90'S NOW - NOWSTALGIA! The idea of exploring attitude and identity through the use of neutral colours had been firmly embedded in M.A.Cs heritage since the 90’s when hip hop, grunge and rave were the subcultures of the moment. Those shades, spanning everything from a skin tone mouth with a statement lip contour, to a mono wash on the eyes with a punky black liner, are still resonating to this day, particularly with a generation returning to the idea that it’s more important to ben nonchalantly cool with your own trademark details, that be generically perfect. The shades that were so associated with classic luxury, from taupe to grieve, chocolate brown to bruised plum, are once again being reinvented as something more street-chic and laid back. Monochrome beauty definitely has a new attitude.
ROUGED - CHIC HEAT. From the great outdoors to vintage glamour, from seaside sweetness to decadent disco, blush is always part of the conversation when it comes to setting the tone in a make-up and conveying emotion. The placement and applications vary from high on the check to lower towards the jaw and from classic to painterly. Saturations are also revisited: from a pop of vivid colour to sheer stain of freshness, luminosity and dimension are added to the qualities a blush brings to the face. Newness comes in the usage of the colour palette: blush tones in brand new sensorial textures are extended to eyes and lips bringing colour statement to a whole other level. Elegance meets theatre.
NIGHTCLUBBING - DRESSED UP. Whilst transformative make-up is not a new concept, the idea of elevating it with a full palette of colour seems fresher. Taking inspiration from the glossiness of Disco in the 70s and the angular extremes of the 80s New Wave, the new glam is unashamed self-expression. It’s about multi bright shadows in winged shaped and luxury textures, pulled out to the temples or blocked to the brow, ski slope cheekbones with colour rather than contour and full volume opacity on a sculpted mouth. Its highly crafted beauty which, whilst nodding to classicism, gets a contemporary edge in its brave use of colour with finishes ranging from velvet matte to jewel shine to high gloss. The idea of looking utterly “done” is once more something to be celebrated.
VITALITY - BACK TO LIFE. Touchable, breathable, believable skin is the name of the game but this time with an additional glam. The rediscovered attention to skincare, layering techniques and products that provides the look and feel of plumped, radiant, perfectly conditioned complexion is what creates the new approach to skin as a canvas. It lends itself to so many make-up interpretations and works with any details, from the simplest wash of colour to a feline shaped eye. Glow has moved on from sharp placements and leans more towards an all over luminosity: this is less about overage and more about enhancement. Real life meets high tech.
Overstock Home rolt enkele verwarmende tapijttrends uit. » Nieuw XL-formaat voor tapijten Lavora, Hindoli, Arama en Prestige - » Overstock Home introduceert rond tapijt Prestige
Laat die avondjes ingeduffeld aan de open haard met een heerlijke kop chocolademelk maar komen. Zweef op de geurige dampen naar je woonkamer, want daar zit je er dit najaar van kop tot teen warmpjes in. Overstock Home komt met de nieuwste en zachtste tapijttrends over de vloer. Ronde vormen, uitgestrekte XL-formaten en grungy-kleuren gaan de meubeltrends achterna en drijven on cloud nine je interieur binnen. Die belooft een comfy & cosy cocon te worden waar Overstock Home graag een omarmend item in uitrolt.
Omarmend rond : Volledig in lijn met de meubelcollecties laten tapijten de hoeken varen en zet het koers naar rond. Ronde vloerkleden creëren een speels en zacht effect in de woonkamer. Ze zorgen in de meest uiteenlopende ruimtes voor een warme, uitnodigende sfeer. Kleinere ruimtes lijken iets groter en grotere woonkamers worden optisch mooi onderverdeeld. Overstock Home gooit haar ronde Prestige-tapijt met een diameter van 300 cm graag open, waarna het zachtjes neerkomt in een interieur waar gezelligheid centraal staat.
XL-tapijteneiland : Een vloerkleed is al een cosy item op zich, maar een oversized versie maakt op veel vlakken een nog groter verschil. Bevinden jouw woon- en eetkamer zich in één ruimte? Dan zorgt een XL-tapijt ervoor dat ieder deel quasi op zichzelf staat. Ook een XL-sofa wordt pas op handen gedragen door er een uitgestrekt tapijt onder te leggen. Een extra groot tapijt manifesteert zich ook vaak als een woonkamereiland waarop je in alle rust op kan vertoeven. The trends ahead spreidt Overstock Home een extra large tapijtmaat uit in haar collecties: 300 x 400 cm in modellen als Lavora, Hindoli, Arama en Prestige.
