Inhoud blog
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    28-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.When fashion meets technology: Zalon by Zalando optimaliseert styleprofiel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe look en geïntegreerde features // Zalon style-abonnement // Mobile first met iOS en Android app

    Met een onafgebroken focus op klanttevredenheid heeft Zalon gewerkt aan de optimalisering van haar service en de lancering van nieuwe features. Dat heeft zich vertaalt in een nieuwe generatie styleprofiel, dat klant en stylist op een efficiënte manier ondersteunt in het samenstellen van persoonlijke outfits.

    Sinds de oprichting in 2015 heeft de styling service van Zalando de verbetering van haar product hoog in het vaandel. User experience en de kwaliteit van de outfits zijn daarbij van groot belang. Achter de schermen worden de Zalon-stylisten dan ook ondersteund door een tech- en data-team van 40 mensen, om de wensen van de klant nauwkeurig na te komen.

    Achter de schermen van het online styleprofiel

    Het team analyseerde gebruikersgedrag in het styleprofiel, de vragenlijst over de stijl en voorkeuren van de klant voordat deze een Zalon-box bestelt. Het leverde interessante inzichten op. Zo bleek dat visuele voorbeelden van looks en items van groot belang zijn, terwijl vragen over lievelingskleuren en gevoelsleeftijd doorgaans minder relevant worden geacht. Vrouwelijke klanten bleken zich meer aangesproken te voelen door outfits als deze liggend gefotografeerd zijn, terwijl mannelijke klanten outfits liever door een model gedragen zien. Een van de belangrijkste inzichten heeft te maken met de lengte van het styleprofiel, die een sterke invloed heeft op het vroegtijdig beëindigen van het bestelproces.

    Zalon’s vernieuwde styleprofiel is tot tweederde verkort en bovendien genderspecifiek. Vragen zijn eenvoudiger geformuleerd, keuzemogelijkheden beperkt. In plaats van 14 looks heeft de klant er nu bijvoorbeeld 8 om uit te kiezen. Daarnaast ligt voor vrouwelijke klanten de focus op no go’s in het vernieuwde styleprofiel. Hen wordt niet gevraagd naar concrete wensen, maar juist naar wat zij niet willen ontvangen - dit in tegenstelling tot het kortere styleprofiel voor mannen.

    De nieuwe generatie: dynamisch en gepersonaliseerd

    Ook in de toekomst blijft het verder ontwikkelen van het styleprofiel een belangrijk thema binnen Zalon. Dankzij de flexibele architectuur van het nieuwe styleprofiel zal het in de toekomst eenvoudiger zijn om middels geïntegreerde A/B-testen snel verbeteringen door te voeren. Daarnaast zet het datateam Machine Learning in om de fashion dialogue tussen stylist en klant dynamischer te maken. Zo zullen gepersonaliseerde vragen en flexibiliteit in de lengte en het verloop van het styleprofiel zorgen voor waardevolle gegevensuitwisseling. Een eerste stap is al gezet: de introductievraag in het nieuwe styleprofiel leidt op dit moment al naar verschillende paden. In het verleden begonnen Zalon-klanten het styleprofiel met het kiezen uit 7 gelegenheden voor hun outfit-box, waarbij 60 procent koos voor vrije tijd. Inmiddels zien klanten deze gelegenheden via een dropdownmenu, enkel wanneer zij nadrukkelijk hebben aangegeven een outfit voor een speciale gelegenheid te willen ontvangen.

    Personalisering zal in de toekomst ook worden toegepast op de mate van affiniteit die de klant met mode heeft. Modebewuste klanten die op zoek zijn naar inspiratie zullen in het styleprofiel worden gevraagd naar de opkomende trends die ze in hun outfit-box terug willen zien. Klanten die op zoek zijn naar advies zal naar meer informatie worden gevraagd middels een intensiever styleprofiel. Voor iedereen geldt echter: het aantal vragen wordt tot een minimum gereduceerd. De lengte van het styleprofiel zal per klant verschillend zijn, en hangt zowel af van de eerder gegeven antwoorden als de bestelgeschiedenis bij Zalando.

    Garderobe-update op gezette tijden

    Een nieuwe feature in het styleprofiel van Zalon is het style-abonnement, waarbij klanten eens in de 2, 3 of 4 maanden een nieuwe Zalon-box ontvangen. Sinds de introductie van het abonnement hebben al 50.000 klanten zich ingeschreven, waarbij bijna 70 procent voor de 3 maanden-optie kiest. Wanneer het tijd is voor de nieuwe outfit-box, krijgt de klant een herinnering om zijn of haar actuele wensen door te geven aan de stylist. Dat dergelijke langdurige klantrelaties hun vruchten afwerpen, zeker op het gebied van curated shopping, is al langer bekend. Zalon zet dan ook in op een grote stijging van het aantal abonnementen tot 2021, waarbij tot 50 procent van haar totale omzet van het style-abonnement komt.

