optie om twee legendarische Europese hotels toe te voegen aan zijn uitzonderlijke portefeuille
Mandarin Oriental Hotel Group heeft de optie aangekondigd om twee iconische toevoegingen aan haar portfolio van uitzonderlijke hotels te tekenen vanaf begin 2025: Hôtel Lutetia in Parijs en het Conservatorium Hotel in Amsterdam. De aanvaarding van het bod is afhankelijk van de afronding van een overlegproces met de relevante ondernemingsraden, dat binnenkort van start gaat.
Na afronding van de transactie zal Hôtel Lutetia worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Lutetia, Parijs, terwijl het Conservatorium Hotel in januari 2026 zal worden omgedoopt tot Mandarin Oriental Conservatorium, Amsterdam, na een uitgebreide upgrade (het hotel blijft in die periode open). De mogelijkheid om deze twee hotels te beheren markeert een belangrijke mijlpaal in de onlangs onthulde groeistrategie van de Groep, onder leiding van Group Chief Executive Laurent Kleitman, om uitzonderlijke gastgerichte ervaringen te leveren en tegelijkertijd de wereldwijde expansie van het merk te versnellen: het versterken van de aanwezigheid in twee van de meest iconische steden van Europa en een perfecte aanvulling op de huidige portefeuille van Mandarin Oriental.
Beide gebouwen staan bekend om hun historische betekenis en architecturale grootsheid en Mandarin Oriental is vastbesloten om ervoor te zorgen dat het unieke karakter en de lokale culturele essentie van elk gebouw behouden blijft, terwijl de unieke benadering van luxe gastvrijheid van het merk naadloos aansluit bij de dubbele Aziatische wortels van het merk.
Laurent Kleitman, Group Chief Executive van Mandarin Oriental, licht toe: “Mandarin Oriental richt zich erop een wereldwijde leider te zijn in luxe gastvrijheid. Deze nieuwe langlopende managementovereenkomsten met twee van Europa's grootste erfgoedhotels vormen de kern van onze strategie om de aanwezigheid van ons merk uit te breiden en te versterken in bestemmingen die onze fans aanspreken.”
Unbound Collectio by Hyatt opent in Zuidoost-Aziƫ
Hyatt Hotels Corporation kondigt de opening aan van Keraton at The Plaza, een luxe hotel en voornaam adres in Jakarta dat de koninklijke paleizen van Indonesië in een nieuw jasje steekt voor de veeleisende reiziger en toegang biedt tot een exclusieve privéclub om te dineren en te socializen. De opening markeert ook het debuut van The Unbound Collection by Hyatt in Zuidoost-Azië. Keraton at The Plaza belooft een verhaalwaardig verblijf gekenmerkt door persoonlijke aandacht en intuïtieve service, evenals luxe voorzieningen geïnspireerd door Javaanse tradities tot culinaire delicatessen.
Keraton at The Plaza biedt 138 kamers en suites, met royale ruimtes en ramen van vloer tot plafond. Het hotel werkte samen met het gerenommeerde interieur- en ontwerpbureau Hadiprana om moderne Indonesische flair in het ontwerp te verwerken. Voor de bed- en tv-panelen in de gastenkamers werden prachtige weergaven van batik kawung ontwikkeld, een van de oudste batikpatronen die synoniem zijn aan de Javaanse vorsten.
“Keraton at The Plaza weerspiegelt de schoonheid van de Javaanse koninklijke paleizen en culturen in een moderne, elegante omgeving”, aldus Parveen Kumar, General Manager van Keraton at The Plaza. “We streven ernaar onze gasten te inspireren door middel van tastbare en ontastbare aanrakingspunten, de onderscheidende pracht van het hotelontwerp, de gedenkwaardige service die onze collega's verlenen en de exclusieve toegang tot verschillende gastenprivileges.”
