Inhoud blog
  • Design vakantieverblijf :.
  • Ontwerp jouw droomkeuken,
  • Let it snow
  • Interhome breidt uit aan Noordzee
  • Evenement Kerstmis Avontuur
  • Op naar de feestdagen met V-Tech
  • 5 tips om de Memphis stijl in huis (en je kleerkast) te halen
  • Home stories winter 2024
  • Het efect van schermtijd bij jonge kinderen:
  • Tsuyosa Kiniro: een nieuw icoon
  • Fresh 'n rebel
  • Kerstmis in de winterserre
  • Nieuwe Flik Flak collectie: Mystic Land
  • A Walkie Talkie Christmas
  • Chocoladehuis Boon Hasselt
  • Winterwandelingen op de Waddeneilanden
  • Circular & chic
  • Exclusieve horloges
  • Kom in de kerstsfeer
  • Punic
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    22-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer in het land

    Terra di Siena zet de klok op het zomeruur en neemt ons mee naar een exotisch en tropisch universum waar de zonnestralen iedereen instant gelukkig maken. Ontdek de nieuwe exclusieve modellen en een grote variatie aan kleuren en prints.

    Spring-Summer 2019 collectie

    Een aperitief op het terras? De eerste barbecue van het jaar? Of een uitstap met vrienden? Terra di Siena begeleidt ieder zomers moment met een lichte en verfrissende outfit. Wie houdt er niet van die prachtige lange jurk met bloemenmotief! Perfect voor een chique Bohemenlook. Of een tropisch getinte rok of een goudbruine broek voor een moment vol ontspanning. Het Belgische merk stelt een hele reeks vlotte en stijlvolle T-shirts en broeken voor!

    Netwerk van verdelers

    Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Op die manier garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. Alle verkooppunten en webshops staan op de website: www.terradisiena.be







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De was een paar uur laten zitten is niet langer erg

    » Minder stress en minder energie- en waterverbruik - » Gekozen Product van het Jaar 2019

    Wassen is plannen. Op dat uur starten met een bepaald wasprogramma, betekent x-aantal uur later paraat zijn: de was moet uit de trommel, anders ontstaan er geurtjes en kreukt de was. Toch hoeft dat niet zo te zijn. Gedaan met wasdag, stressdag: met de FreshCare+ wasmachine van Whirlpool laat je de was tot zes uur zitten. Omdat bacteriën geen kans krijgen, kunnen er geen geurtjes ontstaan.

    Geen geurtjes, geen kreuken

    Een vochtige omgeving is dé ideale broeihaard voor bacteriën. Een wasmachine met natte was in bijvoorbeeld. De was laten zitten, is om problemen en vooral om geurtjes vragen. Tenzij het om de nieuwe FreshCare+ van Whirlpool gaat.

    Tot zes uur nadat de was klaar is, voert de FreshCare+ zachte draaibewegingen uit. Tussendoor wordt er regelmatig stoom in de trommel geblazen, waardoor bacteriën niet kunnen groeien. En dus krijgen ook geurtjes geen kans. Anders gezegd: je hoeft je activiteiten niet langer te plannen met de wasmachine in je achterhoofd.

    Gekozen Product van het Jaar 2019

    FreshCare + van Whirlpool is onlangs uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar 2019. Deze jaarlijkse enquête neemt de consumenten als vertrekpunt, door hen te laten oordelen over producten. De beoordelingscriteria zijn aantrekkelijkheid, innovatie en of er een aankoopintentie ontstaat.

    Voor de FreshCare+ gaven uiteindelijk drie belangrijke voordelen de doorslag: het feit dat de was tot zes uur probleemloos in de trommel mag blijven, de efficiëntie op vlak van tijd-, water- en energieverbruik en de stille en duurzame motor.

    De 6TH SENSE-technologie maakt van de Freshcare+ een uitermate slimme wasmachine.

    Slimme wasbeurten! Ook tijdens de wasbeurt hoef je niet te piekeren over gekleurde was of tere stofjes, dankzij de 6TH SENSE- en SoftMove-technologie:

    • De FreshCare+ wasmachine is uitgerust met de uiterst slimme 6TH SENSE-technologie. Verschillende sensoren brengen het type en de hoeveelheid was in kaart, waarna het systeem berekent hoeveel water en energie nodig is voor de perfecte wasbeurt. Niet enkel beter voor de was, je bespaart er ook mee.
    • Was op 15°C met zelfde resultaat als op 40°C: dankzij het SoftMove-systeem en de 6TH SENSE technologie beweegt de was losjes in de wastrommel, waardoor de kleren het detergent beter opnemen. Zo worden vlekken even effectief verwijderd als op 40°C én zijn de kleuren beter beschermd.
    • Aangepast aan het soort stof: Zelfs de meest delicate stof komt heelhuids uit de trommel. Door de SoftMove-technologie past de trommel de bewegingen aan aan het soort stof. Het systeem laat tot veertien verschillende wasprogramma’s toe, van jeans en katoen tot wol en zijde. De programma’s zijn aangepast volgens bewegingen, duur van de verschillende wasfases, de hoeveelheid water en het zwieren.
    • Stille was: Ook vervelende achtergrondgeluiden zijn verleden tijd. De Sense-Inverter motor is een extreem stille elektrische motor, die bovendien 10 jaar garantie heeft.
    • Vuil, vuiler, vuilst: Met de Clean+-optie kan je de wascyclus aanpassen aan de noden van dat moment. Lees: hoe vuil zijn de kleren? Kies tussen Intensief, Dagelijks en Snel.

    Het oog wil ook wat

    De FreshCare+ komt met een modern en esthetisch design. Naast de traditionele witte uitvoering is er nu ook de Black Line met zwarte of zwart-zilveren deuren.

    Een extra grote display, gecombineerd met een handige interface, zorgt voor een groter gebruiksgemak bij het instellen van de wasprogramma's. En de deur is van die omvang dat laden en lossen een plezier wordt.

    Specificaties: Whirlpool FreshCare+ - Modelnummer FWGBE91484WSE - 1400 tpm - 9 kg capaciteit - Energieklasse A+++-10% - •         Vanaf prijs € 599

     







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Save the blue planet, de duurzame jeanslijn van BRAX

    BRAX werkt samen met Candiani Denim

    BRAX wil zijn klanten kleding van de beste kwaliteit aanbieden tegen betaalbare prijzen en tegelijk rekening houden met sociale en ecologische aspecten bij de productie van deze kleding. Enerzijds wil BRAX dat zijn klanten zich geen zorgen hoeven te maken bij de aankoop van de producten en anderzijds moet de waardeketen getuigen van humane en veilige werkomstandigheden. Daarnaast zet BRAX zich in voor het milieu en doet het voortdurend inspanningen om het gebruik van hulpbronnen te beperken.

