Het huis 29TH|OCTOBER breidt de collectie TIMELESS uit met een vegan capsulecollectie, twee modellen uit vernieuwende materialen en een tijdloos, verfijnd en vrouwelijk design: FLEUR, de mantel met colsjaal en FILARIA, de oversized kimono met hedendaagse uitstraling. Het Belgische huis is proactief bezig met de impact op het milieu en stelt duurzame waarden voorop. 29TH|OCTOBER slaagt erin om die ambitie te combineren met kwaliteit, natuurlijke materialen en artisanale productie.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk
die perfect passen als volledige look of in combinatie met andere creaties.
Eden Park drukt zijn stempel op het najaar en stelt een stijlvol en karaktervol silhouet voor. De Eden Park 2021 man is een gedurfd persoon en straalt zowel daadkracht, elegantie als een zekere eigenwijsheid uit. In deze collectie maken de details het verschil!
De snit is tot in de perfectie uitgevoerd, de lijnen zijn een streling voor het oog en de kleurencombinaties zijn logisch en eenvoudig. Er worden verschillende materialen gecombineerd en de details uit de rugbysport zorgen ervoor dat deze verzorgde en doordachte look net dat tikkeltje extra meekrijgt. De iconische blazer en de comfortabele jekker, het best open gedragen met een verhoogde hals, is een uitstekende combinatie. Voeg accessoires toe zoals een paar stevige lederen wandelschoenen en je creëert de perfecte stijl om overal ter wereld gezien te worden.
Eden Park is het eerste premium merk ter wereld met de rugbysport als inspiratiebron. De creaties zijn authentiek, hedendaags, elegant en met een duidelijke signatuur. Het merk straalt die typische doordachte Franse knowhow uit alsook die typische French Flair. Het huis Eden Park is aanwezig in 34 landen en heeft ondertussen ruim 534 verkooppunten.
Enough with those e-meetings, where our shoe taste didn't get the attention it truly deserves. We are reclaiming our freedom and preparing ourselves - and our closets - for all the festivitities happening soon. No more comfortwear, this upcoming season is all about luxury. And Floris van Bommel can definitely lend a hand in that, with their brand new and dashing FW21 collection.
Graceful and fun
Whoever knows Floris van Bommel, appreciates that this brand has it all: from classic elegance to rather bold designs. This FW21 collection is no different and might have never before looked so appealing. Interesting patterns, shiny materials and playful prints grace the upcoming women's collection, that was inspired by Paris in the fifties. Your favorite new pair is guaranteed to be among the styles below, whether that be a fun boot, sneaker or loafer.
Rebel style
For men this FW21 collection is full of must-haves in interesting shades. Floris van Bommel introduces fall and winter essentials for the true rebels, with eye for details and while uncompromising on quality. The patterns, prints, textures, use of metallics…every shoe is a showstopper and
Sustainable is the new standard. And step by step, LolaLiza too is moving towards a greener future. Always looking forward, never backwards. By 2025, LolaLiza wants to be making over 50% of their range with recyclable or natural fabrics.
In this newly launched collection, LolaLiza uses many recyclable and natural fabrics for a collection full of sturdy pieces that exude power. A jumpsuit, quilted jacket or black denim dress: a greener future is looking stylish at LolaLiza.
Overall, denim has never been the most eco-friendly garment one can have in their closet. That's why LolaLiza introduces eco wash denim pieces. This means the denim has been washed with low-impact chemicals and less consumption of water and energy. Cool but conscious, we'd say.
Also Eco Vero viscose, the sustainable version of viscose, is used in this collection. Eco Vero has the lightness, shine and comfortable wearability of viscose, but with a significant less environmentally damaging production process. It’s produced with less water and less emission. Just look at this dress, being all pretty and way less harmful for the environment.
Recycled polyester is a fabric that has been made out of recycled plastic bottles. Its production requires far fewer resources than that of new fibres and it generates fewer CO2 emissions. This sturdy padded jacket above, made out of recycled polyester, proves that being fashionable and eco-friendly at the same time isn’t that tough after all.
LolaLiza puts her money where her mouth is: in 2019 the retailer partnered up with Terre absl. Until September 1st 2021, you can bring in old clothes (of any brand) to a LolaLiza store which will then be reused or recycled. Like there is no tomorrow!
Terwijl we nog even van de zomer genieten, belooft ook het najaar warm en gezellig te worden. Overstock Garden introduceert de cozy country vibes van de populaire Cottage Core-trend op je terras met robuuste tuinmeubelen uit teak die tegen een winterstootje kunnen. Teak is back en een blijver op je terras want deze kanjer kan de gure wintermaanden overwinteren. Overstock Garden maakt je er met 3 redenen ongetwijfeld warm voor.
Warm najaar
Cottage Core dook vorig jaar op na de eerste lockdown, maar maakt nog geen aanstalten om zijn koffers te pakken. De cozy country vibes die de trend kenmerken, geven een moderne draai aan de klassieke en rustieke landelijke stijl. Gezelligheid troef dus, en dat vanaf dit najaar niet alleen in je woning. Overstock Garden geeft graag warmte en karakter aan je terras als verlengstuk van je interieur. Als eersteklas fans van de natuur heten we teak dan ook meer dan welkom.
Kan tegen een winters stootje
Kijk je er nu al tegenop om een beschermhoes over je buitenmeubilair te trekken? Teak heeft tijdens de wintermaanden eigenlijk geen beschermhoes nodig. Het tafelblad krijgt immers graag extra zuurstof bij vochtig winterweer. Heb je echter helemaal geen zin in een uitgebreide lenteschoonmaak met schuren en lakken, dan kan je toch een hoes gebruiken. Maar zet in dat geval een emmer of ander hoger element in het midden van je tafel zodat je hoes niet ‘plakt’ tegen het hout en je tafelblad toch nog voldoende zuurstof krijgt.
Een duurzame keuze
Hoewel hout vaak niet geassocieerd wordt met ecologisch, bewijst teak het absolute tegendeel. Teak is een uiterst duurzaam materiaal door de levensduur van het meubel en de hardheid van het hout. Het is ook een natuurlijk materiaal en kan dus gerecycleerd worden. Het teak waarmee Overstock Garden collecties als Pagino en Lacrima vervaardigt, draagt het SVLK-label. Dat is een certificaat uitgegeven door de Indonesische overheid aan bedrijven die legaal verantwoorde houtsoorten exporteren.
