Waar poolhouses en designtuinmeubelen vroeger vaak als statussymbool golden, lijkt de standaard nu verlegd naar een nieuwe luxe bestaande uit duurzame merken. De Belgische luxe outdoor-meubelspecialist Royal Botania trekt resoluut de kaart van eerlijk en duurzaam ondernemen – of het nu gaat om materiaalkeuze of productieproces. Een blik achter de schermen.
Een gewaardeerd man is er twee waard
Om volmaakte producten te garanderen en de controle over elke afzonderlijke stap van het productieproces en de werkomstandigheden te behouden, koos Royal Botania er in 2002 voor om een eigen productiefaciliteit op te richten in Thailand, net buiten Bangkok. Zo’n 400 medewerkers zorgen er dagelijks voor dat elk meubel dat de fabriek verlaat de merknaam Royal Botania waardig is. Onder één dak van 13.000 m2 biedt het Belgische label haar werknemers (waaronder lassers, wevers, slijpers, technici, kwaliteitscontroleurs en monteurs) niet alleen een gezonde werkomgeving en gratis maaltijden aan, maar ook gratis huisvesting voor hen en hun familie op de productiesite zelf. Medische zorg, Engelse les, sportactiviteiten en een kleuterschool voor de kleintjes maken van het Thaise Royal Botania-team een gelukkige gemeenschap. Het label is er dan ook van overtuigd dat mensen zich gewaardeerd moeten voelen om gemotiveerd en gefocust te kunnen werken.
Give & teak
Hout wordt vaak onterecht geassocieerd met ontbossing en dus als ‘niet milieuvriendelijk’ bestempeld. Maar door de enorme stabiliteit, weerstand tegen de elementen en de aantrekkelijke kleur en structuur is teakhout echter – als één van de nobelste houtsoorten – een uiterst duurzaam en slijtvast materiaal in gebruik. Om die gebruiksvriendelijkheid en het teeltproces op één groene lijn te krijgen, zorgt het Royal Botania-team voor een volledige traceerbaarheid van hun teakhout. In 2011 richtten ze bovendien de Green Forest Plantation Co op: een plantage van ongeveer 200 hectare waar tussen 2011 en 2014 al meer dan 250.000 teakbomen werden geplant. Daarmee geeft Royal Botania dubbel zoveel terug aan de natuur als dat ze ooit voor hun productie zullen nemen. Zo kunnen ook toekomstige generaties van deze natuurlijke schat (de Tectona Grandis) genieten. https://www.royalbotania.com
De zomer moet eigenlijk nog beginnen, maar samen met Anita active kijken we nu al vooruit. Want zoals we allemaal weten: 'summer bodies are made in winter'. De Mix 'n Match collectie van Anita active zorgt ervoor dat je met plezier een voorsprong neemt voor zomer 2021... De air control DeltaPad sportbeha biedt optimale steun én permanente luchtcirculatie. Combineer deze met de Sport tights fitness voor de ultieme sportbeleving. Van diep koningsblauw met antraciet tot een touch of orange, ook qua kleuren is er voor ieder wat wils!
Mixing & Matching
Dit seizoen focust Anita active zich op minimalisme. Alle modellen zijn qua kleur en stijl zo op elkaar afgestemd dat zij niet alleen nonchalant met elkaar kunnen worden gecombineerd, maar ook als mix, om volledig nieuwe en frisse looks te creëren. De mogelijkheden met deze stuks zijn eindeloos!
air control DeltaPad, de ultieme sportbeha
De air control DeltaPad, die door een internationale deskundige jury is bekroond met de gerenommeerde ISPO Award Gold, is een sportbeha van een klasse apart. De klassieker in het Anita active gamma verschijnt in het FW20 seizoen in een mix van sterk blauw en antraciet, alsook in een stijlvolle animal print.
De sportbeha is uiterst functioneel, door de gepatenteerde ademende en triangelvormige DeltaPad schuimcups, die zorgen voor een optimale steun en een permanente luchtcirculatie dankzij openingen aan de onder-en zijkant.
De mix van verschillende materialen zorgt voor het Anita Sweat Management: aan de buitenkant van de DeltaPad is een luchtig Eyelet aangebracht en aan de binnenkant een voering van hydrofiele frotté met 3D structuur.
