Scandinavisch design en tijdloze mode komen samen in het hart van Antwerpen. Selected breidt zijn aanwezigheid in België uit met een nieuwe flagshipstore in het hart van Antwerpen. Vanaf 3 april 2025 kunnen Belgische klanten de wereld van Selected fysiek ervaren in een ruimte die vakmanschap, kwaliteit en tijdloos design ademt. Dit op de perfecte locatie in de Huidevettersstraat.
België is al jaren een belangrijke markt voor Selected, met een sterke klantenbasis via e-commerce en groothandel. De opening van de flagshipstore in Antwerpen markeert een belangrijke volgende stap: een fysieke locatie waar klanten de unieke combinatie van hedendaagse en klassieke stijl zelf kunnen ontdekken.
"België is altijd een belangrijke markt geweest voor ons. Met een stevige basis in groothandel en online verkoop is het openen van een flagshipstore in Antwerpen een logische volgende stap. Deze winkel brengt onze volledige merkbeleving naar de stad en weerspiegelt onze esthetiek, ons vakmanschap en onze toewijding aan kwaliteit. We kijken er enorm naar uit om onze band met de Belgische klant verder te versterken." – Daniel Mayer, Brand Director
EEN NIEUWE BESTEMMING VOOR MODELIEFHEBBERS
Bezoekers van de flagshipstore kunnen zich verheugen op de volledige dames- en herencollectie van Selected, met moderne tailoring, luxueuze breisels en tijdloze essentials. Daarnaast presenteert het merk een gloednieuwe collectie, geïnspireerd op zijn Scandinavische roots. Alles komt samen in een stijlvolle winkelervaring, waarin kwaliteit en design centraal staan.
De opening valt samen met de lancering van de nieuwe SS25-collectie, een collectie die perfect aansluit bij Antwerpen als stad van vakmanschap en vooruitstrevend design. Bij Selected draait alles om kwaliteit en duurzaamheid. Elk kledingstuk wordt zorgvuldig ontworpen en vervaardigd om lang mee te gaan, zowel door de stijl als dankzij het materiaal. Het merk kiest bewust voor hoogwaardige stoffen en tijdloze ontwerpen, zodat elk stuk seizoen na seizoen relevant blijft.
"Onze lente- en zomercollectie draait om de balans tussen traditie en moderniteit, geïnspireerd door Scandinavische landschappen. Die balans sluit perfect aan bij Antwerpen, een stad die bekendstaat om haar sterke designcultuur en vernieuwende creativiteit. De verfijnde tailoring, luxueuze breisels en natuurlijke materialen passen perfect bij de Belgische waardering voor kwaliteit en ingetogen elegantie. Dit is het ideale moment om onze volledige merkbeleving naar België te brengen." – Manja Ann Jacobsen, Design Manager
GRAND OPENING 3-6 April : Tijdens het openingsweekend nodigt Selected je uit om de nieuwe winkel en collecties te ontdekken, met hapjes en drankjes geïnspireerd op de Deense roots van het merk. Klanten die tijdens de openingsdagen van 3 tot 6 april lid worden van Selected+, krijgen 20% korting op hun aankopen. PRAKTISCHE INFO Opening: 3 april 2025 - Locatie: Huidevettersstraat 39, Antwerpen.
Op 27 februari 2025 opent HEMA, na Antwerpen, nu ook een unieke belevingswinkel die volledig gewijd is aan het geliefde nijntje in Brussel. Vanaf dan zal dus ook HEMA Brussel Munt een antwoord bieden op de grote vraag naar het nijntje-assortiment. Zowel jong als oud krijgen er de kans om zich onder te dompelen in de wereld van het iconische konijntje. De winkel blijft het hele voorjaar open.
Na het grote succes in Antwerpen, brengt HEMA nijntje nu ook met een eigen winkel naar Brussel. In samenwerking met Mercis, het bedrijf achter nijntje, opent HEMA opnieuw een Belgische nijntje-belevingswinkel, waar fans van jong tot oud kunnen genieten van een interactieve en bijzondere winkelervaring. Stap de wereld van nijntje binnen en ontdek tal van interactieve elementen.
“HEMA en nijntje zijn twee merken die hun Nederlandse roots delen en al generaties lang geliefd zijn bij families. Daarom kiezen we ook voor een aanbod voor de hele familie: van kleding tot schoolmateriaal, de nieuwe HEMA x nijntje collectie biedt iets voor iedereen”, vertelt Kim Ratajczak, Marketing Communication Manager bij HEMA.
