Inhoud blog
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    10-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen beleven in Tsjechië

    De paasvakantie is ideaal om de lente te vieren en om te ontdekken hoe deze feestdag in het buitenland wordt gevierd. In Tsjechië is Pasen een feest vol tradities en gebruiken. Van het eten van traditionele paasbroodjes, het schilderen van eieren tot de bijzondere traditie om meisjes “zweepslagen” te geven met een wilgenvlecht. Op deze vijf plekken kun je het ultieme paasgevoel in Tsjechië beleven.

    1. Paasmarkten in Praag : Hoewel ze minder bekend zijn dan de kerstmarkten, heeft Praag ook elk jaar paasmarkten. Tussen 2 en 24 april strijden de kramen in kleur en koopwaar op het Oude Stadsplein en in andere hoeken van de hoofdstad. Struin tussen tientallen kraampjes met gevlochten manden, traditioneel gebak en kraslice, kostbare handgeschilderde paaseieren. De lammetjes caké beránek en de gevlochten broodjes jidášky zijn typische Tsjechische lekkernijen voor Pasen.
    2. Vier Pasen in Brno : De viering van Pasen in de stad Brno omvat een bezoek aan de levendige vlooienmarkt op het Vrijheidsplein (náměstí Svobody). Tussen 8 en 17 april zijn er meer dan 40 kraampjes die je verleiden met de delicatessen, handwerk, de kleurrijke paaseieren en de typische gebakjes. Naast winkelen, biedt Brno een aanvullend programma met muziek als hoofdrol. Folkloristische groepen paraderen over de pleinen die de atmosfeer vullen met de geluiden van zimbal, terwijl de wijn uit de regio Zuid-Moravië je uitnodigt om je dorst te lessen en de vreugde van dit festival te verlichten. Het meest religieuze aspect is gereserveerd voor het Paasfestival van de heilige muziek, dat wordt gehouden in de kerken en kathedralen van Brno (van 10 tot 24 april).
    3. Groen bier bij Starobrno-brouwerij in Brno : Witte Donderdag staat in Tsjechië bekend als Groene Donderdag en op deze dag is het traditie om voedsel van deze kleur te eten, zoals spinazie of brandnetel. Er wordt zelfs bier van deze kleur gebrouwen. Elk jaar produceert de Starobrno-brouwerij een groen bier, speciaal gemaakt voor Witte Donderdag. De traditie duurt maar een paar dagen, dus mis de kans niet om dit unieke groene bier te proeven. Geniet van een glas bij de Starobrno brouwerij in Brno of in een van de andere bars in het hele land.
    4. Levende tradities in het Wallachijs openluchtmuseum : Het openluchtmuseum in Ro¸nov pod Radhoštěm in Moravië is een plaats die de juiste setting heeft om het verleden tot leven te brengen en om de paastradities te demonstreren. Drie dagen lang,  van 16 tot 18 april, worden verschillende religieuze en heidense gebruiken beoefend, zoals paaseieren schilderen, Judas broodjes (jidáše) voorbereiden, het zoete brood mazanec bakken en de meisjes "zweepslagen" geven met een wilgenvlecht. Deze laatste traditie is trouwens onschuldig. Jongens maken zweepjes van gevlochten wilgentakken en tikken op paasmaandag op de billen van de meisjes, als begroeting van de lente en de verjonging van de natuur. Door de meisjes ermee te slaan, dragen de jongens deze kracht aan hen over. De meisjes en vrouwen belonen hen met een ei en versieren de zweepje met een lint. Dit spel gebeurt in bijna elk dorp in Tsjechië.
    5. Paasprogramma in kasteel Křivoklát : Terwijl Tsjechische kastelen en paleizen het hele jaar door nostalgie en geschiedenis verhullen, openen velen van hen tijdens Pasen hun deuren om de komst van het meest bloemrijke seizoen te vieren. De binnenplaats, kelders en ruime kamers bieden, zoals bij kasteel van Křivoklát, gevarieerde dansprogramma's, workshops paaseieren schilderen en het beoefenen van oude ambachten in het weekend van 15-17 april.

    Meer informatie: www.visitczechrepublic.com/nl

     

     





    10-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Candy splash

    cotton candy colors on the beach

     

    Summertime brings joy and carelessness into our lives. And so does Banana Moon's beachwear line, which savors summer and offers a real dopamine boost. The cotton candy shades of Banana Moon's SS22 collection light up sunkissed skin, while the details, ruffles and fun prints are guaranteed to turn heads. It's probably time to book your vacation and make a splash in these designs.

