de Belgische start-up die corporate merch beter en duurzamer aanpakt!
Twee ondernemende Brusselaars vinden het hoog tijd dat een globale industrie van $125 miljard leert verduurzamen. In April 2020 lanceren Simon Polet en Benoit Fortpied hun merchandising bedrijf Merchery. Met Merchery willen ze aantonen dat duurzaamheid en schoonheid kunnen samengaan.
Corporate merchanding is onmisbaar in offline marketing. Merken willen verzekeren dat hun naam top of mind is wanneer een klant gaat winkelen en merchandising zorgt daar als geen ander voor. Merch producten kunnen praktisch zijn, maar vaak is de levensduur van dergelijke gadgets beperkt. Polet en Fortpied zagen hierin hun kans om beter te doen: hoogwaardige producten aanbieden. Merchery zet in op duurzaamheid gekoppeld aan schoonheid: de producten die ze aanbieden moeten zowel van kwaliteitsvolle materialen worden vervaardigd als hebbedingen zijn. Voor marketeers is dit een evidente meerwaarde: producten die langer meegaan, geven de boodschap een langer leven.
De strategie begint bij de producten en merken waar Merchery mee werkt. Of het nu gaat om bier, zoetigheden of meteen een jas van Rains, selecteren Polet en Fortpied zorgvuldig de leveranciers op basis van Merchery’s waarden. Ze onderzoeken nauwgezet de gebruikte grondstoffen en de ecologische impact van de producten. Zo willen ze ook transparant communiceren over hun manier van werken. Op hun website onderbouwen ze hun keuzes voor bepaalde producten en geven ze informatie over de werkomgeving en werkomstandigheden van hun leveranciers. Wanneer het gaat om producten van bekende merken, gaat Merchery voor de brands die hun visie ondertekenen. Samenwerken met die merken stelt Merchery in staat om objecten aan te bieden die mensen echt willen hebben. Het past in hun strategie om ervoor te zorgen dat de aangeboden objecten gekoestered en gebruikt zullen worden.
Merchandising heeft uiteenlopende doeleinden, waar Polet en Fortpied op inspelen met producten voor een reeks aan toepassingsgebieden. Kantoormateriaal en personeelsgeschenken zorgen voor een aangename onboarding van een nieuwe collega, de hoogwaardige relatiegeschenken vormen dan weer voor een memorabel aandenken. De gangbare promo-items krijgen dan weer een duurzame versie van Merchery.
Met Merchery Club wil het duo creatieve agencies betrekken bij de verdere ontwikkeling van hun aanbod. Als Club-lid kan een agency beroep doen op voordelen en nauwere samenwerking met Merchery. Ze krijgen toegang tot de productfotos, ontvangen testproducten en kunnen exclusiviteit bemachtigen voor bepaalde objecten. Zo ontwikkelt Merchery synergiën met geïnteresseerde partijen.
Het entrepeneursduo van Merchery wil de corporate merchandising sector ethischer en transparanter maken door te demonstreren dat aantrekkelijke merchandising ook duurzaam kan zijn.
About
Merchery werd in de lente van 2020 gevestigd door Brusselaars Simon Polet en Benoit Fortpied. Met Merchery bieden ze duurzame en ecologische producten voor de coroporate merchandising sector. Ze bieden een breed aanbod van kwaliteitsvolle producten en consumptiegoederen voor verschillende toepassingen.
Castart vindt inspiratie in de Amerikaanse woestijn! Dankzij een speelse benadering brengt het jonge Antwerpse label Castart, opgericht in 2018 door de broers Dries en Michiel Somers, de klassiekers van de mannendressing opnieuw tot leven.
Dit SS21 seizoen put het merk inspiratie uit het Westen van de US voor een nieuw palet. De kleuren zijn fris en zomers -het groen van de cactus, het oker van de rotsen en de bijhorende nude schakeringen die de dorre woestijn biedt – kortom er blaast een heerlijk vintage wind over de outfits van Castart.
Kleur en textuur
Ook in de nieuwe Castart collectie springen de frisse zomerkleuren en nieuwe materialen eruit. Zo zien we een terugkeer van de towel fabric ‘het geliefde badstofje van de jaren 50’ in polo & t-shirt model. De uiterst confortabele seersucker (een soepele mix van katoen en elasthaan) vinden we dan weer in hemden met korte mouwen en bijhorende korte losse zomershorts. De contrasterende kleuren zorgen voor een unieke combinatie; in de t-shirts Firecracker (streepjes print) herken je de Seven Magic Mountains van Ugo Rondinone, een installatie van totems die middenin de desolate Amerikaanse woestijn opdoemt. Aardetinten die refereren naar zand en rotsen zien we in de complete linnen looks, deze worden naadloos gecombineerd met felle tinten als Samoan Sun, Blue Haze, Campanula en Pastel Lilac.
Fair Fashion
De ambitie van Castart is om essentials aan te bieden met een sterke snit, faire prijs die gemaakt zijn om elke dag te dragen. Het merk kiest zijn partners om hun knowhow en geeft de voorkeur aan Europese werkplaatsen. Van de keuze van de grondstoffen tot de afwerking zorgt het label voor het welzijn van degenen die er werken om de kleding te maken. Bijzondere aandacht wordt besteed aan het materiaal; voortaan worden linnen en biologisch katoen gebruikt naast hennep, een duurzaam materiaal dat tot strakke knit wordt verweven. Het merk draagt diversiteit, een open geest en persoonlijke expressie hoog in het vaandel. De Castart-man is geen trendslaaf maar bouwt en blijft trouw aan zijn eigen stijl onder het credo: style is in the colorful details.