Speciale actie voor eerste 100 nijntje fans
Tijdens de opening op 27 februari voorziet HEMA leuke verrassingen. Zo ontvangen de eerste 100 klanten een speciale goodiebag en is er een fotowand aanwezig om de perfecte foto vast te leggen.
De nijntje-belevingswinkel opent op 27/02/2025 en zal dagelijks geopend zijn van 9u tot 19u. Ook op zondag is iedereen van 10u tot 18u welkom. De HEMA x nijntje-collectie is exclusief verkrijgbaar in deze winkel, maar blijft ook in beperkte mate beschikbaar in de andere Belgische HEMA-filialen.
Bell & Ross bereikt nieuwe hoogten met haar nieuwste BR-03 Astro, een horloge dat doet denken aan het kosmische universum. Door de aarde in het midden te plaatsen, omringd door de maan en Mars, brengt Bell & Ross een eerbetoon aan de blauwe planeet en biedt het een frisse kijk op haar horlogemakersexpertise.
Tijd in Zero Gravity
Met precisie gemaakt, kan een horloge een venster worden op de uitgestrektheid van het universum. Met dit idee is de Zwitsers-Franse horlogemaker de uitdaging aangegaan om een planetenstelsel voor te stellen in een 41 mm kast, verkleind tot in de perfectie! Origineel en ongekend, de wijzerplaat toont de banen van planeten rond de aarde. Een interplanetair uurwerk dat niet alleen bestemd is voor liefhebbers van ruimteverkenning en astronomie, maar ook voor bewonderaars van onze blauwe planeet. Met deze gelimiteerde oplage van 999 stuks, omarmt Bell & Ross een meer verhalende en speelse benadering van haar nieuwe BR-03 Astro uurwerk.
De aarde gezien vanuit de ruimte: Een boeiende en technische wijzerplaat
“De Cupola, de observatiekoepel van het International Space Station (ISS), vormde de inspiratie voor dit horloge, dat fungeert als een soort patrijspoort met uitzicht op de planeten. Ik stelde me de aarde voor gezien vanuit de ruimte in symbolische lijn met de maan en Mars. De magie van dit horloge ligt in de weergave - niet als een technische interpretatie van een instrumentenhorloge, maar, voor één keer, in een fantasierijke dimensie,” legt Bruno Belamich uit, creatief directeur en medeoprichter van Bell & Ross.
Conceptueel van geest, is de BR-03 Astro ook zeer technisch in uitvoering. Voor een realistische en natuurgetrouwe weergave van de aarde was, om Bell & Ross' normen voor precisie en leesbaarheid te kunnen handhaven, een decaleringsproces onder het glas nodig. Het glas van de wijzerplaat is gesneden in een bolvormig kapje, waardoor de aarde realistisch kan worden weergegeven in zowel volume als afbeelding. Voor het berekenen van het gewicht en de plaatsing van de wijzers, vooral ter ondersteuning van de gegraveerde maan, was dezelfde zorgvuldige aanpak nodig als bij het ontwerpen van onderdelen van elk ander precisie-uurwerk. De BR-03 Astro is een reis door het zonnestelsel en benadrukt de expressieve magie van de ruimte, met de aarde als centrale figuur in deze kosmische scène.
Tijdsweergave opnieuw vormgeven
In slechts één minuut draait een kleine satelliet rond de aarde en markeert precies het verstrijken van de seconden. Elke beweging van de satelliet schuift de maan een minuut op. En elk uur verschuift Mars van positie. Met dit gevangen orbitaal systeem, weergegeven op een blauwe aventurijnen wijzerplaat, biedt de BR-03 Astro een nieuwe manier om traditionele tijdsaanduidingen af te lezen. De “wijzers” zijn onconventioneel: Mars geeft de uren aan, de Maan de minuten en de kleine satelliet fungeert als secondewijzer. Samen creëren ze een constante animatie op een wijzerplaat die is vormgegeven als een natuurlijke omgeving in perspectief. Elke blik op de tijd wordt een ontsnapping.
Ontworpen voor interstellaire reizen
Met een technisch zwarte buitenkant die doet denken aan de duisternis van de ruimte, laat de BR-03 Astro zich gelden als een statement van stijl en individualiteit. De kast heeft een diameter van 41 mm en een hoogte van 11,5 mm en is volledig vervaardigd van zwart keramiek. Het horloge is waterbestendig tot 100 meter en heeft een ontspiegeld saffierglas met een gebeeldhouwde bolvormige kap in het midden om de aarde in reliëf te tonen. Het horloge wordt aangedreven door het Zwitserse automatische mechanische uurwerk BR.CAL-327 en is zowel robuust als krachtig. De zwarte rubberen band, vastgezet met een zwarte PVD-gecoate stalen gesp, weerspiegelt het professionele erfgoed. Dit zeldzame horloge, gelimiteerd tot 999 stuks, zet Bell & Ross' erfenis van het maken van instrumenten geïnspireerd door de luchtvaart en exploratie voort.