    From pool parties to days at the beach, these stunning ensembles go a long way. Mix and match them to your heart's desire, this summer truly anything is possible.

    Whether you prefer cotton candy pink, a calming tropical blue or if you're looking to channel nature with the tranquility of a green ensemble, Banana Moon has got you covered.











    09-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische primeur: JBC opent winkel in Fortnite

    Familiebedrijf JBC zet in op beleving in de metaverse. Een primeur in de Belgische retail: vanaf vandaag is JBC ook te vinden in de gamingwereld. Het familiebedrijf creëert namelijk een digitaal filiaal en bijhorende challenges in de razend populaire game Fortnite. Dit doen ze samen met Esports-expert Alexander Dumon, waarmee ze begin dit jaar GAME TIME! lanceerden, een wegwijzer voor ouders in de gaming en Esports wereld. De JBC Fortnite winkel is een volgende innovatie op digitaal vlak. “De JBC Fortnite challenge is echt een next-level project. Deze digitale winkel biedt een heuse ervaring met uitdagende leuke en korte trials. Een unieke experience voor spelers van elk niveau”, vertelt Alexander.

    Next step in de metaverse

    Als modemerk voor families weet JBC dat gamen een deel van de leefwereld van (jonge) kinderen is. Daarom zetten ze begin 2022 samen met Esports-expert Alexander Dumon in op het informeren van ouders over gamen. Via hun digitale wegwijzer GAME TIME! maakten ze ouders mee wegwijs in de digitale wereld van hun kinderen. Met hun Fortnite Challenge zet JBC nu een belangrijke volgende stap, waarbij ze zich richten op de jonge gamers zelf.

    Bart Claes, CEO van JBC, voegt toe: “Wij zijn fier om als eerste Belgische speler een winkel binnen een populaire game als Fortnite op poten te zetten. Bij JBC staat het informeren en inspireren van families op een laagdrempelige manier centraal. De wereld van families evolueert, en dus evolueert en innoveert JBC mee. Dankzij dit digitaal huzarenstukje zijn we ook in de leefwereld van onze kleinste klanten aanwezig met een unieke beleving”.”

    De echte JBC beleving, online

    De JBC-winkel in Fortnite is gebaseerd op de JBC K'dee in Quartier Blue, Hasselt. Samen met een team gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte werelden in Fortnite, creëerde Alexander de digitale winkel.

    “Wanneer spelers de digitale JBC-winkel binnengaan, voelen ze meteen ‘dit is JBC’. Alles in de winkel is gemaakt met elementen die het spel ons aanbiedt, in totaal zo’n 90.000 onderdelen. In de digitale winkel wordt geen kleding verkocht, wel kan je er deelnemen aan de JBC Fortnite challenge. Spelers kunnen in de winkel rondlopen, springen, een parcours volgen en natuurlijk, de finale challenge spelen.”

    De challenge zelf bestaat uit drie onderdelen: explore, collect & win.

    1. Explore: Ontdek en loop binnen in de winkel van JBC in Fortnite. Door middel van teleports komen spelers op unieke plaatsen waar de challenges zullen plaatsvinden.

    2. Collect: Spelers nemen deel aan de 3 trials (obstakelparcours) om zo het finale level vrij te spelen. Door een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in de finale kunnen spelers winnen.

    3. Win: Via JBC GAME TIME! kunnen spelers screenshots delen van hun eindtijd binnen hun finale level. De winnaar(s) met de snelste tijd maken kans op V-bucks en JBC cadeaubonnen.

    Het spel kan via verschillende platformen gespeeld worden zoals Playstation, Nintendo, en meer. De JBC challenge is dus toegankelijk voor iedereen.

     “Bij JBC zijn we ons erg bewust van de online wereld waarin veel kinderen een deel van hun vrije tijd spenderen. Ook hier willen we families ondersteunen als partner. Onze Fortnite challenge is er eentje waarvan gamers veilig kunnen genieten. Binnen de trials moeten gamers de snelste tijd neerzetten. Zo kunnen ze V-Bucks (Fortnite munteenheid) en JBC-waardebonnen winnen. We willen kinderen stimuleren om samen met hun ouders deze online beleving te ervaren op een positieve manier, net zoals we dat offline ook altijd nastreven,” vertelt Bart.

    Gamen in stijl

    Om in stijl te kunnen gamen biedt JBC een originele collectie voor gamers in elk gezin aan. Zowel volwassenen, jongens als meisjes vinden er shirts en sweaters van Among Us, Tetris, Pacman, Playstation, Minecraft, Xbox en Pokémon. Perfect om een dagje ongestoord te gamen in een comfy outfit.

