Lente is ideale seizoen voor ski-expeditie in het Hoge Noorden
Voor de skifanaten die graag een stapje verder gaan en ook in april, mei en juni hun ski’s nog willen aanbinden is Spitsbergen the place to be! De meest noordelijke toeristische bestemming ter wereld kan in het lenteseizoen rekenen op gegarandeerd besneeuwde berghellingen en dit bij 24u daglicht. Een ski-expeditie waarbij je midden in de nacht nog steeds op de latten kunt staan en vervolgens kunt overnachten in een ijsgrot, dat is Spitsbergen. De magisch witte landschappen, ijsberen en poolvossen krijg je er gratis bij. Wie naast skiën ook graag eens met de hondenslee of sneeuwscooter erop uittrekt, vindt in Spitsbergen eveneens zijn gading. Kortom, voor zij die maar niet genoeg kunnen krijgen van de typische winteractiviteiten is de eilandengroep in de Noordelijke Ijszee een absolute must!
Lente is misschien wel het beste seizoen om een trip naar Spitsbergen te plannen. De temperaturen beginnen te stijgen richting vriespunt, waardoor de kou draaglijker wordt maar het landschap tegelijk nog maagdelijk wit blijft. Daarnaast is het er vanaf eind april 24u licht, wat ervoor zorgt dat je optimaal van de unieke omgeving kan genieten. Maar wellicht de grootste troef van dit seizoen zijn de vele activiteiten die je op Spitsbergen kan doen. De overgang van winter naar zomer zorgt er namelijk voor dat zowat alle winteractiviteiten blijven doorlopen tot in juni terwijl ook de zomeractiviteiten terug stilaan op gang komen. Vooral skiën is een populaire activiteit in deze overgangsmaanden, net omwille van de verbeterde zichtbaarheid en de draaglijke temperaturen. Maar vergis je niet: skiën in Spitsbergen valt met geen andere skitrip te vergelijken!
Not your ordinary ski trip: Wat van Spitsbergen geen doorsnee skibestemming maakt is in eerste instantie de afwezigheid van skiliften en bewegwijzerde pistes. Ook après-skibars langs de piste zijn uit den boze. Meer nog, zonder begeleiding mag je überhaupt niet skiën in Spitsbergen, omwille van het risico op een close encounter met een ijsbeer. Wat maakt deze bestemming dan zo interessant voor skiërs? Laat ons zeggen dat de combinatie van avontuur en ongerepte, haast onwezenlijke landschappen voor een unieke ski-ervaring zorgen. Het gevoel om met je ski’s plaatsen te ontdekken waar nog niemand anders geweest is wordt door de meeste skiërs in Spitsbergen als de grootste troef ervaren.
Meerdaagse ski-expedities in uniek kader: De formules die de verschillende touroperators voor de skiliefhebbers aanbieden is dan ook zeer uitgebreid. Zo kan je via Svalbard Adventure Group bijvoorbeeld een 3-daagse skitrip naar de Russische nederzetting Barentsburg maken. Daar zijn verschillende uitdagende skipistes op 600 en 700m hoogte. Verblijven doe je in het communistisch ogend mijnstadje zelf, wat zondermeer een onvergetelijke ervaring is. De verplaatsing naar Barentsburg wordt gemaakt per sneeuwscooter. Wil je enkel een keertje proeven van wat skiën in Spitsbergen betekent, dan kan je vanuit Longyearbyen een dagtrip maken naar de 850m hoge Trollsteinen. De beklimming gebeurt met wandelski’s, de afdaling met alpineski’s.
Helemaal avontuurlijk is het Rando Camp van Svalbard Wildlife Expeditions. Je wordt met ski’s aan je voeten voortgetrokken door sneeuwscooters tot aan de voet van de berg Tellbreen. Hier sla je je kamp op voor de komende 3 dagen. Overdag verken je al skiënd de weidse landschappen terwijl je ’s avonds gezellig bij het kampvuur zit. ’s Nachts moet je om beurten de wacht houden voor eventuele ijsberen. Zondermeer onvergetelijk.
Met de hondenslee langs fjorden en bergen: Zij die het niet zo op skiën begrepen hebben hoeven niet te wanhopen, want naast skiën zijn er nog tal van andere activiteiten die je tijdens de lentemaanden in Spitsbergen kunt uitproberen. Zo is een tochtje met de hondenslee altijd een voltreffer. Via Spitsbergen Travel kan je met de hondenslee naar Foxfonna, op 600m hoogte. Terwijl de honden je voort trekken kan jij volop genieten van de prachtige bergen, valleien en fjorden die de revue passeren. Het gehuil van de overenthousiaste honden zal je nog lang bijblijven.
Overnachten in een ijsgrot: Nog een activiteit die bovenaan je verlanglijstje zou moeten staan is het bezoeken van een ijsgrot. Deze grotten zijn enkel toegangelijk van januari tot en met juni, wanneer de 3000 jaar oude gangen stabiel genoeg zijn door de vrieskou. Via Svalbard Adventure Group kan je de ijsgrot van Tellbreen bezoeken. Je vertrekt met de sneeuwscooter vanuit Longyearbyen via de bevroren Adventdalen en Helvetiadalen tot aan de ijsgrot. Daar krijg je een rondleiding in de onderaardse gangen van ijs. Wie geen last heeft van claustrofobie kan zelfs overwegen om een keertje te overnachten in een ijsgrot nabij de Larsbreen gletsjer.
Praktisch
Spitsbergen mag dan misschien niet de meest voor de hand liggende bestemming zijn, de vluchtverbindingen zijn al bij al vrij talrijk. Zo zijn er dagelijkse vluchten tussen Longyearbyen en het vasteland, via Oslo of Tromso. Boeken kan via SAS (www.flysas.com) of Norwegian Airlines (www.norwegian.com). Zowat alle hotels zijn gelegen in Longyearbyen en voldoen aan alle westerse standaarden. Boeken doe je rechtstreeks bij het hotel. Voor info: http://www.visitsvalbard.com/en/Accommodation Wie ter plaatse een uitstap wil maken kan terecht bij één van de vele lokale touroperators: http://www.visitsvalbard.com/en/Activities-providers
Vrijdag 4 maart 2016 : Eerste nationale Pyjamadag van Bednet-MNM en Woody schudden je wakker
“Kom allemaal op vrijdag 4 maart in pyjama naar school.” Bednet roept vrijdag 4 maart uit tot de eerste Nationale Pyjamadag. Aan kinderen, juffen en meesters, leerlingen en leerkrachten wordt gevraagd om die dag allemaal in pyjama naar school te komen. Om zo langdurig zieke kinderen en jongeren aandacht te geven en te steunen. Die kinderen kunnen niet naar school, maar dankzij Bednet krijgen ze de kans van thuis uit de lessen te volgen. MNM zet de actie mee in de kijker. Woody – hét Belgische merk bij uitstek voor kwaliteitsvolle nachtkledij – steunt dit fantastische initiatief.
