Voor Explora Journeys, het nieuwe luxueuze lifestyle reismerk van de MSC Group, vond de muntceremonie plaats van hun eerste schip EXPLORA I, voorafgaand aan de maiden journey van het schip die gepland staat voor mei 2023.
Deze aloude traditie vindt plaats wanneer het eerste blok of een sectie van het schip wordt neergelaten in het bouwdok, en twee nieuw geslagen munten onder de kiel worden geplaatst voor zegen en geluk door twee al lang in dienst zijnde werknemers die de scheepswerf en de rederij vertegenwoordigen en optreden als doopmoeders voor de ceremonie. De doopmoeders voor de ceremonie van vandaag waren Alessandra Fontana, Chief Marketing Officer voor Explora Journeys en Ester Fugazzi, Head of General Services voor Fincantieri.
Deze eeuwenoude maritieme ceremonie, die teruggaat tot de Romeinse tijd, weerspiegelt het zeevarende erfgoed van de familie. Explora Journeys is geboren uit een lang gekoesterde visie van Pierfrancesco Vago, zijn vrouw Alexa en de Aponte Vago familie. Hun nautische erfgoed van meer dan 300 jaar, gekoppeld aan hun inspiratie en passie voor de zee, evenals hun aangeboren begrip van luxe, creëerde hun missie om een nieuwe categorie in reizen te definiëren. EXPLORA I wordt gebouwd in Monfalcone, Italië door Fincantieri, één van 's werelds grootste scheepsbouwgroepen, als erkenning van de Italiaanse wortels van de familie.
Het evenement werd bijgewoond door belangrijke leidinggevenden, waaronder de heer Pierfrancesco Vago, Executive Chairman, MSC Group `s Cruise Division, de heer Michael Ungerer, Chief Executive Officer Explora Journeys en de heer Guiseppe Bono Chief Executive Officer, de heer Luigi Matarazzo General Manager, Merchant Shipyard Director, Fincantieri. Michael Ungerer, CEO Explora Journeys: "Vandaag is weer een belangrijke mijlpaal bereikt op onze reis naar de ontwikkeling van een echt bepalend en zeer gewild, luxe lifestyle merk. Na onze initiële investering van twee miljard euro is dit opnieuw een positieve stap voorwaarts en het toont aan dat we op koers liggen om een ongeëvenaarde oceaanervaring aan te bieden."
De bouw van EXPLORA II, het tweede schip in de vloot van luxe schepen van Explora Journeys, is in november 2021 van start gegaan en zal in het voorjaar van 2024 haar eerste gasten verwelkomen. In 2025 en 2026 zullen nog twee nieuwe schepen aan de vloot worden toegevoegd als bewijs van het engagement van MSC Group om het merk Explora Journeys op te richten, dat werd gecreëerd voor de volgende generatie van veeleisende luxereizigers.
Explora Journeys geeft een nieuwe definitie aan oceaanreizen voor een nieuwe generatie veeleisende reizigers. Met de eerste van vier luxueuze schepen die in 2023 zal gaan varen, zullen opmerkelijke routes en bekende bestemmingen zich vermengen met minder bereisde havens voor een reis die ontdekking viert. De schepen zijn uitgerust met de nieuwste milieu-ondersteunende en maritieme technologieën. Explora Journeys zal een unieke all-inclusive luxe reiservaring introduceren voor diegene die op een andere manier willen ontdekken.
Of het nu aan boord is of aan wal, gasten zullen zich opnieuw verbinden met wat het meest belangrijk is - zichzelf, hun geliefden en de wereld om hen heen. Met 461 suites aan zee zal elke gast genieten van een adembenemend uitzicht op zee en een privé terras, terwijl hij verwend wordt met negen verschillende culinaire ervaringen, vier zwembaden, privé cabana's, spa en vernieuwd entertainment.
When an urban lifestyle meets the great outdoors… Ayacucho®, het eigen merk van A.S.Adventure biedt outdoorkledij, uitrusting en accessoires om al je avonturen – in de stad én in de natuur – zo comfortabel mogelijk te trotseren. Zo stuurt Ayacucho jong en oud op pad met kwalitatief hoogstaande outfits en materiaal dat járen meegaat. Kortom, ‘designed for generations’. Bovendien draag je bij aan duurzame gemeenschapsontwikkeling, want per verkocht Ayacucho-item schenkt A.S.Adventure fondsen aan de Belgische ngo Solid.
Al bijna dertien jaar is Ayacucho het trotse eigen merk van A.S.Adventure. De functionele, trendy outdoorcollectie is gemaakt met respect voor mens en natuur. En dat mag je letterlijk nemen.
Duurzame materialen én ondersteuning van de Vlaamse ngo Solid die gemeenschappen in Peru, Kenia en India kansen en eerlijk werk aanbiedt, is het sterk verhaal achter Ayacucho. En aan deze inspirerende missie wilde A.S.Adventure met de Ayacucho-collectie graag een steentje en een centje bijdragen. Niet voor even, maar voor altijd. Want Ayacucho, da’s designed for generations!