Castart & Friends
In het uitgebreide online luik kan je onder andere in hun digitaal magazine nieuwe creatieve profielen de “Humans of Castart” ontdekken. Personen met een uniek verhaal en savoir-faire. Op die manier bouwt het merk een gelijkgestemde online community op die het merk draagt. Daarnaast zet Castart ook in op een offline ervaring. In oktober 2019 openden ze een eigen shop in hartje Antwerpen. Dit fysieke verkooppunt in ‘t Stad is echter veel meer dan een flagship store. Naast de eigen opvallend onopvallende stukken vind je in de multibrandstore ook andere internationale labels, die Castarts hang naar eigenzinnigheid, duurzaamheid en vernieuwend design delen. Ook op de online shop vind je deze selectie, met onder andere sneakers van Autry, sweaters en broeken van YMC en outerwear van La Paz.
Castart is een Belgisch modemerk voor heren, gebouwd op het jonge professionele team rond Dries en Michiel Somers -broers met stevige roots in de kledingsector. In twee jaar tijd veroverden ze een mooie plaats op de (inter)nationale markt. De collectie wordt in verschillende landen verkocht en hangt bij meer dan vijftig internationale topadressen in de rekken. Het merk begon als knitwear brand, maar biedt nu een totaalconcept aan. Shoppen kan sinds afgelopen herfst in de eigen brick-and-mortar winkel in Antwerpen, maar natuurlijk ook online via www.castartclothing.com.
Unisa is back with a remarkable SS21 collection. From elegant baby heels to wedges, Unisa has got you covered this summer.
Strap in
The classic ankle strap never really left but is definitely back this summer. An ankle strap magnifies the elegance of any shoe and gives your outfit an instant classy touch.
Elegant comfort
Combining a stylish design with the comfort of a sports shoe was already a big trend. But now, because of homeworking, comfort has become the standard. These Unisa sneakers effortlessly combine elegance and comfort.
High on wedges
Going for high heels, but don't want to lose the comfort? Choose wedges! The thick soles in combination with leather or woven uppers, give your feet a powerful look.
Beautiful straps
Adding a few more straps to your shoes gives them that extra touch. Add an elegant long summer dress and you're good to go.
Baby heels
Want to lift your look, but not a fan of high heels? Why not go for a baby heel? The baby heel returns to the fashion scene this season and draws attention without being 'too much'. A classy look that focuses on the shoe design itself rather than the height of the heel.
Na talloze nieuwjaarswensen en goede voornemens voor jezelf, zet je ook nieuwe goals voor je interieur. Zie je ook door het bos de bomen niet meer? Of vooral, wat je allemaal in je kast hebt hangen? Detox na de feestmenu’s niet alleen je lichaam, maar ook je kleerkast en start fris en opgeruimd aan het nieuwe jaar. En daar helpt Camber je graag bij! Ga voor een dressing op maat van jouw woning én garderobe.
Maak plaats voor meer ruimte
Out with the old, in with the new! Waarom wachten tot de klassieke lenteschoonmaak om je huis op orde te zetten? Een dressing op maat creëert de ruimte die je nodig hebt en waarin je in één oogopslag je outfit vindt. Samen met Camber ga je op zoek naar meer plaats voor hetzelfde oppervlak. Zoek je bijvoorbeeld een dressing die past in een rechte inrichting, onder een schuinte of die geïntegreerd is in de slaapkamer? Voor iedere ruimte, hoe complex ook, ontwerpt en realiseert Camber een open of gesloten dressing op maat van jouw wensen en die van je gezin.
Opruimen is kinderspel
Ook de spullen van je kinderen hebben een plekje nodig, en zeker al het nieuwe speelgoed dat ze tijdens de feestdagen kregen. Maar waar berg je het georganiseerd op? Nieuwe spullen vragen om georganiseerde opbergruimtes op maat van jouw woning. Sorteer en doneer oud speelgoed en creëer voor alles een vaste en praktische plaats waar je kinderen zelf makkelijk aan kunnen. Opruimen wordt in 2021 meer dan ooit kinderspel.
De nieuwe Lente/ Zomer Tom Ford eyewear collectie valt op door haar genereuze volumes en duidelijk profiel. De modellen springen in het oog door de combinatie van acetaat en metaal, voor unieke en onmiddellijk herkenbare silhouetten. Bij de voorgestelde modellen iconische details en concepten zoals het bekende oneindigheidsteken. Monturen die bestsellers zijn geworden en nu worden herzien in nieuwe kleurpaletten volgens de laatste trends.
De monturen zijn bedacht volgens een specifiek concept: verfijnd minimalisme. Uitgepuurd ontwerp, tijdloze vormen, hoogstaande materialen, technologische innovaties en verrassende designoplossingen.
Model Tom Ford Eyewear 0842 – Nickie. Prijs 355 €
Oversized silhouet met afgeronde, zeer vrouwelijke volumes. De voorkant heeft het iconische detail van het oneindigheidsteken dat wordt gecreëerd door een structuur die bestaat uit een unieke lijn. Aanpasbaar neusstuk en iconisch « T » logo in reliëf op de fijne armen
Ook vraag naar vakantiewoningen in eigen land piekt
De nood aan vakantie laat zich meer en meer blijken. Vakantiewoningverhuurder Interhome noteerde in de eerste weken van dit jaar méér trafiek op hun website dan in een normaal boekingsjaar. Daarenboven merkt Interhome dat de boekingswaarde van een vakantiewoning 33.4 % hoger ligt, vergeleken met afgelopen jaren. De Belg duikt dus diep in de portefeuille om het verloren reisjaar 2020 helemaal goed te kunnen maken. Nog markant is het feit dat bestemming België op de website van Interhome voor het eerst in de top 5 staat van de meest opgezochte bestemmingen.
