Naoto Fukasawa ontwerpt SodaStream-toestel met naadloos design en perfecte bruiservaring. SodaStream lanceert een nieuw state-of-the-art bruiswatertoestel. Enso is ontworpen door de beroemde Japanse designer Naoto Fukasawa. Het heeft een elegante en strakke look, met een roestvrijstalen buitenkant en metalen accenten op de fles. Ontwikkeld voor mensen die zowel functionaliteit als esthetiek erg op prijs stellen. SodaStream enso is vanaf 4 november verkrijgbaar.
Fukasawa's invloed is zichtbaar in elk detail van de enso. Het combineert naadloos eersteklas design met geavanceerde technologie. Het hoogkwalitatief roestvrijstalen oppervlak straalt duurzaamheid uit, terwijl functionele elementen een vleugje verfijning toevoegen. De nieuwste bruiswatermaker beschikt ook over een snel aan te sluiten systeem met inschuifbare CO2-cilinder en een bijpassende herbruikbare fles. Opvallende kenmerken zijn de unieke SodaStream snap-and-lock technologie voor het makkelijk plaatsen van de fles. De roestvrijstalen fles van 1 liter is niet alleen vaatwasmachinebestendig en BPA-vrij, maar ook voorzien van een afneembare bodem die grondige reiniging mogelijk maakt voor een perfecte hygiëne. Deze blikvanger is een must-have voor iedereen die op zoek is naar een hoogstaand en minimalistisch ontwerp voor de perfecte drinkervaring.
“Met enso worden nut en schoonheid één. We vinden een nieuwe levensstijl uit en kunnen voortaan op elk moment genieten van het drankje dat we willen. Dit toestel verandert ons leven”, aldus Naoto Fukasawa.
Door voor de enso te kiezen, dragen consumenten ook actief bij aan de missie van SodaStream om plastic afval voor eenmalig gebruik te verminderen. Elk gezin met een SodaStream bespaart tot duizenden wegwerpflessen die op de vuilnisbelt belanden. De verpakking van het merk werd onlangs gecertificeerd door de Forest Stewardship Council, wat een belangrijke mijlpaal betekent in SodaStreams inzet voor het behoud van bossen en biodiversiteit.
Johan Schepers, general manager SodaStream Benelux: “Enso doet design en functionaliteit in elkaar overvloeien en zorgt ervoor dat iedereen zijn of haar eigen wereld op sprankelende wijze kan creëren.”
SodaStream enso is vanaf 4 november verkrijgbaar voor een premium prijs van 239,99 euro.
Schouwen-Duiveland lanceert nieuwe 'van haven tot haven' -fietsroute
Het Zeeuwse eiland Schouwen-Duiveland heeft recent een nieuwe, interactieve fietsroute gelanceerd. Tijdens de route fiets je van haven naar haven en ontdek je hoe land en water op Schouwen-Duiveland onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Beklim de Plompe Toren en hoor het verhaal over de verdronken dorpen, bezoek het Watersnoodmuseum met persoonlijke verhalen over de Watersnoodramp van 1953 en ga met je verrekijker op zoek naar zeehonden en bruinvissen in Nationaal Park Oosterschelde. Met een lengte van 93 kilometer is deze fietsroute de ideale manier om al het moois te ontdekken dat Schouwen-Duiveland te bieden heeft. Je kiest zelf waar je de route start en kunt deze eenvoudig opsplitsen over meerdere dagen voor extra fietsplezier. Zo geniet je niet enkel van de indrukwekkende natuur, maar ontdek je ook de rijke maritieme geschiedenis die het eiland zo bijzonder maakt.
Ontdek het verhaal van elke haven
De Van Haven tot Haven fietsroute is gebaseerd op zeven havens op het eiland, die elk hun eigen verhaal vertellen. Bij elke haven kun je op meerdere manieren meer te weten komen over de omgeving. Zo kun je lezen over de rijke geschiedenis van de haven, luisteren naar persoonlijke verhalen van lokale boegbeelden en video's bekijken die je aanzetten om de omgeving verder te verkennen. Deze interactieve elementen brengen de havens tot leven en nodigen je uit om Schouwen-Duiveland vanuit verschillende perspectieven te ontdekken.
Een tocht door de tijd: Maritieme geschiedenis in elke trap. De fietsroute leidt je door Zierikzee, een van de best bewaarde historische steden van Nederland en de maritieme trots van Schouwen-Duiveland. Terwijl je door het eeuwenoude centrum fietst, lijkt de geschiedenis onder je banden tot leven te komen. De indrukwekkende Sint-Lievensmonstertoren, de oude stadspoorten en de ruim 500 monumenten vertellen het verhaal van een stad die ooit floreerde door handel en scheepvaart. Maar het maritieme verleden van Schouwen-Duiveland beperkt zich niet alleen tot Zierikzee. De route neemt je ook mee naar andere karakteristieke havenplaatsjes zoals Brouwershaven en Bruinisse, waar de visserij nog steeds een belangrijke rol speelt. In Bruinisse, bekend om zijn mosselvisserij, kun je letterlijk de smaak van de zee ervaren. Een gekookte portie mosselen is de perfecte manier om even op krachten te komen en te genieten van de sfeer van dit authentieke vissersdorp.
Fietsvriendelijke infrastructuur : Een van de grootste voordelen van fietsen op Schouwen-Duiveland is de uitstekende infrastructuur. De Van Haven tot Haven route is goed bewegwijzerd en leidt je over rustige dijkwegen, waar je fietst op de grens van land en water. De relatief vlakke wegen maken het een toegankelijke route voor fietsers van alle niveaus. Bovendien zijn er onderweg talloze plekken om even te stoppen voor een hapje of een drankje, of gewoon om te genieten van het uitzicht.
Van Haven tot Haven: Voor jong en oud : De Van Haven tot Haven fietsroute is ideaal voor iedereen die op zoek is naar een gevarieerde fietstocht vol natuur, cultuur, en geschiedenis. Of je nu een fanatieke fietser bent die graag lange afstanden aflegt of een gezin dat op zoek is naar een ontspannen dagje uit. Met een totale lengte van ongeveer 93 kilometer is de tocht voor ervaren fietsers goed te doen in één dag, maar voor wie het liever wat rustiger aan doet is het ook een optie om de route op te splitsen in meerdere etappes en tussendoor te genieten van alles wat het eiland te bieden heeft. Voor een overnachting kun je terecht bij het luxueuze Hotel Mondragon in Zierikzee of het charmante familiehotel Hotel Bom in Burgh-Haamstede. Wie dichter bij de kust wil verblijven, kan kiezen voor Strandpark de Zeeuwse Kust in Renesse of Summio Parc Port Greve in Den Osse. Voor een rustieke ervaring midden in de natuur is Boerenrustcamping de Kermisrose in Nieuwerkerk een ideale keuze.
Meer inspiratie voor je verblijf op Schouwen-Duiveland
Naast de verschillende fietsroutes heeft Schouwen-Duiveland nog veel meer te bieden voor een onvergetelijk verblijf. Bezoek bijvoorbeeld het uitgestrekte strand en de onbebouwde kust van Renesse, waar je kunt genieten van zon, zee en watersport. Strijk daarna neer bij Strandclub Horizon voor een heerlijke maaltijd met uitzicht op zee. Voor natuurliefhebbers is een bezoek aan de Boswachterij Westerschouwen, het grootste bos van Zeeland, een aanrader. Hier kun je heerlijk wandelen, mountainbiken of zelfs wilde herten spotten. Cultuurliefhebbers kunnen hun hart ophalen in het historische stadje Brouwershaven en culinair genieten bij Restaurant La Plaisanterie. Of maak een uitstap naar Zierikzee, waar je bij Restaurant Cristó kunt dineren na een dag de rijke geschiedenis van de stad te hebben ontdekt. Verder kun je ook een uitstap maken naar Burgh-Haamstede, waar de imposante Plompe Toren een schitterend uitzicht biedt over de Oosterschelde. Breng voor meer informatie een bezoek aan de website van Schouwen-Duiveland.
December komt eraan! Een tijd vol warmte, gezelligheid en betekenisvolle momenten. Het is de periode waarin we elkaar verwennen met cadeaus en waar samenzijn rond een feestelijk gedekte en lekker gevulde tafel centraal staat. Mepal helpt je deze magische momenten nog mooier te maken, met stijlvolle en duurzame producten die zowel in de keuken als onder de kerstboom schitteren. Van praktische hulp in de keuken tot persoonlijke geschenken, Mepal schittert zowel in de keuken als onder de kerstboom.
EasyClip: feestelijke maaltijden zonder verspilling
Die met zorg bereide ovenschotel bereid en serveer je de komende feestdagen in de stijlvolle glazen EasyClip vershouddozen van Mepal. Wanneer het feest ten einde loopt en er restjes overblijven, klik je eenvoudig het deksel erop en bewaar je alles stijlvol voor de volgende dag. Of geef wat restjes mee aan je tafelgasten in hun favoriete kunststoffen EasyClip, een origineel, lekker én persoonlijk cadeau. Zo zijn jullie meteen klaar voor een ontspannen tweede kerstdag zonder extra kookwerk – en geef je voedselverspilling geen kans.
De EasyClip vershouddozen zijn bovendien niet alleen handig tijdens het diner. Denk aan die vriend of nicht, die altijd nieuwe recepten uitprobeert. Verras hen dit jaar met een setje stijlvolle bewaardozen, waarin ze hun culinaire creaties kunnen presenteren én bewaren. Een cadeau dat zowel praktisch als stijlvol is, dat perfect past bij de feestdagen, maar ook de rest van het jaar bruikbaar is.
Mepal Insulated: geef een dosis warmte cadeau
Er is iets bijzonders aan een warme drank op een koude winterdag. Het is alsof je een klein moment van troost in je handen houdt. Open je Mepal isoleerfles of -beker en schenk jezelf een dampende kop thee of soep in. Puur genieten! Of je nu onderweg bent naar het werk of plezier beleeft tijdens een gezellige winterwandeling, de stijlvolle isoleerflessen en -bekers van Mepal houden je altijd warm, zowel letterlijk als figuurlijk.
