De Verenigde Naties hebben 20 mei uitgeroepen tot World Bee Day. Het is de Sloveense imkersbond die in 2018 hiertoe het initiatief heeft genomen. Men wil de aandacht vestigen op de bedreiging van de bijen en de gevolgen voor de mensheid. In Slovenië kan je een rondreis of een verblijf programmeren met als thema de bijenteelt. Komt tot rust tussen de bijen, geniet van een honing sauna of eet gewoon een lekker stukje honingcake.
De pionier van de moderne bijenkweek is de Sloveen Anton Jansa (1734-1773). Sloveense bijenkwekers vieren zijn geboortedag op 20 mei, vandaar de World Bee Day op deze feestdag. Slovenen zijn trots op hun bijenteelt en dit merk je in het dagdagelijkse leven, zo hard zelfs dat het ook in het toerisme niet kan ontbreken.
Bee Happy
Bijentoerisme is in Slovenië een unieke manier om via de bijenteelt ook de mooiste hoekjes van het land te ontdekken. Er worden verschillende georganiseerde bijenteelt-reizen aangeboden en de programma’s zijn veelzijdig.
Zo kan je het Museum van de Bijenteelt in Radovljica bezoeken. Rond het meer van Cerknica is er een Beekeeping Eucation Trail langs verschillende educatieve panelen. Je kan de honing proeven van de bijenhuizen langs de route. Ook een wandeling langs de Bela Krajina Beekeeping Education Trail in het Kolpa Regionaal Park is een aanrader. (www.authentic-routes.com/apiroutes).
Honing en wellness
Welzijn door bijen, dat is de essentie van het apitoerisme in Slovenië. Er zijn talloze api-arrangementen voor de versterking van lichaam en geest.
Laat je verwennen met bio-massage, honing-huidverzorging, honingbaden en kom tot rust tussen de bijen.Thermano Lasko Spa is een gereputeerd centrum voor honing wellness en in de kuuroorden van Topolsica, Banovici en Olimina word je verwend met honing massage. Wist je dat er ook honing sauna’s bestaan? Die vind je op verschillende plaatsen in de kuuroorden langs de Adriatische Zee, in het Karstgebied en de Sloveense Alpen (www.slovenia.info/spas).
Culinaire genoegens
De Sloveense bijenkwekers produceren smaakvolle honing, van bloemenhoning tot meer bittere kastanje- en pijnboomhoning. Maar de traditie van de bijenteelt komt ook terug in de verscheidenheid van de producten. Van het gele bijengoud wordt zelfs gebak, chocolade, bier en honing likeur gemaakt. Potica, een soort cake en het meest bekende Sloveense dessert, wordt ook soms met honing gevuld. Honing is trouwens een ingrediënt in talloze traditionele en moderne gerechten in de 24 Sloveense gastronomische regio’s.
Volkskunst
Tijdens je reis door Slovenië zal je geregeld kleine huisjes zien met aan de voorzijde beschilderde panelen.
Het zijn bijenwoningen en verspreid over het land staan er circa 18.000. De panelen tonen taferelen van het dagelijkse leven en de activiteiten op het land. Er zijn afbeeldingen van bijbelse taferelen of van figuren uit oude volksverhalen. Deze volkskunst bestaat al eeuwen en er is een museum waar je de mooiste bijenpanelen kan bewonderen, het Landbouwmuseum van Radovljica.
Viva Las Vegas: ontdek de Vegas modellen bij Marie's Corner
Marie's Corner en haute couture zitbanken, het is en blijft een liefdesverhaal. Het Belgische merk, bekend van de tailor made zitbank, haalt inspiratie uit onder meer de Verenigde Staten en benoemt modellen volgens grote Amerikaanse steden. Het meest recente model is de Vegas!
Vegas valt op door de gebogen lijnen en de retro chic look, een eerbetoon aan de dolle jaren 20 van de 19de eeuw. De echte Marie's Corner liefhebbers kiezen voor fluwelen stof en beukenhouten poten, een versie waarmee je zomaar eventjes Gatsby in je salon zou kunnen inbeelden!
Vegas is beschikbaar als fauteuil met armleuning (1 zitplaats) of als sofa (2 zitplaatsen). Fauteuil: vanaf 1.630€ - Sofa: vanaf 2.575€
Hunkemöller makes a global fashion statement by announcing the arrival of the new Global Design Director
Andrew Lane who has previously worked for Vera Wang, Donna Karen, Narcisco Rodriguez and Tommy Hilfiger, has been appointed as the new Global Design Director at Hunkemöller.