    De expansie van styling on the go

    Al langer ziet Zalon dat meer dan 65 procent van alle bestellingen geplaatst wordt via smartphone of tablet. In koers met deze trend heeft Zalon succesvolle use cases doorgevoerd voor de Android en iOS app, die gratis te downloaden is in 6 landen en 4 talen. Mobile first staat dan ook centraal bij de verdere optimaliseringen die de styling service in de toekomst door zal voeren.

    28-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hip Hip Woody : Studio BamBam teket 25ste verjaardagscollectie voor Woody

    Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.

    “Deze zeer geslaagde collab brengt een frisse, nieuwe blik op de interpretatie van het Woody DNA dat gebaseerd is op beestjes, strepen én kleuren. We sluiten niet uit dat er in de toekomst nog collabs zullen volgen.”

    Nathalie Deschuymer - Head of Design Woody

    Woody heeft aan heel het gezin gedacht. Zo zal de verjaardagscollectie vanaf half april in de winkels verkrijgbaar zijn van maatje 2 jaar tot XXL. In januari werd de collectie al in sneak peak op het verjaardagsfeest in de Art Cube in Gent getoond. De collectie is één van de projecten die deel uitmaakt van een feestjaar vol nieuwigheden zoals een nieuw logo, de nieuwe bedrijfsnaam The Woody Group, een nieuwe wind op design niveau en een smart PJ die nog op de agenda staat voor FW19.





    27-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezond eten start met gezond winkelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Carrefour en Partena Ziekenfonds geven gratis voedingsadvies via diëtisten in de winkel

    • Diëtisten coachen 1000 klanten van Carrefour en Partena Ziekenfonds gratis om gezonder te winkelen. In 20 Hypermarkten Carrefour - Elke zaterdag in mei 2019

    Wie gezond wil eten, moet ook de juiste aankopen doen. Maar daar wringt het schoentje, want er bestaan veel misvattingen over wat nu juist gezonde voeding is. Om dit aan te pakken, lanceren Carrefour en Partena Ziekenfonds samen een actiemaand. Elke zaterdag in mei kunnen klanten samen met een erkend diëtist hun winkelkarretje vullen.

    Concreet advies

    De actie start op zaterdag 4 mei. In 20 Hypermarkten van Carrefour kunnen zo’n 1000 klanten shoppen met een diëtist van de Vlaamse Beroepsvereniging van Diëtisten (VBVD). De diëtist adviseert gratis over gezonde en evenwichtige voeding en gaat ook in op concrete winkelvragen. Bijvoorbeeld: ‘Ik eet glutenvrij, wat mag ik dan wel nog eten?’ of ‘Hoe kan ik mijn kinderen een gezonde schoollunch meegeven?’

    Gezond shoppen is immers geen sinecure. Elke dag zijn er tegenstrijdige berichten te lezen over wat nu wel of niet gezond is, en etiketten lezen is helemaal niet zo makkelijk. “In 2014 was 18,6% van de totale bevolking obees en we zien dit stijgen. Het probleem start ook alsmaar vroeger: 20% van de Belgische jongeren tussen 12 en 18 jaar heeft overgewicht en 7% van hen is obees. Een gezonde levensstijl kan veel chronische ziektes vermijden, daarom is het belangrijk dat consumenten goed geïnformeerd hun menu kunnen samenstellen”, zegt Lynn Pellens, expert gezondheidspromotie van Partena Ziekenfonds. “Via deze actie willen voedingsadvies ook veel concreter maken. Zo kan je meteen de juiste dingen aankopen en aan de slag gaan.”

    Seizoensgebonden fruit en groenten

    Tijdens de actie is er bijzondere aandacht voor groenten en fruit én voor lokale en duurzame voedingskeuzes. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) promoot 5 stukken fruit en groenten per dag, en ook in de voedingsdriehoek staan groenten centraal. Het grootste deel van je voeding zou uit plantaardige producten moeten bestaan: minstens twee keer per dag groenten eten en twee stukken fruit.

    Naast het promoten van meer groenten en fruit, willen Carrefour en Partena Ziekenfonds via deze actie de consumenten ook bewust maken van het belang van een duurzame keuze door te kiezen voor lokaal geteeld seizoensfruit en –groenten. In dat kader zet Carrefour zich via Actie 4 van haar platform Act of Food in om producten van Belgische oorsprong te bevoordelen. De retailer geeft voorrang aan Belgische producenten om de lokale economie te ondersteunen, de milieu-impact te verminderen en kwaliteitsproducten te garanderen.

