De zomer glipt beetje bij beetje uit onze handen, maar uit het oog betekent niet uit het hart! We genieten nog even van de laatste zonnestralen, maar gaan dan zelf aan de slag om onze buitentijd nog zo lang mogelijk te rekken. Gervi Outdoor breit een vervolg aan de zomer op je terras en in je tuin met 5 musthaves en maakt er een blijvend vakantieadresje van.
1/ Uit de wind: Pergola met sfeerverlichting : Tijdens het najaar durft de wind een aardige spelbreker te zijn als je toch nog van je tuin of terras wilt genieten. Gervi Outdoor zorgt ervoor dat de wind gaat liggen, maar blaast je met Aluvision van je sokken. Deze modulaire pergola’s met strak designontwerp creëren een afgesloten leefunit waar je languit kan genieten in je lounge of lekker kan tafelen. Zelfs bij het vallen van de avond blijf je met de ingebouwde ledverlichting in de gezellige sfeer.
2/ Uit het donker: De ultieme terrasverlichting : Nu de zomer stilaan wegebt en het licht van de zon met stilletjes met zich meeneemt, zorgt terrasverlichting voor het nodige streepje licht in de vroege duisternis. Al vraagt ieder terras of tuin om een andere lichtbron. Zo past op een terras met tuintafel een lange ‘Light My Table’-lichtslinger van Vincent Sheppard, terwijl een lounge aan het zwembad goed staat met een vloerlantaarn – zoals van Dedon of Todus.
3/ Uit de koude: Rond de vuurkorf : Je hebt gezellig, maar een vuurkorf overtreft gezelligheid op elke mogelijke manier. Met je vrienden of familie rond een knetterend vuur – al dan niet met een drankje en hapje erbij – doet je smelten van intens geluk. Verzamel rond het excentrieke vuurkorfmodel Dewdrop uit staal in de vorm van een druppel of koppel een najaarsbarbecue met de Ofyr of Mororo aan een verwarmend onderonsje. Zo ga je vurig het najaar tegemoet!
4/ Uit de grijze zone: Houd de kleur van de zomer vast : De zomer zit vol verrassingen, zo krijgen we vaak een schouwspel aan kleuren ter land, ter zee en in de lucht op ons bord. Die kleuren vertaal je ook na de zomer naar je tuin en terras. Denk maar aan de roze en oranje gloed van een zonsondergang, een helderblauwe oceaan of de frisse groene kleuren na een hevige plensbui. Gelukkig komt na regen altijd zonneschijn, want Gervi zorgt er met outdoorcollecties van XLBoom, Dedon, Fast, Vincent Sheppard... voor dat die kleuren niet hoeven te verdwijnen.
5/ Uit de stress: Ontsnap in de jacuzzi : Nog een extra reden of motivatie nodig om ook tijdens het najaar tijd buiten door te brengen? Ook al krijgt het najaar een vaak druilerig karakter, met een jacuzzi van Hotspring of Fusion verwarm je met gemak je lichaam én je geest. Ook je terras of tuin zelf tover je ermee om tot een letterlijke hotspot waar je uren kan vertoeven en kan ontsnappen aan de dagelijkse stress. Met wat bubbels in de hand geniet je van de bubbels in het water en ga je zorgeloos de winter tegemoet. www.gervi.be - www.gervi-outdoor.be
With winter just around the corner, we will have a wide choice of what to wear, from comfortable knitted co-ords to sparkling and shimering statement styles and everything in between. The accessories that will finish our looks will be just as diverse too. A bag that can double as a pillow under your arm? Or maybe a mini skirt topped off with a classic silky scarf knotted into a head wrap? Lets dive into five major trends that dominate our winter accessories collections.
1. Just can't quit the quilt trend
The quilted accessories trend has been going on for a while now and is here to stay, with cloud-like handbags that will make you look equal parts cozy and stylish .
2. Fur frenzy
On wintery days where things get a little more difficult, we all could need an emotional support dog. Alternatively, fall/winter 21 collections are offering us accessories that you can pet, with standout pieces that embody pure comfort.
3. 1920's meets 2020's
Accessory designers have been taking inspiration from the charming allure of the past. The color palette in this trend is natural with vintage elements that add the final nostalgic touch.
4. Practical carryalls
Go big or go home! Whether you're looking to go for a classic shape or a trendier piece, it is no longer necessary to sacrifice style for function, as with these larger than life bags practicality is key.
5. Heavy metal
Chunky chains prove that they are not going anywhere on next season's ravishing collections. Glossy links complete statement bags and belts, bringing a glimpse of brilliance into each and every look.
GUESS Originals is returning with its latest season collection for Fall, along with updates to its essentials clothingline, The GUESS Originals Kit Program. The program continues to be refreshed seasonally with core pieces and colors featuring premium fabrics and timeless designs for both men and women. The GUESS Originals capsule and Kit Program includes the brand division’s most contemporary denim styles and will be available beginning August 26, 2021, in select GUESS retail stores and guessoriginals.com.
GUESS Originals Collection
The Fall GUESS Originals Collection takes its design lead from the back-to-school season. The intention of the collection was to create an elevated look that pays homage to classic campus attire. Using authentic vintage GUESS pieces from the ‘90s, GUESS Originals developed a line assortment with an undertone of campus sports silhouettes like cardigans, varsity jackets, and jerseys. The collection also injects classic collegiate graphics, detailing, pattern and techniques such as regimental stripes, plaids, and chenille/varsity patches to create a modern prep vibe that allows people to express their own style.
GUESS Originals Kit Program
The KIT Collection features every-day, essential pieces that are carried over from previous collections, but refreshed in new, seasonal colorways. Each style featured in the GUESS Originals collection pairs back to the core styles offered in the Kit Program. Each silhouette included in the program emphasizes premium denim and heritage styles from the brand’s design archives.
The Kit pants are an assortment of elevated light twill cargo pants, light chino khaki woven pants, light to dark stonewash denim and the carpenter pant that has become the standout denim from the collection. The Kit Program also includes chambray shirts and pocket tees for men. The women’s GO Kit Program offers a variety of ribbed tanks, bodysuits, mid-thigh shorts, as well as a light and dark stonewash denim jacket. Men’s styles include an updated lightweight terry cloth on the crewnecks and is seen alongside breathable hoodies and shorts made to be worn year-round.
DIM protect menstruatieslips krijgen elegant kantje
Ongeveer de helft van de wereldbevolking krijgt er ooit mee te maken: maandstonden. Zo’n 20% van de Belgische vrouwen vindt haar regels nog altijd een taboeonderwerp en meer dan 70% van de Belgische vrouwen verstopt hygiënische producten op weg naar het toilet. Lingeriemerk DIM bracht onlangs een gamechanger op de onderkledingmarkt: de DIM Protect ‘period panty’. Een menstruatieslip gemaakt uit zacht, ultra-absorberend katoen, die volledige bescherming biedt tegen geurtjes en doorlekken. Dit laatste is belangrijk, als je weet dat voor 7 op 10 Belgische vrouwen lekken tijdens de maandstonden geen onbekend gegeven is. Vanaf vandaag komt DIM met een nieuw model van de menstruatieslip met een bikinisnit, afgewerkt met fijn geborduurde kant en uitgesneden details aan de zijden. Elegant, sexy en bovenal comfortabel. Dé slip bij uitstek om je aantrekkelijk en tegelijk vrij en zorgeloos te voelen tijdens de periode van de menstruatie.