The word is out! The new Global Design Director of lingerie brand Hunkemöller has been announced: none other than Andrew Lane himself will be taking over the vacant position. The 41-year old Lane is definitely not a stranger within the fashion industry as he has previously worked for fashion houses such as Vera Wang, Donna Karen, Narcisco Rodriguez and Tommy Hilfiger. With his creative design and vast experience, Andrew will take Hunkemöller to a higher and even more fashionable level.
Andrew Lane “It’s an honour to start working for Hunkemöller in this new role.
This is a unique opportunity to share and apply my fashion knowledge for this remarkable brand. I think it is fantastic that Hunkemöller believes in designing products for everyone. Together we’ll be able to take Hunkemöller to a higher level with regard to inclusiveness, innovation and design, and to be able to offer all Shero’s with collections that will bring out true excitement and inspiration.”
CEO Philip Mountford has expressed great enthusiasm towards the arrival of Andrew Lane : “Andrew’s positive energy, creativity and experience in the fashion industry will strengthen the brand, the collection and the overall focus of the company. I’m looking forward to working closely together and to strengthen the design process with his fashion knowledge. His unique vision and fashion retail experience will take Hunkemöller from being known as a lingerie brand to becoming a global fashion brand.”
With over sixteen years of experience in the fashion industry at international level in New York and Tokyo among other places, Andrew will contribute to Hunkemöller's brand success with his enormous knowledge in the field of lingerie, swimwear, nightwear and women's fashion.
Andrew Lane will sit on the main Trading Board as of the 1st of May, 2019. His first collection will be available from this autumn / winter.
Nieuwe Frosch waterverzachter met aloe vera goed voor uw huid en voor de planeet'
Het merk Frosch, gespecialiseerd in ecologische onderhoudsproducten, breidt haar assortiment met aloë vera-producten, dat al bestond uit een afwasmiddel en een wasmiddel, nu uit met een wasverzachter. Een waar genot voor uw huid, en goed voor de planeet!
Om een assortiment hypoallergene producten te ontwikkelen die bovendien zorg dragen voor de gevoelige huid, is het niet meer dan logisch dat Frosch zijn ogen heeft gericht op aloë vera, een authentieke plant met een verzorgende werking die een fijne en natuurlijke geur afgeeft aan vaatwerk en linnen.
De wasverzachter met aloë vera verzacht het wasgoed en de huid en beperkt het risico op allergieën en huidirritaties. De formule combineert een kalmerende verzachtende werking met verzorgende en beschermende eigenschappen voor de gevoelige huid. Deze dermatologisch geteste formule bevat geen conserveringsmiddelen en is 100% veganistisch (bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong en is niet getest op dieren). De formule vertrekt van oppervlakte-actieve stoffen van plantaardige oorsprong en hernieuwbare grondstoffen met een hoge en snelle biologische afbreekbaarheid.
Omdat Frosch denkt aan de natuur en de gezondheid van de gebruikers, bevatten de producten geen schadelijke stoffen, dus geen fosfaten, fosforzuur, EDTA, pvc, formaldehyde, bleekwater, MIT, microplastics, ...
Aloë vera heeft verzachtende eigenschappen (maakt de huid zacht en week) en een diep hydraterende werking. Het houdt bovendien het natuurlijke evenwicht van de huid in stand dankzij haar pH-waarde die bijna gelijk is aan die van onze huid. De gel wordt vaak gebruikt in dermatologische toepassingen, cosmetica en huishoudelijke schoonmaakmiddelen, maar heeft ook een heilzame werking, bijvoorbeeld wanneer u het inneemt als sap of verwerkt in een gerecht.
Aloë vera is het aangewezen bestanddeel voor wasmiddelen en wasverzachters waar het via het wasgoed direct in contact komt met de huid en voor afwasmiddelen is het eveneens ideaal, want het beschermt de handen die meermaals het afwaswater in gaan. Niet alleen is aloë vera goed voor de huid, het is ook heel nuttig in reinigingsproducten, omdat het een natuurlijk antisepticum is met een bacteriedodende en schimmeldodende werking.
De filosofie van Frosch, een engagement voor de planeet dag in dag uit...
Frosch, een merk van de Duitse fabrikant Werner & Mertz GmbH, biedt een gamma van alternatieve huishoudproducten aan die niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook biologisch afbreekbaar. De productie is over de gehele lijn ecologisch en werkt uitsluitend met 100% hernieuwbare grondstoffen.