1 online bestelling = 1 extra boom
Sinds dit jaar startte Overstock Garden het One Tree Planted-programma op waarmee het haar steentje wil bijdragen aan het milieu en duurzaam ondernemen. Bij elke online bestelling gaat er vanaf nu 1 euro naar de organisatie die daarmee extra bomen plant, wereldwijd. Overstock Garden richtte zich daarvoor specifiek naar Azië omdat haar hout voornamelijk daarvan afkomstig is. overstockgarden.be
Summer doesn't seem to have started yet, and the new school year is already getting closer. We haven't felt much warmth from the sun this summer, but if the sun won't shine, then our kids will. This fall we're mixing and matching happy colors, all kinds of jeans, and sturdy jackets. Finish the look with a statement backpack and a funky printed pencil case. Because going back to school doesn't need to be boring!
Dress code : This year, happy colors and prints are the way to go. Pick your favorite in our selection of SUN68, GUESS Kids, CKS Teens and La Redoute Collections items. This school year, JBC stimulates children to dream. Whether you're a boy or a girl, you must feel empowered to dream of the profession you want. With an inspirational coloring book and sweaters for boys and girls with inscriptions like "When I grow up I wanna be a CEO," they set the tone.
The GUESS Kids FW21 collection is filled with surprises. Girls rebel with punk style, metallic sparkle and fashion-forward utility wear, while boys head to the great outdoors with retro ski and camping-inspired looks and Japanese racing attitude.
School supplies you need : JBC is known for supporting local talent. Once again, the Belgian brand organizes a Back to School Local Market with school supplies of different Belgian brands. Get ready for class in the Local Market on JBC.be or in JBC stores, with beastly pencil cases, beautiful and handy planners and vegan cookies..
From the Danube in Budapest, through the toreadors in Madrid, to the lights at Montmartre in romantic Paris. Is your school bag ready yet? High-end bag brand Jeune Premier takes you on a tour of Europe in their brand new F/W21 collection 'From Europe with Love'.
A cool backpack is the foundation of your school neccessities. Find them in all colors, sizes and print at JUTTU. Have you decided on your bag? Time to choose matching gadgets, like pencil cases, notebooks, water bottles, laptop cases and more.
Accessories to top it off : These SUN68 hats will keep boys and girls warm while looking cool. These boots are made for... making an impression when stepping into the new school year! La Redoute Collections makes sure you're putting your best foot forward.
In the Naturino world, the vegan segment is consolidated with the Flower Mountain for Naturino line. This capsule, which has come from the collaboration with Japanese designers, keeps the promise made with its sustainable DNA by offering super cool sneakers with uppers in tartan fabric, faux fur and synthetic leather combined with linings in recycled materials, cork insoles and ultra-light EVA bottoms, all strictly animal free.
Dat vakantiewoningen erg populair zijn gebleken tijdens de pandemie is intussen geen nieuws meer. Maar Belvilla, de specialist in vakantiewoningen, ziet de Belgen en Nederlanders haasje-over doen als het aankomt op vakanties in België. De Ardennen zijn daarbij enorm populair.
In 2020 en 2021 hebben onze zomers één ding gemeen: het leven en reizen met COVID. Dat resulteert uiteraard in een veranderd reisgedrag, maar het goede nieuws is dat mensen toch op reis gaan.
81% van alle boekingen naar België deze zomer (2021) zijn voor de Belgische Ardennen, waar je ook de meeste vakantiewoningen van Belvilla vindt. De Ardennen zijn dan ook een populaire plaats in België om op vakantie te gaan. Dat komt uiteraard door de prachtige natuur en de uitgebreide faciliteiten voor een actieve vakantie.
In het jaar voor de coronapandemie uitbrak, 2019, zagen de zomerboekingen voor België er als volgt uit: 51,1% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 35,1% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 7,8% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,7% van alle boekingen werd gedaan door Britten - 1,6% van alle boekingen werd gedaan door Fransen
Niet zo verrassend: de Belgen deden haasje-over met de Nederlanders, want in de zomer van 2021 werden de meeste boekingen voor België door… Belgen gedaan. Op reis in eigen land dus! Opmerkelijk weinig Britten kwamen nog naar het vasteland voor een vakantie in België : 65,3% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 27,8% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 3,9% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,5% van alle boekingen werd gedaan door Fransen - 0,3% van alle boekingen werd gedaan door de Britten
Belvilla heeft een breed aanbod van unieke vakantiewoningen voor een zonvakantie, een weekendje weg of een weekje wintersport. Het aanbod bestaat uit ruim 40.000 huizen in 20, voornamelijk Europese, landen. Unieke vakantiehuizen met typische kenmerken uit de regio waar ze zich bevinden, op mooie locaties, of dat nu aan de kust, hoog in de bergen, het platteland of in de stad is. Het grote voordeel: je hebt veel privacy en kan met je bubbel op reis. Of die nu groot of klein is.
Belvilla is marktleider in de Benelux en een van de grootste Europese spelers op het gebied van vakantiehuizen. Belvilla maakt onderdeel uit van OYO Vacation Homes. Voor meer informatie ga naar: www.belvilla.be
Sober, chic en empowerment. Het zijn drie termen die zowel Mayerline als het fair wear merk LN Knits van ontwerpster Ellen Kegels typeren. Het Belgische modehuis Mayerline Brussels kiest voor deze eerste fashion collab voor een hoogwaardige samenwerking met een Belgische designer, die ook garant staat voor natuurlijke, kwalitatieve materialen en duurzaam design. Dat het bovendien gaat om een vrouwelijke ondernemer die andere vrouwen steunt is beslist geen toeval, aangezien het female-driven Mayerline staat voor 'women empowering women'.
De collectie omvat zes items, telkens in verschillende kleuren, en is vanaf 6 september in een selectie van Mayerline-winkels & online verkrijgbaar.
Ellen Kegels is de oprichter van LN Knits, het Antwerpse fair wear merk. De hoogwaardige knitwear collecties zijn niet enkel prachtig zacht, maar ook eerlijk en duurzaam. Alle stukken zijn handgemaakt en bieden een beter leven voor de lokale bevolking hoog in de Andes. Dankzij het breien van de items verdienen meer dan 350 Peruviaanse vrouwen en hun gezinnen immers een vast inkomen.