BR-03: De instrumenthorlogefamilie van Bell & Ross
Sinds 2006 heeft de BR-03 collectie het DNA van Bell & Ross belichaamd en zich gevestigd als een van de hoekstenen van het merk. Het is ook een bepalende designcollectie, die het ronde in het vierkante combineert en kenmerkende elementen bevat zoals vier schroeven op de hoeken van de kast, verwant aan de indicatoren die op het dashboard van de cockpit van een vliegtuig zijn bevestigd. Naast hun praktische functies afgeleid van de luchtvaartwereld en hun precisie, roepen de stukken in deze collectie het universum op waarin de Frans-Zwitserse horlogemaker van nature gedijt. Het is een creatief expressiegebied. Met de nieuwe BR-03 Astro tilt Bell & Ross deze instrumentencollectie naar nieuwe hoogten.
Het is het top anti-aging-ingrediënt in Germaine de Capuccini’s nieuwe product. Retinight serum crème van de Expert Lab lijn bestrijdt effectief de zichtbare tekenen van veroudering.
Inspelend op de vraag van vrouwen die in een korte tijd effectieve en zichtbare resultaten willen tegen de tekenen van veroudering, presenteert Germaine de Capuccini een innovatief product binnen de gerenommeerde EXPERT LAB lijn: Retinight serum crème. Verrijkt met retinal, biedt het in vergelijking met retinol een superieure werkzaamheid, snellere werking, minder irritatie en is het ook een geavanceerde oplossing voor huidverjonging.
Ana Gonzálvez, Globale Technisch Directeur de van het bedrijf, legt uit waarom het nieuwe product van het bedrijf is samengesteld met retinal in plaats van retinol. “Retinoïnezuur, het krachtigste derivaat van vitamine A, is essentieel voor celvernieuwing en de aanmaak van collageen en elastine in de huid, maar het gebruik ervan is beperkt tot geneesmiddelen die op recept verkrijgbaar zijn. In vergelijking met retinol heeft retinal slechts één stap nodig om omgezet te worden in retinoïnezuur, waardoor het een sneller en effectiever alternatief biedt voor retinol als het gaat om resultaat."
Veilige huidvernieuwing
De formule van RETINIGHT wordt gekenmerkt door het anti-aging ingrediënt ‘retinal’ in een concentratie van 0,04% en met 91% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Vanwege de instabiliteit van retinal is uiterste zorg besteed aan de samenstelling om de veiligheid en werkzaamheid te garanderen, zodat zelfs de gevoelige huid geweldige resultaten ziet. Er wordt gebruik gemaakt van het Focused Cell Dose inkapselingssysteem waarbij de retinal wordt ingekapseld in liposomen om de absorptie en voordelen te optimaliseren. “De geavanceerde inkapselingstechnologie die wordt gebruikt in de formule met retinal helpt bij het diep en geleidelijk in de huid doordringen, wat de biologische beschikbaarheid en stabiliteit sterk verbetert en irritatie vermindert in vergelijking met vrije retinoïden. Het gefocuste liposoomafgiftesysteem beschermt tegen de afbraak van retinal, maakt gecontroleerde afgifte mogelijk en verhoogt de werkzaamheid van het product met daarbij hydraterende en huidbarrièreherstellende ingrediënten, zoals het gepatenteerde HLG nanopolymeer dat zorgt voor intense hydratatie en verbetering van de werkzaamheid van het product”, aldus Ana Gonzálvez, Globale Technisch Directeur van Germaine de Capuccini.
Germaine de Capuccini blijft streven naar innovatie en uitmuntendheid in huidverzorging en biedt vrouwen een product dat geavanceerde wetenschap en zichtbare resultaten combineert.
Innovatie en uitmuntendheid in huidverzorging
Het Retinight serum heeft een crèmetextuur en is geschikt voor vrouwen vanaf 30 jaar. Het zorgt voor diepe hydratatie en langdurig comfort en het minimaliseert de ongewenste effecten van het vernieuwingsproces van de huid. Geschikt voor de normale en droge huid en dermatologisch getest op de gevoelige huid.