MNM kondigt de Nationale Pyjamadag aan.
MNM kondigde de Nationale Pyjamadag van Bednet als eerste aan tijdens de “Grote Peter Van de Veire Ochtendshow” op maandag 15 februari. Wat is Bednet? Hoe werkt het? En wie maakt er gebruik van?
Bednet: je bent niet op school, maar toch in de les.
Bednet bestaat intussen 9 jaar. Al 1.400 langdurig of chronisch zieke kinderen en jongeren maakten er gebruik van. Ze kunnen niet naar school, maar zitten toch in de klas. Ze krijgen van Bednet thuis een laptop die hen verbindt met hun klas, in rechtstreeks contact met hun leerkrachten en klasgenoten. Ze komen uit alle windstreken van Vlaanderen en Brussel; 2 op de 3 volgt les in het secundair onderwijs. Het fijne is dat 9 op de 10 kinderen met hun klasgenootjes gewoon naar het volgende leerjaar kunnen overgaan.
Bednet werd in 2014 erkend door de overheid en zelfs vastgelegd in een decreet, waardoor Synchroon Internetonderwijs (SIO) structureel verankerd werd in het onderwijs in de Vlaamse Gemeenschap. Zo hebben alle kinderen en jongeren recht op onderwijs, ook als ze ziek zijn. Een heel belangrijke mijlpaal!
Woody steunt met een pyjamawedstrijd.
Om dit alles wat meer bekendheid te geven, organiseert MNM in de aanloop naar deze Nationale Pyjamadag ook een wedstrijd in samenwerking met Woody. De wedstrijd roept kinderen en jongeren op om een selfie in pyjama op te sturen. Uit de deelnemers worden 20 gelukkige winnaars geloot. Zij krijgen elk een streelzachte Woody-pyjama toegestuurd!
MNM in de klas op de Nationale Pyjamadag
En dan is het 4 maart: de grote dag zelf. Peter Van de Veire en zijn sidekick Julie Van den Steen maken die ochtend radio vanuit een klas die een Bednet-klasgenoot heeft. Maar de Nationale Pyjamadag van Bednet zal pas helemaal geslaagd zijn als kinderen, meesters en juffen, leerlingen en leerkrachten die dag massaal in pyjama naar school komen om Bednet-jongeren een hart onder de riem te steken. Zo wordt 4 maart een eerbetoon aan alle langdurig zieke kinderen en jongeren en raakt Bednet nog beter bekend.
Woody werd gelanceerd in 1993 door het Belgische bedrijf JellyCoe en heeft haar roots in Gent. Woody staat voor vrolijke en kwalitatieve nightwear, homewear, bodywear en beachwear in frisse kleuren en streelzachte materialen. Grappige tekeningen van knotsgekke dieren begeleiden kids en volwassenen naar dromenland of vergezellen hen op het strand. Dankzij de “glow in the dark” lichten de oogjes van de dieren op de pyjama’s op in het donker. De collectie is beschikbaar vanaf 0 maanden voor newborns tot XXL voor adults.
Woody is de absolute marktleider in België en wordt verkocht in ruim 500 verkooppunten in de Benelux. Voor de zomer 2016 staan opnieuw 3 gekke beestjes centraal in de collectie. Het lieve stoere draakje is een grote fan van de Vikings, onze fakir-tijger zit graag op zijn spijkerbed en het dappere varken is een volleerd duiker. www.woody.be
Neugaus combineert traditie met moderniteit voor Pasen
Neuhaus zal zijn vitrines schitterend decoreren rond de “pièce de résistance” van de Paascollectie: een modern en artisanaal ei van 9 kg voor lekkerbekken groot en klein. Onze traditie en knowhow komen ook perfect tot uiting in onze handgemaakte eieren van 500 g tot 1 kg, gevuld met een assortiment pralines en/of eitjes. De familie in aluminium verpakte eitjes wordt uitgebreid met een nieuwe creatie: een paasei in witte chocolade geïnspireerd op het gebakje 'Le Merveilleux'. Neuhaus garandeert u een heerlijk paasfeest met een assortiment gekleurde eieren met voor ieder wat wils.
Een indrukwekkend - met de hand gemaakt - ei : Het pronkstuk van de Neuhaus Paascollectie is 70 cm groot, weegt 9 kg en is volledig handgemaakt. Dit ambachtelijke paasei schittert van de moderniteit. Het ei, een exclusieve creatie van onze Maître Chocolatier op basis van nougatine, is een enorme Caprice van krokante gianduja! Bij het indrukwekkende ei hoort een hamertje in massief beukenhout. (Prijs: € 300)
Een traditioneel artisanaal paasei : Dit ei, met de hand gemaakt in de grootse traditie van Neuhaus, bestaat uit een laag nougatine, een krokante lekkernij op basis van suiker en hazelnoten, en een fijn laagje gianduja, een perfect huwelijk van intense chocolade, cacaoboter, suiker en hazelnoten. Deze uitzonderlijke creaties kunnen gevuld worden met een uitgebreide keuze aan pralines en kleine chocolade-eitjes. Niets beter dan een verpakking die even goed is als de inhoud! (tussen € 21 en € 80)
NIEUW! Paasei 'Le Merveilleux' Een nieuw paaseitje van Neuhaus geïnspireerd op het bekende gebakje 'Le Merveilleux'. Onder een laag zoete witte chocolade schuilt een smeuïge ganache van zwarte chocolade met stukjes meringue. Is dat niet schitterend? (Prijs: € 16,50 voor 250 g). Ook nieuw is de cilinder propvol eieren : Het nieuwe eitje geïnspireerd op 'Le Merveilleux' gaat samen met de rest van de collectie paaseitjes van Neuhaus in een gekleurde cilinder. Deze cilinder bevat ongeveer 27 chocolade-eieren. (Prijs: € 20)
De kippenfamilie op zijn Paasbest : De dappere haan Ludo, de elegante kip Lola en het schattige kuikentje Lulu vormen samen de sympathieke familie paaskippen van Neuhaus. Dit jaar hult de familie hult zich in geraffineerde handgemaakte kleurtoetsen! (Prijs: € 7/stuk) . Schattige paashaasjes : De verrukkelijke doosjes in de vorm van een konijn zijn versierd met landelijke details en vergulde toetsen. Het doosje wordt gevuld met een assortiment pralines naar keuze of met 9 chocolade-eitjes met vulling. (Prijs: € 11) . Gekleurde geschenkjes voor Pasen : Als het Pasen is, denkt Neuhaus echter niet alleen aan het smulplezier van de kleintjes, maar ook aan dat van de groten. Van ballotins in ludieke verpakkingen tot geraffineerde geschenkdozen: we hebben voor ieder wat wils.
