Natuurlijke kalk als eigentijds renovatiemateriaal
Een eigentijds juweel. Een designstoel uit de jaren zestig. Of een bijzettafel waarin stukjes amethist verwerkt zitten. Blikvangers genoeg in La Butte aux Bois in Lanaken. Het vijfsterrenhotel viert vandaag zijn honderdste verjaardag en heeft een transformatie van formaat achter de rug. Daarin kregen de duurzame minerale pleisters en natuurlijke kalkmortels van BEAL International een rol toebedeeld. “Topproducten, van Belgische makelij bovendien. We zijn eigenlijk veel te bescheiden over onze waterdichte minerale coatings”, glimlacht decorateur Stefan Vandeweyer.
Het adellijk buitenverblijf van ridder Lagasse De Locht in 1924 is vandaag nog altijd een buitengewoon landgoed. La Butte aux Bois, sinds 2021 in handen van ondernemer en juwelenontwerper Jochen Leën, is een gerenommeerd vijfsterrenhotel in Vlaanderen met 60 kamers. De Moonlight-suite is bekleed met een natuurlijke kalkmortel van BEAL International, een Belgisch familiebedrijf met internationale naam en faam in minerale coatings en natuurlijke kalken.
Stefan Vandeweyer van SV Interieur: “Grote troef van deze natuurlijke kalkmortel is de zeer zachte uitstraling. Eigenlijk is deze mortel bedoeld om buiten te gebruiken om wanden te pleisteren of te kaleien. Dat is een eeuwenoude techniek waarbij je met een blokborstel de kalkmortel op de muur aanbrengt, zodat de structuur van het metselwerk behouden blijft en je de ondergrond beschermt tegen weersinvloeden. Maar omdat de mortel zo’n mooie, zachte uitstraling heeft, wordt hij steeds vaker binnen gebruikt. Met zijn typische, beetje onafgewerkte look benadrukt hij de charme van vakmanschap en eenvoud. In de Moonlight-suite vormt deze kalkmortel alvast de ideale ondergrond om te contrasteren met een kunstwerk of verlichting. De mogelijkheden voor decoratie op zo’n muur zijn eindeloos.”
Ook de wastafels en doucheruimtes in de torenkamer kregen een nieuwe look, met Mortex® in een lichte zandkleur. Deze waterdichte minerale pleister van BEAL International, op basis van natuurlijke kalk, is een veelzijdig product waarmee je naadloze doorlopende oppervlakken kan creëren. De textuur doet denken aan steen maar biedt een natuurlijk, warm resultaat en voelt zacht aan.
Vandeweyer: “Echt elke uitstraling is mogelijk, van een heel verfijnde natuursteenlook tot een verweerde wand met grove korrel. Die veelzijdigheid maakt de coating erg geliefd bij architecten. Bovendien is het product krasvast én waterdicht – een gigantische troef, vergeleken met minder technische producten die je moet beschermen met een laag vernis. Je kan Mortex® in heel dunne lagen aanbrengen om zo elke gewenste uitstraling te creëren!”
Ook die andere referentie van BEAL International, de minerale terrazzo-bekleding BEALSTONE®, kreeg een unieke toepassing binnen La Butte aux Bois. Zo staan er in de juwelenboetiek van Jochen Leën enkele originele bijzettafeltjes en salontafel. Stefan Vandeweyer: “BEALSTONE® leent zich voor heel wat creatieve ideeën, ook al omdat je verschillende aggregaten kan toevoegen aan de micromortel: stukjes glas, hout, marmer… Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en de eigenaar gevraagd of ik geen speciale stenen van hem in het product kon verwerken. Fantastisch dat hij dat idee zag zitten! En zo telt de juwelenshop nu enkele bijzettafeltjes waarin amethisten verwerkt zitten. Leuk ook, de tafeltjes zijn uit één stuk gemaakt, omdat ik BEALSTONE® in een mal heb gegoten en er dus geen verstek aan te pas kwam. Ik ken de Belgische minerale bekledingen al meer dan twintig jaar, en ze blijven mij verbazen om mee te werken.”
Jochen Leën, eigenaar van La Butte aux Bois: “Ik ben gepassioneerd door de natuur en de schoonheid van mineralen en edelstenen. Met Mortex® hebben we gekozen voor een natuurlijk en duurzaam materiaal dat perfect aansluit bij onze filosofie.”
