Nieuwe campagnes, nieuwe kleuren, een nieuwe slogan én nieuwe producten
Het Brussels Airlines marketing team lanceert vandaag een volledig nieuwe marktpositionering. “DE passagier” bestaat niet meer. Het aantal verschillende type reizigers is de voorbije jaren immers flink gegroeid. Iemand die vandaag om professionele redenen het vliegtuig neemt, doet dat volgende maand misschien om een citytrip te maken of om een familielid in het buitenland op te zoeken en heeft daarbij dus andere verwachtingen en noden. De ene passagier zoekt de allergoedkoopste reisformule of heeft geen bagage om in te checken, de andere wil tijd uitsparen en in alle comfort reizen. Meer dan ooit dringt productsegmentering met aangepaste marketingboodschappen zich dan ook op. Met die evolutie in het achterhoofd heeft Brussels Airlines de voorbije maanden een nieuwe marktpositionering uitgewerkt die vanaf vandaag wordt geïmplementeerd.
"We laten onze klanten voortaan zélf kiezen wat ze willen en wat voor hen belangrijk is tijdens hun vlucht. Daarvoor hebben we met ‘Check&Go’, ‘Light&Relax’, ‘Flex&Fast’ en ‘Bizz&Class’ vier producten ontwikkeld die alle vier hun eigen prijszetting en features hebben. Dat unieke productaanbod geeft de klant de servicekeuze en budgetvrijheid die hij of zij vandaag wil.” Nathalie Erdmanis, Brussels Airlines VP Marketing.
Eeuwenoud, maar populairder dan ooit tevoren: oosterse hammams met hun traditionele bad rituelen. Nu heeft ADA een toepasselijke hotel cosmetic badlijn ontwikkeld. Met HAMMAM SPA kunnen hoteliers hun gasten een exclusieve wellness ervaring voor lichaam en geest aanbieden.
Het woord ‘hammam’ betekent gewoon ‘warmen’ . Maar het staat ook voor een oude wellness formule: ontspanning en gezondheid alsmede het ‘reinigen’ van lichaam en geest. In het Oosten is de traditionele badceremonie – die bestaat uit reinigen, ontspannen en massage – een deel van het dagelijkse leven voor veel mensen. In Europa wordt een steeds groter aantal publieke hammams gebouwd.
Badplaats Koksijde-Oostduinkerke heeft naast zee, strand en garnaalvissers ook voor de doelgroep golfers veel te bieden. De golfcourse Golf Ter Hille in Koksijde is onlangs uitgebreid met een volwaardige 18-holes golf course, genaamd Langeleedcourse (hcp minstens 35). Beginners kunnen zich nog altijd uitleven op de 9-holes Hazebeekcourse (hcp minstens 45).
Aan de opening in juni jl. van long course Langeleed en van het clubhuis gaat een lange en boeiende geschiedenis vooraf. Het waren Engelsen die in 1922 een terrein van 100 ha kochten om een golfbaan te bouwen in de prachtige duinen bij het strand. Van dat project kwam evenwel niets terecht en op die terreinen ontstond een villawijk. Golf ter Hille verrees uiteindelijk op de gronden van Hof ter Hille dat toebehoorde aan de beroemde Duinenabdij waarvan de geschiedenis teruggaat tot de middeleeuwen. Ook de Duivelsput die zich nu nog op het domein van Golf ter Hille bevindt stamt uit die tijd. Het was een diepe veenput, sinds eeuwen bekend in allerlei volksverhalen en legendes. Hole 18 ligt er precies naast en kreeg de passende naam Devil’s Hole.
Integratie in een historische en een natuurlijke omgeving: Wat Golf Ter Hille zo bijzonder maakt is de inbedding in een schitterende natuurlijke omgeving (tussen kuststrook met duinen en achterland met polders) en de historische, archeologische context van de site. Het ontwerp van de golfbaan is in perfect evenwicht met het landschap en voormalige constructies werden in het ontwerp geïntegreerd, zoals een leegstaande hoeve. Ander belangrijk kenmerk van het golfterrein is de link met andere actieve recreatie. Zo is het terrein vrij toegankelijk voor wandelaars en fietsers.
