The word is out : MMBSY is welcoming back L'Histoire de Louise by e5 mode! Easy to wear, easy to mix and match and suitable for every woman who wants to stand out no matter her age. Here are the main trends of its sizzling summer collection.
Trend 1: Soft city looks in earth tones
Complete your summer wardrobe with some pieces in earth tones. By wearing a piece in earth tones you create immediatly a super classy look. Furtermore, earth tones are easily to combine with neutral colours like white and beige. Make a statement with matching top and bottom made of the same material. Touch the ensemble a bit down by wearing a neutral piece under it or be the dare-devil and combine it with some leopard print.
Trend 2: Purple Rain
Purple is certainly one of the trend colours this summer. A purple item matches perfect with jeans or more neutral colours like white or beige. But if you want to catch the eye at first sight, go for the combination of purple, red and retro flower prints. This combination will certainly brighten up even the most miserable day.
Trend 3: The Leopard 2.0
This season, the animal trend has been updated. Think: magnified leopard prints in black, contrasted with red and lilac. The Leopard 2.0 is born. Maxi dresses in new leopard style or blouses with this innovative print, everything is possible! Like we said before, this trend can be perfectly matched with some tranck pants or jackets in earth tones. Moreover it's also a pretty match with a casual jeans.
• De hotelketen overschrijdt de twee miljoen likes op dit sociale netwerk en viert dit met een rondje om de wereld - • RIU is ook aanwezig op andere netwerken zoals Instragram met 200 duizend volgers en Youtube, Pinterest en WeChat
RIU Hotels & Resorts viert het bereiken van twee miljoen volgers op zijn officiële Facebookpagina 10 jaar na het openen van zijn profiel in 2009. Sindsdien is de aanwezigheid van de hotelier binnen dit bekende netwerk exponentieel gegroeid.
RIU brengt dit nieuws met veel plezier, omdat het een beloning is voor de dagelijkse inzet om directe communicatie te onderhouden met volgers en loyale klanten. RIU Hotels & Resorts gebruikt dit platform om nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen en exclusieve informatie over zijn hotels te delen.
Om deze 2.000.000 fans op Facebook te vieren schrijft het bedrijf een wedstrijd uit om trouwe fans te belonen met de kans op een reis rond de wereld met 5 verblijven van elk 5 dagen in een aantal hotels op de 4 continenten waar RIU actief is: New York, Cancun, de Canarische Eilanden, Zanzibar en de Malediven. Klik hier om deel te nemen.
Het hotelbedrijf onderhoudt ook rechtstreeks contact met klanten en volgers op andere sociale netwerken, zoals Instagram (@RiuHotels, waar het 200.000 volgers heeft), Twitter (@RiuHoteles, met meer dan 175.000 volgers, @RiuPlazaHotels, de stedelijke hotellijn van RIU met bijna 3.000 volgers en de Duitse versie @RIUHotels_DE met meer dan 1.300 volgers), een YouTube-kanaal met meer dan 10.000 abonnees en Pinterest, met bijna 15.500 volgers. Daarnaast onderhoudt het ook een eigen blog, waar naast het melden van al het nieuws over hun hotels ook praktisch advies gegeven wordt over hun bestemmingen. Sinds afgelopen januari worden daar ook persoonlijke posts van de CEO van de keten, Luis Riu, geplaatst. Het bedrijf heeft ook profielen op de belangrijkste sociale platforms van China, zoals WeChat en Weibo. Voor meer informatie:www.riu.com
De internationale keten RIU heeft haar oorsprong in 1953 op Mallorca, Spanje, met de opening van een klein vakantiehotel van de familie Riu, oprichter en huidig eigenaar in de derde generatie. Het bedrijf concentreert zich op toeristische hotels. Meer dan 70% van de hotels biedt de gerenommeerde All inclusive by RIU service. Met de opening van het eerste stadshotel in 2010 heeft RIU zijn aanbod van producten uitgebreid met een lijn van stadshotels genaamd Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft op dit moment 93 hotels in 19 landen en 29 985 werknemers die elk jaar meer dan 4,5 miljoen gasten ontvangen.Tegenwoordig neemt RIU de 35ste plaats in tussen de grootste ketens ter wereld, de vierde plaats in Spanje op basis van inkomsten en de vierde plaats op basis van het aantal kamers.
Too good to Go en Carrefour overtreffen de kaap van 200 partnerwinkels
• Alle geïntegreerde Carrefour-winkels sluiten zich dezelfde dag aan bij Too Good To Go - • Too Good To Go helpt voedselverspilling te verminderen, een engagement dat al 15 jaar geleden door Carrefour werd aangegaan - • Too Good To Go is een van de vier initiatieven om voedselverspilling tegen te gaan
Too Good To Go begon in maart 2018 in België en kon in augustus op de samenwerking met Carrefour rekenen om zich exponentieel te ontwikkelen. Op 17 april treden 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets toe tot het platform. Als gevolg hiervan werd de kaap van 200 Carrefour-winkels die samenwerken met Too Good To Go overschreden en nemen nu precies 240 winkels deel.
Carrefour, een speler die tegen voedselverspilling strijdt.
Deze strijd tegen verspilling gebeurt in 4 opeenvolgende fasen:
1. Goed voorraadbeheer is een prioriteit.
2. De afprijzing van de producten die de uiterste consumptiedatum naderen, maakt het mogelijk om het aantal onverkochte producten te verminderen. Consumenten herkennen deze producten dankzij het gele etiket. Too Good To Go is een extra tool om producten in de winkel af te prijzen.
3. Al meer dan 15 jaar geeft Carrefour onverkochte producten aan voedselbanken en liefdadigheidsinstellingen. Carrefour was de eerste retailer die deze activiteiten uitvoerde via de Schenkingsbeurs, het platform voor het beheer van voedselschenkingen. Het biedt alle verenigingen toegang tot onverkochte producten en beperkt onverkochte voorraden die niet door verenigingen worden opgehaald. De deelname van Carrefour diende als inspiratie voor andere belanghebbenden om deel te nemen aan dit initiatief
4. Carrefour gooit geen voedsel in de vuilnisbak. Zelfs als de 3 voorgaande stappen onverkochte producten niet hebben voorkomen, zullen Carrefour-producten door derden worden herwerkt om er secundaire producten van te maken, zoals energie door de biomethanisatie.
De toewijding van Carrefour België aan milieu- en ethische kwesties werd dit jaar erkend: de retailer won de prijs 'CSR Professional of the Year 2018'. Deze prijs erkent de inspanningen van het bedrijf op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid.
