De creativiteit bij speksteenkachelfabrikant Tulikivi uit Finland kent dezer dagen geen grenzen. Nieuwe superstrakke massakachels in speksteen vinden hun weg naar ons land met verbluffende voordelen voor de gebruiker. Een paar uur stoken voor 24 uur zomers binnenklimaat was al bekend. Ingebouwde fijnstofopvangkanalen zijn altijd standaard. Nieuw zijn onder meer de grotere brandhaarden voor houtblokken tot 45 cm en de zelfsluitende deuren die ook open kunnen blijven staan wanneer men het hout aanvult. De boost-regeling vereenvoudigt de aanmaak en de schone verbranding in geval van slechte schoorsteentrek door temperatuurinversie. In eenzelfde toestel kunnen zowel hout als pellets gebrand worden en met de standaard grill is het indoor barbecueën tot in het putje van de winter mogelijk.
De modulariteit van het gamma laat toe om het toestel volledig af te stemmen op de behoeften van de woning en de smaak van de klant. Elk toestel kan zowel in hoogte als in breedte variëren, tevens is er steeds keuze uit verschillende speksteen afwerkingsmethodes en zowat elke model kan ook in doorkijkversie verkregen worden. Technische opties zijn waterverwarming voor sanitair en ruimteverwarming en extra isolatie binnenin voor tragere warmteafgifte in passiefhuizen. Veruit het meest in het oog springend is het innovatieve design met perfectie tot in de kleinste details, waarmee Tulikivi ook de meest minimalistisch ingestelde klant bekoort.
Verwen in september uw smaakpapillen tijdens het Feest van de Gastronomie, geniet van een buitengewoon vuurwerk in Sologne of ga meesterwerken uit de moderne kunst bewonderen in Lyon.
1) 2 september – Nuits de Sologne
Sluit de zomervakantie af met een spetterend vuurwerk! Op 2 september organiseert ‘Nuits de Sologne’ voor de laatste keer een spectaculaire pyromusical op het domein Petit Neuteau in de Loirevallei. Een grote vuurwerkshow met muzikale begeleiding zal het verhaal van Jungle Book opnieuw tot leven brengen. Op het programma staan special effects, betoverende muziek en bijna vijf ton vuurwerk. Plaatsen moeten op voorhand gereserveerd worden. Begin het schooljaar met een knaller!
Liefst 17.000 monumenten openen dit jaar in Frankrijk hun deuren tijdens de Europese erfgoeddagen. Het ideale moment om plaatsen te ontdekken die normaal gesloten zijn voor het grote publiek. Bezoek bijvoorbeeld eens het Elysée of ga voor een rondleiding in een oude gevangenis. Tijdens deze 34e editie staat de jeugd centraal. Meer dan 26.000 events zullen jong en oud laten kennismaken met de schatten van het nationale erfgoed.
journeesdupatrimoine.culturecommunication.gouv.fr
3) Van 20 september tot 7 januari – Biënnale van de Hedendaagse Kunst in Lyon
Zin om wat cultuur op te snuiven? Gerenommeerde kunstenaars uit de hele wereld komen in september naar Lyon om hun visie op het thema “Mondes flottants” (Drijvende werelden) met foto’s, schilderijen, video’s en installaties voor te stellen. Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van het Centre Pompidou kunnen bezoekers op de Biënnale uitzonderlijk ook enkele meesterwerken uit de collectie van het museum bewonderen. Kunstliefhebbers kunnen daarnaast ook de werken van jonge opkomende artiesten gaan bekijken in het gedeelte “Rendez-Vous 17”.
4) Van 22 tot 24 september – Feest van de Gastronomie
Trakteer jezelf eind september op een lekker culinair weekend in Frankrijk. Drie dagen lang kan je tijdens het Feest van de Gastronomie genieten van de heerlijke Franse keuken. Met het thema ‘Au coeur du produit’ staat deze 7e editie in het teken van de traditionele Franse streekproducten. Kookwedstrijden, picknicks, rondleidingen achter de schermen, kookworkshops, conferenties en degustaties zorgen voor animo tijdens het feest. Smullen maar!
5) Van 30 september tot 8 oktober – Les Voiles de Saint-Tropez
De mooiste zeilschepen ter wereld zakken eind september af naar Zuid-Frankrijk voor de zeilrace ‘Les Voiles de Saint-Tropez’. Een hele week lang strijden meer dan 300 boten, zowel moderne kleine zeilbootjes als klassieke schepen, in verschillende categorieën voor de eerste plaats. Toeschouwers kunnen in de haven van Saint-Tropez de indrukwekkende zeilschepen eens van dichtbij bewonderen en in de beroemde baai naar gratis muziek- en dansvoorstellingen gaan kijken. Plezier, gezelligheid en regatta’s verzekerd! www.lesvoilesdesaint-tropez.fr
Sweet like chocolate - Rosa Faia lanceert deze winter de serie Josephine in de sensuele kleur chocolate. Gebloemd borduurwerk en de combinatie van karamelbruine toffee en pure chocolate in het motief zorgen voor een betoverend winters decolleté. De warme kleur chocolate is als limited edition een aanvulling op de standaarduitvoering in navy black en pearl rose. Kenmerkend voor de serie is de stijlvolle combinatie van het Pied-de-Poule motief en weelderig bloemenborduursel. Van dichtbij verleidt Josephine met fijn afgewerkte details zoals het meerkleurige borduurwerk op semi-transparante tule en de aan de voorkant geborduurde schouderbandjes.
