120 bakkers bereiden elke dag zo'n 50 exclusieve broodrecepten - Doel: 100% van het brood in de winkel bereiden - De hele dag lang vers brood - Tot 1300 broden per winkel per dag verkocht
Al meer dan 30 jaar bereidt Carrefour het brood vers in de winkel. Veel supermarkten hadden al een eigen bakkersatelier toen ze nog 'GB' heetten. Vandaag zijn 21 Hypermarkten Carrefour uitgerust met een echte bakkerij (de andere kregen nieuwe ovens, waardoor ze verschillende keren per dag brood bakken). Een bakkersatelier telt minimaal vier personen, maar de meeste hebben vijf of zes medewerkers in dienst die meer dan 50 verschillende brood- en stokbroodbereidingen bereiden en bakken! Sommige bakkerijen verkopen − echt waar − tot 1300 broden per dag!
Exclusieve recepten Carrefour ontwikkelt eigen recepten en lanceerde in 2014 een eigen “Brood van Weleer”-gamma met 30 referenties. Enkele recepten werden recent ook herbeken. Het brood van weleer maakt men vanaf nu bijvoorbeeld met gist met verschillende smaken. Sommige ateliers ontwikkelen zelfs lokale recepten. De bakkers van de Hypermarkt Carrefour van Mont-Saint-Jean creëerden bijvoorbeeld brood met natuurlijke gist, dat daarna geïntegreerd werd in het “Brood van Weleer”-gamma. Carrefour moedigt dat soort initiatieven aan bij haar bakkers.
Geen chemische bestanddelen
Nog een ijzeren wet: al het meel komt van Belgische meelproducenten, die in hun recepten enkel natuurlijke enzymen en 'clean label'-toevoegingen gebruiken. Ongeacht het soort brood, bij Carrefour bevat het deeg geen chemische bestanddelen.
100% ter plaatse geproduceerd: Het gebruik van gist heeft het grote voordeel dat het brood in de winkel kan worden bereid. Daarvoor moet er enkel een bakkersoven geïnstalleerd worden. Zo kan men het brood bakken in functie van de noden van de winkel. Door meerdere meerdere keren per dag te bakken, verspillt men minder en genieten de klanten de hele dag door van supervers brood. De grootste bakkerijen bakken nog brood om 18 uur (elders is dat om 15.30 u.). 18 van de 21 ateliers bereiden en bakken nu al 100% van het brood ter plaatse. In de andere ateliers voert men nu de bakkersovens in en leidt men de bakkers op om ermee te werken. Zo kunnen ook zij al het artisanale brood ter plaatse bakken.
Eigen bakkersscholen: Er werken 120 bakkers bij Carrefour, die in twee bakkersscholen worden opgeleid: één in Schoten, de andere in Bergen. De nieuwe werkkrachten volgen daar gedurende drie tot zes weken een opleiding. Ze leren er de Carrefour-werkwijze en -recepten. Hiermee zullen er dit jaar een tiental nieuwe bakkers opgeleid zijn. De twee scholen nemen ook de evaluatie en de permanente vorming van de ploegen op zich, ook die van de 21 bakkerijchefs. In twee winkels, in Schoten en Froyennes, werken zelfs jongeren met een leercontract. Carrefour wil dat systeem uitbreiden en zo tot een kweekvijver voor talent uitgroeien. Want goede bakkers vinden, is tegenwoordig moeilijk.
Hypermarkten zonder atelier ontvangen elke ochtend verse broden om af te bakken. Die zijn gemaakt volgens dezelfde exclusieve Carrefour-recepten en zijn niet ingevroren zoals men vaak hoort. Zo genieten de klanten van alle Hypermarkten Carrefour de ganse dag van ovenvers brood.
Meer dan 50 soorten brood en stokbrood : Al het andere brood produceerden de 21 bakkersateliers al ter plaatse: het basis-assortiment (wit, bruin, donkerbruin), prokorn, puravita, puravita lady, abdijbrood, eeuwfeestbrood, zevengranenbrood, notenbrood, sojabrood en alle stokbroden. Tot 29 juni staat het brood in promotie in alle Hypermarkten Carrefour. Een uitgelezen kans om alle smaken te vergelijken. Elke dag vindt men in de Hypermarkten Carrefour meer dan 50 soorten heerlijk evenwichtig brood, dat hiermee de meest uitgebreide bakkerij in de grootdistributie heeft.
London calling: acht niet te missen festivals rond muziek, eten ...
In Londen zijn deze zomer weer een aantal verrassende festivals te bezoeken. Door het gevarieerde aanbod is er voor ieder wat wils. Er zijn zowel festiviteiten voor muziekliefhebbers als voor foodies en zelfs comedyfans komen er aan hun trekken. Kortom, het festivalseizoen is weer begonnen en maakt van Londen de ideale stad om te bezoeken deze zomer!
British Airways’ Commercial Manager Benelux, Katinka Van Ekeren, somt hieronder haar favoriete suggesties op en legt uit: “Londen vormt de perfecte basis voor een vakantie waarbij de culturele highlights van de stad kunnen worden gecombineerd met een bezoek aan een buitengewoon festival dat je nog lang zal bijblijven.”
British Airways vliegt dagelijks tot wel zeven keer vanuit Brussels Airport naar London Heathrow. Je hebt dus geen enkele reden om onderstaande festivals aan je voorbij te laten gaan! Op ba.com vind je trouwens nog veel meer tips voor een onvergetelijke citytrip.