Golf Ter Hille is allesbehalve een exclusief golfterrein, integendeel, iedereen is welkom, toeristen en de lokale bevolking, beginners en gevorderden. De golfacademie omvat de driving range, een putting green, een oefenbunker en een chipping green. De driving range telt 25 afslagplaatsen waarvan 13 overdekt. De wereldwijd bekende golf course architect Jeremy Pern zorgde voor het ontwerp van dit alles. De short course (Hazebeekcourse) is een oefengolfbaan van negen holes met telkens vier afslagplaatsen. Voor long hitters zijn er voldoende waterhindernissen. Vereiste handicap: 45. De championship course, omgedoopt tot Langeleedcourse, telt 18 holes. Vereiste handicap: 35
Het clubhuis is het kloppende hart van Golf Ter Hille. Op het naar het zuiden gerichte terras is het heerlijk om iets te eten of te drinken. Er is ook een leslokaal, een vergaderruimte, een golf shop, een ondergrondse parking voor golf buggies, een lokaal voor MICE-activiteiten en in een tweede gebouw zijn alle sanitaire voorzieningen aanwezig.
Leuke weetjes: Investering: 20 miljoen euro, voor de aanleg van Golf Ter Hille werd 1,3 miljoen m3 grond vervoerd – 906 sprinklers zorgen voor de beregening – 1660 nieuwe bomen en 22.701 vijverplanten werden aangeplant – in de nursery green worden nieuwe grassoorten gekweekt – onderhoud door 10 voltijdse werkkrachten – in 2013 werden 1,4 miljoen ballen afgeslagen. www.koksijdegolfterhille.be
CUISIPRO ZET HET OESTERSEIZOEN VEILIG IN MET EEN BESCHERMENDE HANDSCHOEN
Onweerstaanbaar kunnen ze zijn, oesters. Maar ook onwrikbaar… Cuisipro helpt je op weg om ze veilig te openen met een beschermende handschoen. Klaar voor het oesterseizoen? Oesterfans kijken reikhalzend uit naar september, wanneer het seizoen van de Zeeuwse platte oesters van start gaat. En dit jaar geen verrassingen met vlijmscherpe uitsteeksels van schelpen of, erger nog, eventuele uitschieters van messen. Want de beschermhandschoen van Cuisipro, versterkt door glasvezel, beschermt je hand tijdens het openen van de oester.
De handschoen is gemaakt van een stevige maar zachte stof, zodat je je vingers vrij kan bewegen en de oester comfortabel kan vasthouden als je hem openbreekt en de sluitspier doorsnijdt. De stof is bovendien ademend, geen klamme handen dus! Cuisipro verloor ook het gebruiksgemak niet uit het oog, want de handschoen kan probleemloos in de wasmachine (30°C).
En niet alleen voor oesterfans is deze Cuisipro-handschoen een troef. In de keuken is hij al snel onmisbaar bij het snijden van vlees of bij het raspen van groenten.
Praktische info: zilvergrijs, één maat, geschikt voor links- en rechtshandigen, 2 jaar garantie - richtverkoopprijs: 14,95 euro
Het merk Cuisipro, dat in België exclusief via Demeyere wordt verdeeld, wordt sinds jaar en dag met professioneel keukengereedschap geassocieerd: design dat in het oog springt, efficiëntie die je kookkunst ondersteunt, kwaliteit die duurzaam is, een meerwaarde die telkens verrast en innovatie die voortdurend verwachtingen weerlegt – geruggensteund door 25 jaar garantie. www.cuisipro.com / www.demeyere.be
Om de 60ste verjaardag van de keten Relais & Châteaux op gepaste wijze te vieren werden diverse ‘routes de bonheur’ uitgewerkt waarbij hotelgasten meerdere landen en regio’s bezoeken en telkenmale worden opgevangen bij een van de leden van deze keten zodat ze een unieke reis en ervaring beleven.