Een partnerschap gebaseerd op gemeenschappelijke waarden bij Carrefour en Too Good To Go
"Vanaf het moment dat we Too Good to Go hebben ontmoet, herkenden we een geweldige kans om onverkocht voedsel te verminderen en tegelijkertijd onze maatschappelijke rol van systematische donatie aan goede doelen, zoals de voedselbanken, via de Schenkingsbeurs te behouden" zegt Pascal Léglise, Director Maatschappelijke Verantwoordelijkheid & Milieu, Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling bij Carrefour België.
"Een groot deel van onze winkels werd direct aangetrokken door het concept en wilde het snel starten. Dit enthousiasme moedigde ons aan om het initiatief uit te breiden met 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets. We hopen dat klanten de ontdekking van onze producten zullen waarderen door het verrassingskarakter van de aankoop en dat zij het leuk zullen vinden om terug te keren."
Jonas Malisse, de oprichter van Too Good To Go, is enthousiast over deze versterkte samenwerking met Carrefour België: "We zijn bijzonder trots op de impact die we creëren door vandaag een samenwerking met Carrefour Belgium af te sluiten. Dit geeft hoop dat ook andere actoren die zo belangrijk zijn als Carrefour, snel betrokken kunnen raken op het gebied van klimaatactie ".
Manden verkrijgbaar in 240 Carrefour-winkels in België
Vanaf 17 april stelt de Too Good To Go-app haar gebruikers in staat verrassingsmanden te bestellen die uit verschillende producten bestaan. De waarde loopt van €12 tot maximaal €15 en de verkoopprijs bedraagt € 3,99 per mandje. Ze hebben de keuze uit 240 Carrefour-winkels in België, gemakkelijk te vinden via de geolocatie die beschikbaar is via de app (Android-versie en iOS-versie).
BRITA en WDC - Whale and Dolphin Conservation- slaan de handen in elkaar om mensen op te roepen minder wegwerp plastic te gebruiken….. Zo vermijden we dat er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn!
Elke minuut wordt er 24 ton plastic in de oceanen over de hele wereld gedumpt. Dit heeft fatale gevolgen voor vissen, dolfijnen, walvissen en andere levende wezens in de oceanen… Hoog tijd dus dat zowel overheden als bedrijven én ieder individu bewust minder wegwerpplastic gaan verbruiken.
Sinds 2016 heeft BRITA besloten om samen te werken met het WDC, 's werelds grootste non-profit organisatie die instaat voor de bescherming van walvissen en dolfijnen over de hele wereld. Samen brengen zij de boodschap dat er dringend wat moet veranderen aan onze levensstijl en het overmatig gebruik van plastic. Een studie toont aan dat, indien we het gebruik van plastic niet drastisch gaan verminderen, er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.
BRITA, internationaal expert op het gebied van drinkwater optimalisatie, heeft haar krachten gebundeld met het WDC – Whale and Dolphin Conservation – een organisatie die zich wereldwijd inzet voor het welzijn van verschillende soorten walvissen, dolfijnen en bruinvissen. Het verminderen van plastic afval is één van de belangrijkste doelen van BRITA
Consumenten en professionele gebruikers wereldwijd kiezen al meer dan 50 jaar voor BRITA gefilterd water als een milieuvriendelijk alternatief voor flessenwater. De ecologische voetafdruk van 1L BRITA gefilterd water ligt namelijk 27 keer lager dan dat van 1L flessenwater, omdat je een herbruikbare waterfilterkan gebruikt in plaats van losse flessen. BRITA is bovendien trots dat zij al over recycling nadachten vóórdat het trendy werd: de BRITA filterpatronen zijn bovendien 100% recycleerbaar.
BRITA en WDC, een partnership ten voordele van de oceanen
Het WDC heeft zich vier doelen gesteld: 1) Een einde maken aan gevangenschap van walvissen en dolfijnen, 2) Het stoppen van de walvisvangst, 3) Het voorkomen van verstrikking in netten en 4) Het creëren van een gezonde zee. BRITA heeft besloten een actieve bijdrage te leveren aan dit laatste punt, en wil samen met het WDC de aandacht vestigen op de desastreuze gevolgen van plastic in onze oceanen. Zo willen beide partijen mensen aanzetten om hun dagelijkse gewoontes, met nadruk op het gebruik van minder wegwerp plastic, dringend aan te passen.
Het is volgens het WDC de enige manier om het tij te keren en ervan bewust te worden dat indien we onze "plastic gewoonten" niet aanpassen, er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.
Voor BRITA betekent de samenwerking veel meer dan het beschikbaar stellen van financiële middelen. Het doel is om gezamenlijk aandacht te vragen voor het verwoestende effect dat plastic heeft op onze oceanen. Zo is eerder de ‘Less Plastic is More’ campagne opgezet, waarbij het WDC lesmateriaal ter beschikking heeft gesteld om kinderen al in een vroeg stadium bewust te maken van hun plastic gebruik. Meerdere BRITA vestigingen hebben hun steentje bijgedragen. Zo heeft BRITA Benelux de 15-jarige dolfijn ‘Flosse’ geadopteerd en haar partner Sporta opgeroepen om niet langer wegwerpbekertjes te gebruiken op sport evenementen – en in plaats daarvan enkel nog duurzame waterflessen bij te vullen.
BRITA wil consumenten continue laten stilstaan bij hun levensstijl en het water dat zij drinken. Natuurlijk willen zij dat iedereen een herbruikbare waterfilterkan of duurzame waterfilterfles aanschaft, want als je dagelijks met zoveel passie met water werkt, dan ligt de oceaan je na aan het hart. Zo kunnen ook de volgende generaties nog genieten van het prachtige leven in de zee!
Plastic wat in de oceanen terecht komt is één van de meest onder gewaardeerde gevaren voor mens en dier. Zoals Mei Plastic Vrij aangeeft op hun website www.meiplasticvrij.be, heeft de doorsnee mens geen idee hoe zorgwekkend de situatie is! Gedurende tientallen jaren werd de problematiek rond de gevaren voor allerhande levende wezens, inclusief de mens, onderschat. Het wordt nu eindelijk erkend en er wordt nu ook bijzonder veel onderzoek naar gedaan.
De Universiteit van Exeter, die onderzoek heeft gedaan naar de doodsoorzaken van vissen, dolfijnen en walvissen die rond de UK dood werden aangetroffen, kwam tot de verschrikkelijke constatatie dat al deze dieren plastic hadden in hun spijsverteringsstelsel. De meest voorkomende vorm van plastic bleken synthetische vezels te zijn afkomstig van kledij of vissersnetten, maar ook van voedselverpakkingen en plastic flessen.