Keep it tight met de sport tights fitness
Perfecte combinatie met de air control DeltaPad: de Anita active sport tights fitness. Ook deze is gemaakt met luchtcirculerende zones van mesh en een ademende, vormvaste stof die de vochtafvoer garandeert, zodat zweten geen enkel probleem vormt. Dit seizoen verschijnt de legging in dezelfde kleurenmix van blauw en antraciet.
Die laatste warme zomerdagen koesteren we als grote schatten. Want willen we niet allemaal zo lang mogelijk buiten genieten? Het einde van de zomer betekent tegenwoordig gelukkig niet meer het einde van onze buitenmomenten. Met een laagje extra voor jezelf en je terrasmeubelen geniet je maximaal van je tuin ook wanneer de temperaturen zakken. Ga zalig buiten cocoonen in herfstige hygge-stijl met Overstock Garden.
Gestoffeerd outdoor
Textiel is de laatste jaren zo ontwikkeld dat zachte en duurzame materialen naast indoor nu ook outdoor bakken gezelligheid kunnen brengen. Van lopi, tundra, savane, natte en deauville – een breed gamma aan bekledingsopties voor je terrasinrichting zit in de lift. Overstock Garden biedt met All Weather Sunbrella® Luxe 8 verschillende uitvoeringen in 44 aantrekkelijke kleuropties.
Maar het allermooiste aan de All Weather Sunbrella®-stof is dat ze speciaal werd ontwikkeld om heel het jaar door buiten te worden gebruikt. De waterafstotende acrylcoating zorgt ervoor dat vloeistoffen niet tot in de vezel kunnen doordringen en bieden dus een optimale bescherming tegen water en vocht. All Weather Sunbrella®-kussens kunnen bij slechte weersomstandigheden of tijdens de winter dus in principe ook buiten blijven liggen (toch wordt er aangeraden om ze in de strenge wintermaanden veilig binnen op te bergen).
Ook op de intensiteit van de kleur werd gewerkt. Doordat pigmenten in het begin van het weefproces worden aangebracht, blijven ze stevig in de textuur zitten en vervagen ze niet. De vuilafstotende laag in combinatie met de unieke quick dry foam vulling, maakt de kussens tenslotte ook nog rot- en schimmelvrij en uiterst gemakkelijk in onderhoud. https://www.overstockgarden.be
Collectors Gallery Minimenstraat Brussel presents Giorgio Facchini – tentoonstelling van 24.09.20 - 24-10.20
Een sculptuur op de huid : Ingebedde geometrieën, kinetische bewegingen, gekleurde contrapunten, oppervlakken van een onberispelijke zuiverheid. Kleine monumenten, doordrongen van geschiedenis, uiterst kostbaar. Ontworpen voor een lichaam dat zijn verhaal wil vertellen door over kunst te praten. - Giorgio Facchini
Ter gelegenheid van de terugkeer van de antiquairs op de Zavel en van de Belgian Art Square (BAS) bieden Betty De Stefano en Ivan-Vincent Massey liefhebbers en verzamelaars de gelegenheid om het buitengewone juwelenwerk van de Italiaanse beeldhouwer en goudsmid Giorgio Facchini (1947) opnieuw te komen ontdekken.
De Collectors Gallery staat vooral bekend om de kostbare juwelen en objecten van de hedendaagse lijn van Georg Jensen, waarvoor ze in België het belangrijkste verkooppunt geworden is. Vandaag worden er echter ook juwelen voorgesteld – vintage of in beperkte oplage – van ontwerpers, beeldende en andere kunstenaars van gisteren (vanaf de jaren 1950) en morgen.
Doe mee aan Hunkemöller’s reis naar duurzaamheid: TOGETHER TOMORROW
Hunkemöller, Europa's leidende en snelst groeiende lingeriemerk met 929 winkels in 19 landen, lanceert Together Tomorrow - een initiatief gericht op het verenigen van al haar activiteiten die zorgen voor de planeet en haar mensen. Van duurzame producten tot het welzijn van medewerkers en van dierenwelzijn tot diversiteit, de ambities zijn hoog. Hunkemöller zet zich nu meer dan ooit in voor een positieve impact op de planeet en haar mensen. Beter voor de planeet, beter voor mensen en beter samen.