Meer verkeer op de website
Een vakantiewoning huren blijft ook in 2021 voor veel Belgen een coronaveilige manier om te reizen. En dat de Belg hunkert naar dat laatste, merkt ook vakantiewoningverhuurder Interhome. “Het organisch verkeer op onze website was de afgelopen twee weken 6.64% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar toen er nog geen sprake was van Corona in Europa”, reageert Thibault Van Look, Country Manager Benelux bij Interhome. Het aantal gemaakte boekingen ligt nog niet op het niveau van een normaal jaar. Dit wegens de huidige reisbeperkingen. Maar het toont aan dat de reisintentie van de Belg meer aanwezig is dan ooit. “Om in te spelen op de twijfel rond de reisrestricties, bieden wij vanaf nu gratis annulering aan tot 31 dagen voor vertrek. Als reisorganisatie is het belangrijk om je nu flexibel op te stellen”, vult Thibault Van Look aan.
Luxueuzere vakantiewoningen
In vergelijking met andere jaren kiest de Belg momenteel voor woningen uit een hogere prijscategorie. De boekingswaarde ligt zo’n 33.4 % hoger. “In de meeste gevallen wordt er extra geld uitgegeven aan een zwembad, maar ook andere luxefaciliteiten als sauna, jacuzzi en airco zijn in trek. De Belg wilt dus duidelijk voor extra luxe betalen in 2021”, vertelt Thibault Van Look.
België in top 5 zoekopdrachten
Voor het eerst sluipt België op de website van Interhome binnen in de top 5 van meest gezochte bestemmingen. En dat is, meteen met een 4e plaats, toch vrij opmerkelijk. Dit omdat de positieve berichten rond de vaccins toch laten vermoeden dat we komende zomer naar de normaliteit teruggaan. “Blijkbaar hebben mensen het afgelopen jaar ons eigen land leren waarderen als vakantiebestemming en gemerkt dat je ook dichtbij huis een topvakantie kunt beleven”, besluit Van Look. De top drie van de populairste vakantiebestemmingen blijft uit Frankrijk, Spanje en Italië bestaan.
Het nieuwe jaar beginnen we traditioneel met het maken van fitness voornemens. Laat ons van 2021 het jaar maken waarin we dit goede voornemen ook effectief waarmaken. De allerlaatste keer starten met sporten. Who's in? Met Anita active kun je dit in stijl en in alle comfort doen. De superlichte leggings en effectieve sportbeha's helpen je op weg.
Massage tijdens het sporten
De tights van Anita active motiveren niet alleen door de leuke designs, ze helpen je ook betere sportprestaties neer te zetten. De massage sport tights zijn leggings met aan de binnenkant driedimensionale noppen die je benen masseren tijdens het sporten. Gevolg? Een optimale bloeddoorstroming in je benen en minder spierpijn na het sporten. Beschikbaar in een funky python- en panterprintje.
Daarnaast heb je ook de Anita active de fitness tights, gemaakt uit luchtig flexibel materiaal om je te helpen het beste halen uit je workout te halen. Ga voor simpel zwart, een funky kleurtje of een modieuze print.
Ondersteuning voor iedereen
De air control Deltapad beha is één van de pronkstukken van Anita active. De schuimschalen zorgen voor optimaal comfort en ondersteuning, ook voor grote maten (A tem G cup). Daarnaast beschikt de beha ook over 'Anita sweat management technology': technologie die ervoor zorgt dat je borsten en huid kunnen ademen tijdens het sporten.
Voor high-impact workouts
De Momentum sportbeha is de ideale sportbeha's voor high-impact workouts. Naadloos voorgevormde cups geven perfecte ondersteuning voor A tem H cups. De mooie metaalglans van het materiaal laat je stralen vergroot jouw motivatie. De Electric Pink uitvoering is de perfecte combinatie van sport en glamour.
Van subtiel, zachtgetint of monochroom naar excentriek met weelderige dessins of kleurrijke patronen. Wat je ook kiest voor je interieur, je hangt graag luxueuze muurbekleding op de muren. Maar er is meer. Arte kiest dit jaar voor nieuwe en creatieve manieren om je interieur rijkelijk aan te kleden. Want met muurbekleding kan je de kleinste details en zelfs je spullen van een persoonlijke finishing touch voorzien.
Ingekaderd staat netjes : Met een kader errond zet je jouw creatieve geest en smaak voor verfijnde en luxueuze muurbekleding in de verf. Iedere Arte-muurbekleding heeft een eigen weelderig, zacht of subtiel dessin, patroon of structuur die met dit extra accent tot zijn recht komt in jouw interieur.
Achter de kast plakken : Door een open kast op de achterste wand van een patroon of andere tint te voorzien, geef je je kast een heel andere touch en creëer je meteen een nieuwe vibe en beleving voor de kast én de ruimte.
Experimenteer : Arte gaat geen enkele uitdaging uit de weg wat aparte kleurenkeuzes en -combinaties betreft. Durf je het aan om te experimenteren met de huidige kleuren van je interieur?
Schoonheid zit vanbinnen : Net als bij mensen kan de binnenkant aangenaam verrassen. Met een klein stukje muurbekleding geef je de binnenkant van bijvoorbeeld lades een heel andere zicht en fleur je ze volledig op!