Bij Frank Tack wordt je interieur volledig afgestemd op jouw hoogsteigen ideeën en behoeften, van ontwerp tot uitvoering. Het team van interieurarchitecten concentreert zich volledig op jouw interieurwensen en brengt ze tot leven: eerst op papier, dan in een 3D-visualisatie, en vervolgens in het echt. Ook wanneer je interieur steen voor steen werkelijkheid wordt, nemen de interieurarchitecten en vakmensen jouw persoonlijkheid en stijl in acht. Elke stap in het ontwikkelingsproces wordt gecreëerd naar jouw normen en volgt de kwaliteitsstandaard van Frank Tack, met als resultaat een toonbeeld van meesterlijk maatwerk. Hier is geen routinewerk te bespeuren, maar pure ambacht tot in het kleinste detail.
Vakmanschap tot in de kleinste details. Handwerk ten top
In de creaties van Frank Tack zit het vakmanschap tot in de kleinste accenten verweven. Vooral het verfijnde handwerk van het merk spant de kroon. Zo worden de kopse kanten van een natuurstenen keukenblad met de hand gebeiteld en gegroefd om er een verouderde en tegelijk tijdloze look aan te geven. De steen krijgt zo meer karakter en tovert elk exemplaar om tot een pièce unique. De vakmensen bij Frank Tack laten zich niet beperken door de grenzen van machines. Pure ambacht zit in hun vingers en dat zie je onder andere aan de uitvoering van kaderdeuren, kroonlijsten en afgeronde hoeken. Bovendien uit dat zich ook in manuele borstelstrepen, verfijnde stuctechnieken, sterk lakwerk en het beitsen van eik.
Een hart voor hout
Frank Tack eert het materiaal hout in elk project als een kostbare, natuurlijke schat. Het rijke materiaal wordt altijd met een diep respect voor zijn oorsprong en waarde behandeld. Het merk werkt met een uitgebreide houtbibliotheek. Omdat elk stuk een unieke lijntekening heeft, zijn geen twee hetzelfde. Vooral eik ontvangt bij Frank Tack erkenning als uitmuntend en veelzijdig materiaal. De harde houtsoort laat zich mooi bewerken en kan tegelijk ook tegen een stootje. Duurzaam, sterk, en een pracht voor het oog.
Een nieuwe generatie
Eline, dochter van Frank Tack, en haar man Tom namen de zaak over, en zetten deze voort met net zo veel begeestering en passie als Frank Tack zelf. Een warme en persoonlijke aanpak, met tijdloze en duurzame resultaten — die waarden overstijgen de generaties. “Bij Frank Tack is alles mogelijk. Klanten vertrouwen hun wensen en verzoeken toe aan onze interieurarchitecten en vakmensen die met enorm veel kennis aan de slag gaan. Het resultaat is een door en door West-Vlaams product op maat van de klant dat jarenlang meegaat”, Eline Tack.
Omarm imperfectie en rebellie met tijdloze, gedurfde sieraden
Met een schone lei en een gegroeide visie verkent onze nieuwe collectie de contrasten tussen gepolijste edelstenen en ruwe edelstenen. Deze tegenstelling is wat volgens ons een fris en gedurfd statement toevoegt aan onze tijdloze ontwerpen. En dit is de luxe waar wij in geloven.
Izabo is een merk van inclusie en voor alle leeftijdsgroepen die houden van moderne elegantie. De wereld van vandaag is er een waarin veel werelden samenkomen. Wij zien een wereld van vrijheid voor ons waarin onze klanten zich kunnen optutten voor een boodschap in de supermarkt, of casual chic kunnen blijven in eenvoudige jogging terwijl ze cocktails drinken in een lokale bar. Onze collectie is gemaakt om gedragen te worden op elke gelegenheid en in elke stemming. We moedigen je aan om onze stukken op alle mogelijke manieren van het dagelijks leven te verkennen.
Stap in een nonchalante wereld van extreme contrasten en oneerbiedige houdingen ten opzichte van kostbare imperfecties, resulterend in rebelse stukken die tijdloze verfijning vieren. Bij de eerste ontmoeting word je overvallen door bewondering en blijf je met vragen zitten — draagt ze net gekochte baguettes? Of suggereert haar Baguette dat ze gisteravond nog in een nauwsluitende feestjurk was gehuld? Gedachtenkronkels laten je om de meest chique redenen in verwondering achter, maar doen er niet toe. De look is onberispelijke rock-chic glamour!
