een maritieme, geometrische en oeroude collectie die uitnodigt om te ontsnappen
Deze winter neemt het merk Sosol and Sea je mee naar mediterrane kusten die door de geschiedenis en de zee zijn gevormd. Wat je mag verwachten? Collecties met namen van beroemde Tunesische plaatsen, bekend om de nuances van blauw, wit en oker, kleine kusthavens aan de Middellandse Zee en tijdloze verhalen.
"Sidi" waar het wit van de jasmijn danst met de intense blauwtinten van de zee, de gebouwen en de lucht.
"Korbous" waar het warme water de ruige, okerkleurige rotsen streelt, hier en daar omzoomd door eucalyptus.
"Carthago" waar de oude stenen van de Punische stad, die oude verhalen vertellen, overwoekerd zijn door gras en uitgesleten door het zout.
"Bizerte" met zijn oude straten die leiden naar de kleurrijke huizen van de kleine vissershaven... Het roze en beige van de muren van de oude stad bij zonsondergang en de witte bougainvilles.
Een collectie met een verfijnde mix van geometrische, etnische en oeroude vormen, vervaardigd uit messing, bedekt met 24-karaats goud en bezet met zand, planten, hars, landschapsjaspis, rhodoniet, papier, Afrikaanse amazoniet en natuurlijke parels...
Het merk wordt gekenmerkt door het feit dat elk stuk wordt gehamerd, wat doet denken aan de weerkaatsing van de zon op de kalme of woelige wateren van de wereldzeeën. Deze collectie neemt je mee op een reis doorheen de tijd in het noorden van Tunesië, de locatie waar de sieraden van het merk worden gemaakt en die de ontwerpster, dankzij haar regelmatige verblijven daar, graag deelt.
Sosol and Sea werd opgericht in 2016. Oprichtster en ontwerpster Solange Lecomte creëert halfedelstenensieraden, gehamerd en verguld met 24-karaats goud, en milieuvriendelijke kleding die zich aanpast aan de lichaamsvorm van elke vrouw die ze draagt (een uniek concept gelanceerd in 2021).
De ontwerpster wil haar klanten onderdompelen in een zintuiglijke en menselijke ontsnapping, geïnspireerd door kustgebieden, de ervaring tijdens haar reizen en het eeuwenoud Berbers vakmanschap van de ambachtslieden met wie ze samenwerkt. Meerdere details, heldere tinten, zonnestralen, vloeiende en sensuele vormen, alles gecombineerd met de vrouwelijke codes van de wereld. Sosol and Sea nodigt de amazones van de moderne tijd uit voor een innerlijke én uiterlijke reis, waar grenzen niet bestaan. Sosol and Sea is ook, en vooral, een strijd voor gelijkheid
Eind oktober opende het Belgische meubelmerk Juntoo de deuren van haar eenentwintigste showroom, en deze keer in Oostende. Op een aantrekkelijke locatie, gelegen tussen andere retailers, vinden bezoekers opnieuw een breed assortiment aan toegankelijke, modulaire designmeubelen. De volledig nieuwe showroom zet het vertrouwde Juntoo-concept voort.
20 jaar aan interieurervaring in 21 filialen
Op 31 oktober 2024 opende de nieuwe Juntoo Meubelen & Design-showroom zijn deuren in Oostende. Klanten vinden in het pand aan de Torhoutsesteenweg 1500 m² aan inspiratie en hedendaagse, modulaire meubelen die eenvoudig aan te passen zijn aan verschillende interieurstijlen en ruimtes.
Deze gloednieuwe showroom stelt tien verschillende, inspirerende leefwerelden voor, die harmonie in huis brengen. Elke leefwereld laat bezoekers laagdrempelig kennismaken met diverse stijlen en toont welke designmeubelen daarbij passen. Daarnaast maken bezoekers in de showroom ook kennis met stalen die de vernieuwende stoffencollectie toelichten. Net zoals in de andere showrooms kunnen klanten in Oostende rekenen op de deskundigheid en tips van Juntoo-adviseurs. De showroom in Oostende is zoals de andere locaties ook op zondag geopend.
Natural Touch
Juntoo Oostende is de nieuwste toevoeging aan het uitgebreide netwerk van Juntoo-showrooms en biedt bovendien een kijk op de nieuwe ‘Natural Touch’-collectie. Deze collectie, die het concept van ‘quiet luxury’ belichaamt, combineert strak minimalisme met natuurlijke materialen om een rustige en uitnodigende sfeer te creëren. Ontdek de nieuwe collectie in alle Juntoo-showrooms of op Juntoo.be.
Praktische info : Torhoutsesteenweg 676 - 8400 Oostende - www.juntoo.be
Een zintuiglijke reis door geurende kunst in Knokke-Heist
Van 25 oktober tot 19 januari neemt beeldend kunstenaar Peter de Cupere je mee op een unieke zintuiglijke ontdekkingsreis in Cultuurcentrum Scharpoord in Knokke-Heist. De kunstenaar, die wereldwijd erkend is als pionier in het gebruik van geur binnen de kunst, opent de deuren naar een fascinerend universum dat je laat stilstaan bij de kracht van geur. Na talloze exposities over de hele wereld, landt hij nu op Belgische bodem met één van zijn grootste solotentoonstellingen. Klaar om de magische wereld van de geurkunst zelf te ontdekken?
Scentopia: To smell a new world
In Scentopia presenteert Peter de Cupere utopische geurconcepten en artistieke vertalingen, doorweven met verrassende en poëtische geuren die de kijker uitdagen de realiteit op een nieuwe manier te ervaren. Geuren zijn hierbij krachtige metaforen voor onze manier van leven. De tentoonstelling toont op indringende wijze hoe klimaatverandering onze wereld zou kunnen beïnvloeden, zowel visueel als olfactorisch.
De tentoonstelling laat je stilstaan bij de vraag: "Ziet de toekomst er rooskleurig uit of is die eerder om je neus voor op te halen?". Met indrukwekkende geurinstallaties, maquettes, geurschilderijen, sculpturen en video's nodigt Peter de Cupere je uit om op poëtische en kritische wijze na te denken over alles wat we inademen. Naast gloednieuwe werken zie je ook een selectie van zijn internationaal geprezen oeuvre, waarin zijn liefde voor de natuur centraal staat. Scentopia belooft een boeiende ervaring te zijn voor jong en oud, met audioguides en het interactieve doeboekje voor kinderen.
Nocturnes : Wil je Scentopia in een unieke sfeer ontdekken? Bezoek de tentoonstelling dan tijdens de nocturnes op donderdag 7 november en dinsdag 10 december. Op deze avonden is de expo geopend tot 21 uur, zodat je in een bijzondere avondambiance de geurige wereld van Scentopia kunt ontdekken.
Een ervaring voor het hele gezin : Scentopia biedt verder ook een bijzondere gelegenheid voor gezinnen om samen te ontdekken en te leren. Met het doeboekje verkennen de kinderen het fascinerende universum van kunstenaar Peter de Cupere op een speelse manier. Gewapend met een interactief familieboekje gaan ze op avontuur langs diverse geurinstallaties, wat een unieke reis belooft te zijn vol verwondering en inspiratie.
Lezing: “Scentopia in context” =In het kader van Scentopia organiseert Cultuurcentrum Scharpoord op zaterdag 7 december om 20 uur de lezing “Scentopia in context". Dr. Caro Verbeek, kunsthistoricus, curator en universitair docent, gaat in gesprek met kunstenaar Peter de Cupere over olfactorische kunst - een kunstvorm die geur als medium gebruikt. Ze gaan dieper in op zijn werk, inspiratie en de tentoonstelling, maar ook op de toekomst van geur als medium en de opkomst van olfactorische kunstenaars. Verwacht je aan een inspirerend gesprek waarbij ook je neus alle aandacht krijgt, want naast een boeiende uitwisseling van gedachten zijn er ook diverse geuren te ruiken.