Durf te mixen : Muurbekleding met een sterke eigen identiteit combineren met een compleet ander patroon of kleur hoeft niet schreeuwerig te zijn. Met een creatieve geest zoals die van jou kan je de gekozen kleuren – of in een zachte variant – laten terugkeren in je meubilair, zoals kussens of een deken.
Geef spullen je eigen touch: Arte bewijst meer dan wie dan ook dat muurbekleding niet altijd een muur moet bekleden. Want zelfs meubels of accessoires kan je verfraaien met een – soms zelfs maar klein – stukje behang. De sterke kwaliteit van de Arte-collecties kan zonder slag of stoot op een salontafel bijvoorbeeld gebruikt worden.
Dé mannencollectie die een goed humeur uitstraalt en spontaan zorgt voor energie en voor peps!
De levendige pastelkleuren zijn tijdens de zomermaanden een vaste waarde... Maar waarom zouden die alleen bij de vrouwenmode te zien zijn? Het Franse merk Eden Park toont lef en stelt heel wat stukken voor in de mannencollectie met pastelkleuren. Shorts, zwembroeken, sweaters, petten... rustig aan heren, niet vechten! Er is voldoende voor iedereen en voor alle smaken. Eden Park geeft redenen genoeg om als man de inhoud van de kledingkast eens te vernieuwen.
Eden Park
De geschiedenis van het merk gaat terug tot in 1987 toen Franck Mesnel en Eric Blanc, twee internationaal bekende rugbyspelers en lid van één van de meest prestigieuze clubs ter wereld – Racing Club de France – beslissen om een hoogwaardig kledingmerk op te richten.
Ze laten hun creatieve geest en talent los op een merk met een uitzonderlijk en authentiek verhaal. Franck Mesnel en Eric Blanc hebben veel oog voor paradoxen en voor details en ontwikkelen een heuse Eden Park stijl met als rode draad de rugbysport die in alle stukken op de één of de andere manier verschijnt.
After many months of pandemic working from home, there’s a collective move to loose-fitting, generous silhouettes — whether it’s wide-leg trousers or an oversized blazer or shirt. The prevailing fashion trend is easy to wear, but still looks as though you made just enough effort to do your day-to-day business during these strange days and nights.
The new suits are roomy and flowy, with tailored collars that contrast wide legs. The boyfriend shirt is one of the most classic pieces in any wardrobe, but for SS21 the mannish button-up gets a feminine spin making it an ideal layering piece. Blazers are oversized, layered on a monochrome silhouette for a more sophisticated look. Whether it is the daily video call or the occasional weekend errand, we all could use clothing that makes us feel a distinct sense of ease and comfort.
Recycleerbaar, trendy, vegan - met de zoete geur van melk en honing
Met een paar Freedom Moses slippers haal je de zomer in huis. De funky prints en kleurtjes stralen pure fun uit. Vind je het nog wat fris voor blote voeten? Combineer de sandalen met een leuk sokje, et voilà, je hebt de ideale home office slipper en lenteschoen.
Duurzame lentekriebels
De sandalen zijn verkrijgbaar in oneindig veel kleuren en hippe prints, perfect om extra kleur te brengen in jouw home office. Daarbovenop zijn de Freedom Moses-slides vegan, recycleerbaar, en vervaardigd op een duurzame manier. In elk paar wordt lucht in de zool geïnjecteerd. Gevolg? De slippers voelen licht aan, alsof je op wolkjes wandelt. Als kers op de taart heeft elke paar de zoete geur van melk en honing. Voel je de lentekriebels al?
AR museum Sacra Infermeria in Valletta lanceert interactief spel om het eiland van de builenpest te bevrijden.
Momenteel is de wereld in de ban van de COVID-19 pandemie, maar dit is niet de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat we ons in moeilijke tijden bevinden. In december 1675 trof de Builenpest de kusten van Malta. De ziekte werd aan land gebracht via een scheepslading van een schip afkomstig uit Tripoli. Het schip meerde aan in de hoofdstad Valletta, destijds al een druk bewoonde plaats wat ervoor zorgde dat de verspreiding van de bacterie als een lopend vuurtje ging. Deze uitbraak wordt gezien als de dodelijkste pestuitbraak van Malta. In een jaar tijd kostte het het leven aan 11.000 mensen, wat neerkomt op meer dan 16% van de bevolking in die tijd. Om de verspreiding in te dammen werden alle verdachte gevallen onmiddellijk afgezonderd. De lokale artsen werkten dag en nacht in de apotheek van de Sacra Infermeria, in een poging een tegengif te vinden om deze nachtmerrie voor altijd te beëindigen.