BRITA en WDC, éénzelfde doelstelling : mensen aanzetten tot het reduceren van hun plastic verbruik
Wanneer men dagdagelijks met liefde en betrokkenheid bezig is met water, wordt snel duidelijk dat we één van de grootste globale bedreigingen tot onze vitale bronnen moeten aanpakken. BRITA sprak kortgeleden met enkele medewerkers van het WDC in Schotland, waaronder natuurfotograaf Charlie Phillips (@dolphinchaz). Hij geeft aan dat de Schotten vaak niet veel woorden gebruiken om hun boodschap over te brengen. Namens Charlie wil BRITA één woord delen: ‘CARE’. Want samen kunnen we het verschil maken, door elke dag bewuste keuzes te maken.
Om plastic in ons dagelijks leven te reduceren, bestaan er tal van ecologische alternatieven; Plastic zakjes van de supermarkt kunnen volledig vermeden worden door herbruikbare, katoenen/stoffen zakjes te gebruiken; Geef voorrang aan glazen en herbruikbare potjes wanneer je sausen of dips koopt. Je kan er makkelijk een etiket van papier op kleven, zodat je weet wat er precies in zit; Maak zelf een aantal eenvoudige producten en bewaar ze in herbruikbare potjes of kommetjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mayonaise, granola of pesto; Wanneer je boodschappen gaat doen, neem je een herbruikbare tas mee, maar ga ook eens naar de markt of de biowinkel; Vermijd flessenwater en gebruik in de plaats hiervan een waterfilterkan of waterfilterfles van BRITA; die zijn er voor onderweg, thuis, op tafel en in de ijskast; Geef je kinderen een lunchtrommel mee in plaats van een (voor)verpakte lunch; Zeg nee tegen een plastic rietje in je drankje. Koop roestvrij stalen of bamboe rietjes en stop die in je tas, zo heb je altijd een rietje bij de hand; Warme (en koude) dranken voor onderweg, maar ook op kantoor kan je best in herbruikbare meeneembekers of –flessen verbruiken. Denk aan al die plastic bekertjes uit de automaat die je zo kan vermijden, maar ook aan de potjes melk. En je koffie of thee blijft zo ook langer warm; Gebruik een zeepblok onder de douche in plaats van vloeibare zeep die in plastic flesjes wordt verkocht. Ook shampoo kan je tegenwoordig in de vorm van een shampoobar kopen; Snacks zitten vaak verpakt in plastic zakjes. Probeer eens zelf wat originele snacks te maken zoals popcorn, zelfgebakken koekjes of wafeltjes, fruit en crumble. Koop noten aan de kilo in een vers winkel, of maak zelf ijsjes: dat is zo makkelijk en je kan de smaken helemaal zelf bepalen! Raap plastic op tijdens een wandeling. Klinkt misschien een beetje gek, maar het is zo makkelijk!
The GUESS Jeans Spring/Summer 2019 collection is a celebration of contaminations between urban styles with exotic influences, and between ‘80s and ‘90s vibes with a contemporary flair. A blend of pop colours, vintage graphics and floral prints adds character to a collection designed for fashion explorers on trendy summer adventures.
In the height of summer, gossamer-light fabrics release a joyful, unrestrained femininity. Once again, flowers bloom, this time with a fresh and romantic magnetism, highlighted by a delicately glamorous colour palette in tones of powder pink and light blue - the perfect match for denim. Striped patterns inject a touch of zesty style, while broderie anglaise steals the scene on sensual dresses and tops.
Go on and explore your romantic wild side this Summer!
Black Toe: a night for you to look your most gorgeous
The prettiest evening wear by Vera Mont
Wedding season is here! As a guest to a Black Tie wedding, preparation is key. Finding formal wear for a fancy evening is not always easy. There are only so many shops who offer it and buying online can be a risk. Finding the right black tie dress can be fun though. It's like doing a mini version of the Oscars in the fitting room ;-)
You can never be overdressed or overeducated. So if you are afraid that you are 'overdoing' it then stop. It's better to go all out in a super chic gown than to wonder if your cocktail dress is appropriate enough for the occasion. Think Amal Clooney or Julianne Moore. Dressed to impress but no outshine anyone.
This is not the kind of wedding where you can easily put on a pair of comfortable flip flops when they start playing Bruno Mars' greatest hits. It's high heels all night long. So buy them a few months in advance and start practicing.
Finish of the look with your best jewels. Those pretty pearls from grandmy might come in handy this time round. Are you still lacking some elegant bling bling? Ah well, that's a discussion between you and mr. Visa. Good luck!
No Ibiza without Bohemian Vibes. Boho stands for care free spirits, adventure and creativity. You can recognize the boho style by the tassels, fringes, crochet materials, feathers, flower embroidery,...
Banana Moon offers you the finest bohemain beach wear fashion. What else can you do to complete that bohemian feeling?
It's all about being a free spirit. Live your life your way and do what you want. Don't be a puppet in a game. Be a little bit of an outsider. Get more in touch with your creative side. Dream big and revive your imagination. Make art!
Last but not least, to shine in your boho bikini: book a bohemian holiday destination. Ibiza is always a good idea, but don't forget Kaui (Hawaï), Goa (India), Negril (Jamaica), Kho Pha Ngan and Chefchaouen (Morocco)...
International Day of Human Space Flight 2019 . Spacetravelling; talking about a lifegoal! Who didn't have that childhood dream to become an astronaut?! The Belgian brand Jeune Premier nourishes that dream with schoolbags introducing spaceships, rockets and stars to the playground.
Celebrating International Day of Human Space Flight on April 12th, gets us dreaming of that family trip to the moon. Why not start prepping for this voyage to outer space on the first day of school September 1st?
Space Rainbow : We are over the moon about Jeune Premiers compass training, rainbow spaceships, the beams of light when you push the space shuttle… And of course, looks are great, but be sure: the schoolbags are made from 100% water-repellent Oxford polycanvas and contain ergonomic back straps that can be adjusted to the perfect fit.
Compass : From Paris to Seoul, the coolest bag of the hour is Belgian. The brand: Jeune Premier.
Hélène Fransen designed the first model at her kitchen table in Ostend, because she couldn’t find anything she liked for her son Ralph. That was in 2012. From that very first model, until now, a time warp of success has followed, positioning Jeune Premier as the most fashionable brand a kid could carry. 3,2,1... LAUNCH!