    Op het vlak van milieuverantwoordelijkheid in de toeleveringsketen spant BRAX zich in voor vijf actieterreinen: energieverbruik, waterverbruik en afvalwaterbeheer, het gebruik van chemicaliën, afvalbeheer en naleving van uitstootluchtwaarden in de productie. BRAX heeft zich dan ook aangesloten bij het Carbon Performance Improvement Initiative (CPI2) om deze aandachtsgebieden effectief vooruit te helpen. CPI2 is een organisatie van toonaangevende retail- en merkbedrijven die zich profileren als pioniers in hun sector op het gebied van milieubescherming. BRAX ontwikkelde een speciale BRAX-bedrijfsstandaard voor milieuverantwoordelijkheid gebaseerd op het platform van concepten die zijn vastgelegd in CPI2 en andere productie-eisen die werden gedefinieerd door milieudeskundigen.

    BRAX - Save the Blue Planet

    Blue Planet is een lijn van BRAX met spijkerstoffen (denim) die vervaardigd zijn met zo weinig mogelijk water, energie en chemische stoffen door gebruik te maken van de modernste technologieën zoals laser en ozon – het duurzaamheidsprincipe wordt ook toegepast bij de productie van denim in Italië. Water is leven!

    BRAX werkt samen met Candiani Denim

    The Greenest Mill in the Blue World – de groenste stoffenfabriek in de blauwe wereld, dat is het motto van het textielbedrijf Candiani Denim en meteen ook het hoogste streven van deze Italiaanse wever. Duurzaamheid is een belangrijk element van de bedrijfsfilosofie bij een van ‘s werelds beste denimwevers. Het ontwikkelingscentrum van het bedrijf is niet voor niets in een natuurpark dicht bij Milaan gelegen. Natuurlijk speelt ook het thema duurzaamheid een heel bijzondere rol bij BRAX. Dat is de reden waarom BRAX en Candiani Denim hun krachten hebben gebundeld in een wel heel bijzondere joint venture waarmee BRAX zijn Save the Blue Planet-collectie nog duurzamer kan maken.

    Save the Blue Planet van BRAX vertegenwoordigt nu reeds een duurzaam productieproces dat het verbruik van water, energie en chemische reinigingsmiddelen bij het wassen van jeans aanzienlijk beperkt. Dat komt uiteraard het milieu ten goede.

    Innovatieve en duurzame technologieën zullen voortaan ook prioriteit krijgen voor buitenstoffen in het samenwerkingsverband met Candiani Denim. Het gebruik van het gepatenteerde Kitotex vermindert het verbruik van water, chemicaliën en energie al tijdens het productieproces van de stof. Kitotex is gemaakt van chitosan, een natuurlijk voorkomend biologisch polymeer dat een bijproduct is van schaaldieren in de voedingsindustrie. Kitotex heeft ook het enorme voordeel dat het volledig biologisch afbreekbaar is en de kwaliteit van het afvalwater kan verbeteren. Bovendien wordt het door Candiani Denim ontwikkelde Indigo Juice gebruikt, wat extra grondstoffen uitspaart in het kleurproces.

    Met de nieuwe Save the Blue Planet-collectie, ontwikkeld in samenwerking met Candiani – The Greenest Mill in the Blue World, laat BRAX zien dat een onmisbaar mode-item zoals denim ook milieuvriendelijk kan zijn.







    22-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scandal à Paris #BESCANDAL

    Who’s that girl?

    When the girl walked into the fancy restaurant, you should have seen the scandal, the scene. The suspense was more than intense. You could have heard a pin drop. Men, all clearly loaded, froze, forks mid-air.

    You could tell she was ready for trouble. Big time. Wearing a man’s jacket, and really not much more, tottering high on her incredible legs. She’s got one hell of a nerve!

    And the diners’ reactions… “Who IS that girl?!!!” They gasped in surprise. Others were horrified, scandalized!! And they said so! As for her, she couldn’t care less. She wasn’t there for them. She was there for something much bigger.

    IRINA

    Her name is Irina Shayk. Wickedly beautiful. A so-frenchy air of elsewhere. She’s SO ready for the night. It’s quite edgy and she’s beyond. « Strong and free », according to her many friends. No surprise that she’s Scandal’s new heroine. … And what a heroine…

    THE FRAGRANCE

    The kind of fragrance that takes you by surprise: the exuberance of honey, the juiciness of a pear, and vibrant jasmine. Ah yes! That’ll be it. It’s the honey-jasmine accord. One thing is sure, there’s desire inside.

    THE BOTTLE

    Sweet! As pink as it is perky. It’s a bottle for those unlikely to be forgotten. When the top is the bottom. Her legs, bare kick the air, half in flight, she’s ready.

    THE PACKAGING

    Just a glimpse of the box and you know it’s the best of Paris wrapped up. So heady,so powdery, so plush, as pink as love and as red as lust.

    No need to stay up all night guessing - there’s clearly something scandalous going on inside.

    Scandal à Paris Eau de Toilette 30 ml - € 56,74

    Scandal à Paris Eau de Toilette 50 ml - € 81,60

    Scandal à Paris Eau de Toilette 80 ml - € 102,50









    21-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Be Bright, Be You - Magda Lenova SS19

    Magda Lenova begon aan een carrière als model toen ze amper vijftien jaar oud was. Haar passie voor sieraden en juweelontwerp ontstond toen ze door Mauboussin tot gezicht van het merk werd gekozen. Net zoals een ruwe diamant moest die passie echter langzaam vorm krijgen. Het duurde tot haar dertigste vooraleer ze haar persoonlijke collecties onder eigen naam op de markt zou brengen. Na een opleiding als ‘diamond grader’ mocht ze haar diploma van de Antwerpse HRD in ontvangst nemen en even later was de brand Magda Lenova een feit.

    Magda’s signaturestijl zijn sculpturen van goud en diamanten. Magda is gefascineerd door de diamant, koningin der stenen. “Eens een diamant geslepen is, val je onder zijn betovering.” Haar strak lineaire en architecturale collectie is uitgevoerd in wit- en roségoud. Ze haalt haar inspiratie uit de modewereld en haar vele reizen. “Ik hou van grafische en gestructureerde dingen, of het nu om architectuur dan wel over een schilderij of een kledingstuk gaat.”

    De sieraden van Magda blinken uit door hun finesse. Ze houdt van geraffineerde, kleine stukken, en haar collecties worden met de hand gemaakt in Antwerpen. De strikte, hedendaagse maar tijdloze lijnen van haar creaties spelen in op de tijdsgeest. Haar juwelen geven de draagster ervan een moderne, strakke look. Strak wil echter niet zeggen simpel, verre van. De lijnen van haar dubbele ringen kruisen elkaar en de hoekige vormen dragen bij tot hun bijzondere aspect.