“We zijn trots onze reis onder de naam ‘Together Tomorrow’ te delen en onze stappen op het gebied van duurzaam ondernemen aan de wereld te presenteren. Een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ons leiderschapsteam, ontwerpers en inkoopteam en van winkelmedewerkers tot werknemers in de gecontracteerde fabrieken die onze producten maken”, aldus Alexandra Legro, directeur Marketing & Communicatie bij Hunkemöller.
Hunkemöller’s duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling. Door een holistische en duurzame aanpak van alle bedrijfsprocessen, wordt de juiste balans gevonden voor mensen, planeet en winst. Elk jaar wordt hierover gedetailleerd gerapporteerd in het duurzaamheidsverslag van de organisatie. Concreet zijn er voor 2024 drie ambitieuze doelen vastgesteld: • Het zorgen voor eerlijke arbeidsomstandigheden voor 65.000 werknemers door het verbeteren van de gezondheid, veiligheid, gelijkheid en ontwikkeling op de werkplek; • Het verminderen van de milieu-impact van directe en indirecte activiteiten met 20%; • Het motiveren van klanten en werknemers voor het leiden van een gezonder, actiever, diervriendelijker en duurzamer leven
Met een website en een jaarlijks rapport maken we ons proces transparant, de ambities helder en onze verantwoordelijkheden inzichtelijk. Van de inkoop van duurzame materialen, het verminderen van plastic afval door het recyclen van kledinghangers en het verwijderen van plastic tassen uit onze winkels, tot het verbeteren van het leven van werknemers en hun kinderen. We zijn vastberaden om onze invloed te gebruiken om een positief verschil te maken. ", vervolgt Rebecka Sancho, CSR Manager bij Hunkemöller.
Hoe klanten kunnen meedoen via # HKM20FOR2020
Hunkemöller gelooft sterk in het creëren van een gezamenlijke verantwoordelijkheid in deze duurzaamheidsreis. Daarom staat het komende jaar in het teken van een ‘call to action’ aan iedereen, om samen de wereld te veranderen; medewerkers, partners, externe stakeholders en de Hunkemöller Sheroes (klanten). Om dit gemakkelijker te maken, werd #HKM20FOR2020 in het leven geroepen. Twintig eenvoudige tips, waaronder; minimaliseer retourneren door het kennen van jouw sexy shape, recycle, koop samen met vrienden om extra verpakking en leveringen te besparen en wees voorzichtig met het wassen van je items. Naast deze tips krijgen klanten met de handige WEAR, CARE & REPAIR-tips voorlichting over hoe kleding en lingerie langer meegaan, en hoe zij kunnen helpen de planeet te redden en met donaties anderen kunnen helpen.
The GUESS Kids FW20 collection travels to the remote corners of the universe. Explore space with futuristic all-over prints and foil detailing; visit the desert lands of a faraway red planet, filled with eye-catching detailing and a warm, enriched palette; and summit the snowy mountains of Antarctica with a striking, winter-ready theme of cozy, technical fabrics in ice tones. Eco-sustainable materials and androgynous silhouettes promise a collection of on-trend pieces for fashion-forward girls and boys alike.
Nu in je interieur : » Yin en yang voor gevorderden met Dekton® Eter en Aeris - » Dekton® Portfolio ’20 – 5 kleuren, voor elke architecturale stijl
De zoektocht naar evenwicht begint bij jezelf en je interieur is hiervan een reflectie. Maar ook het omgekeerde geldt: de juiste inrichting in je huis brengt rust in je hoofd en je leven. Dekton® by Cosentino biedt houvast in tijden van chaos en onzekerheid met de Portfolio ’20-reeks: 5 nieuwe neutrale en natuurlijke kleuren plaatmateriaal voor een yin bij elke design-yang.
Van dualiteit naar evenwicht
Zacht en vrouwelijk wit met de yin-kleur Aeris? Of liever stoer en mannelijk zwart met de yang-kleur Eter? Kies voor de twee en laat een spel van licht en donker evenwicht brengen in je interieur. De klassieke mix van zwart en wit vormt een tijdloze en solide basis voor uiteenlopende stijlen. Aeris is een lichte tint met details in crèmekleur, geïnspireerd op witte kalksteen. Eter heeft dan weer een donkere granieten structuur in zwart- en grijstinten, goed voor een subtiel intern contrast en een sterk eigentijds element in je interieur. Beide kleuren maken deel uit van de Dekton® Natural-collectie.