Ellen Kegels: "We bieden de vrouwen een eerlijk loon, maar ook andere voordelen zoals kinderopvang. We proberen ook via female empowerment hen te stimuleren en motiveren om in Peru voor hun rechten op te komen. We geven hiervoor begeleide coaching sessies om hen zo sterk mogelijk in hun schoenen te laten staan. Het is erg fijn om te zien dat na 10 jaar samenwerken, het leven van deze vrouwen er jaar na jaar op vooruit gaat."
De collab met Mayerline
"Samen met Mayerline heb ik stukken ontwikkeld voor een klassedame. Tijdloos breiwerk dat mooi combineert met de modecollecties van Mayerline zelf", aldus Ellen. "Het zijn basisstuks die zowel gekleed als casual gedragen kunnen worden. Erg fijn om te zien hoe twee Belgische modemerken zo harmonieus samen een collectie kunnen ontwikkelen."
Bij Mayerline bevestigt Collection Manager Liesbet Kimpe dat: “Als modemerk creëert Mayerline jaar na jaar kwalitatieve collecties die uitgepuurd zijn vanuit een vakmanschap voor hoogstaande tailoring en liefde voor mode. Onze collecties combineren hedendaagse trends met een kwaliteit die jàren meegaat. Dat is de basis van wat we doen. In dat kader paste wat Ellen brengt perfect bij onze aanpak. We delen een gedrevenheid voor kwaliteit en zorg voor vrouwen en brengen allebei items die tijdloos hun waarde behouden.”
Cocoonen in baby alpaca
Kegels streeft ernaar om alle vrouwen warm te houden in baby alpaca knitwear. Alpaca is enorm zacht, maar reguleert ook je lichaamstemperatuur, waardoor je het nooit te warm of te koud hebt in een trui van het materiaal. Omdat het hypoallergeen is, kun je het ook op je blote huid dragen.
Intergenerationeel
Voor de campagnebeelden vond Mayerline Ellen Kegels bereid om samen met haar mama het gezicht van de collab te zijn. Ook dat is een heel bewuste keuze van zowel Ellen als Mayerline. “We zoeken er steevast naar om vrouwen te verbinden”, vertelt Marketing Manager Katrien De Cannière, “en dat over generaties heen. Het belang van een uitstekend product, een mooie pasvorm, superieure kwaliteit en een zoeken naar tijdloze elegantie delen vrouwen over generaties heen. Dat is een warm en waarderend verhaal waar Mayerline van nature op inzet.”
Tijdloze elegantie en eigentijds comfort : De Fall/Winter '21-collectie van Belgisch modehuis Mayerline Brussels is een sublieme contradictie van eenvoud en plezier. Heerlijk cocoonen in de zachtste, kwalitatieve mode en tegelijk dromen over die eerste echte party's in feestelijke outfits die knipogen naar de Roaring Twenties van de vorige eeuw. We zoeken veiligheid en zekerheid, maar we hunkeren ook naar een gezonde dosis fun. Het verlangen naar vrijheid is groot. In afwachting daarvan hullen we ons in duurzame comfortabele modestuks, terwijl we reikhalzend uitkijken naar die eerste gelegenheid voor hoge hakken en een party outfit.
Mayerline en tweede lijn Améline by Mayerline staan steeds voor comfort, elegantie en vrouwelijkheid in hoogwaardige stoffen, met een perfecte pasvorm. Het merk brengt tijdloze snits en interpretaties van de modetrends die op tal van manieren gecombineerd kunnen worden. Details maken de stukken absolute eyecatchers. Naast het gebruik van natuurlijke materialen, legt Mayerline ook een grote focus op duurzaamheid.
Het nieuwe normaal: tijdloze elegantie met een flamboyante touch. De nieuwe kleurrijke collecties van Mayerline en Améline vangen de tijdsgeest in eenvoudige, tijdloze silhouetten. Popeline overhemden op elegante pantalons worden afgewisseld met vernieuwende, rijkelijke stuks in zijdeachtige materialen, hier en daar met een dosis sparkle. Door te denken in laagjes kun je alle stukken all-season maken: een luchtige jurk wordt de perfecte herfstlook met een fijne rolkraag of een debardeur.
Alle items zijn multifunctioneel: een corduroy hemd als jas, een cardigan als trui, een hemdjurk over een pantalon en top. Met items die je ongeacht het weer kunt blijven doordragen, legt Mayerline ook de nadruk op duurzaamheid. Less (kwalitatiteve stukken) is more! En wordt het toch extreem koud of guur, dan biedt een geweldige selectie knuffelzachte teddyjassen of een comfortabele parka een oplossing.
Comfort, zachtheid en cocoonen: Mayerline en Améline brengen comfort en eenvoud in een collectie gemaakt met aandacht en zorg. Dat vertaalt zich in zachte, natuurlijke kleuren en rustgevende neutrals. Een uitgebreide collectie knitwear om in te cocoonen, maar gekleed genoeg voor home working. Zacht bont en teddy, crushed velvet en jersey in ruime, comfortabele pasvormen: ideaal om jezelf in te hullen. Zachtheid is troef, maar draagcomfort is ten alle tijde key.
Duurzaamheid en inspiratie uit de natuur: Mayerline focust op duurzaamheid met milieuvriendelijke, natuurlijke materialen als katoen, viscose, wol en kasjmier. Sober en chic is de boodschap. Voor het kleurenpalet van FW21 vond Mayerline inspiratie in de natuur: de nadruk ligt op kakigroen en andere gedempte kleuren als beige en bruin. Het merk knipoogt ook naar het leven in de oceaan met blauwe tinten en vloeiende, zijdeachtige stoffen.
Phantom, de nieuwe geur voor mannn van Paco rabane
Maak kennis met de paco galaxy en ga helemaal op in een intergalactisch feest waarvoor iedereen is uitgenodigd. Waar je kunt zijn wie je maar wilt zijn. Wie je ook bent. Van welke planeet je ook komt. De meest feel good geur aller tijden. Een futuristisch aromatische geur, met een verkwikkend groen vleugje citroen en romige lavendel.
De eerste geur die werd gecreëerd door menselijke creativiteit te stimuleren met kunstmatige intelligentie. Het meest disruptieve design ooit en de allereerste volledig connected geur. Tik met je smartphone jouw flacon aan en maak kennis met je nieuwe wingman PHANTOM.
Een gedurfde uitnodiging om buiten de platgetreden paden te treden en het leven te vieren. De perfecte belichaming van het motto #daretobedifferent…1000% feel-good. 1000% paco rabanne.