    Als actieve jonge moeder richt ze haar collecties op haar generatie. De prijzen zijn toegankelijk, vanaf € 960. www.magdalenova.com







    21-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ode aan espresso met Moka
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    » David Chipperfield ontwerpt een “nieuwe” Moka - » Een espresso koffiemaker die twee generaties samenbrengt - » Een ode aan de roots van Alessi

    Er wordt een nieuwe pagina geschreven in Alessi’s geschiedenisboek. Na grote designers als Richard Sapper, Aldo Rossi, Michael Graves, Piero Lissoni, Wiel Arets, Mario Trimarchi, Alessandro Mendini, Michele De Lucchi ontwierp nu ook de Britse architect David Chipperfield een esspreso koffiemaker en niet zomaar een. Hij re-designde een alombekende klassieker, dé Moka-kan.

    Chipperfield’s interpretatie van "Moka" is enerzijds een bijdrage aan de evolutie van industriële designs en anderzijds een eerbetoon aan Alfonso Bialetti - grootvader van Alberto Alessi - die in 1930 de Moka Express, de populaire Italiaanse espressomachine, uitvond, ontwierp en produceerde. "How amazing that this complex and well performing object has become readable and comprehensible, a machine that needs no instructions and no invitation to be part of domestic life. What does it mean to redesign it, perhaps only to make it more of what it already is?" - David Chipperfield

    Een knappe kop koffie : Moka wordt gekenmerkt door zijn (elf!) vlakke zijden en een plat deksel. Het kannetje is van aluminium en verkrijgbaar in drie maten (1, 3 en 6 kopjes). Naast looks serveert "Moka" ook enkele functionele details: de brede basis optimaliseert de warmteoverdracht, de zijpositionering van de knop zorgt voor een eenvoudige, eenhandige bediening van het deksel, de vorm en positionering van de handgreep vermijdt dat deze per ongeluk door de vlam wordt gesmolten. "David Chipperfield has reinterpreted the espresso coffee maker, taking inspiration from the aesthetics of the 30s, especially from Art Déco." - Alberto Alessi

    Een brug tussen oud en nieuw: David Chipperfield wilde als het ware een brug creeëren tussen koffielovers van de oude stempel en de nieuwe generatie. In een wereld waar alles “instagrammable” en authentiek moet zijn, is Moka actueler dan ooit. Het is een knap stukje design dat visueel aantrekkelijk is, maar het is tegelijkertijd een ode aan slow coffee en de artisanale kunst die achter koffiezetten schuilt.

    Design met architecturale roots : David Chipperfield koos voor een architecturale stijl voor Moka's design. Het uiterlijk van de espressomaker is ontworpen om vlekkeloos te integreren met zijn omgeving. Daarom koos de ontwerper voor een grijs handvat, met een subtiele schaduw die de metaalachtige kleur van het aluminium in de spotlight zet.

    Kleine Moka (1 kopje) - € 28 - Medium Moka (3 kopjes) - € 34 - Grote Moka (6 kopjes) - € 42. De technische details: 1 kopje - cl 7 - cm 13,5 x 7 – h cm 11 - 3 kopjes - cl 15 - cm 16 x 9 – h cm 13,5 - 6 kopjes - cl 30 - cm 18 x 10,5 – h cm 18

    21-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 28 april 2019 - Erfgoeddag Ronse
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onder het motto 'Hoe maakt u het?' richt de 19e editie van Erfgoeddag op zondag 28 april volop de schijnwerpers op vakmanschap. Centraal staat het cultureel erfgoed van en over vakmanschap, meesterschap, leren en maken in Vlaanderen. Hoe maakt u het? Maar ook: hoe maakt het je? En hoe geven we dat dan door? Over vakmanschap, ambachtelijkheid en vakmensen (v/x/m) dus.

    In Ronse zijn heel wat vakmensen aan de slag! Het ideale moment om hun deuren te openen en hun kunnen te demonsteren.

    Volgende vakmannen zetten hun werkplek voor jou open: Hubert De Doncker en Luc Verschueren, demonstraties op industriële drukpers - Elisabeth Leenknegt, glaskunstenaar, ontwerp modejuwelen - Jan Leenknegt, glaskunstenaar, glassculpturen en glas-in-lood - Libelia De Splenter, ambachtelijk keramiek - Gert Keunen, microbrouwerij KEUN, unieke bieren en Ronsese hop.

    Maar er is meer: het Must - Museum voor textiel is die dag gratis toegankelijk. Gepassioneerde textiliens geven er met veel passie demonstraties op de weefgetouwen.

    Erfgoed Vlaamse Ardennen organiseert op de binnenkoer van de Hoge Mote een heus erfgoedlabo: ze registreren jouw verhalen, foto's en documentatiemateriaal over ambachten. Je kan er ook snuisteren in de digitale beeldbank van de streek, dit alles met muzikale omlijsting en drankjes ! Iedereen is van harte welkom ! Misschien heb je wel interesse in art deco? Goed nieuws! Onze gidsen geven je graag een rondleiding in ons art-decokwartier.

    Je vindt het uitgebreide programma op: www.visitronse.be maar er is natuurlijk ook een handig overzichtsplannetjes en programma beschikbaar in het belevingscentrum Ronse en de Vlaamse Ardennen.

    TIP! Mocht je het onthaal- en belevingscentrum Ronse en de Vlaamse Ardennen nog niet bezocht hebben, dan is Erfgoeddag op 28 april zeker dé ideale gelegenheid!

    Het onthaal- en belevingscentrum van Toerisme Ronse - Hoge Mote, De Biesestraat 2, 9600 Ronse - T 055 23 28 16 - toerisme@ronse.be – openingsuren www.visitronse.be

    20-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspired by the bold 80's, reimagined for today!

    GUESS Originals SS19

    Taking inspiration from 30 years of creativity and innovation, each GUESS Originals collection celebrates the contemporary and timeless style of GUESS marked by the vision of Paul Marciano, founder and creative director, and from a group of experienced collaborators, the best in their respective field.

    OC Rapper Phora returns for the Spring 2019 Campaign alongside LA model Lily Easton. A throwback to the rapper’s favorite ’90s styles, the collection comprises both men’s and women’s pieces. We get offerings in light blue acid washes, tencel fabrics and pinstripes, alongside GUESS logo crop tanks and varsity jackets.





    20-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 uur in Valetta speneren doe je zo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Valletta, hoofdstad van Malta, door de Unesco erkend als Werelderfgoed, biedt de bezoeker een mooie mix van bezienswaardigheden en charme. De rijke geschiedenis van Valletta kan je ontdekken in kerken, forten, bastions en karakteristieke huizen. Voeg daarbij het mooie decor, een toffe stad die je omarmt met zijn gezellige straten wirwar en zijn pleintjes met uitnodigende terrasjes en eethuisjes. Van een culturele voormiddag in het Royal Opera House en een namiddag in de Sint-Janscokathedraal naar een bruisende avond in East Street. Dit mag je zeker niet missen tijdens een verblijf van 24 u in de Maltese hoofdstad.