Met vrienden op avontuurlijke citytrip of gezwind door weer en wind wat kilometers malen? Met Ayacucho ontmoet urban lifestyle the great outdoors. De kledij zit als gegoten en is ideaal om in te wandelen, lopen of zitten. Het Ayacucho-assortiment bevat niet alleen T-shirts, broeken, fleeces en regenjassen. Ook slaapzakken en rugzakken, hoeden, sokken en pantoffels maken deel uit van het gamma. Of je nu verdwaald bent op kantoor of in de Masai Mara, met de verrassende designs van Ayacucho maakt dat niet uit.
Toegankelijk, tijdloos en duurzaam
De Ayacucho-lijn ziet er niet alleen goed uit. Het merk streeft ernaar om steeds meer met duurzame materialen te werken. Zo wordt er organisch katoen, tencel, bamboe en gerecycleerd polyester in de collectie geïntroduceerd. Maar duurzaamheid gaat uiteraard verder dan enkel de materialen. Het merk doet daarom haar best om de productie dicht bij huis te houden. Zo worden er al heel wat materialen in Europa geproduceerd.
Ayacucho: een solidair verhaal
Achter ‘designed for generations’ schuilt ook de sociale boodschap van de Mechelse ngo Solid, die A.S.Adventure uitdrukkelijk wil onderschrijven. Geef de locals geen vis, maar leer hen liever heel goed vissen, dáár draait het om bij Solid. Met respect voor de bestaande waarden en tradities moedigt deze Vlaamse ngo de lokale boeren, arbeiders, ondernemers en hun families in Peru, Kenia en India aan om hun levenskwaliteit te verbeteren. Door hun lot in eigen handen te nemen, worden ze honderd procent zelfvoorzienend. Gemeenschapsopbouw, ontworpen voor generaties dus.
Om deze missie ook echt mogelijk te blijven maken, besloot A.S.Adventure van meet af aan een deel van de Ayacucho-omzet structureel aan Solid te schenken. En het bleef niet enkel bij Peru. Met de steun van A.S.Adventure durfde Solid ook naar andere noodlijdende regio’s uitwijken. Zo weven er onder de vleugels van Solid 850 Keniaanse vrouwen jaarlijks 53.000 manden (ook te koop bij A.S.Adventure), terwijl in India 40 vrouwen voor een eerlijk loon haarbanden en sweaters produceren.
De Ayacucho-collectie is verkrijgbaar bij A.S.Adventure, maar ook bij zusterbedrijven Bever (NL) en Cotswold Outdoor (UK).
Met haar zachte klimaat en ontelbare bezienswaardigheden is de Vaucluse een ideale fietsbestemming. Dankzij aangepaste voorzieningen en accommodatie is de regio helemaal klaar voor de nieuwe fietstrend: gravelfietsers en bikepackers worden er nu ook met open armen verwelkomd.
Al gehoord van bikepacking? Je verkent een streek per fiets langs meerdaagse routes. Je neemt alleen wat lichte bagage mee en overnacht in een tent, hotel of gastenkamer. De keuze van de fiets is van cruciaal belang. Velen opteren voor een gravelfiets, een polyvalente fiets, die zich perfect leent voor een trektocht in de volle natuur. Je trekt op pad met een minimum aan voorbereiding: je maakt een goede keuze van wat je al of niet meeneemt in je bagage, je kunt je fiets zelf herstellen en je goed oriënteren. Deze manier van reizen kent hoe langer hoe meer aanhangers. Je kunt immers alle tijd nemen om een bestemming in alle vrijheid grondig te verkennen en uithoeken te ontdekken die anders onbereikbaar zouden zijn.
‘Gravelroutes’
De Vaucluse is de place to be voor bikepackers. Zo zijn er verschillende nieuwe gravelroutes uitgestippeld, voor alle mogelijke niveaus. Zoals de route ‘Gravel à côteaux tirés’: dit korte parcours tussen wijngaarden, bossen en lavendelvelden is ideaal voor een initiatie met als extraatje een enkele onvergetelijke uitzichtpunten. De route ‘Gravel Antik’ is een langere lus met minder hoogteverschillen. Ze slingert tussen mediterrane heuvels en wijngaarden langs typische dorpjes vol charme. Onderweg geniet je van schitterende panorama’s. Een derde route, ‘Gravel Dentelles’, strekt zich uit over 50 km. Je belandt in het hartje van het gebergte Dentelles de Montmirail, met zijn hoge smalle pieken. Op hete zomerdagen is het echter geen goed idee om deze zwaardere tocht te ondernemen. Voor wie verder wil fietsen, is een nieuwe kaart van uitgeverij VTOPO met de gravelroutes van het departement verkrijgbaar voor € 13,50. De kaart bevat 30 parcours van alle niveaus alsook een grote graveltocht.
Met je gezin in de Vaucluse fietsen?
Geen enkel probleem: rond Avignon zijn makkelijkere routes uitgestippeld, zoals die langs de kanalen. Of een route die het riviereiland Île de la Barthelasse doorkruist, een prachtig parcours van 14 km aan de rand van het water met adembenemende uitzichten op het Pausenpaleis. De stad beschikt over tal van voorzieningen voor fietsers en behaalde in 2020 het label ‘Accueil Vélo’, dat een kwaliteitsvolle dienstverlening voor fietsers garandeert. De fietsroute Via Venaissia langs de oude spoorlijn van het graafschap Comtat Venaissin is verlengd: ze loopt nu van Orange naar Robion via Carpentras, Pernes les Fontaines en L’Isle sur la Sorgue.