Het merk Frosch ontstond in Duitsland in 1986, in de naweeën van de ramp in Tsjernobyl. In 1990 kwam het merk naar België. Sindsdien werkt dit merk onophoudelijk aan een heel bijzondere filosofie: ecologie toegankelijk maken voor iedereen en natuurlijkere oplossingen op de markt brengen die zorg dragen voor onze gezondheid en het milieu, en toch zorgen dat de producten doen wat ze moeten doen.
Frosch-producten zijn snel biologisch afbreekbaar: binnen 28 dagen (getest volgens de beproevingsmethoden van het OESO). Bovendien zijn de flessen 100% recycleerbaar en ook zelf gemaakt van 100% gerecycleerd plastic. De meeste producten van Frosch hebben het Ecolabel, het Europese kwaliteitsmerk voor ecologische bedrijven. Met de merken Frosch en Rainett (in Frankrijk) is het bedrijf de Europese marktleider op de markt van ecologische reinigings- en onderhoudsproducten.
Amsterdam fashion label’s fragrance is designed as an alchemy
Amsterdam based fashion label Scotch & Soda is launching two new perfumes that draw on the brand’s love of authentic culture combined with its desire to hunt for the unexpected. This recipe for alchemy has resulted in scents that feel at once classic and new.
“The new Scotch & Soda perfumes for men and women typify our essence. A love of creating newness with classic elements. Of understanding the rules before you can break them. A story that is born of our heritage and from our Amsterdam-born curiosity in the world around us.” - Marlou van Engelen, Creative Director
The Scotch & Soda perfumes are issued in heavy-based glass flacons with clean, contemporary lines. The flacon finish is courtesy of a process custom-created for the brand, resulting in an elegant, hand-crafted feel. The feminine scent has a pale-rose colour, the men’s liquid a cognac-gold tint.
The two iconic scents are a result of a collaboration with Robertet Fragrance House. The much-loved fragrance creators worked with Scotch & Soda’s Creative Director, Marlou van Engelen, to exactify the scents’ blend of notes. The women’s edition comprises base notes of gaiac and sandal wood, top notes of bergamot and lemon with lotus and rose notes at its heart. For men, high notes of bergamot, cardamom and tarragon combined with the warmth of geranium, cashmere wood, nutmeg and vetiver. Tonka beans, musk and vanilla add comfort and softness.
The Scotch & Soda perfumes come in two sizes. The 40ml design retailing at €44,95 and the larger 90ml flacon at €74,95.
Scotch & Soda perfumes will be distributed through Scotch & Soda’s 150+ monobrand stores and 8000 points of sale worldwide.
LolaLiza lanceert campagne 'Celebrating Women since 2001'
5 power vrouwen, 5 inspirerende verhalen. LolaLiza: celebrating women since 2001. Met deze krachtige campagne zet LolaLiza dit seizoen de spotlight op de power van vrouwen.
Een voorzet in de campagne was de onthulling van de Women Empowering graffiti mural in het PAKT te Berchem op Internationale Vrouwendag. De jonge kunstenares Montana Engels koos er toen voor om 10 straffe madammen te vereeuwigen die andere vrouwen geraakt hebben, dingen in beweging hebben gezet en misschien zelfs voor een kentering in de geschiedenis zorgden.
Met de ‘Celebrating Women’ campagne die eind april van start gaat, zet LolaLiza 5 bijzondere vrouwen in de kijker die elk een heel ander verhaal hebben. Maar met de gemene deler dat ze andere vrouwen helpen én inspireren! Stuk voor stuk power ladies die negatieve ervaringen in het leven aangrepen om er een positief verhaal van te maken. Die geïnspireerd werden door anderen en tegelijkertijd zelf anderen inspireren.
Ontdek de vijf power ladies
Hannelore Vens (28) verloor haar beide benen toen ze viel, op het spoor terecht kwam en aangereden werd door een voorbijrijdende trein. Maar Hannelore gaf niet op, beklom de Machu Picchu en zwemt voor het Belgische paralympische team! Een echte power vrouw die zwaar verminkt werd maar elke dag de kracht vindt om het leven toe te lachen met alle ups en downs die daarbij komen.