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen die ovuleren het verleidelijkst worden bevonden en vrouwen zichzelf op dat moment ook aantrekkelijker voelen. Tijdens deze periode van de cyclus is de vrouw het vruchtbaarst en is meestal ook haar libido hoger. De menstruatie is een heel ander verhaal. Een opgeblazen gevoel, buikkrampen, humeurschommelingen en de occasionele puist wisselen elkaar af. Niet bepaald de geschikte mix om je een diva te voelen. DIM brengt soelaas met zijn nieuwe, elegante menstruatieslip met kanten afwerking.
Een vlekkeloos parcours
Voor de meeste vrouwen is de menstruatie geen lachertje maar eerder een bloedserieuze maandelijkse aangelegenheid. Uit een onderzoek van lingeriemerk DIM blijkt dat een verbluffende 70% van de Belgische vrouwen nog steeds angst heeft om te lekken tijdens haar menstruatie. De DIM Protect ‘period panty’ is door zijn vele laagjes en zijn speciaal ontwikkelde stof lekvrij en garandeert de hele dag, tot 12 uur lang, een aangenaam droog gevoel.
Veiligheid boven alles
Met deze nieuwe kanten menstruatieslip kan iedere vrouw niet alleen sexy door de tijd van de maand paraderen, maar ook zorgeloos haar vrouwelijkheid omarmen. De menstruatieslip kan worden gedragen zonder traditionele producten (cup of tampon) bij een normale tot hevige flow, of als back-up samen met andere hygiënische bescherming bij overmatig bloeden. Naargelang de hevigheid van de maandstonden kan je kiezen tussen de medium of heavy flow panty. De slip is bovendien een absolute aanrader om ongewenste verrassingen te voorkomen: in aanloop naar de maandstonden, bij vaginaal vochtverlies of lichte urinelekken.
Milieuvriendelijke maandstonden
Wist je dat de traditionele hygiënische wegwerpproducten samen zorgen voor een gigantische afvalberg? Als Belg gooien we in de loop van ons leven een duizelingwekkend getal van 10.000 tampons en/of maandverbanden weg. De plastics in deze producten zijn niet alleen schadelijk voor moeder aarde, maar ook voor ons eigen lichaam. Unleash your inner waste warrior! De menstruatieslips zijn perfect herbruikbaar: na gebruik simpelweg even uitspoelen onder koud water en vervolgens wassen op 30°C. Bovendien heb je slechts een drietal DIM Protect ‘period panties’ nodig om af te wisselen en gaan ze even lang mee als een standaard slip. Dit maakt dat de menstruatieslip op termijn zonder enige twijfel voordeliger is dan de traditionele producten. Ook een dikke plus voor de portemonnee dus!
Go with the flow
Al meer dan 60 jaar maken de innovatieve producten van DIM het leven van de vrouw makkelijker. Menstruatieslips zijn de nieuwste manier om tijdens de menstruatie te genieten van meer beweging, meer comfort en meer gemoedsrust. Zo kan elke vrouw vanaf nu haar flow op een meer natuurlijke manier ervaren. De nieuwe kanten afwerking van de slip zorgt ervoor dat ze zich op en top vrouwelijk voelt en dat ze zonder zorgen, als op een wolkje, door haar menstruatie kan zweven.
Lingerie brands Anita and Rosa Faia might have German roots, but the French influences in the fall/winter collections are undeniable. Two keywords for French lingerie are comfort and elegance. French women love refined, sophisticated styles with timeless design. Anita and Rosa Faia offer just that. Discover the new Orely, Sophia, Fleur and Colette sets below.
French dots: Orely
Romantic and dreamy with cheeky accents: the new Anita top comfort bra Orely enchants with French charm. The beautiful print with fine graphic mini dots makes the lace stand out beautifully. Either very chic in, black combined with rose-colored dots, or light white lace that contrasts modernly with grey mini dots. The bra is at least equally functional!
We can also find Orely in the Anita Care collection. The grey dot design à la française is featured on a soft and fresh white set.
Pure comfort: Sophia
The latest Sophia style with moulded cups is a true wonder when it comes to fit and comfort. The bra falls smoothly onto the skin and softly adapts to different body shapes and forms. In black, the embroidery is finished with grey yarn, adding a shimmering touch. In white, a soft apricot touch adds a stylish accent. Combined with a high waist brief, the comfort bra forms a classically elegant set. The decorative floral embroidery in the bra can is integrated on the front of the briefs, which has a soft stretchy border at the waist.
Marine shades: Fleur
The fashionable Fleur set stands for feminine charm. The modern, romantic style in lace is characterized by the soft pleats in the material and pattern, with different layers and surprising details. Now also available in beautiful marine blue: the deep blue lace on light blue Charmeuse shows the typical French color in its various shades.
Vive la Femme: Colette
Inspired by the French writer Colette, who was rebellious and self-confident in both life and love, Rosa Faia introduces a line that is sensual and lush, expressive and electrifying. The black set was made of Japanese lace. Precious gold and delicate lilacs draw beautiful flowers on the mesh fabric.
A new season means new surprising collections - beautiful Belgian brands in the picture.
CKS - looking to dress a new generation: CKS is a Belgian label that creates on-trend items for women, teenage girls and kids that can be put together into one-of-a-kind looks. Think of high-quality, easy-to-wear items with powerful prints, colors and surprising eye-catchers. The collections consist of reinvented wardrobe-essentials. From essentials with a twist to unique items that you dare to mix and match according to your style: looks that boost your self-confidence at any time. The autumn/winter season of CKS is all about the key items that can make a statement in your wardrobe.
New this fall is the CKS Teens collection, aimed at the trend-sensitive Gen Z, and kickstarted by a collab with Julie Vermeire. More celebrity collabs are announced, as an eco-responsible collection with Wearable Stories was launched on August 18th and a men’s collab with top chef Marcelo Ballardin will follow in September.
Mayerline Brussels - cocooning in style : Mayerline Brussels is a rooted Belgian fashion house that always stands for comfort, elegance and femininity. Clothing for real women, with real bodies. The brand and its second line Améline by Mayerline bring timeless classics, that can be combined in numerous ways – in qualitative fabrics, with a perfect fit. The brand has been focusing more and more on sustainability and environment-friendly, natural materials. The FW21/22 collections are colorful and all-season, with multifunctional pieces and possibilities to layer. Inspiration for the designs and hues was found in nature and the Roaring Twenties.