Fietsvriendelijke adresjes
De tussenstop is bijna even belangrijk als de fietstocht zelf. In de Vaucluse worden fietsers in tal van hotels, gastenkamers, gîtes, campings … speciaal in de watten gelegd. Bijvoorbeeld in Nesk, een paradijs voor tweewielers. Het is gelegen in Sault, het vertrekpunt voor de Mont Ventoux, en biedt een hybride concept: het is zowel een hotel voor fietsers als een klein museum met een verrassende collectie over de wielerwereld. Verder is er een beveiligd fietslokaal, laadinfrastructuur, gereedschap om fietsen te herstellen of schoon te maken, vestiaire met kluisjes met hangsloten, jacuzzi, hamam, sauna en cabine voor cryotherapie … Kortom, alles is voorzien. Een ander fietsvriendelijk adres is La Bastide O Naturel, een fraai Provençaals landhuis in Piolenc, op een steenworp van de Via Rhona of het meer Li Piboulo. Ook hier vind je alles wat je nodig hebt: fietsgarage, picknickmand, fietsherstellingskit, wasmachine
Het splinternieuwe Centre Départemental de Plein Air et de Loisirs, dat tegenover de beroemde bergtoppen Dentelles de Montmirail is gelegen, is het eerste Franse initiatiecentrum voor gravel en bikepacking. Het omvat een groepsgîte en een restaurant. Bovendien kun je er terecht bij een gespecialiseerde monitor of voor de verhuur van gravelfietsen (allemaal ontworpen en geassembleerd in Méthamis in de Vaucluse door MW Cycles). Je kunt er ook aangepast bagagemateriaal (fietstassen die worden bevestigd aan het kader, het stuur of onder het zadel) en gps’en lenen. Een verblijf is mogelijk vanaf één dag tot een sportstage van 5 dagen (uitsluitend na reservering).
"Mayerline, my fit" campagne door vrouwen, voor vrouwen
Mayerline gooit met haar nieuwe campagne het taboe op leeftijd in de modewereld in de prullenmand. Het Belgische modemerk wil vrouwen inspireren om te omarmen waar ze staan in het leven en ja, daar hoort ook dat getalletje van de leeftijd bij. Beeldvorming in de media en bij uitstek in de mode schuift voornamelijk jonge vrouwen als boegbeeld naar voor, terwijl ook vijftigplussers vol in het leven staan en gezien willen worden.
Op 14 maart lanceert het merk daarom haar nieuwe reclamecampagne waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen schitteren. Meer nog: ook de productie van de campagne was in handen van een hoofdzakelijk vrouwelijke crew.
Trots op wie we zijn, ook op onze leeftijd
'Mayerline, My fit' cast en crew draagt T-shirt met leeftijd op
Vrouwen leven aanzienlijk langer, maken langer deel uit van de werkende wereld en willen hun ambities blijven najagen. Toch zijn die 50+ vrouwen zo goed als afwezig in de beeldvorming van modemerken. Eén uitzondering op een haute couture catwalk maakt nog de regel niet. En dat is onterecht, want 4 op de 5 vrouwen gaat ervan uit dat vijftigplussers prima als rolmodel kunnen functioneren.
Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels: “We horen dagelijks van onze klanten dat ze zoekende zijn, zich onzichtbaar voelen. Maar dat hoeft helemaal niet. We willen hen op hun meest stralend in de kijker zetten. Laten zien waar zij voor staan. Niet in hippe, overstylede trends, maar in eigentijdse, vlotte kwaliteitsmode. Niet iedereen is Iris Apfel of Sarah Jessica Parker. Mayerline biedt een alternatief dat minder extravagant, maar vlot en kleurrijk is en dat bovendien de ideale pasvorm biedt. Een mode waarvan we weten dat vrouwen er zich goed in voelen.”
Want meer dan de helft van de vrouwen zegt dat ze de mode volgt. Wie je ook bent, de juiste outfit geeft je het gevoel dat je de wereld aankunt en dat is niet leeftijdsgebonden. Mayerline voerde in 2018 al een studie uit in samenwerking met Knack Weekend, waaruit blijkt dat zowat de helft van de vijftigplusvrouwen zich niet eens anders kleedt dan vroeger: er bestaan geen vaste regels meer over wat je wel of niet kan dragen op een bepaalde leeftijd. Er zijn echter geen voorbeelden en weinig rolmodellen te vinden die dat weerspiegelen. Tot nu.
Campagne voor vrouwen, door vrouwen
Om dit in beeld te brengen, lanceert Mayerline op 14 maart de televisiecampagne 'Mayerline, my fit' , waarin stralende, zelfverzekerde vrouwen met verschillende lichaamstypes de sterren zijn. Maar Mayerline doet meer dan een mooi beeld neerzetten. De campagne is gerealiseerd vanuit een totaalbenadering. Zo werd ook voor het creatieve concept, de productie en realisatie van de campagne gekozen voor vrouwelijk talent.