De Paascollectie zal beschikbaar zijn in de Neuhausboetieks vanaf 29 februari 2016
Heb jij ook wel eens een piramide proberen te bouwen van de suikerklontjes die voor jouw neus liggen? Ongetwijfeld. Wel, van alle dozen Tagatesse die sinds de lancering eind 2007 werden verkocht, kan men een dergelijk bouwwerk maken dat qua afmetingen niet zou misstaan in een Egyptische woestijn. Maar ook in suikerland heeft deze innovatie op korte tijd dus geschiedenis geschreven. In minder dan tien jaar tijd veroverde hij de harten van koks, diëtisten, diabetici en elke zoetekauw die wil blijven genieten van lekkernijen. Nu ook het heerlijke en handige Tagatesse-klontje op de markt komt, is de cirkel helemaal rond. Tagatesse is de tafelzoetstof op basis van tagatose, die zonder moeite dezelfde behoeften vervult als gewone suiker. Maar die wel een gezonde levenswijze hoog in het vaandel draagt.
Een LEVEN vol smaak
Ieder amateur- en professionele kok gaat watertanden bij een verpakking Tagatesse. Gezonder is in dit geval namelijk allerminst een synoniem voor minder lekker. Dit product is heerlijk zoet en het kan fungeren als een volwaardige vervanger van doorsnee sacharose. In alle mogelijke bereidingen, warm zowel als koud. Recepten van drankjes, sorbet, ijs, puddingen, taart, chocoladegerechten, fruitsla… ? Gewoon 1 gram suiker vervangen door een halve gram Tagatesse, en zelfs de grootste zoetebek zal om een bijkomende portie smeken. De zoetkracht is namelijk twee keer zo hoog als die van traditionele suiker. Ook de functionaliteit is groot in de keuken. In tegenstelling tot andere sweeteners kan je hiermee ook prachtig goudbruin gebak serveren. Mooi en smaakvol tegelijk. Met andere zoetstoffen is het heel moeilijk om datzelfde resultaat ook maar enigszins te evenaren.
LEVEN zonder zonde
Gemiddeld eet de westerse mens zo’n 20 klontjes suiker per dag. Bewust of onbewust zijn we dus allemaal suikerjunkies. Dat heeft wel degelijk een impact op ons lichaam. Niet voor niets is er sprake van de ‘zoete zonde’. Maar het is toch zo moeilijk om aan de verleiding te weerstaan. Zoetigheden levenslang schrappen is onbegonnen werk. Bovendien is het leven te kort om ons al dat heerlijks te ontzeggen. En dus kan je maar beter kiezen voor een alternatief dat minder dan de helft van de calorieën bevat, de bloedsuikerspiegel niet beïnvloedt, geen tandbederf veroorzaakt, maar wel net zo lekker is. Tagatesse is ook een aanrader voor iedereen die de consumptie van gluten en/of lactose wil of moet vermijden. Geen enkele bewuste eter hoeft zich nog een zoete uitspatting te betreuren. Niet in de spiegel, niet op de weegschaal, niet bij de dokter. Dit is een geschenk uit de hemel. Het feit dat dit een op en top Belgisch product is, bovendien met een natuurlijke basis, is uiteraard een bijkomend pluspunt.
Nieuwe beLEVENis
Omwille van al die voordelen gaat Tagatesse meer en meer vast onderdeel uitmaken van ons dagelijks leven. De losse suiker is intussen een must in iedere keukenkast. De tafelsuiker in stickvorm is bijzonder praktisch. Makkelijk om over yoghurt en ontbijtgranen te strooien. In de handtas krijgen deze sticks misschien het gezelschap van de Tagatesse-zoetjes, die hetzelfde effect hebben als 4 gram suiker. Maar de echte koffieliefhebbers zweren wellicht toch bij het aloude suikerklontje. Zij worden nu ook door Tagatesse op hun wenken bediend. De nieuwe klontjes zijn klein maar stevig. In de mond of in de warme drank van jouw keuze vallen ze onmiddellijk uit elkaar, om hun intense zoete smaak af te geven. Hoewel eentje wellicht volstaat, hoef je ook niet op een kubusblokje te kijken. Het caloriegehalte ligt immers 3 keer lager dan bij het klassieke klontje. Hiermee wordt een nieuw hoofdstuk geschreven in de historie van het koffie drinken.
Een volwassen LEVEN
Goed acht jaar geleden werd Tagatesse geïntroduceerd als de suikervanger van de toekomst. Intussen is dit product echter een bijna onmisbaar onderdeel van de hedendaagse levensstijl van tal van trouwe consumenten. Het is de kinderschoenen ontgroeid. En dus willen we het nu de kans geven om met alle volwassen capaciteiten die het heeft te solliciteren naar de harten van alle liefhebbers van een zoete, lekkere lifestyle. Wedden dat Tagatesse over enkele weken leeft als nooit tevoren.
Tagatesse is het lievelingskind van Damhert Nutrition. Al meer dan 30 jaar staat dit bedrijf uit Heusden-Zolder in voor de ontwikkeling, productie en distributie van functionele, gezonde, voeding.
Voor Crohn en Colitis ulcerosa patiënten, en voor iedereen die dringend zijn behoefte buitenshuis moet doen, is er goed nieuws met de lancering van WC ASAPP: een mobiele applicatie die u via geolokalisatie naar het dichtstbijzijnde toilet gidst. Een initiatief van het biofarmaceutische bedrijf AbbVie i.s.m. de Crohn en Colitis ulcerosa Vereniging (CCV vzw) en Association Crohn-RCUH asbl.