Op zoek naar een cadeau voor die vriendin die het altijd koud heeft? Of die collega die niet zonder haar dagelijkse kopje warme thee kan? Geef hen dit jaar een gepersonaliseerde Ellipse Insulated beker cadeau en ze zullen bij elke slok aan jou denken. Zorg en liefde vanop afstand.
Mepal combineert stijl en duurzaamheid met echte functionaliteit. Het is een cadeau voor jezelf én voor iemand anders, niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door.
Praktische info
De Mepal EasyClip bestaat in verschillende formaten en materialen, prijzen variëren van 7,99 euro per stuk tot 58,97 euro voor een set. De Ellipse Insulated prijzen variëren van 12,99 euro tot 37,99 euro. Voor meer informatie over onze producten en
Ontdek de lopifit, ontspan in een kruidentempel en verblijf in een authentieke boerderij
Ontsnap dit jaar aan de winterdip door andere oorden op te zoeken, met Friesland als absolute topfavoriet. Deze veelzijdige Nederlandse provincie biedt tal van opties om helemaal op te laden. Voor natuurliefhebbers zijn er prachtige wandelroutes, terwijl avonturiers deze gevarieerde regio op een originele manier kunnen ontdekken met de lopifit, een bijzonder vervoersmiddel dat wandelen en fietsen combineert. Wil je jezelf eens verwennen? Zoek dan de warmte op in een Oosters badhuis met kruidentempel of kies voor gastronomisch genot. Voor de ultieme beleving kan je overnachten in een stijlvolle accommodatie, zoals een charmant boutiquehotel in een historische boerderij of een hotelkamer in een omgebouwde trechter met zicht op de Waddenzee. Wij tippen enkele hotspots en activiteiten, die jouw energiepijl deze winter zullen opkrikken.
Wandel en fietsplezier voor elke natuurliefhebber
Dat een frisse omgeving je humeur een boost kan geven, weten ze in Friesland als geen ander. Trek eropuit voor een van de kuiertochten of wandel naar de uitkijktoren bij De Mieden, een heuvel met vogelkijkscherm in de Polder Rohel. Van hieruit heb je zicht over de graslanden, waar tal van weidevogels leven. Fietsfanaten die liever op het zadel springen, kunnen de fietsroute smaak fan ‘e Wâlden Burgum-Aldtsjerk (38.3 km) volgen, een culinaire tocht langs zelfpluk fruittuinen en boerderijwinkels. Zin in een originele activiteit, waarbij je zowel fietst als wandelt? Dan is lopifit wellicht iets voor jou. Aangedreven door een krachtige motor wandel je al fietsend door het afwisselende landschap van Gaasterland, gelegen in de zuidwesthoek van Friesland.
Ontspannen en opladen in de Friese wellness
Op een koude winterdag is er niets beter dan de warmte van de wellness op te zoeken. Bij Wellness Pollepleats kom je terecht in een panoramasauna met zicht op het meer, een magisch tafereel dat je zo naar Scandinavië brengt. Wellness & beauty sauna de woudfennen verrast dan weer met een breed wellnessaanbod, gaande van een vijver- en zoutsteensauna tot de recent geopende Kelosauna. Of kies voor pure relaxatie in de kruidentempel van het Oosterse badhuis. Voor een totale beleving kan je bij landgoed Allingastate in Allingawier overnachten, een romantische B&B met privé-wellnessvoorzieningen.
Kunstzinnige en culturele winterervaringen
Dat cultuur en kunst leven in Friesland, wordt tijdens de wintermaanden eens zo duidelijk. Duffel je warm in en maak een stadswandeling langs de street-art werken en de landschapskunst die de provincie rijk is. Of rij van Feanwâlden naar de Schierstins, een opvallende stenen toren die al sinds de 14e eeuw deel uitmaakt van het Friese landschap. Op een mooie winteravond kan je de sfeer opsnuiven op een winters festival, terwijl regenachtige dagen juist perfect zijn om een van de vele musea te bezoeken. Benieuwd naar het boerenleven van vroeger? Trek dan naar het Fries landbouwmuseum, waar je meer te weten komt over het erfgoed van de Friese landbouw. Tijdens het winterseizoen mag je ook het Eerste Friese schaatsmuseum niet missen. Dit museum bezit de grootste collectie schaatsen en sleeën en biedt een diepgaande kijk in de geschiedenis van de Elfstedentocht.
Gastronomisch genieten in Friesland
Na een actieve dag in Friesland verlang je naar een heerlijk diner. Voor zo een smaaksensatie ben je bij Mearkas aan het juiste adres. Dit restaurant ligt in het Friese dorp Eastermar en wordt omringd door een moestuin, pluktuin en zelfs een klein voedselbos, zo kan je zelf ingrediënten plukken en oogsten. Deze maand kreeg Mearkas een groene michelin ster. Deze onderscheiding wordt toegekend aan restaurants die gebruikmaken van lokale, seizoensgebonden producten, en werken met respect voor het milieu en de biodiversiteit. Voor liefhebbers van de Italiaanse smaken, is De Waard van Napels een niet te missen hotspot. In dit restaurant omarmen ze de Italiaanse keuken en worden de lokale Friese producten gebruikt om de authentieke smaken van Napels op je bord te toveren. Ook restaurant De Pleats, waar je in een prachtige boerderij terechtkomt met nog bijna authentieke pronkkamers, is een bezoek meer dan waard.
Slaap in stijl: Uniek logeren in het hart van Friesland
Ben je nog op zoek naar een bijzondere overnachtingsplek? Bij Hotel Weidumerhout, een boutiquehotel gevestigd in een karakteristieke boerderij uit 1867, slaap je in een cube en val je in slaap met een adembenemend panorama over Friesland. Maus B&B staat dan weer bekend om zijn ecologische karakter, terwijl je in Harlingen in een comfortabele kamer slaapt, die volledig omgebouwd is in een trechter met uitzicht op de Waddenzee. Voor een sprookjesachtige ervaring kun je in het dorp Easterein terecht bij Het Kleine Paradijs, waar je te midden van het groen in een boomhut verblijft.
Voor meer winterse inspiratie, kijk op: https://www.friesland.nl/nl
Ilustraties : Marit Anker, Ruben van Vliet, Lucas Kemper
Cottagecore is in opmars en wint steeds meer aan populariteit. Hét moment dus om het karakter van rustieke vloeren te omarmen. Authentiek, en door en door gezellig. Woodstoxx toont waarom rustiek hout een slimme keuze is en hoe je het een plaats geeft in je woning.
Farmhouse flooring
Het tij keert, en cleane vloeren maken plaats voor een rustieke renaissance. Woodstoxx licht een tipje van de trendsluier op en laat je kennismaken met farmhouse flooring. Ideaal voor in een cozy cottagewoning of in een moderne en strakke ruimte; blend de esthetiek van je interieurstijl met de warmte van een karaktervloer voor een intrigerend geheel. Ook aan de wanden of zelfs aan het plafond voegt hout een sfeervolle, down-to-earth-toets toe.
Rustieke renaissance
Wat maakt een houten vloer nu rustiek? Meestal ogen rustieke planken wat natuurlijker. Dat kan zich uiten in subtiele groeven, een gladde of juist ruwe nerftextuur of knoestpatronen. Deze elementen geven je hout meer persoonlijkheid. Je kan eraan zien dat het geleefd heeft, een verhaal met zich meedraagt. Het is dan ook vanzelfsprekend dat rustiek hout karakter in je huis brengt. Het koestert een warme, uitnodigende sfeer in modernere woningen en benadrukt de tijdloze charme van een traditioneel interieur.
Een vloer vol verhalen
Een van de factoren die bijdraagt aan een rustieke look is dus het patroon van knoesten of knopen. Knoesten tonen de plek in een stam waar zijtakken of knoppen groeiden. In plaats van gladde planken met enkel nerven, winnen planken met een authentieke uitstraling en knoestpatronen dus weer aan populariteit. Bovendien maakt die tweede categorie meer gebruik van de grondstof in kwestie, namelijk bomen. Slechts een klein aantal planken van een boom ziet er clean uit. Het grootste deel weerspiegelt de ware, ongetemde aard van de natuur, met knoesten, groeven en andere eigenschappen die het verhaal van de boom vertellen.
Een tweede (of derde) leven
Omdat Woodstoxx de echte waarde van hout inziet, geeft het bedrijf ook een tweede leven aan recuperatiehout in de collectie Oud Hout. Planken van schuren, schepen of treinwagons worden zo verwerkt in nieuwe wanden, gevels en vloerbekleding die de authenticiteit en de geschiedenis ervan eren. Oud Hout maakt op die manier een duurzame keuze mogelijk die tegelijkertijd ook stijl en charme in je interieur brengt.
Gedurfd en innovatief, de nieuwe BR-X5 Blue Lum is versierd met titanium en fotoluminescerende materialen. Dankzij een uniek constructieproces en bewezen meesterschap van luminescentie, biedt Bell & Ross hedendaagse horlogeliefhebbers een krachtig en origineel uurwerk om zowel overdag als 's nachts van te genieten. Deze gelimiteerde editie van 500 stuks volgt op de BR-X5 Green Lum die vorig jaar werd gelanceerd. De LUM saga gaat verder.
De durf van zichtbare innovatie
Concepten verder ontwikkelen is een van de sterke punten van Bell & Ross. Het Zwitsers-Franse horlogehuis investeert in onderzoek en innovatie, met name op het gebied van licht, en wilde verder gaan dan de wijzerplaat en een horloge aanbieden met een volledig lichtgevende kast. Om dit te bereiken, ontwikkelden de technici van Bell & Ross een nieuw materiaal, LM3D. Deze lichtgevende component, die al aanwezig is in de BR-X5 Green Lum, is gemaakt van kwartsvezels en lichtgevend materiaal dat een helder, getint licht uitstraalt. De nieuwe BR-X5 Blue Lum biedt een nieuwe chromatische variatie met zijn krachtige blauwe lichtemissies.