     

     

     

     







    09-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MSC Euribia

    Met adembenemende routes in Noord-Europa in zomer 2023 : MSC Euribia wordt meest milieugeavanceerd en 2e LNG schip in MSC Cruises-vloot. - MSC Euribia zal afvaren vanuit Kiel, Duitsland in juni 2023 – verkoop nu geopend -           MSC Cruises onthult winnende kunstwerk van wedstrijd voor rompontwerp MSC Euribia

    MSC Cruises heeft de verkoop geopend voor de MSC Euribia, het meest ecologisch geavanceerde schip in de vloot van de lijn en het tweede schip met LNG-aandrijving dat momenteel wordt gebouwd op de scheepswerf Chantiers de l’Atlantique in Frankrijk, met lancering gepland voor begin juni 2023. Het schip zal haar openingsseizoen in Noord-Europa doorbrengen vanuit de Duitse haven Kiel, waar gasten een rijk palet aan ongelooflijke bestemmingen kunnen ontdekken.

    MSC Euribia zal een ongelooflijke 8-daagse routes naar de Noorse Fjorden aanbieden met wekelijkse vertrekken vanuit Kiel, Duitsland naar Kopenhagen, Denemarken; Hellesylt, Noorwegen voor de Geirangerfjord; evenals Alesund en Flaam, ook in Noorwegen.

    Meer informatie over data en reisroutes? Bezoek hier. Alle Voyagers Club-leden die de MSC Euribia boeken, profiteren van hun gebruikelijke korting van 5% plus een vroegboekkorting van 5%, en ontvangen dubbele Voyagers Club-punten. Bovendien krijgen Silver-, Gold- en Diamond-leden aan boord een krediet van € 50 per persoon.

    MSC Euribia - Winnaar rompontwerp onthuld

    MSC Euribia zal een duidelijk ander silhouet hebben dan haar zusterschepen in de Meraviglia-Plus-klasse, dankzij een exclusief artwork ontworpen als een verbintenis van MSC Cruises met de zee. De lijn schreef een exclusieve internationale ontwerpwedstrijd uit via Talent House om een uniek artwork te creëren voor de scheepsromp, geïnspireerd door de zee en haar belangrijke mariene ecosysteem. Het ontwerp zal permanent op de romp van het schip te zien zijn, en zo de aandacht vestigen op de stappen die het bedrijf zet op weg naar een groenere toekomst.

    Er werden ontwerpen ingezonden vanuit 59 landenwereldwijd en de winnaar, de Duitse kunstenaar Alex Flaemig, werd vandaag bekendgemaakt. Flaemig krijgt de eer om met zijn kunstwerk de buitenkant van het schip te sieren, en een licht te werpen op de voortdurende inzet van het bedrijf voor het milieu en de belofte om tegen 2050 een netto nuluitstoot van broeikasgassen (BKG) te bereiken.

     De ontwerpen van de vijf finalisten worden aan boord van het schip in een nieuwe galerij tentoongesteld. 

     Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter van de cruise divisie van MSC Group zei: “Als antwoord op de toenemende behoefte om de oceaan te beschermen voor toekomstige generaties, hebben we het onze missie gemaakt om onze schepen uit te rusten met de nieuwste en meest geavanceerde ecologische technologieën en oplossingen, waarvan MSC Euribia het beste van wat nu mogelijk is laat zien.” De wedstrijd voor het rompontwerp van ons nieuwste LNG-schip werd uitgeschreven om ons te helpen onze niet aflatende inzet voor het milieu over te brengen terwijl dit schip de wereld rondvaart. Het ontwerp van de heer Flaemig heeft deze boodschap van passie en toewijding voor het behoud van het mariene milieu en zijn complexe ecosysteem perfect gevat en doet een krachtige oproep tot actie aan iedereen die dit schip ziet om de zeeën te redden.”

    Winnaar Alex Flaemig liet weten: “Om mensen nog meer bewust te maken van deze unieke onderwaterwereld met zijn kostbare leven, heb ik grafisch een klein deel van dit ecosysteem op de romp van de MSC Euribia gezet. Wat voor mij belangrijk was, was niet alleen de weergave van de onderwaterwereld, maar ook een boodschap over hoe die wereld behouden moet blijven

    Flaemig, afkomstig uit Dresden, Duitsland werd geïnspireerd door de mogelijkheid om de romp van de MSC Euribia te transformeren in een reusachtig, drijvend canvas om het belang van respect voor het milieu te benadrukken. Het ontwerp #SaveTheSea toont de unieke onderwaterwereld met zijn kostbare leven en verweeft de kleuren van de logo’s van MSC Cruises en MSC Foundation met elkaar tot een gradiënteffect dat de zeefauna en -flora over de romp schildert.