In het kader van deze lancering, werden bijna 600 Belgische wc’s bezocht en beoordeeld op toegankelijkheid, netheid en hygiëne: Slechts in 56% van de locaties krijgt men toegang tot het toilet; 40% weigert - Waalse wc’s zijn veel ontvankelijker dan Vlaamse - Restaurants en cafés verlenen makkelijker toegang dan winkels (90% t.o.v. 20%) - 90% van wc’s zijn kwalitatief goed en proper; 10% is echter vuil tot zeer vuil.
AbbVie en de patiëntenverenigingen voor personen met een chronische inflammatoire darmziekte, Crohn en Colitis ulcerosa Vereniging (CCV vzw) en Association Crohn-RCUH, lanceren vandaag WC ASAPP, een app die toelaat om via geolokalisatie in slechts enkele klikken het dichtstbijzijnde toilet te vinden. Deze gratis app biedt ook de mogelijkheid om de kwaliteit van het toilet te bekijken alsook een wc toe te voegen en te beoordelen (o.a. schoon, aantal toiletten, kost, score, openingsuren). Momenteel zijn er al meer dan 3.000 toiletten in de app opgenomen.
“Ongeveer 1 op 400 Belgen kampt met een chronische inflammatoire darmziekte (IBD of Inflammatory Bowel Disease) zoals Crohn of Colitis ulcerosa. Diarree (tot 20 keer per dag), buikpijn, gewichtsverlies, koorts en vermoeidheid zijn de meest voorkomende symptomen bij deze patiënten wanneer de ziekte niet onder controle is. Het huis verlaten voor het werk of voor privé-activiteiten is voor hen vaak een enorme uitdaging”, zegt Frieda Wieme, woordvoerster van CCV vzw. “Een snelle en makkelijke toegang tot het toilet is dan ook van uiterst belang en met WC ASAPP beschikken we nu over een welgekomen en handige tool.”
Lage toegankelijkheid Belgische wc’s
In het kader van deze lancering deed AbbVie een beroep op een onafhankelijk bureau om een objectieve peiling uit te voeren naar de toegankelijkheid van de Belgische toiletten. 573 wc’s werden in december 2015 bezocht op verschillende locaties (in restaurants, winkels, cafés, cultuurcentra, bibliotheken, etc.) in de 10 provincies en Brussel. In ongeveer de helft van de gevallen stelden de ondervragers zich voor als IBD patiënt.
“Slechts in 56% van de wc-bezoeken kreeg de persoon meteen toegang tot het toilet, terwijl 4% van de enquêteurs eerst moest uitleggen waarom hij dringend het toilet wilde gebruiken vooraleer toegang werd verleend. 40% van de bezochte locaties weigerde resoluut de toegang tot het toilet”, verduidelijkt Tineke Van Hooland, woordvoerster van AbbVie België. “Een directe toegang is nochtans erg belangrijk voor IBD patiënten aangezien zij door hun darmaandoening vaak zeer plots dringend naar het toilet moeten.”
Uit het onderzoek bleek dat men in Franstalig België in 65% van de visites meteen toegang kreeg. In Vlaanderen is men minder onthalend: in Gent kreeg slechts 30% toegang tot het toilet. Ook in Hasselt (36%), Antwerpen (36%) en Vilvoorde (37%) lagen de toegangscijfers erg laag. Oostende (74%), Bergen (71%), Brussel (70%) en Waver (65%) bleken de meest toegankelijke steden te zijn. Restaurants (93%) en cafés (89%) verleenden opmerkelijk makkelijker toegang tot het toilet dan winkels (20%). Positief is dat er makkelijker toegang werd verleend wanneer de enquêteur aangaf dat hij aan Crohn of Colitis ulcerosa leed (96% in restaurants, 94% in cafés en 23% in winkels). Ook wanneer zij uitlegden waarom het toiletbezoek dringend was, kregen zij vaker toegang (6,80%) dan de “gezonde” bezoekers (2,48%).
Toilethygiëne
Tijdens de visites werd er ook beoordeeld op netheid en hygiëne. Er werd een opvallend verschil in algemene kwaliteit tussen Franstalig en Nederlandstalig België vastgesteld: in het noorden van het land werd 74% van de toiletten goed bevonden, in het zuiden was dat 44%. Aansluitend bleek ook dat er meer betalende wc’s zijn in het Nederlandse taalgebied dan in het Franstalige (14% tegenover 4%).
Niets vervelender dan dringend naar een toilet te moeten en te botsen op één waar de netheid niet wordt onderhouden. 10% van de bezochte toiletten werd als “vuil tot zeer vuil” omschreven (met Waver (23%) en Oostende (14%) als uitschieters). Gelukkig is dan ook de ruime meerderheid “proper tot zeer proper”.
“Toegang tot het toilet is bijzonder belangrijk, maar het toilet moet ook voldoende uitgerust zijn. Het is voor elke bezoeker aangenamer wanneer het toilet proper is, er een vuilbak en toiletpapier aanwezig zijn en men de mogelijkheid heeft om de handen te wassen en drogen. Voor patiënten is dit eens zo belangrijk aangezien zij gemiddeld één rol per dag gebruiken”, besluit Frieda Wieme van CCV vzw. “De lancering van WC ASAPP is dan ook een eerste stap in de goede richting als perfect hulpmiddel in de zoektocht naar en voor de verbetering van de publieke toiletten. Voor patiënten is dit alvast een morele geruststelling die toelaat om hun sociaal isolement te doorbreken.”
WC ASAPP is een app die toelaat om via geolokalisatie en in slechts enkele klikken het dichtstbijzijnde toilet te vinden. De app biedt tevens de mogelijkheid om de kwaliteit van het toilet te bekijken alsook een wc toe te voegen en te beoordelen (o.a. schoon, aantal toiletten, kost, score, openingsuren). U kan de app gratis downloaden uit de App Store en Google Play. Vervolgens is de app na een korte en eenvoudige registratie gebruiksklaar. Momenteel zijn er al meer dan 3.000 toiletten op WC ASAPP ingevoerd. Meer info op: http://wcasapp.com
Expert in Silhouette van Playtex, het mythische merk van lingerie en damesondergoed, is een moderne shapinglijn die comfort en efficiëntie combineert. De zachte afwerking garandeert weergaloos comfort en een grote bewegingsvrijheid. De combinatie van draagplezier en prestaties van de Playtex-producten bieden een unieke ervaring en een geweldige look.