Johanneke van Slooten koos ervoor om vrouwen uit verschillende probleemsituaties te helpen. Johanneke is oprichtster van de organisatie Cherut en KoffieKlap. Als organisatie werken zij met meisjes en vrouwen in de prostitutie, mensenhandel, gedwongen huwelijk, huiselijk geweld ... Die groep vrouwen willen ze ondersteunen zodat ze terug sterk kunnen staan. Ze gaan daarom de straat op in de prostitutiebuurten om contact op te bouwen met de vrouwen daar. Verder hebben ze ook een inloophuis waar iedereen welkom is. Je kan er in een familiale sfeer komen lunchen of deelnemen aan een brede waaier aan activiteiten zoals taalcoaching en jobtraining. Een echte inspirerende vrouw met een hart voor andere vrouwen!
Elke Jeurissen: Een vrouw die geïnspireerd werd om zelfstandige te worden en nu heel graag meer vrouwen aan de top wil zien. Elke Jeurissen wil andere vrouwen de steun en kracht bieden die ze nodig hebben om meer voor zichzelf op te komen, om het gezinsleven en hun carrières te combineren zonder hun vrijheden en rechten op te geven. Elke is oprichtster van een netwerk genaamd Straffe Madammen. Haar missie is om vrouwen zichtbaar te maken in de media, op congrespodia en in bedrijven. Ze doet dat vanuit haar eigen community, waar ze maandelijks bijeenkomsten organiseren zodat alle vrouwen kunnen samenwerken met andere leden. Ze hebben inspirerende rolmodellen die ze op het podium zetten en organiseren heel wat trainingen en workshops om vrouwen sneller te doen groeien, want er is veel te veel onontwikkeld vrouwelijk potentieel. Een echte ‘girl boss’!
Liesbeth Dillen: Jarenlang heeft ze over de hele wereld voor IKEA in een toppositie gewerkt, maar uiteindelijk opteerde ze voor een grondige carrièreswitch. Liesbeth Dillen kiest voor zelfstandig en onafhankelijk zijn, 2 normen die de klassieke waarden van de jaren ’80 doorbreken. Liesbeth eigende zich bij IKEA de pionierstaak toe om de vrouw op de kaart te zetten. Nadien is dat wereldwijd doorgetrokken. In 2007 heeft zij Ikea verlaten en is ze een eigen bedrijf begonnen, namelijk She works with women. Met dat bedrijf focussen ze zich op vrouwen in leidersposities.
Isabelle Vandevelde (Kina): Kina brak al een lans voor gekleurde vrouwen toen ze als eerste donkere model campagnes sierde in België. Bovendien richtte ze Cepia op, een organisatie die straatkinderen in Costa Rica educatie en onderdak biedt. Want de jongens en meisjes van nu zijn de mannen en vrouwen van de toekomst en Kina wil er alles aan doen om die toekomst mooi en hoopvol te maken.
Een ode aan powervrouwen
Klanten kunnen de verhalen van deze power ladies ontdekken op womenoflolaliza.com. Daarnaast krijgen ze de kans om een vrouw te nomineren die hen persoonlijk inspireert. Uit de inzendingen zal LolaLiza vijf dames uitkiezen om hen met vijf verschillende awards in de bloemetjes te zetten tijdens het grote Celebrating Women event op 28 mei die de campagne zal afsluiten.
'Celebrating Women' brand event
LolaLiza sluit de campagne af met een groots 'Celebrating Women' event op dinsdag 28 mei. De vijf powerladies zullen er hun ervaringen delen tijdens een panel discussie en op hun beurt de aanwezigen inspireren met hun levensverhaal. Verder reikt LolaLiza vijf awards uit aan inspirerende dames die door de klanten genomineerd werden. Het event zal ook tal van randactiviteiten aanbieden, van een runway show met net dat tikkeltje power extra tot het drukken van je eigen 'empowering' t-shirt.
Originele zomervakantie methet gezin: op ontdekkinsgreis naar Balimet een viermater
Stel je voor, een zomervakantie mét de kinderen aan boord van een authentieke viermaster van Star Clippers. Hijs de zeilen in Bali en zet koers naar de mooiste eilanden van Indonesië. Kies nu voor avontuur, cultuur en natuur voor het ganse gezin en profiteer van de speciale 50% korting voor kinderen tot en met 17 jaar.