    OCHTEND

    Stap door de STADSPOORT, de toegangspoort tot de stad Valletta. Dit indrukwekkende bouwwerk van architect Renzo Piano vormt het begin van Republic Street. Flaneer door de straten van Valletta en houd halt voor het NIEUWE PARLEMENTSGEBOUW en het ROYAL OPERA HOUSE, ook al van de hand van de Italiaanse architect. De buitenmuren van het hedendaagse parlementsgebouw zijn opgetrokken in kalksteen, waarvoor de Maltese eilanden bekendstaan. De gaten in de muren bootsen de erosie na die de kalksteen na verloop van tijd aantast. Tussen de ruïnes van het oude Royal Opera House verrijst nu een modern openluchttheater dat voor iedereen toegankelijk is. UPPER BARRAKKA GARDENS is een prachtige openbare tuin in Valletta, die dateert van 1661, toen hij een privétuin van Italiaanse ridders was. Vandaag geniet je er van een geweldig panoramisch uitzicht op de Grand Harbour. Vergeet ook de LOWER BARRAKKA GARDENS niet. Vanaf de KLOKKENTOREN geniet je van een al even fenomenaal uitzicht op de Grand Harbour.

    MIDDAG

    Uitstekende lunchadresjes vind je op St-John's Square. Tip: probeer de traditionele overheerlijke pastizzi, filodeeg gevuld met ricotta of erwtenpuree. Bezoek de schitterende SINT-JANSCOKATHEDRAAL. Het verbluffende interieur, rijkelijk versierd met goud, wordt alom beschouwd als het beste voorbeeld van de barokstijl in heel Europa. De grandioze kathedraal herbergt ook het enige ondertekende werk en grootste schilderij van Caravaggio: De onthoofding van Johannes de Doper. CASA ROCCA PICCOLA is het huis van de aristocratische familie de Piro. Het 16de-eeuwse paleis biedt een unieke blik op de gewoontes en tradities van de Maltese adel de voorbije 400 jaar. Je ziet er ook een netwerk van tunnels, die als schuilkelders werden gebruikt in de Tweede Wereldoorlog.

    AVOND

    Nadat je de kleinste hoofdstad van Europa hebt doorkruist, is het tijd voor een traditioneel Maltees diner. Waarom proef je niet eens het nationale gerecht van Malta, Fenek (konijnstoofpot)? Of lekkere ravioli met schapenkaas? BRIDGE BAR bezorgt je een onvergetelijke avond met Maltese wijn en live jazzmuziek op de trappen van de oude hoofdstad. Heel wat andere cafés en bars zijn te vinden in EAST STREET of STRAIGHT TREET in Valletta, die al even bekendstaan om hun bruisende nachtleven.

    www.visitmalta.com

     

     

     

     

    20-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh oh here she comes ... Louise!

    L'Histoire de Louise by e5 mode back at MMBSY

    The word is out : MMBSY is welcoming back L'Histoire de Louise by e5 mode! Easy to wear, easy to mix and match and suitable for every woman who wants to stand out no matter her age. Here are the main trends of its sizzling summer collection.

    Trend 1: Soft city looks in earth tones

    Complete your summer wardrobe with some pieces in earth tones. By wearing a piece in earth tones you create immediatly a super classy look. Furtermore, earth tones are easily to combine with neutral colours like white and beige. Make a statement with matching top and bottom made of the same material. Touch the ensemble a bit down by wearing a neutral piece under it or be the dare-devil and combine it with some leopard print.

    Trend 2: Purple Rain

    Purple is certainly one of the trend colours this summer. A purple item matches perfect with jeans or more neutral colours like white or beige. But if you want to catch the eye at first sight, go for the combination of purple, red and retro flower prints. This combination will certainly brighten up even the most miserable day.

    Trend 3: The Leopard 2.0

    This season, the animal trend has been updated. Think: magnified leopard prints in black, contrasted with red and lilac. The Leopard 2.0 is born. Maxi dresses in new leopard style or blouses with this innovative print, everything is possible! Like we said before, this trend can be perfectly matched with some tranck pants or jackets in earth tones. Moreover it's also a pretty match with a casual jeans.

     







    19-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIU heeft twee miljoen volgers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    • De hotelketen overschrijdt de twee miljoen likes op dit sociale netwerk en viert dit met een rondje om de wereld - •       RIU is ook aanwezig op andere netwerken zoals Instragram met 200 duizend volgers en Youtube, Pinterest en WeChat

    RIU Hotels & Resorts viert het bereiken van twee miljoen volgers op zijn officiële Facebookpagina 10 jaar na het openen van zijn profiel in 2009. Sindsdien is de aanwezigheid van de hotelier binnen dit bekende netwerk exponentieel gegroeid.

    RIU brengt dit nieuws met veel plezier, omdat het een beloning is voor de dagelijkse inzet om directe communicatie te onderhouden met volgers en loyale klanten. RIU Hotels & Resorts gebruikt dit platform om nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen en exclusieve informatie over zijn hotels te delen.

    Om deze 2.000.000 fans op Facebook te vieren schrijft het bedrijf een wedstrijd uit om trouwe fans te belonen met de kans op een reis rond de wereld met 5 verblijven van elk 5 dagen in een aantal hotels op de 4 continenten waar RIU actief is: New York, Cancun, de Canarische Eilanden, Zanzibar en de Malediven. Klik hier om deel te nemen.

    Het hotelbedrijf onderhoudt ook rechtstreeks contact met klanten en volgers op andere sociale netwerken, zoals Instagram (@RiuHotels, waar het 200.000 volgers heeft), Twitter (@RiuHoteles, met meer dan 175.000 volgers, @RiuPlazaHotels, de stedelijke hotellijn van RIU met bijna 3.000 volgers en de Duitse versie @RIUHotels_DE met meer dan 1.300 volgers), een YouTube-kanaal met meer dan 10.000 abonnees en Pinterest, met bijna 15.500 volgers. Daarnaast onderhoudt het ook een eigen blog, waar naast het melden van al het nieuws over hun hotels ook praktisch advies gegeven wordt over hun bestemmingen. Sinds afgelopen januari worden daar ook persoonlijke posts van de CEO van de keten, Luis Riu, geplaatst. Het bedrijf heeft ook profielen op de belangrijkste sociale platforms van China, zoals WeChat en Weibo. Voor meer informatie:www.riu.com

    De internationale keten RIU heeft haar oorsprong in 1953 op Mallorca, Spanje, met de opening van een klein vakantiehotel van de familie Riu, oprichter en huidig eigenaar in de derde generatie. Het bedrijf concentreert zich op toeristische hotels. Meer dan 70% van de hotels biedt de gerenommeerde All inclusive by RIU service. Met de opening van het eerste stadshotel in 2010 heeft RIU zijn aanbod van producten uitgebreid met een lijn van stadshotels genaamd Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft op dit moment 93 hotels in 19 landen en 29 985 werknemers die elk jaar meer dan 4,5 miljoen gasten ontvangen.Tegenwoordig neemt RIU de 35ste plaats in tussen de grootste ketens ter wereld, de vierde plaats in Spanje op basis van inkomsten en de vierde plaats op basis van het aantal kamers.          