Een krachtig en conceptueel ontwerp
BR-X5 horloges hebben een missie: het ontwerp in dienst van de prestaties van horlogemakers tot het uiterste drijven, een concept dat de kern vormt van de filosofie van Bell & Ross Terwijl de BR 05 lijn een eigentijdse, verfijnde en stedelijke taal spreekt, belichaamt de BR-X5 collectie perfect het idee om de kracht van design verder te duwen. “Met de BR-X5 wilden we technische en esthetische grenzen verleggen”, zegt Bruno Belamich, creatief directeur van het merk. Om deze ambitie waar te maken, wisselt de meerlaagse constructie van de 41 mm kast af tussen LM3D, een fotoluminescent composietmateriaal, en zwart DLC microgestraald graad 2 titanium, een technisch materiaal dat doet denken aan de luchtvaartwereld. De architectuur van het horloge speelt in op lichtheid zonder het robuuste karakter uit het oog te verliezen. De behuizing van het mechanisme, gesneden uit een blok titanium, is geplaatst tussen twee LM3D-schilden die een krachtige blauwe luminescentie uitstralen.
Dag en nacht optimaal leesbaar
De opzet van de BR-X5 Blue Lum is duidelijk: leesbaarheid staat centraal. Binnenin de lichtgevende kast biedt de matzwarte wijzerplaat, beschermd door een antireflecterend saffierglas, een basis van helder contrast. Alle schaalverdelingen zijn nauwkeurig en duidelijk zichtbaar vanaf de uur- en minutenindexen, inclusief de subwijzerplaat voor de gangreserve van drie dagen om negen uur en het datumvenster om drie uur. De geskeletonneerde uur- en minutenwijzers bieden ook een verbeterde zichtbaarheid, gevuld met Super-LumiNova. Het resultaat is zowel overdag als 's nachts spectaculair.
Meesterschap in Luminescentie
Bell & Ross is een pionier geweest in het verder promoten van luminescentie en het vergroten van de kracht ervan als een innovatief en onderscheidend stijlelement. In eerste instantie beperkt tot een praktische functie, was de luminescentie van wijzers of indexen een aanwinst voor horloges die bedoeld waren voor gebruik in het donker, met name voor duiken of in een cockpit van een vliegtuig. De lichtgevende wijzers verschenen in de jaren 1930 dankzij radium en openden nieuwe horizonten. Radium had echter beperkte kwaliteiten omdat de lichtgevende emissies van deze licht giftige, radioactieve stof beperkt waren in de tijd. Ingenieurs en horlogemakers deden voortdurend onderzoek om hun processen te verbeteren. De introductie van Super-LumiNova in 1993 was een belangrijke stap. Bell & Ross wilde verder gaan en bedacht een origineel concept om de kracht van licht te versterken. Geïnitieerd met de BR 03-92 Horolum in 2017, gevolgd door de BR 03-92 Nightlum een jaar later, wordt de Lum lijn gekenmerkt door de uitzonderlijke luminescentie van cijfers, indexen en wijzers. In 2019 ging Bell & Ross nog een stap verder met de BR 03-92 Full Lum, dit keer met een wijzerplaat die volledig is bedekt met Super-LumiNova, waardoor de aanduidingen worden benadrukt door contrast. Door te werken aan chromatische effecten, presenteerde het horlogehuis in 2020 de BR 03-92 Grey Lum, die een bijzonder intense groene gloed uitstraalt die doet denken aan de verlichting van een landingsbaan, en vervolgens de BR 03-92 Diver Full Lum die verschillende tinten van luminescentie, lichtgroen en lichtgeel combineert op de wijzerplaat. In 2021 bracht de gelimiteerde vintage BR V2-94 Full Lum een nieuwe visie op het onderwerp door te laten zien dat het Full Lum concept perfect kon samengaan met de verfijnde esthetiek van klassieke horloges. In 2022 bood de BR V2-92 FULL LUM een nieuw ultra lichtgevend voorstel voor een horloge met drie wijzers, en vorig jaar introduceerde de BR-X5 Green Lum de ongekende constructie van de lichtgevende kast die titanium combineert met het fotoluminescente composietmateriaal LM3D. Een slim idee.
Een uurwerk van hoge kwaliteit
Elk Bell & Ross horloge is ontworpen als een high-performance instrument voor professioneel gebruik. Inzetten op innovatie en precisie, de BR-X5 collectie is uitgerust met een hoge precisie-uurwerk speciaal gemaakt voor Bell & Ross. Het BR-CAL.323 automatische mechanische uurwerk slaat met een frequentie van 28.800 trillingen per uur (4 Hz) en heeft een gangreserve van ongeveer 70 uur. Een uurwerk dat is uitgerust met een gepersonaliseerd ontwerp van het oscillerende gewicht, geïnspireerd op de velg van een sportwagen, en een balans met variabele traagheid, zichtbaar via een grote saffieren achterzijde van de kast. Een ander pluspunt van dit uurwerk is een snelle datumcorrectie waarmee het op elk moment kan worden aangepast. Deze prestatiekenmerken worden bevestigd doordat dit kaliber, met een garantie van 5 jaar, is gecertificeerd als chronometer door het COSC (Swiss Official Chronometer Testing Institute).
Jean Paul Gaultier Classiqe & Le Male XMAS Collectors
Het eindejaar volgens de regels van de kunst
Wat gebeurt er als we de geschiedenis zouden herschrijven? Jean Paul Gaultier nodigt je dit eindejaar uit om een kijkje te nemen achter de schermen van zijn museum. Dompel jezelf onder in een wereld van meesterwerken uit de Renaissance die niet alleen tentoongesteld worden maar zelfs tot leven komen aan de hand van zijn iconische parfums.
Beeld je in dat De Geboorte van Venus geen serene muze uitbeeldt, maar wel een dappere godin die klaar is om de wereld te veroveren?
Wat als De Grote Odalisk, trots en bevrijd, je uitdagend zou aankijken met een stoutmoedige blik?
En wat als De Drie Gratiën (van de Lente) niet alleen gratie symboliseerden, maar ook sensuele en zelfs provocerende krachten?.
Bevrijd van een begrenzend kader en conventionele patronen herschrijven Gaultiers muzen de regels van de kunst met gedurfde stoutmoedigheid. Temidden de vele silhouetten verschijnt een duo dat pure aantrekkingskracht uitstraalt. Zij, Classique is tijdloos, onaantastbaar, een levend meesterwerk gehuld in haar iconische kegelvormige korset, kortom een moderne Venus. Hij, Le Male draagt een marinière met kilt en representeert als het ware een nieuwe versie van Sint-Sebastiaan met een fusie van kracht en kwetsbaarheid.
Vier dit eindejaar de feestdagen op de ultieme wijze à la Gaultier: door de regels te overtreden en kunst opnieuw te definiëren.
Classique & Le Male Collectors van Jean Paul Gaultier is vanaf nu exclusief beschikbaar bij: INNO in België - Zelfstandigen in Luxemburg
Classique Eau de Toilette Xmas Collector 100ml: € 154,13 - Le Male Eau de Toilette Xmas Collector 125ml: € 145,18
Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
» NIEUW HOUT & SILICONEN BABYSPEELGOED - » NIEUW AANBOD HOUTEN SPEELGOED VOOR BABY, PEUTER EN KLEUTER - » ONTDEK TRIXIE IN HET NIEUWE SPEELGOEDMUSEUM IN MECHELEN
Kerst is een periode van samenzijn met vrienden en familie, maar we kunnen er natuurlijk niet omheen dat ook de kerstman op bezoek komt. Maakt jouw kleintje voor het eerst kennis met de kerstman of wordt er al enkele jaren vol enthousiasme uitgekeken naar de pakjes onder de kerstboom? Trixie geeft alvast wat inspiratie met houten educatief speelgoed voor elke leeftijd, te beginnen met de kleinste kerstelfjes.
De eerste kerst(selfie) - 0 tot 6 maanden
In de eerste maanden van hun leven ontdekken baby’s voor het eerst hun omgeving. Ze gaan op onderzoek met hun handen, mond en ogen. Trixie ontwikkelde voor deze kleinste kerstefljes een nieuw speelgoedaanbod uit hout en siliconen. De speeltjes zijn gemakkelijk vast te grijpen en prikkelen de zintuigen van de allerkleinsten. Door de combinatie van hout en siliconen bij speelgoed zoals de sleutelbos, het fototoestel en de gsm met ingebouwd spiegeltje verkent je baby verschillende texturen. Klaar voor de eerste selfie? Klik.
Baby’tjes kunnen ook voor het eerst kennismaken met de dierenvriendjes van Trixie als speelkameraadjes en hun kleuren, geluiden en eigenschappen ontdekken in het aanbod van zacht speelgoed.
Zitten, kruipen, vallen en weer opstaan - 6 tot 18 maanden
Vanaf 6 maanden worden baby’s zich bewust van hun omgeving. Ze worden daarom extra geprikkeld en nieuwsgierig om op ontdekking te gaan. Van rollen, rechtop zitten, kruipen en de magische eerste stapjes: het is allemaal één groot avontuur. Daarom is het ook leuk om aan de hand van trek- en duwspeeltjes je kindje te motiveren om te bewegen. De dierenvriendjes van Trixie houden je kleintje gezelschap bij elke stap (of kruipbeweging). Ook ander speelgoed zoals een kralenrek of stapeltoren bevorderen de ontwikkeling, voornamelijk voor de fijne motoriek.
Me, myself & I - 18 maanden tot 3 jaar
In de peuterfase leven kinderen vaak in hun eigen fantasiewereld en spelen ze vooral zelfstandig. Samen spelen met anderen is nog niet aan de orde, maar ze leren wel stilaan hoe ze met elkaar om moeten gaan. Tellen, kleuren herkennen en eerste woordjes leren zijn de activiteiten die vooral centraal staan. Stimuleer je peuter met speelgoed dat de fijne motoriek aanspreekt. Vooral speelgoed met verschillende onderdelen, zoals de dierenbus en het kralenrek zijn perfect voor peuters. Dit najaar vervoegen ook enkele nieuwe diertjes de houten speelgoedfamilie, zoals Mr. Tiger, Mrs. Cat, Mr. Dino en Mrs. Mouse.