Mis ook deze buiteninstallaties niet : Voor de expo plaatst Peter de Cupere nog drie exclusieve kunstwerken in het openbaar domein van Knokke-Heist. Deze bijzondere creaties zijn ontworpen om voorbijgangers te verrassen en hen uit te nodigen de schoonheid en betekenis van geur zelf te ervaren.
SEA FLOWER I bij de ingang van Cultuurcentrum Scharpoord, is een mysterieuze zeeanemoonachtige sculptuur met een typisch Belgisch surrealistisch karakter. Deze sculptuur, geïnspireerd door onder andere zeeanemonen en koralen, nodigt voorbijgangers uit om de delicate geuren van onze Noordzee op een geheel nieuwe manier te ervaren.
SEA FLOWER II is te vinden op de Zeedijk-Albertstrand ter hoogte van het Grand Casino Knokke. De geurcompositie combineert zoete tonen van rode vruchten met een zilte ondertoon van Noordzeewier, wat verwijst naar de jeugdherinneringen van de Cupere aan het eten van frambozen op het strand.
PARFUMEZ VOTRE VIE, C’EST VOTRE CHOIX, geplaatst op het Lichttorenplein naast de dienst Toerisme, is een uitvergrote roze parfumfles met een diepere boodschap. De titel nodigt uit tot reflectie over de keuzes die we in ons leven maken en hoe we onze leefomgeving aangenamer kunnen maken, als een manier om deze te 'parfumeren'.
Bereikbaarheid: Gratis parking bij het cultuurcentrum - Openingsuren: Dagelijks geopend van 10 tot 18 uur - Gesloten op maandag (behalve tijdens schoolvakanties en op 11 november)
Prijs: € 10 / € 8 EDC-houder, leden Gezinsbond, lerarenkaart, groepstarief (+10 pers.), 18 - 26j / gratis voor -18 jaar en begeleider EDC-houder - Gidsbeurten: Elke zondagochtend gratis gidsbeurt om 10 uur - Gidsbeurten voor groepen (max. 15 pers) op aanvraag via scentopia@knokke-heist.be
Frederique Constant onthult een gedurfde nieuwe versie van haar karakteristieke model Classics Première: een zalmkleurige wijzerplaat, een primeur voor deze lijn, die op elegante wijze de traditie van horlogemakers belichaamt en tegelijkertijd een frisse wind laat waaien. Dit model, exclusief bedoeld voor de Europese markt, is verrijkt met verfijnde details, met een gepolijste roestvrijstalen kast en een diameter van 38,5 mm.
Wat kenmerkt een “classic”? Het vermogen om de tand des tijds te doorstaan zonder aan relevantie in te boeten. De normen van de horlogerie uit Genève, die meer dan twee eeuwen geleden werden vastgelegd, zijn in 2024 nog net zo relevant, met een subtiel aangepaste esthetiek en een precisie die past bij de vooruitgang van de 21e eeuw. Zoals de naam al doet vermoeden, bewaart de Classics Première de essentie van de horlogetraditie, maar dan in een vernieuwde versie met een nieuwe, direct in het oog springende kleur. De drie wijzers in het midden zweven over een zalmkleurige wijzerplaat, subtiel gezandstraald in het midden en versierd met toegepaste Arabische cijfers. Het geheel is gevat in een stalen kast van 38,5 mm en biedt een elegante, tijdloze look.
Wat betreft de mechaniek is de Classics Première geen lichtgewicht. Door de transparante achterzijde van de kast kunnen horlogeliefhebbers het FC-301 zelfopwindende kaliber bewonderen, met een gangreserve van 68 uur. Dit uurwerk, gebaseerd op een beproefde architectuur van La Joux-Perret, staat garant voor optimale precisie.
Exclusief ontworpen voor de Europese markt, is de nieuwe versie van de Classics Première gericht op liefhebbers van klassieke horloges met een voorliefde voor durf. Deze creatie van Frederique Constant combineert elegantie en functionaliteit, terwijl het trouw blijft aan de geest van de collectie. Het horloge wordt aangevuld door een bruine nubuck kalfslederen band met een reliëf krokodillenpatroon en witte stiksels, het toevoegen van een discrete touch van raffinement.
“Een creatief kerstpareltje”. Zo noemden de internationale jury Brno. De stad in het zuidoosten van Tsjechië is verkozen tot “European Capital of Christmas 2024”. Bezoekers kunnen op verschillende pleinen kerstmarkten verwachten, maar ook een versierde kersttram, een reuzenrad, een kerstdorp voor kinderen en talloze optredens.
Kersthoofdstad van Europa
De Zuid-Moravische stad Brno is uitgeroepen tot "Europese Kersthoofdstad 2024" in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. De prijzen voor de Europese Kersthoofdstad en de Europese Kerststad werden in 2017 ingesteld en kregen de bescherming van het Europees Parlement. De prijs werd uitgereikt vanwege een interessant programma voor jong en oud en doordat Brno zich inzet voor lokaliteit en solidariteit. Brno was de eerste plek in Tsjechië dat een systeem van retourverpakkingen voor kerstmarkten introduceerde. Het statiegeld krijgen bezoekers terug of er is de mogelijkheid om de retourbekers in te leveren bij de Donate a Cup-stand. Er zijn 18 goede doelen waar het statiegeld aan kan worden gedoneerd.
Advent in Brno
Vanaf 15 november zal Brno zich waden in kerstkleuren. De kerstmarkt op de Groentemarkt en het Moravische Plein worden op die dag feestelijk geopend met een optreden van de Tsjechische presentator en zanger Leoš Mareš. Een week later gaan ook de markten op het Vrijheidsplein en het Dominicaans Plein open. De binnenstad van Brno is dan tot en met 31 december doordrenkt met kerstsfeer. Op vrijdag 22 november om 17:00 wordt de kerstboom verlicht, met een combinatie van lichtshows, muziekuitvoeringen en videomapping. Een memorabel moment, want voor de honderdste keer wordt een kerstboom op het Vrijheidsplein geplaatst. Brno was de eerste Tsjechische stad waar de traditie begon om kerstbomen op pleinen te zetten.
Kerstmarkten in Brno
Na Praag heeft Brno de grootste kerstmarkt van Tsjechië. Je vindt ze op verschillende pleinen: Het Vrijheidsplein, de Groentemarkt, het Moravische Plein en het Dominicaans Plein. De kerstmarkten van Brno staan er voor meer dan een maand. Op de pleinen zijn ruim 240 kraampjes met ambachtslieden en non-profitorganisaties. Bezoekers kunnen kiezen uit verschillende zoete lekkernijen, lokale specialiteiten, de warme punch Turbomošt, mede en andere kerstlekkernijen. Voor gezinnen met kinderen is er een kinderdorp en zijn er veel gratis activiteiten en attracties. Bovendien is er een drieëndertig meter hoog reuzenrad, een kersttram, een grote ijsbaan en een audiovisuele expositie in de kelder van het Nieuwe Stadhuis. Alles wordt aangevuld met een rijk cultureel programma.
Feest comfortabel en stijlvol met Anita since 1886 en Rosa Faia
Met de nieuwe feestcollectie van Anita ontstaat de perfecte mix van comfort en verleiding. De lingerie voelt heerlijk zacht aan dankzij elastische materialen en straalt elegantie uit met verfijnde kant en sierlijke details. Het Duitse merk, bekend om zijn expertise in grotere cupmaten, biedt een pasvorm die natuurlijke vormen prachtig accentueert. Zorgeloos en vol zelfvertrouwen feestvieren in stijl wordt zo vanzelfsprekend.