Nausicaa, actor in de strijd tegen klimaatverandering
Het aquarium Nausicaá in Boulogne-sur-Mer wil de bezoekers bewust maken van het belang van de oceaan voor de mensheid en van de schadelijke impact op het zeemilieu door onze levenswijze. Met deze visie is een bezoek aan Nausicaá een must, voor kinderen en volwassenen, zeker nu het thema klimaatverandering brandend actueel is.
Een bezoek aan het grootste aquarium van Europa is niet alleen plezierig en boeiend maar ook leerrijk. Nausicaá toont hoe onvoorstelbaar mooi de oceanen en zeeën zijn maar wijst ook op de broosheid van die schoonheid. Nausicaá sensibiliseert de bezoeker en heeft een heel duidelijke boodschap: stop de opwarming van de planeet en draag zorg voor onze oceanen en zeeën. Hiervoor werkt Nausicaá samen met partners wereldwijd, neemt deel aan onderzoeksprojecten, zet eigen kweekprogramma’s op en voor alle bezoekers aan het aquarium heeft Nausicaá een boodschap klaar: laat de rijkdom van de oceaan niet verloren gaan!
Nausicaá en de klimaatdoelstellingen
Van 2 tot 14 december 2018 vond in het Poolse Katowice de Klimaatconferentie van de Verenigde Naties plaats. Vertegenwoordigers van 197 landen werden geconfronteerd met de vraag op welke manier de opwarming van de aarde kan beperkt worden tot max. 1,5 °C tegen 2100. In aanloop naar Katowice werd in Japan het Internationaal Congres van Aquariums georganiseerd met vertegenwoordigers van de aquariums wereldwijd, verenigd in het International Aquarium Network waar ook Nausicaá deel van uitmaakt. In het manifest dat tijdens de bijeenkomst werd goedgekeurd staat: “De aquariums hebben via sensibilisering een belangrijke rol te spelen in verband met het thema klimaatopwarming. Iedereen moet bewust worden van de urgentie van het probleem en van wat er op het spel staat voor onze planeet”. De aquariums bereiken met hun acties jaarlijks 700 miljoen bezoekers. Philippe Vallette, algemeen directeur van Nausicaá is momenteel ook de voorzitter van het International Aquarium Network (IAN).
Nausicaá en educatie
De expositieruimte van Nausicaá, met daarin het gigantische aquarium, is 10.000 m2 groot en er lopen twee bezoekersparcours door met aandacht voor natuurbehoud. De bezoeker krijgt een beeld van de zee in al haar facetten, ook in relatie met de mens. Continu wordt aangetoond dat het maritieme leefmilieu onder zware druk staat en wordt de bezoeker er op gewezen dat iedereen kan kiezen voor duurzame consumptie en vrijetijdsbesteding. Langs de bezoekersroute worden actuele vragen beantwoord zoals: wat is het broeikaseffect, wat zijn de gevolgen van de C02-uitstoot, wat kan je zelf doen voor een beter milieu?
Duurzame projecten steunen
Nausicaá heeft 25 jaar geleden een dotatiefonds opgericht, met als doel mensen bewust te maken van het belang van de oceanen. Wereldwijd worden projecten gesteund zoals dat van Malpelo, een maritiem beschermd gebied voor de kust van Columbia. Daar leven tal van bedreigde diersoorten en er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaken van die bedreiging. Het Nausicaáfonds ondersteunt ook een project in de Middellandse Zee voor de uitbouw en de bescherming van ecosystemen.
Kweekprogramma’s
Er worden in Nausicaá heel wat dieren geboren en er zijn uitwisselingen met andere Europese aquariums. Dat is bijvoorbeeld zo met de Afrikaanse pinguïns, een kolonie van een twintigtal volwassen dieren. Bij de kweek van dieren is er altijd een link naar natuurbehoud dat tijdens het bezoek aan Nausicaá voortdurend aan bod komt. Via foto’s en films wordt bijvoorbeeld het belang van de koraalriffen aangetoond en wordt gewezen op de afbraak van koraal door klimaatopwarming. Nausicaá stelt prachtig koraal tentoon dat voor 90 % ter plaatse is gekweekt door de verzorgers van Nausicaá, via eigen stek- en kweektechnieken. Ook wat kwallen betreft heeft Nausicaá in de loop der jaren een grote en internationaal erkende expertise verworven met zijn kweekprogramma’s. En ook hier wordt in de tentoonstelling de link gelegd naar de cruciale rol van deze dieren bij het evenwicht van de oceanen. Nausicaá toont de fascinerende schoonheid van koraal en kwallen maar wijst ook op grote bedreigingen.
Nausicaá ligt maar even ten zuiden van Calais, is snel bereikbaar en dus ideaal voor een dag- of een weekenduitstap. Bezoek Nausicaá, actor in de strijd tegen klimaatverandering.
NAUSICAA, het Nationaal Zeecentrum in Boulogne-sur-Mer, is veel meer dan een mooi aquarium. NAUSICAA is het ontdekkingscentrum van de zee en haar unieke omgeving, en leert ons over de relatie tussen mens en zee op een pedagogische, wetenschappelijke en soms ook ludieke manier. In de loop van 25 jaar verwelkomde Nausicaá meer dan 15 miljoen bezoekers en trad naar voren als een belangrijke speler op vlak van milieubewustzijn. De missie van het centrum is vooral het sensibiliseren van het publiek voor een beter beheer van de oceanen en hun rijkdommen en het aanzetten tot actie. NAUSICAA kreeg het label ‘Center of Excellence’ van UNESCO voor haar sensibiliseringwerk.
Emmanuelle Adam is ontwerpster bij Lilù. De hedendaagse en ultravrouwelijke tassen die ze ontwerpt voor het luxebedrijf hebben één ding met elkaar gemeen: ze getuigen van een ongeziene elegantie. Het leer waar ze mee werkt kan glanzend zijn, maar net zo goed voorzien van slangeneffect, geblinddrukt metallic of glad en bekleed met studs. De esthetiek domineert, maar de vormen die ze creëert zijn ook altijd praktisch. Haar clutches hebben een stevig handvat, haar kleptassen zachte schouderriemen. Het zijn stuk voor stuk gepersonaliseerde handtassen voor actieve vrouwen met allure.