Imiteren en spelen – vanaf 3 jaar
In de kleutertijd gaat de fantasie van kinderen de vrije loop en verkennen ze alle mogelijke manieren om van speelgoed te genieten. Daarom is het houten balanceerspel van Trixie een ideaal geschenk voor onder de kerstboom. Stapel kleurige blokjes op elkaar als architect of gebruik de basis van het spel als goal waarin de diertjes punten scoren. Kleuters spelen ook vaker samen, leren tellen tot tien en verzinnen hun eigen verhaaltjes. Met de setjes van Trixie spelen ze levensechte scenario’s na met hun ouders als voorbeeld. Ontdekt jouw kindje een passie als make-upartist, kok, dokter, brandweer of kapster?
Trixie @ Speelgoedmuseum
Op 5 oktober opende het nieuwe Speelgoedmuseum in Mechelen met een betoverende collectie van maar liefst 30.000 items uit heel Europa. Ontdek er zowel hedendaags speelgoed als speeltjes die teruggaan tot in de middeleeuwen. Ook Trixie kreeg een plaatsje in de collectie van het museum. Zo kun je er de schattige giraframmelaar bewonderen, het allereerste speelgoedje van het merk. Ook de geliefde houten bus is in het Speelgoedmuseum te vinden. Bovendien kunnen bezoekers in de zaal “Wie speelt er?” zelf op avontuur in het dierendorp van Trixie. Het merk zorgt er namelijk voor een speelervaring waarbij bezoekers op pad kunnen met onder andere de brandweerwagen en de boot, in het gezelschap van Mr. Lion, Mrs. Cat en de andere dierenvriendjes.
Het leukste houten speelgoed voor onder de kerstboom
» NIEUW HOUT & SILICONEN BABYSPEELGOED - » NIEUW AANBOD HOUTEN SPEELGOED VOOR BABY, PEUTER EN KLEUTER - » ONTDEK TRIXIE IN HET NIEUWE SPEELGOEDMUSEUM IN MECHELEN
Kerst is een periode van samenzijn met vrienden en familie, maar we kunnen er natuurlijk niet omheen dat ook de kerstman op bezoek komt. Maakt jouw kleintje voor het eerst kennis met de kerstman of wordt er al enkele jaren vol enthousiasme uitgekeken naar de pakjes onder de kerstboom? Trixie geeft alvast wat inspiratie met houten educatief speelgoed voor elke leeftijd, te beginnen met de kleinste kerstelfjes.
De eerste kerst(selfie) - 0 tot 6 maanden
In de eerste maanden van hun leven ontdekken baby’s voor het eerst hun omgeving. Ze gaan op onderzoek met hun handen, mond en ogen. Trixie ontwikkelde voor deze kleinste kerstefljes een nieuw speelgoedaanbod uit hout en siliconen. De speeltjes zijn gemakkelijk vast te grijpen en prikkelen de zintuigen van de allerkleinsten. Door de combinatie van hout en siliconen bij speelgoed zoals de sleutelbos, het fototoestel en de gsm met ingebouwd spiegeltje verkent je baby verschillende texturen. Klaar voor de eerste selfie? Klik.
Baby’tjes kunnen ook voor het eerst kennismaken met de dierenvriendjes van Trixie als speelkameraadjes en hun kleuren, geluiden en eigenschappen ontdekken in het aanbod van zacht speelgoed.
Zitten, kruipen, vallen en weer opstaan - 6 tot 18 maanden
Vanaf 6 maanden worden baby’s zich bewust van hun omgeving. Ze worden daarom extra geprikkeld en nieuwsgierig om op ontdekking te gaan. Van rollen, rechtop zitten, kruipen en de magische eerste stapjes: het is allemaal één groot avontuur. Daarom is het ook leuk om aan de hand van trek- en duwspeeltjes je kindje te motiveren om te bewegen. De dierenvriendjes van Trixie houden je kleintje gezelschap bij elke stap (of kruipbeweging). Ook ander speelgoed zoals een kralenrek of stapeltoren bevorderen de ontwikkeling, voornamelijk voor de fijne motoriek.
Me, myself & I - 18 maanden tot 3 jaar
In de peuterfase leven kinderen vaak in hun eigen fantasiewereld en spelen ze vooral zelfstandig. Samen spelen met anderen is nog niet aan de orde, maar ze leren wel stilaan hoe ze met elkaar om moeten gaan. Tellen, kleuren herkennen en eerste woordjes leren zijn de activiteiten die vooral centraal staan. Stimuleer je peuter met speelgoed dat de fijne motoriek aanspreekt. Vooral speelgoed met verschillende onderdelen, zoals de dierenbus en het kralenrek zijn perfect voor peuters. Dit najaar vervoegen ook enkele nieuwe diertjes de houten speelgoedfamilie, zoals Mr. Tiger, Mrs. Cat, Mr. Dino en Mrs. Mouse.
Imiteren en spelen – vanaf 3 jaar
In de kleutertijd gaat de fantasie van kinderen de vrije loop en verkennen ze alle mogelijke manieren om van speelgoed te genieten. Daarom is het houten balanceerspel van Trixie een ideaal geschenk voor onder de kerstboom. Stapel kleurige blokjes op elkaar als architect of gebruik de basis van het spel als goal waarin de diertjes punten scoren. Kleuters spelen ook vaker samen, leren tellen tot tien en verzinnen hun eigen verhaaltjes. Met de setjes van Trixie spelen ze levensechte scenario’s na met hun ouders als voorbeeld. Ontdekt jouw kindje een passie als make-upartist, kok, dokter, brandweer of kapster?
Trixie @ Speelgoedmuseum
Op 5 oktober opende het nieuwe Speelgoedmuseum in Mechelen met een betoverende collectie van maar liefst 30.000 items uit heel Europa. Ontdek er zowel hedendaags speelgoed als speeltjes die teruggaan tot in de middeleeuwen. Ook Trixie kreeg een plaatsje in de collectie van het museum. Zo kun je er de schattige giraframmelaar bewonderen, het allereerste speelgoedje van het merk. Ook de geliefde houten bus is in het Speelgoedmuseum te vinden. Bovendien kunnen bezoekers in de zaal “Wie speelt er?” zelf op avontuur in het dierendorp van Trixie. Het merk zorgt er namelijk voor een speelervaring waarbij bezoekers op pad kunnen met onder andere de brandweerwagen en de boot, in het gezelschap van Mr. Lion, Mrs. Cat en de andere dierenvriendjes.
Stoom je klaar voor de Week van de Belgische Mode met de nieuwe Philips Steamer 5000 Series
Philips is trotse partner van de Week van de Belgische Mode 2024. Tijdens de Week van de Belgische Mode 2024 lanceert Philips de Philips Steamer 5000 Series. Dit superhandige en stijlvolle apparaat, verkrijgbaar in vier verschillende kleuren, biedt de oplossing voor snel en efficiënt ontkreuken van kleding. Het blijkt de meest geschikte tool te zijn om jouw eigen unieke stijl uit te drukken. De Week van de Belgische Mode, die plaatsvindt van 14 tot 19 oktober, is dé gelegenheid om deze nieuwe kledingstomer te presenteren - een ode aan de Belgische mode.
Ambassadeur Jordy Arthur Vaesen
Voor de Week van de Belgische mode heeft Philips modeontwerper Jordy Arthur Vaesen, een van De Limburgse Zes en de Philips brandambassadeur, zijn creativiteit losgelaten in lijn met de campagne: 'Free your Style'. Jordy heeft 2 exclusieve outfits en 2 limited edition tassen ontworpen, geïnspireerd door de kenmerkende vorm en kleuren van de Philips kledingstomer. Deze unieke ontwerpen werden gedragen door het Philips SteamTeam dat op zaterdag 12 oktober door de straten van Hasselt trok, de gaststad van de Week van de Belgische Mode. Jordy's ontwerpen brengen de innovatieve technologie van Philips samen met eigentijdse mode, en benadrukt daarmee de veelzijdigheid van de Philips Steamer 5000 Series.
Ontdek de Pop-up Winkel van de Limburgse Zes
In de pop-up winkel van de Limburgse Zes in Hasselt wordt een speciale SteamCorner ingericht. Hier wordt de Philips Steamer 5000 Series gepresenteerd met de de 'Free your style' campagne. Bezoekers worden aangemoedigd om hun eigen unieke stijl te tonen en een selfie te maken met de steamer voor de spiegel met de inspirerende quote "Free Your Style". Deelnemers die hun selfie delen op sociale media maken kans om de Philips kledingstomer te winnen. Dit is een geweldige manier om Belgische mode en Philips' innovatieve producten samen te brengen.
Philips Steamer 5000 Series: Stijl en functionaliteit
De Philips Steamer 5000 Series is ontworpen voor gebruiksgemak, met een opwarmtijd van slechts 35 seconden en een compact, draagbaar ontwerp. Of het nu thuis is of onderweg, de kledingstomer zorgt ervoor dat kleding er altijd kreukvrij en opgefrist uitziet. Dankzij de veelzijdige opties voor horizontaal en verticaal stomen is het een must-have voor iedereen die zijn stijl moeiteloos wil uitdrukken. Met de Free Your Style-campagne wil Philips consumenten inspireren om hun unieke stijl met vertrouwen te laten zien, zonder zich zorgen te maken over kreuken.
De Philips Steamer 5000 Series is verkrijgbaar in diverse trendy kleurencombinaties, waaronder: Celestial Blue, Orange Red, Charcoal Grey en Marine Blue. Voor iedere smaak en stijl is er een match te vinden. In de winkel en online verkrijgbaar vanaf oktober 2024, tegen de adviesprijs vanaf €59,99. Nu exclusief verkrijgbaar op philips.be
BANG & OLUFSEN EN FERRARI HERENIGEN VOOR LANCERING VAN TWEEDE SPECIAL EDITION FERRARI COLLECTION
Vandaag komt Deense geluidskunst samen met Italiaanse flair, want Bang & Olufsen kondigt zijn tweede Special Edition Ferrari Collectie aan, waarbij drie nieuwe meesterwerken worden onthuld. Voor de op bestelling gemaakte collectie heeft Bang & Olufsen zijn Beolab 50 speaker, Beosound Theatre Soundbar en Beovision Theatre TV-oplossing opnieuw ontworpen. Het ontwerp integreert Ferrari’s Grigio Corsa-kleur in combinatie met een opvallende tint rood, om een onmiskenbare link te creëren met het motorsporticoon en de eerste Ferrari-collectie die in 2023 werd gelanceerd.