Donkere winterkleuren in lingerie: elegantie voor feestelijke momenten
Met de winter in aantocht zijn diepe tinten als paars en zwart perfect om je lingerielade mee op te frissen, vooral tijdens de feestdagen. Deze luxekleuren stralen niet alleen elegantie uit, maar geven ook een subtiele boost aan je zelfvertrouwen, zelfs onder warme winterlagen. Of je nu je feestelijke outfit wilt afmaken of jezelf wilt verwennen met iets moois, deze rijke tinten laten je stralen op elk moment.
Licht en luxe
Naast de prachtige donkere kleuren biedt de feestcollectie ook betoverende lichte tinten zoals moonlight blue, crystal en rosewood. Deze kleuren brengen een frisse, romantische uitstraling die perfect is voor de feestelijke wintermaanden. De combinatie van deze lichte tinten met verfijnde kanten details zorgt voor een speelse en elegante look.
Een prachtige bh in lichtblauw met kanten afwerkingen of een elegante witte set voegt een vleugje luxe toe aan elke feestoutfit. Deze kleuren en materialen creëren een frisse uitstraling die ideaal is voor zowel een avond vol dansen als een intiem diner. Maak elk feest onvergetelijk met de charme van lichte kleuren en kanten lingerie!
Als de dagen korter worden en een koel zuchtje door de straten waait, verandert Bremen in een winterwonderland, dat met zijn kerstmarkt op het marktplein en de "Schlachte-Zauber" niet alleen harten verwarmt, maar ook de ogen doet stralen. Wie het liefst last-minute cadeaus koopt, vindt in de Bremer City zeker wat hij zoekt. Daarnaast zijn er thematische rondleidingen en belevenissen rond de kerstperiode.
Bremer kerstmarkt
De Bremer Weihnachtsmarkt is het glorieuze middelpunt van de festiviteiten. Van 25 november tot 23 december opent het zijn deuren en biedt bezoekers voorafgaand aan Kerstmis een unieke ervaring. Omringd door het historische decor van het Rathaus en Roland, dat op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, kunnen gasten een wandeling maken langs meer dan 170 kraampjes, die lokken met traditionele ambachten, zoete lekkernijen en warme dranken.
Schlachte-Zauber
Parallel aan de kerstmarkt in de binnenstad nodigt de historische boulevard langs de Weser van Bremen u uit voor de "Schlachte-Zauber". Zodra de zon ondergaat, worden de "Schlachte" en de talrijke houten hutten in blauw licht gedompeld. Echt magisch! Hier wacht de bezoekers een middeleeuwse markt met ambachtslieden, goochelaars en muzikanten, die de flair van lang vervlogen tijden doen herleven.
Kerstshopping
In Bremen wordt kerstshopping een genot. In de versierde winkelstraten en passages van de stad vindt u niet alleen het perfecte geschenk, maar ook de speciale flair die de adventstijd zo uniek maakt. Met uitgebreide openingstijden tijdens de kerstperiode zorgt Bremen voor een ontspannen winkelervaring en nodigt u uit om te flaneren en te blijven hangen.
Kerstbelevenissen
Bremen biedt ook buiten de markten een verscheidenheid aan kerstbelevenissen. Zo kunnen bezoekers de glazen peperkoekfabriek verkennen en zich laten betoveren door de zoete kunst van het peperkoek bakken. Dit is slechts een van de vele aanbiedingen die Bremen in de kerstperiode tot een reis voor de zintuigen maken.
Tijdens een kerstrondleiding, die inzicht geeft in de tradities en verhalen van de stad, kunnen de geheimen van Bremen worden ontdekt. Of het nu gaat om het verkennen van historische plaatsen of het bijwonen van een kerstsprookje – deze rondleidingen bieden een uniek perspectief en zijn een aanwinst voor elk bezoek aan Bremen tijdens de adventstijd.
Bremen is een Hanzestad aan de Wezer in het noorden van Duitsland. De stad heeft een eigen luchthaven en een zeer goede verbinding met het spoorwegnet. Vanuit Bruxelles-Midi is Bremen HBF per trein met slechts 1 stop binnen 5 uur te bereiken.
artisanaal bakken en restaurant-waardig brood voor de feestdagen
» BAKPROGRAMMA’S PROFI-BAKKEN EN PIZZAPLUS - » GRAND COMBI-STOOMOVEN - » RECEPTEN
Uitpakken met je bakkunsten voor de feesten? Dat kan met behulp van souschef V-ZUG. De innovatieve combi-stoomovens van het Zwitserse merk zijn niet alleen een plezier voor het oog, maar ook ware technologische hoogstandjes. Met het bakprogramma Profi-bakken serveer je moeiteloos vers brood bij de aperitief. Staan er grote gerechten op het menu met kerst of nieuwjaar? Het unieke formaat van de Grand-combistoomoven garandeert een ongeëvenaarde textuur en smaak, zelfs bij de grootste baksels. De geur van versgebakken brood en perfect gegaarde koekjes komt je al tegemoet.
Broodnodig bakken
Heerlijk knapperig, versgebakken brood op de feesttafel? Deze appetizer geeft jou en je gasten aan het begin van je feestmaal meteen een restaurantwaardig gevoel. Met de combi-stoomovens CombairSteamer en CombiSteamer van V-ZUG is dit slechts een kleine moeite. Het bakprogramma Profi-bakken is een functie die stoom en hete lucht combineert in vier standen: klassiek, bebloemd, bestreken en laten rijzen. De perfecte mix tussen hete lucht en stoom zorgt voor een zacht binnenste en een goudkleurig, krokant laagje aan de buitenkant. Zo tover je zelf zonder veel moeite heerlijk brood, bladerdeeg en brioches op tafel. Dit lekkers smaakt als vers van de bakker, geeft je diner meteen wat extra’s en wordt dankzij de combi-stoomovens zo eenvoudig als maar kan.
Groots voor je gasten
Ben je van plan om een groot feest te organiseren voor vrienden of familie? Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, toch? Koken voor een groot gezelschap kan soms chaotisch zijn en vraagt wat voorbereiding. Gelukkig kan de Grand-combistoomoven jouw bereidingen meteen al wat in de goede richting sturen. Met zijn strakke en tijdloze design, maar vooral ook grote formaat, is deze oven ongetwijfeld een meerwaarde in je keuken. Een grote kalkoen, volumineuze ovenschotel of talloze porties moelleux schuif je er zonder enig probleem in. Door de combi-stoomovenfuncties te gebruiken, kan je nog meer aan. Zo bak je ook moeiteloos groot gebak en baguettes. Je feestvoorbereidingen verliepen nog nooit zo zorgeloos.
De keuken van La Mamma
Zijn het eerder de klassieke ovens die jouw hart veroverd hebben? Dan is de PizzaPlus-functie ongetwijfeld het ontdekken waard. Zoals de naam het al doet vermoeden, is deze ontworpen om heerlijke pizza’s te bereiden, maar ook ander brood en gebak dat hoge baktemperaturen vereist. Deze functie is een pro in krokante bodems, smaakvolle naan of heerlijk bruin, kneedvrij brood. De combinatie van hete lucht en onderwarmte tovert jouw hartige quiches, flammkuchen of fruittaartjes om tot onvergetelijke gerechten. Wat zet jij op je feestmenu? www.vzug.com
RIVA EN BANG & OLUFSEN INTRODUCEREN EXCLUSIEVE RIVA EDITION LUIDSPREKERS EN CREËREN EEN NIEUWE DIMENSIE VAN GELUID AAN BOORD
Het partnerschap tussen Riva en Bang & Olufsen viert vakmanschap, design en innovatie door een nieuwe zintuiglijke ervaring te bieden met twee baanbrekende producten voor geluidsinstallaties aan boord: de Beosound A5- en Beosound 2 Riva Edition-luidsprekers. Het wereldberoemde scheepswerfmerk en het toonaangevende merk in luxe audio blazen nieuw leven in een productlijn met een nautische twist, ontworpen om de soundtrack te leveren voor elke reis op zee. Op het snijvlak van Deens vakmanschap en Italiaanse expertise brengen de Beosound A5- en Beosound 2 Riva Edition-luidsprekers perfectie in elke golf.