Voor een goed gevormd figuur is de shaping body met beugels ideaal. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan. Het pantybroekje sculpteert het figuur onopvallend onder kledingstukken. Ideaal onder een lange broek. Zijn geheim? De oordeelkundig ineengezette stretchstof van microvezels hertekent de lichaamsvormen heel elegant. Onmisbaar voor een wespentaille, de afslankende slip met hoge taille! Dankzij de stretchstof van microvezels past de slip zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan. De shaping slip is onmisbaar in de garderobe. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan en verleent een platte buik. Mooi, met de plumetis tule vooraan.
Guess
Jeancare is het nieuwe, revolutionaire denim van Guess dat niet alleen perfect aansluit op je figuur, maar bovendien je huid streelzacht houdt. Het heeft exclusieve technische eigenschappen en bevat efficiënte, actieve huidverzorgende ingrediënten, die vrijkomen van zodra je deze denimstukken aantrekt.
Antioxiderende vitamine E en extracten van ginkgo biloba, die de bloedsomloop verbeteren, samen met mineraalrijk zeewier, helpen je huid stevig en elastisch houden en hebben bovendien een afslankend effect! Zelfs na talrijke wasbeurten blijft hun weldadige werking actief. Jeancare combineert sexy tops met rits en strakke, korte tops met slim fit rokjes en jeans.
Verlekkerd op vegan glutenvrije crackers van Le Pain des Fleurs
Moeder Natuur heeft heel wat in haar mars en dat hebben ze bij Hygiena geweten. De specialist in de distributie van biologische, natuur, glutenvrije en dieetproducten laat je daarom graag kennis maken met de krokante bio crackers van Le Pain des Fleurs: een heerlijk licht tussendoortje of als maaltijd met een lekkere garnituur.
De crackers zijn vrij van gluten, gist, melkproducten, aroma en ei, maar vol van smaak. Bovendien krijgen ze het ‘VEGAN’ label opgespeld, wat er opduidt dat ze geen ingrediënten van dierlijke afkomst bevatten. Elke cracker is uniek, want door weersinvloeden kunnen deze natuurproducten, gemaakt van biologische granen, variëren in kleurstructuur. Authenticiteit, dat proef en zie je!
Boekweit: de authentieke: Het meel van deze crackers bestaat volledig uit boekweit. Deze voedselbron bevat veel magnesium en verlaagt zo de kans op een hoge bloeddruk. Bovendien werd bewezen dat boekweit een gunstig effect heeft op de bloedvaten. De boekweitcrackers bestaan ook in de variant zonder toegevoegde suikers en zout. 3,09euro/150g
Ui: de pittige: De crackers met uien zijn met hun herkenbare smaak wellicht de favoriet van velen. Deze tastemaker is een bron van vitamines, mineralen en vezels. 3,19euro/150g
Quinoa: de typische: Naast halfvol koren rijst bestaat het meel van deze crackers voor 40% uit quinoa. Dit gewas is ontzettend voedzaam en behoort tot de veelbesproken ‘superfood’ categorie. De quinoacrackers zijn dus een goede aanvulling op een gezonde levensstijl. 4,09euro/150g
Vijg: de fruitige: Deze fruitige crackervariant is een goede bron voor vezels en heeft daarom een positieve werking op de spijsvertering. Vijgen bevatten bovendien kalium, een mineraal dat het bloedsuikerniveau helpt controleren. 4,09euro/150g
De crackers zijn ook verkrijgbaar in kokos, cacao, meergranen (rijst, boekweit, gierst)en met kastanjemeel. Handig om weten: Alle gebruikte granen in de crackers zijn van Europese oorsprong. In de bakkerij worden uitsluitend glutenvrije producten geproduceerd, je kan er dus van op aan dat de crackers geen sporen van gluten bevatten. De crackers worden handig verpakt in twee vershoudzakjes (2x 75g) en zijn verkrijgbaar in elke goede natuurvoedings- en bio winkel. www.hygiena.be
Carrefour Wijnfestival van de lente: eenvoudigere romoties en streekgericht aanbod
Zowat 150 producten - Alle promoties in percentage uitgedrukt - Sterk verschillend aanbod in het noorden en zuiden van het land
Tijdens het wijnfestival van de lente bij Carrefour zijn zowat 150 verschillende gewone en sprankelende wijnen te koop. In elke categorie vindt men “appellations” die de consumenten vorig jaar hebben gekozen, met een bijzondere aandacht voor een selectie van tijdens het Concours de Bruxelles bekroonde wijnen, enkele grand cru’s en mooie ontdekkingen. Zoals altijd zijn er tijdens het wijnfestival mooie koopjes te doen, met kortingen van 10 tot 50 %. Alle promoties worden dit jaar in een percentage uitgedrukt. In het aanbod voor het noorden van het land overheersen de witte wijnen en de wereldwijnen. In het zuiden krijgen de Franse wijnen nog steeds alle aandacht, voornamelijk de rode wijnen. Beide totaal verschillende folders weerspiegelen de evolutie in de smaken van de consumenten. Het wijnfestival van de lente in Vlaanderen en Brussel.
Van 24 februari tot 7 maart 2016 in alle Hypermarkten Carrefour - Van 9 tot 27 maart 2016 bij Carrefour Market
Concours de Bruxelles : Tijdens het wijnfestival kunnen klanten een selectie van wijnen die tijdens het Concours de Bruxelles in de prijzen zijn gevallen (zilveren of gouden medaille) mee naar huis nemen zonder zich te ruïneren. Snel zijn is de boodschap. Vorig jaar waren die flessen namelijk in een wip uitverkocht.
De rechtstreekse kortingen gaan van 20 % tot 40 % (Portugal DFJ, Alvarinho, chardonnay, wit 2013, médaille d’Or Bruxelles voor € 5,75 in plaats van € 7,19).
Wit uit alle uithoeken van de wereld
Zoals men weet, hebben Vlamingen een voorkeur voor wit en vooral voor wereldwijnen. Carrefour legt hen in de watten met een sterk uitgebreid aanbod in deze categorie. Zo is er een ruime keuze aan Australische en Zuid-Afrikaanse appellations. Ook witte wijnen uit andere streken van Europa (Italië, Spanje, Portugal) zijn goed vertegenwoordigd … en zeer aantrekkelijk. De rechtstreekse kortingen bedragen 20, 25 of 30 % en lopen bij sommige wijnen zelfs op tot 35 % bij aankoop van drie flessen.