    Carrefour heeft als doel de leider van de voedseltransitie te worden en heeft hiervoor het platform Act for Food gelanceerd. Met het programma onderneemt Carrefour concrete acties om iedereen beter te laten eten.

    Waar en wanneer worden de sessies georganiseerd?

    De coaching zal elke zaterdag plaatsvinden in mei 2019 in de volgende 24 Hypermarkten Carrefour: Brugge B-Park, Burcht, Drogenbos, Evere, Korbeek-Lo, Kraainem, Kuringen, Oostakker, Schoten, Sint-Denijs-Westrem, Tienen, Turnhout, Zemst, Ans, Oudergem, Sint-Agatha-Berchem, Bierges, Bomerée, Herstal, Jambes, Marche en Famenne, Mons, Waterloo en Wépion.

    Praktische informatie

    • Begeleiding door een diëtist(e) elke zaterdag van mei 2019 - Van 10u tot 18u - 6 winkels per zaterdag - 2 diëtisten per winkel - Individuele sessies van 20 minuten per klant per diëtist - Toegang tot de 1000 sessies is alleen mogelijk door middel van voorafgaande online registratie.

    26-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalando stelt voor 'Unleash your beauty'

    Zalando, Europa’s leidinggevende online platform voor mode en lifestyle lanceert een campagne volledig toegewijd aan zijn nieuwe – althans voor België – beautyassortiment. Met ‘Unleash your Beauty’ geeft Zalando een inclusieve blik op het concept ‘schoonheid’.

    Net zoals Zalando een inclusieve en open kijk op mode heeft, focust deze nieuwe beautycampagne op waarden zoals ‘empowering’ en ‘jezelf aanvaarden’. De campagne viert het individualisme en wil klanten het vertrouwen geven om zichzelf te zijn ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond. Met zijn hedendaagse kijk op wie we zijn en wat we betekenen in de maatschappij, kiest Zalando voor producten die ons leven rijker maken, ons plezier opleveren en die leuk zijn om mee te experimenteren. Want: je beautyroutine moet aangenaam aanvoelen, net zoals de producten op je huid.

    ‘Unleash your Beauty’ is het resultaat van een verborgen camera-stunt in Londen en stelt een breed scala make-up, huidverzorging en haar- en wellnessproducten voor dat vanaf nu beschikbaar is op Zalando.be. Een aantal van de merken zijn: Clinique, Daniel Sandler, 3ina, M.A.C, Max Factor, Anthony, Baxter of California, BBB London, Curlsmith, Dr Botanicals, Dr Dennis Gross, Estée Lauder, Golden Beards, Hans de Fuko, Hej Organic, L’Oréal Paris, Lixirskin, Löwengrip, Lumene, Percy Nobleman en Pixi. De reclamespot, geregisseerd door Lauren Caris Cohan, zet de kracht van beautyrituelen in de verf.

    De cast is divers en doorbreekt het klassieke schoonheidsideaal. Modellen Nadine Leopold, Anuthida Ploypetch, Cajsa Wessberg, Charli Howard en Marvin Durell werden geselecteerd via agencies of gewoonweg aangesproken op straat. Ze werden uitgenodigd voor een conventionele beautyfotoshoot en werden daar gevraagd om zelf hun make-up aan te brengen. Wat ze niet wisten is dat ze intussen stiekem werden gefilmd. De bedoeling van dit concept was om de cast in hun puurste, meest authentieke vorm aan de buitenwereld te tonen.

    “Door met onze klanten te praten kwamen we te weten dat het concept schoonheid voor iedereen anders en heel uniek is. Je goed in je vel voelen kan ook elke dag een andere betekenis hebben. Met de campagne ‘Unleash your Beauty’ willen we duidelijk maken dat schoonheid begint wanneer je stopt met je aan te trekken van wat anderen van je vinden en start wanneer je het voor jezelf begint te doen.” Aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns.

    Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 6500 producten van meer dan 200 merken. Het is een mix van zowel gerenommeerde internationale merken als opmerkelijke nichemerken en van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. Deze interessante mix opgeteld bij Zalando’s vernieuwe shopervaring, de vlotte klantendienst en het makkelijke en veilige bestelproces, zet voor de klanten de deur open naar oneindig veel mogelijkheden en keuze.

    “De lancering van Beauty als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en en één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien ook dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt Pamela Wade-Lehman, Zalando Head of Beauty.

    Na een succesvolle Beauty-lancering in Duitsland, Oostenrijk en Polen vorig jaar is het assortiment nu ook beschikbaar in België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië. In Berlijn opende in 2018 zelfs een fysieke winkel, het ‘Zalando Beauty Station’, om rechtstreeks in contact te staan met beauty-hongerige klanten en om hen een tastbare productervaring te bieden, evenals evenementen en workshops.