London Wonderground - Waar: Southbank Centre, Londen
Het evenement naast de Thames wordt beschreven als een ‘speeltuin voor jong en oud’ met een circus, cabaret en familie-entertainment. Zo zijn er een aantal uitvoeringen van de bekende stand-up comedian Al Murray, The pub Landlord en is er ook een spectaculaire show te zien van de bekende stuntman en Guinnes-World-Recordhouder ‘The Space Cowboy'. Alle shows vinden trouwens plaats in de Paradiso Spiegeltent die oorspronkelijk gemaakt is in België eind 19e - begin 20e eeuw. En zoals je misschien al hebt mogen ervaren, zijn deze ronde spiegeltenten altijd heel sfeervol en authentiek. Durfals kunnen dan weer terecht in de 60-meterhoge attractie Star Flyer met een geweldig uitzicht over Londen. Tickets vanaf £15pp (€21) per show. Wanneer: 7 mei - 27 september 2015
Goodwood Festival of Speed - Waar: Goodwood Racecourse, West Sussex
Beleef de snelle wereld van supercars en motoren met rokende banden. Dit jaarlijks spektakel trekt zo’n 150 000 motorfanaten. Tickets vanaf £30 (€42) voor volwassenen. Kinderen onder 13 mogen gratis naar binnen. Wanneer: 25 - 28 juni 2015
New Look Wireless Festival - Waar: Finsbury Park, Londen
Verlies jezelf drie dagen lang in het feestgedruis van het grootste Londense festival. Hier treden de beste pop-acts ter wereld op voor een publiek van duizenden mensen. Voor de tiende editie dit jaar bestaan de hoofdacts uit niemand minder dan Drake, Avicii, Nicki Minaj en David Guetta. Een weekend passe-partout kost £209,50 (€293). Wanneer: 3 - 5 juli 2015
Bristol International Balloon Fiesta : Waar: Bristol, Gloucestershire
Met jaarlijks een half miljoen bezoekers is dit heteluchtballonfestival een groots openluchtfeest. Er valt veel te zien in de lucht, maar ook op het terrein, waar tientallen lokale muzikanten een feestje bouwen. Toegang is gratis. Wanneer: 6 - 9 augustus 2015
Great British Beer Festival - Waar: Olympia, Londen
Dit is hét evenement voor bierliefhebbers. Je kan hier aan 27 verschillende bars bier proeven van 350 verschillende Britse brouwerijen. Verder kan je er ook terecht voor lekker eten, entertainment en traditionele Britse pubgames. Tickets vanaf £10 (€14) p.p. per show. Wanneer: 11 - 15 augustus 2015
Jamie Oliver and Alex James Present The Big Festival - Waar: Kingham, The Cotswolds
Tv-chef Jamie Oliver en Blur-gitarist Alex James zorgen samen voor een bijzonder festival met een mix van muziek en eten. Groove Armada en Dizzee Rascal zijn de topacts van dit jaar. Zij worden vergezeld door beroemde chefs zoals de Franse Raymond Blanc en Monica Galetti, jurylid voor het Britse MasterChef, die heerlijke maaltijden bereiden en kookworkshops geven. Daarnaast kan je op het festival ook een bezoekje brengen aan een kaasmarkt, een lifestylemarkt en zelfs een kermis. Tickets vanaf £47,25 (€66). Wanneer: 28 - 30 augustus 2015
Meatopia - Waar: Tobacco Dock, oost Londen
Dit is geen festival voor vegetariërs. Het is een dampende mix van vlees, livemuziek, vuur en drank. De beste restaurants van Londen komen hier samen om hun lekkerste BBQ-gerechten te serveren. Je kan er onder andere proeven van typische pulled pork buns of spatch-cocked chicken. Tickets vanaf £31,80 (€44). Wanneer: 19 - 20 september 2015
The Winchester Wine Festival - Waar: Winchester, Hampshire
Combineer een trip naar de historische stad Winchester met een bezoek aan dit wijnfestival. Het event word georganiseerd door BBC TV-wijnexperts Susie Barrie en Peter Richards en chateaus van over de hele wereld zullen de revue, en je wijnglas, passeren. Wijnliefhebbers kunnen in het vliegtuig zelfs al in de stemming komen dankzij de bekroonde wijnselectie van British Airways. Tickets vanaf £25 (€35). Wanneer: 27 - 29 november 2015
De bruisende Londense music scene
Ben je in Londen, maar vindt er op dat moment net geen enkel festival plaats? Geen nood, de music scene van de Britse hoofdstad is levendiger dan ooit. Naast festivals, zijn er elke week nog honderden andere gigs, variërend van grootse concerten in stadions tot kleine underground locaties waar je nieuwe talenten kan ontdekken.
British Airways sprak met een aantal artiesten en bands (het akoestisch folktrio The Staves, de rock en folk zanger Jamie N Commons, de 25-jarige soul zanger Leon Bridges, het alternatief folktrio Bear’s Den en de Indie rockband Catfish And The Bottlemen) om erachter te komen wat de Londense live scene nu zo uniek maakt en welke venues zij aanraden. Bekijk de YouTube video voor de livetips van deze regulars on the scene hier. Wij lijsten hieronder alvast even alle locaties op die zij aanraden.
Neem vast en zeker een kijkje op hun website om te zien of er iets leuks gepland staat tijdens je verblijf in Londen: de O2, de Royal Albert Hall, de Ronnie Scott’s Jazz Club in Soho, de Roundhouse bij Chalk Farm, naast Camden Market (ook leuk om te ontdekken!) The Tabernacle in Notting Hill, het Shepherd's Bush Empire , Passing Cloud in oost-Londen, 12 Bar Club aan Holloway Road, de Lexington in Islingto, The Old Blue Last, The Village Underground in Shoreditch of The Water Rats op Gray’s Inn Road.
British Airways draagt alvast haar steentje bij om lokale artiesten in the picture te zetten door ook een Britse muzikale vliegervaring aan te bieden. “Muziek helpt bij ontspanning, daarom zijn zowel klassieke als moderne muziek, maar ook opkomende artiesten op ons inflight entertainment te beluisteren”, aldus British Airways’ Commercial Manager Benelux Katinka Van Ekeren. “We kijken er altijd naar uit om de nieuwe ‘Listen Up’-muziek beschikbaar te maken voor al onze gasten, waar ook ter wereld, op een hoogte van 10 km."
British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld. British Airways vervoert jaarlijks zo’n 36 miljoen reizigers met haar vloot van 270 vliegtuigen naar meer dan 179 bestemmingen in 75 landen.
British Airways investeert meer dan £5 miljard in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.
Last minuteseizoen van start : 72% meer boekingen in week tijd
- Meer aanbod op Turkije, minder op Spanje en Griekenland
Juni is nog maar een goeie week ver, maar ten opzichte van de laatste week van mei zijn er nu reeds 72% meer vakanties geboekt. Dat blijkt uit de boekingscijfers van Vakantiedeals.be, de grootste reisvergelijkingssite in België. Het aanbod aan last minutes is dan ook groot, zowat 12% meer dan dezelfde periode vorig jaar. Vooral naar Turkije kan je gouden zaakjes doen, terwijl het aanbod op Spanje en Griekenland al een stuk beperkter is. Verwacht wordt dat de last minutepiek dit jaar een stuk vroeger zal vallen dan vorig jaar, toen het WK voetbal onze vakantiehonger nog even kon stillen. Wie nog op zoek is naar een goeie deal kan momenteel op Vakantiedeals.be kiezen uit een van de 6.000 last minutes van verschillende touroperators.
De laatste rechte lijn richting de zomer is ingezet en dat blijkt ook uit de vakantie-intenties van de Belg. Waar het vorig jaar rond deze tijd nog windstil was, worden de last minute vakanties nu al als zoete broodjes verkocht. De eerste 7 dagen van juni noteerde men bij Vakantiedeals.be maar liefst 72% meer boekingen in vergelijking met de laatste week van mei. “De Belg wil dit jaar duidelijk niet wachten op het mooie weer in eigen land en kiest het zekere voor het onzekere”, zegt Jurgen de Vos van reisvergelijkingssite Vakantiedeals.be. “Ook het WK voetbal is dit jaar geen factor, zodat mensen weinig reden hebben om nog te wachten met boeken. Het aanbod aan last minutes is bovendien erg groot – zelfs 12% meer dan dezelfde periode vorig jaar – en bijgevolg uiterst voordelig. Wie nu boekt kan nog voor 300 à 400 euro per persoon naar de Turkse Riviera, dat zijn absolute bodemprijzen voor het hoogseizoen.”
Perceptieprobleem over Turkije: Dat de grootste kortingen dit jaar te noteren vallen in Turkije is niet verwonderlijk. Het land heeft te lijden onder de constante dreiging van terreurorganisatie IS en de woelige situatie in het Midden-Oosten. Een perceptieprobleem volgens Jurgen De Vos: “De Turkse Riviera ligt mijlenver van wat er zich in Syrië en Irak afspeelt. De afstand tussen Libië – eveneens een land met IS aanwezigheid – en het Italiaanse schiereiland is minder groot, maar niemand twijfelt om in Italië op vakantie te gaan. Nee, wie deze zomer overweegt om naar Turkije te gaan moet dat vooral doen en zal er een fantastische vakantie beleven.”
Griekenland en Spanje opnieuw in trek: Het aanbod op Turkije mag dan misschien groot zijn, sommige andere landen verkopen opvallend vlot uit. Spanje en Griekenland bijvoorbeeld, twee landen van de Eurocrisis, doen het nu al enkele jaren op rij bijzonder goed. Maar ook Frankrijk, Italië en Kroatië noteren dit jaar mooie cijfers. Bijgevolg zal het aanbod last minutes op deze bestemmingen een stuk lager liggen dan andere jaren. De grootste keuze is er naast Turkije ook op Tunesië, dat eerder dit jaar een zware klap kreeg door de terroristische aanslag in het Bardomuseum.
