Inhoud blog
  • Zenith & USM
  • Boost serum drops van Weleda
  • Weleda introduceert drie nieuwe Skin food producten
  • Home make-over guide
  • RainPharma doorprikt de grootste beautymythes van het najaar
  • Levis onthult kleur van het jaar 2026
  • La Collection Rabanne
  • Tweede internationaal Beeldhouwsymposium in Walhorn
  • Van veld naar winkelkar
  • Sosol an Sea: Cala Moro
  • Frederique Constant
  • Artek en Marimekko lanceren samen een nieuw meubelcollectie
  • Vitra geeft de Eames-collectie een update
  • Trendy herfstcollecties in Designer Outlets
  • Evenement ANTE festival
  • Classics Première dubbel staal
  • Julie Loeckx lanceert sculpturale Flower Tables in natuursteen
  • Klein, tijdelijk, flexibel:
  • Parc Asterix
  • De slimme schoonmaakheld van Philips
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    17-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van veld naar winkelkar

    Jumbo zet vol in op lokale producten     

     

    Van 15 tot en met 22 september zet VLAM met de Lekker van bij ons-week Belgische boeren, telers en bedrijven in de kijker. Dit om consumenten aan te moedigen vaker te kiezen voor lokale producten. Dit kan ook tijdens je boodschappen bij Jumbo. Van aardbeien recht van het veld tot bier om de hoek gebrouwen. Elke lokale Jumbo winkel vult tien procent van het totale assortiment met lekkere producten van kwaliteit van telers en producenten uit de buurt.

    In de supermarkt je winkelkar vullen met producten vanuit de buurt? Het lijkt onmogelijk. Toch bewijst Jumbo dat het kan. Veel van de groenten, fruit, zuivel en andere producten in de schappen van Jumbo leggen maar een korte afstand af van het veld tot in de supermarkt. Dit zorgt niet alleen voor verse producten van topkwaliteit, maar ondersteunt ook de lokale economie en landbouw. “Wij geloven dat lekker eten begint bij sterke lokale samenwerkingen. Daarom werken we zo veel mogelijk samen met telers en producenten uit België, herkenbaar aan "van Dichtbij uit België" én de buurt van onze winkels”, zegt Peter Isaac, Managing Director België bij Jumbo.

    Uniek assortiment

    Van Menen tot Maasmechelen, elke Jumbo heeft een uniek assortiment. De winkeluitbaters van Jumbo krijgen de kans om een deel van het assortiment zelf in te vullen met lokale (streek)producten. Dit geeft consumenten de kans om ook in de supermarkt kleine ondernemers uit de buurt te steunen en vooral te genieten van al het lekkers dat ze te bieden hebben. Het hele jaar door zet Jumbo deze producten in de kijker onder de noemer “van Dichtbij uit België”. Of het nu gaat om een familiebedrijf dat al decennialang koffie brandt of een net opgestarte brouwerij. Niet alleen zorgt de unieke kwaliteit voor een bijzondere smaakbeleving, ook het verhaal achter de producten draagt hiertoe bij.

    Lokale spelers in de kijker

    Jumbo Foodmarkt in Gent is een paradijs voor foodlovers. Met meer dan 2500 lokale producten uit Gent en omstreken en met haar uitgebreid versplein ontdek je er heel wat lekkernijen om thuis van te genieten zoals verse garnaal- en kaaskroketten van ‘ t Werftje of charcuterie van de befaamde slagerij De Laet en Van Haver. Andere lokale producten om zeker aan je winkelwagen toe te voegen zijn onder andere de huisgemaakte confituur van Callas Confituur die om de hoek van Jumbo Foodmarkt Gent wordt gemaakt. Het Gentse confituurmerk staat voor kwalitatieve ingrediënten, originele recepten en bijzondere smaakcreaties. En uiteraard mogen Gentse neuzen of brood en gebak van bakkerij Himschoot niet ontbreken.

    Wie denkt aan fruit uit Limburg, denkt al snel aan appelen en peren, maar ook voor verse aardbeien kun je in Limburg terecht. Jumbo Sint-Lambrechts-Herk ontvangt wekelijks zo’n 150 bakjes aardbeien van Juwel Fruithof. Gunther, die het bedrijf van zijn ouders heeft overgenomen, plukt ‘s ochtends de aardbeien die ‘s middags in de winkel van Jumbo Sint-Lambrechts-Herk liggen.  

    Ooit al gehoord van OSWALDUS? Het heerlijk bier is een eerbetoon aan de legendarische en gelijknamige drankenreus uit de streek. Het bier, met zijn kenmerkende zoete afdronk, werd ontwikkeld door meester-brouwer Daniel Dusart en verwijst naar de rijke geschiedenis en de lange traditie van de Suikerstad. Wie een van de drie Oswaldus-bieren wil proeven, kan terecht bij Jumbo in Tienen.

    In Jumbo Oostende vind je eitjes die recht van de mobiele kippenstal van Boer Olivier komen. De kippen leven er volledig vrij en scharrelen naast het kippenvoer ook van allerlei insecten, kruiden en grassen. Boer Olivier leerde het vak van zijn vader, maar ging zelf op zoek naar hoe hij op een duurzamere manier te werk kon gaan, zodat de band tussen consument en boer weer nauwer wordt.           

    Al 100 jaar lang brandt de familie Verheyen in Antwerpen koffie. Ondertussen staat de vierde generatie aan het roer van de koffiebranderij in Deurne. De ambachtelijke koffie mocht dan ook niet ontbreken in het assortiment van Jumbo Deurne. De koffie brengt niet alleen een heerlijk, warm aroma tot je huiskamer, maar ook lokale ambacht en traditie.







    17-09-2025 om 11:28 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sosol an Sea: Cala Moro

    Juwelen met een betekenis, schitteringen van een vrij eiland – elke creatie draagt de zachte kracht van vrouwen en de natuurelementen in zich. Gesculpteerd door wind en zee, vieren ze de vrijheid om jezelf te zijn, op het ritme van de golven en de adem van het wilde land.

    Cala Moro, een geheime baai verscholen in het witte gesteente van Sardinië, inspireerde tot een ronde en zachte collectie, als de witroze kiezels van deze verborgen plekjes, gevormd door de eeuwen heen.

    De herfst-wintercollectie «Sardigna» is een stralende ontsnapping, waarin elk juweel de zonovergoten en aardse ziel van het eiland vangt. Geïnspireerd door vergeten baaien, roze rotsformaties, helder water en ontembare vegetatie, verenigt deze collectie ook Belgisch en Tunesisch design en vakmanschap. De met de hand gehamerde juwelen roepen de schittering van de zon op het water op, het gouden licht op de ruige kustlijnen.

    De collectie omvat eveneens de elementen La Pelosa, Maddalena en Maimoni.

    «La Pelosa»

    Onder de azuurblauwe hemel van Sardinië strekt La Pelosa zich uit als een parelmoeren droom, tussen kristalheldere zee, roze zand en wilde begroeiing. Deze collectie brengt een eerbetoon aan dit unieke landschap, waar rotsen en gebladerte versmelten in een zonovergoten harmonie.

    « Maddalena »

    De archipel van La Maddalena, tussen roze graniet, lage vegetatie en glasheldere zee, is een tijdloze plek, waar elke stilte de smaak van zout en eeuwigheid draagt. De collectie Maddalena is een zintuiglijke wandeling over deze door wind getekende eilanden, waar het oker van de rotsen het diepe blauw van de golven ontmoet, en waar robuuste bloemen een levendig en kleurrijk spoor achterlaten.

    « Maimoni »

    De collectie haalt haar inspiratie uit het warme licht van een wandeling bij zonsondergang, wanneer oker-, roze- en zandtinten samensmelten aan de horizon, en hier en daar stukjes kwarts achterlaten

     











    16-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frederique Constant

    voegt drie nieuwe modellen toe aan zijn eeuwigdurende kalender

     

    De Classic Perpetual Calendar Manufacture, een van de meest in het oog springende collecties van Frederique Constant, keert terug in de schijnwerpers met drie nieuwe varianten die tegelijkertijd worden gelanceerd: twee in een stalen kast (met blauwe of zilveren wijzerplaat) en één in een 18-karaats geelgouden kast met een zwarte onyx wijzerplaat, gelimiteerd tot slechts 37 exemplaren. Elk exemplaar heeft hetzelfde formaat van 40 mm en, nog belangrijker, hetzelfde kaliber, het beroemde FC-776, waarmee het Geneefse huis de titel van meest toegankelijke QP-manufacture op de markt heeft veroverd en nog steeds behoudt. De Classic Perpetual Calendar Manufacture blijft daarmee het beste voorbeeld van de filosofie van toegankelijke luxe die Frederique Constant al meer dan 35 jaar uitdraagt.

    De Classic Perpetual Calendar Manufacture kan zich met recht een uitzonderlijk uurwerk noemen, en wel om twee redenen. Ten eerste vanwege zijn complicatie. De eeuwigdurende kalender is een hoogtepunt in de haute horlogerie en al 150 jaar lang een bron van bewondering voor horlogemakers. De moeilijkheid ligt in het omzetten van de onregelmatigheden van onze Gregoriaanse kalender in een puur mechanisch geheugen. Deze conventionele kalender moet namelijk regelmatig worden gecorrigeerd om trouw te blijven aan het natuurlijke ritme van de tijd, dat van dag tot dag onmerkbaar varieert. Dat is de reden voor de schrikkeljaren, die om de vier jaar deze afwijking compenseren – met nog vele andere verborgen subtiliteiten. De eeuwigdurende kalender, of QP, is een hoogstandje van mechanische techniek, net als de tourbillon, en wordt door slechts enkele fabrikanten beheerst. Frederique Constant is al bijna 10 jaar een van hen, met een eerste item dat in 2016 werd onthuld.