    Flaemig legt verder uit, “Ik wil ook tot uitdrukking brengen dat een intacte zee ook de basis is voor een gezond ecosysteem op het land. Ik wil dit benadrukken met de weergave van vogels, insecten en bladeren en niet in de laatste plaats met de wereldbol. Het blijft voor mij belangrijk om mensen te inspireren en aan te moedigen om mee te doen.”

    Het winnende kunstwerk werd gekozen uit vele andere van over de hele wereld door een panel van internationale juryleden waaronder zandkunstenaar Jben, bekend om zijn grootschalige efemere zandfresco’s die wegspoelen met het getij, architect Martin Francis en Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter van de cruise divisie van MSC Group.

    De ecologisch geavanceerde MSC Euribia

    De MSC Euribia zal in 2023 in de vaart komen en wordt het tweede ship met LNG aandrijving in de vloot van MSC Cruises, wat een nieuwe stap voorwaarts betekent om de uitstoot van broeikasgassen aanzienlijk te verminderen. LNG speelt een sleutelrol in de strijd tegen de klimaatverandering en zal de CO2-uitstoot op de MSC Euribia met 25% verminderen in vergelijking met standaard brandstoffen, terwijl ook andere luchtemissies vrijwel geëlimineerd worden.

    Naarmate bio- en synthetische brandstoffen beschikbaar worden, zullen de emissies van de MSC Euribia verder worden teruggedrongen. LNG is van essentieel belang voor de ontwikkeling van koolstofarme oplossingen voor de scheepvaart, aangezien opkomende technologieën zoals brandstofcellen met LNG kunnen worden gebruikt totdat emissieloos bio-LNG of groene waterstof op grote schaal beschikbaar worden. MSC Cruises is actief betrokken bij verschillende projecten om deze technologieën te ontwikkelen en levensvatbaar te maken in samenwerking met regelgevende instanties, de academische wereld, scheepswerven en de industrie. Zo zijn er onder meer een project voor onderzoek naar het gebruik van waterstof als brandstof in cruiseschepen, in samenwerking met Fincantieri en SNAM, en een proefproject voor de ontwikkeling van technologie voor vaste oxidebrandstofcellen voor cruiseschepen met Chantiers de l’Atlantique en Bloom Energy. De MSC Euribia zal gebruik maken van een geavanceerd afvalwaterzuiveringssysteem en een onderwatergeluidsbeheerssysteem om de effecten van trillingen op het zeeleven te minimaliseren. Meerdere energie-efficiënte functies helpen het motorgebruik te verminderen en te optimaliseren.

    MSC Cruises wil ten minste drie nieuwe schepen met LNG aandrijven, goed voor een totale investering van meer dan 3 miljard euro.

     







    08-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einbeck, nieuwste lid Romantische stadjes Nedersaksen

    Het verbond van 9 romantische stadjes van Nedersaksen mag een nieuw lid verwelkomen: de historische stad Einbeck. Deze vind je temidden van de zachte heuvels van de middelgebergtes Weserbergland, Harz en Solling. Met een centrum vol vakwerkhuizen, erkend als UNESCO-werelderfgoed, het grootste oldtimermuseum van Europa en de originele Bock-brouwerij, heeft Einbeck heel wat troeven in handen om uit te groeien tot een toeristische trekpleister, ook voor Belgen. Tot het verbond van 9 romantische stadjes horen ook Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hildesheim en Wolfenbüttel. Alle zijn ze gelegen in een straal van 100 km rond deelstaathoofdstad Hannover.

    Maar hoe heeft Einbeck die titel nu weten weg te kapen? Een eerste troef van de stad zijn de historische vakwerkhuizen rijkelijk versierd met kleurrijk houtsnijwerk. Zo waan je je net in de renaissancetijd bij het verkennen van de steegjes doorheen de stad. Een bijzondere aanrader is de Tiedexer Straße, een goed bewaard gebleven voorbeeld van een rij vakwerkhuizen van gemengde bouw en zelfs de langste rij in heel Nedersaksen.