Een grunge-greige kleurenspectrum : Opnieuw vliegen de tapijttrends de andere interieurtrends achterna en landen ze in een de armen van Moeder Aarde. Natuurlijke kleuren en aardse tinten zijn de kleuren waar we ook dit najaar voor kiezen. Grungy greige wordt warm onthaald in ons interieur en strijkt neer in de vloerkleedcollecties van Overstock Home. Die kiest voor nieuwe beige- en bruintinten, zelfs met zilver en wit of gevlekte dessins – denk het Arama- en Prestige-tapijt. Het grijze spectrum staat ook al lang niet meer voor saai en somber, maar voor warm en karaktervol. Vooral in – vaak subtiele – schakeringen komen die warme vibes naar boven. Grijs of beige combineert Overstock Home subtiel met een toets van rood, zoals in de Albane. Ook blauw-grijze tinten sluipen de Albane en Pagal binnen. www.overstockhome.be
De optische herfst- en wintertrends … Het zicht laat zich gelden en zorgt door middel van hyperstijlvolle brillen voor een verfijnde uitstraling. Zwart, het symbool van tijdloze klasse, staat in de schijnwerpers.
Tom Ford Eyewear Mod. 5703-B – 350,00 €
Elegantie en een vintage sfeer gaan samen in deze ronde montuur in metaal. Een essentieel accessoire met een minimalistische look, gekenmerkt door uitgepuurde lijnen en versierd met het iconische « T » detail logo.
Tod's Eyewear Mod. 5262 – 415,00 €
Een nieuwe vrouwenmontuur, in lichte ‘cat eye’ vorm met een clip-on, voor een bril die zowel trendy is als functioneel. De montuur valt op door de iconische « T » Timeless in metaal op de armen, voor een unieke en kenmerkende bril. Perfect voor vrouwen die de laatste mode volgen.
GUESS Eyewear Mod. 2853 – 160,00 €
Deze trendy ‘cat eye’ bril, geïnspireerd op hedendaagse architectuur, heeft een afgeschuinde voorkant en een driehoekig logo plaatje in metaal. Ze komt voor in een palet van moderne tinten en fijne dégradé afwerkingen. Een afneembaar kettinkje met het GUESS logo in groot formaat maakt er het perfecte accessoire van.
Diesel Eyewear Mod. 5401 – 140,00 €
Hedendaagse optische montuur in pilootmodel die wordt gekenmerkt door een dubbele brug die contrasteert met een structuur in licht metaal, met een industriële look. De voorkant wordt benadrukt door een bovenste bar en armen die zijn uitgevoerd in gekleurd metaal, met het « Diesel » logo, en die uitlopen in doorschijnende, gepersonaliseerde uiteinden met het iconische motief van het merk.
Wij zijn de generatie IKKS. Zij die free spirits willen zijn, vrije geesten onder de vele berustende geesten. Zij die ervoor hebben gekozen niet meer mee te gaan in de absurditeit en lichtvoetig willen blijven als alles zwaarmoedig wordt. Wij zijn de generatie die de oude wereld moet repareren, om een betere wereld na te leven aan onze kinderen, die net als ons zullen zijn.
”De generatie IKKS (uitgesproken als X) is de nieuwe signatuur van het merk IKKS. De lijnen Women, Men en Junior behoren nu tot dezelfde stam: DE GENERATIE IKKS.
Het is een generatie die zich noch door haar leeftijd, noch door het behoren tot een sociale klasse laat definiëren, maar door het respecteren van gemeenschappelijke waarden, de hang naar vrijheid en onafhankelijkheid, en een verlangen om te ontsnappen aan het keurslijf waarin de vorige generaties haar probeerden te vangen.
Onze nieuwe campagne is opgezet in twee fasen. In de eerste wordt ons Manifesto voorgesteld, als een echte hartenkreet van het merk versie 2021 en zijn engagement voor de toekomst. De tweede brengt hulde aan het verlangen naar overdracht tussen de generaties met leder als nalatenschap, rond een onuitgegeven capsule die tegelijk ons historisch materiaal als onze iconische producten eert." Valérie Dassier - DGA-aanbod, marketing & digitaal
BACK TO BASIKKS
"Wie zei kleine opdonder? " dat waren wij, IKKS, in 1987; toen verankerden we ons rock- en rebel-DNA in de kern van ons verhaal, tijdens de eerste reclamecampagne voor kinderen. 34 jaar later laat het merk, dat door Gérard Le Goff werd opgericht met de ambitie om de codes van de kinderkleding te doorbreken, zijn erfgoed meer dan ooit gelden met zijn nieuwe platform: GENERATIE IKKS.