Dit is de achtergrond van het Scavenger Hunt Game. En interactief Augmented Reality spel dat je vanaf nu in het museum van de Sacra Infermeria in Valletta kan spelen. Door middel van een applicatie op je smartphone reis je terug in de tijd en kan je de artsen helpen bij het vinden van alle ingrediënten die nodig zijn om de remedie tegen de plaag te maken. In totaal moeten er zes ingrediënten verzameld worden die zich ergens in het historische gebouw bevinden. Sommige van de ingrediënten zijn zeer zeldzaam en dus moeilijk om te vinden, maar alle ingrediënten moéten worden verzameld anders werkt het tegengif niet ! Je kan het spel als een team spelen, je kan elkaar uitdagen en om het eerst alle ingrediënten vinden, je kan meedoen aan een doorlopend spel of gewoon je eigen nieuw spel starten. Eén ding is zeker, het is een leuke ervaring voor iedereen, vooral voor gezinnen en kinderen. Een spannende leerervaring, waarbij geschiedenis en techniek worden gecombineerd en waarbij kinderen meer te weten komen over wat een epidemie juist is en hoe het behandeld wordt. https://mcc.com.mt/ar-museum/
Malta, officieel Republiek Malta, ligt in de Middellandse Zee. De Maltese eilandengroep bestaat uit de eilanden Malta, Gozo, Comino en enkele onbewoonde eilandjes. Het is een bijzonder stukje Europa, er wordt links gereden en Maltees en Engels zijn de officiële talen. Je vindt er een mix van culturen, een indrukwekkend erfgoed, prachtige azuurblauwe baaien en de zonnigste hoofdstad van Europa. Vanuit België zijn er dagelijkse vluchten en na 2,5 uur vliegen ben je er al. www.visitmalta.com
Wandelen was nog nooit zo populair. En ook in huis werd er nooit eerder zoveel gesport. Een goede uitrusting en de juiste attributen zijn dan ook belangrijk. Zoals de My Only Bottle van SodaStream bijvoorbeeld. Dat is de eerste herbruikbare fles voor on-the-go waarmee je bruiswater kan maken. De handige My Only Bottle is verkrijgbaar in verschillende kleuren en ook met een speciale sportdop.
Voldoende water drinken tijdens het wandelen en (indoor) sporten is belangrijk. Elke keer een wegwerpflesje gebruiken is een no-go anno 2021. Daarom heeft SodaStream een herbruikbare fles met een handige draagkoord. Zo kan je de fles overal mee naartoe nemen. My Only Bottle past op een SodaStream-bruiswatertoestel, is superlicht en vaatwasbestendig. De halveliterfles voor onderweg heeft een fashionable design en een mooie metalen dop, en is beschikbaar in drie trendy kleuren: Icy Blue, Pink Blush en Black Noir. De sportversie – in Bright Turquoise – is door de aangepaste dop ook makkelijk te gebruiken tijdens je wandeling of sportsessie. Dankzij één herbruikbare My Only Bottle kunnen duizenden plastic wegwerpflessen bespaard worden.
De SodaStream My Only Bottle heeft een verkoopprijs van € 9,99.
Aangezien samenkomen met grote groepen door de coronamaatregelen van verschillende overheden niet toegelaten is, bleven de grotere vakantiewoningen van het Nederlandse Beaujean Vacances grotendeels leeg staan. Het familiebedrijf, met bijzondere woningen in Zuid-Limburg, Voeren en de Euregio, bleef echter niet bij de pakken zitten en zorgde ervoor dat de grotere woningen voor kleinere gezelschappen konden worden opengesteld. Zo werden er XS-varianten van de woningen voorzien met een lager aantal maximale gasten en een aangepaste prijs. Op die manier stemt Beaujean Vacances haar aanbod af op de geldende maatregelen en kunnen gasten genieten van wat extra luxe en meer ruimte. De aanpassing zorgde ook voor een opmerkelijke stijging in de boekingen.
Van XL- naar XS-woningen : Beaujean Vacances past haar ruime aanbod aan vakantiewoningen voor grote groepen aan op basis van de geldende maatregelen. Door XS-varianten te lanceren, worden grote vakantiewoningen voor meer dan 12 personen nu opengesteld voor kleinere groepen. Op de website zijn de woningen te herkennen aan de toevoeging “XS”. Verder is de prijs voor elke XS-variant aangepast aan het lagere, maximale aantal gasten om zo in verhouding te blijven met andere woningen met een gelijkaardige capaciteit. Hoewel sommige kamers of verdiepingen zijn afgesloten, zorgen de XS-verblijven ervoor dat de gasten kunnen genieten van een bijzonder ruime vakantiewoning voor een kleiner gezelschap.
Opvallende stijging boekingen : Sinds december stijgt ook het aantal boekingen van vakantiewoningen opvallend. Zo noteerde Beaujean Vacances voor de maand december een stijging van maar liefst 110% ten opzichte van het jaar voordien. Ook in 2021 lijkt deze trend zich voort te zetten. Het jaar startte voor Beaujean Vacances met de beste openingsweek ooit. De aanpassing van de XS-woningen zorgde er bovendien voor dat ook grotere woningen nu volop geboekt worden door kleinere gezelschappen.
Gepersonaliseerde self-service : Verder lanceerde Beaujean Vacances een snelle self-service waarmee reizigers zelf alle nodige informatie kunnen terugvinden over hun boeking. “De aankondiging van nieuwe maatregelen zorgde er telkens voor dat gasten massaal contact opnamen met onze klantendienst,” zegt Daphne Beaujean, Co-owner bij Beaujean Vacances. “Om onze gasten sneller te kunnen helpen, hebben we een systeem ontwikkeld dat kort op de bal kan spelen bij nieuwe wijzigingen. Gasten kunnen inloggen op de website en krijgen bij de self-service meteen de geldende regels te zien voor hun specifieke boeking. Daarbij wordt onder meer rekening gehouden met de locatie en de samenstelling van het reisgezelschap.”
2020 was het ultieme wandeljaar en ook 2021 is goed op weg om die trend verder te zetten. Zoektermen als ‘wandelen’ en ‘Ardennen’ zijn nooit eerder zo populair geweest. We kiezen met zijn allen voor vakanties in de natuur en wandelen op vrije momenten dat het een lust is. Daar speelde het Oostenrijkse SWAROVSKI OPTIK graag op in door hun populaire verrekijker, de CL Pocket, een compleet nieuwe look te geven.