    19-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Too good to Go en Carrefour overtreffen de kaap van 200 partnerwinkels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    • Alle geïntegreerde Carrefour-winkels sluiten zich dezelfde dag aan bij Too Good To Go - •    Too Good To Go helpt voedselverspilling te verminderen, een engagement dat al 15 jaar geleden door Carrefour werd aangegaan - • Too Good To Go is een van de vier initiatieven om voedselverspilling tegen te gaan

    Too Good To Go begon in maart 2018 in België en kon in augustus op de samenwerking met Carrefour rekenen om zich exponentieel te ontwikkelen. Op 17 april treden 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets toe tot het platform. Als gevolg hiervan werd de kaap van 200 Carrefour-winkels die samenwerken met Too Good To Go overschreden en nemen nu precies 240 winkels deel.

    Carrefour, een speler die tegen voedselverspilling strijdt.

    Deze strijd tegen verspilling gebeurt in 4 opeenvolgende fasen:

    1. Goed voorraadbeheer is een prioriteit.

    2. De afprijzing van de producten die de uiterste consumptiedatum naderen, maakt het mogelijk om het aantal onverkochte producten te verminderen. Consumenten herkennen deze producten dankzij het gele etiket. Too Good To Go is een extra tool om producten in de winkel af te prijzen.

    3. Al meer dan 15 jaar geeft Carrefour onverkochte producten aan voedselbanken en liefdadigheidsinstellingen. Carrefour was de eerste retailer die deze activiteiten uitvoerde via de Schenkingsbeurs, het platform voor het beheer van voedselschenkingen. Het biedt alle verenigingen toegang tot onverkochte producten en beperkt onverkochte voorraden die niet door verenigingen worden opgehaald. De deelname van Carrefour diende als inspiratie voor andere belanghebbenden om deel te nemen aan dit initiatief

    4. Carrefour gooit geen voedsel in de vuilnisbak. Zelfs als de 3 voorgaande stappen onverkochte producten niet hebben voorkomen, zullen Carrefour-producten door derden worden herwerkt om er secundaire producten van te maken, zoals energie door de biomethanisatie.

    De toewijding van Carrefour België aan milieu- en ethische kwesties werd dit jaar erkend: de retailer won de prijs 'CSR Professional of the Year 2018'. Deze prijs erkent de inspanningen van het bedrijf op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid.

    Een partnerschap gebaseerd op gemeenschappelijke waarden bij Carrefour en Too Good To Go

    "Vanaf het moment dat we Too Good to Go hebben ontmoet, herkenden we een geweldige kans om onverkocht voedsel te verminderen en tegelijkertijd onze maatschappelijke rol van systematische donatie aan goede doelen, zoals de voedselbanken, via de Schenkingsbeurs te behouden" zegt Pascal Léglise, Director Maatschappelijke Verantwoordelijkheid & Milieu, Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling bij Carrefour België.

    "Een groot deel van onze winkels werd direct aangetrokken door het concept en wilde het snel starten. Dit enthousiasme moedigde ons aan om het initiatief uit te breiden met 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets. We hopen dat klanten de ontdekking van onze producten zullen waarderen door het verrassingskarakter van de aankoop en dat zij het leuk zullen vinden om terug te keren."

    Jonas Malisse, de oprichter van Too Good To Go, is enthousiast over deze versterkte samenwerking met Carrefour België: "We zijn bijzonder trots op de impact die we creëren door vandaag een samenwerking met Carrefour Belgium af te sluiten. Dit geeft hoop dat ook andere actoren die zo belangrijk zijn als Carrefour, snel betrokken kunnen raken op het gebied van klimaatactie ".

    Manden verkrijgbaar in 240 Carrefour-winkels in België

    Vanaf 17 april stelt de Too Good To Go-app haar gebruikers in staat verrassingsmanden te bestellen die uit verschillende producten bestaan. De waarde loopt van €12 tot maximaal €15 en de verkoopprijs bedraagt € 3,99 per mandje. Ze hebben de keuze uit 240 Carrefour-winkels in België, gemakkelijk te vinden via de geolocatie die beschikbaar is via de app (Android-versie en iOS-versie).

     

     

     

    18-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Less Plstic is More

    BRITA en WDC - Whale and Dolphin Conservation- slaan de handen in elkaar om mensen op te roepen minder wegwerp plastic te gebruiken….. Zo vermijden we dat er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn!

    Elke minuut wordt er 24 ton plastic in de oceanen over de hele wereld gedumpt. Dit heeft fatale gevolgen voor vissen, dolfijnen, walvissen en andere levende wezens in de oceanen… Hoog tijd dus dat zowel overheden als bedrijven én ieder individu bewust minder wegwerpplastic gaan verbruiken.

    Sinds 2016 heeft BRITA besloten om samen te werken met het WDC, 's werelds grootste non-profit organisatie die instaat voor de bescherming van walvissen en dolfijnen over de hele wereld. Samen brengen zij de boodschap dat er dringend wat moet veranderen aan onze levensstijl en het overmatig gebruik van plastic. Een studie toont aan dat, indien we het gebruik van plastic niet drastisch gaan verminderen, er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.

    BRITA, internationaal expert op het gebied van drinkwater optimalisatie, heeft haar krachten gebundeld met het WDC – Whale and Dolphin Conservation – een organisatie die zich wereldwijd inzet voor het welzijn van verschillende soorten walvissen, dolfijnen en bruinvissen. Het verminderen van plastic afval is één van de belangrijkste doelen van BRITA

    Consumenten en professionele gebruikers wereldwijd kiezen al meer dan 50 jaar voor BRITA gefilterd water als een milieuvriendelijk alternatief voor flessenwater. De ecologische voetafdruk van 1L BRITA gefilterd water ligt namelijk 27 keer lager dan dat van 1L flessenwater, omdat je een herbruikbare waterfilterkan gebruikt in plaats van losse flessen. BRITA is bovendien trots dat zij al over recycling nadachten vóórdat het trendy werd: de BRITA filterpatronen zijn bovendien 100% recycleerbaar.