Resultaten : Minimaliseert rimpels - Herstelt stevigheid en dichtheid - Verbetert de huidtextuur - Verkleint poriën zichtbaar - Een meer egale teint
Na één maand: 89% Globaal anti-aging effect - 87% Vervaatgt rimpels - 100% Verbetert textuur en teint - 89% dichtheid en stevigheid - 92% minder imperfecties .
Gebruiksaanwijzing
Retinisatie van de huid
Het aanpassingsproces van de huid aan de retinal, bekend als 'retinisatie', kan 6-12 weken duren en kan irritatie, droogheid, roodheid of gevoeligheid voor de zon veroorzaken. Dit is normaal en de behandeling hoeft er niet voor te worden onderbroken zolang de verschijnselen niet ernstig zijn. Het opvolgen van de aanbevelingen op de productverpakking is essentieel.
• Gebruik altijd zonbescherming met een hoge SPF - • Mag het hele jaar door worden gebruikt hoewel het wordt aangeraden om het gebruik op te schorten tijdens de maanden met veel blootstelling aan de zon. - • Breng alleen 's avonds een kleine hoeveelheid (2-3 doseringen) aan op gezicht en hals, vermijd de oogcontour en het gebied rond de traanbuisjes. Handen wassen en daarna je gebruikelijke verzorgingscrème aanbrengen.
Germaine de Capuccini - Expert Lab Retinight - € 88 - Beschikbaar bij je GdC Skin Expert. - Vind het dichtstbijzijnde salon op www.germainedecapuccini.com/bx_nl
Germaine de Capuccini : Het Spaanse cosmeticamerk Germaine de Capuccini werd meer dan 60 jaar geleden opgericht en staat wereldwijd bekend om haar geavanceerde skincare die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek en innovatieve technologieën. Het merk wordt gebruikt en aanbevolen door professionele schoonheidsspecialisten in meer dan 90 landen.
Na recordjaar voorzien Designer Outlet Roermond en Designer Outlet Roosendaal verdere groei in 2025
Voor de Zuid-Nederlandse Designer Outlets in Roermond en Roosendaal – beide onderdeel van McArthurGlen Group – was 2024 een recordjaar. Zo lieten de centers een forse groei zien in omzet, transacties en bezoekers (ook vanuit België: +3,8% voor Designer Outlet Roermond en +8,1% voor Designer Outlet Roosendaal). Zij verwelkomden bovendien een flink aantal nieuwe designermerken. Ook 2025 staat weer in het teken van groei, met de komst van nog meer nieuwe merken, uitbreiding van de winkeloppervlaktes en nieuwe services.
Binnen McArthurGlens portfolio van 24 designer outlet centres was Designer Outlet Roermond, net over de grens in Nederlands Limburg, in 2024 het best presterende centre in termen van omzet. Die steeg met ruim 8,5% ten opzichte van 2023. In totaal waren er binnen de winkels in het centre meer dan 21 miljoen transacties, een toename van 7,7% vergeleken met een jaar eerder. Voor meer dan de helft van de merken in het centre was 2024 het beste jaar tot nu toe. In totaal openden maar liefst tien nieuwe merken hun deuren, waaronder de high-end luxury brands Alexander McQueen, Tory Burch en Jil Sander. Voor Mason Garments en Goldbergh is het de eerste vestiging in een designer outlet centre.
Ook Designer Outlet Roosendaal, net over de grens boven Antwerpen, liet in 2024 klinkende cijfers zien. De omzet steeg met bijna 13,5% ten opzichte van 2023 – de snelste groeier in het McArthurGlen-portfolio – en het aantal bezoekers groeide met 10% naar ruim 2,1 miljoen. Ook de gemiddelde besteding per klant nam met ruim 4% toe. Ook in Designer Outlet Roosendaal had de helft van de merken hun beste jaar ooit. In totaal openden maar liefst zes nieuwe merken een winkel in het centre, waaronder Lacoste, Michael Kors en Falke. Designer Outlet Roosendaal is bovendien een belangrijke stap verder met haar uitbreidingsplannen. Het centre krijgt er op termijn zo'n 6.000 vierkante meter bij.
Retailtainment
In 2024 gingen de Nederlandse centres van McArthurGlen succesvolle samenwerkingen aan met bekende entertainmentorganisaties. Zo trok Designer Outlet Roermond op met de Efteling en Designer Outlet Roosendaal met het Belgische Studio100. Pieter Van Voorst Vader, managing director van McArthurGlen in Nederland: "Het is mooi om te zien hoe complementaire organisaties met een sterke overlap van doelgroepen elkaar kunnen vinden. Door samen te werken in het bereiken en bedienen van bezoekers zorgen we voor optimale merksynergie." Van Voorst Vader benadrukt het belang van samenwerking met lokale en regionale partners. "Ook in 2024 was ons succes in belangrijke mate afhankelijk van de talloze partners met wie wij samenwerken. Wij trekken waar mogelijk op met ondernemers in de regio en hebben frequent overleg met bestuurders bij gemeente en provincie."