Dompel jezelf onder in stedelijke rauwheid en avant-garde geesten, spelend met onmiskenbare contrasten die je achterlaten met vragen, veronderstellingen en pure bewondering. Zijn haar sierlijke edelstenen de truc van een feestje van gisteravond of een zakelijk statement van deze ochtend? Wie geeft erom? Ze siert de straten met sterrenkracht en een zelfverzekerdheid die aanstekelijk werkt, versierd met misschien wel overdreven grote sieraden.
Dit seizoen doorbreekt IZABO de status quo. Verfijning | Gratie worden vaak geassocieerd met speciale gelegenheden — gebruik je fijnste porselein voor dat ene intieme diner, draag die speciale jurk voor een unieke gebeurtenis, of pronk met je meest kostbare diamanten op een weelderige soiree. IZABO daagt je uit om het heft in eigen handen te nemen en je meest gedurfde stukken te dragen terwijl je je Uber Eats-bestelling ophaalt. Wie weet wie je tegenkomt? Paradeer door de straten met op maat gemaakte edelstenen om je middernachtelijke snack op te halen. Omarm je luxe rock-chick spirit door je weelderige sieraden te combineren met grijze jogging. Niets is verboden. Alles is mogelijk. Val de wereld aan met je brutale houding tegenover kostbaarheid.
IZABO nodigt je uit om de nieuwste collectie te ontdekken en een grenzeloze reis te beginnen waarin je jezelf en je wildste fantasieën en verlangens kunt versterken. Shop via izabo.eu.
IZABO is het Antwerpse juwelenmerk van ontwerpster Isabeau Olislagers. Geboren uit een inspirerende zomer aan Central Saint Martins, begon haar reis met een openbaring – ware geluk ligt in het versterken van de elementen die creativiteit aanwakkeren, het omarmen van de wilde dans van hormonen, die ons leiden om stukken te creëren met een gedurfd vleugje felheid.
IZABO speelt met de kracht van het onuitgesproken – een blik, een houding, een gebaar. Haar juwelen zijn een viering van het non-verbale, omarmen organische, funky, gedurfde en vloeiende ontwerpen die zich verweven met passie en een bevrijdende ervaring bieden voor degenen die ze dragen. Wij geloven in de kracht, potentie en bekwaamheid van imperfectie – elk stuk heeft gebreken die we omarmen, een standvastige houding tegen de conformiteit van perfectie die ons pad wil dicteren.
Bevrijding is voor ons meer dan een concept, het is een filosofie die geworteld is in de kern van elk ontwerp. Navigeer de wereld vrij, zelfverzekerd en op jouw unieke manier. Onze handgemaakte juwelen zijn een middel van verzet, met een verhaal van individuele empowerment en de rebellie tegen vaste identiteiten – leef je leven vrij terwijl je IZABO draagt. Sluit je aan bij onze reis die de dans van imperfectie viert, de kracht van non-verbale expressie, en de bevrijding die voortvloeit uit het omarmen van je eigen unieke identiteit.
De essentie van laurier: Soeder en VitraHaus lanceren samen de natuurlijke zeep EVER GREEN. De geur is geïnspireerd door de kleurrijke verscheidenheid aan planten op de Vitra Campus.
Een eerbetoon aan de tuinen op de Vitra Campus: het in Zürich gevestigde bedrijf Soeder en VitraHaus – de flagshipstore van het Zwitserse meubelbedrijf Vitra – lanceren samen de nieuwe natuurlijke zeep EVER GREEN. Hanna Olzon Åkerström en Johan Olzon Åkerström, de oprichters van Soeder, en Till Weber, Creative Director Interiors & Scenography bij Vitra, werkten nauw samen om de geur van de vloeibare zeep te creëren. Het proces begon met meerdere bezoeken aan de tuinen rondom het VitraHaus op de Vitra Campus in Weil am Rhein. De drie bedenkers probeerden de gevarieerde geuren en aroma's van de verschillende planten vast te leggen.
