Na enkele maanden van ingrijpende werkzaamheden kon La Grande Dame de Marrakech haar deuren opnieuw openen. De renovatie had als doel om de fundamenten van La Mamounia, de charme en het erfgoed die haar al 97 jaar typeren, in stand te houden.
Onder de gepassioneerde leiding van Algemeen Directeur Pierre Jochem is het bekende duo Patrick Jouin en Sanjit Manku er op wonderlijke wijze in geslaagd om de aantrekkelijke, gezellige ruimtes in het hele etablissement een nieuwe dynamiek en nieuwe energieën mee te geven. Ruimtes die zorgvuldig bedacht werden om een nieuw cateringaanbod voor te stellen aan onze klanten, wiens mening we steeds in het achterhoofd hielden.
Het voormalige theesalon wordt “Le Salon de Thé par Pierre Hermé”, een hartverwarmende plek waar je de hele dag door kan ontbijten of je keuze maakt uit een overheerlijke selectie hartige en zoete lekkernijen van de bekende chef-patissier Pierre Hermé, die op deze manier zijn banden met dit paleis nog versterkt. Pierre Hermé zal eveneens de artistieke leiding krijgen over Le Bar Italien, waar je topgerechten uit de Franse gastronomie kan degusteren, zoals kalfsblanquette op grootmoeders wijze of een salade met krab, avocado en pompelmoes.
Daarnaast heeft La Mamounia de handen in elkaar geslagen met de paus van de fusionkeuken, de meest Amerikaanse chef van Frankrijk: Jean-Georges Vongerichten. Hij creëerde twee nieuwe restaurants: L’Asiatique, waar de keuken van Zuidoost-Azië centraal staat, en L’Italien, een elegante trattoria die de ambitie nastreeft om de beste pizza’s van heel Marrakech te serveren!
Ook de ontspanningsruimtes werden niet vergeten. De beroemde Bar Churchill wordt “Le Churchill”, een intieme plek met een twintigtal plaatsen waar gasten de huiskaviaar kunnen proeven, een creatie die tot stand kwam in samenwerking met een van de oudste kaviaarproducenten van Frankrijk: Kaviari.
Waar we het meest trots op zijn? Op de prachtige cinemazaal met 21 plaatsen, vlak naast Le Churchill, die ook dienstdoet als presentatieruimte voor vergaderingen of productlanceringen.
De place to be voor zondagse brunches kreeg ook een nieuw jasje aangemeten. Le Pavillon de la Piscine, nog mooier dan vroeger, wordt de nieuwe ontbijt- en lunchplek voor de gasten. Het ‘suikerbuffet’, speciaal bedoeld voor de desserts van Pierre Hermé, en de nieuwe poolbar maken het plaatje helemaal af ...
Tot slot moeten we het natuurlijk hebben over L’Œnothèque, een architecturaal hoogstandje. Een unieke ondergrondse wijnkelder met een warme decoratie, zachte sfeer en 1000 uitzonderlijke flessen die meer zijn dan een mooi decor. Een waarlijk intieme plek die de hotelgasten buitengewone wijn- en smaaksensaties zal schenken.
Pierre Jochem en zijn team kijken ernaar uit om je in de nieuwe Mamounia te verwelkomen, een pand waar elk detail telt: de kleding van het personeel, de tafeldecoratie en de verlichting, maar ook een bewuste samenwerking met partners die deze waarden delen ...
De ziel van La Mamounia blijft onveranderd. Alles wat wij doen, is een nieuwe bladzijde omslaan van haar emotionele, veelbewogen geschiedenis.
Chantelle's SoftStretch is a modern-day interpretation of underwear: ultimate stretch, invisibility under clothing, breathable fabric for all movement and extreme comfort. This season, Chantelle expands this line with a one-size-fits-all bra, sultry lace details, and daring animal prints.