De combinatie van hoogwaardige materialen, zoals mahonie, esdoorn en aluminium, belichaamt de essentie van beide merken. De Beosound A5 is een draagbaar kunstwerk van marineblauw aluminium, omhuld met een verfijnde mahonie- en esdoornfineer. De vergrendelingspennen op de scharnieren van het aluminium handvat springen eruit in aquamarijnblauw en zijn met laser gegraveerd met het Bang & Olufsen-logo, wat voor nautische verfijning zorgt op elk dek. De luidspreker wordt afgewerkt in Bang & Olufsen's beroemde fabriek in Struer, Denemarken, terwijl het houten luidsprekerrooster handgemaakt wordt door de meestervaklieden van Riva in Sarnico.
De Beosound A5 beschikt over 360 graden geluidsspreiding en uitstekende geluidskwaliteit. De luidspreker is ook Cradle to Cradle Certified®, wat het engagement voor duurzaamheid benadrukt. Bang & Olufsen’s RoomSense-functie past het geluid aan elke ruimte aan voor altijd kristalheldere, meeslepende klanken.
Met tot wel 12 uur batterijduur en ingebouwde draadloze oplaadmogelijkheden, plus IP65 waterbestendigheid, is de Beosound A5 de perfecte metgezel voor onafgebroken muziek aan boord, bij het zwembad of als stijlvolle aanvulling op elk interieur. Deze luidspreker is bovendien ontworpen om lang mee te gaan, dankzij de mogelijkheid om individuele onderdelen eenvoudig te vervangen en nieuwe software-updates over de tijd.
De Beosound 2 is een triomf van vakmanschap en geluid, waarbij elk detail een verhaal van perfectie vertelt: de massieve aluminium luidspreker is dubbel geanodiseerd in marineblauw voordat de iconische lijnen van het rooster nauwkeurig worden gefreesd; het zwevende bedieningswiel is voorzien van Riva’s kenmerkende aquamarijnblauwe lijn. De Beosound 2 levert een echt krachtige geluidsprestatie dankzij Bang & Olufsen's Acoustic Lens Technology in de conische luidsprekerbehuizing, die een 360 graden geluidservaring creëert. Gebruikers kunnen met een enkele aanraking door nummers bladeren, en het wielinterface maakt het mogelijk om het geluid in elke richting te sturen. Elegant en krachtig, de producten van Bang & Olufsen en Riva zijn unieke kunstwerken om naar te luisteren en te ervaren, waarbij elk detail de perfectie weerspiegelt die alleen twee iconische merken kunnen bereiken. Van high-performance jachten tot high-fidelity luidsprekers, elk element is ontworpen met oog voor doel, kracht en finesse.
De Beosound A5- en Beosound 2 Riva Edition zijn vanaf 24 oktober beschikbaar op de websites van Riva Boutique en Bang & Olufsen, voor respectievelijk € 2.400 en € 5.000.
Met de Dag van de Duurzaamheid op 10 oktober achter de rug, laten Floris van Bommel en Kingdom of Wow opnieuw zien dat ze zich volledig inzetten voor een duurzame toekomst. Floris van Bommel gaat dit winterseizoen voor de vierde keer in zee met het Nederlandse sloffen- en espadrillemerk Kingdom of Wow. Floris van Bommel staat bekend om zijn innovatieve ontwerpen en het streven naar duurzame productiemethoden, waardoor elk paar schoenen niet alleen een statement is, maar ook een bewuste keuze. Het resultaat van deze samenwerking is daar een mooi voorbeeld van, met prachtige, handgemaakte sloffen, verkrijgbaar in zes stijlvolle kleuren. De sloffen zijn met de hand gehaakt van schapenwol uit Nieuw-Zeeland en bieden uitzonderlijk comfort dankzij een suède loopzool, die zorgt voor extra zachtheid en luxe. Ideaal om je voeten warm te houden tijdens de komende koude wintermaanden.
Extra focus op duurzaamheid
De samenwerking tussen Floris van Bommel en Kingdom of Wow is een perfecte match, met gemeenschappelijke waarden als kwaliteit, vakmanschap en een grote passie voor duurzaamheid. Beide merken delen de overtuiging dat mode niet alleen stijlvol, maar ook verantwoord moet zijn. Kingdom of Wow produceert de sloffen op een zo duurzaam mogelijke wijze in haar eigen faciliteit in Siem Reap, Cambodja. De werknemers genieten van een gezonde en veilige werkomgeving en ontvangen een eerlijk salaris, met extra voordelen zoals verzekeringen en gratis maaltijden. Het merk maakt voornamelijk gebruik van biologisch afbreekbare materialen en compenseert de ecologische impact van productie en transport door de regenwouden van Zuidwest-Cambodja te beschermen via Wildlife Alliance.
WIJ ZIJN PRO. KLEURRIJK. INCLUSIEF. VEGAN. NYX PROFESSIONAL MAKEUP, NIEUW BIJ KRUIDVAT!
NYX Professional Makeup is een merk uit Los Angeles, ontstaan in 1999 en staat voor het aanbieden van make-up van professionele kwaliteit, voor toegankelijke prijzen. Sinds kort is NYX Professional Makeup ook beschikbaar bij Kruidvat België, in 83 winkels om precies te zijn.
In de week van 11 november zullen we de lancering vieren. Het thema van deze lancering is “WIJ ZIJN PRO. KLEURRIJK. INCLUSIEF. VEGAN. NYX PROFESSIONAL MAKEUP, NIEUW BIJ KRUIDVAT!”.
Daarin zitten alle merkwaarden van NYX Professional Makeup: professionele formules, professionele artistry, in veel diverse kleuren, voor iedereen, alle leeftijden, genders, religies, alle walks of life: IEDEREEN is welkom in onze community!
In 10 winkels zullen we één zaterdag twee visagisten voorzien voor gratis touch-ups en tips+tricks, want PRO ARTISTRY zit in ons DNA! Dat zijn de volgende winkels op de volgende dagen:
Op zaterdag 15 november tussen 10.00 en 17.00 in deze winkels: Antwerpen Meir - Oostende - Sint Niklaas - Gent Veldstraat - Aalst
Op zaterdag 22 november 2024, tussen 10:00 en 17:00 in deze winkels: Kortrijk - Antwerpen Keyserlei - Hasselt - Leuven Jodenstraat - Wijnegem
Balloon World Adventure opende zijn deuren op het Rogierplein in Brussel op 28 oktober, en biedt gezinnen en entertainmentliefhebbers een ongekende reis door enkele van de mooiste door de mens gecreëerde wonderen. Gepresenteerd door Exhibition Hub en Fever, biedt deze meeslepende ervaring verbluffende replica's van iconische wereldmonumenten zoals de Kettingbrug, de Eiffeltoren, de Sfinx van Gizeh, het Vrijheidsbeeld en de Toren van Pisa, allemaal gemaakt van meer dan 500.000 ballonnen. Ontworpen door de Nederlandse kunstenaar Guido Verhoef, is dit tijdelijke en unieke evenement bovendien milieuvriendelijk opgezet.
ONTDEK EEN WARE SPROOKJESWERELD
“We hebben een echte sprookjeswereld gebouwd waarmee we de bezoekers een ervaring willen bieden die hun kijk verandert. Bovendien spelen kinderen een belangrijke rol in het concept. Balloon World Adventure omvat namelijk een honderden vierkante meter grote ruimte waar ze hun creativiteit de vrije loop kunnen laten”, zegt Guido Verhoef, de wereldberoemde Nederlandse ballonkunstenaar die aan de basis ligt van deze buitengewone tentoonstelling.