Ellen Kegels Fine Knitwear for Mayerline is Mayerline Brussels' first fashion collab. The Belgian fashion house has opted for a high-quality collaboration with a Belgian designer, who also guarantees natural, high-quality materials and sustainable design. That it is also about a female entrepreneur who supports other women is certainly no coincidence, since the female-driven Mayerline Brussels stands for 'women empowering women'.
LolaLiza - 20 years of dresses to impress: LolaLiza is blowing out 20 candles this season! A desire to indulge women of all ages with affordable fashion. That is how this 100% Belgian family-owned company, that exudes a pure lust for life, came into being. It is a brand that is an expert in dresses, and that inspires women in all of their forms to be who they really want to be. Sexy, comfy, elegant or simply extra festive – LolaLiza knows who women are and what they need.
LolaLiza is moving towards a greener future. Always looking forward, never backwards. By 2025, LolaLiza wants to be making over 50% of their range with recyclable or natural fabrics. For their this newly launched 'Step by Step' collection, LolaLiza uses many recyclable and natural fabrics for a collection full of sturdy pieces that exude power.
Caroline Biss - timeless attire for right now: Caroline Biss offers the modern, self-confident woman elegant and classy women's fashions with glamorous style. Perfectly fitting ready-to-wear collections that combine stylish simplicity, subtle colours and new materials - resulting in a contemporary yet timeless collection. Comfortable designs for every day of the week, weekend sporting outfits with just that little bit more, fashion dresses for a night out and sparkling party wear.
If you've got it, flaunt it. This season’s collection will turn heads. Caroline Biss dresses you for all festive occasions, from long lost birthday parties ‘till the mandatory family gatherings. Smarten up in timeless attire in which subtle colours and vivid tones are perfectly matched to balance out your party look.
Lore Van Keer - everyday luxuries : Lore Van Keer is a jewellery label from Antwerp with over a decade of experience in hand-crafted creative expression. The designs stand out through architectural flow, abstract volumes and contemporary refined luxury with a timeless twist.
Lore Van Keer launches Most Precious, a set of luxurious, statement rings that exude personality. By contrasting the color and emotional character of the stone with the more abstract, mathematical qualities of the diamonds and the architectural overall design of the piece, a balance is found in which each element feels essential. The personal relationship with the ring is fundamental. Because sometimes, it feels like the right stone finds you, not the other way around.
Diamanti Per Tutti - a killer collab with Lauren Versnick: Diamanti Per Tutti is a contemporary Antwerp jewelry brand. Inspired by everlasting lines and shapes, a Diamanti Per Tutti jewel is your everyday companion, never dominating, always making you feel confident, special and pretty.
For their FW21-collection they are proud to introduce their collab with Belgian producer, actress and model Lauren Versnick. Her LAUVE-collection launches in September and is inspired by the enigmatic tale of the phoenix, playfully hinting to its wings and claws. Every piece of the collection is named after the important women in Lauren’s life, who influence and inspire her to become the truest version of herself.
Wasted Atelier - Belgian deadstock with a kick : Wasted Atelier is known for creating unique statement pieces from deadstock. Wasted Atelier loves colorful prints and patterns and makes sure sustainable does not equal boring. The latest fall drop holds short boxy jackets with shimmering golden touches, powerful jumpsuits, one-of-a-kind kimonos and so much more
Lee Cooper - true green bluejeans : Lee Cooper is Europe’s oldest denim brand. English by origin, but Belgian ever since a Belgian family took over its license ten years ago. Since then the collection is designed in and produced for Belgium. And how the brand has changed! Although denim has never been the most sustainable fabric, Lee Cooper Belgium has been able to reduce the amount of water it takes to produce one pair of jeans from 100L down to just 2L. Over 70% of the Lee Cooper FW21 jeans are now green.
JBC - gender-equal back to school : In 2021, gender equality is top of mind and at the same time everyone realizes that we still have a long way to go. That is why JBC is opting for a gender-equal Back to School this year. Because with almost 90% of children who, according to recent VUB research, already choose a profession based on their gender at the age of 13, there is absolutely no question of equality. With the removal of boy/girl labels in the stores, a brand new gender-equal capsule collection and a coloring book that lets children dream outside the lines, JBC wants to lead by example.
La Redoute Intérieurs X Ma Petite Ecole Montessori
La Redoute Intérieurs and Oriane Peillon, founder of "Ma Petite Ecole Montessori", have collaborated on a collection that encourages children's autonomy and independence during various activities. The result? 10 pieces of furniture designed for the 4 zones of the Montessori bedroom: sleeping, learning and playing, clothing, and care. Exclusive and accessible creations, at a child’s level!
Sleeping: Because a good night's sleep is essential for children's development, a comfortable bed is invaluable. The bed in this collection is made of a warm, blonde wood and is flush with the floor. It has an open design and offers an unobstructed view of the room - a favourite of Maria Montessori!
Learning and playing: Because children between the ages of 1 and 6 grow so quickly, this collection includes a chair and a table that grow with them. They both have adjustable legs that can easily be adapted to the height of your child.
Books should be part of every child's room. The bookcase, made of solid beech, is equipped with 4 shelves where a small selection of books can be displayed. The covers face your child, so that they can make their choice independently. Besides reading, children obviously like to play. The handy shelves allow them to easily store their toys and keep their room tidy.
Babies and toddlers are fascinated by mirrors. By observing their reflection, they discover their identity and watch their movements. The detachable support bar encourages baby to stand up.
Clothing: As soon as children can walk, they can dress themselves and choose their own outfits. To help them a little, hang a small selection of their clothes in this wardrobe. Thanks to its integrated mirror, they can admire themselves in the outfits they picked out!
Care: Both the changing and the care table from the collection promote the independence and self-confidence of your child. The changing table is at floor level, so that you can change your baby in all safety, and they can get on and off it themselves. Thanks to the child-sized "bathroom", your child learns to wash his hands, face and teeth independently. You can never start self-care too early!
Available on laredoute.be from the beginning of September.
Het huis 29TH|OCTOBER breidt de collectie TIMELESS uit met een vegan capsulecollectie, twee modellen uit vernieuwende materialen en een tijdloos, verfijnd en vrouwelijk design: FLEUR, de mantel met colsjaal en FILARIA, de oversized kimono met hedendaagse uitstraling. Het Belgische huis is proactief bezig met de impact op het milieu en stelt duurzame waarden voorop. 29TH|OCTOBER slaagt erin om die ambitie te combineren met kwaliteit, natuurlijke materialen en artisanale productie.
Het Belgische huis 29TH|OCTOBER werd opgericht in 1992 en ontwerpt kleding voor mannen en voor vrouwen, vooral in leder, daim en duurzame wollen huiden. De confectie van de creaties is in handen van vakmensen die vanuit de ateliers van het merk in hartje Brussel werken. Het is een plaats waar knowhow, passie en oog voor detail hand in hand gaan.
De 29TH|OCTOBER familie straalt passie voor leder uit alsook respect voor goed uitgevoerd werk
die perfect passen als volledige look of in combinatie met andere creaties.