    De campagne ‘Unleash your Beauty’ gaat vanaf 14 april live in België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië en zal te zien zijn via televisie, out of home, digitale kanalen en in print. In België zal er ook een offline activatie plaatsvinden in de steden Antwerpen, Brussel, Gent en Luik. Zalando Beauty kan je verder op de voet volgen via het Instagram-kanaal @zalando_beauty. (foto’s Zalando credits) #zalandobeauty

     

     







    25-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.There's a shade of red for every woman

    Améline by Mayerline

    "There's a shade of red for every woman." - Audrey Hepburn

    The mindset for spring/summer 2019 reflects our desire to face the future with empowering, vibrant colors that provide confidence and spirit. Colors that are uplifting, joyful hues that lend themselves to playful expressionism and take us down a path of creative and unexpected combinations.

    The new delivery from Améline by Mayerline puts the color red in the spotlight. It’s a strong, female color that still has a refined and romantic side. Every woman can wear red in her own way, be it strong and empowered, or with a soft elegance. Another focus point of this new collection is the softness of the fabrics. No harsh silhouettes, but rather soft and feminine lines and details. Pair those soft fabrics with unique eye-catching prints and you've got the perfect combination for any woman.

     





    24-04-2019 om 08:12 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht, lichter, ultralicht !

    BRAX UltraLight

    In de zomer wil niemand kleding dragen die niet goed ademt. Zomerkleding hoort licht, ademend en koel te zijn. Laat die zware jeans dus maar aan de kant liggen, want BRAX heeft met Ultralight het perfecte alternatief ontwikkeld. Ultralight biedt een totaal nieuwe draagervaring en is dankzij het pluimgewicht ook ideaal voor in de reiskoffer.

    Het innoverende Ultralight textiel van BRAX is ademend, huidvriendelijk, extra zacht, en bovendien zo licht als een veertje. Zo weegt de five pocket broek slechts 160 gram! Lichter wordt het niet. Door het gebruik van hoogwaardige en fijne katoenen garens biedt deze moderne five-pocket het beste draagcomfort. Ook met 30 graden in de schaduw houdt deze broek je koel!

    Ultralight is verder ideaal voor reizigers die het gewicht van de bagage wensen te beperken. De stof is bovendien kreukarm en gemakkelijk te reinigen.





    24-04-2019 om 08:10 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beleef Leiden in een wereld va licht, magie enmuziek

    Theater vanop de grachten, muziek in de hofjes en slapen in openlucht

    Ontdek Leiden op een andere manier en laat je betoveren door magische theaterspektakels vanop de grachten met Leiden als Schemerstad. Geniet van een streepje muziek in alle stijlen tijdens de Hofjesconcerten. En beleef eind juni een magische nacht in het grootste openluchthotel ter wereld.

    Schemerstad

    ‘Theater tussen dag en nacht’, zo kan je het festival Schemerstad het best omschrijven. Op 7 en 8 juni wordt de tiende editie van dit apart theaterspektakel georganiseerd. Laat je meevoeren op de Leidse grachten langs verschillende theaterstukken, lichtspektakels en dansacts, door een wereld van licht en magie tegen de schitterende achtergrond van de stad. Het publiek volgt de theaterstukken vanuit de boot. Men kan zowel meevaren in rondvaartboten als in een eigen boot. Varen op de Leidse grachten, in de invallende duisternis is betoverend en Schemerstad wordt een verbluffende ervaring.

    Hofjesconcerten

    De Leidse hofjes, 35 in totaal, zijn stuk voor stuk idyllische plekjes in de binnenstad, weg van het stadsrumoer. De Hofjes zijn dicht bij elkaar staande huisjes rond een gemeenschappelijke binnenplaats, een tuin of een parkje. Je kan ze vergelijken met onze Begijnhoven, maar dan compacter. Tijdens het Pinksterweekend worden concerten georganiseerd in deze hofjes waaraan 150 musici deelnemen. Er is voor elk wat wils, volksmuziek, jazz, pop, klassiek of oude muziek. Ook op andere plaatsen zijn er 'overdekte' concerten, o.a. in de Pieterskerk. Informatie over het volledige programma en over de locaties kan je hier vinden.

    Openluchthotel

    Van 20 tot 22 juni kunnen gasten op bijzondere wijze de dag en nacht doorbrengen op unieke locaties in het centrum van Leiden. De stad wordt namelijk omgetoverd tot het grootste openluchthotel ter wereld. Op de verschillende locaties zullen gastenkamers in openlucht worden ingericht door kunstenaars en vormgevers. Stel je voor; slapen in de tuin van de Lakenhal, in een naar lavendel geurend hofje of naar de sterren kijken vanaf een kingsize knuffelbed. Een bijzondere ervaring gevolgd door een heerlijk ontbijt op de Burcht. Ook als je niet tot de hotelgasten behoort ben je meer dan welkom en valt er genoeg te beleven. Laat je verrassen en verwonderen! Een overnachting kost € 65,- per persoon per nacht, inclusief avondprogramma, beddengoed en ontbijt.