In het labo in Zürich zette het Soeder-team vervolgens alle indrukken om in een subtiele natuurlijke geur. Of u de zeep nu gebruikt om uw handen mee te wassen of onder de douche, de natuurlijke EVER GREEN zeep bevat frisse munt- en citroentoetsen, gecombineerd met de warmte van patchoeli. De samenstelling wordt in balans gehouden met de subtiele maar complexe, kruidige geur van laurier. Een tak van de groenblijvende laurierplant – het symbool van Soeders samenwerking met VitraHaus – siert de EVER GREEN-flessen als abstract motief.
EVER GREEN voegt een extra component toe aan de algehele ervaring van het VitraHaus – naast de architectuur, de verschillende meubelconcepten, de winkel en het café, aldus Till Weber.
Net als alle natuurlijke zepen van Soeder wordt EVER GREEN in de Soeder-fabriek in Zürich gemaakt van biologische plantaardige oliën volgens het traditionele verzepingsproces. EVER GREEN is verkrijgbaar in de toiletten van het VitraHaus en in de Vitra-showrooms. De zeep is te koop in de VitraHaus Shop. EVER GREEN wordt ook verkocht in de filialen en de onlinewinkel van Soeder.
CORUM HERDEFINIEERT UITMUNTENDHEID MET ZIJN ADMIRAL NOVELTIES
CORUM onthult vier nieuwe horloge referenties binnen de Admiral collectie, die een perfecte alliantie tussen esthetiek, technische uitmuntendheid, creativiteit en durf markeren.
De CORUM Admiral Collection, bekend om zijn esthetische aantrekkingskracht en technische uitmuntendheid, blijft horlogeliefhebbers verbazen met de introductie van vier uitzonderlijke modellen dit jaar. Het Maison, dat zich laat leiden door creativiteit en durf maar ook door zijn rijke geschiedenis, onthult uitzonderlijke wijzerplaten gemaakt van meteoriet en steen en bevestigt daarmee zijn status als baanbreker in het horlogemakersuniversum.
Admiraal 42 Meteoriet
In 1986 schreef CORUM geschiedenis met de eerste “Meteorite” horloges. Dit jaar introduceert CORUM deze unieke wijzerplaat opnieuw in de Admiral 42 collectie. De twee nieuwe modellen hebben een wijzerplaat gesneden uit een meteoriet van meer dan 4 miljard jaar oud, afkomstig uit Zweden. Elke wijzerplaat, herkenbaar aan de Widmanstätten-patronen die uniek zijn voor meteoriet, is een uniek stuk.
De wijzerplaten zijn verkrijgbaar in hun natuurlijke grijze kleur of getint blauw met behulp van de nieuwste technologieën. Geïntegreerd in een 42mm kast, gekenmerkt door de kenmerkende twaalfhoekige lunette van de Admiral collectie, worden deze uurwerken aangedreven door een automatisch uurwerk met meer dan 40 uur gangreserve. Deze horloges zijn waterdicht tot 100 meter en belichamen het erfgoed van CORUM en zijn toewijding aan innovatie in de horlogerie.
Admiral 38 - 18k roségoud malachiet - aventurijn
De Admiral 38 collectie in 18-karaats Rose Gold betovert met zijn unieke wijzerplaten in malachiet of blauwe aventurijn. De bezel van deze modellen is bezet met 72 diamanten, wat een vleugje luxe en verfijning toevoegt. Elke wijzerplaat, geslepen uit steen, is een uniek kunstwerk, versterkt door nog eens 10 diamanten.
De Admiral 38 is uitgerust met een automatisch uurwerk dat zichtbaar is door de saffierglas achterzijde van de kast en biedt een ongeëvenaarde veelzijdigheid. Waterdicht tot 100 meter belichaamt deze collectie de elegantie en vindingrijkheid van CORUM.
La Butte aux Bois & Granada lanceren: Mini-explorers edition
Educatief Programma Natuurhistorie voor lokale scholen
La butte aux bois lanceert de "Mini Explorers Edition", een nieuw educatief programma gericht op kinderen van 7 tot 12 jaar. Het programma biedt jonge deelnemers een unieke kans om op speelse wijze kennis te maken met de wereld van Natural History, gecombineerd met een exclusief kijkje achter de schermen bij La Butte aux Bois, het vijfsterren superior resort in Lanaken.