Toch blijft het aanbod van Franse witte wijnen indrukwekkend. Het kortingsysteem blijft hetzelfde. Het wijnfestival is dan ook de ideale gelegenheid om ieders favoriete wijnen opnieuw in huis te halen voor een lage prijs en om er andere te ontdekken: - AOC Bourgogne Aligoté Louis Pierre & Fils MO 2015, € 19,49 voor drie flessen, ofwel een korting van 35 %.
Een Australische rosé
Ook rosé, de lentewijn bij uitstek, is in het noorden van het land in het aanbod van het wijnfestival te vinden. En hij komt van ver: - Zuidoost-Australië Angove – Nine Vines rosé, MO 2012/2013 € 4,31 (in plaats van € 5,39)
Een selectie rode wijnen
Hetzelfde verhaal bij de rode wijnen, met een zeer ruime keuze van appellations van de andere kant van de wereld voor -20, -25 of -30 %. Bij sommige wijnen gaan de kortingen zelfs tot 35 % als u drie flessen koopt. Zo is er bijvoorbeeld al een Chili – Valle Central DO Mavida – cabernet sauvignon, MO 2013 voor € 9,54 voor drie flessen.
De Europese wijnen, vooral de Italiaanse, zijn goed vertegenwoordigd met een Montepulciano d’Abruzzo DOC La Botte, MO 2014 voor slechts € 3 (in plaats van € 4,29). Ook de andere Europese wijnen zijn verkrijgbaar met aantrekkelijke kortingen: Spanje – Rioja DOC Antaño – Crianza, MO 2012, meermaals bekroond, voor € 28,82 voor zes flessen (ofwel een korting van 35 %).
Tot slot heeft ook de Franse selectie verrassende kortingen in petto: AOC Bordeaux Baron Philippe de Rothschild, MO 2014 voor € 46,14 voor twaalf flessen in plaats van € 92,28 (ofwel een korting van 50 %), wat neerkomt op € 3,85 per fles. Daarnaast is een mooi assortiment grand cru’s (ook in kisten verkrijgbaar) te koop voor -20 %.
Sprankelende prijsjes
Bij de mousserende wijnen zorgen niet alleen de bubbels voor plezier, maar ook de prijzen (van -10 % tot -50 %): Cava La Pasion brut: € 8,99 voor twee flessen in plaats van € 17,98; Champagne Louis Daumont voor € 26,99 voor twee flessen in plaats van € 53,98; Martini Montelera Alta Langa DOC Metodo Classico (€ 13,99, ofwel -25 %) of Australië – Jacob’s Creek Rosé – chardonnay pinot noir brut of rosé voor € 7,75 (-20 %).
Ook goed om te weten: tijdens het wijnfestival zijn alle onmisbare toebehoren verkrijgbaar om ieders favoriete wijnen goed te bewaren en te degusteren (wijnkoelkasten, glazen, thermometers…). Zelfs lege eiken vaten van 200 liter (Bordeaux of Bourgogne, € 179 per stuk) zijn van de partij!
Bij Carrefour Market staat het wijnfestival voor scherpe prijzen in het vaste assortiment.
Van donderdag 25 februari tot en met zondag 6 maart zwaaien de deuren van BATIBOUW opnieuw open. Met meer dan 1000 exposanten die 14 sectoren vertegenwoordigen, is Batibouw de grootste en belangrijkste beurs in de bouw-, renovatie- en woonsector
Dit jaar heeft BATIBOUW twee grote thema’s. ‘Laat u goed omringen van A tot Z’ wil de gidsende rol van de beurs benadrukken. De meeste mensen bezoeken de beurs als bouwers en verbouwers, maar ook professionelen waaronder architecten, installateurs en elektriciens zijn er aanwezig. Voor de exposanten is het belangrijk om zowel particulieren als professionelen te ontvangen op hun stand.
Voor advies over hun projecten kunnen de bezoekers terecht bij de exposanten, die hen met raad en daad zullen bijstaan. Ook in het adviespaleis kunnen bezoekers zich laten omringen door experts van de verschillende overheden, financiële instellingen, bouwfederaties en architectenverenigingen.
BATIBOUW is de grootste beurs voor elk van haar sectoren, van dakafwerking over keukenapparatuur tot tuininrichting. Wie BATIBOUW bezoekt en om welke reden dan ook, het aanbod is uitgebreid en goede raad is nooit ver af. Dat staat in direct verband met het thema ‘Ervaar Batibouw met uw 5 zintuigen’
BATIBOUW bezoeken betekent een meerwaarde in het aankoopproces van de consument, omdat ze er kunnen kijken, vergelijken, aanraken, uitproberen enzovoort. Zo wordt BATIBOUW een échte ervaring en een belangrijke stap tussen online research en de actie tot aankoop. Naast de exposanten die hun meest innovatieve producten voorstellen, worden debatten en evenementen georganiseerd die de bezoeker kan bijwonen.
Professionele dagen: Donderdag 25 februari 2016 van 10u00 tot 18u30 Vrijdag 26 februari 2016 van 10u00 tot 21u00 (nocturne)
Dagen voor particulieren: Van zaterdag 27 februari tot en met zondag 6 maart 2016 van 10u00 tot 18u30. Dinsdag 1 en donderdag 3 maart: 10u00 tot 22u00 (nocturne)
Iconisch Leffe glas laat je jouw zintuigen herontdekken
Nieuw Leffe glas geeft bierdrinkers betere smaakbeleving. Smaken verschillen en smaken veranderen. Ook de manier waarop we bier willen degusteren is in volle evolutie. Uit een studie van AB InBev blijkt dat 1 op 5 ondervraagde Belgen een bier kiest op basis van aangepast glaswerk. Bierdrinkers zetten immers meer en meer in op smaakbeleving. Leffe wil ook die ervaring verbeteren door haar iconische glas op 3 punten aan te passen. Leffe wil daarmee het bier zijn dat jou jouw zintuigen laat herontdekken.
Wat is de belangrijkste reden waarom consumenten bij een cafébezoek kiezen voor bier? Uit een studie van AB InBev blijkt aangepast glaswerk steevast het eerste antwoord. Voor speciaalbieren blijkt de aanwezigheid van een uniek en gesofisticeerd glas met ruim 20% doorslaggevend te zijn in de keuze voor een bier. “Het is duidelijk dat bier proeven voor de consument een ware zintuiglijke ervaring is”, zegt Wouter Gys, Sensory & Consumer Science Manager bij AB InBev en tewerkgesteld in het wereldwijde Global Innovation Center in Leuven. “Als brouwer focussen we ons op de kwaliteit van ons bier maar daarnaast wint ook de manier waarop het bier gedegusteerd wordt aan belang bij de consument”.