Van alle cruisemaatschappijen is Star Clippers wellicht de meest eigenzinnige. De Zweedse eigenaar, gepassioneerd door de traditionele zeilvaart, heeft de mooiste en meest authentieke vier- en vijfmasters ter wereld. Het zijn moderne schepen met alle comfort, echter volledig gebaseerd op de zeilschepen van toen. Wordt er echt gezeild? Absoluut, zodra een schip het ruime sop kiest gaan de zeilen naar boven en kunnen de passagiers genieten van een unieke zeilervaring (zonder zeeziek te worden, alle schepen zijn uitgerust met stabilisatoren).
Het gelijknamige schip Star Clipper heeft deze zomer het gastvrije eiland Bali als thuishaven. Het is, van juni tot september, de vertrekbasis voor een opwindende exploratiereis langs de drie grote Indonesische eilanden, Bali, Lombok en Java.
Met zijn duizenden eilanden smeekt Indonesië om over het water ontdekt te worden, met Star Clippers natuurlijk. In plaats van gesukkel met bagage en transfers, of het nemen van gammele veerboten, brengt de kapitein u elke dag naar magische bestemmingen. De reisroutes zijn evenwichtig samengesteld, met een heerlijke mix van Indonesische cultuur en natuur. Bovendien biedt het schip heel wat sportieve mogelijkheden, zoals snorkelen en duiken, kajakken, zwemmen, mastklimmen (voor wie durft), en tot slot… zalig niets doen op exotische stranden en genieten van een leuke BBQ.
Enkele voorbeelden: Het mini-eiland Giligenteng met een paar authentieke, vredige vissersdorpjes en een prachtig strand. - De zwarte zandstranden van Lovina Beach, met het ultra-helder water en de kleurrijke traditionele vissersprauwen. - - Ga met de Zodiac (rubberboot) van het schip naar Gili Kadiz om te snorkelen bij het koraalrif. - Geniet van het een lokaal restaurant of het nachtleven in het bruisende Sengiggi, op Lombok. - Exploreer het Komodo Nationale Park op zoek naar de komodovaraan (nu het nog kan, want volgend jaar is het park gesloten). (deze uitstap is inbegrepen in de cruise met de oostelijke route) - Pink Beach of Pantai Merah is een van de zeven roze stranden op de planeet. Oorzaak is een micro-organisme. Het effect in combinatie met het azuurblauwe water is verbluffend.
De meeste cruises duren een week, en er is alternerend een westelijke en oostelijke route. Dat betekent dat twee cruises met elkaar kunnen gecombineerd worden of je de cruise gemakkelijk kan combineren met een pre of post cruise landprogramma. Er is ook een cruise van 10 en een van 11 nachten.
Promotie
Tijdens de periode van 22 juni tot eind september 2019 krijgen kinderen tot en met 17 jaar een korting van 50% op het cruisegedeelte.
Boek uw zomer 2020 Bali cruise aan boord van de Star Clipper voor 31 januari 2020 en geniet van een 10% vroegboekkorting. Programma op www.starclippers.com
Balade lanceert een nieuw platform, vol originele broodideeën, om thuis een échte Chef Boterham te worden.
Gezond of belegen, zoet of zout, de boterham heeft een prominente plaats in ons dagelijks leven. Uit onderzoek blijkt dat 7 op de 10 Belgen (Online enquête uitgevoerd door het onderzoeksbureau iVOX op vraag van Balade tussen 9 en 12 april 2019 bij 1.000 actieve Belgen die representatief zijn volgens geslacht, taal, leeftijd en opleidingsniveau.) minstens één keer per dag brood eten en dat maar liefst 1 op de 3 Belgen het zelfs bij verschillende maaltijden consumeert.
Het is dus niet altijd gemakkelijk om originele ideeën te vinden om uw favoriete boterham opnieuw te beleggen. Hiervoor bedacht Balade om een nieuw platform te lanceren, boordevol heerlijke recepten: Chef Boterham. Een sneetje brood, een lichte laag Balade boter, een paar goedgekozen ingrediënten, en genieten maar!
Herontdek de geweldige smaak van boter met Balade!
Charcuterie, kaas, groenten, alle voedingsmiddelen kunnen perfect gecombineerd worden met de knapperigheid van een mooi sneetje brood en de romigheid van Balade boter.
29% van de Belgen gebruikt goede boter als basis voor hun favoriete boterham. Dit betreft twee keer zoveel Walen als Vlamingen. Een zeer goede keuze, want boter heeft veel gezondheidsvoordelen. Het is een belangrijke bron aan vitamine A en een uitstekende antioxidant! Balade biedt een breed scala aan smakelijke boters, die het plezier van de natuur en goed eten combineren. Iets om de smaakpapillen van het hele gezin te verwennen!