Het motto “ een door verscheidenheid” met hospitality als rode draad vormt evenzeer de draagkracht van het project “Kastelenroute” dat door een 3-tal Beneluxleden werd opgezet, project waarbij men Nederland, het Groot Hertogdom Luxemburg en Duitsland doorkruist. Aan dit project van kracht tot eind november 2014 werken het Château St Gerlach Maastricht, het Athoff Schlosshotel Lerbach Bergisch Gladbach en Hotel Le Place d’Armes in Luxemburg mee.
illycaffè en Francis Francis! lanceren de X7.1 SUNRISE LIMITED EDITION
illycaffé en Francis Francis breiden de X7.1 familie uit met drie geraffineerde trendkleuren. X7.1 Sunrise Limited Edition heet de nieuwe collectie espressomachines die vanaf eind september in beperkte oplage te koop is. Een must-have voor liefhebbers van Italiaanse espresso en retro design.
X7.1 Sunrise Limited Edition : Na de rage van felle kleuren zijn gedempte tinten favoriet in interieurinrichting en design. Francis Francis pikt in op deze trend met de Sunrise Limited edition. Zoals de naam doet vermoeden, is het kleurenpalet geïnspireerd op de warme tinten van een zonsopgang. Aurora Green, Pink, Daylight Yellow heten de kleuren die de retro moderne vormgeving, bedacht door de Italiaanse architect Luca Trazzi, onderstrepen.
Eén druk op de knop en je dag begint smaakvol dankzij dit gebruiksvriendelijke toestel. Het geheim is de unieke Metodo Iperespresso, ontwikkeld door illycaffé, Kies de capsule met je favoriete arabica, stop ze in de machine en in 30 seconden verkrijg je een perfecte, authentieke Italiaanse espresso mèt fluwelig crèmelaagje.
‘Een capsule, een toestel, een espresso zoals in de Italiaanse bar bij u thuis’ Metodo Iperespresso (MIE), het nieuwste resultaat van het onderzoek door illycaffè, biedt de perfectie van een uitstekende espresso. Nu heeft u ook de mogelijkheid om heel eenvoudig steeds opnieuw een perfecte espresso te bereiden dankzij het vernieuwende extractiesysteem, de capsule en de speciale Francis Francis! X7. Bij Metodo Iperespresso wordt het klassieke proces van ‘infusie’ vervangen wordt door twee verschillende fasen: de hyperinfusie: uniforme en optimale omstandigheden en grotere druk in de capsule brengen het aroma en body van de koffie optimaal naar boven. de emulsie: de koffie loopt door de opening van het klepje waardoor het zich vermengt met de lucht en zo een rond, fluwelig en duurzaam crèmelaagje doet ontstaan.
Metodo Iperespresso biedt ook nog andere voordelen: gebruikseenvoud iedereen, ook wie absoluut geen ervaring heeft, slaagt erin om met dit systeem steeds opnieuw een perfecte espresso te maken; maximale hygiëne en minimaal onderhoud; de koffie en de machine komen nooit met elkaar in contact; geen verspilling na opening van de verpakking blijft de capsule nog 30 dagen optimaal bewaard en langdurige crèmelaag 15 tot 30 minuten: zolang blijft het crèmelaagje van de espresso intact . Metodo Iperespresso heeft zijn eigen, specifieke machines zoals de Francis Francis!! X7 Machine die door illycaffè zelf werd ontworpen en geproduceerd. Compacte en onderhoudsvriendelijke machine, waarin de Italiaanse ontwerper Luca Trazzi functionaliteit wist te koppelen aan een fraai design en traditie wist te verzoenen met moderniteit. Aanbevolen verkoopprijs = 209.50 euro
TravelBird polst klanten naar hun sociaal gedrag tijdens vakantie
De Vlaming is een sociaal beestje als hij met vakantie is en legt makkelijk sociaal contact. Dat blijkt uit de nieuwe TrendBirdsenquête die online reisaanbieder TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar Vlaamse klanten. Zo zoekt 7 op de 10 Vlamingen bewust contact op met anderen. Die anderen zijn vooral medereizigers, maar ook locals. 71% heeft al ooit vrienden gemaakt op reis. En bijna de helft van de ondervraagden (46%) houdt na zijn reis nog contact met 1 à 2 medereizigers. Mensen zomaar toevoegen op Facebook zien we dan weer minder zitten. 46% beweert niemand toegang te willen geven tot zijn social mediaprofielen. Leuk weetje: 3 op 4 Vlamingen heeft nog nooit een vakantieliefde gehad. Blijkbaar zijn we dus vlottere babbelaars dan kussers.