    Maar de Classic Perpetual Calendar Manufacture is ook een uitzondering door zijn positionering, die altijd onder de CHF 10.000 is gebleven. Het is ook het resultaat van grondig onderzoek dat, met behoud van de positionering van het horloge, heeft geleid tot een aanzienlijke verbetering van het uurwerk. Het Calibre 775 is daarmee het Calibre 776 geworden, met een looptijd die is uitgebreid van 38 naar 72 uur. Frederique Constant is waarschijnlijk de enige fabrikant die momenteel dergelijke ontwikkelingen aan zijn uurwerken aanbiedt en de kosten daarvan voor eigen rekening neemt, zodat het uurwerk betaalbaar blijft.

    Tegelijkertijd verlegt de Classic Perpetual Calendar Manufacture de grenzen door een bijzonder eenvoudig in te stellen QP aan te bieden. Elk van deze functies (maanfase, datum, dag, maand en schrikkeljaar) kan worden ingesteld met een speciale drukknop die discreet in de kast is weggewerkt. In het dagelijks gebruik hoeft de gebruiker dus alleen de uur- en minuutwijzers bij te stellen, indien nodig, met behulp van de kroon. Het kaliber FC-776 is vandaag de dag ondergebracht in een kast van slechts 40 mm, het formaat dat het meest gewaardeerd wordt door verzamelaars.

    De Classic Perpetual Calendar Manufacture, die we onlangs nog zagen met een bijzonder gewilde zalmkleurige wijzerplaat, is nu verkrijgbaar in twee versies in de favoriete kleuren van liefhebbers: met een blauwe wijzerplaat en met een zilveren wijzerplaat. Elke versie biedt optimale afleesbaarheid dankzij een duidelijke en intuïtieve indeling van de aanduidingen: dag, datum en maand in drie afzonderlijke tellers, afgesloten door een sierlijke maanfase op 6 uur. De schrikkeljaarnaald, die slechts één keer per jaar een stap vooruit gaat en dus minder belangrijk is, bevindt zich op 12 uur, coaxiaal met de maandwijzer. En voor een betere verspreiding van het licht langs de opgelegde uurmarkeringen of de met de hand gepolijste wijzers is elke wijzerplaat subtiel zongestraald.

    De derde versie van de Classic Perpetual Calendar Manufacture is voorbehouden aan slechts 37 verzamelaars. Hij wordt geleverd in een kast van 18 karaats geelgoud, een behandeling die Frederique Constant voorbehoudt aan zijn Manufacture-collecties. Het horloge speelt met een sterk contrast tussen de warme glans van het geelgoud van de kast en de met de hand gepolijste wijzers enerzijds en het absolute zwart van de klassieke en tijdloze wijzerplaat van zwart onyx anderzijds. Dit luxueuze horloge is ook voorzien van een krokodillenleren band met vouwsluiting en een saffierglas achterkant dat een blik werpt op het intieme FC-776-kaliber.

     







    15-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Artek en Marimekko lanceren samen een nieuw meubelcollectie

    De kunst van het bedrukken ontmoet de technologie van houtbuiging in een gelimiteerde collectie die in september 2025 wordt gelanceerd. Artek en Marimekko – twee toonaangevende namen in Fins design en mode, bundelen hun krachten voor een gezamenlijke meubelcollectie waarin Marimekko’s bedrukkingstechnieken samenkomen met Artek’s expertise in houtbuiging. De gelimiteerde collectie, die wereldwijd vanaf 4 september verkrijgbaar is, maakt deel uit van de viering van Artek’s 90-jarig jubileum.

    De collectie wordt verkocht in zowel fysieke als online winkels van Artek en Marimekko, en via geselecteerde dealers. Alleen beschikbaar voor een beperkte periode.

    Bekende Marimekko-prints van ontwerpster Maija Isola worden subtiel maar krachtig geïntegreerd in de pure ontwerpen van Alvar Aalto. De meubels tonen de herkenbare designidentiteiten van beide merken.“Artek en Marimekko samenbrengen lijkt vanzelfsprekend, maar het resultaat is allesbehalve gewoon. We hebben onze identiteiten en visies gecombineerd tot iets onverwachts,  krachtig en verfijnd,” aldus Marianne Goebl, Managing Director van Artek.

    Een reeks prints uit Marimekko’s Arkkitehti-serie, in opdracht van oprichter Armi Ratia en ontworpen door Maija Isola, is toegepast op de berkenhouten meubelontwerpen van Alvar Aalto. Door gebruik te maken van inlegwerk (marquetterie) op een fineeroppervlak, krijgen de patronen een glinsterend effect dat verandert met beweging en licht. De collectie weerspiegelt de gezamenlijke ambitie van Artek en Marimekko om duurzame ontwerpen te creëren. Het productieproces van deze marquetterie-techniek beperkt bovendien houtverspilling tot een minimum. Zoals bij al het Aalto-meubilair dat door Artek wordt geproduceerd, wordt er gebruikgemaakt van Fins berkenhout, vervaardigd in de Artek-fabriek in Turku, West-Finland.

    "Deze samenwerking brengt Marimekko’s kunst van het bedrukken op een geheel nieuwe manier tot leven – als een dialoog tussen patroon, licht en hout," zegt Rebekka Bay, Rebekka Bay, creatief directeur van Marimekko. Drie van de meest elementaire ontwerpen van Aalto – Stoel 60, Bank 153B en Tafel 90D – brengen veelzijdigheid en organische warmte in het dagelijks leven. De kruk en bank dienen als zitplaatsen, tafels, opbergmeubels en displayoppervlakken, terwijl Table 90D een lage tafel is met een ontspannen vertrouwdheid die even geschikt is voor openbare als privéruimtes.

    Geselecteerde Marimekko-patronen uit de Arkkitehti-serie

    De Marimekko-patronen die zijn geselecteerd voor de Artek + Marimekko-collectie weerspiegelen hoe Maija Isola in haar dagelijks leven schoonheid en verwondering vond in de natuur. 

    Het idee voor het patroon Lokki (zeemeeuw) kwam bij Maija Isola op toen ze naar een raam keek met een gesloten gordijn. De zon scheen, en de brede plooien van het gordijn wierpen golvende schaduwen op de stof. Kivet(stenen) is waarschijnlijk geï nspireerd op de grote, hoekige stenen die met de hand werden verwijderd van het terrein rond het atelierhuis van de ontwerpster. Net als de Aalto’s reisde Maija Isola vaak op het kompas van haar creatieve impuls, en ze verkende vele delen van Europa, Noord-Amerika en Noord-Afrika. Tijdens een reis door Griekenland raakte ze geï nspireerd door de beweging van water, wat zij in 1964 weergaf in het patroon Seireeni (sirene).

    Celebrating 90 years of Artek

    Artek + Marimekko is de nieuwste in een reeks speciale collecties ter viering van het 90-jarig jubileum van Artek. In 1935 zetten vier jonge idealisten – Aino en Alvar Aalto, Maire Gullichsen en Nils-Gustav Hahl – zich in om Finland naar de wereld te brengen en de wereld naar Finland. De samenwerking met Marimekko belichaamt deze ambitie om de Finse designcultuur wereldwijd op de kaart te zetten. Beide bedrijven zijn sinds het midden van de twintigste eeuw internationaal actief en genieten nog steeds wereldwijde bekendheid.







    14-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vitra geeft de Eames-collectie een update

    In september 2025 presenteert Vitra een uitgebreide update van de Eames-collectie: herziene versies van verschillende iconische producten ontworpen door Charles en Ray Eames. De updates omvatten onder meer duurzamere materialen, nieuwe oppervlakafwerkingen en een geactualiseerd assortiment authentieke kleuren.

    Het Amerikaanse ontwerperspaar Charles en Ray Eames was op zoek naar oplossingen voor oude en nieuwe problemen bij alles wat ze deden: ze experimenteerden met innovatieve structuren, materialen, vormen en methoden. Ze introduceerden telkens weer revolutionaire ideeën, gedreven door een sterk verlangen om design en functionaliteit samen te brengen. Maar Charles en Ray beschouwden hun werk nooit als af. Bij elke nieuwe ontwikkeling of ieder relevant inzicht grepen ze de kans om hun creaties nog verder te verfijnen en te ontwikkelen.

    De resulterende bekleding is gemaakt van een zeer elastisch en transparant materiaal, dat het silhouet van het zitmeubel accentueert en het ondanks zijn royale afmetingen een sierlijk, verfijnd uiterlijk geeft.

    Bij Vitra zijn de inkoop, de verwerking en het materiaalgebruik in producten verantwoordelijk voor ca. 60%* van de ecologische voetafdruk. De Zwitserse meubelfabrikant engageert zich voor het gebruik van zo duurzaam mogelijke materialen met een zo laag mogelijke impact, zoals werelds eerste economisch recyclebare polyurethaanschuim, genaamd V-Foam. Dit engagement heeft Vitra er ook toe gebracht het concept te herzien voor bepaalde Eames-meubelen in hout. Het bedrijf verhoogt het gebruik van hout van Europese oorsprong in zijn productportfolio en voegt nieuwe variëteiten toe die uit Europa afkomstig zijn: cherry, kastanje en notenhout. Deze nieuwe opties vullen de bestaande Europese houtsoorten in de collectie aan, bijvoorbeeld eiken en es, en geven deze bekende klassiekers een frisse, natuurlijke look. Bovendien zijn ook de oppervlakafwerkingen bijgewerkt om duurzamere methoden te kunnen toepassen.

    De eerste producten die volgens dit concept worden aangepast, zijn de Stools, de Occasional Table LTR, de Eames Elephant (plywood), de Eames House Bird, de Eames House Whale en de Lounge Chair – deze laatste blijft nog in Bolivian Santos Palisander verkrijgbaar omwille van de historische waarde. Om voor lichtere accenten naast de bestaande donkere houtsoorten te zorgen, voegt Vitra ook kastanje toe voor de Lounge Chair, de Stools en de LTR.

