zet het schooljaar in met ‘De kracht van woorden’ collectie
De Franse kinderkledingketen Tape à l’œil opende zaterdag feestelijk een eerste filiaal van hun nieuwe ‘TAO Kids’ wereld in Schoten, in goed gezelschap van Elisa Guarraci, Jolien Puype en meer. De nieuwste collectie ‘De kracht van woorden’ werd ook meteen voorgesteld. De collectie is gebaseerd op een interactieve workshop van de Brussels poetry slam artieste Joy met vier jonge kids die aan de start van het nieuwe schooljaar staan. Tape à l’œil wil kinderen stimuleren om positieve boodschappen zoals ‘Use your voice’ letterlijk en figuurlijk uit te dragen en zo het schooljaar sterk van start laten gaan.
#BOOSTTALENT
Het Franse Tape à l’œil ontstond in 1993 onder de naam ‘0-13 comme des grands’. Anno 2010 opende de eerste winkel in België, in Froyennes (Doornik). In België is het merk intussen een vaste waarde in elke kindergarderobe dankzij het stijlvolle aanbod, de toegankelijke prijzen, de kwaliteitsvolle stuks en een duurzame aanpak. Tape à l’œil heeft als missie kinderen te helpen bij het ontwikkelen van hun talenten: #BOOSTTALENT. Met hun kledij willen ze kinderen vooral een comfortabel gevoel geven, vrij om zichzelf te ontdekken en fantasieën de vrije loop te laten. Ze zijn ervan overtuigd dat we op deze manier de wereld beslist beter, meer verenigd en rijker van kleur kunnen maken.
De kracht van woorden
Om het nieuwe schooljaar goed in te zetten, lanceert Tape à l’œil een kleurrijke, speelse collectie die de kracht van woorden benadrukt. Geschreven, geschreeuwd, gezongen, gedragen: woorden laten ons iets voelen, doen ons reageren en stellen ons in staat om te dromen.
Daarom bracht het merk vier kinderen die staan te popelen om aan het nieuwe schooljaar te beginnen – Gina, Lubin, Lola en Sacha - samen met Joy, een Brusselse artieste in slam en spoken word, een moderne vorm van voordracht van poëzie. Gina, Lubin, Lola en Sacha werden geselecteerd na een oproep op sociale media. Tape à l’œil kiest er resoluut voor om met kinderen samen te werken die rechtstreeks uit hun eigen publiek komen en dus het merk uitdragen als ambassadeurs.
Met de hulp van Joy, liet Tape à l’œil hen de kracht van woorden zelf ontdekken in een interactieve workshop. Zo schreven ze hun eigen slam en combineerden ze de meest krachtige woorden tot een sterk geheel.
‘Slam is voor mij een kunst, die het mogelijk maakt te delen, te manifesteren en te pleiten, met het gebruik van poëzie. Deze kunst te kunnen uitvoeren met vier getalenteerde, jonge kinderen is voor mij enorm leerrijk en inspirerend’, zegt Joy.
Het resultaat van de slam-workshop werd vertaald in een kleurrijke Back to School collectie. Die bestaat uit stuks voor baby’s, jongens, meisjes en tieners. Positieve boodschappen en krachtige statements zoals ‘Use your voice’, ‘Love yourself’ en ‘Be a legend’ sieren de collectie.
Tape à l’œil wordt TAO Kids in Schoten
‘De kracht van woorden’ collectie is sinds zaterdag ook verkrijgbaar in de gloednieuwe TAO Kids winkel in Schoten. Het gaat om de eerste winkel onder de TAO Kids vlag. Om het merk toegankelijker te maken voor Nederlandstalige klanten werd gekozen voor deze naam.
‘De eerste TAO Kids winkel in Schoten is een erg belangrijk pilootproject voor ons,’ zegt Bernard Sombreffe, Europe Retail Director bij Tape à l’œil. ‘Met TAO Kids willen we onze aanwezigheid in Vlaanderen versterken, samen met de band met onze Vlaamse klanten. Op termijn willen we, net zoals in Wallonië, een tiental winkels hebben in Vlaanderen en de go-to winkel worden voor kinderkleding die hip, toegankelijk en elke dag een beetje meer verantwoord is.’
Duurzame mode is een missie die verankerd is bij TAO. Het merk kan vandaag de helft van zijn producten op een ecologische manier produceren. De babycollectie is daarboven gemaakt met 100% biologisch katoen.
In de winkel kunnen klanten alle Tape à l’œil collecties shoppen, zoals onder andere TAO Tweens, een collectie speciaal ontworpen voor tieners van 10 tot 16 jaar, en TAO Baby. Centraal in de winkelbeleving staat de persoonlijke connectie tussen merk en klant. Zo zijn er verschillende leuke backdrops in de winkel geïnstalleerd, die ouders toelaten om leuke foto’s van hun kinderen in de Tape à l’œil collecties meteen te delen op sociale media.
Zaterdag werd de winkel in Schoten feestelijk geopend. Pers en influencers, zoals Jolien Puype en Elisabeth Haesevoets, werden ontvangen met een hapje en een drankje. Voor de kleinsten was er ook een DJ aanwezig, die hen aan het dansen zette. Elisa Guarraci organiseerde een workshop waarbij kinderen zich samen artistiek konden uitleven op een groot doek. Ouders konden ondertussen genieten van een persoonlijke shopping ervaring. Herinneringen aan deze onvergetelijke dag werden vereeuwigd dankzij de photobooth.
Momenteel heeft Tape à l’œil 26 winkels in België: 19 in Wallonië, 4 in Brussel en met het filiaal in Schoten nu ook 3 in Vlaanderen.
Praktisch TAO Kids Schoten: Bredabaan 1211, 2900 Schoten. Openingsuren winkel: dinsdag tot en met zondag van 10.00 - 18.00
|