Softness for all bodies
Chantelle SoftStretch is all about ultra-stretch and light innovation in a soft material for effortless movement and unique comfort, it comes in new cuts such as the bra, always in one size, designed to fit all bodies. Featuring a host of nationalities and a wide age range, the casting brings together women of all shapes and sizes wearing SoftStretch, representing the range of the Chantelle customer and women all around the world.
Lace it up
SoftStretch expands its collection this season with new additions. Iconic pieces are revisited with modern and feminine lace, always made of ultra-soft and stretchy material, like a second skin.
Rock your panties
This season, panties become eclectic in a poppy red, or with a flashy animal print, while offering optimal comfort. Of course, Chantelle also offers a skin tones colour range, to ensure total invisibility under your clothing.
de Belgische start-up die corporate merch beter en duurzamer aanpakt!
Twee ondernemende Brusselaars vinden het hoog tijd dat een globale industrie van $125 miljard leert verduurzamen. In April 2020 lanceren Simon Polet en Benoit Fortpied hun merchandising bedrijf Merchery. Met Merchery willen ze aantonen dat duurzaamheid en schoonheid kunnen samengaan.
Corporate merchanding is onmisbaar in offline marketing. Merken willen verzekeren dat hun naam top of mind is wanneer een klant gaat winkelen en merchandising zorgt daar als geen ander voor. Merch producten kunnen praktisch zijn, maar vaak is de levensduur van dergelijke gadgets beperkt. Polet en Fortpied zagen hierin hun kans om beter te doen: hoogwaardige producten aanbieden. Merchery zet in op duurzaamheid gekoppeld aan schoonheid: de producten die ze aanbieden moeten zowel van kwaliteitsvolle materialen worden vervaardigd als hebbedingen zijn. Voor marketeers is dit een evidente meerwaarde: producten die langer meegaan, geven de boodschap een langer leven.
De strategie begint bij de producten en merken waar Merchery mee werkt. Of het nu gaat om bier, zoetigheden of meteen een jas van Rains, selecteren Polet en Fortpied zorgvuldig de leveranciers op basis van Merchery’s waarden. Ze onderzoeken nauwgezet de gebruikte grondstoffen en de ecologische impact van de producten. Zo willen ze ook transparant communiceren over hun manier van werken. Op hun website onderbouwen ze hun keuzes voor bepaalde producten en geven ze informatie over de werkomgeving en werkomstandigheden van hun leveranciers. Wanneer het gaat om producten van bekende merken, gaat Merchery voor de brands die hun visie ondertekenen. Samenwerken met die merken stelt Merchery in staat om objecten aan te bieden die mensen echt willen hebben. Het past in hun strategie om ervoor te zorgen dat de aangeboden objecten gekoestered en gebruikt zullen worden.
Merchandising heeft uiteenlopende doeleinden, waar Polet en Fortpied op inspelen met producten voor een reeks aan toepassingsgebieden. Kantoormateriaal en personeelsgeschenken zorgen voor een aangename onboarding van een nieuwe collega, de hoogwaardige relatiegeschenken vormen dan weer voor een memorabel aandenken. De gangbare promo-items krijgen dan weer een duurzame versie van Merchery.
Met Merchery Club wil het duo creatieve agencies betrekken bij de verdere ontwikkeling van hun aanbod. Als Club-lid kan een agency beroep doen op voordelen en nauwere samenwerking met Merchery. Ze krijgen toegang tot de productfotos, ontvangen testproducten en kunnen exclusiviteit bemachtigen voor bepaalde objecten. Zo ontwikkelt Merchery synergiën met geïnteresseerde partijen.
Het entrepeneursduo van Merchery wil de corporate merchandising sector ethischer en transparanter maken door te demonstreren dat aantrekkelijke merchandising ook duurzaam kan zijn.
About
Merchery werd in de lente van 2020 gevestigd door Brusselaars Simon Polet en Benoit Fortpied. Met Merchery bieden ze duurzame en ecologische producten voor de coroporate merchandising sector. Ze bieden een breed aanbod van kwaliteitsvolle producten en consumptiegoederen voor verschillende toepassingen.