    Liever niet in de openlucht overnachten? Om de stad Leiden echt te ontdekken, moet je langer dan één dag blijven. Daar hoort dan natuurlijk een overnachting bij! Leiden heeft genoeg keuze. Overnacht je liever in een boutique hotel of hou je van meer luxe? Ontdek het zelf! Bekijk op leiden.nl de hotels en hun arrangementen.

     

     





    23-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer reizigers kiezen voor een avontuurlijke expeditiecruise

    Cruisen wordt steeds populairder en ook expeditiecruises zijn sterk in opkomst. Deze populariteit blijkt ook uit het aantal nieuwe expeditieschepen dat op de markt komt. In 2019 zijn dat er maar liefst tien en in 2020 nog eens vijf. Duikboten, helikopters, uitklapbare platforms, kajakken of volledig glazen balkons; deze nieuwe generatie schepen biedt de reiziger een optimale expeditie-ervaring.

    Avontuurlijk ingestelde reizigers die graag genieten van bijzondere natuurgebieden richten hun vizier steeds vaker op bestemmingen die toegankelijk zijn met een cruiseschip, zoals de Galapagoseilanden of de poolstreken. Deze cruiseschepen zijn veel kleinschaliger dan de mainstream cruiseschepen en speciaal toegerust om de natuur te ontdekken. Vonden in het verleden expeditiecruises vaak plaats op vrij ‘basic’ schepen die bijvoorbeeld voor onderzoek waren bedoeld, de nieuwe generatie expeditieschepen kenmerkt zich door comfort en innovatieve toepassingen.

    Zo heeft het gloednieuwe schip HANSEATIC inspiration van Hapag-Lloyd Cruises volledig glazen balkons, dus inclusief glazen vloeren, waardoor bijvoorbeeld walvissen en dolfijnen nog beter te zien zijn. Voor actieve gasten zijn kajaks aan boord, waarmee onder begeleiding van een ervaren kajakgids de poolstreek wordt verkend. De ware avonturier kan zelfs in een tent overnachten op het eindeloze ijs. Verder zijn er aan boord stijlvolle hutten, een Japanse en Peruviaanse keuken, een zwembad en een spa.

    Het nieuwe schip van Scenic maakt in augustus dit jaar haar eerste cruise. Uitgerust met twee helikopters en een duikboot met zes zitplaatsen wordt het verkennen van de omgeving een next level ervaring. Het schip, met de naam Scenic Eclipse, beschikt daarnaast over tien verschillende eetgelegenheden en een binnenzwembad. Bovendien bezit elke hut een balkon.

    In mei 2019 lanceert Celebrity Cruises haar nieuwe expeditieschip Celebrity Flora en de vernieuwde Celebrity Xpedition. De Celebrity Flora heeft uitsluitend suites die plaats geven aan slechts 100 passagiers. Het is een van de meest energie-efficiënte schepen van zijn grootte in de beschermde Galapagosarchipel. Het schip beschikt over een dynamisch positioneringssysteem waarmee het zijn positie kan behouden zonder het anker uit te gooien zodat de zeebodem gespaard blijft.

    Het nieuwe schip van Aurora Expedition, Greg Mortimer, dat in de herfst in gebruik wordt genomen, is het allereerste cruiseschip met een opvallende ‘X-boeg’. De boeg zorgt voor een vlotte vaart in woelige wateren, zoals de beruchte Drake Passage naar Antarctica. Het schip bezit ook nog platforms die aan de zijkanten uitklappen om de dieren en ijsbergen beter te kunnen zien en vier uitgangen (in plaats van de gebruikelijke twee) voor de tewaterlating van de 15 zodiacs.

    Seabourn kondigde recent twee ultra-luxueuze expeditieschepen aan, waarvan het eerste in juni 2021 te water wordt gelaten. Elk schip zal beschikken over 264 balkonsuites. Gasten
    wachten er niet alleen de verfijnde gastronomie en de vlekkeloze service, waarvoor Seabourn bekendstaat, maar ook 24 zodiacs en twee duikboten voor expeditie-excursies. Natuurexperts, wetenschappers en historici zijn aan boord om lezingen te geven over de buitengewone bestemmingen die de schepen aandoen en de dieren die onderweg te zien zijn.

    Ponant, leider in luxe expedities en de enige Franse cruiseschipeigenaar, kondigt de lancering aan van het eerste hybride, elektrische, polaire ontdekkingsschip, aangedreven door LNG (liquified natural gas) voor de cruisesector. De levering van Commandant Charcot is gepland voor 2021: een wereldprimeur.