“Zowel Ferrari als Bang & Olufsen streven altijd naar de meest krachtige ervaring in de zoektocht naar ongeëvenaarde prestaties. Voor onze tweede collectie wilden we een eerbetoon brengen aan aluminium, een kenmerkend materiaal voor beide merken", zegt Bang & Olufsen CEO Kristian Teär. "Het resultaat is baanbrekend geluid en beeld dat de grens tussen Italiaanse passie en Deense elegantie vervaagt," vervolgt Teär.
Beide merken delen een passie voor aluminium, dat wordt gebruikt voor het chassis van Ferrari-sportwagens en Bang & Olufsen's luidsprekers vanwege de natuurlijke eigenschappen die schoonheid en prestaties combineren. Het emuleren van Ferrari’s unieke Grigio Corsa-kleur werd bereikt dankzij Bang & Olufsen's expertise in aluminium in de gerenommeerde Factory 5 in Struer, Denemarken.
De specifieke metallic grijstint werd gerealiseerd door een anodisatieproces, gecombineerd met parelstralen, om een matte afwerking te creëren voor een verfijnde esthetiek. Voor het eerst heeft Bang & Olufsen aluminium lamellen geïntegreerd in de Beolab 50 en Beosound Theatre, verwijzend naar de zijroosters van Ferrari-auto's, wat de aandacht voor detail en vakmanschap benadrukt. Het spel van licht op de aluminium oppervlakken zorgt voor zachte highlights die de sculpturale vorm van de producten versterken.
De Beolab 50 Ferrari Edition zijn Bang & Olufsen’s krachtige, actieve luidsprekers, die baanbrekende audiotechnologie combineren met elegante esthetiek en nauwgezet vakmanschap. Fijn afgestemd om uitgebalanceerd en rijk geluid te leveren, of het nu gaat om muziek luisteren of een film kijken. Met de verstelbare akoestische lens kan de Beolab 50 zijn geluidsweergave aanpassen aan het publiek. Bij solo luisteren trekt de lens zich samen om een directe geluidsstraal te sturen en een 'sweet spot' te creëren. Met een huis vol gasten opent de lens voor een kamerbrede uitvoering.
Voor de Ferrari Edition heeft Bang & Olufsen Ferrari’s iconische rode gesplitste lijn geïntegreerd om te verwijzen naar de kenmerkende rode racelijnen van het merk, wat een visuele link creëert met de eerste Ferrari-collectie. De enkele rode lamel snijdt door de zwartgekleurde stof die de speaker zacht omhult. Dit gedurfde rode designelement contrasteert met de precisie-gefreesde Grigio Corsa aluminium lamellen aan beide zijden van de luidspreker, die licht reflecteren met een metallic glans.
Het ontwerpteam van Bang & Olufsen wilde de interne details van Ferrari-auto’s weerspiegelen door ‘onder de motorkap’ van hun eigen producten te kijken om verborgen designelementen te creëren. Wanneer de akoestische lens van de Beolab 50 majestueus opstijgt voor de uitvoering, ontdekken luisteraars de intense rode lens. De bovenkant van de lens is voorzien van het Ferrari Prancing Horse-logo dat lasergegraveerd is, naast het Bang & Olufsen-logo.
De Beosound Theatre Ferrari Edition is een krachtige en slanke soundbar, gebouwd om te brullen. Met twaalf op maat gemaakte drivers die in alle richtingen vuren, presteert de Dolby Atmos-klaar Beosound Theatre als een multi-luidsprekersysteem, allemaal vanuit één prachtige soundbar.
Deze adembenemende soundbar, vervaardigd in Grigio Corsa-aluminium, trekt de aandacht met de curve van de kielvormige structuur die door de lucht snijdt. Het logo van Bang & Olufsen is zijdezacht op het glazen bovenoppervlak gedrukt, terwijl het lasergegraveerde Ferrari Prancing Horse trots uit de vleugels van het onberispelijke aluminium springt.
De Beovision Theatre Ferrari Edition is een complete geluids- en beeldoplossing, ontworpen voor meeslepende filmervaringen, die de kracht van een multi-product homecinema levert, allemaal in één product. Met Dolby Atmos-surroundgeluid, een 4K OLED-scherm en een upgradebaar ontwerp, transformeert Beovision Theatre elke ruimte. Verkrijgbaar in een schermformaat van 55", 65" of zelfs 77" voor een echt cinematografische ervaring.
Volledig vervaardigd uit aluminium, geanodiseerd in de Grigio Corsa-kleur, van de lamellen tot het frame. De verschillende texturen van het aluminium zijn gekozen om schaduwen en contouren te creëren, resulterend in een expressief product dat toch in het interieur opgaat. Achter de lamellen schittert de in rood geanodiseerde tweeter-ring vanuit de schaduwen, wat de lagen van denken en vakmanschap toont die in elk element van de Bang & Olufsen-producten zijn verwerkt.
Een gemotoriseerde standaard en Beoremote One maken de spannende presentatie van kracht en precisie compleet. Gevreesd uit één stuk aluminium, heeft de perfect uitgebalanceerde afstandsbediening in een bijpassende Grigio Corsa-afwerking het Cavallino en Bang & Olufsen-logo in de oppervlakte gegraveerd voor een echt unieke collectie.
Voor een volledige zintuiglijke ervaring, combineer de Beovision Theatre en Beolab 50 voor een opstelling die even veelzijdig als krachtig is. De nieuwe Ferrari-collectie zal beschikbaar zijn in Bang & Olufsen-winkels in een op bestelling gemaakt opzet.
Voor meer informatie en om de volledige Ferrari Collecties te ontdekken, bezoek www.bang-olufsen.com.
CITIZEN viert de 100ste verjaardag van zijn eerste zakhorloge met een ultra-gelimiteerde heruitgave
Erfgoed en innovatie: In 1924, zes jaar na de oprichting, onthulde het Japanse bedrijf zijn eerste zakhorloge. Symbolisch voor de hoop dat haar horloges zouden worden gedragen en geliefd door mensen over de hele wereld, prijkte de naam trots op de wijzerplaat: CITIZEN. Sinds die dag is CITIZEN de grenzen van de horlogerie blijven verleggen met technische innovaties die ervoor hebben gezorgd dat de horloges het dagelijks leven van hun eigenaars over de hele wereld begeleiden.
Om deze 100ste verjaardag te vieren, presenteert CITIZEN een speciale heruitgave van zijn handgewonden zakhorloge, met het zeer nauwkeurige 0270 kaliber dat speciaal voor dit model is ontwikkeld, een symbool van dit nieuwe hoofdstuk voor het merk. Dit zakhorloge is gelimiteerd tot 100 stuks wereldwijd, waarvan 3 in Frankrijk, en eert het rijke erfgoed van de Japanse horlogemaker terwijl het moderne ontwikkelingen bevat zoals een uitzonderlijke precisie van -3 tot +5 seconden per dag, een Stop Seconden functie en een kast van titaniumlegering. Een complicatie die horlogeliefhebbers in vervoering zal brengen, omdat handmatig opwinden de drager in zekere zin meester van de tijd laat worden
Design en verfijning : Dit zeer nauwkeurige uurwerk is een waar kunstwerk en heeft een Côtes de Genève-afwerking die te bewonderen is via de transparante saffierglas achterzijde van de kast. Met een gangreserve van ongeveer 55 uur en een vrijgeveerde balans zit het in een kast van titaniumlegering, wat de eigenaar een luxe maar lichte ervaring biedt. De unieke wijzerplaat met structuur is geëlektrolyseerd en vervolgens voorzien van een transparante en gepolijste laag. Elk horloge wordt vergezeld door een indigokleurig gevlochten koord van Japanse zijde, speciaal ontworpen voor deze gelimiteerde editie.
Precisie en prestaties : Door de kenmerken van mechanische horloges kan de dagelijkse nauwkeurigheid variëren afhankelijk van de gebruiksomstandigheden (waaronder de draagtijd, de positie van het horloge, de bewegingen die worden gemaakt tijdens het dragen en het opwinden van de veer). Daarom ondergaat elk zakhorloge een strenge 17-daagse inspectie, waarbij het in zes verschillende posities en bij drie temperatuurniveaus wordt getest. Een rigoureus inspectieproces dat het mogelijk maakt om vergezeld te gaan van een officieel certificaat waaruit blijkt dat het voldoet aan de strenge interne normen van CITIZEN.
Voor de volgende 100 jaar
Van 1924 tot nu heeft elk CITIZEN horloge hetzelfde DNA geërfd: de ambitie om zijn eigenaars een leven lang te begeleiden. Vandaag de dag kijkt CITIZEN vooruit naar de volgende 100 jaar en naar de innovaties die het mogelijk maken om nog betere horloges te maken.
Citizen zakhorloge 100ste verjaardag Limited Edition. Verkrijgbaar bij geselecteerde verkooppunten vanaf november 2024 voor € 7.500.
Je huid vraagt elk seizoen om andere verzorging. Zo heeft je huid intensievere verzorging nodig tijdens de koude wintermaanden. Want de gure lucht buiten en de verwarming in huis, zorgen voor een drogere huid. Met deze 100% natuurlijke winterfavorieten van WELEDA voed je je huid van top tot teen en heb je een mooie glowy skin.