Castart vindt inspiratie in de Amerikaanse woestijn! Dankzij een speelse benadering brengt het jonge Antwerpse label Castart, opgericht in 2018 door de broers Dries en Michiel Somers, de klassiekers van de mannendressing opnieuw tot leven.
Dit SS21 seizoen put het merk inspiratie uit het Westen van de US voor een nieuw palet. De kleuren zijn fris en zomers -het groen van de cactus, het oker van de rotsen en de bijhorende nude schakeringen die de dorre woestijn biedt – kortom er blaast een heerlijk vintage wind over de outfits van Castart.
Kleur en textuur
Ook in de nieuwe Castart collectie springen de frisse zomerkleuren en nieuwe materialen eruit. Zo zien we een terugkeer van de towel fabric ‘het geliefde badstofje van de jaren 50’ in polo & t-shirt model. De uiterst confortabele seersucker (een soepele mix van katoen en elasthaan) vinden we dan weer in hemden met korte mouwen en bijhorende korte losse zomershorts. De contrasterende kleuren zorgen voor een unieke combinatie; in de t-shirts Firecracker (streepjes print) herken je de Seven Magic Mountains van Ugo Rondinone, een installatie van totems die middenin de desolate Amerikaanse woestijn opdoemt. Aardetinten die refereren naar zand en rotsen zien we in de complete linnen looks, deze worden naadloos gecombineerd met felle tinten als Samoan Sun, Blue Haze, Campanula en Pastel Lilac.
Fair Fashion
De ambitie van Castart is om essentials aan te bieden met een sterke snit, faire prijs die gemaakt zijn om elke dag te dragen. Het merk kiest zijn partners om hun knowhow en geeft de voorkeur aan Europese werkplaatsen. Van de keuze van de grondstoffen tot de afwerking zorgt het label voor het welzijn van degenen die er werken om de kleding te maken. Bijzondere aandacht wordt besteed aan het materiaal; voortaan worden linnen en biologisch katoen gebruikt naast hennep, een duurzaam materiaal dat tot strakke knit wordt verweven. Het merk draagt diversiteit, een open geest en persoonlijke expressie hoog in het vaandel. De Castart-man is geen trendslaaf maar bouwt en blijft trouw aan zijn eigen stijl onder het credo: style is in the colorful details.
Castart & Friends
In het uitgebreide online luik kan je onder andere in hun digitaal magazine nieuwe creatieve profielen de “Humans of Castart” ontdekken. Personen met een uniek verhaal en savoir-faire. Op die manier bouwt het merk een gelijkgestemde online community op die het merk draagt. Daarnaast zet Castart ook in op een offline ervaring. In oktober 2019 openden ze een eigen shop in hartje Antwerpen. Dit fysieke verkooppunt in ‘t Stad is echter veel meer dan een flagship store. Naast de eigen opvallend onopvallende stukken vind je in de multibrandstore ook andere internationale labels, die Castarts hang naar eigenzinnigheid, duurzaamheid en vernieuwend design delen. Ook op de online shop vind je deze selectie, met onder andere sneakers van Autry, sweaters en broeken van YMC en outerwear van La Paz.
Castart is een Belgisch modemerk voor heren, gebouwd op het jonge professionele team rond Dries en Michiel Somers -broers met stevige roots in de kledingsector. In twee jaar tijd veroverden ze een mooie plaats op de (inter)nationale markt. De collectie wordt in verschillende landen verkocht en hangt bij meer dan vijftig internationale topadressen in de rekken. Het merk begon als knitwear brand, maar biedt nu een totaalconcept aan. Shoppen kan sinds afgelopen herfst in de eigen brick-and-mortar winkel in Antwerpen, maar natuurlijk ook online via www.castartclothing.com.
Unisa is back with a remarkable SS21 collection. From elegant baby heels to wedges, Unisa has got you covered this summer.
Strap in
The classic ankle strap never really left but is definitely back this summer. An ankle strap magnifies the elegance of any shoe and gives your outfit an instant classy touch.