    Het bereiken van de geografische noordpool, 90° noorderbreedte, wandelen op het pakijs, de Arctische Oceaan oversteken, het noordoosten van Groenland bezoeken, de Wedell Sea, De Ross Sea, het bereiken van Pierre I eiland… Ponant neemt zijn passagiers mee in de voetsporen van grote ontdekkingsreizigers, aan boord van het allereerste nieuwe generatie polaire ontdekkingsschip ooit ontworpen.

    Deze nieuwe polaire odyssee belooft een prachtig avontuur te worden in een luxueuze omgeving met diensten die nog nooit eerder werden aangeboden op dit type schip dat zich richt op extreme bestemmingen: dierenriemen aan boord, grote panoramische suites, duplex suites met jacuzzi, binnenzwembad omringd door de wintertuin, gepersonaliseerde service, gastronomische keuken, spa...

    Het bedrijf verdubbelde ook zijn aanbod van tropische expedities met de komst van zijn Ponant Explorers: Le Lapérouse en Le Champlain, geleverd in 2018, Le Bougainville en Le Dumont d'Urville, die in 2019 zullen toetreden tot de vloot, gevolgd door de Bellot en Jacques Cartier in 2020. Schepen met slechts 92 hutten, op het scherpst van de snede, met innovatieve apparatuur voor milieubescherming, zijn uitgerust met de exclusieve Blue Eye, een multi-sensorische onderwater lounge die passagiers in staat stelt om de onderwaterwereld zo goed mogelijk te observeren.

    Een expeditiecruise staat garant voor unieke ervaringen op unieke bestemmingen. Nu dergelijke cruises meer en meer worden aangeboden met luxueuze en ultramoderne schepen, is het niet moeilijk te verklaren waarom dit cruisesegment bij de reizigers aan populariteit wint. Zowel bij ervaren cruisegasten die op zoek zijn naar een totaal ander avontuur als ook bij reizigers die niet eerder een cruise boekten en op deze manier bestemmingen kunnen ervaren die moeilijk of niet op een andere manier te bereiken zijn.





    23-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HRMA introduceert 100% vegan zonbescherming en After Sun

    Het zonnetje laat zich weer wat vaker zien, belangrijk dus om je huid (en die van je kids) goed te beschermen, want hoe heerlijk het ook is, de huid krijgt flink wat te verduren door al die zonnestralen. Bij HEMA vind je vanaf nu allerlei soorten zonbescherming en aftersun om weer volop van de zon te genieten. De zonverzorging en After Sun van HEMA zijn vanaf nu ook 100% vegan.

    Face stick SPF50: Zonnebrand in een stick speciaal voor het gezicht, met SPF50 en een hoge UVA/UVB-bescherming. Hierdoor wordt de dunne huid van het gezicht goed beschermd. Het fijne aan dit product is dat je het makkelijk mee kan nemen.

    Sunmilk Satin SPF30 : Vegan zonnemelk met een soft shimmer met SPF30 en hoge UVA/UVB-bescherming. De zonnemelk geeft de huid een subtiele glans en beschermt de huid tegelijkertijd tegen de felle zon. Het product verzorgt en is waterbestendig.

    Kids : Bij HEMA is alle zonbescherming voor kinderen vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar met SPF50. De producten bevatten een hoge UVA/UVB- en DNA-bescherming en zijn extra waterbestendig, hierdoor kunnen kinderen langer in het water spelen. De Sensitive Sun en Aerosol Spray zijn vrij van parfum en kleurstoffen.

    Sport : Nieuw in het assortiment! De Sport Sun Cream met SPF30 blijft goed zitten, ondanks het zweten tijdens het sporten. Het product is namelijk zweet- en waterbestendig. En bevat zowel UVA, als UVB-bescherming.

    After Sun ; De After Sun lijn van HEMA is 100% vegan en zorgt voor hydratatie en verkoeling. De After Sun Melk, Cooling Gel, Shimmering Oil en After Sun Sheet Mask bevatten Aloë Vera, dat ondersteunt in het herstellend vermogen en de vochtregulering van de huid. De glitters in de Shimmering Oil geven de huid een prachtige sunkissed gloed.

    Vergeet je lippen niet te beschermen! Te laat? De kalmerende en hydraterende lippenbalsem voor na het zonnen heeft een muntsmaak, met een fijn verkoelend effect.

    After Sun Sheet Mask : Een After Sun Sheet Mask dat de huid na een dag intensief zonnen verkoelt en hydrateert. Hoe werkt het? Vouw het gezichtsmasker voorzichtig uit en breng deze aan op een schone huid. Laat het masker 10 minuten inwerken, verwijder het dan en masseer de resterende essence in je huid. Afspoelen is niet nodig.