Eden Park drukt zijn stempel op het najaar en stelt een stijlvol en karaktervol silhouet voor. De Eden Park 2021 man is een gedurfd persoon en straalt zowel daadkracht, elegantie als een zekere eigenwijsheid uit. In deze collectie maken de details het verschil!
De snit is tot in de perfectie uitgevoerd, de lijnen zijn een streling voor het oog en de kleurencombinaties zijn logisch en eenvoudig. Er worden verschillende materialen gecombineerd en de details uit de rugbysport zorgen ervoor dat deze verzorgde en doordachte look net dat tikkeltje extra meekrijgt. De iconische blazer en de comfortabele jekker, het best open gedragen met een verhoogde hals, is een uitstekende combinatie. Voeg accessoires toe zoals een paar stevige lederen wandelschoenen en je creëert de perfecte stijl om overal ter wereld gezien te worden.
Eden Park is het eerste premium merk ter wereld met de rugbysport als inspiratiebron. De creaties zijn authentiek, hedendaags, elegant en met een duidelijke signatuur. Het merk straalt die typische doordachte Franse knowhow uit alsook die typische French Flair. Het huis Eden Park is aanwezig in 34 landen en heeft ondertussen ruim 534 verkooppunten.
Enough with those e-meetings, where our shoe taste didn't get the attention it truly deserves. We are reclaiming our freedom and preparing ourselves - and our closets - for all the festivitities happening soon. No more comfortwear, this upcoming season is all about luxury. And Floris van Bommel can definitely lend a hand in that, with their brand new and dashing FW21 collection.
Graceful and fun
Whoever knows Floris van Bommel, appreciates that this brand has it all: from classic elegance to rather bold designs. This FW21 collection is no different and might have never before looked so appealing. Interesting patterns, shiny materials and playful prints grace the upcoming women's collection, that was inspired by Paris in the fifties. Your favorite new pair is guaranteed to be among the styles below, whether that be a fun boot, sneaker or loafer.
Rebel style
For men this FW21 collection is full of must-haves in interesting shades. Floris van Bommel introduces fall and winter essentials for the true rebels, with eye for details and while uncompromising on quality. The patterns, prints, textures, use of metallics…every shoe is a showstopper and
Sustainable is the new standard. And step by step, LolaLiza too is moving towards a greener future. Always looking forward, never backwards. By 2025, LolaLiza wants to be making over 50% of their range with recyclable or natural fabrics.
In this newly launched collection, LolaLiza uses many recyclable and natural fabrics for a collection full of sturdy pieces that exude power. A jumpsuit, quilted jacket or black denim dress: a greener future is looking stylish at LolaLiza.
Overall, denim has never been the most eco-friendly garment one can have in their closet. That's why LolaLiza introduces eco wash denim pieces. This means the denim has been washed with low-impact chemicals and less consumption of water and energy. Cool but conscious, we'd say.
Also Eco Vero viscose, the sustainable version of viscose, is used in this collection. Eco Vero has the lightness, shine and comfortable wearability of viscose, but with a significant less environmentally damaging production process. It’s produced with less water and less emission. Just look at this dress, being all pretty and way less harmful for the environment.
Recycled polyester is a fabric that has been made out of recycled plastic bottles. Its production requires far fewer resources than that of new fibres and it generates fewer CO2 emissions. This sturdy padded jacket above, made out of recycled polyester, proves that being fashionable and eco-friendly at the same time isn’t that tough after all.
LolaLiza puts her money where her mouth is: in 2019 the retailer partnered up with Terre absl. Until September 1st 2021, you can bring in old clothes (of any brand) to a LolaLiza store which will then be reused or recycled. Like there is no tomorrow!
Terwijl we nog even van de zomer genieten, belooft ook het najaar warm en gezellig te worden. Overstock Garden introduceert de cozy country vibes van de populaire Cottage Core-trend op je terras met robuuste tuinmeubelen uit teak die tegen een winterstootje kunnen. Teak is back en een blijver op je terras want deze kanjer kan de gure wintermaanden overwinteren. Overstock Garden maakt je er met 3 redenen ongetwijfeld warm voor.
Warm najaar
Cottage Core dook vorig jaar op na de eerste lockdown, maar maakt nog geen aanstalten om zijn koffers te pakken. De cozy country vibes die de trend kenmerken, geven een moderne draai aan de klassieke en rustieke landelijke stijl. Gezelligheid troef dus, en dat vanaf dit najaar niet alleen in je woning. Overstock Garden geeft graag warmte en karakter aan je terras als verlengstuk van je interieur. Als eersteklas fans van de natuur heten we teak dan ook meer dan welkom.
Kan tegen een winters stootje
Kijk je er nu al tegenop om een beschermhoes over je buitenmeubilair te trekken? Teak heeft tijdens de wintermaanden eigenlijk geen beschermhoes nodig. Het tafelblad krijgt immers graag extra zuurstof bij vochtig winterweer. Heb je echter helemaal geen zin in een uitgebreide lenteschoonmaak met schuren en lakken, dan kan je toch een hoes gebruiken. Maar zet in dat geval een emmer of ander hoger element in het midden van je tafel zodat je hoes niet ‘plakt’ tegen het hout en je tafelblad toch nog voldoende zuurstof krijgt.
Een duurzame keuze
Hoewel hout vaak niet geassocieerd wordt met ecologisch, bewijst teak het absolute tegendeel. Teak is een uiterst duurzaam materiaal door de levensduur van het meubel en de hardheid van het hout. Het is ook een natuurlijk materiaal en kan dus gerecycleerd worden. Het teak waarmee Overstock Garden collecties als Pagino en Lacrima vervaardigt, draagt het SVLK-label. Dat is een certificaat uitgegeven door de Indonesische overheid aan bedrijven die legaal verantwoorde houtsoorten exporteren.
1 online bestelling = 1 extra boom
Sinds dit jaar startte Overstock Garden het One Tree Planted-programma op waarmee het haar steentje wil bijdragen aan het milieu en duurzaam ondernemen. Bij elke online bestelling gaat er vanaf nu 1 euro naar de organisatie die daarmee extra bomen plant, wereldwijd. Overstock Garden richtte zich daarvoor specifiek naar Azië omdat haar hout voornamelijk daarvan afkomstig is. overstockgarden.be
Summer doesn't seem to have started yet, and the new school year is already getting closer. We haven't felt much warmth from the sun this summer, but if the sun won't shine, then our kids will. This fall we're mixing and matching happy colors, all kinds of jeans, and sturdy jackets. Finish the look with a statement backpack and a funky printed pencil case. Because going back to school doesn't need to be boring!
Dress code : This year, happy colors and prints are the way to go. Pick your favorite in our selection of SUN68, GUESS Kids, CKS Teens and La Redoute Collections items. This school year, JBC stimulates children to dream. Whether you're a boy or a girl, you must feel empowered to dream of the profession you want. With an inspirational coloring book and sweaters for boys and girls with inscriptions like "When I grow up I wanna be a CEO," they set the tone.
The GUESS Kids FW21 collection is filled with surprises. Girls rebel with punk style, metallic sparkle and fashion-forward utility wear, while boys head to the great outdoors with retro ski and camping-inspired looks and Japanese racing attitude.