PHANTOM : Meer dan een flacon alleen: de eerste volledige connected flacon
Het geheim? In de spraydop van elke 100ml en 150ml flacon zit een contactloze NFC-chip ingebouwd. Raak dus gewoon het hoofd van je PHANTOM aan met je smartphone. Dat is alles! Dan ben je verbonden met het PHANTOM-universum... Met exclusieve content samengesteld door paco rabanne: interactieve filters, gepersonaliseerde playlists, augmented reality, interactieve games en meer. Is je smartphone niet in staat om te verbinden? Geen probleem! De QR code op de verpakking brengt je er ook naartoe.
PHANTOM : Meer dan parfumerie alleen: menselijke emotie, versterkt door kunstmatige intelligentie, ontwikkeld in Grasse. Een echte gamechanger. De toekomst van parfum. Een futuristische aromatische geur, schitterend en gestroomlijnd als een futuristische snelheidsduivel... Welkom bij Parfumerie 2.0!
PHANTOM laat je heerlijk ruiken. Vanzelfsprekend. Als merk staat paco rabanne bekend om gedurfde, krachtige en onmiskenbare geuren. Maar deze nieuwe geur gaat veel verder dan alleen een heerlijke geur. In feite spray je met PHANTOM een goed gevoel op je huid.
Hoe dat werkt? Door het vakmanschap van luxe parfumerie te combineren met nieuwe technologie. Voor de creatie van PHANTOM heeft paco rabanne een dreamteam samengesteld met de vier allerbeste parfumeurs van IFF: Loc Dong vanwege zijn overrompelende creativiteit, Juliette Karagueuzoglou vanwege haar uitmuntende kennis van natuurlijk materiaal, samen met de meesterparfumeurs Dominique Ropion en Anne Flipo vanwege hun talent om de krachtigste, meest duurzame geuren van paco rabanne te verfijnen.
De missie: een parfum bedenken dat je sexy, zelfverzekerd en energiek maakt. De superkracht: Augmented Creativity – een geavanceerd creatief proces dat kunstmatige intelligentie gebruikt om menselijke inspiratie te vergroten, voor het allereerst toegepast in de parfumerie voor paco rabanne. Augmented Creativity stelde het kwartet in staat om ver boven eigen knowhow en artistieke gevoel uit te stijgen. Om te experimenteren met onverwachte geurcombinaties. De exacte ingrediënten te selecteren die een sexy identiteit en een gevoel van zelfvertrouwen en energie stimuleren en vervolgens de formulering te verfijnen.
Hoe kunnen we die sensationele geur omschrijven? Een spel. Een clash. Een verleidelijke, bijna verslavende aromatische geur die een verkwikkend groen vleugje citroen combineert met ultraromige lavendel.
PHANTOM : Meer dan ingrediënten alleen: duurzaamheid
Passend bij het luxe vakmanschap van Grasse, de Franse hoofdstad van de parfumerie, met geavanceerde extractietechnieken. De aanschaf van eersteklas natuurlijke ingrediënten, de gemeenschappen die ze ontwikkelen ondersteunend. Ter bescherming van onze planeet. Dat is de visie van paco rabanne op de toekomst van parfum.
Voor PHANTOM werkte het merk samen met IFF-LMR Naturals, een bedrijf dat vooroploopt qua duurzaamheid. Het werd in 1983 opgericht en had altijd al het uitgangspunt om 100% natuurlijke extracten van hoge kwaliteit te leveren – met een strikt ethos van volledige transparantie, toewijding aan milieubeheer en duurzame ontwikkeling.
Onze patchoeli is afkomstig uit Indonesië en vervolgens opnieuw gedistilleerd in Grasse. Onze vetiver uit Haïti is gecertificeerd als "For Life" – een wereldwijde norm voor ethisch verantwoorde, milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde ingrediënten. Onze lavendel combineert een lavandel-hart dat uitsluitend in Grasse is vervaardigd voor paco rabanne, duurzame lavendelolie en organische lavandine absolute enfleurage 2.0 – een extractietechniek die aan het eind van de 18e eeuw in Grasse het levenslicht zag en in de 21e eeuw geperfectioneerd is.
En voor wie voor groots wil gaan: de PHANTOM 150ml flacon is eveneens een navulbare flacon.
Loredana Falone ontwerpt capsulecollectie voor CKS
Voor de nieuwste samenwerking van het FW21-seizoen viel de keuze van het Belgische fashionlabel CKS onder meer op designer en entrepreneur Loredana Falone van het duurzame merk Wearable Stories. De langverwachte eco-verantwoordelijke pre-fall damescollectie is te koop vanaf 18 augustus in de CKS-winkels, op de webshop en in geselecteerde wholesalepunten.
Loredana liet in juni weten dat ze Wearable Stories verlaat, maar ze ontwierp deze collectie samen met CKS volledig volgens de principes van Wearable Stories. De ontwerpfilosofie van de Belgische Loredana Falone ademt sustainability. En dat is ook te zien aan de conscious samenwerking met CKS. Het vrouwelijke en authentieke karakter van Wearable Stories smelt in de capsulecollectie mooi samen met de eigentijdse twist en de frivole touch van CKS.
De vlotte samenwerking tussen Falone en CKS en de mix van ideeën werd vertaald naar vrouwelijke silhouetten gemaakt in de zachtste stoffen met een fris kleurenpalet. “Deze collectie straalt optimisme uit. Het is een verlangen naar meer vrijheid. Opnieuw sociaal kunnen zijn. De capsule combineert dan ook verschillende stijlen die zich perfect lenen voor vele gelegenheden. In de collectie zit een denim capsule en knitwear capsule die perfect onderling combineerbaar zijn. Aangevuld met enkele layering pieces en jurken is deze collectie perfect om het herfstseizoen in te zetten.”
Een verrassend spel van bold shoulders, volumineuze mouwen en luxueuze basics vormen het recept voor de key pieces in je herfstgarderobe. De prefall-collab is een tijdloze en erg vrouwelijke capsulecollectie, ontworpen om lange tijd te worden gebruikt en geliefd.
zet het schooljaar in met ‘De kracht van woorden’ collectie
De Franse kinderkledingketen Tape à l’œil opende zaterdag feestelijk een eerste filiaal van hun nieuwe ‘TAO Kids’ wereld in Schoten, in goed gezelschap van Elisa Guarraci, Jolien Puype en meer. De nieuwste collectie ‘De kracht van woorden’ werd ook meteen voorgesteld. De collectie is gebaseerd op een interactieve workshop van de Brussels poetry slam artieste Joy met vier jonge kids die aan de start van het nieuwe schooljaar staan. Tape à l’œil wil kinderen stimuleren om positieve boodschappen zoals ‘Use your voice’ letterlijk en figuurlijk uit te dragen en zo het schooljaar sterk van start laten gaan.