Emmanuelle, gediplomeerd in de wetenschappen, groeide door de jaren heen in het vak van ontwerper van bij uitstek ambachtelijke tassen. In 2010 opende ze een boetiek-workshop in de Kasteleinwijk in Brussel, waar ze vier mensen tewerkstelt. In dit atelier worden constant nieuwe ideeën uitgewerkt, en krijgt het DNA van het merk concreet vorm. Het hele jaar door ontwerpt ze verschillende capsulecollecties die steevast aansluiten bij de actuele trends. Elk stuk wordt handmatig vervaardigd in kleine hoeveelheden in haar Brussels atelier. Soms wordt ze geïnspireerd door ‘Game of Thrones’ en gaat ze aan de slag met studs, een andere keer smijt ze zich helemaal in de discojaren en de look van de iconische Dalida. Wanneer Emmanuelle een tas bedenkt die helemaal is uitgevoerd in met de hand geplooid leer, is elk stuk ervan uniek. De huiden worden bewerkt, geplooid en bedrukt met grote passie. Wie binnenstapt in het atelier achter de winkel merkt meteen dat hier maar één ding telt: de ultieme wens van de klant. De gepassioneerde ontwerpster gaat zeer empathisch te werk: ze maakt tassen waar haar klanten al heel hun leven naar zoeken. Ze kiest voor ruimte en subtiliteit, zoals bij deze pochette met rits vooraan die zowel dient als versiering of als avondtasje dat je kan losmaken en apart dragen. In dit bedrijf op mensenmaat is contact heel belangrijk. Iedereen wil graag weten wat de klant vindt van het ontwerp en de uitvoering ervan. De ingenieuze creaties veranderen dan ook voortdurend.
Creatief als ze is heeft Emmanuelle Adam haar observatietalent ten volle ontwikkeld. Met haar wetenschappelijke geest heeft ze oog voor de mooie details van het leven, die ze vertaalt in concepten die aangepast zijn aan de stemming van dag. Vanuit haar vorming in de wiskunde en fysica heeft ze een passie ontwikkeld voor formules zoals ze die ook hier toepast, maar dan met betrekking tot schoonheid en evenwicht. Wanneer Emmanuelle plooien legt in het leer of versieringen op een tas plaatst, kan ze op voorhand moeiteloos inschatten wat het effect ervan gaat zijn op het gewicht of de vorm van het eindresultaat.
Ze gelooft in duurzaamheid en diervriendelijkheid. Haar krokodillen- en slangenleer is afkomstig van vellen van dieren die geslacht worden voor de voedingsindustrie. Ze maakt hiervoor gebruik van lams-, kalfs- of geitenleer. Haar topkwaliteitshuiden zijn afkomstig uit Italië, Frankrijk of Duitsland. Daarmee ontwerpt ze tassen die passen bij de levens waar men haar over vertelt. Dankzij de lichte structuur van haar bedrijf is ze in staat om gepersonaliseerde bestellingen uit te voeren. Haar creaties zijn altijd en overal herkenbaar vanwege hun grenzeloze elegantie. Ze dragen onmiskenbaar haar eigen persoonlijk signatuur maar zijn ontworpen volgens de wensen van de klant, onder meer door de keuze van het leer, zodat je ze nooit aan de arm van iemand anders tegenkomt. Deze manier van werken zorgt ervoor dat het merk voortdurend nieuwe input krijgt. Elk model dat ze uitwerkt is het resultaat van een samenwerking, een overeenkomst tussen de behoeften van de klant en haar eigen verbeelding.
Toes in the sand, head in the clouds. To all the dreamers out there : remember that true happiness is a matter of your mindset. Reflect this state of mind with pale grays, nudes and lightblue hues converging in a soft, beguiling haze that soothes the senses. Be bright, be light and be rare as the clouds.
With great love for aesthetics and exquisite expertise, GIOVANE creates clothes for the most demanding wardrobes. The Belgian brand makes clothes that meet all aspects of life, giving women the opportunity to dress up or down according to the occasion because of the extensive choise of pieces from easy-going-pants to special-occasion-dresses.
Toes in the sand, head in the clouds. To all the dreamers out there : remember that true happiness is a matter of your mindset. Reflect this state of mind with pale grays, nudes and lightblue hues converging in a soft, beguiling haze that soothes the senses. Be bright, be light and be rare as the clouds.
With great love for aesthetics and exquisite expertise, GIOVANE creates clothes for the most demanding wardrobes. The Belgian brand makes clothes that meet all aspects of life, giving women the opportunity to dress up or down according to the occasion because of the extensive choise of pieces from easy-going-pants to special-occasion-dresses.
Chatelle X Victoria/Tomas: de eerste SoftStretcg capsulecollectie
Een unieke #overthrowunderwear samenwerking
In het kader van de Overthrow/Underwear campagne, sloeg Chantelle de handen in elkaar met het opkomende Franse modemerk VICTORIA / TOMAS, opgericht in 2012 door Victoria Feldman en Tomas Berzins. Het ontwerpersduo creëerde een capsulecollectie van de iconische SoftStretch lijn, bestaande uit 12 delen en geïnspireerd door de VICTORIA / TOMAS-handtekeningcode : de kleurenband. De collectie werd exclusief gepresenteerd tijdens de Parijse fashion week.
Het ontwerpersduo VICTORIA / TOMAS brengt een volwaardige lijn van draagbare individuele stukken gericht op een nieuwe generatie van moderne urban vrouwen. Victoria is sterk geïnteresseerd in kunst en verliefd op experimentele mode. Tomas laat zich inspireren door excentrieke beelden a la Tim Burton, de coole houding van skaters en de sfeer van de hiphopwereld. Het resultaat is een lijn van neo-arty kleding met sculpturale vormen en levendige kleuren.
Chantelle en VICTORIA / TOMAS delen duidelijk dezelfde waarden : een sterke en elegante esthetiek, ten dienste van gemakkelijk te dragen kledij. VICTORIA / TOMAS houdt van spelen met contrasten en kleur. De kenmerkende strepen dragen bij tot de kunstige, sportieve en rebelse geest die in de hele collectie heerst.
» Itsumo door Naoto Fukasawa - » Betaalbaar design
Alessi heeft al heel wat bijzondere bestekcollecties op zijn naam staan maar het Italiaanse designmerk blijft verrassen. Bestekcollectie Itsumo van designer Naoto Fukasawa richt zijn pijlen op jonge gezinnen. De look en feel is niet alleen hip en excentriek, het bestek is ook betaalbaar. Het allereerste designbestek dat een gezin koopt, heeft toch een zekere emotionele waarde.
Bestekset met 6 vorken, messen, lepels en dessertlepels: €89.
Het is ook die emotionele waarde waar Fukasawa en Alessi op inspelen. Itsumo betekent “iets wat je altijd bijblijft”. Dat kan een idee, een herinnering of een waardevol object zijn. Designer Naoto Fukasawa koos voor een intrigerend silhouet voor Itsumo. Een eerste blik toont zachte en minimalistische contouren maar een tweede blik onthult subtiele stompe hoekjes.