SKIN FOOD : Voor een natuurlijke winterglow
Skin Food is een 100% natuurlijke alleskunner. De romige crème voedt je huid en herstelt haar barrièrefunctie. Gebruik Skin Food in de winter als masker of bij ruwe en droge plekjes. Geneeskrachtige plantenextracten zoals driekleurig viooltje, biologische Calendula en kamille zorgen voor een zachte huid. Tip: breng een toefje Skin Food aan op je jukbeenderen voor een glowy effect. 30 ml € 6,49
SKIN FOOD BODY BUTTER : Smelt op je huid
Voor deze body butter wil je écht even de tijd nemen. Skin Food Body Butter met shea butter en cacaoboter smelt namelijk op je huid. Zo verzorgt de body butter je huid van top tot teen, terwijl jij geniet van de 100% natuurlijke geur van zoete sinaasappel, aromatische lavendel en benzöehars. Onmisbaar voor je droge huid deze winter. 150 ml € 14,99
GRANAATAPPEL VERSTEVIGENDE GEZICHTSOLIE
Verstevigt en vermindert rimpels. Op zoek naar iets extra’s deze winter? Granaatappel Verstevigende Gezichtsolie bevat 8 kostbare biologische plantenoliën, bomvol anti-oxidanten. Zo zorgt de olie voor een stralende huid en minder rimpels. Verwarm enkele druppels van de gezichtsolie tussen je handpalmen en breng aan op gezicht, hals en décolleté. Of voeg een paar druppels toe aan je dag- of nachtcrème. 30 ml € 28,99
AROMA SPA DOUCHECRÈME - LIMITED EDITION
Verwent lichaam en geest. Heb je soms ook maar een paar minuten per dag tijd voor jezelf? Maak van je douchemoment een verwenmoment met Aroma Spa Douchecrème. Deze limited edition douchecrème zorgt voor een zachte huid en een ontspannen gevoel. En de warme en zoete noten van zonneroosje en de kruidige geur van roze peper brengen je tot rust. Het perfecte cadeau voor jezelf of voor een ander. 200 ml € 6,99 - Ook verkrijgbaar met bijpassende handcrème als Aroma Spa cadeau
Net als de andere producten van WELEDA dragen de winterfavorieten het NATRUE-garantielabel voor natuurcosmetica. WELEDA wil bijdragen aan de gezondheid van mensen en aan een gezonde aarde door het produceren en verhandelen van natuurlijke geneesmiddelen en lichaamsverzorgingsproducten. Het bedrijf werkt uitsluitend met ingrediënten van 100% natuurlijke oorsprong, zoveel mogelijk van biologische kwaliteit
Voortaan vind je bij Bio-Planet, de supermarkt van Colruyt Group die volop inzet op gezondheid en duurzaamheid, nog meer groen in de rekken met het gloednieuwe YMPA assortiment duurzame planten. Deze uitbreiding sluit helemaal aan bij Bio-Planets missie om bij te dragen aan een duurzamere levensstijl.
Het liefst omringen we ons met weelderig groen dat niet alleen de lucht zuivert maar ons ook een instant gelukkig gevoel schenkt. Je zou denken dat een plant altijd duurzaam is, maar helaas is dat niet altijd het geval. Echter, bij Bio-Planet zijn alle planten, zo goed als, chemievrij gekweekt, en dat is iets uiterst uniek. Bio-Planet is namelijk de enige winkel die een assortiment planten en bloemen aanbiedt met een bio- of MPS certificaat. Alle planten en bloemen die je bij Bio-Planet vindt, voldoen aan een uniek charter waarin ALLE aspecten van de teelt gemonitord worden. Dit charter is een fundamenteel onderdeel van het YMPA-merk, het eerste merk dat echt de lading dekt rond duurzaamheid.
Het prestigieuze MPS certificaat is dé referentie op gebied van kwalificatie die duurzame en milieuvriendelijke praktijken bevordert in de tuinbouwsector, meer bepaald in de plantenteelt. Telers moeten voldoen aan specifieke criteria op het gebied van milieu, traceerbaarheid, en gewasbeschermingsmiddelen. Dit betekent o.a. dat er amper chemische gewas- en beschermingsmiddelen mogen gebruikt worden bij het telen van deze planten en er dus wordt gestreefd naar 100 % chemievrije planten. Wanneer je dus planten koopt bij Bio-Planet ben je verzekerd van een groen paradijs dat niet alleen mooi is, maar ook goed is voor de planeet. “Het YMPA assortiment legt vooral de klemtoon op vier kernwaarden: relevant, transparant, verantwoord & waardevol groen.” - Luc De Bruyne, Category Expert Bio-Planet.
Seizoensgebonden planten? Bio-Planet hecht veel waarde aan lokale en seizoensgebonden teelt. Alle planten komen rechtstreeks uit België of Nederland en worden gekweekt volgens het natuurlijke ritme van de seizoenen. Zo weet je zeker dat wat je bij Bio-Planet koopt, perfect is afgestemd op de weersomstandigheden op jouw terras of in tuin - duurzaam, sterk en afgestemd op de natuur. Duurzaamheid is niet alleen belangrijk bij de teelt van de planten, maar ook in de verpakking. Alle planten worden geleverd op een pallet dat door de producent wordt opgehaald en hergebruikt. Voor alle planten wordt extra verpakking zoals een plastic hoes vermeden. De potten waarin de individuele planten zitten, zijn gemaakt van nieuwe of gerecycled PP of PET en zijn volledig recycleerbaar. Dit past binnen de ambitie om ervoor te zorgen dat tegen 2025 alle verpakkingen in de Bio-Planet winkels van recycleerbaar materiaal zijn.
Bio-Planet blijft zich inzetten voor het aanbieden van producten die goed zijn voor mens, dier en milieu. Met de toevoeging van het YMPA assortiment duurzame planten zet Bio-Planet weer een belangrijke stap richting een nog groener en duurzamere supermarkt.
NIEUWE BIOCERAMIC WHAT IF? MODELLEN ZIJN VOORZIEN VAN HET ICONISCHE WERK VAN KEITH HARING VAN EEN ZEER SPECIALE GEBEURTENIS
Swatch zorgde in 1983 voor een revolutie in de horloge-industrie en brengt nog steeds plezier, innovatie, vreugde en positieve provocatie in de wereld. De revolutie is doorgegaan zoals het is begonnen, met een pioniershouding en het idee dat alles mogelijk is. Op 20 september 1984 organiseerde Swatch het allereerste World Breakdance Championship in New York City. Het was een magisch moment van straatcultuur dat sport, kunst en muziek samenbracht die vanaf het allereerste begin deel hebben uitgemaakt van het DNA van Swatch.
Baanbrekend, grensverleggend, innovatief, vol vreugde en creativiteit: Het evenement in de Roxy in NYC was een moment van pure ‘Swatchitude’ en liet zien wat er kan gebeuren als je mensen tijd, ruimte en vrijheid geeft om zichzelf te uiten. Geen druk, geen medailles op het spel, alleen creativiteit en de kans om echt BREAK FREE te zijn.
Het evenement werd op een vergelijkbare freestyle manier gepromoot. De buzz verspreidde zich vanzelf en via mond-tot-mondreclame nadat de poster van het evenement over de hele stad was verspreid. De poster is gemaakt door de iconische straatkunstenaar Keith Haring en bevatte de essentie van het evenement en de tijdgeest en was speciaal voor Swatch gemaakt. Zijn enthousiasme voor het evenement was zo groot dat Keith Haring als jurylid in de jury verscheen en hielp bij het selecteren van de uiteindelijke winnaars, die een unieke Swatch ontvingen.
Terugkijkend naar het Swatch World Breakdance Championship in 1984 en de creativiteit vierend die tijd, ruimte en vrijheid met zich meebrengen, kijken we bij Swatch graag vooruit en nodigen we je uit om BREAK FREE te zijn en jezelf uit te drukken! De Swatch BREAK FREE Collectie laat zien dat Swatch alle juiste moves heeft en verenigt verleden, heden en toekomst, sport, kunst en muziek, tijd, ruimte en vrijheid.
De horloges in de collectie worden gepresenteerd als BIOCERAMIC WHAT IF?. De vierkante kast en wijzerplaat vormen het perfecte kader voor de ontwerpen en de moderne materialen zorgen ervoor dat deze Swiss-Made, waterbestendige horloges licht, soepel en comfortabel zijn om te dragen, maar ook levendig en opvallend zijn. Zoals bij alle BIOCERAMIC WHAT IF? horloges is er een verborgen ontwerpelement op het batterijdeksel op de achterkant van de kast. In dit geval is het Keith Haring’s beroemde handgetekende Swatch-logo van de originele poster.
Bij Swatch willen we je graag de tijd, ruimte en vrijheid geven om BREAK FREE te zijn en jezelf volledig uit te drukken. Het is tijd om te bewegen! De Swatch BREAK FREE Collectie is vanaf 3 oktober 2024 verkrijgbaar in Swatch-winkels wereldwijd en online op swatch.com.
BREAKS OFF - € 130 : foto1 -Wat als we de levendige kleuren van de originele Swatch World Breakdance Championship poster zouden gebruiken om dit hele speciale model te maken? Het unieke kunstwerk van Keith Haring staat vooraan in het midden als een indrukwekkend eerbetoon aan een magisch moment.
BREAK LOOSE - € 130 : foto 2 -Wat als we de originele poster in monochroom zouden verbeelden? Zwart-wit is een even indrukwekkende recreatie van de originele Swatch World Breakdance Championship poster. Met de 'breaker' in het midden van de vierkante wijzerplaat, viert het de eenvoud van het direct herkenbare werk van Keith Haring.
BREAK TIME - € 130 : foto3 -Wat als we het ontwerp van de Swatch van de winnaar zouden gebruiken op een gloednieuw model? BREAKDANCE werd ontworpen door het Zwitserse ontwerpduo Schmid en Muller en werd cadeau gedaan aan de winnende performers tijdens het Swatch World Breakdance Championship in 1984. BREAK TIME is een echt collector's item van moderne materialen dat een magisch moment in de straatcultuur oproept en vertegenwoordigt.
FROM THE ARCHIVE - € 110 & € 120 (PAY) : foto 4 -Een originele potlood- en inktschets werd door Keith Haring aan Swatch geschonken en gebruikt om de kleurrijke MODELE AVEC PERSONNAGES uit 1986 te creëren. Destijds bleek het horloge enorm populair met zijn direct herkenbare, handgetekende figuurtjes en een helder, primair kleurenschema dat het ‘puur Swatch’ maakte.
FROM THE ARCHIVE!
UNIEK KEITH HARING KUNSTWERK UIT HET ARCHIEF MAAKT ZIJN DEBUUT : foto 5 - Er zijn dingen die uniek zijn voor ons als individu, die alleen wij kunnen doen of aanbieden. Dit was goed te zien tijdens het Swatch World Breakdance Championship in New York City op 20 september 1984, toen artiesten hun indrukwekkende vaardigheden lieten zien op het podium en voor de jury. Een van die juryleden was de veelgeprezen straatkunstenaar Keith Haring. Het was zijn originele kunstwerk - speciaal gemaakt voor Swatch en uniek voor hem als kunstenaar - dat hielp het succes van het evenement te verzekeren en het zijn iconische identiteit gaf, een identiteit die Swatch viert met de Swatch BREAK FREE Collectie.
