthetic leather combined with linings in recycled materials, cork insoles and ultra-light EVA bottoms, all strictly animal free.
Dat vakantiewoningen erg populair zijn gebleken tijdens de pandemie is intussen geen nieuws meer. Maar Belvilla, de specialist in vakantiewoningen, ziet de Belgen en Nederlanders haasje-over doen als het aankomt op vakanties in België. De Ardennen zijn daarbij enorm populair.
In 2020 en 2021 hebben onze zomers één ding gemeen: het leven en reizen met COVID. Dat resulteert uiteraard in een veranderd reisgedrag, maar het goede nieuws is dat mensen toch op reis gaan.
81% van alle boekingen naar België deze zomer (2021) zijn voor de Belgische Ardennen, waar je ook de meeste vakantiewoningen van Belvilla vindt. De Ardennen zijn dan ook een populaire plaats in België om op vakantie te gaan. Dat komt uiteraard door de prachtige natuur en de uitgebreide faciliteiten voor een actieve vakantie.
In het jaar voor de coronapandemie uitbrak, 2019, zagen de zomerboekingen voor België er als volgt uit: 51,1% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 35,1% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 7,8% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,7% van alle boekingen werd gedaan door Britten - 1,6% van alle boekingen werd gedaan door Fransen
Niet zo verrassend: de Belgen deden haasje-over met de Nederlanders, want in de zomer van 2021 werden de meeste boekingen voor België door… Belgen gedaan. Op reis in eigen land dus! Opmerkelijk weinig Britten kwamen nog naar het vasteland voor een vakantie in België : 65,3% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 27,8% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 3,9% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,5% van alle boekingen werd gedaan door Fransen - 0,3% van alle boekingen werd gedaan door de Britten
Belvilla heeft een breed aanbod van unieke vakantiewoningen voor een zonvakantie, een weekendje weg of een weekje wintersport. Het aanbod bestaat uit ruim 40.000 huizen in 20, voornamelijk Europese, landen. Unieke vakantiehuizen met typische kenmerken uit de regio waar ze zich bevinden, op mooie locaties, of dat nu aan de kust, hoog in de bergen, het platteland of in de stad is. Het grote voordeel: je hebt veel privacy en kan met je bubbel op reis. Of die nu groot of klein is.
Belvilla is marktleider in de Benelux en een van de grootste Europese spelers op het gebied van vakantiehuizen. Belvilla maakt onderdeel uit van OYO Vacation Homes. Voor meer informatie ga naar: www.belvilla.be
Sober, chic en empowerment. Het zijn drie termen die zowel Mayerline als het fair wear merk LN Knits van ontwerpster Ellen Kegels typeren. Het Belgische modehuis Mayerline Brussels kiest voor deze eerste fashion collab voor een hoogwaardige samenwerking met een Belgische designer, die ook garant staat voor natuurlijke, kwalitatieve materialen en duurzaam design. Dat het bovendien gaat om een vrouwelijke ondernemer die andere vrouwen steunt is beslist geen toeval, aangezien het female-driven Mayerline staat voor 'women empowering women'.
De collectie omvat zes items, telkens in verschillende kleuren, en is vanaf 6 september in een selectie van Mayerline-winkels & online verkrijgbaar.
Ellen Kegels is de oprichter van LN Knits, het Antwerpse fair wear merk. De hoogwaardige knitwear collecties zijn niet enkel prachtig zacht, maar ook eerlijk en duurzaam. Alle stukken zijn handgemaakt en bieden een beter leven voor de lokale bevolking hoog in de Andes. Dankzij het breien van de items verdienen meer dan 350 Peruviaanse vrouwen en hun gezinnen immers een vast inkomen.
Ellen Kegels: "We bieden de vrouwen een eerlijk loon, maar ook andere voordelen zoals kinderopvang. We proberen ook via female empowerment hen te stimuleren en motiveren om in Peru voor hun rechten op te komen. We geven hiervoor begeleide coaching sessies om hen zo sterk mogelijk in hun schoenen te laten staan. Het is erg fijn om te zien dat na 10 jaar samenwerken, het leven van deze vrouwen er jaar na jaar op vooruit gaat."
De collab met Mayerline
"Samen met Mayerline heb ik stukken ontwikkeld voor een klassedame. Tijdloos breiwerk dat mooi combineert met de modecollecties van Mayerline zelf", aldus Ellen. "Het zijn basisstuks die zowel gekleed als casual gedragen kunnen worden. Erg fijn om te zien hoe twee Belgische modemerken zo harmonieus samen een collectie kunnen ontwikkelen."