    Grootste oldtimermuseum in Europa

    Ook oldtimerliefhebbers komen in Einbeck uitvoerig aan hun trekken. Een oude graanschuur is namelijk getransformeerd tot de standplaats voor maar liefst 400 oldtimers en biedt sinds 2014 onderdak aan PS.SPEICHER. Een gevarieerde, interactieve tentoonstelling over verleden, heden en toekomst van de mobiliteit. De bezoekers beleven er op de zes verdiepingen een bewogen reis doorheen de tijd.

    Bakermat van het Bockbier

    Het Bockbier vormt de derde troef van de charmante stad. Zo brouwen ze er al tradities lang het "Ainpöckisch Bier". Later dankzij de export naar München en het Beierse dialect het Bockbier genoemd. Of met de woorden van Maarten Luther: “De beste drank die de mens kent, heet Einbeck bier". Einbeck voorziet er diverse rondleidingen en proeverijen voor en herbergt ook het oudste biervat van Duitsland, dat je kan bezichtigen in het Einbeck StadtMuseum.

    Traditionele mosterdproductie

    Naast de drie belangrijkste toeristische trekpleisters vind je in Einbeck eeuwenoude, traditionele ambachten en geweldige natuurervaringen. Zo is er het traditionele ambacht van de blauwdruk, dat al meer dan 380 jaar beoefend wordt in de oude binnenstad en bovendien erkend is als UNESCO-werelderfgoed. Alsook de traditionele mosterdproductie met regionale en eco-gecertificeerde ingrediënten.  Tot slot maakt de Leinepolder voor prachtige natuurwandelingen Einbeck absoluut het bezoeken waard.

    Breid je bezoek uit met een van de andere 9 stadjes

    Het verbond van de 9 Romantische stadjes van Nedersaksen is een initiatief van de lokale overheden om steden met een gemeenschappelijke geschiedenis en erfgoed te verenigen en internationaal op de kaart te zetten. Zo worden alle 9 steden gekenmerkt door traditionele vakwerkhuizen, UNESCO werelderfgoedsites en heel wat lokale tradities. Maar daarnaast heeft iedere stad ook zijn eigen karakter met bijzondere trekpleisters.

    Zo staat Hameln helemaal in het teken van het sprookje van de gebroeders Grimm over de mysterieuze rattenvanger, vind je in Celle een van de mooiste Guelphkastelen ter wereld terug en is Wolfenbüttel de thuishaven van de wereldbekende Jägermeister-likeur. Göttingen is een levendige universiteitsstad met heel veel charme, terwijl Hildesheim twee kerken telt die UNESCO-werelderfgoed zijn. Goslar is een oude keizersstad met een rijk mijnverleden aan de rand van het prachtige Harzgebergte, terwijl Braunschweig en Hannover de twee grootste steden van het verbond zijn met een rijk aanbod aan shopping, cultuur en urban city vibes.

    Tot slot maakt ook Autostadt Wolfsburg deel uit van het verbond van 9 Romantische stadjes, een gigantisch autopretpark van de Volkswagen-groep, met paviljoenen over de bekende automerken die deel uitmaken van de autogroep, zoals Audi, Bugatti en Lamborghini. 

    Meer info over de 9 Romantische stadjes van Nedersaksen vind je terug via www.9staedte.de

     

     









    07-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weleda: verwen je lichaam en zintuigen met shower bars

    Weleda lanceert vier nieuwe Shower Bars voor een heerlijke en tegelijkertijd duurzame wellness-ervaring onder de douche. Bovenop 100% natuurlijk, met hoog biologisch aandeel, microplasticvrij en diervriendelijk zoals je van het cosmeticabedrijf gewend bent. Zorgen de Shower Bars voor een verrassende douche-ervaring met verkwikkende en stimulerende geuren van pure etherische oliën.

    Natuurlijke verzorging op een duurzame manier

    Zeepblokken zijn terug van weggeweest. Ze roepen niet alleen een nostalgisch gevoel op maar zijn ook milieuvriendelijk. “De nieuwe Shower Bars zijn biologisch afbreekbaar en zitten in een plasticvrije, kartonnen verpakking. Deze is gemaakt van 55% gerecyclede grondstoffen, die je zelf ook weer makkelijk kunt recyclen. En elke Shower Bar gaat twee keer zo lang mee als een vloeibaar doucheproduct”, vertelt Liza Trouwborst, productspecialist bij Weleda.

    Duurzame wellness-ervaring

    De bars zijn niet alleen goed voor de planeet, maar verwennen ook huid en zintuigen. De plantaardige Shower Bars schuimen zacht en bevatten 100% natuurlijke ingrediënten waaronder verzorgende biologische Shea Butter. De wellness-ervaring wordt versterkt door pure etherische oliën. De geuren van 100% natuurlijke etherische oliën komen tot leven in de stoom van de douche.