Katrien De Cannière: “Het was voor ons een kwestie van 'walk your talk'. Durven zeggen wat we doen en tonen voor wie we werken. Voor deze campagne werd bovendien gekozen voor een mix van people casting en medewerkers. Mode-inspiratie hoeft niet gebouwd te zijn op een fictief ideaal vrouwbeeld. Mayerline omarmt elke vrouw in haar vrouw-zijn, wat dat voor haar ook is. Dat wil deze campagne ook echt laten zien."
Over de perfecte pasvorm
Mayerline heeft bovendien de perfecte geloofsbrieven in handen voor deze campagne. Met de signatuur, 'Mayerline, my fit', benadrukt Mayerline 65 jaar vakmanschap in het ontwikkelen van de perfecte pasvorm voor elk lichaam met levenservaring. Die vakkennis vertaalt zich in collecties die balanceren tussen wat mode is en waar vrouwen zich ook echt goed in voelen. Collecties die gaan van maat 36 tot 50. De ideale pasvorm begint bij het Belgische modehuis met een patroon dat op maat 40 ontworpen en gesneden wordt. Elk patroon wordt vervolgens op een echt lichaam in maat 40 doorgepast. Voor grotere maten worden de patronen herwerkt en opnieuw doorgepast. Maar een goed patroon is niet genoeg, weet Mayerline. Bij de ideale pasvorm komt ook de juiste stofkeuze kijken en aandacht voor kleine details in afwerking om het ultieme draagcomfort en bewegingsvrijheid te creëren. Die vakkennis en ideale pasvorm maakt dat Mayerline perfect past op het lichaam en bij het leven van de actieve vrouwen die het wil kleden.
lichtste, stilste en kleinste 20.000lm LCD-projector ter wereld - Ideaal voor zakelijke vergaderingen, collegezalen en hybride omgevingen.
Panasonic heeft s-werelds kleinste, lichtste en stilste 20.000lm LCD projector aangekondigd. De PT-MZ20K biedt kostenefficiënte prestaties en een indrukwekkende beeldkwaliteit in zowel goed verlichte ruimtes als via IP-camera's aan de online deelnemers. De compacte, gemakkelijk te hanteren en stille (36dB) projector van 22,3 kg valt niet op in de kamer. De exclusieve tijdbesparende technologieën van Panasonic zorgen voor een eenvoudige en snelle installatie waardoor de PT-MZ20K een slimme keuze is voor prijsbewuste klanten.
De PT-MZ20K beschikt over een getunede optische engine met nieuwe 1-inch LCD-panelen voor de perfecte balans tussen hoge helderheid en rijke kleuren. De Pure White Generator zorgt voor extra licht om de kleurnauwkeurigheid te verbeteren voor een levendige en boeiende beeldpresentatie. In combinatie met Dynamic Contrast, dat video analyseert en de lichtoutput aanpast aan de contrastvereisten, blijven de beelden duidelijk zichtbaar voor zowel de deelnemers achter in de zaal als voor de deelnemers online.
De twee HDMI®-ingangen met 4K-ingangssignaal en CEC Command-compatibiliteit zijn eenvoudig te installeren en te integreren en maken AAN/UIT-bediening van het bronapparaat of het draadloze presentatiesysteem PressIT van Panasonic mogelijk. Verdere tijdsbesparing komt met de NFC-functie, die IP set-up zonder AC-voeding ondersteunt, de Smart Projector Control app met auto-focus via smartphone camera, vooraf geactiveerde upgrade kits voor Geometry Manager Pro en de Information Monitor om de status op stand-by weer te geven.
De PT-MZ20K is compatibel met een breed scala aan optionele Panasonic lenzen, zoals de zero-offset ET-EMU100 Ultra-Short-Throw Zoom Lens, en kan ook worden gebruikt voor digital signage of in musea en evenementenlokaties.
De betrouwbaarheid en efficiëntie worden gewaarborgd door de Multi-Laser Drive Engine en Panasonic's unieke vloeistofkoeling en fosfor-wiel koelsystemen. Het herbruikbare luchtfilter en de laserlichtbron zijn onderhoudsvrij voor 20.000 uur. Failover Circuitry voorkomt helderheidsverlies door diode-uitval, terwijl Backup Input schermblanking voorkomt voor meer gemoedsrust in bedrijfskritische situaties. De PT-MZ20K projector zal beschikbaar zijn in december 2022.
Naast de PT-MZ20K introduceert Panasonic ook 's werelds kleinste en lichtste 3-Chip DLP 4K-projector met 20.000lm, verkrijgbaar vanaf september 2022. De PT-RQ25K-serie is 40% kleiner en 35% lichter dan zijn voorganger, waardoor hij ideaal is voor naadloze integratie in vaste installaties bij thema- of locatie-gebaseerde entertainmentattracties en voor eenvoudige opstelling en hantering bij verhuur- en ensceneringswerkzaamheden
de kleinste en lichtste 3-chip DLP met 20.000lm - De PT-RQ25K 4K-projectorserie is 40% kleiner en 35% lichter dan zijn voorganger
Als marktleider op het gebied van compacte projectoren voor naadloze integratie in vaste installaties en eenvoudige installatie en bediening in verhuur- en ensceneringsprojecten, introduceert Panasonic vandaag de nieuwe PT-RQ25K projectorserie. Deze vier modellen omvatten 's werelds kleinste en lichtste 20.000 lm, 4K, 3-Chip DLP projector.