Duurzaamheidsinspanningen
In 2024 was er binnen Designer Outlet Roermond en Designer Outlet Roosendaal weer een sterke focus op McArthurGlen's duurzaamheidsprogramma EVOLVE. Van Voorst Vader: "Verduurzaming is een continue inspanning binnen de organisatie en we zetten op dat punt flinke stappen." In 2024 kreeg Designer Outlet Roermond, als centre, een BREEAM In-Use Excellent certificering – een erkenning van hun duurzaamheid en energiezuinigheid – en ook zijn er in het centre diverse maatregelen genomen om elektriciteit en water te besparen. Gedurende het jaar zijn er aanzienlijke hoeveelheden data verzameld over water- en energieverbruik, zodat goed inzichtelijk is hoe en waar kan worden bespaard. Designer Outlet Roosendaal kreeg verschillende Green Living Walls, het aantal elektrische laadpalen werd uitgebreid en bovendien ging het Tenant Engagement project van start, waarbij meterstanden van huurders zijn verzameld om zo energieverbruik te kunnen analyseren.
Van Voorst Vader, foto2, verwacht voor 2025 verdere groei van de beide centres. "We breiden niet alleen uit met nieuwe merken, maar verschillende bestaande merken in de centres krijgen een grotere winkel. De nieuwe Nike-store – straks de grootste van Europa – wordt spectaculair. Door een samenwerking met Flixbus en Designer Outlet Roermond komt er een directe verbinding met grote steden in onder andere Duitsland en België en zoals ieder jaar breiden wij onze services in de centres verder uit om onze gasten te blijven bieden waar zij voor komen: de ultieme winkelbeleving." www.mcarthurglen.com
Mayerline Brussels lanceert RE-NEW collectie van upcycled jeansrokken
Het Belgische modemerk Mayerline Brussels zet haar circulaire missie voort met de lancering van een tweede collectie onder haar sublabel RE-NEW. Na het succes van de upcycled mantelcollectie vorig jaar, komt Mayerline dit seizoen met een exclusieve lijn van unieke jeansrokken, ontworpen uit oude, ingezamelde jeansbroeken.
Vorig jaar lanceerde Mayerline RE-NEW, haar sublabel dat circulaire mode op een frisse manier benadert. Het sublabel debuteerde met een capsulecollectie van geüpcyclede mantels, waarbij van oude Mayerline-mantels letterlijk een nieuw jasje werd gemaakt. Nu komt er een tweede collectie: trendy jeansrokken, gemaakt van oude jeansbroeken die een nieuw leven krijgen.
Deze jeansbroeken werden ingezameld tijdens Mayerlines R.E.S.P.E.C.T. Days in 2024. Na een zorgvuldige selectie en reiniging zijn de broeken getransformeerd tot een nieuw model jeansrok. Elk stuk heeft een unieke look en wassing, en is samengesteld uit een unieke mix van denim. Voor de afwerking werden bovendien deadstock linten en knopen gebruikt, wat het upcycled plaatje helemaal af maakt. De collectie omvat zowel midi- als maxi-rokken en is verkrijgbaar van maat 38 tot 50.
De kunst van upcycling
Mayerline werkte opnieuw samen met CiLAB, een upcycling textielatelier uit Mechelen dat expert is in circulaire mode. CiLAB combineert de nodige textielkennis, vakmanschap en creativiteit om gebruikte materialen om te vormen tot hoogwaardige kledingstukken. De twee werkten eerder al samen bij de lancering van de RE-NEW mantelcollectie.
Mode die generaties overbrugt
RE-NEW weerspiegelt Mayerlines toewijding aan circulaire mode en past binnen de bredere duurzaamheidsstrategie van het merk, die onder de noemer #PassItOn bekend staat. Het idee is simpel maar krachtig: het herwaarderen van mode, zodat elk kledingstuk zijn unieke waarde behoudt en generaties lang meegaat. Voor RE-NEW bracht Mayerline al met succes limited edition feestjurken uit reststocks, upcycled combi-shirts, kimono’s en draagtasjes naar buiten.
Praktisch : De RE-NEW jeansrokken zijn vanaf 17 maart beschikbaar via www.mayerline.be en in geselecteerde winkels (prijs op aanvraag).