Elegant comfort
Combining a stylish design with the comfort of a sports shoe was already a big trend. But now, because of homeworking, comfort has become the standard. These Unisa sneakers effortlessly combine elegance and comfort.
High on wedges
Going for high heels, but don't want to lose the comfort? Choose wedges! The thick soles in combination with leather or woven uppers, give your feet a powerful look.
Beautiful straps
Adding a few more straps to your shoes gives them that extra touch. Add an elegant long summer dress and you're good to go.
Baby heels
Want to lift your look, but not a fan of high heels? Why not go for a baby heel? The baby heel returns to the fashion scene this season and draws attention without being 'too much'. A classy look that focuses on the shoe design itself rather than the height of the heel.
Na talloze nieuwjaarswensen en goede voornemens voor jezelf, zet je ook nieuwe goals voor je interieur. Zie je ook door het bos de bomen niet meer? Of vooral, wat je allemaal in je kast hebt hangen? Detox na de feestmenu’s niet alleen je lichaam, maar ook je kleerkast en start fris en opgeruimd aan het nieuwe jaar. En daar helpt Camber je graag bij! Ga voor een dressing op maat van jouw woning én garderobe.
Maak plaats voor meer ruimte
Out with the old, in with the new! Waarom wachten tot de klassieke lenteschoonmaak om je huis op orde te zetten? Een dressing op maat creëert de ruimte die je nodig hebt en waarin je in één oogopslag je outfit vindt. Samen met Camber ga je op zoek naar meer plaats voor hetzelfde oppervlak. Zoek je bijvoorbeeld een dressing die past in een rechte inrichting, onder een schuinte of die geïntegreerd is in de slaapkamer? Voor iedere ruimte, hoe complex ook, ontwerpt en realiseert Camber een open of gesloten dressing op maat van jouw wensen en die van je gezin.
Opruimen is kinderspel
Ook de spullen van je kinderen hebben een plekje nodig, en zeker al het nieuwe speelgoed dat ze tijdens de feestdagen kregen. Maar waar berg je het georganiseerd op? Nieuwe spullen vragen om georganiseerde opbergruimtes op maat van jouw woning. Sorteer en doneer oud speelgoed en creëer voor alles een vaste en praktische plaats waar je kinderen zelf makkelijk aan kunnen. Opruimen wordt in 2021 meer dan ooit kinderspel.
De nieuwe Lente/ Zomer Tom Ford eyewear collectie valt op door haar genereuze volumes en duidelijk profiel. De modellen springen in het oog door de combinatie van acetaat en metaal, voor unieke en onmiddellijk herkenbare silhouetten. Bij de voorgestelde modellen iconische details en concepten zoals het bekende oneindigheidsteken. Monturen die bestsellers zijn geworden en nu worden herzien in nieuwe kleurpaletten volgens de laatste trends.
De monturen zijn bedacht volgens een specifiek concept: verfijnd minimalisme. Uitgepuurd ontwerp, tijdloze vormen, hoogstaande materialen, technologische innovaties en verrassende designoplossingen.
Model Tom Ford Eyewear 0842 – Nickie. Prijs 355 €
Oversized silhouet met afgeronde, zeer vrouwelijke volumes. De voorkant heeft het iconische detail van het oneindigheidsteken dat wordt gecreëerd door een structuur die bestaat uit een unieke lijn. Aanpasbaar neusstuk en iconisch « T » logo in reliëf op de fijne armen
Ook vraag naar vakantiewoningen in eigen land piekt
De nood aan vakantie laat zich meer en meer blijken. Vakantiewoningverhuurder Interhome noteerde in de eerste weken van dit jaar méér trafiek op hun website dan in een normaal boekingsjaar. Daarenboven merkt Interhome dat de boekingswaarde van een vakantiewoning 33.4 % hoger ligt, vergeleken met afgelopen jaren. De Belg duikt dus diep in de portefeuille om het verloren reisjaar 2020 helemaal goed te kunnen maken. Nog markant is het feit dat bestemming België op de website van Interhome voor het eerst in de top 5 staat van de meest opgezochte bestemmingen.