Op dit moment kan je op Vakantiedeals.be kiezen uit zowat 6.000 last minutevakanties van heel wat grote touroperator via volgende link: http://www.vakantiedeals.be/thema/last-minutes
Vakantiedeals.be is de eerste Vlaamse reis- en vakantievergelijkingssite en heeft als doel het de Vlaming gemakkelijker maken om reizen en vakanties in België te gaan vergelijken. Vakantiedeals.be verzamelt het aanbod van belangrijke Belgische spelers als Thomas Cook, Neckermann, Sunjets, Sunweb en Corendon, etc. Iedere dag wordt het aanbod van deze partners up-to-date ingeladen in het systeem van Vakantiedeals.be. Boeken gebeurt rechtstreeks bij de touroperator. Meer info: www.vakantiedeals.be of www.voyagespaschers.be (Franstalige versie)
Unieke ervaringen in de meest noordelijke toeristische bestemming ter wereld
Wie Spitsbergen zegt, denkt mogelijk aan wetenschappelijke expedities, het noorderlicht……of gewoonweg niets. Slechts weinigen weten dan ook dat Spitsbergen de meest noordelijke toeristische bestemming ter wereld is, op amper 1.200 kilometer van de Noordpool. Tijdens de zomermaanden wordt het er nooit donker en kan je boottochten maken in de fjorden die gedurende de rest van het jaar dichtgevroren zijn. Eén ding is zeker, zomer krijgt een heel andere betekenis eens je in Spitsbergen geweest bent.
78°N, dat is de breedtegraad waarop Svalbard – de officiële benaming voor Spitsbergen – zich bevindt. Het waren de Ijslanders die reeds in 1194 Svalbard documenteerden als het ‘land met de koude kusten’. Maar officieel was het de Nederlandse ontdekkingsreiziger Willem Barentsz die de bestemming in 1596 op de kaart zette als Spitsbergen, naar de puntige bergtoppen die je op het centrale eiland terugvindt. De eilandengroep heeft een apart statuut, onder Noors bewind en is rijk aan steenkool. Door de nabijheid van de Noordpool is het eveneens een belangrijk centrum voor wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast trekt Spitsbergen jaarlijks enkele duizenden toeristen aan, die allen op zoek zijn naar rust, de nabijheid van de natuur en unieke ervaringen. En laat daar in Spitsbergen geen gebrek aan zijn.
Midnight BBQ onder de middernachtzon: Een van de gevolgen van 78°N te liggen is de bijzondere beleving van de seizoenen. Van eind april tot eind augustus blijft de zon steeds boven de horizon staan en wordt het dus nooit donker op Spitsbergen. Terwijl het er van eind oktober tot mid februari constant donker is. In de korte periode ertussen lengen of korten de dagen gemiddeld met 20 minuten per dag. Dit zorgt dus voor een totaal andere beleving naargelang het seizoen dat je Spitsbergen bezoekt. In de zomerperiode zorgt het vele zonlicht voor een enorme boost aan energie. De barbecue aansteken in het midden van de nacht, het is geen rariteit in Spitsbergen.
Zomerse boottochten langs fjorden en gletsjers: Een boottocht ondernemen is op Spitsbergen geen evidentie. Zowat negen maanden per jaar zijn de fjorden en zee-engten in Spitsbergen één grote ijsvlakte en is er geen doorkomen aan. Maar van juni tot en met augustus breekt het ijs en zijn de meeste routes tussen de verschillende eilanden bevaarbaar. Enkele populaire tochten zijn die naar de Russische nederzetting Barentsburg of het spookdorp Pyramiden. Ook de veelal verlaten nederzettingen in Tempelfjorden, Skansbukta en Prins Karls Forland zijn populaire bestemmingen voor dagtrips. Welke tocht je ook onderneemt, je passeert steeds langs een aantal indrukwekkende gletsjers en prachtige maanlandschappen. Wil je de ganse westkust of de hele eilandengroep van Spitsbergen afvaren, boek dan een meerdaagse tour bij één van de lokale touroperators. Overnachten doe je in tenten, trappershutten of op de boot. Een onvergetelijke ervaring!
Kayakken tussen zeehonden en walrussen: Een andere populaire zomeractiviteit op het water is het maken van een kayaktocht. Uitgerust met ‘dry suits’ en reddingsvesten vaar je door de Adventfjorden. Tijdens je tocht ga je twee keer aan land en bezoek je ondermeer ‘Advent City’, een gewezen mijnwerkersdorp. Wees niet verbaasd indien een zeehond of walrus voorbij komt drijven op één van de ijsschotsen in het water. Ook meerdaagse kayaktrips zijn mogelijk op aanvraag.
Wandelen op gletsjers: Hiking moet zowat de meest populaire activiteit zijn tijdens de zomermaanden. Zowat alle trails zijn dan toegankelijk en de natuur komt terug tot leven na de zware en lange wintermaanden. Aangezien zowat 60% van het oppervlak in Spitsbergen bestaat uit gletsjers is ‘gletsjer hiking’ een favoriet bij vele toeristen. Onder begeleiding van geoefende gidsen beklim je deze indrukwekkende natuurfenomenen. De spectaculaire uitzichten tijdens je tocht zullen je voor eeuwig bijblijven. Sommige van de gletsjerwandelingen worden ook met sleehonden gemaakt. Zij nemen een deel van het materiaal voor hun rekening, zodat jij minder zwaar gepakt de gletsjer op kunt.
Bijzondere fauna en flora: Spitsbergen is één van de meest extreme locaties ter wereld. Op amper 6 tot 7% van het oppervlak is vegetatie mogelijk omwille van de permafrost die toelaat dat enkel de toplaag tijdens de zomer ontdooit. Ondanks de lage temperaturen, het gebrek aan neerslag (Spitsbergen wordt ook wel eens de ‘Arctische Woestijn’ genoemd) en de arme ondergrond mag het zowaar een mirakel heten dat er reeds 170 verschillende plantensoorten ontdekt zijn op Spitsbergen.
Ook de fauna die je terugvindt op Spitsbergen is op zijn minst uniek te noemen. Rendieren en poolvossen zijn zowat de enige landzoogdieren die oorspronkelijk op Spitsbergen leefden. Ook zeehonden, witte walvissen en walrussen vind je er in grote getalen terug, net zoals tal van bij ons onbekende vogelsoorten als de alk, drieteenmeeuw en domoor. Maar de meest tot de verbeelding sprekende bewoners van Spitsbergen zijn ongetwijfeld de ijsberen. Hen zie je vooral op de oostelijke eilanden, maar ook elders in Spitsbergen kan je de witte kolossen tegenkomen. Wie de bewoonde wereld op Spitsbergen verlaat moet dan ook steeds verplicht een wapen dragen om zich te beschermen tegen een mogelijke berenaanval.