    De kleuren van de Eames-collectie zijn ook herzien. Op basis van de originele neutrale en veelkleurige Eames-paletten werd een waaier aan tinten gecreëerd die zowel authentiek als hedendaags is. De Aluminium en Soft Pad Group stoelen, de LTR, de Elliptical Table ETR, de ‘Hang it all’ kleerhaken, de Eames Elephant en de Plywood Mobiles zijn nu verkrijgbaar in nieuwe kleurvariëteiten en -combinaties. Bovendien is het La Fonda onderstel nu verkrijgbaar voor de volledige Eames Shell Chair-collectie en is een nieuw afneembaar Outdoor Bikini-kussen geïntroduceerd voor de Wire Chairs. www.vitra.com







    13-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy herfstcollecties in Designer Outlets

    De Designer Outlets in Roermond, Roosendaal en Roubaix – vlakbij de Nederlandse en Franse grens – zijn ook dit najaar dé bestemming voor wie houdt van designermerken tegen scherpe prijzen. Met een uitgebreid aanbod internationale merken, de komst van nieuwe winkels en aantrekkelijke herfstkortingen zijn de outlets dit seizoen een echte must-visit. Ze zijn 7 dagen per week geopend, ook op zon- en feestdagen zoals 1 en 11 november.

    Het hele jaar door shop je hier trends met kortingen tot 70% op de originele prijs. In de herfst vind je er een ruim selectie seizoensfavorieten – van warme jassen en schoenen tot accessoires – ideaal voor school, werk of een herfstwandeling. Daarnaast biedt elk outletcentrum een aangename winkelervaring, met gezellige horeca, ruime parkeermogelijkheden en een vlotte bereikbaarheid. Samen maakt dit van de centres de ideale bestemming voor een dagje uit of een uitstapje.

    Designer Outlet Roermond: new arrivals met voordeel

    Met meer dan 200 merken is Designer Outlet Roermond een waar winkelparadijs. Je vindt er onder andere Nike, Armani, Polo Ralph Lauren, Valentino en Isabel Marant. Nieuw zijn Jérôme Dreyfuss, Marie-Stella-Maris en Madaq. Eind september opent ook Cinnamood. Het centre is dagelijks geopend tot 20 uur – ook op 1 en 11 november – en in het weekend tot 21 uur.

    Highlights najaar 2025: Friends & Family (8 t.e.m. 14 september): tot 20% extra korting voor Loyalty Club-leden; Mid-Season Sale (15 september t.e.m. 5 oktober): extra kortingen tot 50% bovenop de outletprijzen; Late Night Shopping (17 t.e.m. 19 oktober): winkels open tot 22 uur; Luxury Days (30 oktober t.e.m. 2 november): met exclusieve limited edition collecties

    Designer Outlet Roermond is makkelijk bereikbaar – slechts een uur rijden vanuit Hasselt – en biedt premium parking, laadpunten, overdekte kinderspeelruimte en zelfs een personal shoppingservice. Dankzij een voetgangerstunnel ben je zo in de historische binnenstad met nog meer gezellige restaurants. Flixbus verbindt Roermond rechtstreeks met Antwerpen en Brussel. Adres: Stadsweide 2, Roermond (Nederland) - www.designeroutletroermond.com   

    Designer Outlet Roosendaal: Shoppen én ontspannen vlakbij

    Designer Outlet Roosendaal telt meer dan 100 merken zoals Nike, Lacoste, Levi’s, BOSS en Essentiel Antwerp. Deze herfst komen Rituals en Nubikk erbij. Voor kinderen is er een sterk aanbod met onder andere Name It, Tommy Hilfiger Kids en Vingino. Het centre is dagelijks geopend tot 20 uur – ook op zondag en op 1 en 11 november.

    Highlights najaar 2025: Friends & Family (8 t.e.m. 14 september): tot 20% extra korting voor Loyalty Club-leden; Mid-Season Sale (15 september t.e.m. 5 oktober): extra kortingen tot 50% bovenop de outletprijzen

    Het centre ligt op 45 minuten van Antwerpen en combineert winkelen met ontspanning. Er is ruime parkeergelegenheid (met laadpalen), een overdekte kinderspeeltuin (Rosie’s Play Area) en diverse horecazaken zoals Frites Atelier en Illy’s Casa del Caffè. Op wandelafstand vind je leisurepark West-R met onder andere minigolf, indoor skydiving en Playdôme Roosendaal. Voor wie deze herfst wil overnachten is er Otium Wellness Hotel met wellnessfaciliteiten. Adres: Rosada 70, Roosendaal (Nederland) - www.designeroutletroosendaal.nl

    Designer Outlet Roubaix: Happy Sundays & Crazy Days

    Designer Outlet Roubaix biedt een uitgebreid aanbod van meer dan 80 topmerken, waaronder Claudie Pierlot, Lacoste en Levi’s. Recent werd Italiaans restaurant Leocorno geopend. In september wordt het merkenportfolio uitgebreid met het premium lingeriemerk Simone Pérèle.

    Highlights najaar 2025: Happy Sundays (elke zondag in september): exclusieve aanbiedingen voor Loyalty Club-leden; Crazy Days (25 t.e.m. 28 september): uitzonderlijke deals met kortingen tot 70%; Herfstpromoties (17 oktober t.e.m. 2 november): extra najaarsvoordeel

    Gelegen in het hart van Roubaix, is Designer Outlet Roubaix slechts 30 minuten rijden van Kortrijk en eenvoudig bereikbaar met de metro vanuit Lille. Het centre beschikt over een ruime parkeerplaats. Adres: 44 mail de Lannoy, Roubaix (Frankrijk) - www.mcarthurglenroubaix.fr

     







    12-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evenement ANTE festival

    Brussel krijgt in het najaar van 2025 een nieuw cultureel evenement dat de 19e-eeuwse architectuur in de kijker zet, als weerklank van het BANAD Festival. Van 11 tot en met 19 oktober 2025, verspreid over het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Voortbouwend op het succes van het BANAD Festival, dat elk jaar in de lente plaatsvindt, lanceert Explore.Brussels een gloednieuw najaarsevenement dat alle liefhebbers van architecturaal erfgoed zal bekoren: het ANTE Festival.

    Dit unieke festival zal in oktober 2025 twee weekenden lang de schijnwerpers richten op de schatten van de Brusselse architectuur uit de periode 1780-1920, oftewel de “lange 19e eeuw”. Het gaat om een tijdperk gekenmerkt door grote ontwikkelingen, transities, breuken en experimenten, zowel op esthetisch als technisch vlak.

    Het nieuwe evenement kan gezien worden als de tegenhanger van het BANAD (Brussels Art Nouveau & Art Deco) Festival. Bedoeling is dat de festivals vanaf nu twee complementaire ankerpunten vormen binnen hetzelfde kalenderjaar. Het ANTE Festival belooft je wegwijs te maken in de wirwar van stijlevoluties - van neoclassicisme tot eclecticisme - en aldus de wortels van de moderniteit en de ongelofelijke rijkdom en diversiteit van het Brussels onroerend erfgoed te laten zien.

    Het programma van dit nieuwe festival zal, naar beproefd recept, bestaan uit:  Exclusieve interieurbezoeken op locaties die zelden open zijn voor het publiek; -  Rondleidingen in open lucht om de stad te herontdekken; - Thematische lezingen;  Tal van inclusieve activiteiten: bezoeken voor personen met een beperking (Explore+), workshops voor gezinnen en scholen, aangepaste bezoeken voor anderstaligen (NT2).

    Het festival vindt plaats van 11 tot 19 oktober 2025 in het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest, meer specifiek in de gemeenten Brussel-Stad, Etterbeek, Vorst, Elsene, Sint-Joost-ten-Node, Schaarbeek, Ukkel en Watermaal-Bosvoorde. Met dit nieuwe festival zet Explore.Brussels haar missie voort om het vaak weinig gekende bouwkundige erfgoed van de hoofdstad op te waarderen en bekend en toegankelijk te maken via unieke culturele activiteiten die openstaan voor iedereen. Illustraties endre sebob & EB Urban Media







    12-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Classics Première dubbel staal

    Frederique Constant onthult twee nieuwe varianten van zijn Classics Première. Ze zijn uitgevoerd in de kleuren van het jaar, de wolkenblauwe- en zalmkleurige wijzerplaat, voor het eerst gecombineerd met een soepele, vloeiende stalen kast en armband. De kast van slechts 38,5 mm geeft elk exemplaar een meer urban en moderne uitstraling dan de originele versies met leren band. Deze twee nieuwe Classics Première zijn perfect unisex en zullen zowel verzamelaars die op zoek zijn naar een automatische horloge voor dagelijks gebruik als starters die op zoek zijn naar een eerste Swiss Made-referentiehorloge aanspreken.

    Deze twee creaties, die verankerd zijn in de eeuwenoude codes van de Geneefse horlogemakerij, onderstrepen de terugkeer van de pastelkleurige wijzerplaat. De eerste is wolkenblauw. De tweede is zalmkleurig. Na afloop van de grote internationale beurzen bleken deze twee kleuren favoriet te zijn bij verzamelaars. Ze worden geprezen om hun elegantie, hun discretie en omdat ze doen denken aan de mooiste horloges uit de jaren 50 en 60.

    Het ontwerp is vrij geïnspireerd op de grote klassiekers van de vintage horlogemakerij. De uurmarkeringen in de vorm van Arabische cijfers hebben de typische typografie van de vorige eeuw en worden overschaduwd door uitgeholde wijzers, zoals die in het midden van de 18e eeuw populair waren. De minutencirkel in de vorm van een spoorbaan doet denken aan art-decoklokken (jaren 1920), met een segmentatie die ‘sector dial’ wordt genoemd. Ten slotte vindt u in het hart van de wijzerplaat al het vakmanschap van de Manufacture Frederique Constant terug. Het centrale gedeelte is subtiel gekorreld, waardoor het een matte uitstraling krijgt die het licht vangt. Op het bovenste niveau is de uurcirkel zonovergoten, zodat het licht zich verspreidt langs de uurmarkeringen die de voortgang aangeven.

