Familiebedrijf JBC zet in op beleving in de metaverse. Een primeur in de Belgische retail: vanaf vandaag is JBC ook te vinden in de gamingwereld. Het familiebedrijf creëert namelijk een digitaal filiaal en bijhorende challenges in de razend populaire game Fortnite. Dit doen ze samen met Esports-expert Alexander Dumon, waarmee ze begin dit jaar GAME TIME! lanceerden, een wegwijzer voor ouders in de gaming en Esports wereld. De JBC Fortnite winkel is een volgende innovatie op digitaal vlak. “De JBC Fortnite challenge is echt een next-level project. Deze digitale winkel biedt een heuse ervaring met uitdagende leuke en korte trials. Een unieke experience voor spelers van elk niveau”, vertelt Alexander.
Next step in de metaverse
Als modemerk voor families weet JBC dat gamen een deel van de leefwereld van (jonge) kinderen is. Daarom zetten ze begin 2022 samen met Esports-expert Alexander Dumon in op het informeren van ouders over gamen. Via hun digitale wegwijzer GAME TIME! maakten ze ouders mee wegwijs in de digitale wereld van hun kinderen. Met hun Fortnite Challenge zet JBC nu een belangrijke volgende stap, waarbij ze zich richten op de jonge gamers zelf.
Bart Claes, CEO van JBC, voegt toe: “Wij zijn fier om als eerste Belgische speler een winkel binnen een populaire game als Fortnite op poten te zetten. Bij JBC staat het informeren en inspireren van families op een laagdrempelige manier centraal. De wereld van families evolueert, en dus evolueert en innoveert JBC mee. Dankzij dit digitaal huzarenstukje zijn we ook in de leefwereld van onze kleinste klanten aanwezig met een unieke beleving”.”
De echte JBC beleving, online
De JBC-winkel in Fortnite is gebaseerd op de JBC K'dee in Quartier Blue, Hasselt. Samen met een team gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte werelden in Fortnite, creëerde Alexander de digitale winkel.
“Wanneer spelers de digitale JBC-winkel binnengaan, voelen ze meteen ‘dit is JBC’. Alles in de winkel is gemaakt met elementen die het spel ons aanbiedt, in totaal zo’n 90.000 onderdelen. In de digitale winkel wordt geen kleding verkocht, wel kan je er deelnemen aan de JBC Fortnite challenge. Spelers kunnen in de winkel rondlopen, springen, een parcours volgen en natuurlijk, de finale challenge spelen.”
De challenge zelf bestaat uit drie onderdelen: explore, collect & win.
1. Explore: Ontdek en loop binnen in de winkel van JBC in Fortnite. Door middel van teleports komen spelers op unieke plaatsen waar de challenges zullen plaatsvinden.
2. Collect: Spelers nemen deel aan de 3 trials (obstakelparcours) om zo het finale level vrij te spelen. Door een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in de finale kunnen spelers winnen.
3. Win: Via JBC GAME TIME! kunnen spelers screenshots delen van hun eindtijd binnen hun finale level. De winnaar(s) met de snelste tijd maken kans op V-bucks en JBC cadeaubonnen.
Het spel kan via verschillende platformen gespeeld worden zoals Playstation, Nintendo, en meer. De JBC challenge is dus toegankelijk voor iedereen.
“Bij JBC zijn we ons erg bewust van de online wereld waarin veel kinderen een deel van hun vrije tijd spenderen. Ook hier willen we families ondersteunen als partner. Onze Fortnite challenge is er eentje waarvan gamers veilig kunnen genieten. Binnen de trials moeten gamers de snelste tijd neerzetten. Zo kunnen ze V-Bucks (Fortnite munteenheid) en JBC-waardebonnen winnen. We willen kinderen stimuleren om samen met hun ouders deze online beleving te ervaren op een positieve manier, net zoals we dat offline ook altijd nastreven,” vertelt Bart.
Gamen in stijl
Om in stijl te kunnen gamen biedt JBC een originele collectie voor gamers in elk gezin aan. Zowel volwassenen, jongens als meisjes vinden er shirts en sweaters van Among Us, Tetris, Pacman, Playstation, Minecraft, Xbox en Pokémon. Perfect om een dagje ongestoord te gamen in een comfy outfit.
|