    BRITA en WDC, een partnership ten voordele van de oceanen

    Het WDC heeft zich vier doelen gesteld: 1) Een einde maken aan gevangenschap van walvissen en dolfijnen, 2) Het stoppen van de walvisvangst, 3) Het voorkomen van verstrikking in netten en 4) Het creëren van een gezonde zee. BRITA heeft besloten een actieve bijdrage te leveren aan dit laatste punt, en wil samen met het WDC de aandacht vestigen op de desastreuze gevolgen van plastic in onze oceanen. Zo willen beide partijen mensen aanzetten om hun dagelijkse gewoontes, met nadruk op het gebruik van minder wegwerp plastic, dringend aan te passen.

    Het is volgens het WDC de enige manier om het tij te keren en ervan bewust te worden dat indien we onze "plastic gewoonten" niet aanpassen, er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.

    Voor BRITA betekent de samenwerking veel meer dan het beschikbaar stellen van financiële middelen. Het doel is om gezamenlijk aandacht te vragen voor het verwoestende effect dat plastic heeft op onze oceanen. Zo is eerder de ‘Less Plastic is More’ campagne opgezet, waarbij het WDC lesmateriaal ter beschikking heeft gesteld om kinderen al in een vroeg stadium bewust te maken van hun plastic gebruik. Meerdere BRITA vestigingen hebben hun steentje bijgedragen. Zo heeft BRITA Benelux de 15-jarige dolfijn ‘Flosse’ geadopteerd en haar partner Sporta opgeroepen om niet langer wegwerpbekertjes te gebruiken op sport evenementen – en in plaats daarvan enkel nog duurzame waterflessen bij te vullen.

    BRITA wil consumenten continue laten stilstaan bij hun levensstijl en het water dat zij drinken. Natuurlijk willen zij dat iedereen een herbruikbare waterfilterkan of duurzame waterfilterfles aanschaft, want als je dagelijks met zoveel passie met water werkt, dan ligt de oceaan je na aan het hart. Zo kunnen ook de volgende generaties nog genieten van het prachtige leven in de zee!

    Plastic wat in de oceanen terecht komt is één van de meest onder gewaardeerde gevaren voor mens en dier. Zoals Mei Plastic Vrij aangeeft op hun website www.meiplasticvrij.be, heeft de doorsnee mens geen idee hoe zorgwekkend de situatie is! Gedurende tientallen jaren werd de problematiek rond de gevaren voor allerhande levende wezens, inclusief de mens, onderschat. Het wordt nu eindelijk erkend en er wordt nu ook bijzonder veel onderzoek naar gedaan.

    De Universiteit van Exeter, die onderzoek heeft gedaan naar de doodsoorzaken van vissen, dolfijnen en walvissen die rond de UK dood werden aangetroffen, kwam tot de verschrikkelijke constatatie dat al deze dieren plastic hadden in hun spijsverteringsstelsel. De meest voorkomende vorm van plastic bleken synthetische vezels te zijn afkomstig van kledij of vissersnetten, maar ook van voedselverpakkingen en plastic flessen.

    BRITA en WDC, éénzelfde doelstelling : mensen aanzetten tot het reduceren van hun plastic verbruik

    Wanneer men dagdagelijks met liefde en betrokkenheid bezig is met water, wordt snel duidelijk dat we één van de grootste globale bedreigingen tot onze vitale bronnen moeten aanpakken. BRITA sprak kortgeleden met enkele medewerkers van het WDC in Schotland, waaronder natuurfotograaf Charlie Phillips (@dolphinchaz). Hij geeft aan dat de Schotten vaak niet veel woorden gebruiken om hun boodschap over te brengen. Namens Charlie wil BRITA één woord delen: ‘CARE’. Want samen kunnen we het verschil maken, door elke dag bewuste keuzes te maken.

    Om plastic in ons dagelijks leven te reduceren, bestaan er tal van ecologische alternatieven; Plastic zakjes van de supermarkt kunnen volledig vermeden worden door herbruikbare, katoenen/stoffen zakjes te gebruiken; Geef voorrang aan glazen en herbruikbare potjes wanneer je sausen of dips koopt. Je kan er makkelijk een etiket van papier op kleven, zodat je weet wat er precies in zit; Maak zelf een aantal eenvoudige producten en bewaar ze in herbruikbare potjes of kommetjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mayonaise, granola of pesto; Wanneer je boodschappen gaat doen, neem je een herbruikbare tas mee, maar ga ook eens naar de markt of de biowinkel; Vermijd flessenwater en gebruik in de plaats hiervan een waterfilterkan of waterfilterfles van BRITA; die zijn er voor onderweg, thuis, op tafel en in de ijskast; Geef je kinderen een lunchtrommel mee in plaats van een (voor)verpakte lunch; Zeg nee tegen een plastic rietje in je drankje. Koop roestvrij stalen of bamboe rietjes en stop die in je tas, zo heb je altijd een rietje bij de hand; Warme (en koude) dranken voor onderweg, maar ook op kantoor kan je best in herbruikbare meeneembekers of –flessen verbruiken. Denk aan al die plastic bekertjes uit de automaat die je zo kan vermijden, maar ook aan de potjes melk. En je koffie of thee blijft zo ook langer warm; Gebruik een zeepblok onder de douche in plaats van vloeibare zeep die in plastic flesjes wordt verkocht. Ook shampoo kan je tegenwoordig in de vorm van een shampoobar kopen; Snacks zitten vaak verpakt in plastic zakjes. Probeer eens zelf wat originele snacks te maken zoals popcorn, zelfgebakken koekjes of wafeltjes, fruit en crumble. Koop noten aan de kilo in een vers winkel, of maak zelf ijsjes: dat is zo makkelijk en je kan de smaken helemaal zelf bepalen! Raap plastic op tijdens een wandeling. Klinkt misschien een beetje gek, maar het is zo makkelijk!

    18-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caught in a wild romance

    GUESS Women SS19

    The GUESS Jeans Spring/Summer 2019 collection is a celebration of contaminations between urban styles with exotic influences, and between ‘80s and ‘90s vibes with a contemporary flair. A blend of pop colours, vintage graphics and floral prints adds character to a collection designed for fashion explorers on trendy summer adventures.

    In the height of summer, gossamer-light fabrics release a joyful, unrestrained femininity. Once again, flowers bloom, this time with a fresh and romantic magnetism, highlighted by a delicately glamorous colour palette in tones of powder pink and light blue - the perfect match for denim. Striped patterns inject a touch of zesty style, while broderie anglaise steals the scene on sensual dresses and tops.

    Go on and explore your romantic wild side this Summer!      







    17-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Black Toe: a night for you to look your most gorgeous

    The prettiest evening wear by Vera Mont

    Wedding season is here! As a guest to a Black Tie wedding, preparation is key. Finding formal wear for a fancy evening is not always easy. There are only so many shops who offer it and buying online can be a risk. Finding the right black tie dress can be fun though. It's like doing a mini version of the Oscars in the fitting room ;-)

    You can never be overdressed or overeducated. So if you are afraid that you are 'overdoing' it then stop. It's better to go all out in a super chic gown than to wonder if your cocktail dress is appropriate enough for the occasion. Think Amal Clooney or Julianne Moore. Dressed to impress but no outshine anyone.