Een nieuw elan.
Een omzetstijging van maar liefst 39,8% voor de Benelux, dat verklappen de verkoopcijfers van SWAROVSKI OPTIK voor de verkoop van verrekijkers in 2020 t.o.v. 2019. Wie in 2021 zijn of haar wandelingen een nieuw elan wil geven, kan nu kiezen voor het ideale instapmodel, de CL Pocket. Deze kijker is dé perfecte metgezel voor alle outdoorliefhebbers: een inklapbare compacte verrekijker met een voortreffelijke optische kwaliteit en een maximaal kijkcomfort. Bovendien ligt de kijker perfect in de hand en gaat hij generaties lang mee.
De natuur in je zak
Met een gewicht van slechts 350 g en een lengte van 110 mm past de CL Pocket gemakkelijk in een kleine tas of jaszak. De nieuwe CL Pocket biedt dan ook een keur aan toepassingsmogelijkheden – of je nu een rustige wandeling maakt, of kiest voor een stevige tocht in de bergen of een avontuurlijke reis. De hoogwaardige precisieoptiek garandeert dat je zonder dat je ogen vermoeid raken op een ontspannen manier dieren in het wild kunt observeren, terwijl je toch elk detail kunt zien.
Maximaal kijkcomfort
Het intelligente, ergonomische ontwerp en de handzame beschermende behuizing van de CL Pocket garanderen maximaal kijkcomfort. De kijker heeft een bijzonder groot gezichtsveld en is volledig geschikt voor brildragers. De voortreffelijke randscherpte en hoge transmissie zorgen voor contrastrijke, scherpe, kleurechte beelden die je niet snel zult vergeten. Het moderne ontwerp in twee kleurstellingen, groen en antraciet, kan worden gecombineerd met verschillende toebehorensets voor specifieke behoeften.
Gemaakt voor het buitenleven
Het robuuste ontwerp met verbeterde dubbele brug en stevige aluminiumbehuizing beschermt de fijn afgestelde optiek, terwijl de inertgasvulling voorkomt dat water en stof de kijker binnendringen. Deze ontwerpkenmerken, gecombineerd met de juiste zorg, maken van de CL Pocket een extreem robuust en duurzaam product.
Op een duurzame manier beschermen waar je om geeft
De nieuwe CSO cleaning set optics is ideaal voor een zachte, maar grondige reiniging van alle optische lenzen en verkrijgbaar als uitbreiding voor de nieuwe CL Pocket. De set bestaat uit lensreinigingsvloeistof, een reinigingsborsteltje, een blaasbalg en twee microvezeldoekjes, verpakt in een handig etui. De microvezeldoekjes en het etui kunnen op 40° in de wasmachine worden gewassen. In plaats van plastic is er zo veel mogelijk gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals bamboe en glas.
CL Pocket met standaard toebehoren en adviesprijs
De CL Pocket is verkrijgbaar met een vergroting van 8x25 of 10x25. De kijker wordt geleverd met een field bag, draagriem, microvezeldoekje en oculairbeschermkap. De adviesprijs begint bij 780 euro.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik.
Digitaal aanbod voor de 11de editie van Toast Literair
Davidsfonds brengt literatuurliefhebbers online samen
22/01 IN HEEL VLAANDEREN EN BRUSSEL - Met Toast Literair, de grootste literaire brunch in Vlaanderen en Brussel, zet Davidsfonds al 10 jaar lang literatuur in de kijker. Tijdens het weekend van 23 en 24 januari vindt de 11de editie van dit literaire feest plaats. Op momenten dat het onmogelijk lijkt, zet Davidsfonds alles in het werk om mensen ook dit jaar samen te brengen rond verhalen, gedichten en schrijvers. Een digitale toost op 22 januari, verschillende online activiteiten én auteursfilmpjes zorgen ervoor dat het feest in coronatijden kan doorgaan.
Digitale toost op 22 januari
Nog voor het weekend van Toast Literair aanvangt, start Davidsfonds het literaire feest met een digitale toost. Vrijdag 22 januari om 19.30 uur nodigt Davidsfonds iedereen uit om samen digitaal te klinken op schrijvers, gedichten en boeken. Meer dan ooit zorgen zij in deze moeilijke tijden voor troost, afleiding en verrijking. 200 literatuurliefhebbers schreven zich intussen in om het glas te heffen. Nationaal voorzitter Peter De Wilde en algemeen directeur Kris Opdedrynck brengen een toost uit vanuit het Davidsfonds Secretariaat. Daarnaast zal Toon Horsten, uitgever bij Standaard Uitgeverij, vertellen over nieuwe boekprojecten. Afsluiten doen ze met literatuur. Davidsfonds vrijwilligers Mia Callier en Willy Van Boxstael van Davidsfonds Aalst brengen een uitzonderlijk stukje tekst.
Lokaal gaat ook digitaal
Als alternatief voor de gezamenlijke literaire brunch of lezing in de bibliotheek, organiseren verschillende lokale Davidsfonds afdelingen een online activiteit.
• Davidsfonds Schoten en Sint-Job nodigen je bijvoorbeeld uit voor een online lezing met schrijver Koen Peeters over zijn roman Kamer in Oostende.
• Davidsfonds Desselgem organiseert een digitaal salon met als gasten Mark Eerdekens, muziekfenomeen Nele Bovendeerd, lerares Woord Arlette Venken, leesgroepbegeleider Petra Van Gansen en auteur Jan Steegmans.
• Davidsfonds Denderleeuw trekt de kaart van de poëzie met Nera Redant, begeleid door Tom Van Impe aan de piano.