Er wordt wel eens beweerd dat Vlamingen in zichzelf gekeerd, schuchter en afstandelijk zijn op vakantie. Maar dat het lang niet zo slecht gesteld is met onze sociale skills blijkt uit het onderzoek dat TravelBird liet uitvoeren bij 520 van haar klanten. Zo gaat 70% van de Vlamingen bewust op zoek naar contact met anderen tijdens zijn vakantie. Of dat mensen van het eigen geslacht zijn maakt totaal niet uit. Wel geven we een lichte voorkeur aan leeftijdsgenoten. Al blijkt voor 68% ook leeftijd geen belemmering te zijn. 19% zoekt vooral contact met medereizigers, terwijl 10% liever de lokale bevolking opzoekt. Maar voor de overgrote meerderheid (71%) zijn beide groepen even interessant. Gemiddeld slaan we dagelijks met twee mensen een praatje (60%), buiten ons eigen reisgezelschap. Voor één op drie Vlamingen varieert dat zelfs tussen de 3 en 10 personen.
Communiceren om ons te informeren
Over onze motieven zijn we duidelijk: we communiceren vooral om informatie in te winnen. Bij medereizigers gaat dit dan over een bepaalde excursie, de vlucht of bestemming (67%). Bij locals eerder over lokale gebruiken, godsdienst en cultuur (74%). Daarnaast slaan we met medereizigers ook gewoon graag een praatje om de tijd te doden (18%) en met de lokale bevolking omdat we geïnteresseerd zijn in hun levensverhaal (19%).
Contact houden ja, maar niet via Facebook. Bij 7 op de 10 monden deze praatjes ook uit in vriendschap: 28% zegt regelmatig vrienden te maken op reis, bij 42% gebeurt dit af en toe. Bijna 6 op 10 houdt na zijn reis nog contact met één of meerdere medereizigers. Voor de overgrote meerderheid blijft het beperkt tot 1 of 2 personen. Maar bij 10% loopt dit toch al op tot 3 tot 5 personen. Dit contact hoeft echter niet noodzakelijkerwijs via de sociale media te verlopen, integendeel. Amper 1 op 3 (29%) zegt vakantiegenoten toe te voegen op Facebook, Twitter of Instagram. Voor zij die het wel doen blijft dit aantal ook nog eens beperkt tot maximaal twee personen (19%).
Tot slot blijkt uit de TrendBirds-enquête dat onze vlotte babbel op reis ons weinig van pas komt in ons liefdesleven. Zo beweert 73% nog nooit een vakantieliefde gekend te hebben. Bij 1 op 4 was het occasioneel wel prijs. Voor een absolute minderheid (2%) zelfs op regelmatige basis.
Aanbod afgestemd op klantenvoorkeuren: Het TrendBirds-onderzoek van TravelBird is een periodiek onderzoek dat de reisorganisatie uitvoert onder haar klanten. “Met dit onderzoek willen we de vinger aan de pols houden van wat er leeft bij de consument. Merken we dat de reisvoorkeuren veranderen, dan zullen we ons aanbod hierop afstemmen. Zo garanderen we steeds een aanbod op maat van onze doelgroep. Zo hebben we recent nog ons Citytrip-aanbod volledig vernieuwd en uitgebreid, omdat we een stijgende vraag naar stedentrips waarnamen”, besluit Erik Kuijpers, Country Manager België bij TravelBird. www.travelbird.be.