Balloon World Adventure is meer dan 2000 vierkante meter groot en nodigt bezoekers uit voor een onvergetelijke reis langs de wereldwonderen van vijf verschillende continenten. Een doolhof van meer dan 190.000 ballonnen leidt de bezoekers langs de Egyptische piramiden en de tempels van de Maya’s doorheen een unieke, immersieve belevenis.
EEN GEZAMENLIJKE CREATIE MET HELPENDE HANDEN UIT HEEL DE WERELD
Dit monumentale event is het werk van bijna 100 vrijwilligers, die er de voorbije twee weken onvermoeibaar aan hebben gewerkt. Ballonkunstenaars uit liefst achttien verschillende landen hebben hun schouders gezet onder dit bijzondere project. Onder leiding van Guido Verhoef en bekende kunstenaars zoals Rie Hosokai (Japan), Marie Dadow (VS) en Jiang Peng Zhen (China) werden de ballonnen zorgvuldig opgeblazen, gevouwen en geassembleerd tot complexe sculpturen.
ORKESTMEESTER GUIDO VERHOEF
Guido Verhoef (Nederland) studeerde aan de European School for Performing Arts en is sinds 1991 actief als ballonkunstenaar, designer, trainer en bedenker van grootschalige ballonevenementen en - projecten. Als producer organiseerde hij de allereerste internationale ballonnenmodeshows van Europa (België, 2006), Azië (China, 2007) en de Verenigde Staten (Las Vegas, 2008). Bovendien mocht hij tal van bekroningen in ontvangst nemen, zoals European Balloon Artist of the Year, de eerste prijs op Large Sculpture-wedstrijden in Europa en de Verenigde Staten en drie Life Time Achievement Awards voor zijn inzet voor de internationale ballonsector.
Guido heeft zich ook altijd geïnteresseerd voor de combinatie van verschillende kunstvormen en de samenwerking met heel diverse kunstenaars, choreografen, musici en regisseurs. Samen met wereldkampioene bodypainting Bella Volen heeft hij Paintloons opgericht, waarbij ballonnen worden gecombineerd met kunst en bodypainting. Met de in sculpturen gespecialiseerde kunstenares Hester Oerlemans werkte hij in Berlijn en Arnhem aan bijzonder succesvolle projecten zoals ‘Blobs’ en ‘Designer Chairs’ in het kader van kunstmanifestaties in Nederland en Duitsland.
EEN DUURZAAM EN MILIEUVRIENDELIJK AVONTUUR
Tijdens de volledige duur van het evenement zorgen deskundige professionals ervoor dat de sculpturen in onberispelijke staat blijven, zodat ze er net zo indrukwekkend blijven uitzien als bij hun onthulling. Het engagement van de organisatoren op het vlak van duurzaamheid wordt kracht bijgezet door het gebruik van milieuvriendelijke materialen en kadert binnen de wereldwijde trend om de hele evenementsector milieuvriendelijker te maken.
Guido Verhoef: “Vandaag worden ballonnen vaak geassocieerd met vervuiling, zeker wanneer ze zomaar worden opgelaten en niemand weet waar ze belanden. Met Balloon World Adventure willen we aantonen dat het ook mogelijk is om met ballonnen op verantwoorde manier kunst te maken. Al onze ballonnen zijn gemaakt van 100% biologisch afbreekbaar natuurrubber. Op die manier bestaat onze tentoonstelling eigenlijk voor 95% uit lucht en voor 5% uit milieuvriendelijke materialen. We vinden het ook belangrijk om onze ecologische voetafdruk te beperken na afloop van Balloon World Adventure. Zo passen alle ballonnen van de tentoonstelling in een tiental grote vuilniszakken.”
Balloon World Adventure belooft bezoekers van elke leeftijd een fascinerende ervaring. Of ze nu genieten van de bijzonder complexe balloncreaties of wegdromen bij de indrukwekkende toeristische trekpleisters, iedereen is verzekerd van een onvergetelijke ervaring.
Tickets zijn verkrijgbaar op https://balloonworld-adventure.com en op de website en app van Fever.
Locatie: Metro Rogier, Brussel, Rogierplein, 1000 Brussel
Openingsuren : De tentoonstelling is meerdere dagen per week open (meer informatie op de website van Fever) - Duur van het bezoek : 60 - 80 minuten - Prijs : Vanaf € 12 voor volwassenen – geen minimumleeftijd. Speciale toegang voor personen met beperkte mobiliteit via de parking.
Arte’s Pampas-collectie ontdekt de verfijning van Zuid-Amerika
» PAMPAS COLLECTIE
Stap binnen in de serene pracht van Zuid-Amerika met Arte’s nieuwste wandbekledingcollectie, geïnspireerd door de adembenemende Pampas-regio. Deze collectie brengt de ruige schoonheid van dit uitgestrekte landschap tot leven in een reeks ontwerpen die natuurlijke materialen, organische texturen en geweven plantenvezels centraal stellen.
Geweven plantenvezels : De Pampas, een uitgestrekte grasvlakte die delen van Argentinië, Uruguay en het zuidelijkste puntje van Brazilië omvat, vormt de inspiratiebron voor deze collectie. Het landschap, met zijn weidse vergezichten en natuurlijke eenvoud, komt prachtig tot uiting in een selectie van geweven plantenvezels. Elk ontwerp straalt de ongefilterde schoonheid van de natuur uit en nodigt je uit om je te omringen met de harmonie van het Zuid-Amerikaanse landschap.
Een vleugje luxe en karakter : Het Cupula dessin ontleent zijn naam aan het Spaanse woord voor koepel en weerspiegelt de elegantie en verfijning van het ontwerp. De uitstraling van ruw linnen is onmiskenbaar; de typische onregelmatigheden blijven zichtbaar in de tekening, wat bijdraagt aan een authentieke en organische uitstraling. Cupula is verkrijgbaar in 4 kleurvariaties.
Een spel van tinten en texturen : Het Matiz dessin is een verfijnde interpretatie van geweven bananenschors, waarbij de subtiele kleurschakeringen centraal staan. De naam, afgeleid van het Spaanse woord voor tint, weerspiegelt de nuance in kleur die deze wandbekleding een levendige maar natuurlijke uitstraling geeft. De kleine knoopjes en oneffenheden, karakteristiek voor grasweefsels, versterken de authentieke look van dit ontwerp. Matiz is verkrijgbaar in 13 kleurvariaties.
Gekleurde spikkels : De Motas muurbekleding biedt een unieke vinylinterpretatie van geweven vezels van de pijlwortelplant, waarbij de kenmerkende gekleurde spikkeltjes direct in het oog springen. Deze ‘motas’ – het Spaanse woord voor spikkels – voegen een speelse, maar realistische dimensie toe aan het ontwerp. De losjes verweven vezels versterken het natuurlijke en ongedwongen karakter van dit dessin. Motas is verkrijgbaar in 18 kleurvariaties.
Subtiele balans : Het Sombra dessin brengt de verfijning van fijn geweven hennep in het interieur. Dit dessin straalt rust en harmonie uit, waarbij de subtiele knoopjes en onregelmatigheden zorgen voor een authentiek, natuurlijk gevoel. De gebalanceerde textuur maakt van Sombra een perfecte keuze voor wie een serene en ingetogen sfeer wil creëren. Sombra is verkrijgbaar in 11 kleurvariaties.
Op zoek naar mannenlaarzen die alles behalve saai zijn? De suède laarzen van Floris van Bommel bieden de perfecte mix van vakmanschap en eigenzinnigheid. Deze laarzen stralen klassieke elegantie uit, maar altijd met die speelse twist waar het Nederlandse merk om bekendstaat. Met een verfijnde afwerking zijn ze niet alleen stijlvol, maar ook gemaakt om de winterkou te trotseren. Een must-have voor elke schoenenkast!