De natuur centraal
Waar yin en yang evenwicht brengen door dualiteit en contrast, introduceert feng shui de weldadige werking van de natuur in huis met organische vormen, natuurlijke materialen en kleuren. Om het volledige zen-spectrum te ontdekken, nam Cosentino in haar Dekton Natural-gamma nog 3 andere tinten op: Sasea, Kovik en Rem, één voor één geïnspireerd op de natuur. Met Sasea haal je de look van Sahelkalksteen in huis. Dit populair Turkse gesteente heeft een gedetailleerde structuur vol crème- en grijsnuances. Met Kovik kies je voor de kracht van eenvoud: een lichtgrijze neutrale achtergrond met subtiele dooradering in lichte tinten. De Rem-kleur is gebaseerd op de gekende natuursteen Calacatta Lincoln: één van de meest elegante witte marmersoorten wereldwijd. Bruine en grijze aderen doorkruisen het witte oppervlak en laten hier en daar toetsen goud doorkomen.
Dekton® van Cosentino is een innovatief en ultracompact materiaal voor de architectuur- en designsector. Het bestaat uit een geavanceerde mix van grondstoffen die ook gebruikt worden om glas, porselein van de nieuwste generatie en kwartsoppervlakken te produceren. Dekton® wordt vervaardigd met behulp van de exclusieve Sinterized Particle Technology (TSP), een innovatief ultracompactieproces. www.dekton.com
The Italian brand SUN68 aims to distance itself from traditional fashion. The brand does so by drawing inspiration from ordinary people and their everyday lives. Their motto: rethink everyday life. For the FW20 collection, SUN68 makes daily life more fun by working with overlays. Every outfit starts off with a formal basic, adding casual and funky pieces to create different playful and contemporary looks.
Outdoor trend
This fall/winter, SUN68 was inspired by their sport-heritage and the current outdoor trend, which is very big this season. The sporty outdoor inspiration is clearly visible, in both the materials and details. We see a lot of suède and nappa items in the shoes collection, as well as soft velvet and teddy items in the main collection. The colors used in this collection are more traditional fall tones: navy, brown and burgundy.
Build your outfit
This season, SUN68 introduces overlays to make every outfit unique. Start with a casual formal item like a basic t-shirt, a classy shirt in neutral colors or an everyday sweater.
Combine these neutrals with a funky overlay to create a contemporary look. A sleeveless sweater, a bold jacket or a teddy vest with fluo detailing will do just the trick.
Urban outdoor shoes
The outdoor trend is also very apperent in the FW shoe collection. The highlight of this season is the typical SUN68 sneaker with colourful outdoor accents, for example bright fluo laces. By integrating fluo details, SUN68 gives your look a playful twist.
The finishing touch
To complete your fall/winter outfit, SUN68 also offers cozy scarfs and hats. Choose from different fall colours or colorblocking prints to perfect your look.
met de nieuwe NL Pure verrekijker en ontdek een geheel nieuwe dimensie aan het observeren van dieren met de nieuwe NL Pure verrekijker van SWAROVSKI OPTIK.
Zie hoe mooi de wereld is - #fortheloveofnature
Genieten van het mooie dat de natuur te bieden heeft, dat doe je vanaf 1 september 2020 met de nieuwste verrekijker van SWAROVSKI OPTIK: de NL Pure. De NL Pure biedt een beleving van ongekende intensiteit - Pure Nature Love. SWAROVSKI OPTIK wil mensen inspireren om de natuur in te duiken en dieren te observeren met een verrekijker die generaties lang zal meegaan en eveneens duurzaam ontwikkeld is. Scherp je zintuigen met de NL Pure en ga helemaal op in de schoonheid van de natuur.
Zie wat het blote oog niet ziet - #onewithnature
Met de NL Pure verrekijker komt SWAROVSKI OPTIK met een nieuwe legende, een technisch meesterwerk gefocust op de noden van de gebruikers en gebaseerd op de laatste technologieën: - een ongeëvenaard groot gezichtsveld (tot 71°) en vrijwel onzichtbare randen; - contrastrijke weergave en een buitengewone kleurechtheid; een nieuwe ergonomische vorm die ervoor zorgt dat de NL Pure perfect in de hand ligt; - beter comfort met een voorhoofdsteun voor een stabieler beeld, ideaal voor brildragers.