    Verwen je zintuigen

    De verschillende geurcombinaties prikkelen je zintuigen en hebben een aromatherapeutische werking. Begin je dag goed met de verkwikkende mix van GEMBER + PETITGRAIN. Een perfecte manier om je zintuigen een boost te geven. Of ervaar een zachte bloemige ervaring voor je lichaam en geest met YLANG YLANG + IRIS. Ontspan en kom tot rust met de geur van aromatische LAVENDEL + VETIVER. Of voel je levendig en fris met de geur van GERANIUM + LITSEA CUBEBA. Een opbeurende en vrolijke traktatie voor lichaam en geest.

    Allemaal bars met 100% natuurlijke geuren die je zintuigen verwennen.

    Net als de andere producten van Weleda dragen de Shower Bars het NATRUE-garantielabel voor natuurcosmetica.





    06-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blue denim wordt groen

    Jeans en ecologie waren jaren geleden begrippen die moeilijk te rijmen vielen. Daar is de laatste jaren verandering in gekomen. Jeansfabrikanten die zichzelf en het milieu respecteren, doen het tij keren en engageren zich om zo duurzaam mogelijk te produceren.

    Lee Cooper werkt samen met Demco, een Belgisch-Tunesisch bedrijf, voor de productie van zijn jeans. Qua duurzaamheid heeft het bedrijf als inzet voor 2025, het verdrag van Parijs waarin ze de opwarming van de aarde willen beperken tot 1,5° C.

    Van 100 liter naar 2 liter water per jeans

    De belangrijkste reden waarom jeans tot voor kort zo vervuilend was, heeft te maken met het waterverbruik. Doordat de jeans tot voor kort gewassen werd met stenen - de zogenaamde stonewashing - was er 100 liter water nodig om één jeans te spoelen. Daarbij kwam nog dat de stenen voor veel slib zorgden. Vanaf 1 januari 2020 stopte Demco definitief met het gebruik van vervuilende stenen. Voortaan maakt het gebruik van “ecostones”, herbruikbare stenen in een slijtvast materiaal die het water niet vervuilen.

    Nieuwe technieken zoals het robot gestuurd laseren in plaats van handmatig schrapen voor een “used & destroyed effect”, drukken ook het gebruik van water. Het spoelen van de jeans na het laseren gebeurt tijdens de normale wassing. Via nanotechnologie wordt exact berekend hoeveel water er nodig is.  Het bleken gebeurt nu met ozontechnologie die geen water vereist. Voorheen was er 34 liter nodig om een broek te wassen, maar dankzij het waterzuiveringssysteem kan 85 procent van dit water gezuiverd en gerecycleerd worden zodat er uiteindelijk maar 2 liter vers water nodig is per jeans. Investeren in nieuwe technieken loont dus op ecologisch vlak.

    Groene energie

    Demco haalt een deel van zijn energie uit de 1.800 zonnepanelen die op het dak van het bedrijf geplaatst zijn. Jaar na jaar zal het aandeel stijgen: in 2020 zorgden 5.000 zonnepanelen voor 25% groene energie, tegen 2025 zullen 20.000 zonnepanelen voorzien in het volledige energieverbruik van de fabriek. De fabriek is ISO 14004 gecertifieerd voor haar milieuzorgsysteem en heeft ook het GRS-certificaat (Global Recycled Standard).

    Chemische producten: - 50 %

    Het verbruik van chemische producten is met 50 % naar beneden gebracht door in eerste instantie gebruik te maken van de laatste generatie laser machines die toelaten dat kalium/potasium spray totaal verbannen is uit het productieproces. Af en toe wordt er wel nog bij gesprayd, maar dan enkel met natuurlijke producten. Demco is ook ZDHC gecertifieerd, Zero Discharge of Hazardous Chemicals.

    Volledig CO2-neutraal

    De productie van de Lee Cooper jeans is al sinds verschillende jaren volledig CO2-neutraal. Dit betekent niet dat de fabrieken geen CO2 uitstoten, maar dat de uitstoot volledig gecompenseerd wordt. Demco doet dit via het “Saving the Trees” project in Uganda. De 11.000 ton CO2 die het bedrijf uitstoot, wordt gecompenseerd door een vermindering van 11.000 ton CO2 uitstoot in Uganda. Dit project gaat ontbossing tegen en creëert werkgelegenheid dankzij het “Cookstove” project. De plaatselijke bevolking kookt op stapels hout. Door het hout in een stenen kacheltje te verbranden, is er 40 procent minder hout nodig, wat leidt tot minder ontbossing, een gevoelige vermindering van de CO2 uitstoot én een besparing van 75 dollar per gezin per jaar. Gezien de lage lonen, scheelt dit een flinke slok op de borrel. De cookstoves worden ter plaatse gemaakt, wat dan weer bijdraagt tot de werkgelegenheid.