Er zijn veel sensoriële factoren die als een uitdaging gezien worden. “Bier moet er visueel levendig uitzien, met een goede schuimkraag, zodat het verfrissende aspect ten volle tot zijn recht komt. De vorm en de opening van het glas bepalen in grote mate de intensiteit van de waargenomen aroma’s. Tot slot is ook de temperatuur belangrijk. Zo is de ideale serveertemperatuur van Leffe 6°C”, zegt Wouter Gys.
Het Leffe glas werd dan ook aangepast om de volledige zintuiglijke beleving van de Leffe liefhebbers te optimaliseren. De gegraveerde ‘L’ op de bodem van de binnenkant van het glas stimuleert de continue vorming van schuim. Zo blijft de schuimkraag langer aanwezig. Door de aanwezigheid van het medaillon met de afbeelding van de abdij voelt het glas ook beter aan en neemt men het vast in het midden van de steel waardoor het glas minder snel opwarmt dan wanneer men het glas bij de kelk vasthoudt. Daarnaast laat de rondere en meer gesloten vorm van het nieuwe glas toe om het unieke Leffe bouquet geconcentreerder te ruiken. De aroma’s komen zo nóg beter tot hun recht.
De innovatie van het nieuwe Leffe glas werd ook getest bij de consument. “We merken dat Leffe drinkers de aanpassingen weten te appreciëren”, zegt Alexandra Van Impe, Marketing Manager Leffe bij AB InBev. “Zo geeft 83% van het testpubliek aan dat het nieuwe glas een betere schuimkraag behoudt in vergelijking met 76% bij het oude glas. Ook wat betreft de beleving van de aroma’s merken de Leffe drinkers een duidelijke verbetering, 73% naar 78%”.
“Met onze campagneslogan ‘Herontdek je zintuigen’ verwijzen we naar een totale smaakbeleving. Het nieuwe Leffe glas is daar de perfecte vertaling van. Leffe is dan ook het ideale bier om te degusteren in een ontspannen setting, waar tijd om te genieten centraal staat”, besluit Alexandra Van Impe.
De nieuwe Rita Ora collectie bestaat uit traditionele Japanse prints op diverse stijlvolle stukken inclusief een oogstrelende kimonojurk.
Vogue Eyewear:
Het Braziliaanse topmodel Adriana Lima reist met ons naar het zonnige L.A. om er hulde te brengen aan de creativiteit van de verschillende culturen die in deze zonovergoten stad aanwezig zijn.
De beelden werden gemaakt door Ellen von Unwerth, bekend om haar foto’s van ’s werelds mooiste vrouwen. De reportage telt zes foto’s waarop Adriana de laatste creaties van Vogue Eyewear op enkele van de hipste plekken van de stad draagt.
Guess:
GUESS lanceert GUESS Originals, een ontwerpinitiatief dat GUESS samen met toonaangevende cultuuriconen niet alleen in de voorhoede van de mode plaatst, maar ook van kunst, design en entertainment. De eerste GUESS Originals samenwerking is een samenwerking met de veelzijdige opnameartiest A$AP Rocky. De unieke samenwerking voert A$AP Rocky en Paul Marciano terug naar de jaren ‘90, toen A$AP Rocky en een door mode geobsedeerde generatie opgroeiden met GUESS en met het iconische driehoekige logo pronkten op de achterzijde van hun denim jeans.
De GUESS Originals x A$AP Rocky collectie omvat stukken voor hem en voor haar. Bleekblauw gewassen denim (door zuren), tencelstoffen en krijtstreep domineren de hele collectie, naast een resem crop tops en sportieve bomberjacks met GUESS-logo. Als een subtiele knipoog naar de medewerker krijgt het “GUESS Jeans USA” logo twee $-tekens in GUE$$ in de volledige dames- en herencollectie. In de damescollectie geven klassieke hits als hoge denim shorts, vintage overalls, vintage skinny jeans en een rits denim badmode de toon aan.
De herencollectie omvat oversized denim truckerjasjes, zakken met opvallende details en opgezette achterzakken, goed zittende denim overalls, sportief gestreepte T-shirts met openvallende halsuitsnijding, T-shirts met een hoge ronde hals en hoody’s.
Raphaela by Brax
Al het overbodige strippen tot je de essentie overhoudt … dat is het grote zomerthema in de RAPHAELA by BRAX zomercollectie. Zachte nuances, subtiele kleuren en een zekere neutraliteit doen de frisse collectie zinderen.
Superelastische vezels in het denim- en katoensegment vormen de toppers van de collectie. Ze zijn uitermate praktisch en hebben precies de juiste dosis veerkracht. Ze voelen bovendien zacht aan en zitten weergaloos comfortabel. Een sportieve gabardine in licht katoen met speciaal overdye-effect verleent de kleur van de broek een poederige waas. In de categorie ‘superelastisch’ valt een denim met knappe vintage wasbehandeling in het oog. Minimale prints en knoopeffecten op katoenelastaan of jacquardmotieven in jersey of denim maken de collectie compleet.
Anita Care Beachwear:
Elegant, vrouwelijk en sober dat is waar de Anita Care Beachwear zomercollectie voor staat. Verfijnd vakmanschap en oog voor functionele details worden gecombineerd met hedendaags design en een perfect pasvorm. De snit, de materialen en de cups zijn gekozen om een zorgeloos comfort te garanderen tijdens het zonnebaden en zwemmen.
Alle collectiestuks zijn voorzien van speciaal ontworpen prothesehoesjes en functionele voeringsstoffen. Matenrange : 36-54, cups A-F
Antwrp
Zwart en wit, zandkleur en een licht petroleumblauw, dat zijn de tinten van dit zee-thema dat één en al rust uitstraalt. Prints van schelpen en anemonen en sepia tekeningen van wonderlijk leven onder water prijken op T-shirts en sweaters. Dezelfde motieven komen in gestileerde vorm ook terug in de jacquardtruien. Polo’s en blousons maken dit thema compleet.
Caroline Biss:
Het prille seventies’ gevoel is nooit ver weg en is onlosmakelijk verbonden met de jeans revival. Lange denimjurken met smock en lange jeansrokken met diepe split brengen lichte denim op z’n sensueelst.
Ook de wijde pijpen uit de seventies zijn helemaal terug. Dit geldt zowel voor de bootleg jeans als voor de gekledere pantalons met wijde pijpen en knopen opzij. Jumpsuits met wijde pijpen vertalen zich zowel in effen stoffen als in lichte, vloeiende vallende bedrukte viscose.