Praktisch: Spitsbergen mag dan misschien niet de meest voor de hand liggende bestemming zijn, de vluchtverbindingen zijn al bij al vrij talrijk. Zo zijn er dagelijkse vluchten tussen Longyearbyen en het vasteland, via Oslo of Tromso. Boeken kan via SAS (www.flysas.be) of Norwegian Airlines (www.norwegian.com). Zowat alle hotels zijn gelegen in Longyearbyen en voldoen aan alle westerse standaarden. Boeken doe je rechtstreeks bij het hotel. http://www.visitsvalbard.com/en/Accommodation
Wie ter plaatse een uitstap wil maken kan terecht bij één van de vele lokale touroperators: http://www.visitsvalbard.com/en/Activities-providers. Voor een volledig georganiseerde reis kan je in België terecht bij o.m. Nordic Info (www.nordic.be) en Gallia (www.gallia.be). Informatie Spitsbergen: www.visitsvalbard.com
SieMatic speelt contrasten ropyaal uit in exclusief keukendesign
Portret van een Parijse keuken
Een statement in stijl? De keukens van SieMatic lenen er zich graag voor. Met een opvallend grafietgrijs en een werkblad in natuursteen laat een luxekeuken in hartje Parijs zich portretteren in al haar elegantie en tijdloosheid. Een technologische invulling van een klassieke ruimte zet zo de toon voor een keuken vol contrasten. Grafietgrijs, dat aanleunt tegen het zwart: een niet-alledaagse kleur voor een keuken in een oud herenhuis. Ook in vormen, volumes en materialen stapte SieMatic af van veilige en voorspelbare keuzes. Dat leidde tot een uniek concept dat qua interieurdesign nauwelijks spannender kan.
De greeploze keuken – SieMatic PURE – speelt sfeervol contrasten uit: een strakke vormgeving met koele materialen tegen een warme achtergrond met klassieke elementen. Zwart en wit domineren in dit gerenoveerd herenhuis en brengen het meesterlijk vakmanschap haarscherp in beeld. Want geen gebrek aan luxe of comfort bij SieMatic. Individueel maatwerk opent een wereld van verrassende mogelijkheden en onconventionele ideeën. Zo combineert het aluminium interieursysteem materialen als donker gerookte kastanje met fluweelachtige Flock en elegant porselein. De afwerking is gedetailleerd en flexibel, voor een indeling op maat, inclusief slimme nieuwigheden zoals een geïntegreerde USB-poort.
Interieurarchitecte Clara Pereira van SieMatic verdeler “Notre Dame Décoration” in Parijs, werkte voor dit unieke project nauw samen met het franse bureau van interieurarchitect César Pupat.“Tegengestelden trekken elkaar aan, dat zie je ook in deze keuken. De eigenaars van dit herenhuis hebben in hartje Parijs een koninkrijk van contrasten gecreëerd. Zwart en wit komen mooi samen, net als modern en klassiek, ambacht en industrie – wat resulteert in een interieurdesign dat verrast en inspireert.”
SieMatic is een wereldwijd gerenommeerde producent van hoogkwalitatieve keukenmeubels in het luxesegment, en dit sinds de oprichting van ‘August Siekmann Möbelwerke’ door de Duitse familie Siekmann in 1929. België was de eerste exportmarkt in 1960, en sindsdien is de naam SieMatic uitgegroeid tot de gevestigde waarde die we nu kennen: een gerespecteerd en gekend merk in meer dan 60 landen in Europa, Azië en Amerika. In België is SieMatic als autonome divisie gevestigd in Antwerpen onder leiding van Sales Director Koen Van Aken. Als een van de weinige keukenmerken met het FSC-certificaat kiest SieMatic resoluut voor duurzaam ondernemen. Ook interne recyclage en tal van afvalreducerende maatregelen zorgen voor een minimale milieubelasting.
mobiliteits-en veiligheidspartners van Couleur Café
Europcar biedt elke BOB een parkeerplaats aan op het festival!
Voor het derde jaar op rij slaan Europcar – marktleider in de Belgische autoverhuursector – en Responsible Young Drivers (RYD) – stichting van openbaar nut voor de promotie van verantwoord rijgedrag bij jonge automobilisten – de handen in elkaar om de festivalgangers op Couleur Cafe een speciale vipparking met alcoholtest en animatie rond verkeersveiligheid aan te bieden.
Concreet kunnen de festivalgangers een plaatsje op de vipparking van Couleur Café reserveren – langs het kanaal, tegenover Tour & Taxis – via deze link: http://partner.europcar.be/couleurcafe/nl/
Wie reserveert, gaat meteen ook een engagement aan. Bestuurders die hun auto op de parking plaatsen, moeten immers een alcoholtest afleggen voor ze terug de weg op mogen. Als de bestuurder negatief blaast, gaat de slagboom omhoog en kunnen de festivalgangers aan boord van de wagen in alle veiligheid huiswaarts keren. Als de alcoholtest positief blijkt, blijft de slagboom dicht en mag de bestuurder niet plaatsnemen achter het stuur. In dat geval hebben de festivalgangers twee opties: of ze vinden een BOB, of ze wachten tot de alcoholwaarde in het bloed van de bestuurder onder de 0,5 promille duikt.
“Vorig jaar hield 98 % van de automobilisten zich aan het engagement om niet te drinken. Dat is een uitstekend resultaat,” vertelt Johan Chiers, directeur van RYD. “Na een avondje uit in de discotheek is gemiddeld 85 % van de bestuurders BOB.”
Met hun actie willen de partners de automobilisten sensibiliseren en hen wijzen op hun verantwoordelijkheden, nog voor ze het festivalterrein van Couleur Café betreden. Het is een van de vele initiatieven en samenwerkingsverbanden van Europcar België en RYD om jonge bestuurders te sensibiliseren over verkeersveiligheid in het algemeen en de gevaren van alcohol achter het stuur in het bijzonder.
Over het festival Couleur Café -3, 4 en 5 juli 2015 -Brussel, Tour & Taxis
7 podia, 50 concerten, 3 dagen vol urban music, world food en street art! Couleur Café is een festival voor urban music, met funk, hiphop, reggae, electro, dub, soul, latin, blues, dance en rock op het programma. De muziekliefhebbers krijgen internationale headliners als Milky Chance, The Magician, Cypress Hill en Dub Inc op hun bord, maar ook heel wat andere toppers tekenen present voor het festival. Drie zomerdagen lang zakken festivalgangers af naar het kloppende hart van Brussel, dat voor de gelegenheid kan bogen op 7 podia, een streetart-tentoonstelling, een ‘Solidarity Village’, danslessen, fanfares en 50 eettentjes waar de bezoekers gerechten van over de hele wereld kunnen ontdekken. Vlak naast het festivalterrein kunnen de bezoekers hun tenten opslaan, op – het moet gezegd – de twee coolste campings ter wereld: Camping Zen en Camping Chill.
Info & Tickets: www.couleurcafe.be
De 600 actieve vrijwilligers van Responsible Young Drivers (RYD) zijn tussen 17 en 29 jaar oud. Ze organiseren het hele jaar door opleidingen in scholen, preventieacties in discotheken (met alcoholtests) en sensibiliseringscampagnes met de beruchte promillekart of een crashtest op grote evenementen. Elk jaar organiseren ze de Europese Nacht Zonder Ongevallen (in oktober), de Nieuwjaarsactie en de Europese dag van de Hoffelijkheid in het Verkeer (in maart). De RYD, actief in de Benelux, coördineren daarnaast nog het Jongerenforum Mobiliteit.