Als onderdeel van de nieuwe Swatch BREAK FREE Collectie zijn we verheugd dat we het unieke kunstwerk uit het archief hebben gehaald en het vandaag de dag aan een nieuwe generatie kunstliefhebbers kunnen laten zien. Het originele werk is exact nagemaakt op de wijzerplaat van dit 41 mm NEW GENT BIOSOURCED model. Terwijl de figuren met inkt zijn uitgezocht, zijn de originele potloodtekeningen en aantekeningen van de kunstenaar duidelijk zichtbaar. Zelfs de belangrijke toevoeging van de woorden Swatch en Swiss - die aangeven dat het horloge net als in 1986 in Zwitserland is gemaakt - zijn duidelijk zichtbaar in Haring’s eigen handschrift.
Het Swiss Made, waterbestendige model met dit ontwerp heeft een transparante siliconen band die maximaal draagcomfort biedt - hoe je het ook wilt dragen. Een gearchiveerd kunstwerk, in het heden gebracht met behulp van moderne technieken en materialen biedt ook een 21e-eeuws kenmerk: SwatchPAY! SwatchPAY! maakt gebruik van een NFC-token die je betaalpas nabootst. Het is eenvoudig, veilig en geeft je de extra vrijheid dat je geen portemonnee of zelfs je telefoon bij je hoeft te hebben om te kunnen betalen. De SwatchPAY! functie kan alleen in geselecteerde landen worden geactiveerd.
FROM THE ARCHIVE en FROM THE ARCHIVE PAY! zijn vanaf 17 oktober verkrijgbaar in Swatch-winkels wereldwijd en online swatch.com.
Natuursteen draagt niet alleen bij aan de inrichting van je keuken of leefruimte, maar ook aan de sfeer van je badkamer. Potier Stone laat je kennis maken met de nieuwste natuursteentrends die jouw badkamer omvormen tot interieurparel. Van gekleurde natuursteen tot speelse texturen en terrazzo-patronen; ontdek de weelde van een badkamer in natuursteen.
Kleur met karakter
Vaak grijpen mensen voor de inrichting van hun badkamer naar andere materialen dan in de rest van het huis. Zo banen al snel groene of blauwe, en meestal ook lichtere tinten, zich een weg naar je interieur. Toch is het geen slecht idee om eens stil te staan bij de stijlkeuzes die je in je badkamer maakt. In plaats van zachte kleuren winnen bijvoorbeeld warme rode tinten aan populariteit, met een geborgen gevoel als resultaat. Naast stijlkeuzes op basis van kleur, kan natuursteen met een uitgesproken adering ook karakter in de badkamer brengen. Ondertussen speelt de dooraderde steen ook op een subtiele manier met kleuraccenten, die uniformiteit in de complete look van je badkamer brengen.
Rust in de continuïteit
Jouw stijl benadrukken in heel je huis? Dat doe je onder andere door dezelfde soort natuursteen te laten terugkeren in verschillende ruimtes, en dus ook in de badkamer. Hierbij gaat de voorkeur eerder naar een neutralere steensoort, zoals travertin. Door zijn neutrale karakter blendt de steen gemakkelijk in verschillende kamers en inrichtingen. Daarnaast brengt de natuurlijke textuur van de travertin al snel een speels maar toch subtiel accent naar boven. Is jouw stijl gedurfder? Dan kan een meer uitgesproken steen of een opvallend motief ook werken. Die combineer je dan met een neutraal kleurenpallet waar bijvoorbeeld beige, bruin of wit in terugkomen. Door een opvallend element uit te balanceren aan de hand van een neutrale basis, wordt een statement nooit té. Ook in de keuken of aan een open haard kun je met een uitgesproken steen aan de slag.
Tijdloze terrazzo
Zoek je een badkamer met een stevige portie karakter? Dan is een inrichting met terrazzo een goed idee. Ook met bepaalde soorten natuursteen kun je namelijk een terrazzo-look creëren. Wanneer je verschillende stenen met een terrazzo-gevoel samenvoegt in je badkamer, bereik je al snel een luxueuze uitstraling. De weelde die je dan ervaart, transporteert je naar authentieke Romeinse thermen waar de rust heerst. Volledig in lijn met het begrip spathroom, een badkamer met een enorm hoog spagehalte, wekt deze ruimte een gevoel op van verfijnde elegantie.
Natuursteenexpert Potier Stone is een bedrijf uit het Oost-Vlaamse Maldegem. Al generaties lang wordt de kunst van natuursteenbewerking doorgegeven en groeide het bedrijf uit tot een grote en belangrijke speler op de markt. Hun jarenlange ervaring en authentiek vakmanschap wordt moeiteloos gekoppeld aan een ultramodern en uitgebreid machinepark. Potier Stone staat garant voor de perfecte verwerking van natuursteen in uw interieur. Van badkamers tot keukens, haarden, wanden en trappen. Elke dag opnieuw verleggen ze de grenzen van natuursteen en met mooi en fijn maatwerk brengen ze steeds kwaliteit en vernieuwing. Niet voor niets noemt men hen meubelmakers met steen. www.potierstone.be
Stap in een wereld waar de grenzen tussen comfort binnenshuis en gelukzaligheid buitenshuis naadloos vervagen. In Kasteel Diependael, het nieuwe VIP-eventatelier en ervaringsgerichte retailconcept van Rêve, presenteert Gregoir een breed scala aan producten onder hun eigen merknaam, waaronder de Rêve outdoor meubelcollectie en de Geodesis Rêve geurkaarsen en huisgeuren waarbij een originele houtachtige noot met kamfer en een vleugje fruit, afkomstig van een Canadese conifeer, jouw binnenruimte vullen. Deze heerlijk ruikende woonaccessoires zijn vervaardigd in Frankrijk en stuk voor stuk ontworpen en verspreid door Gregoir Group. Daarnaast worden de indoor meubels en accessoires van het internationale premium meubelmerk Camerich hier verdeeld, waarvoor Gregoir Group de exclusieve rechten verkreeg om uit te breiden in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Tot slot brengt Rêve ook een luxueus magazine uit onder dezelfde naam.
Nieuwe outdoor luxe
De nieuwe buitenmeubelcollecties ‘Quebec’ en ‘Tadoussac’, gemaakt in Portugal en geïnspireerd door Hervé Gregoir’s liefde voor Canadese steden, nodigt je uit om de betoverende allure van het buitenleven als nooit tevoren te ontdekken. Elk meubel is gemaakt met minutieuze aandacht voor detail en ontworpen om jouw buitenmomenten te veraangenamen. Geniet van de luxe van loungen onder de blote hemel, omringd door de sereniteit van de natuur. Van chique loungers die je uitnodigen om in stijl te ontspannen tot elegante eetsets die van elke maaltijd een onvergetelijke culinaire reis maken, de Rêve outdoorcollecties bieden talloze opties om je buitenruimte te verrijken. Of je nu geniet van een kopje koffie in de ochtend te midden van het zachte geritsel van de bladeren of 's avonds een soiree houdt onder de sterrenhemel, Rêve by Gregoir nodigt je uit om dierbare herinneringen te creëren in de omarming van het buitenleven. Zowel ‘Quebec’ als ‘Toudassac’ is gemaakt met veel aandacht voor details en de hoogste normen van vakmanschap, heeft een onberispelijke afwerking en is zorgvuldig vervaardigd uit premium geschuurd teakhout- het toppunt van duurzaamheid en schoonheid. In combinatie met veerkrachtig textiel en sneldrogende schuimkussens zijn de meubelen moeiteloos bestand tegen zowel brandende zon als plotse stortbuien.
"We willen ons aanbod blijven diversifiëren en ons groeipad bestendigen. Met 'Rêve by Gregoir' streven we naar onvergetelijke lifestyle-ervaringen, zowel nationaal als internationaal. We hebben ambitieuze uitbreidingsplannen in Europa, waarbij wij met Camerich, naast België, ook in Nederland, Frankrijk en Luxemburg groeien. Voor Rêve zoeken we daar ook nieuwe kansen.”, aldus Hervé Gregoir.
Unieke retailervaring in gerestaureerd Kasteel Diependael
De unieke kennis en expertise van Gregoir Group vormen de basis voor de uitbreiding naar de lifestylesector, die begon met de restauratie van Kasteel Diependael in Elewijt, een voormalig gerenommeerd restaurant met een Michelinster. Dit historische kasteel is nu de thuisbasis van 'Rêve by Gregoir’, het eigen lifestylemerk van de groep. De grondige renovatie van 15 maanden, waarbij authentieke elementen als de kleurrijke glas in lood ramen behouden bleven, heeft Belgisch erfgoed naadloos samengebracht met moderne luxe. Doorheen Kasteel Diependael werden er verschillende experience rooms ingericht waarin de lifestylecollecties volledig tot hun recht komen in een inspirerende woonsetting. Dit creëert zonder twijfel een ideaal decor voor een exclusieve retailervaring met een bijzondere productbeleving. Naast premium winkelpand en showroom leent Kasteel Diependael zich ook perfect als privé eventlocatie met als doel gelijkgestemde communities samen te brengen.
PR contact - Kim Ryssack | Head of Operations & Senior PR Consultant | UPR Belgium - E: kim@upragency.com -P: +32 3 230 30 92 M: +32 499 533 546
Rêve by Gregoir
Rêve by Gregoir is een baanbrekend nieuw lifestylemerk, geïnspireerd door Gregoir Group’s passie voor onberispelijke service, elegantie en uitmuntend design - een combinatie van erfgoed en moderniteit als transformerende kracht. Rêve by Gregoir omvat een uitzonderlijke lifestylecollectie met daaronder verschillende submerken als Kasteel Diependael, Camerich, GR Signature indoor en outdoor meubellijn, Geodesis Rêve kaarsen en huisgeuren, en het Rêve Magazine. Het toonaangevende nieuwe lifestylemerk herdefinieert het gebied van moderne luxe, inspireert creativiteit en viert de kunst van goed leven.