Het programma wordt momenteel exclusief georganiseerd voor 7 klassen van lokale school ‘De Bolster’ in Neerharen. De kinderen worden verwelkomd met een speelse introductie in dinosauruspak en vervolgens meegenomen naar speciaal ingerichte ruimtes waar ze onder begeleiding meer leren over de formatie van meteorieten en mineralen. Bovendien ontvangt elk kind ontvangt een persoonlijke “explorer's map” om hun avontuur vast te leggen. Hoogtepunten van het programma zijn een rondleiding langs een echte triceratops en een bezoek aan de Wonderkamer, waar de kinderen edelstenen onder de microscoop kunnen onderzoeken. Het programma biedt daarnaast een kijkje achter de schermen in de keuken van het hotel en eindigt met een lunch met astronautenthema.
De Initiatiefnemer Jochen Leen, benadrukt het belang van dit programma: "Met de 'Mini Explorers Edition' willen we jonge kinderen op een toegankelijke manier in contact brengen met de wonderen van de natuur, maar ook met het hotelwezen. We geloven dat het prikkelen van nieuwsgierigheid op jonge leeftijd hen aanmoedigt om te blijven ontdekken en groeien. Dit initiatief weerspiegelt onze bredere missie om bij te dragen aan de gemeenschap en de toekomstige generaties te inspireren."
Andor Koot, edelsteenkundige, voegt toe: “Met dit programma brengen we kinderen in aanraking met de fundamenten van de natuurwetenschappen. Van de oorsprong van meteorieten tot de eigenschappen van mineralen en fossielen, we leggen de basis voor hun begrip van natuurverschijnselen. Door middel van didactisch materiaal bieden we hun niet alleen kennis, maar ook praktische inzichten in hoe onze planeet werkt. Het is een geweldige kans om jonge geesten te laten zien hoe wetenschap de wereld om hen heen vormgeeft."
Het programma biedt jonge ontdekkingsreizigers een unieke kans om op interactieve wijze kennis te maken met de wereld van edelstenen, mineralen, meteorieten en natuurhistorie, waarbij de setting van La Butte aux Bois hen een exclusieve en inspirerende ervaring biedt. Door de enthousiaste reacties van de deelnemers is er een sterke overtuiging dat dit programma op lange termijn een waardevolle bijdrage kan leveren aan de educatieve ontwikkeling van kinderen en hun interesse in de natuurwetenschappen zal stimuleren. Momenteel wordt bekeken of dit initiatief op regelmatige basis beschikbaar kan worden gesteld aan scholen of geïnteresseerde doelgroepen.
Een prachtige cadeauset van Good Girl en Bad Boy wordt gelanceerd voor de feestdagen: ontdek de nieuwe collector Sparkling Ice met onze favoriete geuren voor zowel hem als haar. Ze zijn beide gehuld in een limited edition flacon met schitterend gouden accenten en de flacon van Good Girl heeft zelfs een fonkelende sneeuwvlok op de naaldhak als ultieme accessoire. De parfums Good Girl en Bad Boy worden bij deze collector editie Sparkling Ice aangeboden in een luxueus en winterachtig etui waardoor ze het perfecte cadeau zijn. Ook is de originele Good Girl, Karlie Kloss, opnieuw het gezicht van de campagne om zo het eindejaar feestelijk in te zetten. Tijdens de feestdagen met eindejaarscadeaus herinnert Sparkling Ice ons aan de slogan: “It’s so good to be bad.”
Zowel Good Girl met haar iconische stiletto als Bad Boy met zijn flacon in de vorm van een bliksemschicht is een bestseller binnen het assortiment van dames- en herengeuren van Carolina Herrera. Met een zoete en sensuele geur combineert de originele lancering, Good Girl, de aroma's van jasmijn, cacao, tonkaboon, amandel en koffie om een vrouwelijk maar ook mysterieus boeket te creëren.
“We kozen bewust voor contrasterende ingrediënten omdat we èlk aspect van de hedendaagse vrouw wilden vertegenwoordigen: een licht, donker, mannelijk, vrouwelijk, lief en ondeugend aspect” verklaart Carolina A. Herrera, Beauty Creative Director. “Als wij vrouwen zo veelzijdig zijn, verdienen we dan niet een parfum dat net zo intens is? Dat is Good Girl.”