Meeslepende beeldkwaliteit en exclusieve functies in een gemakkelijk te hanteren case van 35kg maakt deze projectoren uiterst efficient; van transport en opslag tot installatie en set-up. De PT-RQ25K-serie levert tot 20.000 lm in een resolutie tot 4K (3840 x 2400).
De PT-RQ25K Series is 40% kleiner en 35% lichter dan zijn voorganger. Dit eenvoudig te hanteren ontwerp stroomlijnt de installatieworkflow en maximaliseert het gebruik van ruimte in thema- en locatiegebaseerde entertainmentattracties, terwijl het projectieontwerpers de flexibiliteit geeft om te vernieuwen. Het is de eerste Panasonic projector die klaar is voor Intel® Smart Display Module (Intel® SDM), waardoor de gewenste interfaces van de klant kunnen worden geïntegreerd via compatibele modules van derden en optionele eigen terminalkaarten, zoals 12G-SDI, DIGITAL LINK.
Verdere tijdbesparende set-up functies komen van de NFC-functie, die IP set-up mogelijk maakt zonder AC-voeding, de Remote Preview Lite om ingangssignalen te controleren op een externe PC, de vooraf geactiveerde upgrade kits voor Geometry Manager Pro om edge-blending te automatiseren via de camera en om geavanceerde maskeerfuncties mogelijk te maken en de Information Monitor om de status weer te geven in Standby.
Quad Pixel Drive, de originele 2-assige pixel-quadrupling technologie van Panasonic, zorgt voor vloeiende, uiterst gedetailleerde 4K-beelden. Het nieuwe Extra Dynamisch Contrast levert een hogere withelderheid en diepe zwarttinten tijdens scènes met een hoog contrast. Gradation Smoother vermindert colour-banding, terwijl de verbeterde punt-gebaseerde zwart-niveau aanpassing ondersteuning biedt voor edge-blending over gebogen schermen met pixel-niveau precisie.
Failover Circuitry is ontworpen voor een onderhoudsvrije periode van 20.000 uur en voorkomt helderheidsverlies door een defecte diode. Backup Input voorkomt dat het scherm uitvalt voor meer gemoedsrust in bedrijfskritische situaties.
De PT-RQ25K-serie komt in september 2022 op de markt. Naast de PT-RQ25K Series heeft Panasonic ook 's werelds kleinste, lichtste en stilste 20.000lm LCD-projector aangekondigd, de PT-MZ20K. De compacte en gemakkelijk te hanteren projector, is vanaf december 2022 beschikbaar.
! 3 trending tendensen die je er in de ogen kan kijken
» Batibouw trends volgens King George - » Huis als speelkamer, duurzaam en kleiner wonen, home wellness als volwaardig deel van (Bati)bouwplannen
Voor het eerst in twee jaar vindt de hoogmis van de baksteen weer plaats: van 21 t.e.m. 29 mei dit jaar gaat in Brussel Batibouw door. Iedereen die gaat (ver)bouwen, kan op de beurs een berg aan informatie vinden. Om het aanbod overzichtelijk te houden, spitte King George voor jou de 3 aanstormende trends van het moment uit. 3 erg uiteenlopende tendensen, maar met één rode draad: wijzelf. Want meer dan ooit willen we wonen op maat van ons leven, of dat nu groen, luxueus of in multicolor is. Kom, we zijn weg!
Wonen tot de essentie herleid
De trend van kleiner wonen, is al jaren geleden ingezet. Dit wordt enerzijds financieel gedreven – de woningprijzen nemen soms hallucinante proporties aan – en anderzijds is er ook een nieuw bewustzijn: het hoeft niet per se allemaal larger than life. In tijden van stress en chaos zoeken we de essentie van het leven op. We willen enkel nog wat er echt toe doet en een kleinere woning leidt ons naar meer echt contact met elkaar en met onze omgeving. Dit bewustzijn is inderdaad ook met de wijde wereld verbonden: met duurzame materialen en groene technologieën proberen we onze impact op het leefmilieu te minimaliseren om zo ruimte te laten voor een focus op Leven met een hoofdletter.
Het huis als speelkamer
De tijd dat een Belgische woning enkel in schakeringen van beige kwam, is voorbij. Het mag allemaal wat speelser, meer karaktervol en geraffineerd. Want spelen met kleur hoeft geen knoeiboel te worden. Op een stijlvolle manier worden volwassen tinten in de woning geïntroduceerd. Van de badkamer, over de keuken tot de eet- en woonkamer, geen ruimte blijft onberoerd voor de charmes van intens pigment.
Ruimtes voor de innerlijke mens
Al puffend, stomend, bubbelend, maar vooral heel lekker warm, verovert de home wellness onze harten en huizen. Nu onze woning meer dan ooit onze veilige haven is, sparen we kosten noch moeite om te ontspannen. Van endless pools tot luxueuze buitensauna’s, van rijkelijke stoomcabines tot workout rooms en verzonken bubbelbaden. Luxe anno 2022 zit vooral in self care. Op Batibouw wordt voor het eerst een volledige hal gewijd aan de home wellness. Zo kan je met een grondige kennis van zaken je verbouwplannen benaderen, of bij een nieuwbouw al de nodige voorzieningen treffen om op een dag te leven als God in Frankrijk.