Het zachte suède van deze Floris van Bommel-laarzen straalt luxe uit en wordt met de tijd alleen maar karaktervoller. De stevige zolen bieden grip en comfort, vooral bij minder gunstig weer, wat zorgt voor de nodige functionaliteit. Het draait bij het Nederlands schoenmerk niet alleen om de looks! Of je nu door de stad slentert of een wandeling maakt in een landelijke omgeving, deze laarzen passen moeiteloos in elke setting.
8 november is het officiële begin van het feestseizoen in Designer Outlet Roermond, net over de grens in Nederlands Limburg. Dit jaar wordt extra magisch, want Designer Outlet Roermond en de Efteling bundelen de krachten voor een onvergetelijk eindejaar. Op vrijdag 8 november start Pardoes uit de Efteling, samen met andere bewoners van het sprookjesachtige attractiepark, een feestelijke parade waarbij hij met een sierlijke zwaai van zijn twinkeltoorts alle lampjes in de kerstboom in het centre één voor één doet branden. Bewonder vanaf 17.30 uur de parade in het centre en ontdek bij de grote kerstboom de spectaculaire licht- en lasershow in Efteling-thema. Als klap op de vuurpijl wordt het lichtjesparadijs tijdens deze feestelijke opening afgesloten met vuurwerk. Na de feestelijke aftrap in Designer Outlet Roermond zullen enkele Efteling-bewoners zoals Roodkapje, Elf uit Droomvlucht, Ruiter Thomas en Assepoester ook de binnenstad van Roermond bezoeken. De meet & greet zal aansluitend plaatsvinden op de Markt in Roermond van 19.15 tot 20 uur.
Sprookjesachtig winkelen
Ontmoet en begroet Pardoes de Tovernar dit eindejaar alle weekenden en tijdens de kerstvakantie tussen 11 en 17 uur bij de kerstboom nabij het reuzenrad in Designer Outlet Roermond. Ben je er op een doordeweekse dag? Stap dan in de iconische rode schoenen van Pardoes voor de XL-letters en maak een sfeervolle selfie. De herkenbare Efteling-paddenstoelen bij de ingang, de welbekende parkmuziek én de tovertwinkels die de gevels van de winkels sieren, zorgen voor nóg meer winterse sferen en extra magie tijdens je dagje uit in Designer Outlet Roermond met Efteling-thema. Daarnaast is er dagelijks ieder halfuur een betoverende Efteling-lichtshow te bewonderen vanaf 16.30 uur bij de grote kerstboom en het reuzenrad in het centre. Winkelen wordt op deze manier een feestelijk sprookje voor iedereen die zich weer even kind wil voelen.
Designer Outlet Roermond biedt meer dan 200 designermerken, van high-end luxelabels zoals Gucci, Prada en Burberry tot populaire merken zoals Tommy Hilfiger, Levi’s en Isabel Marant. Het hele jaar door kun je er shoppen met kortingen tot 70% op de retailprijs. Onlangs opende Alexander McQueen hier zijn allereerste outletwinkel van de Benelux. Diverse services, zoals Premium Parking dicht bij de hoofdingang en Personal Shopping met adviesgesprekken en persoonlijke styling, zorgen voor een aangenaam en makkelijk bezoek.
Designer Outlet Roermond ligt op een uurtje rijden van Hasselt en beschikt over tal van bars en restaurants (Wagamama, Starbucks, La Place…), een ruime parkeerplaats met elektrische laadpalen, en een overdekte kinderspeeltuin. Via een wandeltunnel is het center verbonden met het stadscentrum, ideaal voor een gecombineerd bezoek aan de pittoreske binnenstad. Adres: Stadsweide 2, Roermond (Nederland) - www.designeroutletroermond.com
Spookspektakel vol duistere wendingen vanaf 31 oktober
Op de plek waar voorheen het iconische Spookslot stond is vanaf morgen, donderdag 31 oktober, Efteling-attractie Danse Macabre te bezoeken. Het ritsysteem van Danse Macabre is nog nergens ter wereld gebouwd en maakt zijn debuut in het Nederlandse attractiepark. Vandaag werd het nieuwe themagebied met bijbehorende attractie gepresenteerd aan de pers en genodigden. Aansluitend mochten 600 gelukkige prijswinnaars als eersten het griezeligste stukje Efteling beleven. De populaire winactie had ruim 250.000 inschrijvingen. Danse Macabre is vanaf morgen geopend voor alle Efteling-bezoekers.
Danse Macabre is een spookspektakel vol duistere wendingen die bezoekers laat dansen op de muziek van het gelijknamige muziekstuk. Op een grote draaischijf van 18 meter doorsnee, met daarop 6 kleinere draaischijven, staan 6 koorbanken waarin in totaal 108 bezoekers kunnen plaatsnemen. De grote draaischijf zal stijgen, kantelen en dalen, en als een munt ronddraaien voordat deze plat valt. De verwachte capaciteit is 1.253 personen per uur. Danse Macabre is onderdeel van een compleet nieuw themagebied. De omgeving is een mysterieus decor waarin het 20 meter hoge attractiegebouw meteen de aandacht vangt. Het themagebied met horeca, retail en bijpassend entertainment vormt het griezeligste stukje Efteling. Voor de attractie geldt een adviesleeftijd van 8 jaar en een vereiste lichaamslengte van minimaal 1,20 meter. De muziek werd opgenomen in Malmedy met het grootste orkest ooit in de Efteling-geschiedenis, bestaande uit 75 Belgische musici.
Koen Sanders, Directeur Product, Markt en Imago: “Danse Macabre is uniek in de branche. Nog nergens ter wereld is dit ritsysteem te beleven. In combinatie met de spookachtige showbeleving kunnen Efteling-bezoekers bij ons griezelen als nooit te voren. Natuurlijk op een Eftelingse manier waarbij het verhaal van het hele themagebied centraal staat. Zo’n 500 collega’s hebben maandenlang hard gewerkt om deze uitzonderlijke attractie neer te zetten en ik ben onwijs trots op het eindresultaat.”
Jeroen Verheij, Hoofdontwerper: “Het is de eerste keer dat we bij de Efteling in één keer een compleet nieuw themagebied realiseren en dus naast een grote attractie, ook meteen horeca en retail toevoegen. Het hele themagebied is met groot respect voor en geïnspireerd op het iconische gebouw van het Spookslot vormgegeven. Ik ben trots dat mijn tekeningen door alle vakkundige betrokkenen zo prachtig tot leven zijn gekomen. Efteling-bezoekers - die het durven natuurlijk – worden bij Danse Macabre compleet ondergedompeld in een griezelige wereld.”
Toegankelijkheid
Bij de ontwikkeling van Danse Macabre heeft toegankelijkheid veel aandacht gehad. Bezoekers met een beperking kunnen de attractie zoveel mogelijk samen met hun gezelschap beleven. De ‘wachtreis’, een wachtrij vol beleving, kan door een geheel gezelschap worden ervaren, ongeacht wel of geen beperking. Afhankelijk van de behoefte van de bezoeker en soort van beperking, is de attractie wel of niet geheel toegankelijk. Er is een zeer passend alternatief beschikbaar, waarbij alle zintuigen worden geprikkeld door beeld, geluid en diverse show-effecten, zodat bezoekers na de beleving ervaringen kunnen delen.
Dries Criel heeft met trots zijn nieuwe showroom, The Vault, geopend in het hart van Antwerpen. Deze ruimte vertegenwoordigt niet alleen de essentie van zijn werk als fine jewelry designer, maar biedt ook een plek waar kunst, design en accessoires samenkomen in een zorgvuldig gecureerde omgeving.