    In Tunesië zelf werd er recent 845 ha beplant met Paulownia bomen, jojoba en olijfbomen. De Paulowna boom is na 5 jaar kaprijp en zal gebruikt worden voor de productie van ramen, deuren en meubelen. Eenmaal de bomen gekapt, worden er nieuwe bomen aangeplant. Naast het creëren van plaatselijke grondstof én werkgelegenheid, zorgen de bomen ook voor de zuivering en afkoeling van de lucht en remmen ze de woestijnvorming.

    Zero waste : Alle plasticafval, vooral van verpakkingen, wordt verwerkt tot waterbuizen. Van het houtafval worden paletten voor intern gebruik gemaakt en ook aluminium afval wordt gesmolten en verwerkt tot ramen en deuren. Ook het snij-afval en de tweede- en derde keuze jeans worden volledig gerecycleerd. Het denim wordt ontrafeld en wordt gemengd met gerecycleerd polyester en nieuw katoen. In totaal is dit 740.000 kg restanten van verpakkingen, papier, karton, stofresten na het snijden van de stoffen. Dit wordt dus volledig gerecycleerd.

    Ecologische hangtags : De hangtags aan de jeans van Lee Cooper zijn van gerecycleerd karton. Het merk wil nog een stap verder gaan en de druktechnologie vervangen door lasertechnologie.

    Duurzaam en recycleerbaar : Duurzaam betekent ook dat de jeans lang moet meegaan. Dat betekent dat ze als absoluut minimum moeiteloos 30 wasbeurten moeten doorstaan. Lee Cooper wil zijn jeans in de toekomst ook 100 % recycleerbaar maken. Dat wil zeggen dat de jeans voor 100% uit natuurlijke materialen moet bestaan, dat de knopen gemakkelijk verwijderbaar moeten zijn en het metaal van de knopen geen schadelijke stoffen bevat of het resultaat is van vervuilende technieken zoals galvanisatie. 

    De stoffen die Lee Cooper vandaag gebruikt zijn 100% OEKOTEX dwz. dat ze : ofwel gedeeltelijk gerecycleerd GRS (Global Recycled Standard) zijn, ofwel OCS (Organic Content Standard) / GOTS (Global Organic Textile Standard) zijn, ofwel BCI (Better Cotton Initiative) zijn.

    Upcycling en traditionele ambacht : Naast het recycleren van denim, doet Demco ook aan upcycling, in samenwerking met Tunesische modestudenten. De ontwerpers in spe werkten een eco-project uit met als rode draad: “zero afval, upcycling & reconstruction” en als doel een “modieuze upcycling jurk” geïnspireerd op de traditionele klederdracht van verschillende steden uit Tunesië.  Ze maakten hiervoor gebruik van productie-afval en tweedekeuze jeans van Demco en lieten ook hun afstudeercollecties produceren door deze.

    Duurzaam, met respect voor mensen : Duurzaamheid heeft ook te maken met de manier waarop een fabrikant omgaat met zijn medewerkers. Bij Demco start het welzijn van de medewerkers met een ecologisch verantwoord gebouw waar het gezond en veilig werken is. Ook bij het productieproces staat het welzijn en de veiligheid van de werknemers centraal. Door bepaalde handelingen over te laten aan robots, kunnen de mensen in de fabriek in gezondere omstandigheden werken.

    Er werd ook een dienst opgericht die waakt over het welzijn van de werknemers, waar een psycholoog aanwezig is waar men gratis kan gaan praten over zijn problemen en anoniem problemen kan melden. Er wordt ook getracht werkgelegenheid te creëren in onderontwikkelde gebieden, zo alleen zal de boomplantage werk bezorgen aan 40 mensen in vaste dienst, een 165 seizoenarbeiders. Daarnaast zijn er in die streken ook een aantal eigen confectieateliers die werk bieden aan een 600 tal mensen.

    In samenwerking met de plaatselijke openbare vervoersmaatschappij zorgde Demco voor een stopplaats van de metrolijn vlak bij de fabriek. Dit maakt het leven van de werknemers gemakkelijker en bespaart hun tijd. Medewerkers worden in het bedrijf opgeleid zodat mensen die niet de middelen hebben voor een opleiding, toch een job kunnen vinden. Dit is zeker belangrijk voor de arme gebieden in Tunesië waar Demco een aantal fabrieken heeft. Werknemers uit die streken worden in het hoofdkantoor opgeleid.