Er zijn twee besteksets beschikbaar. Enerzijds een set met 24 stuks (€89), anderzijds een kleinere set met 5 stuks (€22). Itsumo is een bestek dat makkelijk in de hand ligt, over de tong rolt en de lippen aangenaam verrast. Het is een designset die menig designliefhebber kan bekoren en ongetwijfeld voor mooie (culinaire) herinneringen zorgt. Bestekset 5 stuks bestaat uit een lepel, een vork, een mes, een dessertvork en een dessertlepel. - €22
De volledige Itsumo set bestaat uit 11 stuks - Een voor een: Lepel - cm 19,5 - €5, Vork - cm 19,8 - €5, Mes AISI 420 - cm 20,6 - €5, Dessertlepel – cm 17 - €4, Dessertvork - cm 17,5 - €4, Dessertmes in steel AISI 420 - cm 18 - €4, Theelepeltje - cm 13,5 - €3,50, Koffielepeltje - cm 12 - €3, Salade set - cm 25 - €25, Taartschep - cm 26 - €15, Botermes – cm 16 - €4
AMV Camp: veel meer dan een bedrijf, een hechte community. AMV Camp is het nieuwe project dat oprichter Michaël Azoulay heeft bedacht voor American Vintage. Nadat het merk eerder al de wereld veroverde met zijn tijdloze collecties, wordt nu de volgende stap gezet en opent het bedrijf voor de eerste keer ook zijn deuren van z’n hoofdzetel voor toekomstige nieuwe medewerkers en bedienden van het huis. Op veertien jaar tijd is American Vintage synoniem geworden van een frisse, hedendaagse stijl met hoge standaarden wat materialen, details en bewegingsvrijheid betreft. Vandaag telt AMV zo’n 800 medewerkers die iedere dag niet alleen met kleren bezig zijn maar ook voor een grote dynamiek zorgen door de bijzondere passie die ze delen voor hun werk, en zo telkens weer grenzen verleggen.
Een gemeenschappelijke visie
Om al die verschillende loopbanen, persoonlijkheden, talenten en competenties in de kijker te zetten, heeft Michaël Azoulay in het najaar van 2018 AMV Camp ontwikkeld. Voor de eerste keer krijgen geïnteresseerden de kans een blik te werpen behind the scenes van American Vintage, zowel in Frankrijk als in de rest van de landen waar het merk actief is. Het doel is iedereen, van de medewerkers tot nieuwsgierige studenten, up te daten rond het merk door hen toegang te geven tot jobaanbiedingen, lopende projecten en opleidingen die beschikbaar zijn. Het American Vintage-team vormt vandaag immers een community van open minded people die zich snel kunnen aanpassen. Dit inclusieve parcours geeft hen de gelegenheid om van gedachten te wisselen en hun kennis te delen.
“Een bedrijf moet het goede voorbeeld geven. Als sommige van onze personeelsleden vertrekken om hun eigen bedrijf op te starten, wil dat zeggen dat we onze boodschap goed hebben doorgegeven: ga vooruit en verleg je grenzen. Bij American Vintage gaat het er niet om zo rendabel mogelijk te zijn, maar wel de juiste emoties over te brengen. Je moet zowel nuchter als onbezorgd zijn, en vooral je dromen waarmaken.” Michaël Azoulay, oprichter en CEO van American Vintage.
Aandacht voor ambitie, roepingen in de hand werken
AMV Camp werkt als een grote familie. De verhalen en professionele ervaringen van de medewerkers van het merk worden in de spotlights gezet, en vormen zo de inspiratie voor de ondernemingscultuur van American Vintage. Het bedrijf werkt met een vlakke, eerder dan met een piramidestructuur, waarin de competenties van de medewerkers naar waarde worden geschat. Elk van hen draagt immers zijn steentje bij, of het nu om de retailers en ontwerpers gaat of over de communicatie- en salesmedewerkers.
Werken bij een merk dat future-minded is!
Het is geen toeval dat de hoofdzetel van American Vintage opgetrokken is uit hout en glas, als afspiegeling van de waarden van het bedrijf: het kent geen grenzen, is transparant en draagt creativiteit hoog in het vaandel. De 150 medewerkers die er aan de slag zijn, in het hartje van het dennenbos van Signes, gelegen tussen Toulon en Marseille, geven elke dag weer het beste van zichzelf. Of ze nu werkzaam zijn in de designafdeling dan wel in de departementen communicatie, logistiek of financiën, ze kunnen allemaal hun talenten kwijt in dit ultradynamische hart van het bedrijf dat de link vormt naar de talrijke showrooms in hoofdsteden over heel de wereld. En omdat bij American Vintage mode niet in de eerste plaats gaat over kleren maar wel over de houding waarmee je in het leven staat, werd elk van de 148 winkels aangekleed als een intieme dressing, een comfortabele leefruimte die bij elke opening heruitgevonden wordt.
Björn Borg gaat tweejarig partnership aan met Strong Viking
Vanaf 13 April is de Björn Borg x Strong Viking de performance apparel en sportswear lijn te koop.
De Zweedse sports fashion brand Björn Borg bundelt vanaf dit jaar hun krachten met Strong Viking, de grootste Obstacle Run organisator van Europa. De sportieve brands gaan in 2019 een samenwerking aan voor een periode van twee jaar (2019/2020) in Nederland, België en Duitsland. Naast het creëren van een gezamenlijke merchandise collectie is Björn Borg een van de main sponsors van Strong Viking. Zo kleedt Björn Borg twee obstacles per run aan en rolt het merk verschillende activaties uit tijdens de events.
Het is niet toevallig dat Björn Borg en Strong Viking elkaar hebben gevonden. Naast hun gedeelde Scandinavische roots komen de kernwaarden en ambities van beide brands overeen: mensen inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Met de samenwerking wil Björn Borg bovendien laten zien dat hun sportcollectie in alle omstandigheden zijn kwaliteit houdt.
“Met Björn Borg willen we de consument inspireren om meer uit zichzelf te halen door te sporten. Sporten heeft veel positieve effecten op lichaam en geest. Dat bewegen daarnaast ontzettend leuk is, bewijst Strong Viking met hun obstacle races. Strong Viking heeft dezelfde kernwaarden als Björn Borg en daagt de deelnemers met hun runs uit om het beste uit zichzelf te halen. Een mooi partnership dat past bij ons brand DNA,” aldus Thomas Boerma – Marketing Manager Björn Borg Benelux.