De favoriete boterham van de Belgen?
Ook al is er keuze genoeg, kaas is de favoriete vulling voor de Belgen. 60% van de Belgen* vermeldt kaas in de top 3 van hun favoriete toppings. Chocoladepasta's hebben de voorkeur bij 36% van de min-30-jarigen.
WIST JE DAT?
Het gras dat de koeien eten, bepaalt de kleur en de smaak van de melk (en dus de boter) - Margarine is geen boter: boter wordt geproduceerd uit koemelk en margarine wordt gemaakt met plantaardige vetten, veel margarines bevatten ook palmolie - Echte boter is een bron aan vitamine A en D, essentieel voor de ogen, huid en darmen - De halfvolle boter van Balade bevat slechts de helft vet van een normale boter, maar is net zo lekker en gemakkelijk te smeren na het halen uit de koelkast - De boter van Balade is ook verkrijgbaar in twee lactosevrije varianten, zowel voor het smeren als koken
Een zomer vol evenementen in Koksijde-Oostduinkerke
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke maakt zich op voor een zomer vol evenementen. Naast jaarlijks terugkerende activiteiten en vaste waarden zijn er tal van nieuwe events. Leef je uit met LEGO® blokjes, loop mee met de Beach Run of zing mee met Milow tijdens the Night of the Proms Summer Edition.
Fun voor kids
Baaldje Kids, op 6 juli in St-Idesbald, is een kinderevenement vol toffe attracties. Het wordt een dag vol speelplezier en kinderen zijn de baas, in het speeldorp, op de klimmuur en de survivalbanen, op trampoline, hangbrug en space-bikes.
Koksijde bouwt met LEGO®, van 12 juli tot 25 augustus kunnen kinderen, in het Cultuurcentrum Casino, aan de slag met duizenden LEGO® blokjes. Met een ruimte van 800 m2 is er plaats genoeg om de coolste constructies te maken en de kleinsten kunnen zich uitleven in een aparte DUPLO®-zone.
Kijk omhoog
Beleef vuurwerk aan zee op 11 juli in Oostduinkerke met het muzikaal voorprogramma 'Ontpot', coverband van Nederlandstalige hits en op 21 juli in Koksijde. Ongetwijfeld de meest feestelijke vuurwerkavond gaat door op 17 augustus in St-Idesbald. Het begint met een massazangspektakel en terwijl iedereen nog aan het swingen is wordt een muzikaal vuurwerk afgestoken !
Het Benelux Open Aerobatic Championship, op 6 en 7 juli wordt er in Koksijde veel volk verwacht voor de Benelux Open Aerobatic Championship. Voor zij die de beste luchtacrobaten aan het werk willen zien is dit the place to be.
Sportief aan Zee
Zomertijd is buitentijd. Strand, duinen en bossen van Koksijde zijn de omgeving voor talloze sportieve evenementen.
Op 17 juli zijn alle joggers present op het strand van St-Idesbald voor de Beach Run, een fantastische strandloop voor jong en oud (5 of 10 km, voor kinderen 1 of 2 km).
Tennisliefhebbers verzamelen in Koksijde voor de Flanders Ladies Trophy Koksijde (5-11 augustus) en voor de Men’s Trophy Koksijde (12-18 augustus).
Al voor de twaalfde keer wordt de Toeristische Wandelzoektocht georganiseerd. Het parcours door de mooie Noordduinen is 6 km lang. Het is een leuke activiteit voor de ganse familie (elke dag tot 15 augustus).
Zingen en shoppen
Op 1 augustus vindt de allereerste Night of the Proms Summer Edition plaats. Op het programma staan bekende nummers uit het lichtklassieke genre, afgewisseld met pop- en rockmuziek. Het muziekfeest op het Kerkplein in Koksijde-Bad start om 20u30 met onder meer Gérard Lenorman, Milow en Lady Linn.
24 augustus wordt de hoogdag van de shopping. Je kan gezellig kuieren langs de winkelkraampjes, profiteren van de eerste solden en voor de kinderen wordt het een onvergetelijke ravotdag.
Zelfs een regendag is leuk
Het kan in de zomervakantie al eens een dagje minder goed weer zijn. Geen nood, als het regent dan is er in Koksijde-Oostduinkerke ook binnen van alles te doen en te beleven.