Gevestigd binnen de historische muren van het voormalige Bestelkantoor van de Staatsspoorwegen, belichaamt deze locatie een nieuwe periode voor het merk. The Vault combineert traditie en moderniteit met een moeiteloze charme, en weerspiegelt de kernwaarden van de juwelen die er worden tentoongesteld. Deze unieke showroom werd ontworpen door de bekroonde Belgische architect Glenn Sestig, wiens visie het rijke Belgische vakmanschap eer aandoet.
"Met de opening van The Vault wil ik mijn visie op design verder uitbouwen en presenteren," aldus Dries Criel. "Het is een plek waar creativiteit tot leven komt, waar gesprekken worden geïnspireerd, en waar zowel mijn ontwerpen als kunst als design een centrale rol spelen."
De showroom is vormgegeven in Dries Criel's kenmerkende grijs- en groentinten, die een eigentijdse en toch warme sfeer creëren waarin bezoekers worden ondergedompeld in een zorgvuldig gecreëerde ruimte. Elk detail is met precisie samengesteld, van hoogwaardige materialen tot vakmanschap van de bovenste plank, waarmee elke hoek van The Vault de kracht van de juwelen fluistert.
Het interieur is volledig ingericht met Belgisch design en toont werken van onder meer Ann Demeulemeester voor Serax. De showroom biedt bovendien exclusieve zitplaatsen met groene banken van Sofie & Alexander en natuurlijke houten krukjes van Elias Van Orshaegen. Verder zijn er inspirerende kunstwerken aanwezig die de collecties versterken, zoals stukken van de Belgische kunstenaar Renato Nicolodi (vertegenwoordigd door Axel Vervoordt), tekeningen van decor- en kostuumontwerpen voor het Ballet Russes van Leon Bakst, iconische foto's van Mapplethorpe en Egyptisch geïnspireerde schetsen van Piranesi.
Groene accenten worden toegevoegd met vintage jade-objecten en Japanse porseleinen stukken, wat een rustgevende natuurlijke balans biedt naast de modernistische elementen in de showroom. De inrichting is een reflectie van Dries Criel's waardering voor materialen van topkwaliteit en een onberispelijk oog voor detail, wat The Vault een ruimte maakt waar design en vakmanschap hand in hand gaan.
Met The Vault als nieuwe thuisbasis zet Dries Criel zijn reis voort en versterkt hij zijn positie als vooraanstaand ontwerper in zowel Antwerpen als internationaal. Dit project weerspiegelt zijn toewijding aan innovatie, creativiteit en de Belgische traditie van vakmanschap, en biedt een platform waar design en kunst in harmonie samenkomen
Eén van de meest duurzame distributiecentra van Europa.
Na drie jaar bouwen opent WELEDA de deuren van haar innovatieve Cradle Campus. Volledig gebouwd van hout en klei, aangestuurd door zonne-energie en geothermische energie. 100% emissievrij. De Cradle Campus is één van de meest duurzame distributiecentra in Europa. Met de campus laat WELEDA zien hoe circulariteit, duurzaamheid en biodiversiteit nieuwe kansen bieden voor de economie.
Koploper in duurzaamheid
Stel je voor: je stapt binnen in één van de meest duurzame distributiecentra van Europa. Meer dan 72.000m2, gebouwd van lokaal geproduceerd hout en stampleem. Aangestuurd door zonne-energie en geothermische energie. Zonder emissies. Met de Cradle Campus verstevigt WELEDA haar rol als koploper in duurzaamheid op ecologisch, economisch en sociaal vlak. WELEDA geeft met het unieke distributiecentrum terug aan de natuur. En zo zet het cosmeticamerk de nieuwe standaard.
Tot 10.000 bestellingen per dag
De WELEDA Cradle Campus vind je in Schwäbisch Gmünd in Zuid-Duitsland. Het distributiecentrum brengt hiermee zes locaties van haar internationale verkooplogistiek samen in één hub. Vanuit de Cradle Campus worden dagelijks tot 10.000 bestellingen naar 47 landen – wereldwijd – verzonden. Door het gebruik van aangestampte aardwanden worden alle cosmetica- en zelfzorgproducten geborgen op de juiste temperatuur, zónder kunstmatige airconditioning.
Verantwoorde groei : Al meer dan 100 jaar is duurzaamheid één van de belangrijkste pijlers van WELEDA. Daan Zeelt, Managing Director WELEDA Benelux, vertelt: “De Cradle Campus is gebouwd volgens de hoogste normen van duurzaamheid. Met de campus doen we méér voor mens en planeet. Want de planeet beschermen wordt alleen maar belangrijker. En dat vraagt nieuwe manieren van denken en doen. De Cradle Campus geeft terug aan de natuur. Met geothermische energie en zonnepanelen wekken we meer energie op dan we verbruiken. Zo laten we zien dat groei en duurzaamheid hand in hand gaan. Ook hopen we andere bedrijven te inspireren om voor verantwoorde groei te kiezen.”
Award-winning architectuur : De Cradle Campus trekt ook de aandacht van architecten. Zo heeft de campus nu al diverse prijzen gewonnen voor duurzame architectuur. Zoals de prestigieuze Polis Award 2024 in de categorie ‘Ecological Reality’ en de Iconic Award van de German Design Counsil. Naast het ontwerp, wordt ook vol lof gesproken over het ecosysteem dat de Cradle Campus heeft hersteld. Zo vind je rondom de campus onder andere boomgaardweiden met wild fruit. De voorheen agrarische monocultuur toverde WELEDA om in een bloeiend, biodivers landschap. De WELEDA Cradle Campus is ontwikkeld en gebouwd door de landschapsarchitecten van de Michelgroup en Büro Hink. Illustraties: michelgroup
MSC World America: innvatieve bar- en loungeconcepten
18 bars en lounges aan boord, met als hoogtepunt een nieuwe sportbar en comedyclub. - Een microbrouwerij met exclusieve nieuwe bieren, speciaal ontwikkeld voor Amerikaanse smaakvoorkeuren, inclusief opties voor bourbonliefhebbers en een gin-bar met 20 verschillende ambachtelijke gins. - Sweet Temptations in een nieuw jasje: een "must taste" snoepsalon dat al je zoete verlangens vervult.
MSC World America vaart in april naar Miami en introduceert een gloednieuwe sportbar, comedyclubconcepten, en verbeterde bar- en loungeopties. Daarnaast biedt het schip een vernieuwde versie van Sweet Temptations, die de culinaire en drinkervaringen aan boord naar een hoger niveau tillen.
MSC World America markeert een belangrijke evolutie van het succesvolle World Class-platform van de cruisemaatschappij en luidt een nieuw tijdperk in voor cruisereizen, met vernieuwde locaties en concepten die specifiek zijn afgestemd op de Amerikaanse markt. Dit vlaggenschip is tevens het eerste schip met zeven unieke wijken, ontworpen om gasten van alle leeftijden de mogelijkheid te geven hun eigen vakantieavontuur te kiezen en optimaal te genieten van hun tijd aan boord.
Bernhard Stacher, SVP Shipboard Hospitality Operations, MSC Cruises, zegt: “Op MSC World America wachten gasten nieuwe ervaringen. Voor de bars, lounges en eetgelegenheden hebben we ons best gedaan om iets unieks te creëren op dit baanbrekende schip. Voor het eerst bij MSC Cruises introduceren we twee gloednieuwe loungeconcepten: de All-Stars Sports Bar, die een authentieke game-day sfeer combineert met all-American gerechten en barspellen, en The Loft, een multifunctionele ruimte voor comedy, karaoke en meer. Daarnaast hebben we het drankmenu op het hele schip vernieuwd, met luxe cocktails, een uitgebreider aanbod aan bourbons, Amerikaanse bieren en ambachtelijke gin van lokale distilleerderijen, zodat gasten voor elke gelegenheid het perfecte drankje kunnen vinden.”