Jan Reijs (Founder/ CEO Strong Viking Group) sluit zich bij Boerma aan; “Bjorn Borg staat voor kwaliteit en innovatie. Twee kernbegrippen die vanaf de start van Strong Viking ook bij ons bovenaan staan. Samen gaan we ervoor om zoveel mogelijk mensen fysiek en mentaal sterker te maken en proberen we hen te stimuleren om een actieve levensstijl aan te nemen. Daar horen naast fysieke uitdagingen en doelen, ook de juiste producten bij. Tot slot hebben beide merken een Scandinavische heritage, wat perfect past bij het thema en afkomst van de Vikingen. Samen kijken we met Bjorn Borg uit naar een lange en succesvolle samenwerking.”
De Björn Borg x Strong Viking collectie is in België voor het eerst te koop op 13 april tijdens de Mud Edition in Gent. Inschrijven voor deze en andere edities is mogelijk via Strongviking.com. Björn Borg is partner tijdens alle Strong Viking, Strong Viking Family en OCR Series races.
6 onbekende Duitse steden op een boogscheut van België
Ga in 2019 op citytrip naar Rijnland-Palts — Op amper 250 kilometer van Brussel ligt Rijnland-Palts, een veelzijdige regio vlak over de grens met België die rijk is aan gezellige stadjes waar een heleboel te beleven valt. Van livemuziek tot straattheater en van kuuroorden tot volksfeesten. Heb je zin in een korte citytrip net over de grens? Dan zijn Koblenz, Trier, Idar-Oberstein, Worms, Speyer en Bad Neuenahr-Ahrweiler wellicht iets voor jou. Trek eropuit en ontdek het nog onbekende citytripaanbod van Rijnland-Palts aan de hand van deze 6 tips.
1. Livemuziek en vuurwerkspektakel in Koblenz
De troef van Koblenz is zijn unieke ligging tussen Moezel en Rijn en zijn rijke geschiedenis. De grootste trekpleister is het Deutsches Eck, een reusachtig monument aan de samenloop van de twee rivieren. In augustus wordt de trekpleister omgetoverd tot het 3-daagse Koblenzer Sommerfest met onder andere livemuziek, woordkunstenaars, rommelmarkten en het spetterend vuurwerkspektakel ‘Rhein in Flammen’ als afsluiter.
2. Straattheater en edelstenen in Idar-Oberstein
Wil je ontdekken waarom Idar-Oberstein bekend staat als “de stad van de edelstenen”? Kom dan het eerste weekend van augustus het vakmanschap bewonderen op de Duitse edelsteenslijpers- en goudsmedenmarkt. Het voetgangersgebied van Oberstein zal op dat moment getransformeerd worden tot een kleurrijke en fantasievolle omgeving door het straattheaterfestival dat er gelijktijdig plaatsvindt.
3. Techniek en strandbarretjes in Speyer
Speyer is een historische stad met verschillende kerken en kathedralen, maar de stad heeft nog veel meer te bieden. Ben je gek van alles wat met techniek en technologie te maken heeft? Breng dan een bezoek aan het gigantische techniekmuseum. Bij mooi weer geniet je aan het heerlijke Rheinstrand Speyer in een hangmat of strandstoel met een drankje in de hand. Heb je nadien nog zin om een stapje in de wereld te zetten? Ontdek dan het bruisende uitgaansleven in het centrum van de stad.
4. Bronwater en Ahr wijn in Bad Neuenahr-Ahrweiler
Bad Neuenahr-Ahrweiler in het Ahrdal bevindt zich te midden van schilderachtige bossen, velden en wijngaarden. Wil je helemaal tot rust komen? Breng dan een bezoek aan het kuuroord bestaande uit vijf geneeskrachtige bronnen waaronder de beroemde Apollinaris bron. Het thermaal water heeft een ontspannende werking en een positieve invloed op het welzijn. Je dag afsluiten doe je met een goed glas Ahr wijn.
5. Volksfeesten en een vleugje geschiedenis in Worms
Worms is samen met Trier een van de oudste steden van Duitsland. Ze kent een unieke joodse geschiedenis die tot leven komt bij een bezoek aan het Joods Museum in het Raschi-Haus of aan “Het Heiliger Sand”, het oudste en grootste nog bestaande Joodse kerkhof van Europa. Daarnaast organiseert de stad ook tal van evenementen zoals het Bakvisfeest in september, het grootste wijn- en volksfeest langs de oever van de Rijn.
6. Shoppen en cultuur opsnuiven in Trier
Trier is wellicht de bekendste stad van Rijnland-Palts. De oude Romeinse nederzetting combineert haar indrukwekkende geschiedenis met een eigentijds heden. Het hele jaar door valt er van alles te beleven van een dagje shoppen tot een bezoek aan internationale musea en van een stadsfestival met de beste livemuziek en toffe eetkraampjes tot een UNESCO-Werelderfgoed-Dag. Jong én oud zal zich niet snel vervelen in de meer dan 2000 jaar oude stad die daarmee ook de oudste stad van Duitsland is. Voor meer info en inspiratie: rijnland-palts.nl
Reizende tentoonstelling in Vlanderen: 75 jaar bevrijding Poolse militairen
Op 6 september 1944, bijna 75 jaar geleden, stonden de Poolse pantserwagens van de legendarische generaal Stanisław Maczek aan de grens van de lage landen. Veel Poolse militairen hadden er ondertussen al vijf jaar oorlog op zitten.
“De inspanningen en opofferingen van de Poolse soldaten gedurende Wereldoorlog II worden vaak jammerlijk vergeten. Nochtans hebben meer dan tienduizend soldaten zich ingezet voor de bevrijding van een dertigtal Vlaamse steden en gemeenten. Dit ging vaak gepaard met bloedige confrontaties met de bezetter. Met de expo ‘Armoured wings’ of ‘Gepantserde Vleugels’ brengen we hulde aan deze helden.”, aldus Vlaams minister-president Geert Bourgeois.
Voor Polen was de strijd begonnen in september 1939, na de onverwachte invasie van Duitsland en de Sovjet-Unie. Maar de meest geharde militairen trokken zich vechtend terug en kwamen na de nederlaag van Frankrijk in juni 1940 in Schotland terecht. Daar begon een lange voorbereiding die hen in juni 1944 naar Normandië bracht en vervolgens naar Vlaanderen. Hun tocht en de bevrijding liepen niet altijd van een leien dakje. Zeker in West-Vlaanderen boden de Duitse troepen hardnekkig weerstand. De Poolse militairen waren vooral getroffen door de enthousiaste ontvangst die hen in Vlaanderen te beurt viel. De meeste mensen waren door de lastige oorlogsjaren verarmd, maar boden de militairen onder meer met veel plezier fruit aan. Die ontvangst komt duidelijk aan bod in het filmmateriaal.