Kasteel Diependael
Dit prachtig gerestaureerde kasteel, vroeger een gevierd Michelin-sterrenrestaurant, biedt een ravissante showcase voor de gloednieuwe lifestylecollecties, klassieke, eigentijdse meubels en accessoires, ontworpen om elke binnen- en buitenruimte aan te vullen en om elke levensstijl te verbeteren. Als inspirerende thuisbasis van Rêve is Kasteel Diependael ook een gewild toevluchtsoord op zich, een oase van schoonheid waar influencers en klanten kunnen genieten van een keuze aan prachtig gecureerde meeslepende ervaringen in een betoverende omgeving.
Gregoir Group
Sinds 1989 is Gregoir Group een betrouwbare partner voor premium- en luxemerken zoals BMW, MINI, BMW Motorrad, Canondale en Specialized. In 2024 breidde de groep ook uit naar het middensegment van de auto-industrie met Suzuki, Hyundai en KGM in de showroom in Puurs. Strategisch gelegen in Brussel en met faciliteiten in Jette, Puurs, Dendermonde, Oudenaarde, Sint-Martens-Latem, Mollem en Elewijt, biedt Gregoir Group een breed scala aan producten en diensten, waaronder auto's (4-wheels), motoren en e-bikes (2-wheels), lifestyle- en woonaccessoires. Dit maakt Gregoir Group een one-stop-shop met premium mobiliteit- en lifestyle oplossingen.
verras met de keukenapparatuur van Sage Appliances
Met de herfst in aantocht, komen ook de feestdagen – en dus de nodige cadeaustress – om de hoek kijken. Gelukkig staat Sage Appliances klaar om je te helpen de perfecte verrassing te vinden. Laat je inspireren door onze selectie van high-end koffie- en keukentoestellen van het internationale merk. Merry gift giving!
Voor een luxueus moment
Wil je écht indruk maken? Dan is de Oracle® Jet het ultieme cadeau. De nieuwste espressomachine van Sage Appliances, die midden oktober gelanceerd wordt, zet een nieuwe standaard voor thuisespresso. Met deze lancering breidt Sage het assortiment geautomatiseerde espressomachines uit voor koffie op baristaniveau zonder dat je daarvoor barista-vaardigheden nodig hebt. De Oracle® Jet biedt snellere prestaties en een meer intuïtieve gebruikersinterface, waardoor uitzonderlijke koffie toegankelijker en efficiënter wordt voor zowel beginners als ervaren barista's. Het toestel beschikt over nieuwe drankjes om uit te selecteren, waaronder Cold Brew, en ook over innovatieve functies, zoals Wi-Fi-connectiviteit voor naadloze software- en functie-updates en nieuwe koffierecepten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een espresso martini? Je geniet continu van de nieuwste recepten met de Oracle® Jet.
Hét perfecte geschenk voor de koffieliefhebber die houdt van gemak, maar ook belang hecht aan premiumness en kwaliteit.
De herfstvakantie komt eraan, de perfecte tijd om met de kinderen de cinema in te duiken! Filem’On, het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek, selecteert de beste nationale en internationale jeugdfilms en brengt ze naar de Brusselse art-house cinema’s, maar er is nog veel meer te beleven!
Met jaarthema ‘Serieus?!’ wil Filem’On extra aandacht vestigen op, hoe kan het ook anders, serieuze maatschappelijke en mondiale problemen en uitdagingen, maar speelt het ook in op verwondering en verrassing. Dit jaar viert het festival ook zijn 18de editie. “Een symbolisch getal in het leven van jongeren.” legt participatiemedewerker Myrthe Van Rompaey uit, “18 worden staat vaak in het teken van een nieuwe levensfase en het afsluiten van je kinder- en tienerjaren, maar Filem’On blijft een plek waar iedereen jong blijft, ook volwassenen!”
Het programma bestaat uit jeugdfilms voor een publiek van tussen de 2 en 16 jaar, omkaderd door presentaties en Q&A’s met filmmakers-en sterren. Voor de allerkleinsten zijn er animatie-kortfilmvertoningen. Voor kinderen en tieners zijn er verschillende documentaires, fictie en animaties, van Belgische en internationale afkomst. Aan ieders voorkeur is er wel gedacht. Zin om op reis te gaan naar de adembenemende Andes, zet dan zeker Raiz op je filmlijst. Hou je van dieren en natuur? Dan zal de animatiefilm Flow of natuurfilm Bambi, het Verhaal van een Leven in Een Bos, zeker iets voor jou zijn! Of reis terug in de tijd in de film Het Boek van Alle Dingen. Ook brengt Filem’On bekroonde films van andere festivals naar Brussel, zoals documentaire Maydegol (Special Mention Generation 14plus, Berlinale) en de Belgische Oscarinzending Julie Zwijgt.
Een nostalgisch publiek kan met de ketjes afzakken naar de Cinematek. Daar worden opnieuw de klassiekers der jeugdfilm vertoond. Dit jaar zijn dat onder andere ‘Matilda’, ‘Knetter’ en ‘Chicken Run’.
Via de website kan u het volledige programma raadplegen: www.filemon.be. De première zal plaatsvinden op woensdag 23 oktober om 14u30 in jeugdtheater BRONKS.
een premium leverancier van keukendampkappen en luchtfiltratie
» FRANKE GROUP VERSTERKT MARKTPOSITIE
Franke Group, de gerenommeerde Zwitserse producent van oplossingen voor keukens neemt de Zwitserse WESCO Group over en breidt daarmee zijn kernexpertise op het gebied van luchtkwaliteitstechnologie verder uit. Met deze strategische zet versterkt Franke niet alleen zijn aanwezigheid in de premium marktsegmenten in zowel Zwitserland als Duitsland, maar ook zijn positie als marktleider op het gebied van luchtkwaliteit en innovatieve keukenoplossingen.
Een Stap Vooruit in de Premium Ventilatiemarkt
De Zwitserse Franke Group, met hoofdkantoor in Aarburg, heeft een koopovereenkomst gesloten om WESCO Group over te nemen. WESCO is een toonaangevende producent van hoogwaardige keukendampkappen en ventilatiesystemen in Zwitserland en Duitsland. WESCO AG, de Zwitserse dochteronderneming van de groep, staat bekend om haar expertise in keukenafzuiging en luchtfiltratie voor woningen, scholen en kantoren. De Duitse tak, Berbel Ablufttechnik GmbH, is een vooraanstaand merk van dampkappen en kookveldafzuigingen in Duitsland.
In het boekjaar 2022/2023 genereerde WESCO Group een netto-omzet van 97 miljoen Zwitserse frank en had het in totaal 280 werknemers in dienst. Door de overname krijgt Franke Group de mogelijkheid haar positie in de dampkapmarkt te versterken en geleidelijk een leidende positie te verwerven in zowel Zwitserland als Duitsland. Met de merken Wesco en Berbel is WESCO Group een belangrijke speler in de premium marktsegmenten van respectievelijk Zwitserland en Duitsland. Deze overname biedt een strategische en geografische aanvulling op het bestaande aanbod van Franke. In Duitsland, de grootste Europese markt, staat het merk Berbel bekend om zijn innovatieve technische oplossingen, vakmanschap en design.
Strategische mijlpaal
Barbara Borra, President/CEO van Franke Home Solutions, noemt de overname van WESCO een strategische mijlpaal voor het bedrijf: "WESCO biedt geavanceerde technologie op het gebied van luchtkwaliteit en heeft sterke commerciële structuren in Zwitserland en Duitsland, wat perfect aansluit bij Franke. Door gebruik te maken van Franke’s wereldwijde schaal en financiële kracht kunnen we WESCO ondersteunen bij het groeien, zowel in hun traditionele markten als internationaal. Met WESCO hebben we een bedrijf gevonden dat dezelfde waarden als Franke deelt op het gebied van kwaliteit, technologie en innovatie.”
Beat Ernst, eigenaar van WESCO Group, licht toe: “Als onderdeel van een opvolgingsplan heb ik besloten mijn bedrijf te verkopen aan Franke. Aangezien er geen opvolging in onze familie is, was het voor mij belangrijk om een duurzame oplossing te vinden die ons levenswerk in goede handen zou achterlaten. Franke heeft de nodige expertise en middelen om het volledige potentieel van onze merken te benutten en ze nog succesvoller in de markt te positioneren.”
Franke Group en Franke Home Solutions
Franke Group, met hoofdkantoor in Aarburg, Zwitserland, is een toonaangevende wereldwijde producent van oplossingen en apparatuur voor zowel huishoudelijke keukens als de professionele foodservice- en koffiesector. Het bedrijf is actief in 35 landen en telt ongeveer 7.700 medewerkers. De jaarlijkse netto-omzet bedraagt circa 2,42 miljard Zwitserse frank. Franke Group maakt deel uit van Artemis Group, gevestigd in Zwitserland.
Franke Home Solutions, een divisie van Franke Group, is wereldwijd marktleider op het gebied van slimme systemen en oplossingen voor particuliere keukens. De divisie is wereldwijd actief en heeft ongeveer 4.200 medewerkers in meer dan 30 landen en behaalde een netto-omzet van 932 miljoen Zwitserse frank. Het productaanbod omvat alle aspecten van de keuken, zoals voedselbereiding, koken, afvalverwerking, onderhoud en luchtbehandeling, en strekt zich steeds verder uit naar andere delen van het huis. Franke Home Solutions biedt consumenten een complete thuiservaring die eenvoud, hygiëne en milieuvriendelijkheid combineert.
WESCO Group, opgericht in 1962 en met hoofdkantoor in Wettingen, Zwitserland, is een toonaangevend familiebedrijf gespecialiseerd in dampkappen en ventilatiesystemen voor keukens, woningen, kantoren en scholen. De groep, met ongeveer 280 medewerkers in Zwitserland (WESCO AG), Duitsland (berbel Ablufttechnik GmbH) en Italië (Createc srl), behaalt een jaarlijkse netto-omzet van 97 miljoen Zwitserse frank. WESCO staat bekend om zijn hoogwaardige dampkappen en ventilatieoplossingen die specifiek zijn ontwikkeld voor de Zwitserse markt, terwijl berbel uitblinkt met innovatieve producten 'gemaakt in Duitsland'. WESCO Group verenigt technische expertise in ventilatie en design, en staat garant voor de hoogste kwaliteit, efficiëntie en innovatie.