    De nieuwe armband die elk van deze modellen siert, geeft ze een uitgesproken stedelijke uitstraling. De armband is soepel en bestaat uit vijf schakels. Frederique Constant bevestigt hiermee nogmaals zijn toewijding aan horloges met een hoogwaardige afwerking dankzij drie spiegelglans gepolijste schakels tussen twee satijnglans schakels. De kast is volledig gepolijst tot spiegelglans om de indexen en wijzers, die met dezelfde zorg zijn afgewerkt, extra te benadrukken. De horlogemakerskunst van elk van deze varianten wordt geaccentueerd door een saffierglas achterkant die een blik werpt op het automatische kaliber FC-301. Dit is een puur Zwitsers uurwerk, gebaseerd op het zeer gewaardeerde uurwerk La Joux-Perret, een concentraat van mechanische precisie met een looptijd van 68 uur, ofwel bijna drie volle dagen.





    11-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julie Loeckx lanceert sculpturale Flower Tables in natuursteen

    Design ontmoet ambacht in samenwerking met Artimar. Na het succesvolle tapijt “Roger” verrast kunstenares Julie Loeckx opnieuw met een uniek designobject: de Flower Tables. Deze organisch gevormde tafels in natuursteen zijn een ode aan vrouwelijkheid, Italië en de natuur. Ze ontstonden vanuit Julie’s persoonlijke zoektocht naar een eettafel voor haar eigen woning, maar groeiden uit tot een volwaardig kunst- en designobject in samenwerking met natuursteenspecialist Artimar uit Tongeren.

    Toen Julie de toonzaal van Artimar binnenwandelde, werd ze meteen verliefd op Breccia Botticelli, een rijke, flamboyante natuursteen vol beweging en karakter. De steen riep bij haar beelden op van Italiaanse elegantie uit de jaren ’60 – denk: Sofia Loren aan de Amalfikust – en inspireerde haar tot het ontwerp van een tafel met een uitgesproken vrouwelijke, bloemvormige vorm. Elk tafelblad bestaat uit manueel gezaagde bloemblaadjes, die samen een bloem vormen waar elke gast aan een eigen blaadje zit. De poten? Bloemstengels, elegant uitgewerkt in metaal.

    “Meer is er niet nodig,” zegt Julie. “De steen spreekt voor zich. De textuur, de kleuren, de tekening – het is bijna niet te geloven dat dit puur natuur is. Daar kan een kunstenaar niet tegenop.”

    Ambacht & design in harmonie : Voor Artimar-ceo Matthias Maris was een samenwerking met Julie vanzelfsprekend: “We kenden haar werk al via haar schilderijen en tapijten. Toen ze met dit tafelidee kwam, waren we meteen enthousiast. Het combineert vakmanschap, emotie en verfijning.”

    De tafels worden met de hand vervaardigd, gebrand en geborsteld om de natuurlijke schoonheid van de steen te versterken. Naast het iconische model in Breccia Botticelli komt er ook een variant in rode travertin, en binnenkort worden ook salontafels in verschillende hoogtes en vormen gelanceerd – zo stel je je eigen “boeket” samen.

    Lancering in stijl

    De eerste showroomlancering van de Flower Tables vindt plaats in september bij Christel Devos, interieurdesigner en oprichter van een high-end interieurstudio Devos in Schilde met projecten in België, Londen, New York en Dubai. Christel viel als een blok voor het ontwerp: “De tafels van Julie zijn meer dan functioneel – ze zijn sensueel, krachtig en vertellen een verhaal. Ze passen perfect in mijn wereld.”

    Julie Loeckx is een Belgische kunstenares die werkt op het snijvlak van kunst, design en interieur. Haar werk is herkenbaar door een speelse, symbolische beeldtaal en een sterke voorkeur voor natuurlijke materialen, grillige vormen en poëzie in objecten. Haar creaties, van schilderijen tot tapijten en tafels, nodigen uit tot dialoog en verwondering. www.julieloeckx.com









    11-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein, tijdelijk, flexibel:

    : de nieuwe standaard voor ruimte, gebruik en design

     

    » TREND ALERT

    Hoeveel ruimte hebben mensen echt nodig en hoe ziet die eruit in een tijdperk van mobiliteit, schaarste en individualisme? De focus verschuift steeds vaker naar een nieuw soort wonen dat bewust afstapt van het traditionele, en vaker draait om compacte, multifunctionele ruimtes. Denk aan mobiele ontwerpen, een groot aanpassingsvermogen en oog voor gebruiksgemak. Die trend transformeert niet enkel architectuur, maar ook productdesign en bouwtechnologie. Ook JUNG zet zich in om met innovatieve oplossingen ruimte, technologie en design samen te brengen. Deze projecten tonen hoe woonruimtes tegenwoordig een nieuwe, architecturale vorm kunnen aannemen: klein in oppervlakte, flexibel in gebruik en precies in ontwerp.

    Een natuurlijke cocon

    De LumiPod is een hoogwaardige woonmodule met als blikvanger een op maat gemaakte raampartij van LUMICENE®. De grote, gebogen glazen oppervlakken kunnen volledig verdwijnen in de houten achterwand voor een complete onderdompeling in de natuur. Zijn de ramen gesloten, dan blijft de LumiPod dankzij het glas een knusse cocon die binnen en buiten nog steeds verbindt.

    Het kleine, voorgebouwde huisje is beschikbaar in diameters van 2,5 tot 8 meter en past daardoor bij elk project of locatie. Het concept focust op minimalistisch design met maximaal comfort. De vloer en het meubilair zijn uit eikenhout en worden gecontrasteerd door zwart geanodiseerde en gepolijste deurklinken en knoppen.

    Het elektrotechnische systeem van de woning is gebaseerd op intelligente KNX-technologie. Je vindt er de LS 990- en LS ZERO-reeksen van JUNG in het stijlvolle Aluminium Dark terug. Die worden gebruikt als schakelaars voor licht- en temperatuurregeling en voor stopcontacten. Dankzij de volledige inbouw van de LS ZERO-reeks krijgt het interieur een extra elegante uitstraling.

    Voorzienend en lokaal

    In het UNESCO-gebied Vézère-vallei, niet ver van de grot van Lascaux, staat La Petite Maison Noire: een houten huisje dat lokale bouwtradities opnieuw uitvindt. Het ontwerp van Sapiens Architectes combineert de typische vormen van lokale stenen huizen met de uitstraling van oude houten hutten uit de regio waar men vroeger tabak droogde.

    Het motto ‘do more with less’ brengt de sobere, materiaalbewuste aanpak van het project onder woorden. De compacte maar flexibele plattegrond voorziet in twee slaapkamers en twee extra slaapnissen, waardoor er in totaal plaats is voor zes personen. Zowel in het interieur als in de wandbekleding, vaste elementen en in het maatwerkmeubilair komt grenenhout terug. Dat warme materiaal wordt aangevuld met bijzondere eyecatchers, zoals een trap van walnoothout, volledig gemaakt uit één stuk stam.

    Het interieurontwerp van Crème Studio gebruikt minimalistische vormen en combineert rustieke eenvoud met modern comfort. Verder speelt recyclage een centrale rol. Zo doet een oude drinkbak dienst als bad en komt een wijntafel van ruim zeventig jaar oud terug in de vorm van een eettafel. In de eenvoudige maar zorgvuldig uitgevoerde inrichting vind je de LS 990-schakelaars van JUNG in alpine wit. Ze versterken de architectonische lijnen en zorgen voor enkele functionele accenten.

    Radicaal oppervlakte-experiment

    Het appartement Cabanon is met zijn bescheiden 6,89 m² een van de kleinste volledig uitgeruste woningen ter wereld. Toch is het voorzien van een uitzonderlijk wooncomfort. Het ontwerp is geïnspireerd op de gelijknamige hut van Le Corbusier aan de Côte d’Azur. De Rotterdamse architectenbureaus STAR Strategies + Architecture en BOARD (Bureau for Architecture, Research and Design) creëerden een zorgvuldig en slim ruimtelijk concept.

    De ruimte bestaat uit vier autonome zones met verschillende materialen en plafondhoogtes, wat de beperkte oppervlakte optimaal benut. Daarnaast zijn de afmetingen gebaseerd op de behoeften en lichaamsmaten van de bewoners. De leefruimte met keuken is een royale 3 meter hoog, terwijl de slaapzone bewust compact blijft met 1,14 meter. Ondanks de kleine oppervlakte creëert het grote raam in de kamer een ruim gevoel. Elke vierkante meter is bovendien optimaal benut om plaats te maken voor een douche- en toiletruimte, en een volledig afgesloten spa.

    Voor de spa werden er zwarte marmeren platen gekozen, terwijl de douche is aangekleed met blauwe mozaïek. Het woongedeelte maakt dan weer gebruik van koraaltinten. Dat kleurenpalet bepaalde ook de keuze voor de schakelaars, want wat past er nu beter bij de Cabanon dan schakelaars uit de Les Couleurs® Le Corbusier-collectie? De LS 990-schakelaars in de kleur 32111 l’ocre rouge moyen sluiten namelijk perfect aan bij de monochrome oppervlakken. De muntgroene tint en het zachte licht van de knusse slaapzone bieden op hun beurt een welkom contrast. Illustraties ossip van duyvenbode & jonathan letoublon

     







    10-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parc Asterix

    Opent de deuren iedere woensdag en tijdens de weekends van september, de kans om de nieuwe attractie CÉTAUTOMATIX te komen testen.