Belgische bloggers willen van hobby hun beroep maken
Maar amper 20% durft geld vragen voor blogpost
Wie de populariteit van blogs nog niet met eigen ogen heeft zien toenemen, heeft de afgelopen twee jaar onder een steen geleefd. Bloggen is hot, ook binnen de toeristische sector. Daarom organiseerde PR-en communicatiebureau Sound of C op 6 februari 2016 “Bloggers UTD – the travel gathering”, het eerste netwerkevenement ooit tussen Belgische reis- en lifestylebloggers en de toeristische sector. Om meer inzicht te krijgen in het Belgische bloggerlandschap, nam Sound of C ook een vragenlijst af bij zowat 100 aanwezige bloggers. Daaruit blijkt dat bloggers naast ervaringen delen, steeds meer geld willen verdienen met hun blog. 40% van de bloggers gaf aan dat dit hun ultieme doel is. Dat staat haaks op de kleine 20% die al een budget durft te vragen voor een blogpost. Of dat überhaupt al mogelijk is in België, was het onderwerp van gesprek op Bloggers UTD – the travel gathering.
Het ontmoetingsplatform tussen de toeristische sector en bloggers in België is een primeur. “We merken dat beide partijen graag met elkaar willen samenwerken, maar elkaar nog niet altijd even goed begrijpen”, duidt Jo Thuys, manager van Sound of C. “Bloggers UTD was alvast een eerste stap om daar verandering in te brengen.” Op het evenement presenteerde Sound of C ook de resultaten van hun eigen blogger survey. Bedoeling van de survey was om een profielschets te maken van Belgische lifestylebloggers: wie zijn ze en hoelang zijn ze al bezig met deze hobby? Wat zijn hun doelen en komt dat overeen met de return die ze vragen? Hoe verspreiden of promoten ze hun blog en welke rol spelen sociale media daarin? Tijd om een profielschets op te maken!
Bloggers zijn jong en vrouwelijk: In de vragenlijst werden 96 toerisme- en lifestylebloggers ondervraagd, waarvan 29% mannen en 71% vrouwen. Bloggen op professionele basis heeft pas enkele jaren geleden zijn ingang gekregen en dat wordt weerspiegeld in de antwoorden van de survey. 56% van de ondervraagden begon zijn of haar blog pas tussen nu en twee jaar geleden, een vierde begon reeds 3 à 5 jaar geleden en van 19% is de blog tussen de 5 en 10 jaar oud. Daardoor is de vrij jonge gemiddelde leeftijd van 31 jaar ook geen verrassing. De survey onthult een groot aantal mid twintigers, maar enkele uitschieters tussen de 40 en 50 jaar trekken dat gemiddelde iets naar omhoog.
Geldzaken: Belgische terughoudendheid of slimme zet? Wanneer de bloggers gevraagd wordt wat hun ultieme doel is, blijkt “leven van de inkomsten van hun blog” een populaire keuze te zijn. Bijna 40% blogt om dat doel uiteindelijk te bereiken. Alleen zijn er maar weinig bloggers die de stap durven te zetten. Want ondanks de geldwens van de bloggers, is er amper 18% die een effectief een budget durft te vragen. De overige 76% vraagt enkel een gratis verblijf of product voor het schrijven van een blogpost. “Belgische bloggers zijn nog wat terughoudend. Ze moeten inzien dat een blogpost even lang leeft als een gewoon kranten- of magazineartikel en daardoor een grotere waarde heeft dan de meesten op dit moment denken”, verklaart Nicholas Montemaggi, Digital Marketing Manager van Emilia Romaga Tourist Office en één van de sprekers op Bloggers UTD – the travel gathering.
Sociale media als traffic generator: De waarde van een blogger wordt naast zijn of haar content, vooral bepaald door het aantal volgers en het aantal bezoeken op de blog per maand. Om dat getal steeds te blijven opkrikken, geeft 98% van de bloggers aan sociale media te gebruiken. “Gratis, en je kunt er op korte tijd veel mensen mee bereiken”, zegt Yentl Keuppens van lifestyleblog Just Yentl. Dat dat gratis gegeven erg belangrijk is, wordt ook duidelijk als je de andere manieren van traffic genereren bekijkt. E-mail marketing (31%), personal influencers (31%) en blogplatformen (28%) blijken vaak te worden gebruikt om een blog in de kijker te zetten. Aan de zijlijn kwam ook vaak SEO - search engine optimization - en WOM - word of mouth - naar boven. De betalende tool “promoted posts” op sociale media scoort daardoor iets lager (23%). Momenteel telt de grootste groep Belgische blogs (26%) tussen de 1000 en 5000 unieke bezoekers per maand. 18% van de Belgische reis- en lifestyleblogs heeft zelfs meer dan 15 000 bezoekers per maand.
Favoriete bestemmingen liggen in lijn van consumentenvoorkeuren. Aangezien de ondervraagde bloggers allemaal een travelsectie op hun blog hebben, werd ook naar hun favoriete bestemmingen gevraagd. Binnen Europa scoren vooral Italië (15%), Spanje (15%) en Frankrijk (6%) als landen en London (23%), Berlijn (14%) en Barcelona (13%) als citytrip erg hoog. Gaan ze iets verder op reis, dan reizen bloggers het liefst naar USA (14%), Thailand (10%) en Australië (7%), op vlak van citytrips kiezen ze dan ook niet toevallig voor New York (38%), Bangkok (5%) of Sydney (3%).
Om hun reizen te bespreken werken bloggers het vaakst samen met PR-bureaus (gemiddeld elke 2 – 3 maanden) en hotels (gemiddeld elke 6 maanden). Andere samenwerkingen worden op poten gezet met toeristische diensten (gemiddeld elk jaar), touroperators (zelden) en luchtvaartmaatschappijn (zelden). Het meest tevreden zijn bloggers van de diensten van PR-bureaus, gevolgd door de samenwerkingen met toeristische diensten en hotels. Omdat er nog maar zelden met touroperators of luchtvaartmaatschappijen gewerkt wordt, antwoordt het merendeel van de respondenten daar “neutraal”.
Bloggers UTD – the travel gathering was het begin van wat een jaarlijkse ontmoeting tussen Belgische bloggers en de toeristische sector moet worden. Telkens zal er voor een nieuwe, frisse invalshoek gekozen worden.