#BOOSTTALENT
Het Franse Tape à l’œil ontstond in 1993 onder de naam ‘0-13 comme des grands’. Anno 2010 opende de eerste winkel in België, in Froyennes (Doornik). In België is het merk intussen een vaste waarde in elke kindergarderobe dankzij het stijlvolle aanbod, de toegankelijke prijzen, de kwaliteitsvolle stuks en een duurzame aanpak. Tape à l’œil heeft als missie kinderen te helpen bij het ontwikkelen van hun talenten: #BOOSTTALENT. Met hun kledij willen ze kinderen vooral een comfortabel gevoel geven, vrij om zichzelf te ontdekken en fantasieën de vrije loop te laten. Ze zijn ervan overtuigd dat we op deze manier de wereld beslist beter, meer verenigd en rijker van kleur kunnen maken.
De kracht van woorden
Om het nieuwe schooljaar goed in te zetten, lanceert Tape à l’œil een kleurrijke, speelse collectie die de kracht van woorden benadrukt. Geschreven, geschreeuwd, gezongen, gedragen: woorden laten ons iets voelen, doen ons reageren en stellen ons in staat om te dromen.
Daarom bracht het merk vier kinderen die staan te popelen om aan het nieuwe schooljaar te beginnen – Gina, Lubin, Lola en Sacha - samen met Joy, een Brusselse artieste in slam en spoken word, een moderne vorm van voordracht van poëzie. Gina, Lubin, Lola en Sacha werden geselecteerd na een oproep op sociale media. Tape à l’œil kiest er resoluut voor om met kinderen samen te werken die rechtstreeks uit hun eigen publiek komen en dus het merk uitdragen als ambassadeurs.
Met de hulp van Joy, liet Tape à l’œil hen de kracht van woorden zelf ontdekken in een interactieve workshop. Zo schreven ze hun eigen slam en combineerden ze de meest krachtige woorden tot een sterk geheel.
‘Slam is voor mij een kunst, die het mogelijk maakt te delen, te manifesteren en te pleiten, met het gebruik van poëzie. Deze kunst te kunnen uitvoeren met vier getalenteerde, jonge kinderen is voor mij enorm leerrijk en inspirerend’, zegt Joy.
Het resultaat van de slam-workshop werd vertaald in een kleurrijke Back to School collectie. Die bestaat uit stuks voor baby’s, jongens, meisjes en tieners. Positieve boodschappen en krachtige statements zoals ‘Use your voice’, ‘Love yourself’ en ‘Be a legend’ sieren de collectie.
Tape à l’œil wordt TAO Kids in Schoten
‘De kracht van woorden’ collectie is sinds zaterdag ook verkrijgbaar in de gloednieuwe TAO Kids winkel in Schoten. Het gaat om de eerste winkel onder de TAO Kids vlag. Om het merk toegankelijker te maken voor Nederlandstalige klanten werd gekozen voor deze naam.
‘De eerste TAO Kids winkel in Schoten is een erg belangrijk pilootproject voor ons,’ zegt Bernard Sombreffe, Europe Retail Director bij Tape à l’œil. ‘Met TAO Kids willen we onze aanwezigheid in Vlaanderen versterken, samen met de band met onze Vlaamse klanten. Op termijn willen we, net zoals in Wallonië, een tiental winkels hebben in Vlaanderen en de go-to winkel worden voor kinderkleding die hip, toegankelijk en elke dag een beetje meer verantwoord is.’
Duurzame mode is een missie die verankerd is bij TAO. Het merk kan vandaag de helft van zijn producten op een ecologische manier produceren. De babycollectie is daarboven gemaakt met 100% biologisch katoen.
In de winkel kunnen klanten alle Tape à l’œil collecties shoppen, zoals onder andere TAO Tweens, een collectie speciaal ontworpen voor tieners van 10 tot 16 jaar, en TAO Baby. Centraal in de winkelbeleving staat de persoonlijke connectie tussen merk en klant. Zo zijn er verschillende leuke backdrops in de winkel geïnstalleerd, die ouders toelaten om leuke foto’s van hun kinderen in de Tape à l’œil collecties meteen te delen op sociale media.
Zaterdag werd de winkel in Schoten feestelijk geopend. Pers en influencers, zoals Jolien Puype en Elisabeth Haesevoets, werden ontvangen met een hapje en een drankje. Voor de kleinsten was er ook een DJ aanwezig, die hen aan het dansen zette. Elisa Guarraci organiseerde een workshop waarbij kinderen zich samen artistiek konden uitleven op een groot doek. Ouders konden ondertussen genieten van een persoonlijke shopping ervaring. Herinneringen aan deze onvergetelijke dag werden vereeuwigd dankzij de photobooth.
Momenteel heeft Tape à l’œil 26 winkels in België: 19 in Wallonië, 4 in Brussel en met het filiaal in Schoten nu ook 3 in Vlaanderen.
Praktisch TAO Kids Schoten: Bredabaan 1211, 2900 Schoten. Openingsuren winkel: dinsdag tot en met zondag van 10.00 - 18.00
en lanceert gendergelijke capsulecollectie en kleurboek
Belgisch familiebedrijf zet nieuwe schooljaar gendergelijk in. Anno 2021 is gendergelijkheid top of mind en tegelijkertijd beseft iedereen dat we nog een lange weg af te leggen hebben. Daarom kiest JBC dit jaar voor een gendergelijke Back to School. Want met bijna 90% van de kinderen die volgens recent VUB onderzoek op 13-jarige leeftijd al een beroep kiest op basis van zijn of haar gender, is er absoluut nog geen sprake van gelijkheid. Met het verwijderen van jongens/meisjes labels in de winkels, een gloednieuwe gendergelijke capsulecollectie en een kleurboek dat kinderen buiten de lijntjes laat dromen, wil JBC alvast het goede voorbeeld geven.
