AMV Camp: veel meer dan een bedrijf, een hechte community. AMV Camp is het nieuwe project dat oprichter Michaël Azoulay heeft bedacht voor American Vintage. Nadat het merk eerder al de wereld veroverde met zijn tijdloze collecties, wordt nu de volgende stap gezet en opent het bedrijf voor de eerste keer ook zijn deuren van z’n hoofdzetel voor toekomstige nieuwe medewerkers en bedienden van het huis. Op veertien jaar tijd is American Vintage synoniem geworden van een frisse, hedendaagse stijl met hoge standaarden wat materialen, details en bewegingsvrijheid betreft. Vandaag telt AMV zo’n 800 medewerkers die iedere dag niet alleen met kleren bezig zijn maar ook voor een grote dynamiek zorgen door de bijzondere passie die ze delen voor hun werk, en zo telkens weer grenzen verleggen.
Een gemeenschappelijke visie
Om al die verschillende loopbanen, persoonlijkheden, talenten en competenties in de kijker te zetten, heeft Michaël Azoulay in het najaar van 2018 AMV Camp ontwikkeld. Voor de eerste keer krijgen geïnteresseerden de kans een blik te werpen behind the scenes van American Vintage, zowel in Frankrijk als in de rest van de landen waar het merk actief is. Het doel is iedereen, van de medewerkers tot nieuwsgierige studenten, up te daten rond het merk door hen toegang te geven tot jobaanbiedingen, lopende projecten en opleidingen die beschikbaar zijn. Het American Vintage-team vormt vandaag immers een community van open minded people die zich snel kunnen aanpassen. Dit inclusieve parcours geeft hen de gelegenheid om van gedachten te wisselen en hun kennis te delen.
“Een bedrijf moet het goede voorbeeld geven. Als sommige van onze personeelsleden vertrekken om hun eigen bedrijf op te starten, wil dat zeggen dat we onze boodschap goed hebben doorgegeven: ga vooruit en verleg je grenzen. Bij American Vintage gaat het er niet om zo rendabel mogelijk te zijn, maar wel de juiste emoties over te brengen. Je moet zowel nuchter als onbezorgd zijn, en vooral je dromen waarmaken.” Michaël Azoulay, oprichter en CEO van American Vintage.
Aandacht voor ambitie, roepingen in de hand werken
AMV Camp werkt als een grote familie. De verhalen en professionele ervaringen van de medewerkers van het merk worden in de spotlights gezet, en vormen zo de inspiratie voor de ondernemingscultuur van American Vintage. Het bedrijf werkt met een vlakke, eerder dan met een piramidestructuur, waarin de competenties van de medewerkers naar waarde worden geschat. Elk van hen draagt immers zijn steentje bij, of het nu om de retailers en ontwerpers gaat of over de communicatie- en salesmedewerkers.
Werken bij een merk dat future-minded is!
Het is geen toeval dat de hoofdzetel van American Vintage opgetrokken is uit hout en glas, als afspiegeling van de waarden van het bedrijf: het kent geen grenzen, is transparant en draagt creativiteit hoog in het vaandel. De 150 medewerkers die er aan de slag zijn, in het hartje van het dennenbos van Signes, gelegen tussen Toulon en Marseille, geven elke dag weer het beste van zichzelf. Of ze nu werkzaam zijn in de designafdeling dan wel in de departementen communicatie, logistiek of financiën, ze kunnen allemaal hun talenten kwijt in dit ultradynamische hart van het bedrijf dat de link vormt naar de talrijke showrooms in hoofdsteden over heel de wereld. En omdat bij American Vintage mode niet in de eerste plaats gaat over kleren maar wel over de houding waarmee je in het leven staat, werd elk van de 148 winkels aangekleed als een intieme dressing, een comfortabele leefruimte die bij elke opening heruitgevonden wordt.
AMERICAN VINTAGE - French women’s & men’s rtw - www.americanvintage-store.com
|