    HEMA Sun Care is verkrijgbaar vanaf € 2 in de winkel of via hema.be.

               









    23-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer in het land

    Terra di Siena zet de klok op het zomeruur en neemt ons mee naar een exotisch en tropisch universum waar de zonnestralen iedereen instant gelukkig maken. Ontdek de nieuwe exclusieve modellen en een grote variatie aan kleuren en prints.

    Spring-Summer 2019 collectie

    Een aperitief op het terras? De eerste barbecue van het jaar? Of een uitstap met vrienden? Terra di Siena begeleidt ieder zomers moment met een lichte en verfrissende outfit. Wie houdt er niet van die prachtige lange jurk met bloemenmotief! Perfect voor een chique Bohemenlook. Of een tropisch getinte rok of een goudbruine broek voor een moment vol ontspanning. Het Belgische merk stelt een hele reeks vlotte en stijlvolle T-shirts en broeken voor!

    Netwerk van verdelers

    Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Op die manier garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. Alle verkooppunten en webshops staan op de website: www.terradisiena.be







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De was een paar uur laten zitten is niet langer erg

    » Minder stress en minder energie- en waterverbruik - » Gekozen Product van het Jaar 2019

    Wassen is plannen. Op dat uur starten met een bepaald wasprogramma, betekent x-aantal uur later paraat zijn: de was moet uit de trommel, anders ontstaan er geurtjes en kreukt de was. Toch hoeft dat niet zo te zijn. Gedaan met wasdag, stressdag: met de FreshCare+ wasmachine van Whirlpool laat je de was tot zes uur zitten. Omdat bacteriën geen kans krijgen, kunnen er geen geurtjes ontstaan.

    Geen geurtjes, geen kreuken

    Een vochtige omgeving is dé ideale broeihaard voor bacteriën. Een wasmachine met natte was in bijvoorbeeld. De was laten zitten, is om problemen en vooral om geurtjes vragen. Tenzij het om de nieuwe FreshCare+ van Whirlpool gaat.

    Tot zes uur nadat de was klaar is, voert de FreshCare+ zachte draaibewegingen uit. Tussendoor wordt er regelmatig stoom in de trommel geblazen, waardoor bacteriën niet kunnen groeien. En dus krijgen ook geurtjes geen kans. Anders gezegd: je hoeft je activiteiten niet langer te plannen met de wasmachine in je achterhoofd.

    Gekozen Product van het Jaar 2019

    FreshCare + van Whirlpool is onlangs uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar 2019. Deze jaarlijkse enquête neemt de consumenten als vertrekpunt, door hen te laten oordelen over producten. De beoordelingscriteria zijn aantrekkelijkheid, innovatie en of er een aankoopintentie ontstaat.

    Voor de FreshCare+ gaven uiteindelijk drie belangrijke voordelen de doorslag: het feit dat de was tot zes uur probleemloos in de trommel mag blijven, de efficiëntie op vlak van tijd-, water- en energieverbruik en de stille en duurzame motor.

    De 6TH SENSE-technologie maakt van de Freshcare+ een uitermate slimme wasmachine.

    Slimme wasbeurten! Ook tijdens de wasbeurt hoef je niet te piekeren over gekleurde was of tere stofjes, dankzij de 6TH SENSE- en SoftMove-technologie:

    • De FreshCare+ wasmachine is uitgerust met de uiterst slimme 6TH SENSE-technologie. Verschillende sensoren brengen het type en de hoeveelheid was in kaart, waarna het systeem berekent hoeveel water en energie nodig is voor de perfecte wasbeurt. Niet enkel beter voor de was, je bespaart er ook mee.
    • Was op 15°C met zelfde resultaat als op 40°C: dankzij het SoftMove-systeem en de 6TH SENSE technologie beweegt de was losjes in de wastrommel, waardoor de kleren het detergent beter opnemen. Zo worden vlekken even effectief verwijderd als op 40°C én zijn de kleuren beter beschermd.
    • Aangepast aan het soort stof: Zelfs de meest delicate stof komt heelhuids uit de trommel. Door de SoftMove-technologie past de trommel de bewegingen aan aan het soort stof. Het systeem laat tot veertien verschillende wasprogramma’s toe, van jeans en katoen tot wol en zijde. De programma’s zijn aangepast volgens bewegingen, duur van de verschillende wasfases, de hoeveelheid water en het zwieren.
    • Stille was: Ook vervelende achtergrondgeluiden zijn verleden tijd. De Sense-Inverter motor is een extreem stille elektrische motor, die bovendien 10 jaar garantie heeft.
    • Vuil, vuiler, vuilst: Met de Clean+-optie kan je de wascyclus aanpassen aan de noden van dat moment. Lees: hoe vuil zijn de kleren? Kies tussen Intensief, Dagelijks en Snel.