Maar hun lot was tragisch. Door de bezetting van hun land door de Sovjet-Unie konden zij niet meer terug. Zij waren verplicht een nieuw leven uit te bouwen, voor een deel van hen was dat in Vlaanderen. Generaal Maczek ging verder door het leven als barman in een hotel in Edinburgh, Schotland.
Agenda Expo (De data in het najaar kunnen nog licht wijzigen)
• Tussenstop in het Legermuseum in Brussel; - • Van 20 april tot 12 mei de eerste tentoonstelling in het stadhuis van Poperinge; - • Van 25 mei tot 16 juni in de tentoonstellingszaal Ter Posterie in Roeselare.; - • Van 29 juni tot 28 juli in het gemeentehuis van Aalter; - • Van 17 augustus tot 16 september in de Europahal in Tielt; - • Van 30 september tot 15 oktober in de Sint-Pietersbandenkerk in Lommel; - • Van 26 oktober tot 17 november in het stedelijk museum in Sint-Niklaas; - • Van 7 december tot 5 januari in het Gemeenschapscentrum in Merksplas.
De expo’s zijn een initiatief van de Vlaamse vzw Eerste Pantserdivisie, voorzitter Dirk Verbeke fungeert als curator. Daarnaast is er ook steun van het Vlaams Departement Buitenlandse Zaken en de gemeentebesturen. Ook Poolse instellingen en musea werkten mee. De tentoonstelling in Warschau en Gdansk was vorig jaar al een groot succes.
TOON HAAR MET MOEDERDAG HOE BELANGRIJK ZE VOOR JE IS, MET TOPGESCHENKEN VAN RITUALS
Met Moederdag vieren we alle lieve, geduldige, grappige, moedige, wijze, zorgzame en liefhebbende mama’s die ons hebben opgevoed tot de mensen die we vandaag zijn. Mama verdient onze dankbaarheid in de vorm van liefde, aandacht en vriendelijke gebaren. Verwen haar met een luxueuze, betekenisvolle ervaring. Want als er iemand een moment voor zichzelf verdient, is zij het wel.
Kies enkele mooie producten uit die perfect bij je moeder passen en stel er een unieke, persoonlijke geschenkset mee samen. Met The Ritual of Sakura help je haar een zinvol moment van ontspanning in te lassen. The Ritual of Sakura bath foam, met de vernieuwende geur van kersenbloesem en rijstmelk, maakt haar badtijd nog zaliger. Het luxueuze badschuim voedt haar huid tot ze zijdezacht aanvoelt en bezorgt haar een ultiem gevoel van ontspanning. Verwen haar met The Ritual of Sakura body scrub voor een echte wellnesservaring thuis. De scrub bevat een mix van organische suiker en verzachtende oliën en is speciaal ontwikkeld om de huid zachtjes te exfoliëren en te voeden. Met The Ritual of Sakura geurkaars en geurstokjes vult ze ook het huis met het subtiel zoete aroma van kersenbloesem en rijstmelk en trekt ze die ontspannende mood over de hele lijn door.
Laat je moeder de magische wereld van abhyanga (zelfmassage) ontdekken met The Ritual of Ayurveda dry oil. Deze 100% natuurlijke droge olie, verrijkt met voedende kruiden en speciaal samengesteld om onze energie weer in balans te brengen, voedt de huid volgens de ayurvedische traditie. Schenk haar evenwicht met The Ritual of Ayurveda foaming shower gel, een schuimende douchegel verrijkt met oude ayurvedische ingrediënten zoals Indiase roos en zoete amandelolie, voor een ongelooflijk zachte huid.
Het personeel van de Rituals Cosmetics-winkel zal met plezier een prachtige geschenkdoos voor je samenstellen met jouw speciaal geselecteerde luxeproducten. Je kunt er zelfs een gratis kaartje bij stoppen met jouw persoonlijke boodschap op. Verwen je mama met een geschenkdoos afgestemd op haar persoon en bezorg haar het ultieme luxemoment.
Steeds meer Belgen kiezen voor vakantiewoning in Scandinavië
Warme zomer van 2018 en scherpe prijzen belangrijkste redenen voor succes. Uit boekingcijfers van vakantiewoningverhuurder Interhome blijkt dat de Scandinavische landen steeds meer aan populariteit winnen. In 2019 klampt de Belg zich niet langer vast aan de klassieke zomerbestemmingen, maar verschijnen Denemarken, Noorwegen en Zweden ook opvallend vaak op de radar. Volgens Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome zit de hete zomer van 2018 daar mogelijk voor iets tussen. Ook de prijs voor een vakantiewoning, die in deze landen tijdens de zomermaanden vaak lager ligt dan in Zuid-Europa, speelt ongetwijfeld een belangrijke rol.
“Met bijna 10.000 vakantiewoningen in Scandinavië heeft Interhome een zeer ruim aanbod, maar toch genoten onze vakantiewoningen in Scandinavië niet dezelfde populariteit als de klassieke zomerbestemmingen in het Zuiden. Daar komt in 2019 duidelijk verandering in”, verzekert Thibault Van Look, Commercieel Directeur België bij Interhome. “Zo ziet Interhome het aantal boekingen voor Scandinavië uitzonderlijk stijgen. Dat doet vermoeden dat Belgen, na de hete zomer van 2018, klaar zijn om Spanje, Frankrijk en Italië ook een keer in te ruilen voor een Noord-Europese bestemming.”
Denemarken op kop
Met 42% is Denemarken de hoogste stijger in de huidige boekingcijfers. Thibault Van Look omschrijft het vakantieland als de ideale ‘instapbestemming’ om Scandinavië te ontdekken aangezien ze makkelijk met de auto te bereiken is, maar je er toch al de typische Scandinavische cultuur en mentaliteit terugvindt. Op de tweede plaats staat Noorwegen met een stijging van 32% en de bronzen medaille is voor Zweden met 18%.
Twee vliegen in een klap
De fantastische natuur en de aangename zomertemperaturen maken de Scandinavische landen voor velen een ideale zomerbestemming waar je heerlijk tot rust kan komen of net een actieve outdoor vakantie kan beleven. Daarenboven zijn de vakantiehuizen er tijdens de populaire zomermaanden doorgaans een stuk goedkoper dan op heel wat Zuid-Europese bestemmingen en beschikt bijna 1 op de 2 vakantiewoningen over een privé sauna en/of een jacuzzi. www.interhome.be