School supplies you need : JBC is known for supporting local talent. Once again, the Belgian brand organizes a Back to School Local Market with school supplies of different Belgian brands. Get ready for class in the Local Market on JBC.be or in JBC stores, with beastly pencil cases, beautiful and handy planners and vegan cookies..
From the Danube in Budapest, through the toreadors in Madrid, to the lights at Montmartre in romantic Paris. Is your school bag ready yet? High-end bag brand Jeune Premier takes you on a tour of Europe in their brand new F/W21 collection 'From Europe with Love'.
A cool backpack is the foundation of your school neccessities. Find them in all colors, sizes and print at JUTTU. Have you decided on your bag? Time to choose matching gadgets, like pencil cases, notebooks, water bottles, laptop cases and more.
Accessories to top it off : These SUN68 hats will keep boys and girls warm while looking cool. These boots are made for... making an impression when stepping into the new school year! La Redoute Collections makes sure you're putting your best foot forward.
In the Naturino world, the vegan segment is consolidated with the Flower Mountain for Naturino line. This capsule, which has come from the collaboration with Japanese designers, keeps the promise made with its sustainable DNA by offering super cool sneakers with uppers in tartan fabric, faux fur and synthetic leather combined with linings in recycled materials, cork insoles and ultra-light EVA bottoms, all strictly animal free.
Dat vakantiewoningen erg populair zijn gebleken tijdens de pandemie is intussen geen nieuws meer. Maar Belvilla, de specialist in vakantiewoningen, ziet de Belgen en Nederlanders haasje-over doen als het aankomt op vakanties in België. De Ardennen zijn daarbij enorm populair.
In 2020 en 2021 hebben onze zomers één ding gemeen: het leven en reizen met COVID. Dat resulteert uiteraard in een veranderd reisgedrag, maar het goede nieuws is dat mensen toch op reis gaan.
81% van alle boekingen naar België deze zomer (2021) zijn voor de Belgische Ardennen, waar je ook de meeste vakantiewoningen van Belvilla vindt. De Ardennen zijn dan ook een populaire plaats in België om op vakantie te gaan. Dat komt uiteraard door de prachtige natuur en de uitgebreide faciliteiten voor een actieve vakantie.
In het jaar voor de coronapandemie uitbrak, 2019, zagen de zomerboekingen voor België er als volgt uit: 51,1% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 35,1% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 7,8% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,7% van alle boekingen werd gedaan door Britten - 1,6% van alle boekingen werd gedaan door Fransen
Niet zo verrassend: de Belgen deden haasje-over met de Nederlanders, want in de zomer van 2021 werden de meeste boekingen voor België door… Belgen gedaan. Op reis in eigen land dus! Opmerkelijk weinig Britten kwamen nog naar het vasteland voor een vakantie in België : 65,3% van alle boekingen werd gedaan door Belgen - 27,8% van alle boekingen werd gedaan door Nederlanders - 3,9% van alle boekingen werd gedaan door Duitsers - 1,5% van alle boekingen werd gedaan door Fransen - 0,3% van alle boekingen werd gedaan door de Britten
Belvilla heeft een breed aanbod van unieke vakantiewoningen voor een zonvakantie, een weekendje weg of een weekje wintersport. Het aanbod bestaat uit ruim 40.000 huizen in 20, voornamelijk Europese, landen. Unieke vakantiehuizen met typische kenmerken uit de regio waar ze zich bevinden, op mooie locaties, of dat nu aan de kust, hoog in de bergen, het platteland of in de stad is. Het grote voordeel: je hebt veel privacy en kan met je bubbel op reis. Of die nu groot of klein is.
Belvilla is marktleider in de Benelux en een van de grootste Europese spelers op het gebied van vakantiehuizen. Belvilla maakt onderdeel uit van OYO Vacation Homes. Voor meer informatie ga naar: www.belvilla.be
Sober, chic en empowerment. Het zijn drie termen die zowel Mayerline als het fair wear merk LN Knits van ontwerpster Ellen Kegels typeren. Het Belgische modehuis Mayerline Brussels kiest voor deze eerste fashion collab voor een hoogwaardige samenwerking met een Belgische designer, die ook garant staat voor natuurlijke, kwalitatieve materialen en duurzaam design. Dat het bovendien gaat om een vrouwelijke ondernemer die andere vrouwen steunt is beslist geen toeval, aangezien het female-driven Mayerline staat voor 'women empowering women'.
De collectie omvat zes items, telkens in verschillende kleuren, en is vanaf 6 september in een selectie van Mayerline-winkels & online verkrijgbaar.
Ellen Kegels is de oprichter van LN Knits, het Antwerpse fair wear merk. De hoogwaardige knitwear collecties zijn niet enkel prachtig zacht, maar ook eerlijk en duurzaam. Alle stukken zijn handgemaakt en bieden een beter leven voor de lokale bevolking hoog in de Andes. Dankzij het breien van de items verdienen meer dan 350 Peruviaanse vrouwen en hun gezinnen immers een vast inkomen.
Ellen Kegels: "We bieden de vrouwen een eerlijk loon, maar ook andere voordelen zoals kinderopvang. We proberen ook via female empowerment hen te stimuleren en motiveren om in Peru voor hun rechten op te komen. We geven hiervoor begeleide coaching sessies om hen zo sterk mogelijk in hun schoenen te laten staan. Het is erg fijn om te zien dat na 10 jaar samenwerken, het leven van deze vrouwen er jaar na jaar op vooruit gaat."
De collab met Mayerline
"Samen met Mayerline heb ik stukken ontwikkeld voor een klassedame. Tijdloos breiwerk dat mooi combineert met de modecollecties van Mayerline zelf", aldus Ellen. "Het zijn basisstuks die zowel gekleed als casual gedragen kunnen worden. Erg fijn om te zien hoe twee Belgische modemerken zo harmonieus samen een collectie kunnen ontwikkelen."
Bij Mayerline bevestigt Collection Manager Liesbet Kimpe dat: “Als modemerk creëert Mayerline jaar na jaar kwalitatieve collecties die uitgepuurd zijn vanuit een vakmanschap voor hoogstaande tailoring en liefde voor mode. Onze collecties combineren hedendaagse trends met een kwaliteit die jàren meegaat. Dat is de basis van wat we doen. In dat kader paste wat Ellen brengt perfect bij onze aanpak. We delen een gedrevenheid voor kwaliteit en zorg voor vrouwen en brengen allebei items die tijdloos hun waarde behouden.”
Cocoonen in baby alpaca
Kegels streeft ernaar om alle vrouwen warm te houden in baby alpaca knitwear. Alpaca is enorm zacht, maar reguleert ook je lichaamstemperatuur, waardoor je het nooit te warm of te koud hebt in een trui van het materiaal. Omdat het hypoallergeen is, kun je het ook op je blote huid dragen.