Europcar is één van de grootste spelers op het vlak van mobiliteit in Europa. De groep is aanwezig in meer dan 140 landen over de hele wereld en biedt zijn klanten een van de grootste autoverhuurnetwerken via eigen vestigingen, franchisenemers en partners. De Europcar Group vertegenwoordigt wereldwijd de merken Europcar®, en zijn lowcostmerk InterRent. De klant staat centraal in de missie van de groep, zowel op het vlak van innovatie als van dienstverlening. Alle medewerkers van de groep zetten zich in voor de tevredenheid van de klanten. Bovendien is Europcar een maatschappelijk en milieuverantwoorde onderneming. In 2014 ontving Europcar voor het zesde jaar op rij de World Travel Award, die de meest groene onderneming in de transportsector bekroont (World’s Leading Green Transport Solution Company). Europcar werd ook erkend als ‘Leading Car Rental Company’ in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Australië. Europcar maakt deel uit van Eurazeo, een van de eerste beursgenoteerde investeringsmaatschappijen in Europa.
Limburg fietsparadijs app legt extra beleveingslaag over fietsroutenetwerk
Innovatieve fietsapp helpt de toerist om nóg meer te genieten van Fietsparadijs Limburg
Toerisme Limburg vzw lanceert een nieuwe mobiele fietsapplicatie die fietsers helpt om de mooiste stukjes van Fietsparadijs Limburg te ontdekken. De applicatie bundelt belevingsvolle themafietslussen. “Maar de app is zoveel meer dan een digitale versie van onze themafietskaarten. Ze helpt de toerist om op basis van foto’s en landschappen een route te kiezen, ze verhoogt de beleving, draagt bij tot het fietserscomfort én is een hulpmiddel om ons routenetwerk kwalitatief op peil te houden. Een primeur!” zegt de Limburgse gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed Igor Philtjens.
We vieren dit jaar 20 jaar Fietsparadijs Limburg. De gratis fietsapp komt dan ook op het ideale moment. Het is een verjaardagscadeautje voor de meer dan 2 miljoen fietsers die Limburg elk jaar op het knooppuntennetwerk ontvangt. De routes die met de fietsapplicatie worden ontsloten, combineren het beste van Limburg op het vlak van landschap, cultuur, natuur en erfgoed. De mobiele applicatie maakt het de fietser gemakkelijker om uit de vele mogelijkheden te kiezen voor de beleving en het landschap die bij hem of haar passen.
Een fotogalerij presenteert de mooiste plekken van het fietsroutenetwerk. Je bladert door prachtige foto’s van tientallen decors, landschappen en attracties. Kom je iets tegen dat je wilt zien? Dan klik je op de foto en krijg je meteen een uitgestippelde knooppuntenroute die je langs dat plekje brengt. Handig voor wie Limburg nog niet goed kent, maar ook om de eigen provincie belevingsvol te verkennen. Igor Philtjens: “De app toont helder waar je vertrekpunt is, welke knooppunten je moet volgen, hoe lang de route is én wat je onderweg tegenkomt. Attracties, fietshoreca, favoriete fietsplekjes,… Ze staan allemaal duidelijk vermeld mét de nodige uitleg. Onze continue investering in beleving, comfort en kwaliteit zorgt ervoor dat het Fietsparadijs Limburg zich blijft onderscheiden van andere knooppuntennetwerken.”
De app bundelt belevingsvolle themafietslussen, gemaakt door de fietsspecialisten van Toerisme Limburg. Deze themalussen vertegenwoordigen kilometers fietsplezier op het Limburgse knooppuntennetwerk. Applicatiebouwer Steffen Brans van het Hasseltse bedrijf appwise: “De veelheid aan informatie die beleving toevoegt aan de app en de fietservaring halen we uit de toeristische databank van Toerisme Limburg. Zo zijn we er zeker van dat de info in de app altijd correct is. Het resultaat? Een schat aan toeristische informatie.”
Meldknop
Opmerkelijk is dat de fietsapp ook een ‘meldknop’ bevat. Merk je dat er een fietsbordje ontbreekt, zijn er overhangende takken of is er een gat in het wegdek? Dan meld je dit met enkele klikken aan het serviceteam van het fietsroutenetwerk. Dat weet dan meteen waar het probleem zich situeert. “De app is een hulpmiddel om de kwaliteit van ons fietsroutenetwerk te blijven garanderen. We roepen de hulp in van de fietsers. Maar ook onze fietspeters en -meters, die het hele jaar door het fietsroutenetwerk op kwaliteit controleren, maken er voortaan gebruik van. Het is met die focus op kwaliteit dat we als uitvinder van het knooppuntfietsen elke dag het verschil maken en bouwen aan Fietsparadijs Limburg,” besluit Igor Philtjens.
Center Parcs Eperheide huldigt nieuwe activiteit in "pony vakantie"
Omdat iedere familie uniek is, heeft Center Parcs maar liefst 60 nieuwe activiteiten ontwikkeld om samen te beleven en te delen. Eén van deze nieuwe activiteiten is Pony Vakantie. Center Parcs Erperheide stelt als eerste deze activiteit voor: 10 cottages met rechtstreekse toegang tot de ponybak, de stallen en de piste!
Pony passie : Vanaf het terras van uw cottage, kijkt u toe hoe uw kinderen hun eigen pony verzorgen. Kinderen tot 12 jaar kunnen de hele dag de manen en staart vlechten, wandelingen maken onder begeleiding van hun ouders, deelnemen aan het pony parcours, en zo veel meer. Uiteraard kunt u daarna samen een duik nemen in het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo of in het overdekte speelparadijs BALUBA gaan ravotten. En om de dag goed af te sluiten kunt u heerlijk met het hele gezin uit eten in een van de gezellige en kindvriendelijke restaurants van de Market Dome.
Pony Vakantie altijd inclusief het Pony Pakket: Je eigen Pony gedurende de gehele vakantie, een officieel welkom en kennismaking met de pony, een Pony Paspoort, met uitleg over de pony en het programma, een (leen)koffertje met pony-verzorgingsproducten zoals een borstel en haarelastiekjes, een oefenrit op het terrein, een ritje door het park en een passend afscheidscadeautje.
Voor broer of zus bestaat steeds de mogelijkheid om een extra pony te reserveren voor €50 per midweek/weekend en €100 per week. Hiermee wordt de droom van elk meisje (en jongen) waar... zonder kopzorgen voor papa en mama!
Center Parcs Europe –Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties -bestaat uit Center Parcs en Sunparks en is onderdeel van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Vandaag de dag omvat de groep 5 toeristische merken: Pierre & Vacances, met de labels premium en villages clubs, de Maeva resorts, Center Parcs, Sunparks en Adagio City Aparthotel. Het totale aantal accommodaties bestaat uit bijna 50.000 appartementen en bungalows in Europa. In 2013/2014 realiseerde de groep een omzet van 1.415 miljoen euro en verwelkomde 7,5 miljoen bezoekers.
Wie kan er nog naast het superfood kijken in de winkelrekken? Superfoods zijn alomtegenwoordig en terecht! Deze rauwe bestanddelen worden toegevoegd aan het dagelijkse eetpatroon en worden niet verwarmd boven 42°C. Hierdoor behouden ze al hun vitaminen, enzymen en mineralen en vormen ze de ideale aanvulling in ons dagelijks eetpatroon!
Ook Albert Verdeyen, de topchef met aanstekelijke Brusselse tongval, trekt de kaart van superfoods. Als ‘huiskok’ voor Nutridia creëert hij originele en heerlijke gerechten met deze producten. Maak kennis met vier toppers in het gamma van Nutridia, specialist in superfoods.