    This is not the kind of wedding where you can easily put on a pair of comfortable flip flops when they start playing Bruno Mars' greatest hits. It's high heels all night long. So buy them a few months in advance and start practicing.

    Finish of the look with your best jewels. Those pretty pearls from grandmy might come in handy this time round. Are you still lacking some elegant bling bling? Ah well, that's a discussion between you and mr. Visa. Good luck!







    17-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let your inner boho soul free

    Banana Moon SS19

    No Ibiza without Bohemian Vibes. Boho stands for care free spirits, adventure and creativity. You can recognize the boho style by the tassels, fringes, crochet materials, feathers, flower embroidery,...

    Banana Moon offers you the finest bohemain beach wear fashion. What else can you do to complete that bohemian feeling?

    It's all about being a free spirit. Live your life your way and do what you want. Don't be a puppet in a game. Be a little bit of an outsider. Get more in touch with your creative side. Dream big and revive your imagination. Make art!

    Last but not least, to shine in your boho bikini: book a bohemian holiday destination. Ibiza is always a good idea, but don't forget Kaui (Hawaï), Goa (India), Negril (Jamaica), Kho Pha Ngan and Chefchaouen (Morocco)...           







    16-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beam me up Scotty

    International Day of Human Space Flight 2019 . Spacetravelling; talking about a lifegoal! Who didn't have that childhood dream to become an astronaut?! The Belgian brand Jeune Premier nourishes that dream with schoolbags introducing spaceships, rockets and stars to the playground.

    Celebrating International Day of Human Space Flight on April 12th, gets us dreaming of that family trip to the moon. Why not start prepping for this voyage to outer space on the first day of school September 1st?

    Space Rainbow : We are over the moon about Jeune Premiers compass training, rainbow spaceships, the beams of light when you push the space shuttle… And of course, looks are great, but be sure: the schoolbags are made from 100% water-repellent Oxford polycanvas and contain ergonomic back straps that can be adjusted to the perfect fit.

    Compass : From Paris to Seoul, the coolest bag of the hour is Belgian. The brand: Jeune Premier.

    Hélène Fransen designed the first model at her kitchen table in Ostend, because she couldn’t find anything she liked for her son Ralph. That was in 2012. From that very first model, until now, a time warp of success has followed, positioning Jeune Premier as the most fashionable brand a kid could carry. 3,2,1... LAUNCH!







    16-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nausicaa, actor in de strijd tegen klimaatverandering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Het aquarium Nausicaá in Boulogne-sur-Mer wil de bezoekers bewust maken van het belang van de oceaan voor de mensheid en van de schadelijke impact op het zeemilieu door onze levenswijze. Met deze visie is een bezoek aan Nausicaá een must, voor kinderen en volwassenen, zeker nu het thema klimaatverandering brandend actueel is.

    Een bezoek aan het grootste aquarium van Europa is niet alleen plezierig en boeiend maar ook leerrijk. Nausicaá toont hoe onvoorstelbaar mooi de oceanen en zeeën zijn maar wijst ook op de broosheid van die schoonheid. Nausicaá sensibiliseert de bezoeker en heeft een heel duidelijke boodschap: stop de opwarming van de planeet en draag zorg voor onze oceanen en zeeën. Hiervoor werkt Nausicaá samen met partners wereldwijd, neemt deel aan onderzoeksprojecten, zet eigen kweekprogramma’s op en voor alle bezoekers aan het aquarium heeft Nausicaá een boodschap klaar: laat de rijkdom van de oceaan niet verloren gaan!

    Nausicaá en de klimaatdoelstellingen

    Van 2 tot 14 december 2018 vond in het Poolse Katowice de Klimaatconferentie van de Verenigde Naties plaats. Vertegenwoordigers van 197 landen werden geconfronteerd met de vraag op welke manier de opwarming van de aarde kan beperkt worden tot max. 1,5 °C tegen 2100. In aanloop naar Katowice werd in Japan het Internationaal Congres van Aquariums georganiseerd met vertegenwoordigers van de aquariums wereldwijd, verenigd in het International Aquarium Network waar ook Nausicaá deel van uitmaakt. In het manifest dat tijdens de bijeenkomst werd goedgekeurd staat: “De aquariums hebben via sensibilisering een belangrijke rol te spelen in verband met het thema klimaatopwarming. Iedereen moet bewust worden van de urgentie van het probleem en van wat er op het spel staat voor onze planeet”. De aquariums bereiken met hun acties jaarlijks 700 miljoen bezoekers. Philippe Vallette, algemeen directeur van Nausicaá is momenteel ook de voorzitter van het International Aquarium Network (IAN).

    Nausicaá en educatie

    De expositieruimte van Nausicaá, met daarin het gigantische aquarium, is 10.000 m2 groot en er lopen twee bezoekersparcours door met aandacht voor natuurbehoud. De bezoeker krijgt een beeld van de zee in al haar facetten, ook in relatie met de mens. Continu wordt aangetoond dat het maritieme leefmilieu onder zware druk staat en wordt de bezoeker er op gewezen dat iedereen kan kiezen voor duurzame consumptie en vrijetijdsbesteding. Langs de bezoekersroute worden actuele vragen beantwoord zoals: wat is het broeikaseffect, wat zijn de gevolgen van de C02-uitstoot, wat kan je zelf doen voor een beter milieu?

    Duurzame projecten steunen

    Nausicaá heeft 25 jaar geleden een dotatiefonds opgericht, met als doel mensen bewust te maken van het belang van de oceanen. Wereldwijd worden projecten gesteund zoals dat van Malpelo, een maritiem beschermd gebied voor de kust van Columbia. Daar leven tal van bedreigde diersoorten en er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaken van die bedreiging. Het Nausicaáfonds ondersteunt ook een project in de Middellandse Zee voor de uitbouw en de bescherming van ecosystemen.

    Kweekprogramma’s

    Er worden in Nausicaá heel wat dieren geboren en er zijn uitwisselingen met andere Europese aquariums. Dat is bijvoorbeeld zo met de Afrikaanse pinguïns, een kolonie van een twintigtal volwassen dieren. Bij de kweek van dieren is er altijd een link naar natuurbehoud dat tijdens het bezoek aan Nausicaá voortdurend aan bod komt. Via foto’s en films wordt bijvoorbeeld het belang van de koraalriffen aangetoond en wordt gewezen op de afbraak van koraal door klimaatopwarming. Nausicaá stelt prachtig koraal tentoon dat voor 90 % ter plaatse is gekweekt door de verzorgers van Nausicaá, via eigen stek- en kweektechnieken. Ook wat kwallen betreft heeft Nausicaá in de loop der jaren een grote en internationaal erkende expertise verworven met zijn kweekprogramma’s. En ook hier wordt in de tentoonstelling de link gelegd naar de cruciale rol van deze dieren bij het evenwicht van de oceanen. Nausicaá toont de fascinerende schoonheid van koraal en kwallen maar wijst ook op grote bedreigingen.