    Zomervakantie gedaan? Het feest blijft doorgaan bij Parc Astérix! In de maand september blijven de Galliërs onverbiddelijk doorfeesten en openen ze in september zelfs de deuren op elke woensdag (10u - 18u) en tijdens het weekend (10u - 19u). Er wordt een speciaal namiddagticket ter beschikking gesteld voor woensdag (30€), een extra reden om de nieuwe attractie Cétautomatix te komen ontdekken, ongeziene sensatie voor het hele gezin. Een Europese primeur die evenwel perfect past binnen het universum van het Gallische dorp!

    CÉTAUTOMATIX: EEN UNIEKE ATTRACTIE VOOR GEZINNEN

    De opening van Cétautomatix is een belangrijke mijlpaal in het aanbod van Parc Astérix, als de eerste draaiende achtbaan in Europa. Deze unieke attractie onderscheidt zich door haar voortgestuwde en draaiende wagens, die bij elke rit nieuwe en gevarieerde sensaties bieden. Het is een nieuwe zone die volledig gewijd is aan de beroemde smid van het Gallische dorp. Cétautomatix, met een reeks wagens die speciaal voor de bezoekers van het park ontworpen zijn. Met steile hellingen, scherpe bochten en onvoorspelbare versnellingen belooft deze nieuwe attractie, toegankelijk voor kinderen vanaf 1 meter, een meeslepende en spannende ervaring die perfect past bij het universum van het Gallische dorp.

    ONLINE VOORDEEL: NAMIDDAGTICKET – 30€ OP WOENSDAG

    Op elke woensdag van september vanaf 14u kunnen de bezoekers genieten van een namiddagticket tegen het unieke tarief van 30€, inclusief gratis parking. Dit is de kans om de nieuwe attractie Cétautomatix te ontdekken en te genieten van de attracties en de shows die het park te bieden heeft. (Bekijk het aanbod op http://parcasterix.fr)

    OPENINGSUREN EN TARIEVEN

    • Parc Astérix is in september geopend van 10u tot 19u tijdens het weekend en van 10u tot 18u op woensdag (zie openingsuren op http://parcasterix.fr) - Slim ticket: uniek tarief van 49€ (beperkt beschikbaar en van toepassing op bepaalde dagen, zie aanbod op http://parcasterix.fr) - Futéticket: kinderen vanaf 51€ / volwassenen vanaf 54€ (ticket op datum, 7 dagen op voorhand gereserveerd, zie aanbod op http://parcasterix.fr ) - Filotomatix (filevrij) en seizoenskaart: zie het volledige aanbod op http://parcasterix.fr - Alle andere formules, zie http://parcasterix.fr

    09-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De slimme schoonmaakheld van Philips

    HomeRun 5000-serie

     

    Stofzuigen én dweilen met dubbele dweiltechnologie, krachtige zuigkracht en automatisch leegstation

    Een druk huishouden, huisdieren of kinderen? Met de Philips HomeRun 5000-serie robotstofzuiger blijft jouw huis moeiteloos schoon, zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen. Dankzij krachtige zuigkracht, dubbele roterende dweilen en een automatisch leegstation voor 70 dagen zorgeloos gemak, is deze compacte krachtpatser dé slimme oplossing voor een fris en glanzend interieur.

    Grondig schoonmaken, elke dag opnieuw

    De Philips HomeRun 5000-serie verwijdert stof, vuil en vlekken in één beweging. Dankzij de dubbele dweilen worden ook hardnekkige sporen, zoals modderige pootafdrukken of opgedroogde druppels, effectief weggepoetst. De robotstofzuiger is geschikt voor alle harde vloeren en navigeert slim rond obstakels zoals meubels of speelgoed. De krachtige zuigkracht van 10.000 Pa maakt bovendien snel een einde aan vuil in kieren en hoeken, terwijl de anti-klitborstel voorkomt dat haren vastdraaien.

    Alle voordelen op een rijtje

    • Dubbele dweiltechnologie: Voor een smetteloze glans op alle harde vloeren - • 10.000 Pa zuigkracht: Grondige reiniging van vuil en stof - •     Anti-klitborstel: Geen  gedoe meer met vastzittende haren - • Automatisch leegstation (3L): Tot 70 dagen zonder handmatig legen - • Slimme navigatie (LDS): Herkent obstakels en reinigt efficiënt kamer per kamer - • Laadt automatisch op: En gaat verder waar hij was gebleven - • Tot 200 minuten schoonmaaktijd: Dankzij de krachtige 4800 mAh batterij • Stembediening & app-bediening: Werkt met de Philips HomeRun-app, Alexa en Google Assistant - •            Compact design (Cashmere Grey & Silke Beige): Past onder meubels en is makkelijk op te bergen

    Slim verbonden : De HomeRun-robotapp van Philips is intuïtief en gebruiksvriendelijk. Dankzij de stapsgewijze instructies en handige video's haal je het allerbeste uit je robot. De app communiceert met de robot om de schoonmaakprestaties te controleren, te rapporteren en bij te sturen.

    Lange adem én snel opgeladen : Dankzij de krachtige lithium-ionbatterij van 4800 mAh kan de HomeRun 5000-serie tot wel 200 minuten onafgebroken schoonmaken, dit is genoeg voor een groot huis. Is de batterij leeg? Dan keert de robot automatisch terug naar het laadstation om daarna zijn taak te hervatten van het punt waar hij was gebleven.

    Slimme lijnlasertechnologie: geen opruimstress meer : Met de HomeRun 5000-serie is vooraf opruimen overbodig. Dankzij geavanceerde lijnlasertechnologie navigeert deze robotstofzuiger moeiteloos door het dagelijkse leven en herkent hij zelfs kleine obstakels zoals schoenen of speelgoed. De slimme navigatie vermijdt hindernissen efficiënt, waardoor het hele huis grondig gereinigd wordt zonder tussenkomst van de gebruiker. Zelfs bij weinig licht blijft de robot accuraat dankzij zijn geavanceerde detectiesysteem. De HomeRun 5000-serie combineert krachtige prestaties met gebruiksgemak, voor een zorgeloos, schoon resultaat, elke dag opnieuw.

    Beschikbaarheid

    De nieuwe Philips Homerun 5000-series is zowel online als in fysieke winkels verkrijgbaar, waaronder bij erkende retailers en via de officiële Philips-webshop. De adviesprijs bedraagt €649,99.







    09-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zetelen in stijl met Juntoo

    In de woonfilm van 2025 speelt de zetel de hoofdrol. Als centrum van ons interieur is het niet alleen de beste plek om tot rust te komen, maar dient hij ook als dé sfeermaker en zet hij de toon voor de hele woonruimte. Zoals altijd vormt de buitenwereld ook ons interieur. We zoeken balans, warmte en connectie met de natuur, en dat uit zich ook in onze meubelen. Waar je ook behoefte aan hebt, en welke stijl je ook aanspreekt: de zetels van Juntoo spelen er stijlvol op in.

    1/ Terug naar de essentie : In een wereld die het tempo steeds opdrijft, verlangen we naar een interieur om in te vertragen. Biofiel design vertaalt dat verlangen in meubelen die subtiel de natuur oproepen in huis. Denk aan afgeronde vormen, zachte overgangen en natuurlijke materialen als marmer, keramiek, travertin en claylime. Ook reliëfstoffen en hout met zichtbare nerven vind je terug in deze stroming, die draait om grondende luxe. Kleuren zoals kalk, poederbeige en saliegroen zorgen bovendien voor sereniteit. Modellen als de royale Sarpi omarmen je met hun vloeiende lijnen, terwijl Porto rust uitstraalt met pure eenvoud. Coimbra brengt volume in kleinere ruimtes en Lassa draait dan weer om ergonomie, techniek en hedendaags design zonder die elegante uitstraling te verliezen. Zetelen in zo’n biofiel interieur voelt als dagelijks aarden in een gezellige cocon.

    2/ De zetel als signatuur = Niet elke zetel hoeft op te gaan in het geheel. Sommige zijn gemaakt om de aandacht te trekken en de ruimte te vullen met persoonlijkheid. Bij Juntoo vertaalt zich dat in modellen als Chubbi, met brede, schuine leuningen en een imposante rug. De vraag naar sculpturaal design wordt vervuld door Bardo: de zetel die wat klassieker oogt, maar toch verrast met onverwachte texturen en volumineuze vormen. Campo is dan weer geïnspireerd op een Italiaans berglandschap, en pakt uit met weelderige elegantie en verstelbare rugleuning. Die Juntoo-zetels brengen karakter en durf in een kamer die tegelijkertijd getuigt van comfort.

    3/ Strakke vorm, warme stijl : Strakke zetels blijven een vaste waarde in ons interieur, maar in 2025 krijgen ze toch een extra, comfortabele dimensie. Heldere lijnen en doordacht ontworpen volumes brengen rust. Toch zijn het vooral de texturen die het verschil maken. Tactiele bouclé, zachte teddy, glanzende chenille en rustgevende linnenlook ogen en voelen uitnodigend. Op het vlak van vormen toont de modulaire Duomo-zetel hoe strak design een sfeervolle uitstraling behoudt. Scherp afgelijnd, en toch ontzettend zacht. Het sculpturale ontwerp van deze moderne zetel krijgt bovendien extra karakter in combinatie met afgeronde salontafels, organische tapijten en kussens in rijke stoffen. Door vormen en materialen samen te brengen, ontstaat gelaagdheid in je zithoek. Die strakke, stijlvolle basis voorziet in voldoende comfort en garandeert warmte, zachtheid en eigenheid in huis.

    4/ Glooiend gebogen : De dominantie van rechte lijnen maakt nu ook meer plaats voor zachtere contouren en vloeiende vormen. Het resultaat? Uitnodigende meubels die subtiliteit omarmen. Uiteraard staat ook hier comfort centraal, zonder de aandacht voor esthetiek te verliezen. Zo is Tubo zowel sculpturaal als soepel, terwijl Comporta compacte vormgeving en elegante uitstraling samenbrengt. Alba lijkt eerder te zweven en laat dankzij de losse kussens toe te variëren en te experimenteren met hoe je het liefst zit. Tomar brengt vorm en comfort in evenwicht, terwijl Ponte er steeds is voor wie liever niet kiest voor standaard. Het dynamische boemerangontwerp doet namelijk wonderen als blikvanger in een open ruimte of een sfeervolle low-diningsetting.