Belvilla verhuurt 700 vakantiewoningen op een eiland
Vakantie op een (onbewoond) eiland, het spreekt tot de verbeelding, zeker als je zowat helemaal alleen op een eiland kan vertoeven. Belvilla verhuurt maar liefst zevenhonderd vakantiewoningen op een eiland en je kunt nog kiezen ook, van een eiland met naam tot een klein en vrijwel onbewoond eiland. Een woning aan het strand of in de bergen, ver weg van alles en iedereen….
Een eiland straalt een aparte sfeer uit, het moeilijk te omschrijven ‘eilandgevoel’, dat in combinatie met vakantie nog intenser wordt. Het verblijf op een eiland betekent ook genieten van de rust en de stilte, zeker ’s avonds als de bezoekende toeristen terug naar het vasteland zijn vertrokken. Dat heb je bijvoorbeeld op het super toeristische Ischia (Campanië/Italië) en op Isola Superiore Pescatore in Lago Maggiore waar je op het einde van de dag achterblijft met slechts een handvol andere toeristen/eilandbewoners…
Isola Superiore Pescatore is maar 350 op 100 meter groot en je komt er met de boot vanuit Stresa, een overzet van vijftien minuten. Er wonen maar 50 mensen op het eiland die leven van visvangst en toerisme. Er rijden geen auto’s en er zijn twee kleine stranden. De vakantiewoning Casa Lamberti dei Pescatori bestaat uit drie appartementen met uitzicht over het meer. De vriendelijke eigenaar helpt graag bij de organisatie van excursies. Belvilla heeft ook op het eiland Sicilië meerdere vakantiewoningen. Het vrijstaande vakantiehuis La Casa della Contessa (‘het huis van de gravin’) voor zes personen in Santa Marina Salina is het neusje van de zalm. Je beleeft er een droomvakantie, weg van de rumoerige wereld, zonder televisie, omringd door het groen en de zingende krekels en vooral met een onvergetelijk uitzicht op de azuurblauwe zee. Salina is een van de Eolische eilanden die deel uitmaken van het UNESCO Werelderfgoed.
Dichter bij huis in het Nederlandse Overijssel is het goed toeven in een Fins houten huis gelegen op een ‘onbewoond’ eiland van 5000m2. Je kan er alleen maar komen met een roeiboot, al valt de afstand reuze mee, want je hoeft slechts 25 meter te overbruggen. Het eilandje ligt midden in een grote visvijver.
Alle bekende toeristische eilanden zitten in het aanbod zoals Corsica, Sardinië, Sicilië, Ibiza, de Canarische Eilanden, Mallorca, Elba en de eilanden voor de kust van Kroatië. Ook woningen op minder bekende of zelfs zo goed als onbewoonde eilanden vind je bij Belvilla. Daarenboven kun je ook nog een heel bijzondere vakantiewoning huren zoals een watermolen in Brabant of een boomhut Cabane du Reveur op Corsica. Of wat denk je van een heus Siciliaans kasteel met kasteelappartement Falco al Mare?
Met Belvilla worden vakantiegangers echte eilandbewoners, op een klein, onbekend eiland of op grote eilanden met naam, ver weg van alles of dichtbij de gezellige vakantiedrukte, er is keuze uit bijna 700 vakantiewoningen op een eiland. Het aanbod van de Belvilla vakantiewoningen op een eiland is beschikbaar via de themapagina www.belvilla.be/vakantiehuis-eiland.
INTERACTIEVE ROADTRIP VAN 2 WEKEN DOORHEEN GEUREN EN SMAKEN
Back to the “Foodture”: Welkom op FoodCity, waar het showtime is ! Het Voedingssalon, dat recent in handen kwam van FISA - specialist op vlak van salons en evenementen en deel uitmakend van de groep DEFICOM - ondergaat een transformatie voor haar 85ste verjaardag en belooft een ervaring die ‘een ware prikkeling voor alle zintuigen’ wordt.