Een eerste trend, vooral in nieuwbouw, is de cv-haard. Met een paar uur stoken per dag produceert ze voldoende warm water voor verwarming en sanitair. Zo vermijdt men oververhitting van de woonkamer in goed geïsoleerde woningen en is er dikwijls geen nood aan een verwarmingsketel of warmtepomp. In de zomer wordt de behoefte aan sanitair warm water dan gedekt met zonnecollectoren en een buffervat.
HOXTER ECKA 50/35/45Wh met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 4.835 (cv-inbouwhaard)
De tweede trend, ook al in nieuwbouw, is de warmteopslaghaard. Ze kan pure stralingswarmte produceren door gebruik te maken van keramische wanden, of ook convectiewarmte via afsluitbare luchtroosters. Het belangrijkste voordeel is het sterk verhoogde rendement en het feit dan de haard nog vele uren warmte afgeeft nadat het vuur al uit is.
HOXTER ECKA 76/45/57 h met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 4.661 (inbouwhaard)
De derde trend betreft dan weer de inbouwhaard met maximaal vuurzicht, zoals bij deze driezijdige haard waarvan het Hoxter gamma maar liefst vier verschillende formaten telt. Wat meer is, Hoxter garandeert ook echt dat zo’n groot glasraam schoon blijft tijdens het branden. Dit kan dankzij de uitgelezen Hoxter verbrandingstechnologie, die eveneens garant staat voor de laagste fijnstofemissies.
HOXTER UKA 37/75/37/57h met liftdeur - Prijs. excl 6 % of 21 % btw: € 5.215 (inbouwhaard)
Allereerste samenwerking voor Maison Père met La Redoute Intérieurs
Het is de eerste samenwerking met Camille Omerin, ontwerpster van Maison Père. Deze deco addict heeft een zitruimte met vintage flair ontworpen met zetels, spiegels, lampen, een tapijt…
Camille Omerin: “Het creatieproces van een meubel is sterk te vergelijken met dat van een kledingstuk, je gaat volledig op in de details. Om inspiratie te vinden heb ik de vlooienmarkt afgeschuimd en me verdiept in details, vormen, materialen en kleuren. Mijn werk voor deze collectie sluit echt perfect aan bij wat ik elke dag doe voor Maison Père.”
Beweeglijk en elegant, zo kunnen we de herfstcollectie van Caroline Biss samenvatten. Lichte, vloeiend vallende stoffen, kant en volants houden het vrouwelijk en vlot. Mooie truien in warme tinten maken er een knusse winter van. De groep neutrale tinten reikt van offwhite en warmere beige- en camelschakeringen tot grijs en zwart. Ze laten zich nu eens combineren in lichte laagjes en krijgen dan weer vorm in knusse truien en cardigans.
La Redoute geeft carte blanche aan jon creatief talent met Jour/Né - HW17
Creatief talent krijgt carte blanche! Jour/né, het merk gemaakt door Lou, Léa en Jerry, het bekende “très Français” modetrio, tekent voor een exclusieve herfst/winter 2017-collectie bij La Redoute. Sylvette Lepers, Verantwoordelijke Partnerships Ontwerpers & Imago bij La Redoute, ziet het zo: “Ze zijn jong, zitten boordevol talent en werken net als La Redoute rond een vrouwelijke, frisse dynamiek.” Jour/Né heeft voor La Redoute een garderobe uitgewerkt met 7 stuks. Beschikbaar vanaf eind augustus.
Léa: “We hebben echt carte blanche gekregen. We werken steeds op dezelfde manier: we vertellen een verhaal.”
Lou: “Jour/Né is een merk dat ontstaan is om de dag aan te kleden. We hebben dus geprobeerd een garderobe te maken met een mantel, een broek, een jurk, enz. We hebben ons verhaal gevarieerd door te spelen met het licht, een soort knipoog naar de verschillende momenten van de dag.”
Verzorg je handen in luxe met de nieuwe Guarana handspray en lotion
Guarana is de nieuwste geur in de DOU My Hands collectie desinfecterende handsprays. Aanvullend op die verkwikkende design spray is er nu ook een intens hydraterende handlotion. De lancering past bij de missie van DOU My Hands die van de handen reinigen en verzorgen (opnieuw) een bijzonder moment wil maken.