    5/ 2025 ontmoet 1960 : Ook nu blijven de jaren ’50 tot ’70 een onuitputtelijke inspiratiebron voor meubelontwerpen en interieurinrichtingen. Slanke pootjes, houten accenten en sobere lijnen brengen een vleug nostalgie in het interieur, maar dan zonder je terug te katapulteren naar het verleden. In een moderne uitvoering mengen we retro kleuren met hedendaagse materialen om tijdloos design fris te houden. Coimbra en Ponte zijn daar een ideaal voorbeeld van. Hun luchtige uitstraling maakt de zetels perfect voor wie elegantie zoekt zonder overheersing. Zo wordt vintage nieuw leven ingeblazen en is de cirkel weer rond.

    Juntoo is een Belgische meubel- en interieurspecialist met 22 showrooms en een webshop. Juntoo heeft als missie om kwalitatieve designmeubelen tegen een sterke prijs uit eigen magazijn naar elk gezin te brengen, zowel in België als internationaal. Een eigen designstudio en nauwe samenwerking met internationale fabrikanten zorgen voor hedendaagse en modulaire ontwerpen van zetels, tafels, stoelen, tapijten, kasten, verlichting en woonaccessoires. www.juntoo.be

     

     

     







    08-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kracht van zachtheid

    verzorg je huid zonder schadelijke stoffen

     

    Elke dag opnieuw krijgt ons lichaam af te rekenen met invloeden van buitenaf: denk aan stof, zonlicht, luchtvervuiling, temperatuurschommelingen en ga zo maar door. In die voortdurende blootstelling speelt de huid - ons grootste orgaan en tegelijk de eerste verdedigingslinie - een onmisbare rol. Ze vormt een barrière tegen schadelijke factoren en beschermt ons lichaam tegen die continue stroom van externe prikkels. Precies daarom verdient ze ook de juiste zorg. Niet eender wat, maar verzorging die én doeltreffend én zacht voor je is. Want niet elk product dat lekker ruikt of soepel smeert, is ook goed voor je huid. Integendeel: veel verzorgingsproducten bevatten hormoonverstoorders die je liever vermijdt, zoals parabenen, ftalaten en SLS. Vind je geen weg in het grote aanbod verzorgingsproducten? Geen zorgen, want bij Bio-Planet vind je énkel natuurlijke verzorgingsproducten, zorgvuldig geselecteerd om je huid in alle zachtheid te verzorgen en te beschermen. Zonder schadelijke stoffen, mét respect voor je lichaam.

    Bij Bio-Planet hechten ze veel waarde aan transparantie, ook als het om verzorgingsproducten gaat. Daarom moet elk cosmeticaproduct in hun assortiment aan minstens twee belangrijke criteria voldoen. Ten eerste geldt er een strikt verbod op ggo’s. Ingrediënten die afkomstig zijn van genetisch gemanipuleerde gewassen worden, net als bij hun biovoeding, niet toegelaten. Daarnaast moeten de producten een minimumpercentage aan biologische ingrediënten bevatten. Zo garanderen ze dat natuurlijke verzorging niet zomaar een label is, maar een doordachte keuze.

    Want wat vinden we niét in natuurlijke verzorging?

    • Hormoonverstoorders: Deze stoffen kunnen het hormonale evenwicht in je lichaam beïnvloeden. Vooral tijdens de vroege ontwikkeling is het belangrijk om blootstelling te beperken. Hoewel hormoonverstoorders voor iedereen best te vermijden zijn, zijn ze zeker te vermijden voor zwangere vrouwen, kinderen en jongeren. 

    SOORTEN HORMOONVERSTOORDERS

    • Parabenen: Parabenen worden toegevoegd aan verzorgingsproducten als bewaarmiddelen. Ze doden bacteriën en zorgen ervoor dat je shampoo, deodorant, mascara, enzovoort langer houdbaar blijven. Maar sommige types werken vermoedelijk hormoonverstorend. Daarnaast kunnen parabenen ook huidirritatie veroorzaken. 

    • Ftalaten: Ftalaten zijn chemicaliën die gebruikt worden in inkt, lijm, geparfumeerde producten en als weekmakers voor plastic. Ze kunnen via de huid opgenomen worden  en een schadelijke invloed hebben op je gezondheid.

    • SLS (Sodium Lauryl Sulfate): Sulfaten zijn ontvetters. Ze worden vaak gebruikt omwille van hun sterk reinigende werking en omdat ze schuim vormen. Je vindt ze vaak in shampoo en tandpasta omwille van het schuimend effect. Het reinigt agressief en kan de huid uitdrogen of irriteren.

    Transparantie en eerlijkheid: waarom een product charter telt

    Bij Bio-Planet draait alles om helderheid en vertrouwen. Daarom werken ze met een streng product charter dat duidelijke normen oplegt aan alle producten in de winkel. Niet alleen aan cosmetica, maar aan het volledige assortiment. Het eigen product charter stelt bijkomende eisen op vlak van herkomst, verpakking, nutritionele samenstelling en zelfs sociale omstandigheden zoals werkomstandigheden bij de productie. Op die manier garandeert Bio-Planet een totaalaanpak die duurzaamheid écht tastbaar maakt. Zo weet de consument altijd precies wat hij koopt, en waarom dat een verantwoorde keuze is.

    Wat Bio-Planet belooft? Enkel pure producten die met respect voor mens, dier, klimaat en natuur zijn gemaakt en waar mogelijk lokaal geproduceerd, recht van Belgische bodem.

    Twee nieuwe lijnen die tonen hoe het moet: SKOON & BOHO

    In de Bio-Planet rekken vind je sinds kort de verzorgingsproducten van SKOON, een merk dat sinds 2020 volledig plasticvrij werkt, zowel in verpakking als in inhoud. De producten zijn gecertificeerd natuurlijk, zodat er geen twijfel mogelijk is dat wat je gebruikt ook echt natuurlijk is. De shampoo en douche bars van SKOON zijn overigens niet alleen plasticvrij, maar ook veganistisch. Ze dragen het BDIH-keurmerk, wat betekent dat de producten op milieuvriendelijke wijze worden vervaardigd en een deel van de ingrediënten uit biologische landbouw afkomstig is. De formules zijn simpel en puur, zonder chemische kleurstoffen of synthetisch parfum, en gemaakt om makkelijk én doeltreffend te zijn in gebruik.

    Sinds kort vind je bij Bio-Planet ook een volledig vernieuwd assortiment minerale make-up van BOHO, een mooie aanvulling op je natuurlijke verzorgingsroutine. Minerale make-up is zacht voor de huid, vermindert de kans op irritaties of allergische reacties, laat je huid ademen en biedt van nature een lichte bescherming tegen de zon. De dekking is flexibel, voelt licht aan en past zich moeiteloos aan je huid aan.

     

     









    07-09-2025 om 09:01 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpiene wintermagie aan de Leie

    Terwijl een witte kerst hier nog ver weg is, en de ski’s nog onder het stof liggen, wordt er aan de oevers van de Leie al druk gebouwd aan iets bijzonders: een authentiek Zwitsers winterfestijn in België. Geen paspoort of sneeuwkettingen nodig, enkel een kort ritje naar het winterwonderland van Auberge du Pêcheur.

    Winter in de lodge

    Vanaf december verandert de iconische Zomer Orangerie, die anders uitnodigt tot genieten van vogelzang en frisse cocktails, in een warme winterlodge. Denk aan een gezellige houten hut, waar wollige schapenvellen, twinkelende lichtjes en kerstbomen niet kunnen ontbreken.

    Die heerlijk knusse winterlodge is er voor iedereen met een hart voor gezelligheid, te midden van de koude. Gezinnen die willen klinken op het nieuwe jaar, bedrijven die een uniek eindejaarsfeest willen plannen, of geliefden die willen trouwen aan de Leie. De lodge is exclusief af te huren voor diners, netwerkavonden, kerstfeesten of intieme huwelijksvieringen. Kortom: alles wat je winterhart begeert.

    Say cheese

    Geen winter in de Alpen zonder… kaas. Tijdens enkele Fondue & Raclette-avonden neemt Auberge je mee op culinair avontuur, zonder ski’s. Het menu bestaat onder andere uit royale vleesfondue met frietjes en een frisse gemengde sla, en raclette precies zoals het hoort: rechtstreeks van het wiel, geserveerd met brood, charcuterie, opgelegde groentjes en krielaardappelen. Kriebelt het al om je muts en sjaal aan te trekken en langs te gaan? Dan kan je alvast een plek reserveren op een van de volgende data: 12, 13, 19, 26 en 27 december, en 9, 10, 16, 17, 23 en 24 januari.

    Afsluiten in stijl

    Oudjaar? Dat vieren ze bij Auberge du Pêcheur met grandeur. Tijdens de Sylvesterparty op 31 december krijgen alle zalen van het hoofdgebouw een feestelijke make-over. Om 19u barst het feest los met een sprankelend aperitief, gevolgd door een feestelijk menu dat uitmondt in champagne wanneer de klok middernacht slaat. Een DJ zal de Golden River-zaal tot in de vroege uurtjes voorzien van muziek, tot de schoenen aan de kant staan en de benen moe gedanst zijn.

    Om de feestsfeer zo lang mogelijk vast te houden, krijgen gasten ook de kans om aansluitend een hotelkamer te boeken. Want wat klinkt er nu beter dan van de dansvloer rechtstreeks je bed in, en het nieuwe jaar beginnen met een heerlijk ontbijt? De Sylvesterparty van Auberge du Pêcheur is gekend en geliefd, dus reserveer je tafel op tijd als je erbij wil zijn.