Bouwen voor de Eeuwigheid is een boeiende tentoonstelling in het Abdijmuseum Ten Duinen. Aan de hand van archeologische vondsten wordt de bouwgeschiedenis van de abdij verteld.
NAVIGO-Museum brengt het meeslepende verhaal over de Vlaamse vissersfamilies, de IJslandvaarders, de garnaalvissers te paard. Onvergetelijk zijn de huifkartochten die vanaf het museum vertrekken. Op 24 juli en 16 augustus kan je op pad gaan met de vissers, naar het strand waar je de robuuste paarden door de golven ziet zwoegen en achteraf kan je de heerlijke garnalen proeven. Elke zomerse vrijdagavond is er vanaf 18 u een folkloreavond op het museumplein.
Ook een bezoek aan het Paul Delvauxmuseum is een aanrader bij minder goed weer. Naast de vaste collectie is er jaarlijks een tijdelijke tentoonstelling.
Wie Kunstencentrum Ten Bogaerde zegt, heeft het natuurlijk over moderne en hedendaagse kunst. Bezoek de tijdelijke tentoonstelling Lijf en Beeld, In Dialoog met George Grard. Het gaat om jong, opkomend Belgisch kunsttalent, tot 22 september.
Voor informatie over alle evenementen in Koksijde-Oostduinkerke: www.visitkoksijde.be
Vergeet Ibiza, de Côte d’Azur en Knokke. De nieuwste hippe strandbars liggen aan de Atlantische Kust in de Vendée. Met meer dan 250 kilometer aan kustlijn en prachtige fijne zandstranden is er plaats genoeg voor hippe strandbars. Wij lijsten graag onze favorieten op:
Voor de sportievelingen en avonturiers :
La Cabane in Brem-sur-Mer: Geniet van de overheerlijke lokale oesters. Nadien kan je een kajaktochtje maken of stand up paddling op het kanalennetwerk rond de bar.
Bar de Sauveterre in Olonne-sur-Mer: Deze hippe strandbar ligt vlakbij het strand en directe toegang tot verschillende fietspaden. Het is ook een favoriet bij de lokale bevolking.
Le P'tit Bar in Les Sables-d'Olonne: De geschikte strandbar om met het gezin te genieten van een hapje of een drankje na een dag zandkastelen bouwen.
Bikini Beach in Les Sables-d'Olonne: Zin om rustig een cocktail te drinken of eerder zin in een feestje? Het kan hier allemaal en je mag gerust in bikini komen!
Théo Spot in Saint-Gilles-Croix-de-Vie: Deze strandbar met verhoogd terras is dé hotspot van Saint-Gilles-Croix-de-Vie. Kijk naar de flanerende mensen op de dijk of geniet van de zonsondergang.
Voor de gastronomen
La Plage op het strand van Veillon: Hier kan je lekker eten op het mooiste strand van de Vendée zoals ze het zelf noemen. En het is er inderdaad mooi...
Le Bac à Sable in Sables-d'Olonne : Een gastronomisch hoogstandje vlak bij het water. Het restaurant staat bekend om zijn verfijnde keuken.
Café del Mar in Saint-Jean-de-Monts: De ideale plaats op het strand voor wie rustig wil genieten van een heerlijke cocktail, lekkere aperitiefschotel, frisse ijscoupe en nog zoveel meer.
Voor meer informatie: www.vendee-tourisme.com
De Vendée ligt aan de Franse Atlantische kust en maakt deel uit van de regio Pays de la Loire. Het ligt op zo’n ongeveer 750 kilometer rijden van Brussel of je kan vliegen op de luchthaven van Nantes. De toeristische hoogtepunten van deze unieke vakantiebestemming zijn de 140km lange zandstranden en de prachtige eilanden. Het lichtglooiende binnenland is een paradijs voor fietsers die op hun reisroute kennismaken met architecturale juweeltjes en waardevol erfgoed. Voor de liefhebbers van watersport is De Vendée een trekpleister van formaat, zowel voor watersportliefhebbers als voor wie zich aangetrokken voelt tot magische, onbekende en verdoken plekjes. De Vendée is een fantastisch ontspanningsgebied, gezegend met zeer veel uren zon. (illustraties j gazeau)
Gloednieuw en Belgisch: Kambukka drinkflessen klaar om de wereld te veroveren
» Kambukka drinkflessen vanaf 1 juni te verkrijgen - » Lancering in meer dan 30 landen en 4 continenten - » Belgische revolutie in de drinkflessenindustrie
Op 1 juni wordt Kambukka - een nieuw Limburgs drinkflessenmerk - gelanceerd in België en meteen ook in o.a. China, het Verenigd Koninkrijk, Rusland, Nederland en zelfs Dubai. Een indrukwekkende opsomming voor een nieuw merk, maar de mensen erachter zijn dan ook ervaren rotten in het vak. Kambukka verlegt de grenzen van het huidige aanbod in een steeds groeiende markt van herbruikbare drinkflessen.