Bij Mayerline bevestigt Collection Manager Liesbet Kimpe dat: “Als modemerk creëert Mayerline jaar na jaar kwalitatieve collecties die uitgepuurd zijn vanuit een vakmanschap voor hoogstaande tailoring en liefde voor mode. Onze collecties combineren hedendaagse trends met een kwaliteit die jàren meegaat. Dat is de basis van wat we doen. In dat kader paste wat Ellen brengt perfect bij onze aanpak. We delen een gedrevenheid voor kwaliteit en zorg voor vrouwen en brengen allebei items die tijdloos hun waarde behouden.”
Cocoonen in baby alpaca
Kegels streeft ernaar om alle vrouwen warm te houden in baby alpaca knitwear. Alpaca is enorm zacht, maar reguleert ook je lichaamstemperatuur, waardoor je het nooit te warm of te koud hebt in een trui van het materiaal. Omdat het hypoallergeen is, kun je het ook op je blote huid dragen.
Intergenerationeel
Voor de campagnebeelden vond Mayerline Ellen Kegels bereid om samen met haar mama het gezicht van de collab te zijn. Ook dat is een heel bewuste keuze van zowel Ellen als Mayerline. “We zoeken er steevast naar om vrouwen te verbinden”, vertelt Marketing Manager Katrien De Cannière, “en dat over generaties heen. Het belang van een uitstekend product, een mooie pasvorm, superieure kwaliteit en een zoeken naar tijdloze elegantie delen vrouwen over generaties heen. Dat is een warm en waarderend verhaal waar Mayerline van nature op inzet.”
Tijdloze elegantie en eigentijds comfort : De Fall/Winter '21-collectie van Belgisch modehuis Mayerline Brussels is een sublieme contradictie van eenvoud en plezier. Heerlijk cocoonen in de zachtste, kwalitatieve mode en tegelijk dromen over die eerste echte party's in feestelijke outfits die knipogen naar de Roaring Twenties van de vorige eeuw. We zoeken veiligheid en zekerheid, maar we hunkeren ook naar een gezonde dosis fun. Het verlangen naar vrijheid is groot. In afwachting daarvan hullen we ons in duurzame comfortabele modestuks, terwijl we reikhalzend uitkijken naar die eerste gelegenheid voor hoge hakken en een party outfit.
Mayerline en tweede lijn Améline by Mayerline staan steeds voor comfort, elegantie en vrouwelijkheid in hoogwaardige stoffen, met een perfecte pasvorm. Het merk brengt tijdloze snits en interpretaties van de modetrends die op tal van manieren gecombineerd kunnen worden. Details maken de stukken absolute eyecatchers. Naast het gebruik van natuurlijke materialen, legt Mayerline ook een grote focus op duurzaamheid.
Het nieuwe normaal: tijdloze elegantie met een flamboyante touch. De nieuwe kleurrijke collecties van Mayerline en Améline vangen de tijdsgeest in eenvoudige, tijdloze silhouetten. Popeline overhemden op elegante pantalons worden afgewisseld met vernieuwende, rijkelijke stuks in zijdeachtige materialen, hier en daar met een dosis sparkle. Door te denken in laagjes kun je alle stukken all-season maken: een luchtige jurk wordt de perfecte herfstlook met een fijne rolkraag of een debardeur.
Alle items zijn multifunctioneel: een corduroy hemd als jas, een cardigan als trui, een hemdjurk over een pantalon en top. Met items die je ongeacht het weer kunt blijven doordragen, legt Mayerline ook de nadruk op duurzaamheid. Less (kwalitatiteve stukken) is more! En wordt het toch extreem koud of guur, dan biedt een geweldige selectie knuffelzachte teddyjassen of een comfortabele parka een oplossing.
Comfort, zachtheid en cocoonen: Mayerline en Améline brengen comfort en eenvoud in een collectie gemaakt met aandacht en zorg. Dat vertaalt zich in zachte, natuurlijke kleuren en rustgevende neutrals. Een uitgebreide collectie knitwear om in te cocoonen, maar gekleed genoeg voor home working. Zacht bont en teddy, crushed velvet en jersey in ruime, comfortabele pasvormen: ideaal om jezelf in te hullen. Zachtheid is troef, maar draagcomfort is ten alle tijde key.
Duurzaamheid en inspiratie uit de natuur: Mayerline focust op duurzaamheid met milieuvriendelijke, natuurlijke materialen als katoen, viscose, wol en kasjmier. Sober en chic is de boodschap. Voor het kleurenpalet van FW21 vond Mayerline inspiratie in de natuur: de nadruk ligt op kakigroen en andere gedempte kleuren als beige en bruin. Het merk knipoogt ook naar het leven in de oceaan met blauwe tinten en vloeiende, zijdeachtige stoffen.
Phantom, de nieuwe geur voor mannn van Paco rabane
Maak kennis met de paco galaxy en ga helemaal op in een intergalactisch feest waarvoor iedereen is uitgenodigd. Waar je kunt zijn wie je maar wilt zijn. Wie je ook bent. Van welke planeet je ook komt. De meest feel good geur aller tijden. Een futuristisch aromatische geur, met een verkwikkend groen vleugje citroen en romige lavendel.