Intergenerationeel
Voor de campagnebeelden vond Mayerline Ellen Kegels bereid om samen met haar mama het gezicht van de collab te zijn. Ook dat is een heel bewuste keuze van zowel Ellen als Mayerline. “We zoeken er steevast naar om vrouwen te verbinden”, vertelt Marketing Manager Katrien De Cannière, “en dat over generaties heen. Het belang van een uitstekend product, een mooie pasvorm, superieure kwaliteit en een zoeken naar tijdloze elegantie delen vrouwen over generaties heen. Dat is een warm en waarderend verhaal waar Mayerline van nature op inzet.”
Tijdloze elegantie en eigentijds comfort : De Fall/Winter '21-collectie van Belgisch modehuis Mayerline Brussels is een sublieme contradictie van eenvoud en plezier. Heerlijk cocoonen in de zachtste, kwalitatieve mode en tegelijk dromen over die eerste echte party's in feestelijke outfits die knipogen naar de Roaring Twenties van de vorige eeuw. We zoeken veiligheid en zekerheid, maar we hunkeren ook naar een gezonde dosis fun. Het verlangen naar vrijheid is groot. In afwachting daarvan hullen we ons in duurzame comfortabele modestuks, terwijl we reikhalzend uitkijken naar die eerste gelegenheid voor hoge hakken en een party outfit.
Mayerline en tweede lijn Améline by Mayerline staan steeds voor comfort, elegantie en vrouwelijkheid in hoogwaardige stoffen, met een perfecte pasvorm. Het merk brengt tijdloze snits en interpretaties van de modetrends die op tal van manieren gecombineerd kunnen worden. Details maken de stukken absolute eyecatchers. Naast het gebruik van natuurlijke materialen, legt Mayerline ook een grote focus op duurzaamheid.
Het nieuwe normaal: tijdloze elegantie met een flamboyante touch. De nieuwe kleurrijke collecties van Mayerline en Améline vangen de tijdsgeest in eenvoudige, tijdloze silhouetten. Popeline overhemden op elegante pantalons worden afgewisseld met vernieuwende, rijkelijke stuks in zijdeachtige materialen, hier en daar met een dosis sparkle. Door te denken in laagjes kun je alle stukken all-season maken: een luchtige jurk wordt de perfecte herfstlook met een fijne rolkraag of een debardeur.
Alle items zijn multifunctioneel: een corduroy hemd als jas, een cardigan als trui, een hemdjurk over een pantalon en top. Met items die je ongeacht het weer kunt blijven doordragen, legt Mayerline ook de nadruk op duurzaamheid. Less (kwalitatiteve stukken) is more! En wordt het toch extreem koud of guur, dan biedt een geweldige selectie knuffelzachte teddyjassen of een comfortabele parka een oplossing.
Comfort, zachtheid en cocoonen: Mayerline en Améline brengen comfort en eenvoud in een collectie gemaakt met aandacht en zorg. Dat vertaalt zich in zachte, natuurlijke kleuren en rustgevende neutrals. Een uitgebreide collectie knitwear om in te cocoonen, maar gekleed genoeg voor home working. Zacht bont en teddy, crushed velvet en jersey in ruime, comfortabele pasvormen: ideaal om jezelf in te hullen. Zachtheid is troef, maar draagcomfort is ten alle tijde key.
Duurzaamheid en inspiratie uit de natuur: Mayerline focust op duurzaamheid met milieuvriendelijke, natuurlijke materialen als katoen, viscose, wol en kasjmier. Sober en chic is de boodschap. Voor het kleurenpalet van FW21 vond Mayerline inspiratie in de natuur: de nadruk ligt op kakigroen en andere gedempte kleuren als beige en bruin. Het merk knipoogt ook naar het leven in de oceaan met blauwe tinten en vloeiende, zijdeachtige stoffen.
Phantom, de nieuwe geur voor mannn van Paco rabane
Maak kennis met de paco galaxy en ga helemaal op in een intergalactisch feest waarvoor iedereen is uitgenodigd. Waar je kunt zijn wie je maar wilt zijn. Wie je ook bent. Van welke planeet je ook komt. De meest feel good geur aller tijden. Een futuristisch aromatische geur, met een verkwikkend groen vleugje citroen en romige lavendel.
De eerste geur die werd gecreëerd door menselijke creativiteit te stimuleren met kunstmatige intelligentie. Het meest disruptieve design ooit en de allereerste volledig connected geur. Tik met je smartphone jouw flacon aan en maak kennis met je nieuwe wingman PHANTOM.
Een gedurfde uitnodiging om buiten de platgetreden paden te treden en het leven te vieren. De perfecte belichaming van het motto #daretobedifferent…1000% feel-good. 1000% paco rabanne.
PHANTOM : Meer dan een flacon alleen: de eerste volledige connected flacon
Het geheim? In de spraydop van elke 100ml en 150ml flacon zit een contactloze NFC-chip ingebouwd. Raak dus gewoon het hoofd van je PHANTOM aan met je smartphone. Dat is alles! Dan ben je verbonden met het PHANTOM-universum... Met exclusieve content samengesteld door paco rabanne: interactieve filters, gepersonaliseerde playlists, augmented reality, interactieve games en meer. Is je smartphone niet in staat om te verbinden? Geen probleem! De QR code op de verpakking brengt je er ook naartoe.
PHANTOM : Meer dan parfumerie alleen: menselijke emotie, versterkt door kunstmatige intelligentie, ontwikkeld in Grasse. Een echte gamechanger. De toekomst van parfum. Een futuristische aromatische geur, schitterend en gestroomlijnd als een futuristische snelheidsduivel... Welkom bij Parfumerie 2.0!
PHANTOM laat je heerlijk ruiken. Vanzelfsprekend. Als merk staat paco rabanne bekend om gedurfde, krachtige en onmiskenbare geuren. Maar deze nieuwe geur gaat veel verder dan alleen een heerlijke geur. In feite spray je met PHANTOM een goed gevoel op je huid.
Hoe dat werkt? Door het vakmanschap van luxe parfumerie te combineren met nieuwe technologie. Voor de creatie van PHANTOM heeft paco rabanne een dreamteam samengesteld met de vier allerbeste parfumeurs van IFF: Loc Dong vanwege zijn overrompelende creativiteit, Juliette Karagueuzoglou vanwege haar uitmuntende kennis van natuurlijk materiaal, samen met de meesterparfumeurs Dominique Ropion en Anne Flipo vanwege hun talent om de krachtigste, meest duurzame geuren van paco rabanne te verfijnen.
De missie: een parfum bedenken dat je sexy, zelfverzekerd en energiek maakt. De superkracht: Augmented Creativity – een geavanceerd creatief proces dat kunstmatige intelligentie gebruikt om menselijke inspiratie te vergroten, voor het allereerst toegepast in de parfumerie voor paco rabanne. Augmented Creativity stelde het kwartet in staat om ver boven eigen knowhow en artistieke gevoel uit te stijgen. Om te experimenteren met onverwachte geurcombinaties. De exacte ingrediënten te selecteren die een sexy identiteit en een gevoel van zelfvertrouwen en energie stimuleren en vervolgens de formulering te verfijnen.