GENERATIE IKKS
Wist u dat? De naam IKKS is op zichzelf al een daad van protest. Omdat Gérard Le Goff de toelating niet kreeg om zijn merk X te noemen, koos hij voor de fonetische versie. Zo omzeilde hij het verbod op een slimme manier. In 2021 verzoent "GENERATIE IKKS" het merk met zijn oprichtingslegende, door terug te keren naar de oorspronkelijke uitspraak. Het wordt meer dan ooit geassocieerd met een generatie van geëngageerde rebellen met een rockziel.
OM DEZE TERUGKEER NAAR ZIJN ROOTS TE VIEREN, lanceert IKKS de LEATHER STORY, zijn nieuwe capsule voor de herfst - winter 2021 rond drie iconen van het merk: HET BIKERJACK, DE RANGERS en de ondertussen beroemde IT BAG 1440.
"De Leather Story is een verhaal van mode, maar ook van overlevering. Met de studio hebben we het opgevat als een ode aan dit materiaal, dat we altijd al met passie hebben bewerkt, met zin om stukken te creëren die van generatie op generatie kunnen worden doorgegeven. Onze knowhow kwam ook tot uiting in het gebruik van een alternatief materiaal voor leder voor twee referenties en chroomvrij leder voor de hele collectie, dankzij de productie in LWG-gecertificeerde fabrieken. Dit is pas de eerste stap. Onze ambitie is onze stijlvoetafdruk te versterken en tegelijk de voetafdruk die we op de planeet achterlaten, te verkleinen." Marianne Dreuilhe - Directrice van de IKKS-studio
De zomer glipt beetje bij beetje uit onze handen, maar uit het oog betekent niet uit het hart! We genieten nog even van de laatste zonnestralen, maar gaan dan zelf aan de slag om onze buitentijd nog zo lang mogelijk te rekken. Gervi Outdoor breit een vervolg aan de zomer op je terras en in je tuin met 5 musthaves en maakt er een blijvend vakantieadresje van.
1/ Uit de wind: Pergola met sfeerverlichting : Tijdens het najaar durft de wind een aardige spelbreker te zijn als je toch nog van je tuin of terras wilt genieten. Gervi Outdoor zorgt ervoor dat de wind gaat liggen, maar blaast je met Aluvision van je sokken. Deze modulaire pergola’s met strak designontwerp creëren een afgesloten leefunit waar je languit kan genieten in je lounge of lekker kan tafelen. Zelfs bij het vallen van de avond blijf je met de ingebouwde ledverlichting in de gezellige sfeer.
2/ Uit het donker: De ultieme terrasverlichting : Nu de zomer stilaan wegebt en het licht van de zon met stilletjes met zich meeneemt, zorgt terrasverlichting voor het nodige streepje licht in de vroege duisternis. Al vraagt ieder terras of tuin om een andere lichtbron. Zo past op een terras met tuintafel een lange ‘Light My Table’-lichtslinger van Vincent Sheppard, terwijl een lounge aan het zwembad goed staat met een vloerlantaarn – zoals van Dedon of Todus.
3/ Uit de koude: Rond de vuurkorf : Je hebt gezellig, maar een vuurkorf overtreft gezelligheid op elke mogelijke manier. Met je vrienden of familie rond een knetterend vuur – al dan niet met een drankje en hapje erbij – doet je smelten van intens geluk. Verzamel rond het excentrieke vuurkorfmodel Dewdrop uit staal in de vorm van een druppel of koppel een najaarsbarbecue met de Ofyr of Mororo aan een verwarmend onderonsje. Zo ga je vurig het najaar tegemoet!
4/ Uit de grijze zone: Houd de kleur van de zomer vast : De zomer zit vol verrassingen, zo krijgen we vaak een schouwspel aan kleuren ter land, ter zee en in de lucht op ons bord. Die kleuren vertaal je ook na de zomer naar je tuin en terras. Denk maar aan de roze en oranje gloed van een zonsondergang, een helderblauwe oceaan of de frisse groene kleuren na een hevige plensbui. Gelukkig komt na regen altijd zonneschijn, want Gervi zorgt er met outdoorcollecties van XLBoom, Dedon, Fast, Vincent Sheppard... voor dat die kleuren niet hoeven te verdwijnen.