    Auberge du Pêcheur is al jarenlang een gevestigde waarde in Sint-Martens-Latem, nabij Gent. Één van de troeven? De prachtige ligging aan de schilderachtige oevers van de Leie. Gasten worden er verwend in één van de 32 charmante, authentiek ingerichte hotelkamers en in de sfeervolle brasserie. De flexibele zalen vormen dan weer het decor voor meetings of events. Met verfijnde menu’s, seizoensgebonden evenementen en zakelijke bijeenkomsten biedt Auberge du Pêcheur een onvergetelijke ervaring, op maat van elke bezoeker. Illustraties arne de corte

     

     

     







    06-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe flagshipstore Jack & Jones en JJX op Antwerpse Meir

    JACK & JONES breidt uit met multibrand concept op 620m2. JACK & JONES versterkt zijn aanwezigheid in België met de opening van een gloednieuwe multibrandstore op de Meir in Antwerpen. Op donderdag 4 september gaat de winkel open — als tweede retailvestiging van het succesvolle multibrand concept dat het populaire mannenmerk combineert met zusje JJXX.

    Met deze strategische uitbreiding treedt JACK & JONES verder naar voren als hét go-to lifestylemerk voor zowel mannen als vrouwen. De winkel brengt beide labels samen in een vernieuwende, belevingsgerichte retailomgeving die inspeelt op de veranderende verwachtingen van de moderne consument.

    “Na meer dan twintig succesvolle jaren op de Belgische markt was het een logische stap om ons nieuwe multibrand concept hier te introduceren, als derde land. JACK & JONES is al sterk aanwezig op belangrijke retaillocaties, zoals de Antwerpse Meir en in Sint-Niklaas. Door JJXX aan het concept toe te voegen, versterken we ons aanbod en bieden we klanten een meer complete winkelervaring onder één dak.” – Ole Bech, Retail Director, JACK & JONES

    De winkel op de Antwerpse Meir volgt op de eerste multibrandstore in Waasland Shopping in Sint-Niklaas, die eind augustus opende. Samen vormen deze winkels de start van een grootschalige uitrol van het multibrand concept in België en Luxemburg.

    Groots openingsweekend met acties & experiences

    Het openingsweekend op de Meir wordt extra in de verf gezet met tal van acties en verrassingen. Zo krijgen de eerste 50 bezoekers op donderdag en vrijdag een gratis jeans mee naar huis. Op zaterdag en zondag ontvangen de eerste 50 kopende klanten bij aankoop een exclusieve goodiebag. Daarnaast geniet iedereen tijdens het openingsweekend van 25% korting op de volledige collectie, aangevuld met leuke goodies en extra beleving in de winkel. Shoppers worden getrakteerd op hapjes, drankjes en een energieke DJ-set die voor de juiste sfeer zorgt. Bij aankopen vanaf €50 kan je bovendien je eigen custom T-shirt met patches laten samenstellen — een unieke herinnering aan de opening van JACK & JONES en JJXX.

    Praktische info : Locatie: JACK & JONES en JJXX, Meir 23, 2000 Antwerpen - Openingsweekend:             4 t/m 6 september  10:00-19:00 - 7 september  12:00-18:00

    • Acties: Free jeans voor eerste 50 bezoekers op donderdag en vrijdag - Goodiebag voor eerste 50 kopende klanten op zaterdag en zondag - 25% korting op de volledige collectie + leuke goodies - Snacks, drinks & good vibes met DJ in de winkel - Custom t-shirts met patches bij aankopen vanaf €50*

    De eerste locatie opende vorige week in Waasland Shopping Sint-Niklaas, gevolgd door de Antwerpse Meir op 4 september. Meer info op jackjones.com







    05-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Qoozii verlicht je vrije tijd

    » DRAADLOZE TAFEL- EN VLOERLAMPEN - » MULTI-INZETBAARHEID QOOZII VERLICHTING - » NIEUWE MODELLEN: ELBA MINI GOUD, LANA

    Je werk zit erop, maar je hoofd is nog niet leeg. Hoog tijd om je bezig te houden met wat jij graag doet, of dat nu lezen, koken of iets anders is. Elke bezigheid vraagt natuurlijk om een bepaalde sfeer en, niet te vergeten, licht. De collectie snoerloze ledverlichting van Qoozii regelt beide. De lampen zijn meer dan lichtbronnen: ze combineren esthetiek en functie, en voorzien je interieur van warmte. Elke lamp geeft een gezellige gloed, precies daar waar jij het wilt.

    Hoofd uit, gezelligheid aan : Een dag vol to-do’s, typen en telefoontjes vraagt ontspanning achteraf. Je mag dan wel je laptop dichtklappen, maar heb je je werkmindset echt uitgeschakeld? Met een tik op de Malta-lamp verander je je bureau van werkplek naar rustplek. Het klassieke silhouet en de moderne afwerking passen naadloos in je interieur. De overgang van 9 to 5 naar 5 to 9 gaat op jouw tempo, want jij bepaalt hoe fel de dimbare lamp brandt. Wat een kleine verandering lijkt, wordt al snel een bewust ritueel dat je helpt om de dag achter je te laten.

    Licht doet lezen : Een goed boek verdient goed licht. Geen flikkerende plafondlamp of blauwige ledlampen die je ogen vermoeien. Wel het zachte, verstelbare licht van Qoozii’s nieuwste model: de Elba Mini in goud. Dit compacte design straalt elegantie uit en maakt je leesmomenten nog gezelliger. De dimbare lamp met aanpasbare kleurtemperatuur is een droom voor elke boekenwurm, zonder gedoe met kabels of stopcontacten. Of je je nu terugtrekt in je leeshoek of vroegtijdig je bed opzoekt: het licht van Qoozii staat je overal bij.

    Sfeer op het menu : Wat je ook serveert, van een gastronomisch diner tot een snelle maaltijd of een picknick op het balkon, de juiste verlichting tilt je smaakbeleving naar een hoger niveau. Wie dacht dat je enkel romantiek op de eettafel brengt met kaarsen, heeft de lamp Kos nog niet ontmoet: een toonbeeld van ingetogen elegantie, met een dimbare, warme gloed die uitnodigt tot tafelen.

    Een gloed voor huid en huis : Zorgen voor je huid en jezelf wordt steeds meer een mindfulnessritueel. Met een warme handdoek en een voedend serum heb je alles op zak voor een kalmerende avondroutine. Of toch bijna alles, want die felle badkamerlamp ruil je het best in voor Bora. Die is compact, verfijnd en waterbestendig. Waar jij gaat, volgt Bora: op de rand van het bad of naast je badkamerspiegel, en overal voegt de lamp een tikkeltje licht en luxe toe.

    Binge-buddies : Neerploffen na het werk; voor sommigen bestaat er niets beters. Je serie of film staat klaar, maar enkel de juiste setting ontbreekt nog. Tv-tijd is geen tijd voor grote, felle lampen, maar voor warme, dimbare lichtbronnen. Met de Ibiza Mini bracht Qoozii al een stijlvolle oplossing. Het zachte licht biedt net genoeg helderheid om je popcorn en afstandsbediening te vinden. Nu komt daar de nieuwe Lana bij. Die elegante variant onderscheidt zich door afgeronde hoeken en organische vormen. De lamp brengt niet alleen licht, maar voegt ook rust en zachtheid toe aan elk interieur. qoozii.com









    05-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yves Lampaert kiest voor Quick Step Cascada

    de parketvloer waar écht op geleefd mag worden

    In het hartje van West-Vlaanderen bouwden wielrenner Yves Lampaert en zijn vrouw Astrid hun droomwoning: modern, licht en helemaal afgestemd op hun actieve gezinsleven. Voor de vloer kozen ze bewust voor iets dat mooi en praktisch is: de waterdichte Cascada parketvloer van Quick-Step.

    Design dat rust uitstraalt - Stijlvolle eenvoud met karakter

    De woning werd gebouwd op het terrein van een oude boerderij en bestaat uit twee delen die met elkaar verbonden zijn door een glazen passerelle. De architectuur is strak en zorgvuldig ontworpen, met warme accenten in hout en natuursteen. Centraal in het ontwerp staat leefbaarheid: ruime, open kamers die harmonieus in elkaar overlopen, én een interieur dat bestand is tegen intensief gebruik.

    “Onze zoon Aloïs stormt vaak met modderlaarzen naar binnen,”  lacht Yves Lampaert. “We wilden een vloer die dat aankan én er mooi blijft uitzien. Cascada-parket was voor ons de perfecte match.”

    De Cascada naturelle eik extra mat (CASC 6032) ligt in de leefruimtes en slaapkamers en straalt rust en eenvoud uit. Het subtiele kleurenpalet en de fijne houtstructuur sluiten naadloos aan bij het serene ontwerp van de woning en zorgen voor een tijdloze uitstraling. Astrid vult aan: “De vloer speelt een grote rol in de sfeer van je interieur. Ik hou van een minimalistische stijl die rust uitstraalt, maar toch warm en natuurlijk aanvoelt. De houtlook geeft net dat tikkeltje extra karakter, warmte en klasse aan onze ruimtes.”

    Mooi zonder vlekkenstress - Cascada is meer dan een mooie vloer.

    Dankzij de waterbestendige technologie dringen vuil en vocht niet door in de voegen of de textuur van het hout. Daardoor is de vloer niet alleen esthetisch, maar ook functioneel een duurzame keuze, en laat dagelijks gebruik geen sporen na. De eikenhouten vloer is makkelijk te onderhouden en dus ideaal voor gezinnen met kinderen, huisdieren en onverwachte morsmomenten.

    “Een huis bouwen is een marathon, geen sprint,” zegt Yves. “Met jonge kinderen, heb je een vloer nodig die tegen een stootje kan. Hier mogen we écht leven – van speelgoedautootjes die door de woonkamer racen tot gezellige avonden met vrienden. En het mooie is: de vloer blijft er altijd even goed uitzien. Dat geeft elke dag opnieuw een gevoel van rust.”