    De jeans ontrafeld : Een jeans lijkt een basic kledingstuk. Toch zijn er 35 à 40 bewerkingen nodig per broek, goed voor 30 minuten productietijd. Ook denim is onderhevig aan trends. Na de zware denim uit de seventies’ werd de jeans lichter en elastischer. Nu keert denim terug naar de “open end” look en wordt hij weer zwaarder en stugger. Veel heeft te maken met het feit dat de skinny jeans op zijn retour is en plaats maakt voor ruimere modellen. Met het oog op de 100 % recycleerbare jeans zal Lee Cooper de synthetische elastische vezels meer en meer vervangen door duurzame alternatieven. Kortom, de jeans is een evergreen die zich voortdurend aanpast aan de tijdsgeest









    05-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Calvin Klein

    Marchon Eyewear, Inc., een van de grootste fabrikanten en distributeurs van hoogwaardige brillen en zonnebrillen ter wereld, en wereldwijd mode lifestyle-merk Calvin Klein, Inc. vieren het 30-jarig jubileum van hun wereldwijd brillenlicentiepartsnerschap met de introductie van een speciale capsulecollectie.

    Calvin Klein en Marchon zijn in 1992 als licentiepartners betrekkingen met elkaar aangegaan. In die tijd was het idee van een modemerk dat zijn naam in licentie gaf voor brillen een nieuw concept. Calvin Klein was een van de eerste merken die een brillen- en zonnebrillencollectie lanceerde die wereldwijd via onafhankelijke brillenzaken en prestigieuze warenhuizen werd verkocht. Calvin Klein Eyewear was onmiddellijk een succes en is sindsdien een van de meest erkende brillenmerken.

    Calvin Klein Eyewear staat bekend om een moderne, minimalistische benadering van design en sensuele esthetiek. De jubileumcollectie is een eerbetoon aan de eerste collectie van het merk, een knipoog naar de iconische jaren '90-modellen. De inspiratie voor de 5 brilmodellen en 4 zonnebrilmodellen werd gehaald uit enkele van de meest gedenkwaardige brilmonturen van Calvin Klein. Alle modellen in deze brillencollectie hebben een sekseneutrale vorm, zijn exclusief vervaardigd van titanium en gemaakt in Japan.

    “We zijn bijzonder trots dat we deze langdurige samenwerking met Calvin Klein kunnen vieren”, aldus Nicola Zotta, president en CEO van Marchon Eyewear, Inc. “Deze capsulecollectie is een knipoog naar onze gezamenlijke geschiedenis en we kijken uit naar nog veel meer succesvolle jaren waarin we de zakelijke activiteiten van Calvin Klein blijven stimuleren met brillen.”

    “We zijn verheugd om deze belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het merk te eren met Marchon," zegt Trish Donnelly, CEO, PVH Americas en Calvin Klein Global, "De speciale jubileumbrillencollectie brengt hulde aan onze geschiedenis en is tegelijkertijd heel relevant voor de moderne consument.”

    Brillen van het merk Calvin Klein zijn wereldwijd te koop bij bepaalde opticiens, warenhuizen en speciaalzaken, en online op www.calvinklein.com.

     





    04-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunkissed by LolaLiza

    LolaLiza's SS22 'Sunkissed' collectie

    Het jurkenseizoen is eindelijk weer op volle gang. Voor Belgisch modelabel LolaLiza betekent dat: meer kleur, meer prints, meer snits en vooral héél wat fijne lentejurkjes. De nieuwste 'Sunkissed' collectie doet wegdromen naar warme avonden en gezellige feestjes om je voor op te dirken. Eén ding is zeker: een LolaLiza jurk stelt nooit teleur.

    Staat er een feestje, bruiloft, communie of - yes, finally! - vakantie op de planning? LolaLiza zorgt met haar nieuwe collectie voor extra keuzestress. Maar no worries, jouw perfecte jurk zit ongetwijfeld in deze dromerige collectie. Van korte cocktailkleedjes tot gebloemde maxi-jurken, stralen zal je.

    Liever casual chique? Bohemian ontwerpen brengen je van een zonnige brunch naar een avondje uit met vrienden in stijl. Bovendien toveren de felle kleuren en speelse patronen ongetwijfeld een glimlach op je gezicht, en op dat van iedereen rond je.

     











    04-04-2022 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!