5/ Uit de stress: Ontsnap in de jacuzzi : Nog een extra reden of motivatie nodig om ook tijdens het najaar tijd buiten door te brengen? Ook al krijgt het najaar een vaak druilerig karakter, met een jacuzzi van Hotspring of Fusion verwarm je met gemak je lichaam én je geest. Ook je terras of tuin zelf tover je ermee om tot een letterlijke hotspot waar je uren kan vertoeven en kan ontsnappen aan de dagelijkse stress. Met wat bubbels in de hand geniet je van de bubbels in het water en ga je zorgeloos de winter tegemoet. www.gervi.be - www.gervi-outdoor.be
With winter just around the corner, we will have a wide choice of what to wear, from comfortable knitted co-ords to sparkling and shimering statement styles and everything in between. The accessories that will finish our looks will be just as diverse too. A bag that can double as a pillow under your arm? Or maybe a mini skirt topped off with a classic silky scarf knotted into a head wrap? Lets dive into five major trends that dominate our winter accessories collections.
1. Just can't quit the quilt trend
The quilted accessories trend has been going on for a while now and is here to stay, with cloud-like handbags that will make you look equal parts cozy and stylish .
2. Fur frenzy
On wintery days where things get a little more difficult, we all could need an emotional support dog. Alternatively, fall/winter 21 collections are offering us accessories that you can pet, with standout pieces that embody pure comfort.
3. 1920's meets 2020's
Accessory designers have been taking inspiration from the charming allure of the past. The color palette in this trend is natural with vintage elements that add the final nostalgic touch.
4. Practical carryalls
Go big or go home! Whether you're looking to go for a classic shape or a trendier piece, it is no longer necessary to sacrifice style for function, as with these larger than life bags practicality is key.
5. Heavy metal
Chunky chains prove that they are not going anywhere on next season's ravishing collections. Glossy links complete statement bags and belts, bringing a glimpse of brilliance into each and every look.
GUESS Originals is returning with its latest season collection for Fall, along with updates to its essentials clothingline, The GUESS Originals Kit Program. The program continues to be refreshed seasonally with core pieces and colors featuring premium fabrics and timeless designs for both men and women. The GUESS Originals capsule and Kit Program includes the brand division’s most contemporary denim styles and will be available beginning August 26, 2021, in select GUESS retail stores and guessoriginals.com.
GUESS Originals Collection
The Fall GUESS Originals Collection takes its design lead from the back-to-school season. The intention of the collection was to create an elevated look that pays homage to classic campus attire. Using authentic vintage GUESS pieces from the ‘90s, GUESS Originals developed a line assortment with an undertone of campus sports silhouettes like cardigans, varsity jackets, and jerseys. The collection also injects classic collegiate graphics, detailing, pattern and techniques such as regimental stripes, plaids, and chenille/varsity patches to create a modern prep vibe that allows people to express their own style.
GUESS Originals Kit Program
The KIT Collection features every-day, essential pieces that are carried over from previous collections, but refreshed in new, seasonal colorways. Each style featured in the GUESS Originals collection pairs back to the core styles offered in the Kit Program. Each silhouette included in the program emphasizes premium denim and heritage styles from the brand’s design archives.
The Kit pants are an assortment of elevated light twill cargo pants, light chino khaki woven pants, light to dark stonewash denim and the carpenter pant that has become the standout denim from the collection. The Kit Program also includes chambray shirts and pocket tees for men. The women’s GO Kit Program offers a variety of ribbed tanks, bodysuits, mid-thigh shorts, as well as a light and dark stonewash denim jacket. Men’s styles include an updated lightweight terry cloth on the crewnecks and is seen alongside breathable hoodies and shorts made to be worn year-round.