Hoe kunnen we die sensationele geur omschrijven? Een spel. Een clash. Een verleidelijke, bijna verslavende aromatische geur die een verkwikkend groen vleugje citroen combineert met ultraromige lavendel.
PHANTOM : Meer dan ingrediënten alleen: duurzaamheid
Passend bij het luxe vakmanschap van Grasse, de Franse hoofdstad van de parfumerie, met geavanceerde extractietechnieken. De aanschaf van eersteklas natuurlijke ingrediënten, de gemeenschappen die ze ontwikkelen ondersteunend. Ter bescherming van onze planeet. Dat is de visie van paco rabanne op de toekomst van parfum.
Voor PHANTOM werkte het merk samen met IFF-LMR Naturals, een bedrijf dat vooroploopt qua duurzaamheid. Het werd in 1983 opgericht en had altijd al het uitgangspunt om 100% natuurlijke extracten van hoge kwaliteit te leveren – met een strikt ethos van volledige transparantie, toewijding aan milieubeheer en duurzame ontwikkeling.
Onze patchoeli is afkomstig uit Indonesië en vervolgens opnieuw gedistilleerd in Grasse. Onze vetiver uit Haïti is gecertificeerd als "For Life" – een wereldwijde norm voor ethisch verantwoorde, milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoorde ingrediënten. Onze lavendel combineert een lavandel-hart dat uitsluitend in Grasse is vervaardigd voor paco rabanne, duurzame lavendelolie en organische lavandine absolute enfleurage 2.0 – een extractietechniek die aan het eind van de 18e eeuw in Grasse het levenslicht zag en in de 21e eeuw geperfectioneerd is.
En voor wie voor groots wil gaan: de PHANTOM 150ml flacon is eveneens een navulbare flacon.
Loredana Falone ontwerpt capsulecollectie voor CKS
Voor de nieuwste samenwerking van het FW21-seizoen viel de keuze van het Belgische fashionlabel CKS onder meer op designer en entrepreneur Loredana Falone van het duurzame merk Wearable Stories. De langverwachte eco-verantwoordelijke pre-fall damescollectie is te koop vanaf 18 augustus in de CKS-winkels, op de webshop en in geselecteerde wholesalepunten.
Loredana liet in juni weten dat ze Wearable Stories verlaat, maar ze ontwierp deze collectie samen met CKS volledig volgens de principes van Wearable Stories. De ontwerpfilosofie van de Belgische Loredana Falone ademt sustainability. En dat is ook te zien aan de conscious samenwerking met CKS. Het vrouwelijke en authentieke karakter van Wearable Stories smelt in de capsulecollectie mooi samen met de eigentijdse twist en de frivole touch van CKS.
De vlotte samenwerking tussen Falone en CKS en de mix van ideeën werd vertaald naar vrouwelijke silhouetten gemaakt in de zachtste stoffen met een fris kleurenpalet. “Deze collectie straalt optimisme uit. Het is een verlangen naar meer vrijheid. Opnieuw sociaal kunnen zijn. De capsule combineert dan ook verschillende stijlen die zich perfect lenen voor vele gelegenheden. In de collectie zit een denim capsule en knitwear capsule die perfect onderling combineerbaar zijn. Aangevuld met enkele layering pieces en jurken is deze collectie perfect om het herfstseizoen in te zetten.”
Een verrassend spel van bold shoulders, volumineuze mouwen en luxueuze basics vormen het recept voor de key pieces in je herfstgarderobe. De prefall-collab is een tijdloze en erg vrouwelijke capsulecollectie, ontworpen om lange tijd te worden gebruikt en geliefd.
zet het schooljaar in met ‘De kracht van woorden’ collectie
De Franse kinderkledingketen Tape à l’œil opende zaterdag feestelijk een eerste filiaal van hun nieuwe ‘TAO Kids’ wereld in Schoten, in goed gezelschap van Elisa Guarraci, Jolien Puype en meer. De nieuwste collectie ‘De kracht van woorden’ werd ook meteen voorgesteld. De collectie is gebaseerd op een interactieve workshop van de Brussels poetry slam artieste Joy met vier jonge kids die aan de start van het nieuwe schooljaar staan. Tape à l’œil wil kinderen stimuleren om positieve boodschappen zoals ‘Use your voice’ letterlijk en figuurlijk uit te dragen en zo het schooljaar sterk van start laten gaan.
#BOOSTTALENT
Het Franse Tape à l’œil ontstond in 1993 onder de naam ‘0-13 comme des grands’. Anno 2010 opende de eerste winkel in België, in Froyennes (Doornik). In België is het merk intussen een vaste waarde in elke kindergarderobe dankzij het stijlvolle aanbod, de toegankelijke prijzen, de kwaliteitsvolle stuks en een duurzame aanpak. Tape à l’œil heeft als missie kinderen te helpen bij het ontwikkelen van hun talenten: #BOOSTTALENT. Met hun kledij willen ze kinderen vooral een comfortabel gevoel geven, vrij om zichzelf te ontdekken en fantasieën de vrije loop te laten. Ze zijn ervan overtuigd dat we op deze manier de wereld beslist beter, meer verenigd en rijker van kleur kunnen maken.
De kracht van woorden
Om het nieuwe schooljaar goed in te zetten, lanceert Tape à l’œil een kleurrijke, speelse collectie die de kracht van woorden benadrukt. Geschreven, geschreeuwd, gezongen, gedragen: woorden laten ons iets voelen, doen ons reageren en stellen ons in staat om te dromen.
Daarom bracht het merk vier kinderen die staan te popelen om aan het nieuwe schooljaar te beginnen – Gina, Lubin, Lola en Sacha - samen met Joy, een Brusselse artieste in slam en spoken word, een moderne vorm van voordracht van poëzie. Gina, Lubin, Lola en Sacha werden geselecteerd na een oproep op sociale media. Tape à l’œil kiest er resoluut voor om met kinderen samen te werken die rechtstreeks uit hun eigen publiek komen en dus het merk uitdragen als ambassadeurs.
Met de hulp van Joy, liet Tape à l’œil hen de kracht van woorden zelf ontdekken in een interactieve workshop. Zo schreven ze hun eigen slam en combineerden ze de meest krachtige woorden tot een sterk geheel.
‘Slam is voor mij een kunst, die het mogelijk maakt te delen, te manifesteren en te pleiten, met het gebruik van poëzie. Deze kunst te kunnen uitvoeren met vier getalenteerde, jonge kinderen is voor mij enorm leerrijk en inspirerend’, zegt Joy.
Het resultaat van de slam-workshop werd vertaald in een kleurrijke Back to School collectie. Die bestaat uit stuks voor baby’s, jongens, meisjes en tieners. Positieve boodschappen en krachtige statements zoals ‘Use your voice’, ‘Love yourself’ en ‘Be a legend’ sieren de collectie.