Uit recent VUB-onderzoek naar stereotiepe beroepsvoorkeuren van jonge tieners in Vlaanderen bleek begin dit jaar nog dat gendernormen zowel voor meisjes als jongens leiden tot stereotiepe beroepsvoorkeuren. Maar liefst 91% van de jongens en 85% van de meisjes werd in de studie ingedeeld in de juiste gendercategorie op basis van hun beroepsvoorkeur. Dat zijn bijvoorbeeld jobs zoals elektricien, software ingenieur, metselaar en brandweerman voor jongens gezien zij verwacht worden technisch, fysiek sterk, dominant en moedig te zijn. Vrouwen zouden dan weer zorgzaam en sociaal zijn en vooral ook bezig met schoonheid. De bijpassende gendernormatieve beroepskeuze is dan traditioneel kleuterleidster, verplegend personeel of bijvoorbeeld kapster.
“Dat de heersende gendernormen vandaag nog steeds zo’n grote impact hebben op de beroepskeuze van onze kinderen deed ons enkele maanden geleden de ogen openen. Als Belgische ondernemer én familiewinkel hopen wij juist dat kinderen los van hun gender een vrije keuze kunnen maken in de arbeidsmarkt. We willen kinderen buiten de lijntjes laten dromen over wat ze willen worden. JBC wil daarom vanaf nu bewuster omgaan met die heersende stereotypen en ze dan ook actief aanpakken.” aldus Ann Claes, Chief Buying Officer van JBC.
‘When I grow up, I wanna be a CEO’
JBC voegt de daad meteen bij het woord en lanceert vanaf maandag 16 augustus een hele reeks initiatieven om het nieuwe schooljaar gendergelijk in te zetten. Zo verwijdert de keten in haar winkels vanaf heden alle bordjes en verwijzingen naar jongens/meisjes. In plaats daarvan zullen deze vervangen worden door aanduidingen per leeftijdscategorie (baby’s, kinderen en tieners).
Daarnaast stelt JBC ook vol trots een gloednieuwe gendergelijke capsulecollectie voor. Toffe sweaters met opschriften zoals ‘When I grow up, I wanna be a CEO’, ‘game developer’ of ‘firefighter’ zijn beschikbaar voor alle jongens en meisjes.
Met het ‘Droom buiten de lijntjes’ kleurboek wil JBC kinderen ten slotte letterlijk maar vooral figuurlijk buiten de (job)lijntjes laten kleuren. Met een leuke mix van onverwachte en gewone beroepskeuzes zoals brandweervrouw, F1-pilote, bouwvakster, ballerino, DJ en game developer wil JBC mee helpen om stereotypen te doorbreken. De tekeningen werden gemaakt door Belgische illustratrice Manon Hermans.
Oog op de toekomst, samen met expert Steven Gielis
Naast alle initiatieven in de winkels, wil JBC ook families inspireren om meer bewust stil te staan bij gendergelijkheid. Daarom haakten ze expert Steven Gielis aan bij hun initiatief. Gielis is bekend als lector Orthopedagogie bij AP Hogeschool en de bezieler van ZITDAZO, een online community die ouders samenbrengt rond thema's als weerbaarheid en hoogsensitiviteit.
“Ook bij JBC laten wij ons, zoals zovelen, nog vangen door stereotypen. Maar we willen hier voortaan actief aan werken en laten ons hiervoor dan ook bijstaan door expert Steven Gielis. JBC wil bovendien steeds verder evolueren en dat doen we met alle initiatieven die we vandaag lanceren.” aldus Katrien Vangrunderbeeck, woordvoerster bij JBC.
Praktisch: De capsulecollectie is vanaf maandag 16 augustus beschikbaar in de JBC winkels en online. Ze is beschikbaar vanaf maat 92 tot maat 170, prijzen variëren tussen 24.95 euro en 29.95 euro.
Ontdek Europa vanop de schoolbanken … Van de Danube in Budapest, via de toreadors in Madrid, naar de lichtjes aan Montmarte in het romantische Parijs. Staat jouw (boeken)tas al klaar? High-end schooltassenmerk Jeune Premier neemt je in hun gloednieuwe F/W21 collectie ‘From Europe with Love’ mee op een rondreis doorheen Europa. Ontdek hieronder meer over de collectie, bestaande uit schooltassen en lifestyle gadgets. Enne, vergeet je niet om ons een postkaartje te sturen?
From Europe with Love
Jeune Premier brengt ook dit najaar de mode van de catwalk naar de speelplaats. Het Belgische label lanceert hun gloednieuwe collectie van modieuze boekentassen en toffe lifestyle gadgets binnen het thema 'From Europe with Love'. De tassen en gadgets nemen je mee op een ongelofelijk trip doorheen Europa.
Van sportief tot elegant, van stoer tot girly: voor elke avonturier heeft Jeune Premier een leuke boekentas. Met de Balloon collectie, geïnspireerd op de verhalen van Jules Verne, reis je het avontuur achterna. Monte Carlo (inclusief ingebouwde ledlichtjes in de koplampen van de auto) laat je in gedachten cruisen langs de Franse Riviera van de jaren ‘50. Dankzij Racing Club bevind je je in een wip op de 24 uur van Le Mans. Met de Sharkie collectie schuim je de zeeën af, als een echte piraat. En met Ladybug waant iedere kleine fashionista zich op de catwalk in Parijs.
Jackie in the picture
De Jackie-boekentas is de ultieme blikvanger van deze nieuwe collectie. Een stijlvolle ruzgak met afneembaar buideltasje, die bovendien beschikbaar is in twee designs, Icons en Tiara Tiger. Creative Director Hélène Fransen: “Ik stond op de luchthaven van Hong Kong toen mijn oog viel op een groepje dames met een rugzak waarop ze een buideltasje hadden vastgesnoerd met een riem. Niet erg praktisch, leek me, maar het idee op zich was wel leuk. Dit kunnen wij beter, dacht ik!”
Je kan de Jackie-boekentas door zijn twee handige compartimenten gebruiken als schoolrugzak – het buideltasje doet dan dienst als voorzakje om nog wat extra spulletjes in op te bergen – maar evengoed als cool fashion statement: de tas op je rug en de buideltas cross body.
Better together: Jeune Premier collabs
Ik ga op reis en ik neem mee: een drinkbus, een brooddoos en een sleutelhanger. Jeune Premier stoomt je helemaal klaar voor je wereldreis die aan de schoolpoort begint! Het Oostendse label breidt dit seizoen immers het assortiment uit met nog meer bijpassende lifestyle gadgets, zoals drinkbussen, brooddozen, mappen, sleutelhangers en pennenzakken.