DIM protect menstruatieslips krijgen elegant kantje
Ongeveer de helft van de wereldbevolking krijgt er ooit mee te maken: maandstonden. Zo’n 20% van de Belgische vrouwen vindt haar regels nog altijd een taboeonderwerp en meer dan 70% van de Belgische vrouwen verstopt hygiënische producten op weg naar het toilet. Lingeriemerk DIM bracht onlangs een gamechanger op de onderkledingmarkt: de DIM Protect ‘period panty’. Een menstruatieslip gemaakt uit zacht, ultra-absorberend katoen, die volledige bescherming biedt tegen geurtjes en doorlekken. Dit laatste is belangrijk, als je weet dat voor 7 op 10 Belgische vrouwen lekken tijdens de maandstonden geen onbekend gegeven is. Vanaf vandaag komt DIM met een nieuw model van de menstruatieslip met een bikinisnit, afgewerkt met fijn geborduurde kant en uitgesneden details aan de zijden. Elegant, sexy en bovenal comfortabel. Dé slip bij uitstek om je aantrekkelijk en tegelijk vrij en zorgeloos te voelen tijdens de periode van de menstruatie.
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen die ovuleren het verleidelijkst worden bevonden en vrouwen zichzelf op dat moment ook aantrekkelijker voelen. Tijdens deze periode van de cyclus is de vrouw het vruchtbaarst en is meestal ook haar libido hoger. De menstruatie is een heel ander verhaal. Een opgeblazen gevoel, buikkrampen, humeurschommelingen en de occasionele puist wisselen elkaar af. Niet bepaald de geschikte mix om je een diva te voelen. DIM brengt soelaas met zijn nieuwe, elegante menstruatieslip met kanten afwerking.
Een vlekkeloos parcours
Voor de meeste vrouwen is de menstruatie geen lachertje maar eerder een bloedserieuze maandelijkse aangelegenheid. Uit een onderzoek van lingeriemerk DIM blijkt dat een verbluffende 70% van de Belgische vrouwen nog steeds angst heeft om te lekken tijdens haar menstruatie. De DIM Protect ‘period panty’ is door zijn vele laagjes en zijn speciaal ontwikkelde stof lekvrij en garandeert de hele dag, tot 12 uur lang, een aangenaam droog gevoel.
Veiligheid boven alles
Met deze nieuwe kanten menstruatieslip kan iedere vrouw niet alleen sexy door de tijd van de maand paraderen, maar ook zorgeloos haar vrouwelijkheid omarmen. De menstruatieslip kan worden gedragen zonder traditionele producten (cup of tampon) bij een normale tot hevige flow, of als back-up samen met andere hygiënische bescherming bij overmatig bloeden. Naargelang de hevigheid van de maandstonden kan je kiezen tussen de medium of heavy flow panty. De slip is bovendien een absolute aanrader om ongewenste verrassingen te voorkomen: in aanloop naar de maandstonden, bij vaginaal vochtverlies of lichte urinelekken.
Milieuvriendelijke maandstonden
Wist je dat de traditionele hygiënische wegwerpproducten samen zorgen voor een gigantische afvalberg? Als Belg gooien we in de loop van ons leven een duizelingwekkend getal van 10.000 tampons en/of maandverbanden weg. De plastics in deze producten zijn niet alleen schadelijk voor moeder aarde, maar ook voor ons eigen lichaam. Unleash your inner waste warrior! De menstruatieslips zijn perfect herbruikbaar: na gebruik simpelweg even uitspoelen onder koud water en vervolgens wassen op 30°C. Bovendien heb je slechts een drietal DIM Protect ‘period panties’ nodig om af te wisselen en gaan ze even lang mee als een standaard slip. Dit maakt dat de menstruatieslip op termijn zonder enige twijfel voordeliger is dan de traditionele producten. Ook een dikke plus voor de portemonnee dus!
Go with the flow
Al meer dan 60 jaar maken de innovatieve producten van DIM het leven van de vrouw makkelijker. Menstruatieslips zijn de nieuwste manier om tijdens de menstruatie te genieten van meer beweging, meer comfort en meer gemoedsrust. Zo kan elke vrouw vanaf nu haar flow op een meer natuurlijke manier ervaren. De nieuwe kanten afwerking van de slip zorgt ervoor dat ze zich op en top vrouwelijk voelt en dat ze zonder zorgen, als op een wolkje, door haar menstruatie kan zweven.
Lingerie brands Anita and Rosa Faia might have German roots, but the French influences in the fall/winter collections are undeniable. Two keywords for French lingerie are comfort and elegance. French women love refined, sophisticated styles with timeless design. Anita and Rosa Faia offer just that. Discover the new Orely, Sophia, Fleur and Colette sets below.