    Nausicaá ligt maar even ten zuiden van Calais, is snel bereikbaar en dus ideaal voor een dag- of een weekenduitstap. Bezoek Nausicaá, actor in de strijd tegen klimaatverandering.

    NAUSICAA, Nationaal Zeecentrum - Boulevard Sainte Beuve - 62200 Boulogne-sur-Mer - www.nausicaa.nl

    Openingsuren: Buiten de Franse schoolvakanties: 9u30-18u30 -- Korte schoolvakanties : 9u30-19u - Zomervakantie: 9u30-20u

    Tarieven: Kassaprijs (+ 12 jaar): 25,90 € - Kassaprijs (van 3 tot 12 jaar): 19,50 €

    NAUSICAA, het Nationaal Zeecentrum in Boulogne-sur-Mer, is veel meer dan een mooi aquarium. NAUSICAA is het ontdekkingscentrum van de zee en haar unieke omgeving, en leert ons over de relatie tussen mens en zee op een pedagogische, wetenschappelijke en soms ook ludieke manier. In de loop van 25 jaar verwelkomde Nausicaá meer dan 15 miljoen bezoekers en trad naar voren als een belangrijke speler op vlak van milieubewustzijn. De missie van het centrum is vooral het sensibiliseren van het publiek voor een beter beheer van de oceanen en hun rijkdommen en het aanzetten tot actie. NAUSICAA kreeg het label ‘Center of Excellence’ van UNESCO voor haar sensibiliseringwerk.

     

    15-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lilù

    Emmanuelle Adam is ontwerpster bij Lilù. De hedendaagse en ultravrouwelijke tassen die ze ontwerpt voor het luxebedrijf hebben één ding met elkaar gemeen: ze getuigen van een ongeziene elegantie. Het leer waar ze mee werkt kan glanzend zijn, maar net zo goed voorzien van slangeneffect, geblinddrukt metallic of glad en bekleed met studs. De esthetiek domineert, maar de vormen die ze creëert zijn ook altijd praktisch. Haar clutches hebben een stevig handvat, haar kleptassen zachte schouderriemen. Het zijn stuk voor stuk gepersonaliseerde handtassen voor actieve vrouwen met allure.

    Emmanuelle, gediplomeerd in de wetenschappen, groeide door de jaren heen in het vak van ontwerper van bij uitstek ambachtelijke tassen. In 2010 opende ze een boetiek-workshop in de Kasteleinwijk in Brussel, waar ze vier mensen tewerkstelt. In dit atelier worden constant nieuwe ideeën uitgewerkt, en krijgt het DNA van het merk concreet vorm. Het hele jaar door ontwerpt ze verschillende capsulecollecties die steevast aansluiten bij de actuele trends. Elk stuk wordt handmatig vervaardigd in kleine hoeveelheden in haar Brussels atelier. Soms wordt ze geïnspireerd door ‘Game of Thrones’ en gaat ze aan de slag met studs, een andere keer smijt ze zich helemaal in de discojaren en de look van de iconische Dalida. Wanneer Emmanuelle een tas bedenkt die helemaal is uitgevoerd in met de hand geplooid leer, is elk stuk ervan uniek. De huiden worden bewerkt, geplooid en bedrukt met grote passie. Wie binnenstapt in het atelier achter de winkel merkt meteen dat hier maar één ding telt: de ultieme wens van de klant. De gepassioneerde ontwerpster gaat zeer empathisch te werk: ze maakt tassen waar haar klanten al heel hun leven naar zoeken. Ze kiest voor ruimte en subtiliteit, zoals bij deze pochette met rits vooraan die zowel dient als versiering of als avondtasje dat je kan losmaken en apart dragen. In dit bedrijf op mensenmaat is contact heel belangrijk. Iedereen wil graag weten wat de klant vindt van het ontwerp en de uitvoering ervan. De ingenieuze creaties veranderen dan ook voortdurend.

    Creatief als ze is heeft Emmanuelle Adam haar observatietalent ten volle ontwikkeld. Met haar wetenschappelijke geest heeft ze oog voor de mooie details van het leven, die ze vertaalt in concepten die aangepast zijn aan de stemming van dag. Vanuit haar vorming in de wiskunde en fysica heeft ze een passie ontwikkeld voor formules zoals ze die ook hier toepast, maar dan met betrekking tot schoonheid en evenwicht. Wanneer Emmanuelle plooien legt in het leer of versieringen op een tas plaatst, kan ze op voorhand moeiteloos inschatten wat het effect ervan gaat zijn op het gewicht of de vorm van het eindresultaat.

    Ze gelooft in duurzaamheid en diervriendelijkheid. Haar krokodillen- en slangenleer is afkomstig van vellen van dieren die geslacht worden voor de voedingsindustrie. Ze maakt hiervoor gebruik van lams-, kalfs- of geitenleer. Haar topkwaliteitshuiden zijn afkomstig uit Italië, Frankrijk of Duitsland. Daarmee ontwerpt ze tassen die passen bij de levens waar men haar over vertelt. Dankzij de lichte structuur van haar bedrijf is ze in staat om gepersonaliseerde bestellingen uit te voeren. Haar creaties zijn altijd en overal herkenbaar vanwege hun grenzeloze elegantie. Ze dragen onmiskenbaar haar eigen persoonlijk signatuur maar zijn ontworpen volgens de wensen van de klant, onder meer door de keuze van het leer, zodat je ze nooit aan de arm van iemand anders tegenkomt. Deze manier van werken zorgt ervoor dat het merk voortdurend nieuwe input krijgt. Elk model dat ze uitwerkt is het resultaat van een samenwerking, een overeenkomst tussen de behoeften van de klant en haar eigen verbeelding.

    LILU - Belgian handbags designer - www.lilu.be





    14-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sky and sand

    Giovane SS19

    Toes in the sand, head in the clouds. To all the dreamers out there : remember that true happiness is a matter of your mindset. Reflect this state of mind with pale grays, nudes and lightblue hues converging in a soft, beguiling haze that soothes the senses. Be bright, be light and be rare as the clouds.

    With great love for aesthetics and exquisite expertise, GIOVANE creates clothes for the most demanding wardrobes. The Belgian brand makes clothes that meet all aspects of life, giving women the opportunity to dress up or down according to the occasion because of the extensive choise of pieces from easy-going-pants to special-occasion-dresses.









    13-04-2019 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 14/11-20/11 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!