Bazoef is een uitstekende keuze voor je hond en voor de planeet! Zorg dragen voor de planeet is even belangrijk als hondenbrokken kiezen die goed zijn voor de gezondheid van je trouwe viervoeter. En met Bazoef kun je ze gewoon allebei doen! Bazoef biedt hondenbrokken aan die niet alleen uitstekend zijn voor de gezondheid van je dier, maar die ook met de grootste eerbied voor het milieu worden geproduceerd. Wacht dus niet langer om een milieubewuste keuze te maken voor je hond. Alle beetjes helpen tenslotte!
Bazoef is een Brussels merk dat hondenbrokken op basis van insecten aanbiedt. Insectenlarven zijn namelijk een voortreffelijke bron van dierlijke eiwitten met een zeer hoge voedingswaarde. De brokken van Bazoef zijn niet alleen goed voor de gezondheid van je viervoetige vriend, tijdens de productie gaat er ook veel aandacht naar het milieu.
Insecten: een milieuvriendelijker kweekproces. De hondenbrokken van Bazoef zijn gemaakt van meelwormen. En om die te kweken, wordt er heel wat minder schade toegebracht aan de planeet dan om runderen en kippen te kweken. De cijfers liegen er niet om:
Er worden veel minder broeikasgassen uitgestoten:
De uitstoot van broeikasgassen (CO2-equivalent) bedraagt 170 kg voor de productie van 1 kg gedroogde rundereiwitten. Kippen zijn goed voor 36 kg , terwijl meelwormen slechts 14 kg broeikasgassen voortbrengen. Er is heel wat minder water nodig dan bij klassieke (pluim)veeteelt: Om meelwormen te kweken, heb je veel minder water nodig. Het waterverbruik loopt op tot 112 liter bij runderen en 34 liter bij kippen om slechts één luttele gram gedroogde eiwitten te verkrijgen. Insecten hebben maar 23 liter water nodig, ofwel vier keer minder dan runderen.
Er is heel wat minder oppervlakte nodig dan bij klassieke dierlijke productie: Hoe groter het dier, hoe groter de benodigde landbouwoppervlakte om het dier te kweken. Voor 1 kg rundereiwitten is een oppervlakte van 258 m² vereist. Voor kippen heb je 48 m² nodig, voor meelwormen – die uiteraard erg klein zijn – heb je slechts 18 m² landbouwgrond nodig.
Story image: Het mag duidelijk zijn: het kweken van meelwormen is aanzienlijk minder belastend voor de planeet. En precies daarom selecteerde Bazoef deze dierlijke eiwitbron voor zijn unieke recept.
1.400.000 honden in België
In België heeft bijna één huishouden op twee een huisdier, en 1.400.000 [1] van die huisdieren zijn honden. Een hond heeft voeding nodig die dierlijke eiwitten bevat, en insecten zijn daar een veel betere bron van. Het voedingspatroon van je hond zal er niet radicaal door veranderen. Het dier blijft op een omnivoor dieet, maar dan gewoon met een andere bron van dierlijke eiwitten.
Bazoef draagt bij aan de verkleining van de ecologische voetafdruk
Als alle honden in België brokken van Bazoef zouden eten, dan zou dat de milieu-impact flink verkleinen. Bazoef is daarvan overtuigd en maakte de vergelijking met behulp van een erkend meetinstrument waarmee het zijn ecologische voetafdruk kan schatten: Een kleine hond van 5 kg eet 145 g per dag. Door te kiezen voor Bazoef in plaats van voor brokken op basis van kip, wordt er twee ton CO2 bespaard gedurende de twaalf levensjaren van het dier. Dat is evenveel als drie enkele vliegreizen van Brussel naar New York, of de hoeveelheid CO2 die 111 bomen uit de lucht halen. - Een hond van 25 kg eet gemiddeld 341 g per dag. Door het dier brokken van Bazoef voor te schotelen in plaats van brokken op basis van kip, kan er in tien jaar tijd vier ton CO2 worden bespaard. Dat zijn 27 autoritten tussen Brussel en Nice. Stel je nu eens voor dat we die berekening zouden extrapoleren naar alle 1.400.000 honden in België ...
Made in Belgium
De hondenbrokken van Bazoef vinden hun oorsprong in Brussel en worden in België geproduceerd. De ingrediënten zijn afkomstig uit eigen land en uit de buurlanden (behalve de rijst). Zo kan het transport, en bijgevolg de CO2-uitstoot, worden beperkt.
Brokken in bulk: Helemaal volgens het principe van ‘zero waste’ biedt Bazoef zijn hondenbrokken ook in bulk aan. Klanten kunnen met hun eigen verpakking langskomen, of met een lege Bazoef-zak (per stuk verkrijgbaar), want de zakken van Bazoef zijn 100% recycleerbaar én herbruikbaar. Doordat de verpakking wegvalt, zijn de kosten lager voor Bazoef en dus voor de klanten. En daar zal niet alleen hun portefeuille dankbaar voor zijn, maar zeker ook de planeet! Een verpakking die recycleren makkelijker maakt. Bazoef koos voor het monomateriaal polyethyleen, dat recycleren in de blauwe zak gemakkelijker maakt. Bovendien zal deze kunststof het vet van de brokken niet absorberen en ze dus niet uitdrogen.