Açaibessenpoeder: Açaibessen zijn gekend om hun hoge voedingswaarden en zitten boordevol krachtige antioxidanten, aminozuren en omegavetzuren. Het is een inheemse palmboom die stamt uit het Braziliaanse Amazonewoud en talrijke heilzame werkingen heeft. De bessen hebben een positief effect op het energiepeil, de concentratie en het algemene welzijn. Verder bevorderen ze de spijsvertering en worden ze gebruikt om het verouderingsproces van de huid tegen te gaan. Het poeder kan heerlijk verwerkt worden in een proteïneshake, in een fruitsmoothie of om over ontbijtgranen te sprenkelen. Prijs: €12,49 voor 100gr
Chiaproteïne: Chiaproteïne is afkomstig uit Bolivia. Na extractie van chiaolie, wordt chiaproteïne geproduceerd van de gekende chiazaden. Het is, in tegenstelling tot de meeste plantaardige eiwitten, een compleet eiwit, dat alle negen essentiële aminozuren bevat. Chiaproteïne voeg je toe aan de proteïneshakes of vers geperst fruitsap. Heerlijk om de dag mee te beginnen! Prijs: €7,89 voor 200gr
Gojibessen: Gojibessen zijn het ideale superfood dat je gezond, jong en levendig houdt. De gojibes groeit aan struiken afkomstig uit Tibet. De bessen werden gebruikt in de Chinese geneeskunde en hebben een heilzame werking op de lever en de nierwegen. Ze bevatten heel wat nutriënten, waaronder zes essentiële vitaminen, elf primaire elementen, achttien aminozuren en vijf onverzadigde vetzuren. Leuke zomertip: doe 100g gedroogde gojibesen in een fles goede, witte wijn. Sluit de fles en laat deze een maand staan. De wijn krijgt een lichtrode kleur en je krijgt een fris alcoholextract van gojibes. Prijs: €6,45 voor 100gr
Spirulinapoeder : Wat het poeder zo speciaal maakt, is het feit dat er mineralen, vitaminen, essentiële vetzuren en antioxidanten in terug te vinden zijn, die uit geen enkel ander tot dusver gekend voedingsmiddel van plantaardige of dierlijke oorsprong te halen zijn. Het is rijk aan vitamine B12, en bevat uitermate veel eiwitten en nutriënten. Spirulina heeft een positief effect op de darmflora, helpt om stoornissen in het spijsverteringskanaal te voorkomen en werkt cholesterolverlagend. Het is het ultieme superfood dat al onze voedingsbehoeften vervult. Wat wil je nog meer? Prijs: €13,45 voor 200gr
Deze superfoods zijn te verkrijgen in de betere supermarkt. www.nutridia.be.
ORIGINELE RECEPTTIPS
Overheerlijke rauwe vanille gojiballetjes: 1 kopje cashewnoten, 1 kopje gedroogde kokosnoot, Sap van1citroen, plus de schil, 1eetlepel vanille extract, 1 tot 2 eetlepels gojibessen, 1/3 kopje kokosnectar je kan ook ahornsiroop of rijstmoutstroop gebruiken , een snuifje zout. Neem een keukenrobot en maal de cashewnoten, kokosnoot, de helft van de gojibessen en het zout fijn. Voeg onder het mixen citroensap, schil, kokosnectar en vanille extract toe tot je een deegachtige massa krijgt. Voeg de andere helft van de gojibessen toe en laat nog een minuutje malen. Rol het mengsel in balletjes ter grootte van een muntstuk van 50 cent. Zet ze in de koelkast tot ze hard zijn. Dit duurt zo’n 15 minuten.
Eenvoudige spirulina salade dressing: 2 eetlepels extra vierge olijfolie, 1 eetlepel spirulinapoeder, Sap van ½ citroen, Vleugje lookpoeder en cayennepeper om op smaak te brengen. Meng alle ingrediënten door elkaar en giet ze over je favoriete salade. Het citroensap kan je toevoegen naar eigen believen. Smakelijk!
Hoe rijden en reizen de Belgen tijdens hun vakantie?
Comfort en goede service staan centraal
Wil je meer weten over het rij- en reisgedrag van de Belgen tijdens een autovakantie dan is Sunny Cars, specialist in huurauto’s, een uitstekende informatiebron. Sunny Cars doet een reeks interessante vaststellingen. Vakantie betekent genieten dus Belgen willen comfort, goede service en zekerheid tijdens de reis om nare verrassingen te vermijden.
GPS: Niemand verdwaalt graag op reis, ook de Belgen niet want een GPS-systeem wordt erg vaak bij de huurauto bijgeboekt, jaarlijks meer dan 2500 keer. Dat is beduidend meer dan bijvoorbeeld de Nederlanders. De Top 5 bestemmingen waar GPS het meest wordt geboekt zijn: 1.Malaga, 2. Alicante, 3. Madrid, 4. Tenerife en 5. Barcelona
One way: Een huurauto ophalen in de ene plaats en terug inleveren op een andere plaats. Dat heet one way en de Belgen vinden het een prima reisformule. Een van de voordelen is dat je een bepaald reistraject niet helemaal moet terugrijden. De populairste one ways voor de Belgen zijn: 1. Porto – Lissabon, 2. Los Angeles – Phoenix, 3. San Francisco – Los Angeles, 4. San Francisco – Phoenix en 5. Orlando – Miami
Kinderen reizen mee: Een roadtrip met de kinderen op de achterbank is populair bij de Belgen van, zeker in Spanje. Daar worden immers de meeste kinderzitjes bijgeboekt. Zo’n zitje kan je op voorhand reserveren. Malaga, Alicante en Palma de Mallorca zijn de drie Spaanse steden waar Sunny Cars het grootste aantal boekingen van kinderzitjes realiseert.
Comfort met Premium pakket: Belgen houden van zorgeloos reizen en kiezen dan ook voor comfort, vandaar het groeiend aantal autohuurreserveringen inclusief een Premium pakket. Met die formule kan je vakantie meteen beginnen want bij het ophalen van de auto ben je direct ‘en route’. Dankzij een online registratie moet je bij aankomst op de luchthaven alleen nog je handtekening plaatsen en je krijgt gegarandeerd een jonge huurauto mee. Het aantal bestemmingen waar het Premium pakket beschikbaar is wordt continu uitgebreid. Het is sinds kort ook te boeken op luchthavens in Nieuw Zeeland, Curaçao, Turkije, Oostenrijk, Hongarije, Bulgarije en Slowakije. Het Premium pakket was al beschikbaar in Spanje, Italië, Portugal Griekenland, Frankrijk, Duitsland, Kroatië, Denemarken, Zuid-Afrika, Namibië en Australië.
Seabourn onthult "The Club", de lounge aan boord van Seabourn Encore
De lancering van het nieuwste Seabourn luxeschip, Seabourn Encore, is gepland voor december 2016. De bekroonde cruisemaatschappij van kleine luxeschepen doet de spanning nog stijgen door beelden vrij te geven van de loungeruimte op het schip: The Club. Topdesigner Adam D. Tihany, die het interieur van het hele Seabourn Encore voor zijn rekening neemt, heeft The Club ontworpen als een stijlvolle, aantrekkelijke lounge met enkele opvallende blikvangers. Het wordt dé place-to-be met een muziek-, dans- en entertainmentprogramma van wereldklasse.
“Een van de kwaliteiten waar Seabourn om bekendstaat, is de heel gezellige, vriendelijke sfeer aan boord van onze schepen, de sfeer van een vriendenclub” zegt John Delaney, senior vice president, marketing & sales bij Seabourn. “Van aperitieven tot dansen in de vroege uurtjes: The Club is voor onze gasten de perfecte plek om elkaar te ontmoeten. Ze kunnen er met volle teugen genieten van hun reis aan boord van ’s werelds mooiste luxeschip.”