    04-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaar zelf de schoonmaakrevolutie

    het Philips OneUp Huis komt naar jou toe

     

    Philips lanceert Philips OneUp, een elektrische dweil die schoonmaken sneller, schoner en eenvoudiger maakt dan ooit. Om dit te vieren, trekt Philips door heel België met het interactieve OneUp Huis: een pop-up waar je zélf ervaart hoe moeiteloos dweilen kan zijn.

    Sneller dweilen, altijd met schoon water, zonder emmer

    Philips OneUp reinigt je vloer continu met schoon water, terwijl vuil water direct wordt opgezogen. Dankzij de unieke technologie van Philips wordt het schone water automatisch door het systeem gepompt, en het vuile water opgevangen in een apart reservoir. Nooit meer met emmers sleuren, dweilen wringen of in vuil water moeten soppen: met Philips OneUp dweil je altijd snel en efficiënt. Ideaal voor drukke huishoudens die tijd willen besparen zonder in te boeten op hygiëne.

    “Met Philips OneUp hebben we een apparaat ontwikkeld dat niet alleen dweilen sneller en makkelijker maakt, maar ook de manier van leven thuis en hoe je je huis schoonmaakt helemaal verandert. Het is een must-have voor elk modern huishouden.” – Vivienne Schuuring, Marketing Manager Floorcare bij Versuni

    Maak kennis met Philips OneUp – live en in actie

    Benieuwd hoe het werkt? In het OneUp Huis ontdek je in een huiselijke setting zoals bij jou thuis hoe Philips OneUp werkt. Tijdens live demonstraties zie je de electrische dweil in actie en leer je meer over de innovatieve functies die de manier van schoonmaken helemaal transformeren en moderniseren.

    Bezoekers maken elke dag kans om een Philips OneUp te winnen, ontvangen leuke goodies én worden verrast met een unieke beleving die helemaal in het teken staat van sneller en schoner schoonmaken, zonder emmer.

    Kom naar het OneUp Huis en test het zelf uit : 5 en 6 september, Wijnegem Shopping Center - 12 en 13 september, Docks Bruxsel - 19 en 20 september, Médiacité Luik

    Prijs en verkrijgbaarheid:

    Philips OneUp 3000 serie is verkrijgbaar aan de adviesprijs van €109,99 - Philips OneUp 5000 serie is verkrijgbaar aan de adviesprijs van €159,99. De uiteindelijke verkoopprijs wordt bepaald door de verkoper.







    03-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hansgrohe X pandox hotels

    innovatief waterbeheer voor duurzame toekomst

     

     

    Waterbesparing en duurzaamheid als pijlers! De vraag naar duurzame oplossingen wordt steeds urgenter, zeker in de hotelsector waar water- en energieverbruik dagelijks hoog zijn. Om de ecologische voetafdruk te verkleinen, bundelt Pandox Hotels de krachten met badkamerspecialist Hansgrohe. Deze samenwerking toont hoe innovatieve technologieën niet alleen bijdragen aan het milieu, maar ook economische voordelen opleveren zonder in te boeten aan comfort. 

    Duurzaamheid als drijfveer

    Pandox – lid van de World Sustainable Hospitality Alliance - zet grote stappen richting een duurzamere toekomst door het verminderen van hun ecologische voetafdruk. Om deze ambitie te verwezenlijken, richt het bedrijf zich op het drastisch terugdringen van energie- en waterverbruik in hun hotelpanden. In samenwerking met Sensorea, - specialist op het gebied van energie-audits en monitoring - en Hansgrohe worden verschillende technologieën ingezet om deze doelstellingen te behalen. Sensorea analyseerde het water- en energieverbruik van de hotels en bood gerichte oplossingen aan. Hansgrohe speelde een belangrijke rol door innovatieve waterbesparende douchesystemen aan te leveren, zoals duurzame hand- en hoofddouches.

    “Bij Pandox zien we waterbesparing als een essentieel onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie. Het waterverbruik wordt in onze hotels beïnvloed door dagelijkse activiteiten zoals douchen, afwassen, schoonmaken, en doorspoelen. Bovendien is dit ook nauw verbonden met onze hotelbezetting. Dankzij de innovatieve waterbesparende technologieën kunnen we niet alleen onze ecologische voetafdruk verkleinen, maar ook economische voordelen realiseren zonder toegevingen te doen aan het comfort van onze gasten”, benadrukt Willem van der Zee – Algemeen Directeur Pandox Belgium.

    Testfase levert opmerkelijke resultaten op 

    De eerste testen vonden plaats in vijf Pandox hotels - The Hotel, DoubleTree by Hilton Brussels City, Hilton Grand Place Brussels, Hotel Hubert & Indigo Hotel - waar bestaande douches met verbruik van 10 à 12 liter werden vervangen door modellen die acht liter water per minuut verbruiken. Een van de hotels rapporteerde opmerkelijke resultaten met een geschatte waterbesparing van 45 liter per guest night. Sinds de installatie van de hansgrohe douchesystemen in augustus 2024 werd er al 1.252 m³ water bespaard, wat neerkomt op een financiële besparing van ongeveer € 5.000. Op jaarbasis wordt een totale besparing van 4.000 tot 6.000 m³ verwacht.

    “De samenwerking tussen Pandox en Hansgrohe toont hoe gerichte analyses en de inzet van slimme technologieën kunnen leiden tot substantiële besparingen. Door efficiëntie te combineren met duurzaamheid, maken we een tastbaar verschil voor zowel het milieu als de operationele kosten van de hotels”, zegt Chloé Ponsart – General Manager bij Sensorea. 

    Stapsgewijze implementatie

    De installatie van de waterbesparende hansgrohe systemen verliep soepel en werd in verschillende fases uitgevoerd per verdieping, waardoor de hinder voor hotelgasten minimaal was. Naast het verminderen van het waterverbruik leidde het project ook tot lagere energiekosten, omdat er minder warm water nodig was. Deze gecombineerde besparingen dragen direct bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van Pandox, waaronder het behalen van de SBTi-doelen en het verlagen van de CO₂-uitstoot. “Dankzij het positieve resultaat van de testfase hebben we beslist om de waterbesparende oplossingen van Hansgrohe verder uit te rollen in onze volledige hotelportefeuille in België”, bevestigt Willem van der Zee, Pandox Belgium. 

    Hansgrohe-producten in Pandox hotels : De opmerkelijke waterbesparingen zijn er gekomen dankzij verschillende innovatieve hansgrohe douchesystemen die efficiëntie combineren met duurzaamheid. 

    EcoSmart: duurzaamheid en comfort in harmonie : De EcoSmart-technologie is speciaal ontwikkeld voor een milieubewuste levensstijl. Met een waterbesparing tot 60% in vergelijking met standaardmodellen, verlaagt deze technologie niet alleen het waterverbruik, maar ook het energieverbruik dat nodig is om het water te verwarmen. Dit resulteert in aanzienlijke kostenbesparingen en een kleinere ecologische voetafdruk, zonder dat gasten hoeven in te boeten aan douchecomfort.

    Pulsify S 105 EcoSmart+ Handdouche : Met een indrukwekkend laag waterverbruik van slechts 6 liter per minuut biedt de Pulsify S 105 EcoSmart+ een milieuvriendelijke doucheoplossing. Deze technologie vermindert het waterverbruik met maar liefst 60% in vergelijking met conventionele douches. Dit leidt tot lagere water- en energiekosten, en draagt bij aan de bescherming van waardevolle natuurlijke hulpbronnen.

    Pulsify S 260 EcoSmart Hoofddouche : De Pulsify S 260 EcoSmart verbruikt tot 40% minder water dan traditionele douches, terwijl het een luxueuze douche-ervaring biedt. Dankzij de innovatieve PowderRain-technologie, die het lichaam omhult met duizenden microfijne waterdruppels, wordt douchen een rustgevende ervaring voor lichaam en geest.  De Pulsify S 260 EcoSmart hoofddouche is zo’n 700 keer voorzien in 3 hotels en de Pulsify S 105 EcoSmart+ handdouche is zo’n 1000 keer voorzien in 5 verschillende hotels.

    Rainfinity Showerpipe EcoSmart : Voor The Hotel werden er zo’n 200 Rainfinity EcoSmart Showerpipes op maat geproduceerd. Voor projecten van meer dan 30 stuks is dit een service die Hansgrohe op vraag kan verwezenlijken. Voor dit hotel werd de originele hoofddouche vervangen door een Pulsify S 260 EcoSmart. Zo is de thermostaat voorzien van een handig tablet en de CoolContact technologie, waardoor de buitenkant altijd aangenaam koel blijft. Dit maakt douchen veiliger, zodat gezinnen met kinderen ook een aangename hotelervaring beleven zonder zorgen. Dankzij de regelknop op de thermostaat kan de waterstroom nauwkeurig worden aangepast, wat zorgt voor een bewuste en efficiënte omgang met water.

     “Bij Hansgrohe geloven we dat duurzaamheid en comfort hand in hand gaan. Onze water- en energiebesparende oplossingen, zoals EcoSmart maken echt het verschil. Ze zorgen ervoor dat hotels zoals die binnen de Pandox Group hun ecologische voetafdruk kunnen verkleinen zonder in te boeten op kwaliteit. We werkten met enthousiasme mee aan dit partnership dat nogmaals aantoont dat slimme waterbeheeroplossingen zowel duurzaam als economisch voordelig zijn”, besluit Jan Goedert, Managing Director bij Hansgrohe.  Illustraties hans grohe- the hotel

     

     







    03-09-2025 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 01/09-07/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 28/07-03/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 30/06-06/07 2025
  • 23/06-29/06 2025
  • 16/06-22/06 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 03/03-09/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 27/01-02/02 2025
  • 20/01-26/01 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 15/06-21/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 07/09-13/09 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 14/11-20/11 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!