Bovendien werkt Jeune Premier dit jaar ook samen met gevestigde waarde Lannoo Graphics voor coole mappen, binders, stickers, kaftpapier en ander schoolmateriaal. Deze samenwerking ontstond onder het motto ‘schoenmaker blijf bij je leest’. Jeune Premier staat uiteraard gekend als (school)tassenmakers, maar om de papierwaren naar hetzelfde niveau te tillen als de ‘From Europe with Love’ collectie, werden de handen in elkaar geslagen met een echte specialist ter zake! En wie was er beter geplaatst dan de eminence grise van de papierwaren: Lannoo Graphics. Een Belgische collab van de bovenste plank.
Niet één maar twee collabs dit jaar! Dankzij de samenwerking met Millow komen de kids nooit meer te laat op school. Samen met het Franse horlogemerk lanceert Jeune Premier twee horloges in de Jeune Premier-stijl. Bovendien is een horloge met leuk design de ideale motivatie om te leren kloklezen. “Naast Creative Director van Jeune Premier ben ik in de eerste plaats natuurlijk ook gewoon moeder van twee toffe zonen. Tijdens mijn zoektocht naar een mooi horloge voor mijn jongste zoon die de klok leerde lezen op school, stootte ik op het Parijse merk Millow en was ik meteen verkocht” , aldus Hélène Fransen.
Een collab kon en mocht dan ook niet uitblijven. Toen Hélène hoorde dat de eigenares van Millow ook een fervente Jeune Premier fan was, werd er niet getwijfeld. "Vanaf 1 september hebben de Jeune Premiertjes dus geen excuus meer om te laat op school te komen."
Wie gaat er mee op rondrit? Open je hart, ontdek de wereld met een rugzak vol ervaring en boordevol fantasie. En vergeet zeker niet om een postkaartje te sturen!
TOM FORD EYEWEAR, MODEL FT0965 : Cassius. Een prachtig en fascinerend unisex masker met gedurfde lijnen. Het model speelt met rondingen en diktes en werpt zich op als de verfijnde en onderscheidende vertolker van een vintage avant-garde design.
TOD’S EYEWEAR, MODEL TO0323 : deze retro-geïnspireerde vlinderzonnebril is voor dames. Het profiel aan de voorkant heeft contrasterende kleuren en stevige pootjes die zijn versierd met het iconische 'T'-logo dat de unieke stijl van Tod’s onderstreept. De perfecte keuze voor chique en verfijnde vrouwen.
GUESS EYEWEAR, MODEL GU7817 : een elegant en vrouwelijk zonnebrilmontuur met een rechthoekig gezicht en metalen pootjes. Het ontwerp van de lichte en open lenzen wordt versterkt door tempels met een opengewerkte metalen driehoek en het GUESS-logo. Als brillenketting heeft dit model een afneembaar stoffen koord met het kenmerkende dierenmotief van GUESS. Verkrijgbaar in glanzend zwart of blauw met gradiëntlenzen of in grijs, licht tortoise, ondoorzichtig bordeauxrood en blauw met tweekleurige gradiëntlenzen, allen met complementaire kleuraccenten.
GUESS EYEWEAR, MODEL GU2885 : deze vrouwelijke en moderne bril is ontworpen met een ovaal en geëmailleerd gezicht met tempels en email onderbroken door een opengewerkte metalen driehoek en het GUESS-logo. Ze hebben ook een trendy, afneembaar stoffen koord als brillenketting in de iconische GUESS-dierenprint. Verkrijgbaar in effen zwart, grijs, licht schildpad, ondoorzichtig bordeaux en blauw, met accenten van complementaire kleuren.
Marcolin is een toonaangevend mondiaal bedrijf in de brillenindustrie, opgericht in 1961 in het hart van Veneto. Het onderscheidt zich door zijn unieke vermogen om vakmanschap te combineren met geavanceerde technologieën door het constante streven naar uitmuntendheid en continue innovatie. Het portfolio omvat de huismerken Web, Marcolin en Viva en de gelicentieerde merken Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Bally, Moncler, Max Mara, Sportmax, Ermenegildo Zegna, Longines, OMEGA, GCDS, Barton Perreira, Tod's, Emilio Pucci, BMW, Swarovski, MAX & Co., Covergirl, Kenneth Cole, Timberland, GANT, Harley-Davidson, Marciano, Skechers en Candie's. Via zijn eigen directe netwerk en zijn wereldwijde partners distribueert Marcolin zijn producten in meer dan 125 landen. www.marcolin.com
Feast your eyes on the succulent flavours of autumn, dripping in temptation. M·A·C Cosmetics invites you to discover a fall colour collection so decadent, it should be forbidden: Tempting Fate.
With dramatic decadence and abundance at its heart, this collection is all about channelling self-indulgent Artistry from gleaming glamour to ravishingly undone beauty. “Over-indulgent sparkles and gorgeously rich tones are on the menu this autumn, gilding the features to create breathtaking beauty that feeds all the senses,” says M·A·C Global Senior Artist Dominic Skinner.
Tempting Fate invites you to surrender to your craving for plush pigments and tantalizing textures – with all- new products enrobed in luxurious special-edition, gilded baroque packaging.
At the centre of this collection is Eye Shadow x 8: Feast Your Eyes – a palette of saturated shadows featuring decadent colourful hues and three all-new textures.
“These shadows create an eye look that could sit happily within the palace of Versailles,” says Skinner. Craft a smouldering stare by pairing the palette with Eye Kohl – available in three rich, colourful shades. “Start by applying the gorgeously bold Eye Kohl in Cobalt Kohl all over the lids – stopping at the sockets – and under your lower lash lines. Blend and soften the edges with the 224S Brush,” says Skinner. “Using your finger, press Velvet Vamp and Feast Your Eyes eye shadow shades overtop. Finish off by defining eyes with Brocade Renegade using a 228S Brush and In Extreme Dimension 3D Black Lash for eyes fit for a queen.”
Pamper your lips with plush berry and neutral pigments, each in tantalizing Matte or Amplified textures – with no rules. Diffuse the edges of your lipstick for a ravished appearance or paint on crisp and controlled colour for full-on decadence. After catering to your eyes and lips, play with three versions of Strobe Face Gaze for luminous, dimensional colour. Finish with a spritz of Fix+ Goldlite to keep the allure in place with an added gold, shimmery glow.
“More is most definitely more – and more is good!” says Skinner. “Accenting your look with gilded edges, to not just highlight but to add dramatic focus, is inspiration to not hold back but dive straight in.” Are you ready to give in to temptation?