Moet het nog gezegd: naast voldoende nachtrust is een goede persoonlijke hygiëne belangrijk voor de gezondheid en daarbij spelen schone handen een belangrijke rol. Jammer genoeg zijn water en zeep niet altijd voor handen. Op reis, in de tram of op de bus, op de fitness, … is een desinfecterende verfrissende handspray geen overbodige luxe. DOU My Hands is een aangenaam product dat je altijd en overal kan gebruiken.
“De handen reinigen is een gezonde gewoonte. Het is de beste manier om de verspreiding van ziektes te voorkomen. Door frisse, exclusieve geuren en een design flesje te koppelen aan een cosmetisch product dat meer dan 99% van de bacteriën doodt, maakt DOU My Hands van handverzorging opnieuw een aangename belevenis” legt Sophie Douterloigne, oprichtster van DOU My Hands uit. Niet voor niets maakt DOU My Hands ondertussen deel uit van het uniform van het vliegend personeel van onder meer TUI Fly Belgium.
Eén jaar na de lancering van DOU My Hands pakt het merk uit met een gloednieuwe geur: Guarana. De fruitige, desinfecterende nevelspray op basis van een Braziliaanse bes, wordt aangevuld met een intens hydraterende lotion met even verkwikkende geur. Die bevat allantoïne en D-panthenol waardoor het product de bovenste huidlagen regenereert en irritaties verzacht. Dankzij de lichte structuur, wrijf je de lotion makkelijk uit en dringt het snel in de huid. De ‘jetstraal’ waarmee deze lotion op de huid wordt aangebracht is innoverend en heel praktisch.
De spray en lotion ogen mooi dankzij het unieke loopdesign, bovendien voorkomt de boogvormige constructie de activering van de flacon in de handtas. Daarnaast is het ook milieuvriendelijk doordat de verstuiver wordt aangedreven door lucht in plaats van schadelijke gassen. Dankzij het verbeterde nevelsysteem is DOU My Hands nog beter doseerbaar.
Toekomstplannen
En er is nog meer nieuws want Sophie Douterloigne kijkt uit naar een internationale lancering. De unieke handensprays vallen niet alleen in ons land in de smaak. Ook de Duitse en Franse markt zwichten voor de geurige handverzorgingsproducten die er eveneens bij de apotheek te koop zijn.
Vandaag staat DOU My Hands voor een totaalverzorging voor de handen. Met de vier desinfecterende nevelsprays (Ginger, Vanilla, Neutral en Guarana) reinig je de handen hygiënisch, ook als je geen water en zeep ter beschikking hebt. Ze worden aangevuld met een lotion die de handen extra hydrateren. Voor 2018 plant Sophie Douterloigne de lancering van lotions van andere geuren en een design handsfree dispenser bedoeld voor gebruik in (onder meer) hotels, luchthavens en fingerfood restaurants.
Praktische info:
Desinfecterende handspray: €8,99 (50ml). Dankzij zijn efficiënt doseersysteem, is één flesje goed voor minstens 70 applicaties. Verstuif, wrijf goed uit en de handen zijn hygiënisch schoon en opgefrist. De design verstuiver bevat geen drijfgas. Dit makkelijk doseerbare systeem wordt aangedreven door lucht.
Lotion: €9,99 (50 ml) Vanaf september 2017 te koop bij de apotheek. De producten zijn dermatologisch getest en 100% Belgisch.
DOU My Hands is het eerste merk dat het Belgische bedrijf Creavest Company uit Spiere ontwikkelde. DOU My Hands, afgekort “Dou”, vermarkt producten in het teken van handverzorging en -hygiëne. Oprichtster Sophie Douterloigne ontwikkelde het merk vanuit een persoonlijke nood. “Ik was op zoek naar een leuk én doeltreffend product dat je graag uit de handtas haalt. Tot mijn verbazing scheen dit nog niet te bestaan. Daarom besloot ik het zelf op de markt te brengen. Ondernemen zit in mijn bloed en ik had goesting in een project waarin ik mijn persoonlijke creativiteit kwijt kan. Resultaat is DOU My Hands. Dou, de eerste drie letters van mijn achternaam, zijn tegelijkertijd ook een knipoog naar het Franse ‘doux’ en het Engelse ‘Do’”, aldus nog Sophie Douterloigne. www.doumyhands.com
Dat een klassieke print niet saai hoeft te zijn bewijst het Belgische Giovane door de Prince de Galle-ruit op een nieuwe manier in de kijker te zetten. Gecombineerd met een ludieke print van zwaantjes en strategisch geplaatste patches verliest de print meteen zijn stoffige karakter. Gooi er nog wat rode items tegenaan en je krijgt de prince de Galle 2.0.