    Het oog wil ook wat

    De FreshCare+ komt met een modern en esthetisch design. Naast de traditionele witte uitvoering is er nu ook de Black Line met zwarte of zwart-zilveren deuren.

    Een extra grote display, gecombineerd met een handige interface, zorgt voor een groter gebruiksgemak bij het instellen van de wasprogramma's. En de deur is van die omvang dat laden en lossen een plezier wordt.

    Specificaties: Whirlpool FreshCare+ - Modelnummer FWGBE91484WSE - 1400 tpm - 9 kg capaciteit - Energieklasse A+++-10% - •         Vanaf prijs € 599

     







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Save the blue planet, de duurzame jeanslijn van BRAX

    BRAX werkt samen met Candiani Denim

    BRAX wil zijn klanten kleding van de beste kwaliteit aanbieden tegen betaalbare prijzen en tegelijk rekening houden met sociale en ecologische aspecten bij de productie van deze kleding. Enerzijds wil BRAX dat zijn klanten zich geen zorgen hoeven te maken bij de aankoop van de producten en anderzijds moet de waardeketen getuigen van humane en veilige werkomstandigheden. Daarnaast zet BRAX zich in voor het milieu en doet het voortdurend inspanningen om het gebruik van hulpbronnen te beperken.

    Op het vlak van milieuverantwoordelijkheid in de toeleveringsketen spant BRAX zich in voor vijf actieterreinen: energieverbruik, waterverbruik en afvalwaterbeheer, het gebruik van chemicaliën, afvalbeheer en naleving van uitstootluchtwaarden in de productie. BRAX heeft zich dan ook aangesloten bij het Carbon Performance Improvement Initiative (CPI2) om deze aandachtsgebieden effectief vooruit te helpen. CPI2 is een organisatie van toonaangevende retail- en merkbedrijven die zich profileren als pioniers in hun sector op het gebied van milieubescherming. BRAX ontwikkelde een speciale BRAX-bedrijfsstandaard voor milieuverantwoordelijkheid gebaseerd op het platform van concepten die zijn vastgelegd in CPI2 en andere productie-eisen die werden gedefinieerd door milieudeskundigen.

    BRAX - Save the Blue Planet

    Blue Planet is een lijn van BRAX met spijkerstoffen (denim) die vervaardigd zijn met zo weinig mogelijk water, energie en chemische stoffen door gebruik te maken van de modernste technologieën zoals laser en ozon – het duurzaamheidsprincipe wordt ook toegepast bij de productie van denim in Italië. Water is leven!

    BRAX werkt samen met Candiani Denim

    The Greenest Mill in the Blue World – de groenste stoffenfabriek in de blauwe wereld, dat is het motto van het textielbedrijf Candiani Denim en meteen ook het hoogste streven van deze Italiaanse wever. Duurzaamheid is een belangrijk element van de bedrijfsfilosofie bij een van ‘s werelds beste denimwevers. Het ontwikkelingscentrum van het bedrijf is niet voor niets in een natuurpark dicht bij Milaan gelegen. Natuurlijk speelt ook het thema duurzaamheid een heel bijzondere rol bij BRAX. Dat is de reden waarom BRAX en Candiani Denim hun krachten hebben gebundeld in een wel heel bijzondere joint venture waarmee BRAX zijn Save the Blue Planet-collectie nog duurzamer kan maken.

    Save the Blue Planet van BRAX vertegenwoordigt nu reeds een duurzaam productieproces dat het verbruik van water, energie en chemische reinigingsmiddelen bij het wassen van jeans aanzienlijk beperkt. Dat komt uiteraard het milieu ten goede.

    Innovatieve en duurzame technologieën zullen voortaan ook prioriteit krijgen voor buitenstoffen in het samenwerkingsverband met Candiani Denim. Het gebruik van het gepatenteerde Kitotex vermindert het verbruik van water, chemicaliën en energie al tijdens het productieproces van de stof. Kitotex is gemaakt van chitosan, een natuurlijk voorkomend biologisch polymeer dat een bijproduct is van schaaldieren in de voedingsindustrie. Kitotex heeft ook het enorme voordeel dat het volledig biologisch afbreekbaar is en de kwaliteit van het afvalwater kan verbeteren. Bovendien wordt het door Candiani Denim ontwikkelde Indigo Juice gebruikt, wat extra grondstoffen uitspaart in het kleurproces.

    Met de nieuwe Save the Blue Planet-collectie, ontwikkeld in samenwerking met Candiani – The Greenest Mill in the Blue World, laat BRAX zien dat een onmisbaar mode-item zoals denim ook milieuvriendelijk kan zijn.







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!