Eén van de grote trends de komende winter? De lange mantel, type kamerjas, die ieder vrouwelijk silhouet mooi in de verf zet dankzij de strakke taille en de bewegingsvrijheid tussen de benen die net voldoende zichtbaar zijn. Het Belgische huis 29TH|OCTOBER voert deze evenwichtsoefening met brio uit en stelt mantels en capes voor in natuurlijke en poederroze tinten.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk!
Nu de eerste vaccinaties achter de rug zijn, ligt de wereld bijna opnieuw aan onze voeten. We durven weer te dromen van jaarlijkse skitrips en gezellige kerstmarkten, waar we samen met een glaasje glühwein klinken op onze herwonnen vrijheid. De FW21 collectie van het Belgische jeansmerk Lee Cooper, vol cosy knits en statement items, bereidt ons alvast voor op die winterse hygge. Varsity invloeden, samen met speelse opschriften en prints, bepalen de designs van deze collectie voor een casual chique look.
In de vrouwencollectie van Lee Cooper draait het deze winter rond eigenzinnige looks die er comfortabel en ultra-vrouwelijk uitzien. Leuke kleuraccenten wisselen interessante details af. Jeans kent bij Lee Cooper komend seizoen duidelijke stiksels of een kleurverschil, met een leuke knipoog naar de ‘70s, in een flared model.
Voor mannen is ‘nonchalant’ het kernwoord van dit seizoen. Stijlvolle, geklede broeken worden gecombineerd met casual truien en flanel hemden. Bring in the Canadian cosiness! Een geruite vest met voering of bodywarmer in winterse tinten houden je warm tijdens de koudste maanden. Een Lee Cooper must-have voor deze winter moet de varsity jas zijn. Een ontspannen bomber in een dieprode tint, afgewerkt met strepen en borduursels.
37 % meer boekingen dan voor corona. Vorig jaar zagen we het al: meer Belgen kozen voor een reis naar de Alpen, daar waar natuur, ruimte en rust de bovenhand nemen. Maar bij vakantiewoningverhuurder Interhome springt er één bestemming met kop en schouders bovenuit: Zwitserland. In 2021 telt het groene wandelwalhalla 25% meer boekingen dan in 2020 en zelfs 37 % meer dan in de zomer van 2019.
Wanneer er opnieuw perspectief voor de reissector kwam piepen van achter een dosis grijze wolken, werd het al snel duidelijk: de bergen zouden het goed doen bij de reizende Belg. En dat was niet onberedeneerd. Zo zijn berglandschappen zeer weids en zijn wandelen, fietsen en een frisse duik in de bergmeren coronaproof activiteiten. Ook zijn de bergbestemmingen makkelijk te bereiken met de auto, wat ook al de drempel van het vliegen wegneemt.
Gele trui voor Zwitserland : De gps wordt vooral genavigeerd richting Zwitserland. Dat blijkt uit cijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome. Met 25 % meer boekingen dan in 2021 en zelfs 37 % meer boekingen dan in 2019, behaalt Zwitserland mooie cijfers. Ook de wintersport voor 2021-2022 staat terug op de radar van vele Belgen. “Momenteel zien we hier ook al boekingen vlot binnen komen, met een stijging van maar liefst 38 % tegenover vorige winter. Als we dit vergelijken met de winter van 2019-2020 zitten de winterboekingen voor Zwitserland zelfs al terug op het niveau van voor de pandemie”, aldus Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome.
Waarom Zwitserland wint : Hoe komt het dat Zwitserland beter scoort dan de andere Alpenlanden? Daar zijn een aantal redenen voor. Zo is er allereerst het ruime aanbod aan prachtige woningen en chalets. Van moderne woningen tot authentieke Zwitserse chalets. Verder doet Zwitserland er alles aan om gasten een zo prettig mogelijk verblijf te bieden. Strenge hygiëne- en veiligheidsvoorschriften gelden voor de gehele toeristische sector, van restaurants en hotels tot musea en het openbaar vervoer. Meer dan 4000 bedrijven hebben het keurmerk “Clean & Safe” gekregen, als bewijs voor het toepassen van uitvoerige veiligheidsmaatregelen. Zwitserlandreizigers weten het Alpenland niet alleen te waarderen voor de weidse natuur en pure berglucht maar eveneens voor zijn goede organisatie, veiligheid en netheid. Daarnaast is de bereikbaarheid van Zwitserland ook een voltreffer: op slechts een kleine 8 uur ben je al van Brussel in Zwitserland.
Hoogtepunten in Zwitserland : Ontdek de Zwitserse natuurpracht en kies voor een ‘Swisstainable’ vakantie, vol authentieke, duurzame belevenissen. Via deze website kunnen de verschillende ‘Swisstainable’ activiteiten geboekt worden.
Wie graag het beste van Zwitserland wil zien én beleven kan de Grand Tour of Switzerland afleggen. Deze ultieme roadtrip door de Zwitserse Alpen van ruim 1600 kilometer voert door vier taalregio’s, over vijf alpenpassen, langs elf Unesco Werelderfgoedsites en 22 meren.
Informatie over inreisregels en geopende voorzieningen in Zwitserland: www.MySwitzerland.com/open
FW21 menswear takes us from the ski slopes to the race track
GUESS JEANS FW21 MENS COLLECTION
Future Commuter
Look to the future with this city-ready collection inspired by the racing world. Urban tech wear meets puffer jackets, on-trend sweatshirts and knitwear with clean lines and sleek silhouettes. Clip art graphics, patch detailing, functional pockets and acid wash are complemented with reflective fabrics, bonded nylons and taping in a palette of cold, natural ecru, mint and white with hot red and pink accents.
The Outsider
Escape to the great outdoors in style with this line of hiking-inspired garments. Borrowing vintage style codes from the USA national parks, the wilderness awaits with shirt jackets, puffers and cozy layers. Applied patches, vintage washes, new camo and faded multicolored graphics create a look that connects with nature. A range of materials brings together pigment bonded nylons, tech fabrics and varied textures, enhanced by an earthy color palette of burnt yellow and orange with pop tones of lime.
Off the Grid
Head to the mountains with this line of urban athletic pieces inspired by vintage ski style. Chunky layers and understated technical design are given a retro vibe twist. The colder months ahead are taken care of thanks to bonded knits and quilted activewear, teamed with technical puffers and duvet coats. Vintage ski patches and black and white graphic detailing complement print check and an All American flavour. Tones of grey are accented with irridescent fabric, bamboo yellow and primary tones.