Volgens Pierre Hermant, gedelegeerd bestuurder van de FISA, werd het hoog tijd dat het Salon opnieuw het unieke feest van weleer werd, waarbij smaken en geuren hoogtij vieren: ‘Overal in de wereld staan de Belgen bekend als levensgenieters met een liefde voor gastronomie. Reden te meer om opnieuw een evenement op touw te zetten in het teken van culinaire ontdekkingen en degustaties, die onze reputatie alle eer aan doet.’ Daarom grijpt het salon voor haar 85ste verjaardag terug naar de roots: gezelligheid, een uitwisseling van ervaringen en levensvreugde zijn dan ook de kernwoorden van dit onovertroffen collectief festijn. Het Salon wil zich echter ook, meer dan ooit, plaatsen op een kruispunt van wegen en de link maken tussen het culinaire verleden van ons land – met haar gerenommeerde merken en producten die hebben bijgedragen tot haar reputatie – en de nieuwe ontdekkingen, de tendensen die de voedingswereld van morgen zullen determineren.
FoodCity, waaraan geen enkele smaakpapil kan weerstaan! Het Voedingssalon – 40.000 m2 verdeeld over 3 paleizen die gemiddeld 145.000 bezoekers zullen ontvangen – zou zonder problemen de naam FoodCity kunnen dragen, want alle activiteiten en standen samen doen denken aan een gigantische stadscommunity, waarin alles rond culinair genieten draait. Om u al even te laten proeven van het programma, beeld u dan in dat u met een hongerige maag vertrekt naar Brussels Expo (deuren openen om 10u), zij het met vrienden, zij het met uw geliefde of in familieverband. U flaneert door Paleis 5 en u spert uw ogen wijd open bij het aanschouwen van al die nieuwe producten, de één al aanlokkelijker dan de andere. U kan er vandaag al proeven wat andere pas morgen kunnen ontdekken!
Maar iets in ons zegt dat u zich ook enorm aangetrokken voelt tot een culinaire ontdekking tijdens de Food Experience Days (van 8 tot 13 oktober) en dat heeft u goed gezien! Het is precies hier dat u zal kunnen proeven van het beste wat België te bieden heeft. Alle A-merken, distributiemerken, maar ook regionale en bio producenten geven hier het beste van zichzelf. In deze impressionante ‘kruidenierszaak’ kan u bovendien uw boodschappen doen om later aan degene die niet met u zijn mee gekomen, te laten proeven van al het lekkers waaraan u zich hebt kunnen te goed doen bij de aanwezige producenten op het Salon.
Welkom in het Theater van de Zintuigen! Dat is allemaal goed en wel, maar het plezier van tafelen zit hem ook in het klaarmaken van een lekker menu. Tijd dus om de schort aan te trekken en over te gaan tot het serieuzere werk. Mmmmmh, zei u ‘Mmmmh’? Dat komt dan goed uit, want Carlo de Pascale en zijn team nemen u mee op een onvergetelijk culinair avontuur. Maar hij is niet alleen, ook andere gerenommeerde chefs zullen het werkblad van de ruimte van de Food Experience teisteren om u een glansrol te bieden in het meest opwindende culinaire meesterstuk dat opgevoerd wordt. En de fans van “Live Cooking” zullen volop kunnen genieten van het “Food Theatre”. De verschillende culinaire kaskrakers die er gespeeld zullen worden, luisteren naar de naam ‘Typisch Belgisch’, ‘World Food’, of zelfs ‘Gezondheid en voeding’. Kortom, er is voor elk wat wils!
Relax, het spektakel gaat verder! Uw zintuigen werden al volop geprikkeld, misschien is het tijd om wat op adem te komen. Ga misschien eens de jongeren ontdekken, de talenten van morgen: zo zullen de beste Europese bakkers van de toekomst aanwezig zijn, want de Europese Bakkerswedstrijd vindt plaats op het Salon. Met een beetje geluk kan u ook de ongebreidelde passie van onze ‘Toekomstige chefs’ ontdekken, de rijzende sterren van onze hotelscholen die de messen kruisen tijdens de finale wedstrijd, waarbij ze aan een jury - bestaande uit gerenommeerde namen - hun creatie presenteren die 100% vegetarisch en gastronomisch is.