• Davidsfonds Brasschaat organiseert dan weer een webinar met Nadia Nsayi. Zij vertelt over haar boek Dochter van de dekolonisatie.
• De focus op de brunch ligt dan weer bij Davidsfonds Putte-Beerzel-Grasheide-Peulis. Naast een goed gevulde ontbijtmand voorzien zij namelijk een lezing over smakelijke weetjes.
Ontdek meer over deze activiteiten via www.toastliterair.be.
Auteurs en liefhebbers delen hun schatten
Voor cultuurliefhebbers die liever zelf bepalen op welk moment van het weekend ze literatuur beleven, is er het hele weekend een platform met auteursfilmpjes beschikbaar. Dimitri Leue laat je mee snuisteren in zijn boekenkast, Wim Helsen leest een gedicht voor, Stefan Hertmans vertelt over zijn boek De opgang en Jeroen Olyslaegers licht zijn nieuwste boek Wildevrouw toe. En er zijn nog meer filmpjes te ontdekken. De filmpjes zijn beschikbaar vanaf vrijdagnamiddag 22 januari via https://vimeo.com/showcase/toastliterair.
Ook dit jaar wordt Toast Literair dus ongetwijfeld opnieuw een volwaardig feest voor lezers.
Al een jaar lang fleurt ze de uiterst originele tuin van Jean Paul Gaultier op. Het is La Belle die Le Beau in allerlei moeilijkheden brengt...
Het was al warm in deze tuin, maar nu wordt het nog heter! In de tuin der zonden mogen alleen de meest vrolijke zondaars vertoeven.
Vanavond is de nacht zo heet dat de vruchten en bloemen ervan bloeien. En vanavond is gulzigheid geen zonde meer: je mag zoveel happen nemen van de appel als je zelf wilt.
Het is mysterieus, onweerstaanbaar en overvloedig. Welkom in de tuin der vrijheden, waar je de verleiding niet kan weerstaan. Wat wil je nog meer?!
EEN GEUR ZO SMAKELIJK.
Alsof je, bij de gratie van een sappig akkoord, de dorst naar sensualiteit in de wereld zou kunnen lessen.
Vanille, peer, amandel... je zou ervan willen proeven!
En met Belladonna en muskus, voor een betoverende kracht... we bezwijken ervoor!
En toe, wat bergamot, geroosterde tonkaboon en jasmijn...
Verlangen zoals het willen nippen van een Grand Cru wijn.
Geef toe aan de verleiding! Geef toe aan La Belle Le Parfum, een Oriëntaals Gourmand Eau de Parfum Intense.
DE VERPAKKING ALS BRON.
Zo groen als een oase in een exotische tuin. Dit is de lagune waar we van drinken om de dorst te lessen.
Je ziet ze op 100m afstand en loopt ernaartoe, aangetrokken door een paar zonnestralen die het goud van deze wonderbaarlijke verpakking doen glanzen.
DE FLACON ALS SENSATIE.
De buste van La Belle straalt karakter uit (ook al verliest ze haar hoofd zo graag!). Het is tenslotte Jean Paul Gaultier.
Ze is roze en rood en ademt een sensualiteit, met een gouden rozenketting rond de hals.
DE VERLEIDENDE PARFUMEURS.
Wanneer Quentin Bisch en Sonia Constant een parfum beschrijven, raak je meteen gefascineerd. Door onder andere de ogen die twinkelen bij de gedachte aan de vreugde die vrouwen met deze Oriëntaalse Gourmand geur zullen hebben. Het zijn twee charmante verleiders, ze creëerde het perfecte verslavende en sensuele parfum in de tuin van Jean Paul Gaultier!
Jean Paul Gaultier La Belle Le Parfum is vanaf 20 januari 2021 beschikbaar bij de bekende Jean Paul Gaultier verkooppunten.
Adviesverkoopprijs: La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 100 ml € 122,60 - La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 50 ml € 90,60 - La Belle Le Parfum Eau de Parfum Intense 30 ml € 66,20
WALIBI ZOEKT NEDERLANDSKUNDIGE MEDEWERKERS VIA DIGITALE JOB DAYS
Het is nog even wachten op groen licht van het Overlegcomité voor de opening van pretparken. Toch wordt in Walibi Belgium alles in gereedheid gebracht voor het nieuwe seizoen. Het park gaat op zoek naar 600 - bij voorkeur - Nederlandskundige medewerkers via een digitale aanwervingscampagne.
Walibi Belgium en Aqualibi zijn op zoek naar 250 seizoensmedewerkers en 350 studenten om het team te versterken. De nieuwe themagebieden en attracties lokken een divers familiaal publiek, waaronder heel wat bezoekers uit Vlaanderen. Om dit groeiend publiek te verwelkomen, zoekt het park medewerkers die het Nederlands machtig zijn. Als meertalige medewerker kan je aan de slag aan het onthaal en de kassa’s, bij attracties en restaurants, of in de shops.
“In Walibi kom je terecht in een dynamische en unieke werkomgeving met veel afwisseling. Je maakt ook deel uit van een hecht en divers team. Kandidaten die zich willen inzetten om onze bezoekers een onvergetelijke dag te laten beleven, verwelkomen we heel graag tijdens de digitale jobdagen.” Antoine Stasse, HR Manager Walibi Belgium
Door de huidige veiligheidsmaatregelen gaat Walibi op zoek naar zijn nieuw team via een digitale aanwervingscampagne. Het park heeft op dat vlak een voorsprong: sinds enkele jaren wordt de klassieke cv ingeruild voor korte presentatievideo’s. Aan de hand van vragen leggen de kandidaten uit waarom ze de geknipte persoon zijn voor de job. Geïnteresseerden kunnen zich tot en met 28 februari inschrijven via het het digitaal platform.