Bad Boy onderscheidt zich van andere herengeuren met een gevoel van mystiek en complexiteit dankzij de tonen van rokerige salie, kruidige cannabis en warm leer. “Bad Boy, waarvan de ontwikkeling drie jaar heeft geduurd, overtrof al onze verwachtingen. Hij is wereldwijd een bestseller en bovendien een van de beroemdste herengeuren”, zegt Carolina A. Herrera. “Tijdens het creëren van deze geur ter belichaming van een hippe rebel hebben we het concept van de fougère herbekeken. Deze peiler in de herenparfumerie is zowel een klassieker als een nieuwigheid.”
Carolina Herrera Good Girl Sparkling Ice is vanaf 30 september 2024 exclusief beschikbaar bij Ici Paris XL in België - Ici Paris XL en zelfstandigen in Luxemburg. Good Girl Sparkling Ice Eau de Parfum 80ml - 165,20€
Op 4 oktober opent HEMA voor het eerst een unieke belevingswinkel die volledig gewijd is aan het geliefde nijntje. Die bevindt zich op de Meir in Antwerpen en biedt een antwoord op de grote vraag naar het nijntje-assortiment. Zowel jong als oud krijgen er de kans om zich onder te dompelen in de wereld van het iconische konijntje. De winkel blijf de hele maand oktober open.
Na het grote succes in Nederland en andere buurlanden, brengt HEMA nijntje nu ook met een eigen winkel naar België. In samenwerking met Mercis, het bedrijf achter nijntje, opent HEMA de eerste Belgische nijntje-belevingswinkel, waar fans van jong tot oud kunnen genieten van een interactieve en bijzondere winkelervaring. Stap de wereld van nijntje binnen en ontdek tal van interactieve elementen, waaronder een fotomuur.
“HEMA en nijntje zijn twee merken die hun Nederlandse roots delen en al generaties lang geliefd zijn bij families. Daarom kiezen we ook voor een aanbod voor de hele familie: van kleding tot schoolmateriaal, de nieuwe HEMA x nijntje collectie biedt iets voor iedereen”, vertelt Kim Ratajczak, Marketing Communication Manager bij HEMA.
Speciale actie tijdens openingsweekend
Tijdens het openingsweekend, dat samenvalt met het Weekend van de Klant, voorziet HEMA leuke verrassingen. Zo ontvangen de eerste 100 klanten een speciale goodiebag en is er een fotowand aanwezig om de perfecte foto vast te leggen.
De nijntje-belevingswinkel is van 4 tot 31 oktober van maandag tot woensdag van 9u tot 18u30 open. Op vrijdag en zaterdag is iedereen van 9u winkel tot 19u welkom. Ook op koopzondag, tijdens het openingsweekend, is de winkel van 9u tot 18u30 geopend. De HEMA x nijntje-collectie is exclusief verkrijgbaar in deze winkel, maar is ook in beperkte mate beschikbaar in de andere Belgische HEMA-filialen.
» DE NIEUWE RANGE ROVER SV BESPOKE MER DU NORD BELICHAAMT VREDIGE LUXE, GEÏNSPIREERD OP DE KUSTLIJN VAN DE NOORDZEE. - » DE RIJKE, DIEPE KLEUR VAN DE BUITENLAK WEERSPIEGELT DE BETOVERENDE BLAUWTINTEN VAN DE ZEE EN DE LUCHT. - » EEN EXCLUSIEF INTERIEUR MET LEREN BEKLEDING IN DE TINTEN LIBERTY BLUE EN PERLINO, EN DETAILS DIE VERWIJZEN NAAR DE ZEEVAART EN SCHEEPSBOUW. - » IN DE RANGE ROVER BOUTIQUE OP HET ALBERTPLEIN IN KNOKKE-HEIST. - » VANAF €339 000.
Vredige luxe, geïnspireerd door de kustlijn van de Noordzee, vertaalt zich in het design van de nieuwe Range Rover SV Bespoke Mer du Nord. Het exclusieve model waarvan er wereldwijd slechts vijf exemplaren werden geproduceerd en die enkel beschikbaar zijn in België en Luxemburg, is tot 6 oktober te bewonderen in de Range Rover Boutique in Knokke en verkrijgbaar vanaf € 339.000.