Met deze baanbrekende verrekijker kun je de wereld in detail verkennen en adembenemende beelden zien in je eigen omgeving of op reis.
Zie de perfectie - #swarovskioptik
Een geavanceerd optisch systeem, de allerbeste materialen en een hoogwaardige afwerking kenmerken de 3 modellen van de NL Pure (vergrotende factor x diameter lens): - NL Pure 8x42 - - NL Pure 10x42 - - NL Pure 12x42
Deze kijker is niet alleen een streling voor het oog, hij is ook erg duurzaam. De field bag is gemaakt van 100% gerecycleerd polyester, de zeep- en borstelset van natuurlijke en recycleerbare materialen net als de verpakking.
Vanaf 1 september 2020 zijn de 8x42, 10x42 en 12x42 modellen van deze nieuwe verrekijker verkrijgbaar bij exclusieve speciaalzaken en online op swarovskioptik.com.
De wereld behoort aan hen die schoonheid kunnen zien. Ervaar het ogenblik. SEE THE UNSEEN. - SWAROVSKIOPTIK.COM
Western style rode back into fashion this FW20 season
The influence of 18th century Western world finds its way to the latest fashion trends. Prairie dresses, cowboy boots, fringes and cow prints lead this season's runways.
The prairie dress
There's different takes on what the ultimate prairie dress looks like, but a typical item is mostly defined by a high neckline, long skirt, long sleeves and ruffled details. Typically, the dress comes in floral designs, referring to the actual flowers at a prairie, but in modern times the prints can be all kinds. The dress usually has a loose fit, making it the ultimate item to dress up yet feel comfortable.
Western boots
A Western inspired look is never fully complete without the right pair of boots. Combining the floral, loose dress with a real cowboy boot means going for the full on so-called 'yeehaw' outfit. Opting for a more neutral, high-heel boot will give the outfit a more sophitsticated look.
Petite Prairie
Even the little one's can't escape the trend. The ruffles, prints and fits make for an extremely fashionable and playful look.
» Semi-vegetarisme, vegan take-over & seizoenslekkernijen van bij ons
De fijnproever anno 2020 is een ware food nomad op zoek naar voedzame en evenwichtige recepten met ingrediënten die zo lokaal en verantwoord mogelijk zijn – het liefst in een kleurrijk smakenpalet. Dat heeft het Belgische Barbecook goed begrepen. Het merk stelt z’n favoriete recepten voor, gaande van semi-vegetarisme over vegan-friendly tot plaatselijke delicatessen. Smakelijk!
Semi-vegetarisme
Vlees mag, maar móét niet. Heel wat mensen zijn er nog altijd rotsvast van overtuigd dat barbecueën een vleesfestijn hoort te zijn. Maar niets is minder waar. Tegen een mooi stuk vlees op de grill zegt Barbecook natuurlijk geen nee (koop trouwens liever één kwaliteitsvol product dan een volledig arsenaal aan minderwaardig vlees). Maar weet dat vispapillottes, gegrilde groenten of een stukje kaas even smaakvol zijn en een mooi alternatief bieden.
Kies bijvoorbeeld eens voor de Europese zeebaars, die met zijn vast en mager vlees perfect tot zijn recht komt op houtskoolbarbecue Loewy 50. Als je een visklem gebruikt, wordt de voorbereiding kinderspel. Combineer met gegrilde groene asperges voor de ultieme healthy pleasure.
Zin in wat meer pit en uitdaging? Ga dan voor de gegrilde vis op Thaise wijze. Vul de stevige en volledige vis (geen filet dus!) met limoengras, knoflook en basilicum. Bedekt met een dikke zoutmengeling kan het gerecht op de Carlo. Maak er de traditionele nam jim-vissaus bij voor een echte smaakbom.
De vegan take-over
De veganistische levensstijl is al enkele jaren in opmars en wist naast een plekje op de menukaart ook een eigen afdeling in de supermarkt te veroveren. Barbecook wil veganisten er nu ook van overtuigen dat het mogelijk is te barbecueën zonder dierlijke producten te gebruiken.