Oostenrijkse wintersportregio biedt als enige 365 dagen sneeuwzekerheid! Wie denkt dat het skiseizoen er na de paasvakantie opzit is in de Oostenrijkse skiregio Zillertal alvast aan het verkeerde adres. Als enige regio in Oostenrijk kan je er het hele jaar door genieten van hagelwitte pistes onder een stralend zonnetje, met dank aan de Hintertux gletsjer. Met de lente in zicht haal je trouwens het maximale uit je skitrip, want de dagen zijn langer en de zon is vaker van de partij. Naast de zowat 542 kilometer aan skipistes staat Zillertal bekend voor haar vele gastronomische mogelijkheden. De toeristische dienst van Zillertal geeft je alvast 5 goede redenen waarom een verlenging van je skiseizoen echt wel een goed idee is.
Hintertux-gletsjer: 365 dagen puur skiplezier : De hoge ligging van de Hintertuxer Gletsjer (boven 3.000m) zorgt ervoor dat je in Zillertal het hele jaar rond perfecte skicondities vindt. Bovendien is deze regio het enige gletsjerskigebied in Oostenrijk dat 365 dagen geopend is voor skiërs. Je kunt er lekker genieten van de zon in een van de talrijke ligstoelen of je culinair laten verrassen in een van de 80 berghutten. Hier worden fijnproevers verwend met smakelijke regionale, internationale en vegetarische gerechten.
Early Bird skiën : Wie in april of mei nog een skitrip plant kan genieten van gemiddeld 12u zonlicht per dag. Vertrek daarom extra vroeg en glijd om 7u in de ochtend reeds de berg af. Op de Hintertuxer gletsjer worden exclusief begeleide Early Bird Skiing Tours georganiseerd op 6, 20 en 27 april, waar experts je meenemen naar de mooiste plekken en je interessante weetjes vertellen over de gletsjer. In Zell, Gerlos en Königsleiten openen de pistes eveneens extra vroeg. Een maagdelijk wit sneeuwtapijt onder een opkomend zonnetje vormt het perfecte begin van de dag. Warm daarna lekker op in een van de berghutten voor een stevig ontbijt.
Betere pistes, minder volk : Skiën op perfect geprepareerde pistes is meestal enkel maar voor de vroege vogels weggelegd. Want op een drukke dag liggen de pistes er na enkele uren vaak al wat slechter bij. Ook dat is een van de voordelen van een skitrip in de lente: minder volk. En dat zorgt dan weer voor minder lange wachtrijen aan de liften, minder volk op de pistes en de beste plaatsjes op het terras van de berghut.
Ski & Hike : Nog een reden voor een skitrip in het naseizoen is dat je, afhankelijk van de weersomstandigheden, je skiën kan combineren met andere activiteiten. Wanneer in het voorjaar de dagen weer langer worden, kunnen unieke pistebelevenissen ideaal worden gecombineerd met een partijtje golf of een ontspannende lentewandeling. Terwijl vanaf mid mei ook de mountainbike weer van stal gehaald kan worden. Is het weer toch nog te slecht, dan kan je nog altijd genieten van andere typische winteractiviteiten, zoals sleeën, schaatsen of een wandeling met skischoenen. Last but not least kan je het hele jaar door genieten van een ontspannende sessie in de spa.
Gastronomisch genieten, zelfs op 2.400 meter hoogte : Ook op gastronomisch vlak scheert Zillertal hoge toppen. En dat mag je vrij letterlijk nemen. Zo kan je op 2.400 meter hoogte terecht in Albergo, een verfijnd Italiaans restaurant met een adembenemend terras. Je kan er zelfs overnachten in één van hun luxesuites. Naast Albergo telt Zillertal nog tal van gastronomische opties, met maar liefst 12 restaurants die in 2021 een vermelding in de restaurantgids Gault Millau gehaald hebben. Zo kan je in de Wedelhütte in Hochzillertal terecht voor een heerlijke apéro op 2.340m hoogte, kan je in de Umbrella Bar in Zell-Gerlos genieten van Oostenrijkse klassiekers in een bijzonder futuristisch interieur, kan je gastronomisch genieten en overnachten onder een prachtige sterrenhemel in de Schneekarhütte in Mayrhofen en tot slot van heerlijke BBQ-gerechten genieten in Granatalm in Finkenberg.
Informatie over Zillertal: https://www.zillertal.at/nl.html
Over Zillertal
Ligging: Zillertal ligt in de Oostenrijkse provincie Tirol, in het hartje van de Alpen. De regio is een van de belangrijkste vakantiebestemmingen van Oostenrijk. Het brede en zonnige dal strekt zich uit over 47 km. Omgeven door talrijke drieduizend meter hoge toppen bedraagt de totale oppervlakte 1.098 km², waarvan meer dan 40 procent wordt ingenomen door het Natuurpark Hooggebergte van de Zillertaler Alpen. Het dal dankt zijn naam aan de rivier de Ziller, die uit het dal stroomt en uitmondt in de Inn.