French dots: Orely
Romantic and dreamy with cheeky accents: the new Anita top comfort bra Orely enchants with French charm. The beautiful print with fine graphic mini dots makes the lace stand out beautifully. Either very chic in, black combined with rose-colored dots, or light white lace that contrasts modernly with grey mini dots. The bra is at least equally functional!
We can also find Orely in the Anita Care collection. The grey dot design à la française is featured on a soft and fresh white set.
Pure comfort: Sophia
The latest Sophia style with moulded cups is a true wonder when it comes to fit and comfort. The bra falls smoothly onto the skin and softly adapts to different body shapes and forms. In black, the embroidery is finished with grey yarn, adding a shimmering touch. In white, a soft apricot touch adds a stylish accent. Combined with a high waist brief, the comfort bra forms a classically elegant set. The decorative floral embroidery in the bra can is integrated on the front of the briefs, which has a soft stretchy border at the waist.
Marine shades: Fleur
The fashionable Fleur set stands for feminine charm. The modern, romantic style in lace is characterized by the soft pleats in the material and pattern, with different layers and surprising details. Now also available in beautiful marine blue: the deep blue lace on light blue Charmeuse shows the typical French color in its various shades.
Vive la Femme: Colette
Inspired by the French writer Colette, who was rebellious and self-confident in both life and love, Rosa Faia introduces a line that is sensual and lush, expressive and electrifying. The black set was made of Japanese lace. Precious gold and delicate lilacs draw beautiful flowers on the mesh fabric.
A new season means new surprising collections - beautiful Belgian brands in the picture.
CKS - looking to dress a new generation: CKS is a Belgian label that creates on-trend items for women, teenage girls and kids that can be put together into one-of-a-kind looks. Think of high-quality, easy-to-wear items with powerful prints, colors and surprising eye-catchers. The collections consist of reinvented wardrobe-essentials. From essentials with a twist to unique items that you dare to mix and match according to your style: looks that boost your self-confidence at any time. The autumn/winter season of CKS is all about the key items that can make a statement in your wardrobe.
New this fall is the CKS Teens collection, aimed at the trend-sensitive Gen Z, and kickstarted by a collab with Julie Vermeire. More celebrity collabs are announced, as an eco-responsible collection with Wearable Stories was launched on August 18th and a men’s collab with top chef Marcelo Ballardin will follow in September.
Mayerline Brussels - cocooning in style : Mayerline Brussels is a rooted Belgian fashion house that always stands for comfort, elegance and femininity. Clothing for real women, with real bodies. The brand and its second line Améline by Mayerline bring timeless classics, that can be combined in numerous ways – in qualitative fabrics, with a perfect fit. The brand has been focusing more and more on sustainability and environment-friendly, natural materials. The FW21/22 collections are colorful and all-season, with multifunctional pieces and possibilities to layer. Inspiration for the designs and hues was found in nature and the Roaring Twenties.
Ellen Kegels Fine Knitwear for Mayerline is Mayerline Brussels' first fashion collab. The Belgian fashion house has opted for a high-quality collaboration with a Belgian designer, who also guarantees natural, high-quality materials and sustainable design. That it is also about a female entrepreneur who supports other women is certainly no coincidence, since the female-driven Mayerline Brussels stands for 'women empowering women'.
LolaLiza - 20 years of dresses to impress: LolaLiza is blowing out 20 candles this season! A desire to indulge women of all ages with affordable fashion. That is how this 100% Belgian family-owned company, that exudes a pure lust for life, came into being. It is a brand that is an expert in dresses, and that inspires women in all of their forms to be who they really want to be. Sexy, comfy, elegant or simply extra festive – LolaLiza knows who women are and what they need.
LolaLiza is moving towards a greener future. Always looking forward, never backwards. By 2025, LolaLiza wants to be making over 50% of their range with recyclable or natural fabrics. For their this newly launched 'Step by Step' collection, LolaLiza uses many recyclable and natural fabrics for a collection full of sturdy pieces that exude power.
Caroline Biss - timeless attire for right now: Caroline Biss offers the modern, self-confident woman elegant and classy women's fashions with glamorous style. Perfectly fitting ready-to-wear collections that combine stylish simplicity, subtle colours and new materials - resulting in a contemporary yet timeless collection. Comfortable designs for every day of the week, weekend sporting outfits with just that little bit more, fashion dresses for a night out and sparkling party wear.
If you've got it, flaunt it. This season’s collection will turn heads. Caroline Biss dresses you for all festive occasions, from long lost birthday parties ‘till the mandatory family gatherings. Smarten up in timeless attire in which subtle colours and vivid tones are perfectly matched to balance out your party look.