Foodbye and Feel Good ! Na al die heerlijke momenten nodigen we u uit om een wandelingetje te maken die de spijsvertering bevordert, in het hart van het welzijn van het Salon: de Feel Good Planet. Op dit ‘salon binnen het salon’ ontdekt u in alle rust de laatste tendensen op vlak van interieurdecoratie, maquillage, juwelen en schoonheidsproducten. Genoeg gewandeld, het is aan de anderen nu om te stappen! U krijgt tal van mannequins te zien die lederwaren presenteren, handtassen, schoenen en accessoires van het trendy merk Sac d’Anvers. Zin in een kleine make over vooraleer u vertrekt? Laat u dan een nieuw kapsel aanmeten op de stand van de kappersschool van Elsene. Op de Beauty & Fashion Market kan u een unieke workshop bijwonen: ‘Zo moeder, zo dochter’. En de dames worden ook extra verwend tijdens de Ladies Day op 7 oktober. Nadat u van uw dag genoten hebt en uw kleine dreumes opgehaald hebt in de Kids Corner, blikt u hopelijk nostalgisch terug op de afgelopen dag. Niets weerhoudt er u alvast van om nog eens binnen te springen…
Alle praktische info kan u terugvinden op: www.voedingssalon.be - van 4 tot 19 oktober, van 10 tot 18u (nocturne tot 22u op 10 oktober).
Cute dogs and funny cats aan boord bij British airways
British Airways introduceert vanaf september op haar langeafstandsvluchten het entertainmentkanaal Paws & Relax, een verzameling programma’s met pluizige katten, schattige hondenpups en zoveel meer harige vriendjes in de hoofdrol. Naast het bieden van onderhoudend vertier voor het hele gezin, helpen deze beelden reizigers te ontspannen, verhogen ze het algemeen welzijn en kunnen ze zelfs bijdragen tot een hoger concentratieniveau.
Angelica, een gekruiste Staffordshire Bull Terrier, het kitten Karma en de mopshond Alfie poseren voor de camera met British Airways-hostess Helena.
Richard D’Cruze, in-flight entertainment manager bij British Airways merkt op: “Het lijkt voor sommigen misschien vreemd, maar onderzoek toont aan dat het simpelweg gadeslaan van huisdieren het algemeen welbehagen verhoogt. We hebben een aantal opmerkelijke reportages uitgezocht, die zowel schattig, troostend als hartverwarmend zijn voor reizigers van alle leeftijden.”
Hieronder een selectie van programma’s die te bekijken zullen zijn op het Paws & Relax-kanaal: internetsensatie Simon’s Cat, een reeks cartoonfilmpjes over een man en zijn kat, The Secret Life of Cats, een populaire BBC-documentaire waarin katten via cat-cams & GPS-halsbandjes gevolgd worden in hun dagdagelijkse bezigheden, America’s Cutest Dog, een show gewijd aan de activiteiten van schattige spelende honden, een programma over het Battersea Dogs & Cats-asiel waarin ze op zoek gaan naar nieuwe eigenaars voor hun dieren, waaronder bovenstaande fotomodellen Angelica, Karma en Alfie.
Wist je dat... In België 24% van de huishoudens een kat als huisdier heeft en 19% een hond. (FOD Economie, 2008), 1 op 50 reizigers bij aankomst op de luchthaven liever door zijn of haar huisdier zou worden opgewacht dan door een familielid (OnePoll survey bij 2,000 personen), British Airways meer dan 130 films, 650 TV-shows uit de hele wereld, 550 audio albums en 200 radioshows in haar in-flight entertainmentsysteem ter beschikking stelt.
British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld met vluchten naar meer dan 70 verschillende landen. In 2012 vervoerde British Airways zo’n 37 miljoen reizigers. Vandaag beschikt de luchtvaartmaatschappij over meer dan 270 vliegtuigen. British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe techologieën om het leven confortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.