Tape à l’œil wordt TAO Kids in Schoten
‘De kracht van woorden’ collectie is sinds zaterdag ook verkrijgbaar in de gloednieuwe TAO Kids winkel in Schoten. Het gaat om de eerste winkel onder de TAO Kids vlag. Om het merk toegankelijker te maken voor Nederlandstalige klanten werd gekozen voor deze naam.
‘De eerste TAO Kids winkel in Schoten is een erg belangrijk pilootproject voor ons,’ zegt Bernard Sombreffe, Europe Retail Director bij Tape à l’œil. ‘Met TAO Kids willen we onze aanwezigheid in Vlaanderen versterken, samen met de band met onze Vlaamse klanten. Op termijn willen we, net zoals in Wallonië, een tiental winkels hebben in Vlaanderen en de go-to winkel worden voor kinderkleding die hip, toegankelijk en elke dag een beetje meer verantwoord is.’
Duurzame mode is een missie die verankerd is bij TAO. Het merk kan vandaag de helft van zijn producten op een ecologische manier produceren. De babycollectie is daarboven gemaakt met 100% biologisch katoen.
In de winkel kunnen klanten alle Tape à l’œil collecties shoppen, zoals onder andere TAO Tweens, een collectie speciaal ontworpen voor tieners van 10 tot 16 jaar, en TAO Baby. Centraal in de winkelbeleving staat de persoonlijke connectie tussen merk en klant. Zo zijn er verschillende leuke backdrops in de winkel geïnstalleerd, die ouders toelaten om leuke foto’s van hun kinderen in de Tape à l’œil collecties meteen te delen op sociale media.
Zaterdag werd de winkel in Schoten feestelijk geopend. Pers en influencers, zoals Jolien Puype en Elisabeth Haesevoets, werden ontvangen met een hapje en een drankje. Voor de kleinsten was er ook een DJ aanwezig, die hen aan het dansen zette. Elisa Guarraci organiseerde een workshop waarbij kinderen zich samen artistiek konden uitleven op een groot doek. Ouders konden ondertussen genieten van een persoonlijke shopping ervaring. Herinneringen aan deze onvergetelijke dag werden vereeuwigd dankzij de photobooth.
Momenteel heeft Tape à l’œil 26 winkels in België: 19 in Wallonië, 4 in Brussel en met het filiaal in Schoten nu ook 3 in Vlaanderen.
Praktisch TAO Kids Schoten: Bredabaan 1211, 2900 Schoten. Openingsuren winkel: dinsdag tot en met zondag van 10.00 - 18.00
en lanceert gendergelijke capsulecollectie en kleurboek
Belgisch familiebedrijf zet nieuwe schooljaar gendergelijk in. Anno 2021 is gendergelijkheid top of mind en tegelijkertijd beseft iedereen dat we nog een lange weg af te leggen hebben. Daarom kiest JBC dit jaar voor een gendergelijke Back to School. Want met bijna 90% van de kinderen die volgens recent VUB onderzoek op 13-jarige leeftijd al een beroep kiest op basis van zijn of haar gender, is er absoluut nog geen sprake van gelijkheid. Met het verwijderen van jongens/meisjes labels in de winkels, een gloednieuwe gendergelijke capsulecollectie en een kleurboek dat kinderen buiten de lijntjes laat dromen, wil JBC alvast het goede voorbeeld geven.
Uit recent VUB-onderzoek naar stereotiepe beroepsvoorkeuren van jonge tieners in Vlaanderen bleek begin dit jaar nog dat gendernormen zowel voor meisjes als jongens leiden tot stereotiepe beroepsvoorkeuren. Maar liefst 91% van de jongens en 85% van de meisjes werd in de studie ingedeeld in de juiste gendercategorie op basis van hun beroepsvoorkeur. Dat zijn bijvoorbeeld jobs zoals elektricien, software ingenieur, metselaar en brandweerman voor jongens gezien zij verwacht worden technisch, fysiek sterk, dominant en moedig te zijn. Vrouwen zouden dan weer zorgzaam en sociaal zijn en vooral ook bezig met schoonheid. De bijpassende gendernormatieve beroepskeuze is dan traditioneel kleuterleidster, verplegend personeel of bijvoorbeeld kapster.
“Dat de heersende gendernormen vandaag nog steeds zo’n grote impact hebben op de beroepskeuze van onze kinderen deed ons enkele maanden geleden de ogen openen. Als Belgische ondernemer én familiewinkel hopen wij juist dat kinderen los van hun gender een vrije keuze kunnen maken in de arbeidsmarkt. We willen kinderen buiten de lijntjes laten dromen over wat ze willen worden. JBC wil daarom vanaf nu bewuster omgaan met die heersende stereotypen en ze dan ook actief aanpakken.” aldus Ann Claes, Chief Buying Officer van JBC.
‘When I grow up, I wanna be a CEO’
JBC voegt de daad meteen bij het woord en lanceert vanaf maandag 16 augustus een hele reeks initiatieven om het nieuwe schooljaar gendergelijk in te zetten. Zo verwijdert de keten in haar winkels vanaf heden alle bordjes en verwijzingen naar jongens/meisjes. In plaats daarvan zullen deze vervangen worden door aanduidingen per leeftijdscategorie (baby’s, kinderen en tieners).
Daarnaast stelt JBC ook vol trots een gloednieuwe gendergelijke capsulecollectie voor. Toffe sweaters met opschriften zoals ‘When I grow up, I wanna be a CEO’, ‘game developer’ of ‘firefighter’ zijn beschikbaar voor alle jongens en meisjes.
Met het ‘Droom buiten de lijntjes’ kleurboek wil JBC kinderen ten slotte letterlijk maar vooral figuurlijk buiten de (job)lijntjes laten kleuren. Met een leuke mix van onverwachte en gewone beroepskeuzes zoals brandweervrouw, F1-pilote, bouwvakster, ballerino, DJ en game developer wil JBC mee helpen om stereotypen te doorbreken. De tekeningen werden gemaakt door Belgische illustratrice Manon Hermans.
Oog op de toekomst, samen met expert Steven Gielis
Naast alle initiatieven in de winkels, wil JBC ook families inspireren om meer bewust stil te staan bij gendergelijkheid. Daarom haakten ze expert Steven Gielis aan bij hun initiatief. Gielis is bekend als lector Orthopedagogie bij AP Hogeschool en de bezieler van ZITDAZO, een online community die ouders samenbrengt rond thema's als weerbaarheid en hoogsensitiviteit.
“Ook bij JBC laten wij ons, zoals zovelen, nog vangen door stereotypen. Maar we willen hier voortaan actief aan werken en laten ons hiervoor dan ook bijstaan door expert Steven Gielis. JBC wil bovendien steeds verder evolueren en dat doen we met alle initiatieven die we vandaag lanceren.” aldus Katrien Vangrunderbeeck, woordvoerster bij JBC.
Praktisch: De capsulecollectie is vanaf maandag 16 augustus beschikbaar in de JBC winkels en online. Ze is beschikbaar vanaf maat 92 tot maat 170, prijzen variëren tussen 24.95 euro en 29.95 euro.