Een recept waar de vegan-lover vast van zal smullen, is de gerookte pompoenhummus. De elektrische rookoven Otto zorgt zowel voor een unieke smaak van de groenten als voor een zomerse sfeer. Mix na het roken de pompoen fijn met kikkererwten, tahin, olijfolie en look, en klaar is Kees! Maak het gerecht extra smaakvol met een yoghurt-limoendip en een zacht Turks brood.
Een ander verfrissend recept zijn de gerookte bietjes gemarineerd in azijn met mozzarella en basilicumolie. Alleen kies je hier het best voor een plantaardige variant van de mozzarella die je eventueel zelf maakt. Met de rookoven Oskar zijn de bieten snel klaar en ready to share.
Seizoenslekkernijen van bij ons
Niet alleen eten we steeds minder vlees, we hechten ook steeds meer belang aan voedzame en verantwoorde producten. Zo kopen we meer en meer biologisch, lokaal en seizoensgebonden om het maximum aan vitaminen op te nemen uit onze maaltijden. Voor de volgende recepten stuurt Barbecook je naar de plaatselijke vee- en groenteboer.
Een eerste gewaagde en geslaagde combinatie is de kip-venkel-radijsbrochette gemarineerd in Belgische Chimay. Gebruik voor dit recept de handige tafelbarbecue Carlo en behoud dankzij de ingebouwde ventilator gemakkelijk de controle over het vuur.
Een Vlaamse klassieker die we allemaal kennen, zijn de hespenrolletjes in kaassaus op grootmoeders wijze. Met een worstengrill en houtskoolgrill Loewy krijg je de hespenrolletjes extra krokant, terwijl de hittereflector Dome ervoor zorgt dat de witloofstronken binnenin extra snel gaar zijn.
N'Neill brengt the original Californian liefstyle to the city streets
O'Neill FW20 collection presentation
O’Neill is, and always has been, the Original California Lifestyle brand. This fall/winter 2020 season, they're blazing forward with a collection that brings O’Neill’s California lifestyle to the snowy mountains and to the city streets. With a strong and unique heritage, O'Neill is inspired to challenge themselves to create a modern, high-quality snow collection that blends the latest fashion trends with the newest technical innovations and the easy Californian attitude. This FW20 collection features several key categories: O'Neill Blue, Californian lifestyle, athleisure & modernist retro.
O'Neill Blue
This season, O'Neill continues its Ocean Mission with O'Neill Blue. Alongside O’Neill’s various sustainability efforts and beach clean-ups, the O’Neill Blue line is their way of developing innovation further across design, technology and production. Its strength and impact over the past seasons has led O'Neill to make sustainability the key concept. In the FW20 collection, 70% of the lifestyle range consists of sustainable products.
California lifestyle
Inspired by O'Neill's roots, the California Lifestyle line holds the pieces they're known for. Easy-to-wear tees and sweats in comfy soft washes with California-inspired graphics and seasonal logos. Irresistibly smooth, these tactile fabrics are sure to add dimension to the modern Fall/Winter wardrobe.
Made for braving the outdoors in stylish fashion, O'Neill designed Californian inspired jackets in functional tech as well. From inner storm plackets that stop wind getting into the jacket, to audio pockets that allow easy access to that day’s playlist -this is a full range of new parka and puffer styles. Designed for those who don’t want to sacrifice style for comfort, this is a thoughtfully created functional design for the colder seasons in the city.
Athleisure
Californians are destined for active lifestyles. Designed to turn heads, the Athleisure range propels a new decade of sport-inspired streetwear for O’Neill, maximizing style and performance with these contemporary pieces.
All styles are made from recycled polyester with O’Neill Hyperdry technology that dries quickly while maintaining breathability. The fabric is anti-bacterial and leaves no odor.
Modernist Retro
With the Modernist Retro range, the future is shaped by honoring the past. Cool and contemporary city looks encapsulate the authentic O’Neill spirit and bring the O'Neill heritage into the context of now.
Not to leave you out in the cold, O’Neill’s Hybrid jackets are bursting with technical performance features. Sealed with watertight taped or laminated seams to stay dry and equipped with Firewall Magma technology to keep your core protected thanks to its thermal energy- absorbing pattern, O'Neill empowers you to stay on the mountain for longer.