Nadien worden geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor de digitale Job Days. Tijdens deze digitale sessies worden allerlei vragen door de recruiters beantwoord. Ten slotte, kandidaten die ons in hun presentatievideo hebben overtuigd, worden ook uitgenodigd voor een individueel sollicitatiegesprek, dat in het park zal plaatsvinden van 1 februari tot begin maart.
Op www.walibi.be (“jobs”) kunnen geïnteresseerden alle vacatures terugvinden.
: hoe wellness weer warmte in je liefdesrelatie brengt
Op zoek naar een relatiebooster én valentijnscadeau in één? 2020 was voor veel Belgen het ultieme moment om een home wellness te installeren, maar mocht je de knoop nog niet hebben doorgehakt, zal Valentijn misschien wel de doorslag geven. Een sauna in huis is het cadeau bij uitstek om samen van te genieten en dichtbij elkaar te kruipen. Wellnessspecialist Gervi bewijst dat een sauna in huis vuur en passie in je relatie brengt, en dat jarenlang. Vanaf nu is het alle dagen de dag van de liefde!
Zweet het uit : Nadat we – met veel plezier – 2020 loslieten toen we aftelden op oudejaarsnacht, wordt het tijd om ook onze eigen stress en kopzorgen los te laten. Een sauna dwingt je haast om op zeer korte tijd mentaal te ontspannen. Met een sauna gun je jezelf én je partner alleen nog maar qualitytime. Even niet ‘dat mailtje moet ik nog afwerken’ of ‘de sporttas van de kinderen moet nog klaargezet worden’, maar wel de knop omdraaien en rust. Anno 2021 maken we tijd voor elkaar en gaan we voluit voor genieten!
Een boost voor je zelfzekerheid én libido: Het genot van een sauna betekent niet alleen het verstand op nul zetten, maar levert ook fysiek een hoop voordelen op. Je immuunsysteem versterkt, je spieren ontspannen, je lichaam wordt gezuiverd, je krijgt een stralende huid én je verliest er zelfs op 15 minuten tijd tussen de 300 en 500 calorieën mee! Je lichaam bereikt een absolute topconditie door de hittetemperaturen en daardoor voel je je beter én zelfzekerder in je vel, wat alleen maar voordelen heeft op jullie relatie. En wanneer ook die pijnlijke rug na een zware werkdag wordt verzacht, houdt niets je nog tegen…
Niet storen – alleen maar oog voor elkaar : In een wereld vol stimulansen durf je elkaar wel eens uit het oog te verliezen. Allebei een drukke job, kinderen die 24/7 de aandacht opeisen en een huishouden draaiende houden. Valentijn is het uitgerekende moment om komaf te maken met dagelijkse sleur die je relatie beïnvloedt. De afgesloten cabine van de sauna houdt alle afleiding buiten en zorgt ervoor dat jullie enkel nog maar oog hebben voor elkaar. Het brengt je mentaal en fysiek samen, je vindt rust bij elkaar en jullie kunnen zelfs zonder woorden van elkaar en de stilte genieten. Hang het ‘niet-storenbordje’ al maar aan de deur!
Ronde liefde: van daybed naar loveseat met Organix
» Organix-reeks van Royal Botania breidt uit met rond element en kleine bijzettafel
Na de opkomst van organische ontwerpen met afgeronde hoeken, mag het voor Royal Botania nog wat molliger, want het outdoor interieurmerk introduceert dit jaar stevige ronde vormen. Het Belgische label zet de toon met een ronde variant voor haar succesvolle Organix-collectie, waardoor outdoor cocoonen deze zomer een heel nieuwe dimensie krijgt: switch in een handomdraai van dubbel dagbed naar luxueuze loveseat en dat in wel 70 kleuropties.
Zij aan zij of tête-à-tête?
De modulaire Organix-lijn die vorig jaar gelanceerd werd, krijgt er in 2021 een uitbreiding bij, namelijk een rond element van 180 cm diameter. De vier rugleuningen kan je op twee manieren monteren: met de vier delen aan één kant creëer je een dubbel dagbed, maar zit je liever face-to-face met je partner of knuffelcontact, dan zet je twee elementen aan elke kant. In het midden is een opening voorzien voor een PALMA-, OAZZ- of BLOOM-parasol.
Van gracieus groen tot liefdevol rood
Met een uitgebreide stoffenselectie van maar liefst 70 kleuren en texturen, kan je jouw Organix-lounge helemaal naar je hand zetten. Als trendsetter kies je ongetwijfeld voor de frisse – en nieuwe – kleur groen of volg je de pastelhype met zachte tinten. Voor meer vuur en warmte in je exterieur opteer je voor dieprode accenten. Laat ‘je innerlijke Jani’ vrij en personaliseer je terras of tuin naar eigen smaak.
Bijzet versus bijzit
In 2021 wordt de Organix-collectie ook uitgebreid met een kleine ronde bijzettafel die je perfect op elk deel kan bevestigen. Het tafelblad van deze extra is beschikbaar in teak, keramiek of lavasteen. De Organix-loungeelementen hebben hetzelfde basisframe als de bijzettafels en je schakelt dus eenvoudig van bijzet naar bijzit. Ook de Tono-poefjes combineer je perfect bij de Organix-lounge als ronde bijzit/bijzet.