Lore Van Keer - everyday luxuries : Lore Van Keer is a jewellery label from Antwerp with over a decade of experience in hand-crafted creative expression. The designs stand out through architectural flow, abstract volumes and contemporary refined luxury with a timeless twist.
Lore Van Keer launches Most Precious, a set of luxurious, statement rings that exude personality. By contrasting the color and emotional character of the stone with the more abstract, mathematical qualities of the diamonds and the architectural overall design of the piece, a balance is found in which each element feels essential. The personal relationship with the ring is fundamental. Because sometimes, it feels like the right stone finds you, not the other way around.
Diamanti Per Tutti - a killer collab with Lauren Versnick: Diamanti Per Tutti is a contemporary Antwerp jewelry brand. Inspired by everlasting lines and shapes, a Diamanti Per Tutti jewel is your everyday companion, never dominating, always making you feel confident, special and pretty.
For their FW21-collection they are proud to introduce their collab with Belgian producer, actress and model Lauren Versnick. Her LAUVE-collection launches in September and is inspired by the enigmatic tale of the phoenix, playfully hinting to its wings and claws. Every piece of the collection is named after the important women in Lauren’s life, who influence and inspire her to become the truest version of herself.
Wasted Atelier - Belgian deadstock with a kick : Wasted Atelier is known for creating unique statement pieces from deadstock. Wasted Atelier loves colorful prints and patterns and makes sure sustainable does not equal boring. The latest fall drop holds short boxy jackets with shimmering golden touches, powerful jumpsuits, one-of-a-kind kimonos and so much more
Lee Cooper - true green bluejeans : Lee Cooper is Europe’s oldest denim brand. English by origin, but Belgian ever since a Belgian family took over its license ten years ago. Since then the collection is designed in and produced for Belgium. And how the brand has changed! Although denim has never been the most sustainable fabric, Lee Cooper Belgium has been able to reduce the amount of water it takes to produce one pair of jeans from 100L down to just 2L. Over 70% of the Lee Cooper FW21 jeans are now green.
JBC - gender-equal back to school : In 2021, gender equality is top of mind and at the same time everyone realizes that we still have a long way to go. That is why JBC is opting for a gender-equal Back to School this year. Because with almost 90% of children who, according to recent VUB research, already choose a profession based on their gender at the age of 13, there is absolutely no question of equality. With the removal of boy/girl labels in the stores, a brand new gender-equal capsule collection and a coloring book that lets children dream outside the lines, JBC wants to lead by example.
La Redoute Intérieurs X Ma Petite Ecole Montessori
La Redoute Intérieurs and Oriane Peillon, founder of "Ma Petite Ecole Montessori", have collaborated on a collection that encourages children's autonomy and independence during various activities. The result? 10 pieces of furniture designed for the 4 zones of the Montessori bedroom: sleeping, learning and playing, clothing, and care. Exclusive and accessible creations, at a child’s level!
Sleeping: Because a good night's sleep is essential for children's development, a comfortable bed is invaluable. The bed in this collection is made of a warm, blonde wood and is flush with the floor. It has an open design and offers an unobstructed view of the room - a favourite of Maria Montessori!
Learning and playing: Because children between the ages of 1 and 6 grow so quickly, this collection includes a chair and a table that grow with them. They both have adjustable legs that can easily be adapted to the height of your child.
Books should be part of every child's room. The bookcase, made of solid beech, is equipped with 4 shelves where a small selection of books can be displayed. The covers face your child, so that they can make their choice independently. Besides reading, children obviously like to play. The handy shelves allow them to easily store their toys and keep their room tidy.
Babies and toddlers are fascinated by mirrors. By observing their reflection, they discover their identity and watch their movements. The detachable support bar encourages baby to stand up.
Clothing: As soon as children can walk, they can dress themselves and choose their own outfits. To help them a little, hang a small selection of their clothes in this wardrobe. Thanks to its integrated mirror, they can admire themselves in the outfits they picked out!
Care: Both the changing and the care table from the collection promote the independence and self-confidence of your child. The changing table is at floor level, so that you can change your baby in all safety, and they can get on and off it themselves. Thanks to the child-sized "bathroom", your child learns to wash his hands, face and teeth independently. You can never start self-care too early!
Available on laredoute.be from the beginning of September.