Keraton at The Plaza dompelt gasten onder in een wereld van luxe en zorg en biedt alle gasten toegang tot The Club op niveau 7, waar een uitgebreide eetruimte is met à la carte aanbiedingen voor ontbijt, lunch, afternoon tea en diner/avond canapés. The Club is meer dan alleen een ruimte om te ontspannen en te dineren, het nodigt gasten uit om kennis te maken met op maat gemaakte theemelanges en thematische kunstwerken van Hadiprana die nationale talenten in de schijnwerpers zetten. Voor gasten die intieme bijeenkomsten organiseren, zijn er ook een verfijnde directiekamer en een exclusieve chef's table beschikbaar, zodat elk evenement uitzonderlijk weelderig en privé is.
Keraton at The Plaza ligt in het levendige Plaza Indonesia complex en plaatst gasten in het epicentrum van de bloeiende cultuur, entertainment en winkelscene van Jakarta. Naast directe toegang tot het winkelcentrum Plaza Indonesia, kunnen gasten van Keraton at The Plaza genieten van de recreatiefaciliteiten en gerenommeerde eetgelegenheden van Grand Hyatt Jakarta, zoals Sumire, C's Steak & Seafood en Fountain Lounge. De verbindingsgang naar Grand Hyatt Jakarta op de zesde verdieping van Keraton at The Plaza geeft gasten toegang tot het wellness- en ontspanningsgedeelte, met onder andere het Club Olympus fitnesscentrum, een zwembad met zoutchloor, een weelderige Balinese tuin en twee tennisbanen. Bovendien kunnen gasten profiteren van naadloze facturering wanneer ze dineren in Grand Hyatt Jakarta. De benijdenswaardige locatie, in combinatie met het gemak van service, maakt Keraton at The Plaza een ideaal hotel voor de veeleisende reiziger.
Hyatt Hotels Corporation kondigt aan dat een Hyatt-filiaal een franchiseovereenkomst heeft gesloten met een dochteronderneming van Lindner Hotel Group voor het Me and All Hotel Flims. Me and All Hotel Flims, gelegen in de Alpen van Graubünden, is het eerste hotel van het merk buiten Duitsland en het eerste dat geopend wordt sinds Me and All Hotels een zelfstandig merk werd binnen de wereldwijde Lifestyle-portfolio van Hyatt.
Me and All Hotel Flims wordt het vijfde Hyatt-hotel in Zwitserland, met 73 kamers verdeeld over 47 kamers en 26 appartementen. Op een toplocatie met een prachtig alpine landschap en het hele jaar door recreatieve mogelijkheden, richt het hotel zich op vakantiegangers en vormt een ideale locatie voor zakelijke retraites en evenementen. Het gebied is de thuisbasis van een van de grootste skibestemmingen van Zwitserland, het Flims-Laax-Falera resort, met 136 mijl aan pistes en 205 mijl aan fietspaden voor avonturen buiten het seizoen. De bestemming is goed bereikbaar per trein en over de weg vanuit de stad Zürich en het vliegveld van Zürich.
Deze opening is het begin van de uitbreiding van het conversievriendelijke merk Me and All Hotels in Europa en daarbuiten. Met momenteel zes hotels in Duitsland is het merk, dat bekend staat om de combinatie van lokale flair, gemeenschapszin en modern gemak, goed gepositioneerd voor snelle groei in een groeiend lifestyle-segment. Me and All Hotels hebben een slank exploitatiemodel, dynamische openbare ruimtes en een flexibel ontwerp, waardoor ze geschikt zijn voor zowel verbouwingen als nieuwbouw op primaire en secundaire locaties in steden en resorts.
Het hotel krijgt ruime culinaire concepten, met een mix van Zwitserse, mediterrane, Libanese en Japanse keukens. Bij het ingaan van dit nieuwe hoofdstuk zal de focus op duurzame, lokaal ingekochte ingrediënten de lokale helden achter het vakmanschap van de Alpenkeuken onder de aandacht brengen.
MICE-faciliteiten voor een echt 360° aanbod: De spa en fitnessruimte beslaan meer dan 9.000 m², evenals flexibele vergader- en conferentieruimten, waaronder de multifunctionele filmzalen. Deze zeer veelzijdige functies en het activiteitenmenu bieden gasten de mogelijkheid om te trainen of te ontspannen na een dag skiën of mountainbiken, terwijl er ook wordt ingespeeld op mensen die op zoek zijn naar unieke locaties voor vergaderingen, incentives, conferenties en tentoonstellingen.