De kust van de Noordzee komt tot leven in het design van de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord. De blauwe kleur van het water en de warme tinten van zonovergoten landschappen vertalen zich in het ontwerp van deze nieuwe limited edition. Bezoekers kunnen de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord exclusief ontdekken in de Range Rover Boutique in Knokke. De bezoekers worden er verwend door high-end partners zoals Pierre Marcolini en Veuve Clicquot.
De kleur van de nieuwe Mer du Nord-editie werd speciaal voor deze wagen ontwikkeld als een reflectie van de lucht en de zachte golven van de Noordzee, en kreeg de naam Bespoke Blue Satin. Zowel de carrosserie als het dak zijn afgewerkt met deze luxueuze tint, met Serenity-accenten en aan de voorkant letters in zwart chroom en een subtiele omlijning in licht chroom. De Range Rover SV Bespoke Mer du Nord rijdt op ‘23-inch Forged 1077 Diamond Turned‘- wielen met een glanzend, donkergrijs contrast, wheel inserts in goudbrons en zwarte remklauwen.
Het interieur wordt gekenmerkt door twee hoofdtinten die het contrast van het strand en de zee uitbalanceren, namelijk Perlino en Liberty Blue. De kleur Perlino belichaamt het pure, ongerepte zand dat door wind en golven de kustlijn vormt. Deze tint is aanwezig op de lederen zetels, de hemelbekleding, het stuur en de gordels. Daarnaast complementeert Liberty Blue het maritieme thema door de pracht van blauw water te weerspiegelen. De matten, delen van de zetels en de dashboardkap zijn gehuld in deze diepe tint.
Een ode aan de tradities van zeevaart en scheepsbouw uit zich in het gebruik van kwalitatief fineer in het interieur. Accenten in Noble chroom en gepersonaliseerde Bespoke-kussens, instaplijsten en borduursels op de zetels benadrukken opnieuw de elegantie en exclusiviteit van de Range Rover SV Bespoke Mer du Nord.
Range Rover Boutique - Albertplein 13, 8300 Knokke-Heist - Openingsuren: op zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Ontdek waarom gasten weg zijn van de MSC Yacht Club: MSC Cruises onthult de topredenen!
• De cruisemaatschappij onthult de belangrijkste kenmerken van haar exclusieve MSC Yacht Club, gebaseerd op de feedback van onze gasten. - • Gasten van de MSC Yacht Club profiteren van exclusieve zones die alleen toegankelijk zijn met een key-card, voorrang bij in- en ontscheping in elke haven, 24u/24 butler- en conciërgediensten, speciale excursies aan wal, gereserveerde plaatsen in het theater, een zorgeloze all-inclusive ervaring en nog veel meer.
Het exclusieve 'schip-in-een-schip'-concept van de cruisemaatschappij biedt gasten het ultieme comfort, privacy en persoonlijke service tijdens hun vakantie, met key-card toegang tot een waaier aan privéfaciliteiten. Met elegante en ruime suites, een exclusief restaurant, lounge, zwembad en zonnedek biedt de MSC Yacht Club haar gasten een privé oase, terwijl ze eveneens kunnen genieten van de talloze faciliteiten en entertainmentmogelijkheden op de rest van het schip. De 24u/24 butlerservice is enorm populair onder de gasten, net als de toegewijde conciërge, die hen volledige gemoedsrust biedt door elk aspect van hun verblijf te regelen. Van het boeken van spa- of wellnessbehandelingen, specialiteitenrestaurants tot het organiseren van bepaalde events zoals verjaardagen of jubilea: deze toegewijde professionals staan altijd klaar om ervoor te zorgen dat alles tot in het kleinste detail vlekkeloos verloopt.
Gasten vertellen vaak over de vele voordelen van de MSC Yacht Club die ze geweldig vinden, zoals:
1. Speciale check-in en voorrang bij het inschepen : Bij aankomst in de haventerminal worden de gasten ontvangen in een exclusieve lounge, waar ze kunnen genieten van verfijnde hapjes en drankjes. Vervolgens worden ze door een butler vlot en discreet door de veiligheidsprocedures begeleid naar de MSC Yacht Club Top Sail Lounge. Daar worden ze persoonlijk welkom geheten door de conciërge, die hen met op maat gemaakte drankjes een luxueuze start van hun vakantie bezorgt.