Hotels: Holistisch ontworpen en altijd met een regionale focus, richten de hotels zich op verwennerij. Er zijn ongeveer 50.000 bedden in het Zillertal, waarvan ruim 15.000 met vier tot vijf sterren. Er zijn geen hotelketens, de hotels worden gerund door eigenaren en zijn vaak familiebezit.
Infrastructuur: Zillertal heeft meer dan 35.000 inwoners in 25 gemeenten. De dorpen zijn in de loop der eeuwen gegroeid en hebben zich de afgelopen decennia aangepast aan de behoeften van gasten en bewoners. Elk jaar investeren de bedrijven grote bedragen in infrastructuur en comfort. Zillertal verrast al jaren zowel nationale als internationale gasten met zijn unieke mix van genot, natuur en comfort.
Verbindingen: Zillertal is eenvoudig te bereiken met de wagen. Vanuit Brussel bedraagt de afstand zowat 830km. Daarnaast heb je rechtstreekse vluchten vanuit Brussel naar Innsbruck, Salzburg en München. De Four Seasons shuttle service brengt je vervolgens tot aan je hotel. Tot slot kan je er ook voor kiezen om de nachttrein te nemen tot in Jenbach. Van daaruit kan je de Zillertalbahn of Four Seasons Shuttle nemen tot aan je hotel.
Let’s get hydrated! ¬Met het hydraterende Avocado Masker geef je de huid direct een vocht boost. De romige en rijke structuur van het Avocado Masker zorgt onder andere voor een diepe hydratatie en laat de huid weer stralen. Het masker bevat 97,2% natuurlijke ingrediënten, is dierproefvrij én vegan (PETA approved). Met de daarvoor bestemde Siliconen Application Brush is het masker gemakkelijk én hygiënisch aan te brengen op de huid. Voor een optimaal resultaat, laat je het masker ’s nachts zijn werk doen.
Voordelen en weetjes
Het Avocado Masker is een echte must-have op je beauty shelf, want het biedt een heleboel voordelen voor je huid. Zo zorgt het voor hydratatie, een stevigere en elastischere huid, vermindert huidveroudering en beschermt je huid tegen UV-straling. Het Avocado Masker is vooral geschikt voor de droge huid en dermatologisch goedgekeurd. Naast het feit dat het Avocado Masker bestaat uit 97,2% natuurlijke ingrediënten, het dierenproefvrij en vegan is, is het ook vrij van alcohol en parabenen.
Hoe te gebruiken
Breng een kleine hoeveelheid van het Avocado Masker aan met de daarvoor bestemde Siliconen Application Brush. Verspreid het masker geleidelijk over het gehele gezicht en laat goed intrekken (ca. 15 tot 20 minuten). Het Avocado Masker dient daarna afgespoeld te worden met warm water. Voor een optimaal resultaat kan deze laatste stap worden overgeslagen om het masker ’s nachts in te laten werken. Aanbevolen gebruik: 3 keer per week.
Multi-Masking
Het gloednieuwe Avocado Moisturizing Masker kan ook in combinatie met het iconische Pink Clay Masker gebruikt worden: Say hello to multi-masking! Vooral als je een gecombineerde huid hebt, met droge wangen en een vettige T-zone bijvoorbeeld, is deze tip heel fijn. Verdeel dan het roze kleimasker over de T-zone en smeer de wangen in met het avocado masker. Andersom kan natuurlijk ook, afhankelijk van jouw persoonlijke wensen. Op deze manier geef je de verschillende plekken op het gezicht de verzorging die het nodig heeft!
De ingrediënten op een rijtje
• Avocado Olie wordt voornamelijk gebruikt bij een droge huid en ter voorkoming van droge plekken. Deze olie werkt namelijk verzachtend en hydraterend. Daarnaast bevordert dit ingrediënt het collageengehalte, dat zorgt voor een stevigere en elastischere huid.
• Avocado Boter is een voedend ingrediënt dat goed door de huid wordt opgenomen. Daarnaast heeft de boter een verfrissende werking op de huid en helpt de huid te beschermen tegen onder andere UV-straling van de zon. Tot slot heeft avocado boter veel anti-aging voordelen en helpt tegen het bestrijden van rimpels en littekens.
• Kokosolie heeft een ontstekingsremmende werking en is daarom een goed ingrediënt voor de onzuivere huid en acne. Ook helpt kokosolie goed om droge plekken tegen te gaan. De huid blijft hierdoor zacht en soepel. Tenslotte bevat dit ingrediënt Vitamine E dat pigmentvlekken, huidveroudering en -verbranding vermindert.
• Shea Boter is een verzorgend en verzachtend ingrediënt dat ervoor zorgt dat de huid vocht goed kan vast houden. Naast deze hydraterende werking is de boter ook ontstekingsremmend, dat maakt het geschikt voor de rode- en geïrriteerde huid. Kortom, shea boter kan de huid conditioneren, versterken en kalmeren.
Avocado Moisturizing Mask – € 29,95 - Online verkrijgbaar op iciparisxl.be en clayandglow.nl en in alle ICI Paris XL winkels.