De eerste geur die werd gecreëerd door menselijke creativiteit te stimuleren met kunstmatige intelligentie. Het meest disruptieve design ooit en de allereerste volledig connected geur. Tik met je smartphone jouw flacon aan en maak kennis met je nieuwe wingman PHANTOM.
Een gedurfde uitnodiging om buiten de platgetreden paden te treden en het leven te vieren. De perfecte belichaming van het motto #daretobedifferent…1000% feel-good. 1000% paco rabanne.
PHANTOM : Meer dan een flacon alleen: de eerste volledige connected flacon
Het geheim? In de spraydop van elke 100ml en 150ml flacon zit een contactloze NFC-chip ingebouwd. Raak dus gewoon het hoofd van je PHANTOM aan met je smartphone. Dat is alles! Dan ben je verbonden met het PHANTOM-universum... Met exclusieve content samengesteld door paco rabanne: interactieve filters, gepersonaliseerde playlists, augmented reality, interactieve games en meer. Is je smartphone niet in staat om te verbinden? Geen probleem! De QR code op de verpakking brengt je er ook naartoe.
PHANTOM : Meer dan parfumerie alleen: menselijke emotie, versterkt door kunstmatige intelligentie, ontwikkeld in Grasse. Een echte gamechanger. De toekomst van parfum. Een futuristische aromatische geur, schitterend en gestroomlijnd als een futuristische snelheidsduivel... Welkom bij Parfumerie 2.0!
PHANTOM laat je heerlijk ruiken. Vanzelfsprekend. Als merk staat paco rabanne bekend om gedurfde, krachtige en onmiskenbare geuren. Maar deze nieuwe geur gaat veel verder dan alleen een heerlijke geur. In feite spray je met PHANTOM een goed gevoel op je huid.
Hoe dat werkt? Door het vakmanschap van luxe parfumerie te combineren met nieuwe technologie. Voor de creatie van PHANTOM heeft paco rabanne een dreamteam samengesteld met de vier allerbeste parfumeurs van IFF: Loc Dong vanwege zijn overrompelende creativiteit, Juliette Karagueuzoglou vanwege haar uitmuntende kennis van natuurlijk materiaal, samen met de meesterparfumeurs Dominique Ropion en Anne Flipo vanwege hun talent om de krachtigste, meest duurzame geuren van paco rabanne te verfijnen.
De missie: een parfum bedenken dat je sexy, zelfverzekerd en energiek maakt. De superkracht: Augmented Creativity – een geavanceerd creatief proces dat kunstmatige intelligentie gebruikt om menselijke inspiratie te vergroten, voor het allereerst toegepast in de parfumerie voor paco rabanne. Augmented Creativity stelde het kwartet in staat om ver boven eigen knowhow en artistieke gevoel uit te stijgen. Om te experimenteren met onverwachte geurcombinaties. De exacte ingrediënten te selecteren die een sexy identiteit en een gevoel van zelfvertrouwen en energie stimuleren en vervolgens de formulering te verfijnen.
Hoe kunnen we die sensationele geur omschrijven? Een spel. Een clash. Een verleidelijke, bijna verslavende aromatische geur die een verkwikkend groen vleugje citroen combineert met ultraromige lavendel.
PHANTOM : Meer dan ingrediënten alleen: duurzaamheid
Passend bij het luxe vakmanschap van Grasse, de Franse hoofdstad van de parfumerie, met geavanceerde extractietechnieken. De aanschaf van eersteklas natuurlijke ingrediënten, de gemeenschappen die ze ontwikkelen ondersteunend. Ter bescherming van onze planeet. Dat is de visie van paco rabanne op de toekomst van parfum.
Voor PHANTOM werkte het merk samen met IFF-LMR Naturals, een bedrijf dat vooroploopt qua duurzaamheid. Het werd in 1983 opgericht en had altijd al het uitgangspunt om 100% natuurlijke extracten van hoge kwaliteit te leveren – met een strikt ethos van volledige transparantie, toewijding aan milieubeheer en duurzame ontwikkeling.
Onze patchoeli is afkomstig uit Indonesië en vervolgens opnieuw gedistilleerd in Grasse. Onze vetiver uit Haïti is gecertificeerd als "For Life" – een wereldwijde norm voor ethisch verantwoorde, milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde ingrediënten. Onze lavendel combineert een lavandel-hart dat uitsluitend in Grasse is vervaardigd voor paco rabanne, duurzame lavendelolie en organische lavandine absolute enfleurage 2.0 – een extractietechniek die aan het eind van de 18e eeuw in Grasse het levenslicht zag en in de 21e eeuw geperfectioneerd is.
En voor wie voor groots wil gaan: de PHANTOM 150ml flacon is eveneens een navulbare flacon.