Tihany heeft zijn visie in het hele Seabourn Encore doorgetrokken. Hij heeft moderne designelementen gebruikt om van The Club een op maat ontworpen, aantrekkelijke ruimte te maken. De veelzijdige lounge op het vijfde dek – van de in totaal 12 dekken – wordt uitgerust met een eigentijdse inrichting. In het meubilair, de balustrade en andere interieurelementen zitten verwijzingen naar zeiljachten. De trendy verlichting trekt de aandacht naar het uitgebreide aanbod aan gratis alcoholische dranken. De bar neemt uiteraard een centrale plaats in.
In The Club kun je terecht voor zelfgemaakte cocktails en kwaliteitswijnen, hapjes rond het aperitiefuur, en livemuziek voor en na het diner. Bovendien is er in The Club ook een gezellig casino met alle mogelijke casinospelen. Gasten die hun geluk of vaardigheden willen uittesten, kunnen hun kans wagen op diverse speelautomaten, en aan blackjack- of roulettetafels.
De passagiers hebben rechtstreeks toegang tot het Club Terrace, een intieme, exclusieve spa lounge op het achterdek, juist achter The Club. Deze buitenruimte nodigt de gasten uit om te relaxen in het kleine zwembad of een van de twee whirlpool spa’s. In het hartje van het Club Terrace komt er een prachtige fontein, die de hele nacht lang verlicht blijft en die je zowel van binnen als van buiten kunt bewonderen. De service op het dek zal de hele dag door beschikbaar zijn met versnaperingen, hapjes, of wat de gasten maar willen.
De vooraanstaande hospitality ontwerper Adam D. Tihany doet de moderne designelementen en innovaties perfect aansluiten bij de ingetogen elegantie waar Seabourn bekend om staat. Het schip van 40.350 BRT krijgt een extra dek en grotere gemeenschappelijke ruimtes. Het biedt plaats aan 600 gasten (op basis van tweepersoonsbezetting). Elke suite aan boord beschikt over een eigen veranda.
De cruisemaatschappij heeft speciaal voor Seabourn Encore een nieuwe microsite ontwikkeld: http://encore.seabourn.com. Je vindt er alle details, het allerlaatste nieuws, beeldmateriaal en zelfs een aftelklok ‘Sunsets until launch’. Zo krijg je een kijk achter de schermen van het schitterende nieuwe luxeschip van Seabourn. De site wordt voortdurend geüpdatet met leuke weetjes, nieuws en beelden.
De luchtvaartmaatschappij AIR EUROPA, lid van de Sky Team alliantie en dé specialist in lijnvluchten naar Spanje vanuit Brussel, plaatst de Spaanse streek Castilië en León in de kijker.
‘Castilla y León’ biedt heel wat natuurschoon, een rijke cultuur en een uniek erfgoed met ontelbare historische en architecturale bezienswaardigheden. Het is bovendien één van de belangrijkste wijnstreken van Spanje. De regio was pionier in het wijntoerisme, een vorm van toerisme die almaar belangrijker wordt. In Castilla y León wacht je een échte vakantie, in nauw contact met de natuur en de lokale bevolking, die je maar al te graag de streekproducten laat ontdekken.
AIR EUROPA en de dienst voor toerisme van Castilla y León organiseren een fotowedstrijd! Waag je kans, upload een foto die gemaakt werd in Castilla y León en win een reis met 6 overnachtingen in deze schitterende streek, inclusief de vluchten met AIR EUROPA, of maak kans om een cursus Spaans aan het Cervantesinstituut in Brussel te volgen. Hoe neem je deel aan de wedstrijd? Surf naar www.facebook.com/visitcastillayleonMaak natuurlijk jezelf fan en klik daarna op ‘Castilla y León in België’.
Deelnemen kan tot 31 augustus. Vlieg dus met AIR EUROPA naar Madrid tijdens de vakantie of een verlengd weekend en trek naar Castilla y León om er de mooiste foto’s te nemen! Veel succes!
AIR EUROPA vliegt twee keer per dag van Brussel naar Madrid, maar ook naar een twintigtal andere bestemmingen op het Iberische schiereiland en de verschillende eilanden; evenals naar ruim 20 bestemmingen in Zuid- en Noord-Amerika. Als lijnvluchtmaatschappij biedt ze service en comfort aan superinteressante prijzen. AIR EUROPA beschikt over een ultramoderne vloot, een van de nieuwste ter wereld, met bijvoorbeeld de prestigieuze B-787 Dreamliner op de langeafstandsvluchten.
Air Europa heeft heel concurrentiële tarieven in Economy Class en in Club Business en is gespecialiseerd in binnenlandse Spaanse vluchten en intercontinentale vluchten naar Latijns-Amerika. Air Europa is lid van Skyteam en de passagiers genieten van Flying Blue, het frequent-flyer programma.
Hypermarkten carrefour laten hun klanten de hele zomer reizen
Exotische culinaire ontdekkingstochten van twee weken - 3400 producten uit de wereldkeuken - Een segment dat groeit, met vrijwel een verdubbeling van het Italiaanse gamma.
Deze zomer nemen de Hypermarkten Carrefour hun klanten mee op een culinaire reis rond de wereld. De charmes van het exotische, steeds verdere reisbestemmingen, de zoektocht naar lekkere ervaringen, klanten die steeds meer van de wereld willen leren kennen … Door verschillende factoren is de vraag naar voedingsmiddelen uit andere delen van de wereld explosief toegenomen. Carrefour heeft de boodschap perfect begrepen en maakt gebruik van het mooie weer om zijn klanten mee te nemen op een inspirerende culinaire reis.
Van midden juni tot midden augustus bieden de Hypermarkten Carrefour een breed assortiment culinaire thema’s aan die zijn afgestemd op hun klantenbestand. Zo reizen we vanaf 17 juni in de grootwarenhuizen in de grote steden naar de Maghreb. Op het programma: een mooie waaier van droge voeding en verse producten, net als een twintigtal vleesspecialiteiten.
Van 6 tot 19 juli verkennen we het Middellandse Zeegebied op een heuse markt in de 45 Hypermarkten Carrefour. De Portugese, Spaanse, Griekse, Italiaanse en Zuid-Franse gastronomie en een Noord-Afrikaans assortiment komen aan bod. Dan zetten we in 16 Hypermarkten koers naar het oosten. Tijdens de Aziatische veertiendaagse (van 20 juli tot 2 augustus) snuiven de klanten van Carrefour er tal van heerlijke oosterse geuren op. We (her)ontdekken de subtiele smaken van Indische schotels, de typische specerijen van de Thaise keuken, de mysteries van Chinese bereidingen en de verfijning van de Japanse recepten …
Van 5 tot 24 augustus genieten de klanten ten slotte volop van de Italiaanse veertiendaagse, altijd een evenement om niet te missen. In enkele jaren tijd is dit gamma zowat verdubbeld in omvang en heel gevarieerd geworden. Op de afdeling wereldkeuken zijn bijna 900 verschillende producten te vinden.
Hoe dan ook komen liefhebbers van exotische smaken en geuren altijd aan hun trekken in de Hypermarkten Carrefour. Op de afdeling Wereldsmaken hebben ze namelijk het hele jaar door keuze uit 3400 culinaire producten uit zowat alle hoeken van de wereld: Afrika, Duitsland, Azië, Spanje, Frankrijk (Gourmet), Griekenland, Groot-Brittannië, Israël, Italië, de Maghreblanden, Mexico, Nederland, Polen, Turkije en de Verenigde Staten. Bovendien stemt Carrefour het vaste aanbod van de afdeling Wereldsmaken voortdurend af op het publiek van elke winkel.