2. Exclusieve privileges die gasten in staat stellen optimaal van hun tijd te genieten : MSC Yacht Club-gasten profiteren van voorrang bij zowel ontscheping als inscheping in elke haven, met een butler die hen persoonlijk begeleidt van het MSC Yacht Club-gebied naar de pier of terminal. Ze hebben ook toegang tot gereserveerde zitplaatsen in het theater, waarbij ze zonder vooraf te reserveren naar een speciaal gereserveerde ruimte worden geleid. Bovendien kunnen gasten genieten van exclusieve MSC Yacht Club-excursies aan wal zodat ze hun tijd optimaal kunnen benutten en zich volledig kunnen onderdompelen in elke bestemming.
3. Een all-inclusive ervaring : De all-inclusive ervaring van de MSC Yacht Club biedt gasten volledige gemoedsrust, met een premium drankenpakket, onbeperkt Wi-Fi en toegang tot de thermale ruimte. Op geselecteerde schepen zijn de suites voorzien van een eigen Nespresso-apparaat en een selectie van East India Company-thee, ideaal voor zowel koffie- als theeliefhebbers. De minibar, die dagelijks wordt bijgevuld, is eveneens inbegrepen en kan naar wens worden aangepast door de butler.
4. Exclusieve, elegante en luxueuze ervaringen : Gasten genieten van een exclusieve reeks verfijnde ervaringen die elders op het schip niet beschikbaar zijn. Eén keer per cruise kunnen ze zich tegoed doen aan de beste thee van de East India Tea Company, vergezeld van heerlijke scones, sandwiches en gebak op traditionele Britse wijze."
5. Culinaire hoogstandjes en een deskundige sommelier in het MSC Yacht Club Restaurant" : Het restaurant biedt een onvergetelijke dinerervaring met uitzonderlijk eten en onberispelijke service. De sommelier verheft de culinaire ervaring door deskundige wijncombinaties bij elk gerecht te presenteren. Het menu, dat zowel klassieke mediterrane als internationale gerechten omvat, is geïnspireerd door de regio’s waar het schip vaart. Een toegewijd team van internationale chef-koks verrijkt de ervaring door lokale topingrediënten te gebruiken, waardoor elke lunch of diner een ware traktatie wordt.
6. Van persoonlijke service tot op maat gemaakte excursies : Gasten kunnen dagelijks genieten van een scala aan voorzieningen en lekkernijen, van vers fruit en macarons tot bonbons, evenals een fles sterke drank naar keuze aan boord. Ze profiteren bovendien van op maat gemaakte services zoals uitpak- en inpakassistentie, persoonlijke winkelsessies in de boetieks aan boord buiten reguliere openingstijden, en zelfs een privéjuwelenbezichtiging in het comfort van hun suite. Ze kunnen gebruikmaken van de exclusieve MED by MSC, een biologische lijn van voorzieningen speciaal voor MSC Yacht Club-gasten. Tot slot kunnen gasten op verzoek gepersonaliseerde excursies en ervaringen met privégidsen en vervoer aanvragen, afgestemd op hun wensen.
7. Een gezinsvriendelijke ruimte met aanvullende services die ouders privacy en gemoedsrust bieden : Voor gezinnen met kinderen is er het gemak dat ze het MSC Yacht Club-gebied niet hoeven te verlaten als hun kinderen opgehaald moeten worden. De butler kan de kinderen persoonlijk ophalen bij de kidsclub en hen naar hun ouders brengen, zodat de ervaring voor het hele gezin naadloos en zorgeloos verloopt.
8. Exclusieve zone op het MSC Cruises’ privé-eiland Ocean Cay MSC Marine Reserve : Voor gasten die het Caribisch gebied bezoeken, strekt de exclusieve MSC Yacht Club-ervaring zich uit tot het Ocean Cay MSC Marine Reserve. Hier wacht een privéstrand en restaurant op hen. Dit exclusieve gebied, bekend als MSC Yacht Club Ocean's Haven, biedt leden hetzelfde hoge serviceniveau en persoonlijke aandacht als aan boord."
Country Manager Benelux, Frank Van den Steen, rondt af: “MSC Yacht Club is al jaren bijzonder populair bij Benelux-gasten. Belgische en Nederlandse gasten waarderen vooral de oase van rust, de exclusiviteit, de uitstekende butler-service en het high-end all-inclusive aanbod.“