Kambukka creëert drinkflessen die slim in elkaar zitten. Denk: verschillende lids voor verschillende situaties en een Snapclean technologie (patent pending) om je fles of mug makkelijk te reinigen. Dankzij het Snapclean® systeem haal je het mechanisme in één keer uit je fles. Even knijpen en trekken, meer is er niet aan. Kambukka wil iedereen overtuigen dat een koffie- of theebeker en een waterfles meer kunnen zijn dan een dagelijks gebruiksobject. Het is een statement piece dat écht bij je persoonlijke levenstijl past.
Smart design voor warme en koude dranken
Kambukka maakt drinkflessen voor zowel koude als warme dranken. Het merk gelooft in smart design: van gebruiksgemak over premium look & feel tot storytelling. Er is aan elk detail gedacht: waterflessen worden gedoopt met een rivier- of meernaam, thermische flessen krijgen de naam van een vulkaan of berg.
Niets wordt zomaar geproduceerd, er is een fles voor iedereen en elke levensstijl: instagramwaardig design voor trendsetters maar ook sportieve oplossingen met een mannelijk design en flessen met een leuke tekening voor dorstige bengels.
Etna, een fotogenieke mug met 3 in 1 systeem
De thermische mug Etna is vernoemd naar de Italiaanse vulkaan. Een leuke knipoog naar wat de mug doet: warm vanbinnen, koud vanbuiten. De mug komt in tal van verschillende trendkleuren en twee formaten mét en zonder sleeve. Etna is uitgerust met een ‘3 in 1’-lid wat inhoudt dat de mug drie posities heeft.
3 in 1-lid
Locked position: om lekken tegen te gaan onderweg. Ideaal als de fles in je rugzak zit.
Push to drink: met één druk op de knop gaat de dop open. Dit vermijdt morsen als de mug ergens staat. Handig voor de klungelaars onder ons die hun koffiemok vaak omstoten.
Always open: de dop gaat volledig open zodat je de fles kan gebruiken als mok.
Reno, een stijlvolle drinkbeker met een twist
Reno is doelbewust in het leven geroepen voor de consument die een mooie én handige waterfles zoekt. Deze drinkbeker heeft leuke prints die telkens beperkt beschikbaar zijn. Zo wordt Reno een ware collectible.
De fles is uitgerust met een twist lid die je in twee delen kan losdraaien. Verwijder de dop om te drinken en het lid om makkelijk ijsblokjes toe te voegen of de fles te reinigen.
Wist je dat?
De waterflessen zijn vervaardigd uit Tritan. Hierdoor verkleurt de fles niet en houdt het geen geuren vast.
Alle flessen zijn BPA-vrij en zijn volledig veilig om uit te drinken.
Alle lids (5) van Kambukka zijn verwisselbaar, elke lid past dus op elke Kambukka-fles.
Drie van de vijf flessen zijn uitgerust met een Snapclean technologie: een onderdeel dat eenvoudig uit de dop van de fles geklikt kan worden. Op die manier kan de Kambukka-fles makkelijk gereinigd worden en blijft de fles hygiënisch. Dit onderdeel kan in de vaatwasser.
Alle modellen thermische flessen die Kambukka op 1 juni zal lanceren, zijn beschikbaar in meerdere kleuren, evenzo alle modellen waterflessen die eveneens op 1 juni worden gelanceerd.
Kambukka ontwerpt trendy drinkoplossingen voor actieve mensen die onderweg zijn. Onze klanten kiezen bewust voor flessen die passen bij hun actieve levensstijl en persoonlijkheid. Op die manier kunnen ze hun dorst naar meer uiten - meer avonturen, meer plezier, meer actie.
Kambukka-drinkware is 100% lekvrij en gemakkelijk uit elkaar te halen voor reiniging. Met tien jaar ervaring achter de rug, weten we precies hoe we aan de behoeften van verschillende soorten gebruikers over de hele wereld kunnen voldoen.