De 45 Hypermarkten Carrefour bieden je de beste keuze tegen lage prijzen met het grootste winkelplezier onder één dak aan : van 30 verschillende tv-modellen tot meer dan 300 referenties bier of 80 whisky's, zonder de versmarkt te vergeten waar Carrefour een service door echte professionals garandeert. Want in een Hypermarkt Carrefour vindt men ook een 700-tal referenties smakelijke kazen, verse vis geleverd vanuit de veiling in Zeebrugge en brood dat door gevormde bakkers in de winkel wordt gemaakt. Men ontdekt er in totaal 130.000 referenties aan hypervoordelige prijzen en onklopbare aanbiedingen.
De Hypermarkten Carrefour maken deel uit van Carrefour België, één van de grootste distributeurs in België, dat ongeveer 11.500 medewerkers tewerkstelt.
In het nieuwe Center Parcs le Bois aux Daims valt u van de ene verbazing in de andere: 9 echte boomhuizen, sprookjesachtig als in een kinderdroom, maar met de luxe en het comfort van een modern huis. Beleef hoog in de bomen genesteld spannende avonturen en een unieke vakantie die al uw verwachtingen overstijgt!
Een sprookjesachtig boomhuis uit een kinderdroom
Negen huizen in de bomen, waarvan één huis toegankelijk voor mindervaliden, zeer bijzondere boomhuizen voor 4 of 6 personen bieden bijzondere avonturen en een onvergetelijk verblijf voor de hele familie. U vertoeft in de natuur en tegelijkertijd heeft u de ruimte en het comfort van een écht huis: een gezellige huis- en eetkamer, een volledig ingerichte keuken, twee of drie slaapkamers, een stijlvol ingerichte badkamer en natuurlijk een aangenaam terras. Dit alles op vier tot zes meter boven de grond en met de vogels als enige directe buren! Ruim, stijlvol en met alle comfort. De ruime keuken is voorzien van alle gemakken: een massief houten werkblad, een stenen gootsteen en alle gangbare elektrische apparaten zoals vaatwasser, inductiekookplaten, koelkast en een microgolfoven. De stijlvolle badkamer met bijzondere details beschikt over een balneobad en de 6-persoonsboomhuizen hebben bovendien nog een aparte regendouche.
Decoratie in harmonie met de natuurlijke omgeving: Alle decoraties zijn tot in de kleinste details aangepast aan de bijzondere bouwstijl en aan de natuurlijke omgeving. Uiteraard zijn de voorraadrekjes, planken, lambrisering en deurknoppen uitgevoerd met authentieke en ecologische materialen. Ieder boomhuis heeft bovendien zijn eigen specifieke karakter en een dierthema: eenden, vlinders, libellen, uilen en eekhoorns. Elk thema komt terug in de stoffering van meubels, gordijnen en kussens. Zelfs de tegels van de badkamer en de keuken herinneren aan de vacht van de eekhoorn, het verenpak van een vogel of de vleugels van een libelle. Zelden was de natuur zo dichtbij!
Met zorg gekozen, met de hand gefabriceerd: Alle spiegels, wandversieringen, lampen en decoratieve elementen zoals rieten mandjes, zinken emmertjes, bloemengieters en dierfiguren zijn geselecteerd op basis van originaliteit. De tafels, stoelen, poefjes en krukjes zijn van massief hout en op ambachtelijke wijze vervaardigd. Sommige decoraties zijn zelfs ter plekke op maat gemaakt. Het geheel zorgt voor een intieme sfeer, een sprookjesachtige stijl waar iedereen zich meteen thuis voelt.
Knipoog voor de kleine Robinsons: bij de ingang van ieder boomhuis wanen kleine en grote kinderen zich ware Robinsons. Een rieten boodschappenmand wordt met behulp van een kabel en een katrol naar boven gehesen. Het boomhuisavontuur kan beginnen!
Holland America Line verleidt gasten 'explored' vroegboetakties
Holland America Line is terug met haar ‘Explore4’ vroegboekpromotie. De populaire ‘Explore4´ promotie biedt vier exclusieve vroegboekvoordelen op geselecteerde cruises tussen januari 2016 en april 2017, inclusief cruises tijdens Kerst en Nieuwjaar. De vier voordelen van de ´Explore 4´ vroegboekactie bestaan uit een gratis ‘Signature-drankenpakket’, oplopend in waarde tot wel 1.400 USD, een gratis diner in de Pinnacle Grill, verlaagde cruisetarieven voor de derde en vierde gast en flexibele boekingsvoorwaarden. Boekingen dienen voor 30 september 2015 te worden gemaakt. “We weten dat veel gasten hun vakantie ver van te voren boeken, we geven ze graag een paar extra redenen om nog eerder een cruise bij ons te boeken,” aldus Orlando Ashford, President van Holland America Line. “Door vooruit te plannen én te boeken wordt een volgende cruise van nog grotere waarde. Daar bovenop biedt vroeg boeken de beste keus in reisdata en hutten.”
Suitevoordeel: Gasten die een suite boeken, ontvangen naast eerdergenoemde ‘Explore4’ voordelen ook nog US$ 300 boordtegoed per stateroom (US$ 150 per persoon) en een gratis diner in Canaletto, het specialiteitenrestaurant voor een intiem Italiaans diner. Gasten ontvangen de voordelen bij het boeken van speciaal geselecteerde cruises. Suitegasten kunnen het boordtegoed gebruiken om van de spa en wellness faciliteiten in de luxueuze Greenhouse Spa & Salon te genieten of om de wonderen van de diverse bestemmingen te ontdekken tijdens een van de meer dan 5,000 unieke landexcursies.
Gasten die willen profiteren van de ‘Explore 4’ voordelen kunnen geselecteerde routes kiezen naar bijna alle bestemmingen van Holland America Line, waaronder Alaska/Yukon Land+Zee Reizen, Bermuda, Canada/New England, Caraïben, Mediterranen, Noord Europa, Mexico, Hawaï en het Panama Kanaal.
Gasten ontvangen een gratis ‘Signature-drankenpakket’, oplopend in waarde tot wel 1.400 USD. Het drankenpakket bestaat uit wijn, bier, sterke drank, cocktails, frisdranken en koffie. Een ‘Signature-drankenpakket’ is niet overdraagbaar en mag op de Alaska Land+Zee reizen alleen worden gebruikt op het cruisegedeelte van de reis. De waarde van het drankenpakket is gebaseerd op een cruise van 14 nachten. ‘Explore4’ biedt ook een gratis diner in het bekroonde Pinnacle Grill. Dit restaurant biedt een verleidelijk menu van steaks en visgerechten, zoals filet mignon en geroosterde zalm uit Alaska, maar ook favorieten zoals geroosterde pompoen risotto en gegrilde lamskoteletjes.
Met de verlaagde cruisetarieven voor de derde en vierde gast op geselecteerde afvaarten, kan een familie van vier personen genieten van een betaalbare cruise in Caraïben of een langere reis naar een exotische bestemming. Cruisetarieven in het Caribisch gebied en Alaska, voor 7-daagse cruises starten vanaf € 749 per persoon voor de eerste twee gasten in een buitenhut, de derde en vierde gasten ontvangen een verlaagd tarief. Een 7-daagse Europese cruise is al boekbaar vanaf € 799 per persoon voor de eerste twee gasten in een binnenhut. De flexibele boekingsvoorwaarden geven gasten de mogelijkheid om hun reservering tot 90 dagen voor vertrek kosteloos te wijzigen.