BARS & LOUNGES
Aan boord ontdekken gasten tal van nieuwe en heringerichte ruimtes om te ontspannen, te genieten van het adembenemende uitzicht of een show bij te wonen, terwijl ze genieten van een warme koffie of een verfrissende cocktail:
NIEUW! All-Stars Sports Bar: In de Promenade van MSC World America brengt de All-Stars Sports Bar elke dag de opwinding van een wedstrijddag. Gasten kunnen samen met vrienden en familie genieten van een drankje terwijl ze een wedstrijd kijken, vergezeld van klassiek Amerikaans comfortfood dat nergens anders op het schip verkrijgbaar is. Deze levendige, bruisende ruimte biedt kenmerkende sportbarspellen zoals interactief darten, digitaal sjoelen en tafelvoetbal. Het hoogtepunt is het ruime terras met een ongeëvenaard uitzicht op de oceaan—perfect voor wanneer de spanning van die laatste touchdown te groot wordt.
NIEUW! The Loft: Gasten kunnen lachen, zingen en dansen in deze nieuwe, alleen voor volwassenen bestemde multifunctionele ruimte. Met levendige comedyshows, duellerende piano’s en klassieke karaoke-avonden biedt The Loft een verfijnde en intieme sfeer. Gelegen in de wijk Terraces, omringd door diverse bars en restaurants, is het de ideale plek om door te feesten tot in de vroege uurtjes, met entertainment dat tot ver na middernacht doorgaat.
• Elixir – Mixology Bar: Elixir is dé plek voor stijlvolle, smaakvolle cocktails, waar mixologen handgemaakte drankjes creëren met verfrissende Fever Tree mixers en verse ingrediënten. Oorspronkelijk geïntroduceerd op MSC World Europa, maakt Elixir nu zijn debuut op de Amerikaanse markt, met een nieuwe focus op bourbon en bourbon-cocktails, naast een breed scala aan andere sterke dranken. Gasten kunnen in de wijk Terraces genieten van een drankje voor het diner terwijl ze de golven bewonderen, of nippen aan een slaapmutsje.
• Masters of the Seas: Deze kenmerkende pub in Britse stijl bevindt zich in het hart van het Terraces-district van MSC World America en biedt een levendige, warme sfeer om te genieten van livemuziek en drankjes. De pub beschikt over MSC Cruises' tweede volwaardige microbrouwerij op zee, met een nieuw assortiment van kenmerkende bieren, ontwikkeld door brouwmeester Teo Musso van Baladin Brewery. Dit assortiment omvat een Amerikaans lite bier, een IPA en een pilsener, allemaal gebrouwen met ontzilt zeewater. De recepten zijn speciaal afgestemd op de Amerikaanse smaakpapillen en bevatten Amerikaanse hop. Daarnaast kunnen gasten die op zoek zijn naar de authentieke smaak van Miami kiezen voor bieren van de beroemde brouwerij La Tropicale uit Zuid-Florida.
• The Gin Project: Deze bar is een toevluchtsoord voor gin-liefhebbers en biedt 20 ambachtelijke gins van Amerikaanse en Canadese distilleerderijen, aangevuld met een zorgvuldig samengestelde selectie internationale favorieten en een menu van klassieke botanische cocktails, bereid door deskundige gin-tenders in het Terraces-district. Gasten kunnen hun gin-tender vragen om hen te verrassen met fruitige, bloemige of citrusachtige smaken. Bovendien staat er een vintage Crawley's shaker klaar, zodat ze hun eigen botanische cocktails kunnen shaken.
• Coffee Emporium: Een strak en modern koffiehuis dat de droom is van elke koffiekenner. Het biedt een aantal van de beste koffiebonen ter wereld en een selectie zet- en serveerstijlen, waaronder Frans, Italiaans, Turks en Marokkaans.
LEKKERE ZOETIGHEDEN
MSC World America richt zich op zoetekauwen, of ze nu van avontuurlijke nieuwe smaken houden of van rijke, klassieke smaken:
• VERBETERD! Sweet Temptations: Na de lovende kritieken aan boord van MSC World Europa komt Sweet Temptations naar MSC World America met een frisse nieuwe look en een nog indrukwekkendere selectie zoetwarenwonderen. In het hart van het Promenade-district zorgen de felle kleuren en leuke activiteiten van Sweet Temptations ervoor dat iedereen zich als een kind in een snoepwinkel voelt. Ze serveren handgemaakte crazy-shakes, Venchi chocolade pick 'n' mix, gelato naast een zelfvoorzienende frozen yogurt bar, ijsrepen om zelf te maken, warme crêpes en wafels, donuts en een verscheidenheid aan snoepgoed.
• Jean Philippe Chocolat & Café: Dit chocoladeparadijs is niet voor niets een vaste waarde aan boord van veel schepen van MSC Cruises. Gasten kunnen genieten van de ontspannen sfeer, exquise snoepjes proeven en hun eigen chocoladerepen maken van de bekroonde Franse chocolatier en patissier Jean-Philippe Maury.
MSC World America gaat in april 2025 van start en vaart het eerste seizoen vanuit PortMiami in het Caribisch gebied. Tijdens de route wordt een stop gemaakt bij Ocean Cay MSC Marine Reserve, het privé-eiland van de cruisemaatschappij op de Bahama's.
Naoto Fukasawa ontwerpt SodaStream-toestel met naadloos design en perfecte bruiservaring. SodaStream lanceert een nieuw state-of-the-art bruiswatertoestel. Enso is ontworpen door de beroemde Japanse designer Naoto Fukasawa. Het heeft een elegante en strakke look, met een roestvrijstalen buitenkant en metalen accenten op de fles. Ontwikkeld voor mensen die zowel functionaliteit als esthetiek erg op prijs stellen. SodaStream enso is vanaf 4 november verkrijgbaar.
Fukasawa's invloed is zichtbaar in elk detail van de enso. Het combineert naadloos eersteklas design met geavanceerde technologie. Het hoogkwalitatief roestvrijstalen oppervlak straalt duurzaamheid uit, terwijl functionele elementen een vleugje verfijning toevoegen. De nieuwste bruiswatermaker beschikt ook over een snel aan te sluiten systeem met inschuifbare CO2-cilinder en een bijpassende herbruikbare fles. Opvallende kenmerken zijn de unieke SodaStream snap-and-lock technologie voor het makkelijk plaatsen van de fles. De roestvrijstalen fles van 1 liter is niet alleen vaatwasmachinebestendig en BPA-vrij, maar ook voorzien van een afneembare bodem die grondige reiniging mogelijk maakt voor een perfecte hygiëne. Deze blikvanger is een must-have voor iedereen die op zoek is naar een hoogstaand en minimalistisch ontwerp voor de perfecte drinkervaring.
“Met enso worden nut en schoonheid één. We vinden een nieuwe levensstijl uit en kunnen voortaan op elk moment genieten van het drankje dat we willen. Dit toestel verandert ons leven”, aldus Naoto Fukasawa.
Door voor de enso te kiezen, dragen consumenten ook actief bij aan de missie van SodaStream om plastic afval voor eenmalig gebruik te verminderen. Elk gezin met een SodaStream bespaart tot duizenden wegwerpflessen die op de vuilnisbelt belanden. De verpakking van het merk werd onlangs gecertificeerd door de Forest Stewardship Council, wat een belangrijke mijlpaal betekent in SodaStreams inzet voor het behoud van bossen en biodiversiteit.
Johan Schepers, general manager SodaStream Benelux: “Enso doet design en functionaliteit in elkaar overvloeien en zorgt ervoor dat iedereen zijn of haar eigen wereld op sprankelende wijze kan creëren.”
SodaStream enso is vanaf 4 november verkrijgbaar voor een premium prijs van 239,99 euro.