» Decoratieve console of bureaumeubel? - » Boekenkast als ruimteverdeler - » Mix & match jouw perfecte bureaustoel
Zoals bij zovelen werd ook jouw job de afgelopen maanden wellicht wat hertekend. Telewerk en flexibiliteit kwamen centraal te staan en ook in de toekomst lijkt dit grotendeels zo te blijven. Overstock Home deelt daarom enkele musthaves om van jouw huis in geen tijd een home office te maken en snel te schakelen tussen werk en privé.
Van decoratieve console naar bureaumeubel
Woon je compact en heb je geen aparte bureauruimte? Of werk je maar sporadisch van thuis uit en vind je het de moeite niet om een bureauruimte te creëren? Met de Fintro-console van Overstock Home ga je flexibel weer van start in september en schakel je snel van decoratieve bijzettafel naar bureaumeubel. Het zwart metalen onderstel combineer je naar wens met een blad in marmer, gerecycleerde teak, eik natuurkleur of zwart en live edge eik natuurkleur of zwart. Je hebt bovendien de keuze uit twee verschillende formaten: B160 x D40 x H75/77 of B120 x D40 x H75. Naast het Fintro-onderstel kan je ook opteren voor de strakke en verfijne Kubo- of de robuuste Forzo-console.
Een boekenkast als ruimteverdeler
Extra opbergruimte in de buurt van je bureau komt altijd van pas! Heb je graag iets stijlvol, dan kan een losse boekenkast een handige oplossing zijn. Plaats deze centraal als accentmeubel of gebruik ze als ruimteverdeler in de woonkamer om zo een onderscheid te maken tussen je bureauruimte en je privé. Het Biblio-rek van Overstock Home geeft karakter aan je boekenverzameling en kan met z’n veelzijdige look elke interieurstijl aan. De kast is beschikbaar in drie verschillende formaten: B40 x D36 x H205 cm, B60 x D36 x H205 cm en B90 x D36 x H205 cm.
Wie het bureaustoeltje past …
Jouw home office verdient ook de juiste bureaustoel, zeker als je het grootste deel van de dag zittend achter de computer doorbrengt. Stel bij Overstock Home jouw perfecte bureaustoel samen met een onderstel en zitting naar keuze. Van een pivoterende relax tot een statische kuipstoel, met of zonder armleuning, in comfortabel leder of een velvet accentkleur. Mix en match het nieuwe school- en werkjaar naar jouw smaak. www.overstockhome.be
launches his first collection at Swedish sports fashion brand Björn Borg
After roughly a year at the company, Andreas Gran’s first collection with Björn Borg is launching for Autumn/Winter 2020. Inspired by the brands’ heritage and Scandinavian design, the collection demonstrates a stylish and long-lasting direction of the Björn Borg brand.
Andreas Gran, previously Head of Design Menswear at Tiger of Sweden, has a long background within the fashion industry. Starting out as a stylist at the age of 18, Scandinavian design runs deep in his aesthetics, where function trumps form and where he rather reduce than add. Finding smart ideas that makes training easier is one of his ambitions, such as the Running from Daylight concept, releasing along the rest of the collection in August. “Here we’ve gathered it all”, says Andreas. “- our new aesthetics using the Björn Borg heritage merged with our values. Done in clean Scandinavian design creating a collection worthy of the Swedish darkness.”.
Building on timeless fashion and products that never go out of style, Andreas – in his new role as Creative Director - is continuously working on all aspects of the Björn Borg brand. “I don’t want to change Björn Borg, I want to highlight our great heritage, strong culture and place it in a contemporary context”, says Andreas. “I want to improve and amplify, when something is done, I want to move on and see what else we can do better.”.
The AW20 collection consists of the performance BORG concept, the fashion-edgy Running from Daylight collection, the athleisure Centre concept and an underwear range with the Core collection in focus – all
these embracing the minimalistic and stylish expression that has grown to become Gran’s signum; “My job is to create a visual strategy for the brand. To make sure we are a brand that is relevant , that inspires, that rescpect the envorinment, that is inclusive and that communicates the fantastic advantages training will have in your life.”.
The AW20 collection will be released in August and will be available online, instore and at selected retailers.