Meer verkeer op de website
Een vakantiewoning huren blijft ook in 2021 voor veel Belgen een coronaveilige manier om te reizen. En dat de Belg hunkert naar dat laatste, merkt ook vakantiewoningverhuurder Interhome. “Het organisch verkeer op onze website was de afgelopen twee weken 6.64% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen er nog geen sprake was van Corona in Europa”, reageert Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome. Het aantal gemaakte boekingen ligt nog niet op het niveau van een normaal jaar. Dit wegens de huidige reisbeperkingen. Maar het toont aan dat de reisintentie van de Belg meer aanwezig is dan ooit. “Om in te spelen op de twijfel rond de reisrestricties, bieden wij vanaf nu gratis annulering aan tot 31 dagen voor vertrek. Als reisorganisatie is het belangrijk om je nu flexibel op te stellen”, vult Thibault Van Look aan.
Luxueuzere vakantiewoningen
In vergelijking met andere jaren kiest de Belg momenteel voor woningen uit een hogere prijscategorie. De boekingswaarde ligt zo’n 33.4 % hoger. “In de meeste gevallen wordt er extra geld uitgegeven aan een zwembad, maar ook andere luxefaciliteiten als sauna, jacuzzi en airco zijn in trek. De Belg wilt dus duidelijk voor extra luxe betalen in 2021”, vertelt Thibault Van Look.
België in top 5 zoekopdrachten
Voor het eerst sluipt België op de website van Interhome binnen in de top 5 van meest gezochte bestemmingen. En dat is, meteen met een 4e plaats, toch vrij opmerkelijk. Dit omdat de positieve berichten rond de vaccins toch laten vermoeden dat we komende zomer naar de normaliteit teruggaan. “Blijkbaar hebben mensen het afgelopen jaar ons eigen land leren waarderen als vakantiebestemming en gemerkt dat je ook dichtbij huis een topvakantie kunt beleven”, besluit Van Look. De top drie van de populairste vakantiebestemmingen blijft uit Frankrijk, Spanje en Italië bestaan.
Het nieuwe jaar beginnen we traditioneel met het maken van fitness voornemens. Laat ons van 2021 het jaar maken waarin we dit goede voornemen ook effectief waarmaken. De allerlaatste keer starten met sporten. Who's in? Met Anita active kun je dit in stijl en in alle comfort doen. De superlichte leggings en effectieve sportbeha's helpen je op weg.
Massage tijdens het sporten
De tights van Anita active motiveren niet alleen door de leuke designs, ze helpen je ook betere sportprestaties neer te zetten. De massage sport tights zijn leggings met aan de binnenkant driedimensionale noppen die je benen masseren tijdens het sporten. Gevolg? Een optimale bloeddoorstroming in je benen en minder spierpijn na het sporten. Beschikbaar in een funky python- en panterprintje.
Daarnaast heb je ook de Anita active de fitness tights, gemaakt uit luchtig flexibel materiaal om je te helpen het beste halen uit je workout te halen. Ga voor simpel zwart, een funky kleurtje of een modieuze print.
Ondersteuning voor iedereen
De air control Deltapad beha is één van de pronkstukken van Anita active. De schuimschalen zorgen voor optimaal comfort en ondersteuning, ook voor grote maten (A tem G cup). Daarnaast beschikt de beha ook over 'Anita sweat management technology': technologie die ervoor zorgt dat je borsten en huid kunnen ademen tijdens het sporten.
Voor high-impact workouts
De Momentum sportbeha is de ideale sportbeha's voor high-impact workouts. Naadloos voorgevormde cups geven perfecte ondersteuning voor A tem H cups. De mooie metaalglans van het materiaal laat je stralen vergroot jouw motivatie. De Electric Pink uitvoering is de perfecte combinatie van sport en glamour.
Van subtiel, zachtgetint of monochroom naar excentriek met weelderige dessins of kleurrijke patronen. Wat je ook kiest voor je interieur, je hangt graag luxueuze muurbekleding op de muren. Maar er is meer. Arte kiest dit jaar voor nieuwe en creatieve manieren om je interieur rijkelijk aan te kleden. Want met muurbekleding kan je de kleinste details en zelfs je spullen van een persoonlijke finishing touch voorzien.
Ingekaderd staat netjes : Met een kader errond zet je jouw creatieve geest en smaak voor verfijnde en luxueuze muurbekleding in de verf. Iedere Arte-muurbekleding heeft een eigen weelderig, zacht of subtiel dessin, patroon of structuur die met dit extra accent tot zijn recht komt in jouw interieur.
Achter de kast plakken : Door een open kast op de achterste wand van een patroon of andere tint te voorzien, geef je je kast een heel andere touch en creëer je meteen een nieuwe vibe en beleving voor de kast én de ruimte.
Experimenteer : Arte gaat geen enkele uitdaging uit de weg wat aparte kleurenkeuzes en -combinaties betreft. Durf je het aan om te experimenteren met de huidige kleuren van je interieur?
Schoonheid zit vanbinnen : Net als bij mensen kan de binnenkant aangenaam verrassen. Met een klein stukje muurbekleding geef je de binnenkant van bijvoorbeeld lades een heel andere zicht en fleur je ze volledig op!
Durf te mixen : Muurbekleding met een sterke eigen identiteit combineren met een compleet ander patroon of kleur hoeft niet schreeuwerig te zijn. Met een creatieve geest zoals die van jou kan je de gekozen kleuren – of in een zachte variant – laten terugkeren in je meubilair, zoals kussens of een deken.
Geef spullen je eigen touch: Arte bewijst meer dan wie dan ook dat muurbekleding niet altijd een muur moet bekleden. Want zelfs meubels of accessoires kan je verfraaien met een – soms zelfs maar klein – stukje behang. De sterke kwaliteit van de Arte-collecties kan zonder slag of stoot op een salontafel bijvoorbeeld gebruikt worden.
Dé mannencollectie die een goed humeur uitstraalt en spontaan zorgt voor energie en voor peps!
De levendige pastelkleuren zijn tijdens de zomermaanden een vaste waarde... Maar waarom zouden die alleen bij de vrouwenmode te zien zijn? Het Franse merk Eden Park toont lef en stelt heel wat stukken voor in de mannencollectie met pastelkleuren. Shorts, zwembroeken, sweaters, petten... rustig aan heren, niet vechten! Er is voldoende voor iedereen en voor alle smaken. Eden Park geeft redenen genoeg om als man de inhoud van de kledingkast eens te vernieuwen.
Eden Park
De geschiedenis van het merk gaat terug tot in 1987 toen Franck Mesnel en Eric Blanc, twee internationaal bekende rugbyspelers en lid van één van de meest prestigieuze clubs ter wereld – Racing Club de France – beslissen om een hoogwaardig kledingmerk op te richten.
Ze laten hun creatieve geest en talent los op een merk met een uitzonderlijk en authentiek verhaal. Franck Mesnel en Eric Blanc hebben veel oog voor paradoxen en voor details en ontwikkelen een heuse Eden Park stijl met als rode draad de rugbysport die in alle stukken op de één of de andere manier verschijnt.
After many months of pandemic working from home, there’s a collective move to loose-fitting, generous silhouettes — whether it’s wide-leg trousers or an oversized blazer or shirt. The prevailing fashion trend is easy to wear, but still looks as though you made just enough effort to do your day-to-day business during these strange days and nights.
The new suits are roomy and flowy, with tailored collars that contrast wide legs. The boyfriend shirt is one of the most classic pieces in any wardrobe, but for SS21 the mannish button-up gets a feminine spin making it an ideal layering piece. Blazers are oversized, layered on a monochrome silhouette for a more sophisticated look. Whether it is the daily video call or the occasional weekend errand, we all could use clothing that makes us feel a distinct sense of ease and comfort.